Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Finska 2018.

Recommended Posts

Havarije već na početku, Tanak i Ostberg, rame uz rame

 

182473-finska 1.jpg

 

Reli centar sveta ovog vikenda je u Finskoj. Hiljade poklonika ovog sporta već su pokraj staza, dosta udaljeni od zemljanih brzinskih ispita, jer se kao i uvek na WRC-u, vozi veoma veoma brzo i svako izletanje predstavlja rizik za neoprezne gledaoce. Primera radi, na prvom ozbiljnom ispitu (drugom po redu, jer je početni bio mini specijal za publiku i komercijalu) vozilo se u proseku oko 125 km/h, na pravcima je maksimalna brzina bila znatno veća.

Mini ispit (2.3 km.) je dobio Estonac Ot Tanak sa Toyotom Yaris WRC i kao da je već na startu želeo da najavi svoju oštru borbu i rešenost da ide na novu reli pobedu. Rano jutros (po našem vremenu odmah posle 07 h - mi kasnimo za Finskom 1 sat), počela je jurnjava i odmah je došlo do prvih havarija i izletanja. Od vozača ''prve lige'' grešku je napravio Irac Kreg Brin sa Citroenom C3 WRC. Udario je u kamen, probušio gumu zadnjeg točka i u cilj stigao na felni sa 47.8 sekundi slabijim vremenom od najbržeg. Ipak, Brin se ne predaje, već na sledećem brzincu je postigao drugo vreme odmah iza Latvale. Treći član tima Citroen, Khalid Al Qasimi je tek na 20. mestu sa +2.45.1 minuta zaostatka.

 

182474-finska 11.jpg

 

Grešku je napravio i Finac Jarkko Nikara sa Ford Fiestom R5 i u punoj brzini izleteo u šiblje pokraj puta. Taj prvi ozbiljni ispit od 20.04 kilometara pripao je severnjacima, Ot Tanaku, Ostbergu, Suninenu i Latvali (mladi Finac Lapi je sa Toyotom imao 31.5 sekundi zaostatka ). Jari Mati Latvala je startovao izvanredno, bio je najbrži na ispitu broj 3, a njemu je zbog poljuljanog samopouzdanja vema važno da je bolji od timskog kolege Lapija. Latvala u generalnom poretku šampionata zauzima tek 9. mesto sa 37 bodova.

 

Zvanični svetski prvak Francuz Sebastien Ožie (Ford) je bio tek sedmi, sa zaostatkom od baš velikih 15.5 sekundi, dok je vodeći u šampionatu Belgijanac Tijeri Nujvil (Hyundai) zauzeo deveto mesto sa kašnjenjem u odnosu na Tanaka od 20 sekundi. Bio je to vrlo upečatljiv pokazatelj dobre brzine dvojice vozača Toyote, a takođe i primer taktike, kada je reč o Tijeru Nujvilu, koji je čini se i pre ovog relija u Finskoj znao da nema nekih velikih izgleda sa domaćim majstorima zemljanih puteva i da ga zato najviši plasman ne zanima previše. Važno mu je da završi reli, da osvoji neke bodove i da ostane vodeli u generalnom plasmanu svetskog šampionata u kojem je pred ovaj reli obezbedio prednost od odličnih 27 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak na čelu, ubrzali se Latvala i Lapi, Ožie i Nujvil razočarali fanove

 

wrc finska 4.jpg

 

Svaki WRC je priča za sebe a o aktuelnom reliju u Finskoj 2018. priča se i pričaće se još dugo. Okončano je 19 ispita, u nedelju preostaju još 4, uključujući i poznati ''power stage'' koji donosi plus bodove. Poredak prve trojice je isti kao i na početku drugog dana. Vodi Ot Tanak sa Toyotom, ali je sada povećao razliku sa drugoplasiranim Ostbergom (39s) sa Citroenom, dok se trećepozicionirani Latvala sa Toyotom sasvim približio drugom mestu (5.4s).

