Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Godina jubileja za Audi

 

123121-audi quattro 01.jpg

 

Audi se tokom prethodnih godina etablirao kao jedan od najvećih proizvođača prestižnih automobila na svetu, a 2020. godine obeležava mnogo značajnih godišnjica. Tim povodom objavljena je i publikacija sa važnim datumima.

 

Prvi veliki događaj je 40. godišnjica predstavljanja legendarnog modela Quattro na Salonu automobila u Ženevi. Pogon na sva četiri točka u to vreme bilo je nešto nesvakidašnje za kupe visokih performansi, a Quattro je model koji je utemeljio reputaciju Audija kao jednog od pionira pogona AVD. Vozne karakteristike modela Quattro u teškim uslovima bile tako izvanredna da je AVD pogon ugrađen u serijsku seriju Audi 80, da bi je danas koristili i modeli kao što je RS6 Avant.

Ove godine Audi će, takođe da proslavi 20. godišnjicu od osvajanja titule na trci 24 sata Le Mansa. Audi AG zabeležio je 2000. godine prvu pobedu u trci kada se takmičio prototip R8.

Takođe, prošlo je 25 godina od uvođenja koncepta Audi RR na Salonu automobila u Frankfurtu. Svojim dramatičnim dizajnom, turbo-motorima i vrhunskom kabinom, prva generacija Audi TT pokazala se iznenađujuće dobro. U proslavi prošlih dostignuća, Audi nije zaboravio da se osvrne na budućnost i eru održive mobilnosti nizom električnih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virtuelni obilazak fabrike u Inglostadt-u

 

audi fabrika.jpg

 

Istražite visokotehnološku proizvodnju Audi online obilaskom fabrike u Ingolstadtu besplatno. Svi koji su zainteresovani mogu da rezervišu interaktivnu turu, u određenom terminu, putem internet strane www.audi.stream i upoznaju se sa proizvodnim linijama, procesima, istorijom ili tehničkim detaljima. Iskusni vodiči će voditi ture uživo iz studija, objašnjavati proizvodne procese i odgovarati na pitanja posetilaca. Od prvih proizvodnih koraka u štampariji do finalnih ručnih operacija tokom montaže. Između ostalog, mogu se videti procesi u delu za karoseriju modela Audi A3 i video snimci sa Audi A4 montažne linije. Sami zaberite segment koji želite da pratite u trajanju od oko 20 minuta kao i željeno vreme učestvovanja, a ponuđeni jezici su nemački i engleski.

 

Ponuda je besplatna i dostupna je od 8. aprila.

Rezervišite svoj obilazak klikom ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi 80 quattro iz 1983. godine sa 610 KS

 

audi 80 03.jpg

 

Klasični automobili uvek privlače pažnju, bez obzira da li su u originalnom ili modifikovanom stanju, a među njima je svakako i jedan Audi 80 iz Velike Britanije. Na neki način je Audi 80 još uvek živ jer moderni A4 nastavlja da koristi internu nomenklaturu koju je započeo prvi 80 (B1) model tako da najnoviji kompaktni model nemačke kompanije nosi kodno ime B9. Generacija B2 je debitovala u septembru 1978. godine i kasnije je postala jedan od najprodavanijih Audijevih modela u istoriji. Tokom osmogodišnjeg perioda je prodato više od 1.68 miliona primeraka.

 

audi 80 02.jpg

 

Čak i najsnažniji motori sa kojima se nudio Audi 80 (B2) nisu bili ni blizu onoga što se danas smatra snažnim motorom. Sa svojim quattro pogonom na sva četiri točka, model je ipak solidna platforma za značajne modifikacije i ekstremna poboljšanja. Jedan zaista poseban model Audija 80 nalazi se u Velikoj Britaniji.

 

audi 80 01.jpg

 

''Skromni'' sedan je proizveden 1983. godine i sada je ponovo registrovan kako bi mogao da se vozi u Velikoj Britaniji naredne godine. Fabriku je napustio sa 2.2 petocilindričnim atmosferskim motorom koji je razvijao 136KS, imao je pogon na sva četiri točka. Međutim, od kada je izašao iz radionice kompanije Paul's Classic Car Restaurations, ovaj automobil isporučuje čak 610 KS. Zahvaljujući modifikacijama, ovo je jedan od najsnažnijih primeraka B2 generacije. Ispod haube se sada nalazi petocilindrični S2 motor uparen sa menjačem iz Audija 200 sa američkim specifikacijama. Iznenađujuće je to što su mnoge komponente i dalje fabričke. Vlasnik tvrdi da njegov automobil ima isti odnos težine i snage kao i Pagani Zonda, što je impresivno dostignuće. Osim toga, sedan ima i neke karakteristike koje se smatraju naprednim za automobil star skoro 40 godina, a one uključuju električne podizače prozora, električno podešavanje prednjih sedišta i slično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 1985. Audi Treser Super 5000

 

Walter Treser je bio na čelu Audi Sport-a tokom godina kada je Quattro razvijan. Nakon rada u Audiju osnovao je kompaniju koja se bavila naknadnim sređivanjem Audi modela, i ovo je jedan od automobila koji je njegova kompanija preradila. Bavili su se oni i sa VW Polo, najambiciozniji projekat im je bio T1 sa motorom iz Golfa GTI, ali su najpoznatiji po Audi modelima. 

