Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Auto-sajmovi su praktično mrtvi

Recommended Posts

Sajam automobila u Pekingu odložen do daljnjeg

 

bmw m4 sajam.jpg

 

Organizatori sajma automobila u Pekingu, koji je trebalo da se održi krajem ovog meseca, sada su i zvanično saopštili da se događaj odlaže do daljnjeg zbog ponovnog širenja virusa Covid-a..

 

''Posvetićemo veliku pažnju razvoju epidemije i nastojaćemo da unapredimo organizaciju događaja i rad usluga u skladu sa zahtevima politike prevencije i kontrole epidemije'', saopštio je Sekretarijat Auto China. Rojters je o mogućem odlaganju ovog sajma pisao u martu, pozivajući se na svoje izvore. Auto China, organizator događaja, tek treba da odluči o novom datumu, rekli su izvori citirani u martu, odbijajući da budu identifikovani jer informacije još nisu bile javne. Kina se bori protiv najvećeg talasa lokalno prenosivih slučajeva Covid-a, a više provincija je uvelo kontrolu kretanja. Sajam na najvećem svetskom tržištu automobila se svake godine smenjuje između Pekinga i Šangaja. Sajam automobila u Pekingu je bio odložen i 2020. zbog korona virusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo otkazan sajam automobila u Ženevi

 

geneve 2016.jpg

 

Međunarodni sajam automobila u Ženevi 2023. je otkazan ''zbog neizvesnosti u globalnoj ekonomiji i geopolitici'', navodi se u zvaničnom saopštenju organizatora. Prvobitno je planirano da se održi u dva dela - Ženeva u februaru i Doha/Katar u novembru, ali je šou sada ograničen na poslednji; svoj debi u Izložbenom i kongresnom centru u Dohi. Događaj u Kataru će se održavati svake dve godine kao deo povezivanja sa katarskim turizmom. Ovo je četvrta godina zaredom u kojoj je izložba u Ženevi otkazana; događaji 2022, 2021. i 2020. su otkazani zbog pandemije.

 

Moris Turetini, predsednik stalnog komiteta Međunarodnog sajma automobila u Ženevi, navodi: ''Učinili smo sve što smo mogli da obezbedimo da budemo domaćini sajma u Ženevi u februaru 2023. Poboljšani format događaja i projekat bili su veoma dobro prihvaćeni. "Ali na kraju, rizici su nadmašili mogućnosti.''

Sandro Meskuita, izvršni direktor Međunarodnog sajma automobila u Ženevi, dodao je: ''U ovim nesigurnim vremenima, mnogi brendovi nisu u poziciji da se obavežu da učestvuju na sajmu u Evropi zimi. Nakon procene svih elemenata, fondaciji je postalo jasno da salon 2023. ne može da se održi u Ženevi kako je planirano. Za brendove koji su želeli da učestvuju u Ženevi, fanove i verne posetioce našeg salona u Ženevi, žalimo što smo morali da odlučimo da otkažemo ovo izdanje 2023.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam automobila u Tokiju od sledeće godine kao Japan Mobility Show

 

japan mobility.jpg

 

Sajam automobila u Tokiju će od sledeće godine biti poznat kao Japan Mobility Show. Po sadašnjim planovima, ova manifestacija treba da počne 26. oktobra 2023. godine, a cilj je da privuče nove izlagače i novoosnovane kompanije ''izvan okvira mobilnosti''.

Nema informacija o tome koji konkretni modeli bi mogli da debituju na sajmu, ali Japansko udruženje proizvođača automobila (JAMA) će početi da regrutuje izlagače kasnije ovog meseca. Oni imaju za cilj da privuku kompanije da pokažu ''mobilnost sledeće generacije, uključujući putničke automobile, komercijalna vozila i motocikle''. Japan Mobility Show će se održati u Tokijskom međunarodnim izložbenom centru. JAMA navodi da razmatraju i proširenje događaja na oblasti u blizini izložbenog centra. Ako se ovo odobri, ove oblasti će imati ''razne programe'' čiji cilj je da događaj učine ''još prijatnijim za milion posetilaca''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam automobila u Minhenu od 5. do 10. septembra

 

renault 5 ev 02.jpg

 

Sajam automobila u Minhenu se vraća 5. septembra ove godine, kao drugo izdanje IAA Mobility, nakon njegovog održavanja kao izložbe lične mobilnosti 2021. godine.

