Jump to content
FAS Goran
DarkoG

Fiat 500L 1.3 MJet - podizanje nivoa ulja zbog uticaja DPF-a?

Recommended Posts

Postovani,

 

potrebna mi je pomoc

Fiat 500L 1.3mjet 2013.

da li stvarno postoji problem "razvodnjavanja" ulja, tj povećanje koncentracije goriva u ulju kao posledica više neuspelih procesa regeneracije DPF-a.

Koliko puta javlja za problem ciscenja DPF-a?

koliko puta blinka lampica i koliko voznji tj.paljenja i gasenja auta?

 i posle koliko "sipa" naftu u motorno ulje zbog  tj. te greske?!?!?!?!

mislim da nisam na vreme uocio alarm za potrebu ciscenja dpf-ia i nisam siguran da li mi je zato izasao alarm posle voznje od oko 100-200KM da moram da menjam motorno ulje u motoru, (koje sam inace promenio pre mesec dana i pre 2000km)

da li sada opet moram da menjam ulje u motoru??? ili treba da se resetuje neki servisni interval?? auto mi je otprilike tada pokazao ukupnu kilometrazu 60.500 km da li i zbog toga ima neki servisni interval?

Da li je moguce da mi nisu resetovali servisni interval za zamenu ulja u servisu, da su zaboravili?

Da li auto ima senzor za proveru kvaliteta ulja u motoru i da on kaze da treba da se menja ulje, a to je dovelo zbog "razvodnjavanja"

Problem je sto sam na 1000km od kuce i servisa i da li mogu da se vratim kuci ili ovde u grckoj da opet menjam ulje?

Probao sam sam da resetujem servisni interval sa davanjem kontakta , 3 puta stiskanja papucice gasa, cekanja 10 sekundi i iskljucivanja kontakta i nisam uspeo. Da li postoji fora za resetovanje servisnog intervala na ovako neki nacin ili mora da se ide na dijagnostiku i racunarom resetuje servisni interval?

Da li moguce da se zbog "razvodnjavanja" tj.ne ciscenja DPF-i pojavljuje visak ulja u motoru tj, preko maximuma na meracu i da li se taj nivo stalno povecava ili ubrizga naftu samo taj put kada ne odradi regerenaciju filtera i to je to?

Da li moze da sam iniciras/pokrenes ciscenje DPF-a?

 

Hvala UNAPRED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri nivo ulja, dpf podiže nivo tako da to može izazvati neki problem. Meni se nivo ulja digne preko max i izbaci grešku na svakih tipa 5000km... Ako je nivo u normali vozi slobodno, ako ga ima previše probaj da izvučeš malo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nema tu neke mudrolije, samo treba da se "trudis" da odradis regeneraciju. Ja npr ako ga par puta prekinem pre kraja, prvi sledeci put vozim duze i u vecim obrtajima da bi mogao da odradi lepo.. 
Imas ovde gomilu materijala za citanje :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DarkoG

 

Kao što ti je rečeno, prati nivo ulja.

Prilikom vožnje na otvorenom putu tvoj DPF bi trebalo da ''uživa'', tj. da odradi regeneraciju bez problema. Dešavalo se to sa zaglupljivanjem DPF-a i na drugim modelima, npr.:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/61869-fiat-500l-mali-servis-izvan-mreže-ovlašćenih-servisa/&do=findComment&comment=1419450

 

Reset procedura:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/61869-fiat-500l-mali-servis-izvan-mreže-ovlašćenih-servisa/&do=findComment&comment=1448930

Share this post


Link to post
Share on other sites

procitao sam  da moze da se pokrene ciscenje DPF-a ako se vozi preko 3.000 obrtaja 20min do pola sata npr na auto putu konstantnom  brzinom obrtajima

moja standardna voznja da ne prelazim 2.000 obrtaja, voznja mi je od 1.500 do 2.000 obrtaja

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, DarkoG said:

procitao sam  da moze da se pokrene ciscenje DPF-a ako se vozi preko 3.000 obrtaja 20min do pola sata npr na auto putu konstantnom  brzinom obrtajima

On će pokrenuti regeneraciju kada mu stepen zapušenosti filtera dođe do limita za regeneraciju. Da li će to biti na autoputu na 3000rpm i 160km/h ili će to biti u gradskoj gužvi na 1200rpm i 20km/h je totalno nebitno. Ono što možeš da uradiš je da tokom regeneracije voziš na većim obrtajima da bi brže završio, ali ako već ideš autoputem nema potrebe da stiskaš gas jer tu nema kreni stani zajebancija.. Jedni razlog dizanja obrtaja u gradskoj vožnji je taj što računaš da ćeš uskoro da stigneš na odredište pa da bi stigao da završi, ali na AP nemaš taj "problem", tako da samo opušteno..

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, DarkoG said:

...moja standardna voznja da ne prelazim 2.000 obrtaja, voznja mi je od 1.500 do 2.000 obrtaja...

Zašto?

To nije dobra navika, štetna je po auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što je štetna navika, vozio sam astru dizel 1.7cdti istim načinom voznje od 2006 do 2017 i prodao isti drugi koji je prešao dosad 10.000 km sličnom vožnjom od 1.500 do 2.000 obrtaja,. astra i dalje nema problema sa motorom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DarkoG

 

Vožnjom od 1.500 do 2.000 obrtaja (samo u uskom opsegu od 500 obrtaja):

 

- odričeš se elastičnosti turbodizel motora, jer umesto da manje radiš sa menjačem, ti radiš (menjaš brzine često) kao da voziš anemičnog benzinca (mala kubikaža, bez turba), koji jadan ne može da povuče (nema turbinu, nema zapreminu motora), pa jedino kako uspe da povuče je sa kratkim menjačem, ali zato moraš stalno da šaltaš.