 

wrc finska 44.jpg

 

Zasijao je Esapeka Lapi sa Toyotom. Dobio je tri brzinska ispita i sa jutrošnjeg sedmog mesta skočio na četvrto. Lapi je, poreenja radi, čak 47 sekundi ispred zvaničnog svetskog prvaka Sebastiena Ožiea sa Fordom, koji je razočarao veliki broj svojih navijača i koji za liderom Tanakom kasni 2.07.06 minuta. Uoči početka je informacija o aerodinamičkim prepravkama spojlera na Fordu Ožiea podgrejala nade njegovih pristalica u vrhunski rezultat u Finskoj, ali dogodilo se nešto sasvim suprotno. Ožie je par puta na cilju ispita rekao da se ne snalazi dobro sa novom ''aero evolucijom''. Još više je neprijatno iznenadio vodeći u šampionatu sveta, Belgijanac Tijeri Nujvil, koji je trenutno na 10. mestu sa Hyundaijem i zaostatkom za Tanakom od neverovatnih 3.34.5 minuta. Nujvil je posle jednog ispita rekao: ''Biću srećan sve dok Ožie ne uzima puno bodova''. Ako se pogleda trenutni bodovni saldo posle 19. ispita, Ožie bi u Finskoj osvojio 6 bodova, a Nujvil samo 1, ali Belgijanac bi i dalje imao veliku zalihu poena, ukupno 21.

 

Sve navedeno ukazuje da su jedinstveni zemljani putevi u šumama Finske, sa bezbroj skakaonica, velika enigma za sve, najmanje za severnjake a mnogo više za druge. Na skoro svim ispitima se vozi enormno brzo, prosek je na 19. ispitu bio čak 130 km/h što znači da se na pravcima, na momente, vozi i blizu 200 km/h. Havarija je bilo desetak, srećom bez povreda članova posade, ali su zabeležena i višestruka prevrtanja, odvaljeni točkovi i oštećena vozila. Sve poklonike relija oduševio je klinac iz Finske, 17-godišnji Kale Rovanpera sa Škodom. Vodio je potpuno sigurno u klasi WRC 2, imao dobru prednost i lidersku poziciju, kao da je jedan od najiskusnijih, ali je na 19. ispitu napravio grešku i sada je tek 4. u klasi.

Finski reli se završava danas, predviđena su još 4 ispita. Ekipa Toyote, čini se, imaće razloga za slavlja. Očekuje se pobeda Tanaka, Latvala je sada treći, a sjajni Lapi na četvrtom mestu…

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika pobeda Estonca Tanaka, 4. u karijeri

 

182513-wrc fin 22.jpg

 

Sasvim sigurno, od početka do kraja, brzo a neverovatno precizno i bez velikih grašaka, uz sjajnu koncentraciju, ubedljivo najbolje medju elitom, tako je ovog vikenda vozio Estonac, 30-godišnji Ot Tanak (suvozač Martin Jarveoja), u ovoj sezoni novi član Toyote i njen najuspešniji vozač. Koliko je bio siguran govori 12 pobeda na brzinskim ispitima Finske, pa i najbolje vreme na ispitu ''power stage'', kada je bez trenutka kalkulacije pobedio, ispred Ostberga, Latvale, Nujvila, Brina i Ožiea (imali isto vreme). Sasvim je izvesno da se pred Ot Tanakom nalaze nove pobede i on će biti najveći rival poznatom dvojcu, Nujvilu i Ožieu, u nadmetanju za ovogodišnju titulu reli prvaka sveta.

 

wrc fin 222.jpg

 

Mnogi se pitaju zbog čega su vodeći u šampionatu Tijeri Nujvil i Sebastien Ožie bili toliko slabiji u Finskoj od Tanaka, Ostberga, Latvale, Padona, pa i Lapija, koji je do pred kraj bio brži od pomenutih vozača. Verovatno je razlog u baš velikoj veštini na dobro im znanim putevima Finske, a naravno i u perfektno pripremljenim automobilima, u pravim testovima i dobroj atmosferi u njihovim ekipama. Šef Toyote, nekadašnji višestruku svetski prvak Tomi Makinen, zaista je pravi ekspert za reli i vrlo dobro zna šta valja činiti da bi se stiglo do vrha. U ekipi Hyundaija i Forda već je uključen alarm za veliku uzbunu i biće vrlo zanimljivo videti dešavanja na sledećem reliju u Nemačkoj, na asfaltu. Veoma su zadovoljni i čelnici Citroena, izgleda da imaju auto za vrh, a i povratnik Mads Ostberg je bio odličan u Finskoj. Tek okončani reli u Finskoj 2018. godine zabeležio je baš puno izletanja i havarija. U jarku je bio Mikelsen, kompletne točkove prilikom izletanja odvalili su Esapeka Lapi i Katsuta Takamoto, na krovu se zaustavio Italijan Luka Botareli, četvorostruko prevrtanje osetio je mladi Finac Paijala, izleteli su Suninen, Lefevr i Nujvil, Tempestini, kamen i veliko oštećenje je potpuno zaustavilo neverovatnog klinca 17-godišnjeg Kale Rovanperu, koji je prava zvezda u Finskoj.

 

182512-wrc fin 2.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...