Ovogodišnji događaj će biti podeljen na dve izložbe: jednu za potrošače (naglašavajući povezana vozila, tehnologiju autonomnih vozila, održivost i još mnogo toga), a jedan za preduzeća. Za sada su između ostalog potvrđeni nastupi kompanija BMW, BYD, Ford, Mercedes i Volkswagen, Bosch, Continental i ZF. Sajam automobila u Minhenu 2023. otvoriće nemački kancelar Olaf Šolc, odražavajući važnost automobilske industrije za ekonomiju i identitet zemlje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel je jedini brend Stellantisa koji će učestvovati na sajmu automobila u Minhenu

 

234549-opel corsa 2024 03.jpg

 

Stellantis ima 14 automobilskih brendova, ali Opel će biti jedini od njih koji će učestvovati na septembarskom IAA Mobility sajmu u Minhenu. To je za nemački Automobilwoche potvrdio i portparol Stellantisa. Opel će izložiti nekoliko električnih vozila na sajmu u Minhenu, uključujući Astru Sports Tourer Electric i Corsu Electric. Treći ''za sada ostaje iznenađenje'', rekao je portparol.

 

230023-opel astra 01.jpg

 

Obnovljena Corsa Electric je prikazana ranije ove nedelje, a biće dostupna i u verziji sa više snage, dužim dometom i modifikovanim izgledom. Najviše se ističe takozvani Vizor prednji deo, već primenjen na Astri, Grandlandu i Crosslandu. Farovi se sada opciono mogu naručiti i kao Matrix-LED jedinice, a izmena ima i na branicima i točkovima. Opel je za unutrašnjost predvideo nove dezene sedišta, kao i novi dizajn volana. Potpuno digitalni kokpit sa novim infotainment sistemom od 10.0-inča je takođe dostupan. Integrisana Snapdragon Cockpit platforma kompanije Qualcomm Technologies omogućava poboljšani grafički prikaz sa funkcijama veštačke inteligencije, uz prirodno prepoznavanje govora preko ''Hey Opel''.

 

Tu su i sistemi pomoći dizajnirani da vožnju i manevrisanje učine opuštenijim. Ponuda se kreće od nove panoramske kamere za vožnju unazad preko inteligentnog regulatora brzine do sistema upozorenja na prednji sudar sa automatskim kočenjem i detekcijom pešaka. Corsa Electric će se nuditi sa 136 KS i WLTP dometom od 357 km, ali i u jačoj varijanti sa 156 KS, povećanom baterijom od 54 kWh (bruto) i dometom od 402 km. Baterija se može napuniti od 20% do 80% za 30 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ženevski sajam automobila će se ove godine održati u Dohi

 

doha.jpg

 

Organizatori Međunarodnog sajma automobila Ženeva su saopšili da će se istorijski događaj ove godine održati u Dohi. Kako je saopšteno, sajam će biti održan od 5. do 14. oktobra, a Ženevu i Švajcarsku će zameniti Doha, glavni grad Katara.

 

Oni koji planiraju da dođu na sajam imaju čemu da se raduju, biće predstavljeno 10 novih automobila, a na štandovima će se predstaviti 30 različitih brendova sa svojim najnovijim i najuzbudljivijim vozilima. O proizvođačima učesnicima se trenutno malo zna, ali više informacija će biti objavljeno na GIMS-ovim kanalima na društvenim mrežama u narednim nedeljama. Pandemija koronavirusa je sprečila održavanje sajma u Ženevi, ali teku planovi s ciljem povratka istorijskog automobiliskog događaja u Švajcarsku. ''Uzbuđenje raste zbog prvog izdanja Qatar showa u Dohi, od kojeg nas deli svega nekoliko meseci. Na putu smo da napravom ovaj događaj novim, vrhunskim automobilskim sajmom na Bliskom istoku te da premostimo jaz između uzbudljivih automobilskih industrija na Istoku i Zapadu. Jedan od naših izlagača je učestvovao na svakom izdanju Ženevskog sajma automobila od 1924. godine i s tim istim entuzijazmom će nam se pridružiti u Dohi'', izjavio je Sandro Mesquita, direktor Međunarodnog sajma u Ženevi.