Ono što je u Americi bio Audi 5000 u Evropi je poznato kao Audi 100, sve negde do polovine 90-tih kada je preimenovan u A6.

Oznaka 5000 Turbo u Americi je značila da auto ima 130 konja iz 2.1 petaka kome je dodat turbo, što je bilo nekih 20% manje nego u Evropi. Jedan takav je preradila kompanija Treser, i eto auta pred vama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 1990. Audi 200

 

Fabrički je imao 220 konja iz 2.2 petaka, ali sada ima 480KS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi 80 proslavlja 50. godišnjicu

 

audi 80 04.jpg

 

BMW M nije jedini brend koji slavi 50. godišnjicu ove godine jer je 1972. godine tokom Letnjih olimpijskih igara predstavljen Audi 80 za globalno tržište. Kodnog imena B1, Audi 80 se smatra začetnikom kompaktnih sedana ili B serije. Kada se razgovara na temu najvažnijih Audijevih modela u istoriji, Audi 80 uvek ima svoje mesto zbog njegovog doprinosa brendu u smislu istorije i prodaje.

 

225676-audi 80 03.jpg

 

Osim što je postao istinski klasik, Audi 80 i njegovi naslednici uvek su donosili inovacije. One uključuju četvorocilindrični TDI motor, Quattro pogon sa samozaključavajućim centralnim diferencijalom, DTC prenos i zadnji sportski diferencijal.

 

225675-audi 80 02.jpg

 

Naravno, među inovacijama su i petocilindrični turbo motori poput onih u prvom RS modelu, koji pokazuju Audijevu ekspertizu.

 

225677-audi 80 01.jpg

 

Prvi Audi 80 je bio lagani dvovratni automobil težak samo 835 kg, dizajniran da u potpunosti bude kompaktan, njegovo međuosovinsko rastojanje je iznosilo 2.47 metara, a ukupna dužina 4.18 metara. Bio je poznat po upravljivosti i niskoj potrošnji goriva, a 1973. godine je dobio nagradu za najbolji evropski automobil godine. Audi 80 je bio i komercijalni hit, kako u Evropi, tako i u SAD-u gde se prodavao kao Fox. Postao je prvi Audijev model s više od milion prodatih primeraka, a u kombinaciji s naslednikom A4, taj broj je veći od 12.5 miliona primeraka (od B1 do B9).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modifikovani Audi logo

 

audi logo novi 02.jpg

 

Mnoge kompanije su se odlučile za dvodimenzionalni dizajn koji je učinio logotipe konzistentnim u svim medijima, od kompjuterskih ekrana do prednje rešetke. Audi se sada priključio tom trendu te je uveo novi 2D dizajn logotipa za svoja vozila i brendiranje.

Četiri prstena su zadržana, ali je celokupni stil mnogo ''ravniji''. Audijev dizajner Andre Georgi je rekao da je novi logotip ''značajno moderniji'' od onog koji zamenjuje. Ideja od Audijevom 2D logotipu datira još od 2016. godine, ali je maha uzela 2020. godine kada je nemački proizvođač automobila počeo ponovo da razmišlja o svom korporativnom identitetu. Tada je odlučeno da četiri prstena uvek i svuda treba da izgledaju isto.

 

audi logo novi01.jpg

 

Audijev novi, ravniji logotip ne sadrži hrom, a umesto toga se kompanija odlučila za crno - beli izgled visokog kontrasta. Kompanija će i dalje omogućavati kupcima da izaberu prstenove u crnoj boji, a reč je o verziji u kojoj će bela boja biti zamenjena tamno sivom. Novi Audijev logotip se poklapa sa standardizacijom fotnova koji se koristi spolja i unutra. Nazvan je ''Audi Type'', a kupci će početi da ga viđaju na B stubovima Audijevih novih modela, kao i na drugim mestima. Međutim, četiri prstena koja čine logotip su nezamenjiva, a predstavljaju spajanje četiri proizvođača automobila 1932. godine u Auto Union. Ova kompanija je kasnije postala Audi kakav poznajemo danas.

Pre Audija su dizajn logotipa promenili Volkswagen, BMW, Nissan, Škoda, Kia, Peugeot, Renault, General Motors, Buick i drugi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...