- još je gore ako ne šaltaš, nego nabiješ gas sa tih 1.500 obrtaja.

- odričeš se skoro polovine snage koju taj motor ima, jer u rasponu od 1.500 do 2.000 obrtaja taj motor daje od 45 do 55 konja. Ako si već hteo 45 konja (plafon 55), trebao si da kupiš Yuga. :D Maksimalnu snagu taj motor daje na 3.750 obrtaja.

- vožnjom isključivo u zoni maksimalnog obrtnog momenta (na 1.500 rpm taj motor daje svih 200 Nm), trpi menjač.

- vožnjom isključivo u zoni maksimalnog obrtnog momenta trpi zamajac, detaljnije klik ovde.

- vožnjom u visokom stepenu prenosa sa malim brojem obrtaja, naročito kod turbodizel motora, prilikom pritiskanja gasa motor dobija više goriva (kroz dizne prolazi više jer si dao po gasu, jer želiš više snage), ali više vazduha nema jer si na malom broju obrtaja, pa kao rezultat toga dobijaš smešu sa mnogo nafte i nedovoljno vazduha, što za posledicu ima veću (od optimalne) temperaturu izduvnih gasova, što veoma negativno utiče na tvoj turbo, kao i na katalizator.

- po dimu koji se tada (gas sa malih obrtaja u visokom stepenu prenosa) pojavi, vidiš i šta ti ulazi u usisnu granu preko EGR-a, pa možeš misliti kako ti je lepa usisna grana posle takve vožnje.

 

Uvek treba praviti balans između želje da se uštedi na potrošnji, i stresa koji takva vožnja može da izazove po motor i njegove sklopove.

Uostalom, seti se samo kako ti je da okreneš pedale na bicikli (dok je ona u 18. brzini) ako iz mesta, ili iz vrlo male brzine okretaja pedala to pokušaš. Zabole kolena, jel tako? E, isto tako trpi i radilica i svašta nešto još kada sa niskih 1.500 obrtaja daš po gasu i tražiš više snage od motora. Današnji automobili su puni zaštita od takvog ponašanja njihovih vlasnika (prilagođavaju se mape, zamajac trpi umesto radilice), ali to ne znači da te sigurnosne mere u potpunosti mogu da spreče negativne uticaje.

 

Ako meni ne veruješ, guglaj npr. ''Lugging engine'':

https://www.motorauthority.com/news/1105621_heres-why-you-should-never-lug-your-engine

https://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/videos/a30039/turbocharged-car-driving-tips/

Share this post


Link to post
Share on other sites

U redu, hvala na iscrpnom odgovoru. U suštini moja vožnja se slaže sa kopijuterom koji pokazuje, sad ubaci menjač u višu brzini sad u nižu sa onim trouglićem za viši i niži stepen prenosa. Zadovoljan sam i tim  što je auto ovako trom, zbog kazni prekoračenje brzine plaćanja kazni po gradu itd.. Kad mi treba ja iskoristim njegovu snagu, samo ne znam gde bi je iskoristio, u uslovima gde nema milicije :) po ovim zakonima možemo da vozimo i bicikle a kamoli jugiće :) . Gde da ga punim osim na autoputu. Auto je fenomenalan na autoputu gde vozim između 130 - 150, tu sam oduševljen. 

Još jednom hvala puno na iscrpnim odgovorima i savetima, naučio sam dosta  :) Sad bi mi i stari kec koji sam vozio bio furija :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DarkoG

9 hours ago, DarkoG said:

U suštini moja vožnja se slaže sa kopijuterom koji pokazuje, sad ubaci menjač u višu brzini sad u nižu sa onim trouglićem za viši i niži stepen prenosa.

Ta sugestija nije tu da ti pomogne da auto duže traje, nego jedino i samo da ti auto troši što manje, tj. samim tim da zagađuje što manje (bitno proizvođačima kada se hvale kako im motor ispunjava ovu ili onu normu).

Sa linka koji sam ti dao u prošlom postu:

Quote

Nemojte ni generalno da vozite na suviše malom broju obrtaja - drugim rečima, ako vam se pojavljuju one strelice (na instrument tabli) da prebacite u viši stepen prenosa zbog ekonomičnije vožnje, ne morate baš slepo da ih pratite.

 

Vozi naravno kako god hoćeš, tvoj auto - tvoja stvar. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 60500km mi je izašla greška za menjanje ulja zbog servisnog intervala la, kako sam uspeo da obrišem grešku resetuje servisni interval

 

Reset servisnog intervala menjanja ulja u motoru

Flashing oil light - how to reset

Fiat 500l reset service light

 

 

1-turn on the ignition key,

2-press the gas pedal and hold it,

3-press the brake pedal 7 times without relesing the gas pedal,

4-keep pressing the gas pedal for 60sec.

5-Release the gas pedal and turn of the ignition key,

6- Wait for 60sec.

Then turn on the ignition key and start the engine. Check if the service/oil change light turned off.

That's all! The vehicle is Fiat Doblo, works on Linea, Qubo/fiorino also vauxhall combo.

 

2012 forward...

 

 

 

Reset oil light after service... that is very important. And don't skip the oil change either.

 

1-turn on the ignition key,

2-press the gas pedal and hold it,

3-press the brake pedal 7 times without relesing the gas pedal,

4-keep pressing the gas pedal for 60sec.

5-Release the gas pedal and turn of the ignition key,

6- Wait for 60sec.

Then turn on the ignition key and start the engine. Check if the service/oil change light turned off.

That's all! The vehicle is Fiat Doblo, works on Linea, Qubo/fiorino also vauxhall combo.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...