 

Sajam je osnovan 1905. godine te je postao jedan od vodećih svetskih automobilskih događaja, a proizvođači ga često biraju za predstavljanje svojih uzbudljivih superautomobila i sportskih automobila. Nedavna značajna predstavljanja uključuju modele Toyota GR Supra, Lamborghini Huracan Evo i nekoliko tjuniranih automobila uglednih tjunera Brabusa i Mansory-ja. Sajam u Kataru će početi ekskluzivnom ceremonijom otvaranja 5. oktobra, a dva dana kasnije će šira javnost moći da poseti događaj. GIMS Qatar je planiran tako da se poklopi s trkačkim vikendom Formule 1 u Kataru, koji se vozi između 6. i 8. oktobra. Pored predstavljanja novih automobila, Nacionalni muzej Katara će biti domaćin formua o budućnosti dizajna automobila, a planirano je i off-road iskustvo.

 

GIMS sledeće godine slavi 100. godišnjicu međunarodnog sajma, koji će se 2024. održati od 26. februara do 3. marta, a fokus će biti na razvoju mobilnosti. ''Ženeva nudi priliku da se na ovu posebnu godišnjicu istakne put industrije u narednom veku. Biće to platforma za prikazivanje izuzetnog istraživačkog i razvojnog rada kompanija širom sveta'', zaključio je Mesquita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li kineski automobili preplaviti Nemačku?

 

236983-byd seal 24 4.jpg

 

Nekad je to bio najveći sajam automobila na svetu, danas je smotra ''urbane mobilnosti''. U Minhenu se očekuje da Kinezi krenu u osvajanje evropskog tržišta električnih automobila.

 

cupra dr 005.jpg

 

Klasični automobilski sajmovi su prošlost. Promenjen je oblik onoga što je počelo 1897. godine u Berlinu pod nazivom Međunarodna izložba automobila (IAA), koja se gotovo 50 godina održavala u glavnom gradu Nemačke, a zatim još sedam decenija u Frankfurtu na Majni.

 

237039-vw id 05.jpg

 

Pre dve godine, dok su bile na snazi restrikcije zbog korone, organizatori iz Udruženja nemačke automobilske industrije (VDA) temeljno su preoblikovali koncept sajma i premestili ga na novu lokaciju u Minhenu, pokušavajući da obezbede opstanak sajma kao ''svetske platforme za mobilnost.'' Drugo izdanje takvog sajma u utorak (5. septembar) otvara kancelar Olaf Šolc.

 

237034-mercedes cla koncp07.jpg

 

VDA koristi svaku priliku da istakne da se više ne radi samo o automobilima, već o ''urbanoj mobilnosti'' i ''eko-sistemu mobilnosti'', pri čemu više nije samo automobil u centru pažnje.

 

Mini Cooper 2024 6.jpg Mini Countryman 2024 05.jpg

 

No, takva retorika možda služi kao pokušaj odvraćanja pažnje od činjenice da mnogi proizvođači automobila uopšte ne dolaze u Minhen, ali zato dolaze mnogi konstruktori bicikala.

 

Domaći brendovi su tu

Naravno, domaći proizvođači neće propustiti priliku da se velikodušno predstave u Bavarskoj prestonici, prvenstveno BMW, čiji je sedište u Minhenu, ali i Volkswagen i Mercedes.

 

bmw vision nc 07.jpg

 

Pored njih, stiže i francuski Reno, američki proizvođač luksuznih električnih automobila Lucid i hrvatski Rimac.

 

Renault Scenic 24 6.jpg

 

Evropski koncern Stelantis šalje svoju nemačku podružnicu Opel. Novi igrač na tržištu, vijetnamski Vinfast, povukao je prijavu za učešće samo nekoliko dana pre početka.

 

opel ex 1.jpg

 

Tu će, na sva zvona, biti kineska kompanija BYD (Build Your Dreams). Ova kompanija iz Šenžena, koja je nedavno preuzela poziciju lidera na kineskom tržištu od Volkswagena, upravo u Minhenu želi da označi početak osvajanja evropskog tržišta, na kojem nudi čak šest različitih modela. Kinezi će u Minhenu predstaviti evropsku premijeru modela SEAL U, kao i svojih luksuznih modela DENZA.

 

smart 3 2024.jpg

 

Kinezi će dominirati tržištem?

BYD je postao poznat po razvoju baterija za pametne telefone i vešto koristi znanje iz tog sektora. Baterije BYD automobila ne sadrže retke metale kao što su kobalt, nikl i mangan, što ih čini jeftinijim. Što se tiče softvera i tehnoloških igračaka u električnim vozilima, Kinezi već dugo postavljaju standarde, barem na domaćem tržištu. Još su električni automobili Made in China vrlo retki na nemačkim drumovima - prema podacima Centra za upravljanje automobilima, registrovano je samo 1.448 vozila BYD, u poređenju sa 207.000 električnih automobila marke VW. Ali, to bi brzo moglo da se promeni.

Kinezi su poznati po pritisku na cene. Kao primer, možemo se setiti japanskih i južnokorejskih proizvođača koji su se probijali prema Evropi osamdesetih i devedesetih godinama. Mnogi su njihovi automobili na početku bili ismejavani, ali danas su nezamenljivi na nemačkim putevima. Nemački proizvođači ne žele da se predaju bez borbe. Problemi sa koronom su iza njih, lanci snabdevanja opet uglavnom funkcionišu, a promet i profiti su u drugom kvartalu značajno porasli, ostajući motor nemačke ekonomije.

 

237047-audi q6 005.jpg

 

No, ova branša se suočava s teškim vremenima, a stručnjaci prognoziraju da će se uskoro završiti era ''rekordnih profita nemačkih proizvođača''. Konsultantska firma AlixPartners vidi Kinu ''u najboljoj poziciji da postane supersila u automobilskoj industriji.''

 

tesla 3 2024 04.jpg

 

Na dva točka

Za one koji nisu zainteresovani za automobile, u Minhenu se takođe može voziti biciklom. U Engleskom vrtu, ''zelenim plućima'' Minhena, organizatori pripremaju stazu od četiri kilometra za testiranje različitih vrsta bicikala. Takođe, u Minhenu će biti prisutni i oni koji smatraju automobile neprijateljima okoline. Različite ekološke inicijative najavljuju veliki protest i blokade kako bi poremetili održavanje sajma u Minhenu.

 

Izvor: Deutsche Welle

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam automobila u Detroitu ove godine otkazan, ali vraća se u januaru sledeće godine

 

detroit 01.jpg

 

Severnoamerički međunarodni sajam automobila (NAIAS) se otkazuje za 2024. godinu, ali organizatori najavljuju da će se događaj vratiti u januaru 2025. Ovaj potez vraća sajam u stari termin, budući da su se poslednja održala u septembru.

Izvršni direktor Detroit Auto Show-a Rod Alberts u izjavi ističe: ''Nakon razgovora sa brojnim partnerima, verujemo da datum u januaru apsolutno ima najviše smisla. U globalnom automobilskom pejzažu koji se stalno menja, ovo ažuriranje odražava naše napore da nastavimo Sajam automobila u Detroitu, držeći se onoga što je najvažnije - da ljude uzbuđujemo automobilima.'' Sajam će trajati od 11. do 20. januara 2025. a možemo očekivati i dan za medije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najava za 2024 sajam automobila u Ženevi

 

geneva 2024.jpg

 

Organizatori sajma automobila u Ženevi su objavili listu izlagača za ovogodišnje izdanje ove manifestacije, koja će početi krajem sledećeg meseca u mnogo skromnijem izdanju nego prethodnih godina.

Renault, Dacia, MG, BYD i Lucid su među proizvođačima automobila koji će izlagati na sajmu koji se vraća nakon petogodišnje pauze. Nekoliko poznatih brendova manjeg obima - uključujući Kimeru, Microlino i Totem Automobili - takođe se nalaze na listi od 29 izlagača, kao i Isuzu. Potvrđeni novi automobili do sada uključuju električni Renault 5, MG 3 i novi model iz Microlina. Ranije se takođe najavljivala i obnovljena verzija električne Dacie Spring.

 

mg3 1.jpg

 

Biće proglašen i pobednik u izboru za Evropski automobil godine 2024. Sajam automobila u Ženevi 2024. biće više usmeren na javnost nego prethodnih godina, uz uvođenje četiri nove ''iskustvene'' zone dizajnirane da prikažu sveobuhvatnu temu sajma: ''Auto. Future. Now.'' Tu je ''Adrenaline Zone'' posvećen vozilima visokih performansi i motosportu, dok će Design District biti domaćin izložbi Pininfarine i poznatog dizajnera Franka Stephensona. Mobility Lab zona će prikazati različite oblike ličnog i zajedničkog prevoza, a Next World zona je dizajnirana u partnerstvu sa Polyphony Digitalom da pruži viziju 'budućnosti automobilske industrije. U okviru te izložbe, Polyphony će prikazati niz GT Vision koncept vozila koje su dizajnirali proizvođači automobila za Gran Turismo igru.

 

Organizatori imaju za cilj da prodaju 200.000 karata za ovogodišnji događaj, koji traje od 26. februara do 3. marta. Termin održavanja u 2025. biće potvrđen na kraju ovogodišnjeg događaja. Međunarodni sajam automobila u Ženevi (Geneva International Motor Show - GIMS) ima za cilj da ''poveća broj brendova'' u narednim godinama, rekao je predsednik organizatora Aleksandar de Senarklens, priznajući odsustvo svih brendova Stellantisa, VW Grupe, Hyundai Motor Grupe... ''Želimo da se vratimo kao glavni međunarodni sajam automobila u svetu'', rekao je on. ''I ranije smo imali veoma važno mesto u toj industriji i želimo da to povratimo. Uvereni smo da imamo važnu ulogu u revoluciji automobilske industrije, pa je ideja da ubedimo ne samo javnost već i sve druge brendove koji neće učestvovati ove godine.'' On je rekao da GIMS ima za cilj da pokaže proizvođačima automobila da ''ne prodajete samo automobile na internetu. Javnost treba da vidi i shvati nove modele.''

 

De Senarklens smatra da trend da proizvođači organizuju ''male događaje za promociju proizvoda na internetu'' nije dovoljan. ''Uvereni smo da će se sajam automobila vratiti i da će biti sve veći u godinama koje dolaze. Ženeva ima poseban položaj kao nezavisno mesto.''

Lista izlagača:

  1. Automobile Club de Suisse (ACS)
  2. Assura
  3. Auto-i-DAT
  4. Beeway
  5. BYD
  6. Caresoft Global Ltd
  7. Classics Legends Motor
  8. DAB Motors
  9. Dacia
  10. ErreErre Fuoriserie
  11. Fédération Internationale de l’Automobile (FIA)
  12. Formula 1 Merchandising
  13. GP Motorsport
  14. Isuzu
  15. Kimera Automobili
  16. Lazareth
  17. Legends Magazine
  18. Lucid
  19. Martin Engler
  20. MG Motor
  21. Microlino
  22. Pininfarina S.p.A.
  23. Race World
  24. Renault
  25. Shenzer
  26. Silence
  27. Swiss Racing Lab
  28. Touring Club Suisse
  29. Totem Automobili

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...