Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WLTP - šta to znači u praksi?

Recommended Posts

Novi eko-test WLTP bi mogao da drastično smanji cene neprodatih automobila

 

peugeot308-fuel 1.jpg

 

Od 1. septembra svi novi automobili će morati da prođu novi, značajno stroži, test emisije izduvnih gasova i potrošnje WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure)

 

Za razliku od dosadašnjeg testa NEDC (New European Driving Cycle) koji se sprovodio u laboratoriji sa motorima na testnom stolu, WLTP ciklus se izvodi u realnim uslovima pri većim opterećenjima, pa je samim tim značajno stroži. Procene kažu da emisija CO2 istog motora merena WLTP standardnom može da iznosi i do 15 posto ugljen dioksida po pređenom kilometru više nego u slučaju NEDC ciklusa. Iso važi i za potrošnju goriva, koja je primetno veća po novim testovima. Ova diskrepancija je već naterala pojedine proizvođače da zaustave proizvodnju i prodaju pojedinih modela kako bi ih doradili naprednijim tehnologijama za čišćenje izduva ili ih gurnuli u istoriju.

 

Audi je tako privremeno zaustavio prodaju SUV-a SQ3, dok je BMW odlučio da M4 povuče iz prodaje kako bi ga opremili novim filterom čestica. F80 M3 nije bio te sreće, jer su u BMW-u odlučili da je finansijski neisplativo modifikovati ovaj automobil pred kraj proizvodnog ciklusa. Proizvodnja M3 završava u maju. Novi ekološki testovi bi mogli da zadaju i mnogo glavobolje distributerima vozila. Brojne članice EU su ponudile period tranzicije nakon kojeg automobili iz perioda pre WLTP standarda neće moći da budu prodati kupcima. Jedini način da se ovo izbegne jest registrovanje automobila, odnosno prodaja novih vozila kao polovnih, što bi moglo da im značajno smanji cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gase se modeli zbog WLTP (novog načina merenja deklarisane potrošnje)

 

150018-porsche c 11.jpg

 

Od septembra merenja količine izduvnih gasova obavljaće se po WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), umesto dosadašnjeg laboratorijskog NEDC. Merenje izduvnih gasova u stvarnim uslovima eksploatacije već ima uticaja na modelne ponude proizvođača. BMW će pre pomenutog roka povući M3 i benzinske verzije Serije 7, kako bi ih zameni drugim modelima. I druge marke povućiće brojne dizele, a Audi je već prekinuo proizvodnju modela SQ5. I Porsche se našao u problemima zbog novog načina merenja pa fabrika više ne prima porudžbine za Evropske kupce, koji traže posebne dorade na svojim vozilima. Ova odluka odnosi se na sve modele Porsche od 718 Boxster/Cayman pa sve do Panamera Turbo S E-Hybrid. Dobra vest po kupce ove marke je da će zbog ove odluke biti povećana proizvodnja standardnih modela, pa će rokovi čekanja biti skraćeni. Predviđa se da će biti dozvoljena prodaja vozila koja su proizvedena pre uvođenja WLTP, ali da neće smeti da prelazi 5-10 % ukupne prodaje vozila. Zbog ovoga je moguće da će tokom leta na celom EU tržištu biti mnogo vozila sa velikim popustima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 308 GTi je najnoviji u već dugačkom nizu žrtava nove test procedure potrošnje i emisije nazvane WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Tako će zbog usklađivanja sa WLTP-om Peugeot privremeno zaustaviti proizvodnju sportskog modela 308 GTi, i to od juna do oktobra ove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen privremeno obustavlja proizvodnju u svojoj glavnoj fabrici u Volfsburgu

 

vw g 5.jpg

 

Volkswagen će obustaviti proizvodnju u svojoj glavnoj fabrici u Volfsburgu zbog novih standarda testiranja WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) koji će stupiti na snagu od 1. septembra. WLTP testovi će pokazivati podatke emisije gasova u realnim vozačkim uslovima, za razliku od pretnodnih NEDC testova koji su prikazivali samo hipotetičke scenarije, pa će sada rezultati biti značajno rigorozniji kada je u pitanju nivo CO2. Nov načini testiranja emisije štetnih gasova značajno utiču na proizvođače, pa je tako Porsche nedavno saopštio da će obustaviti prodaju nekoliko modela.

 

U međuvremenu, VW će potpuno obustaviti proizvodnju u Volfsburgu jer kompanija proizvodi samo vozila koja ispunjavaju nova pravila. To će direktno uticati na isporuku i prodaju VW vozila, jer ovaj gigant mora da testira više od 200 varijanti različitih modela i za sve dobije dozvoljene vrednosti u vrlo kratkom periodu. Problem je što novi testovi emisije gasova traju tri, četiri puta duže nego prethodni. VW nije saopštio detalje u vezi sa modelima čija će proizvodnja biti obustavljena, niti kada će fabrika opet dostići maksimalni kapacitet proizvodnje. Predstavnici sindikata radnika su već kritikovali ovu odluku, ali za sada nema informacija da li će preduzeti neke konkretne mere kako bi izbegli prestanak rada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen: moguće kašnjenje isporuke do 250.000 novih automobila

 

167057-vw polo 7.jpg

 

1. septembra na snagu stupa novi standard za merenje potrošnje i emisije izduvnih gasova WLTP. Za razliku od dosadašnjeg NEDC-a, koji se sprovodio na laboratorijskom stolu, WLTP pogonske jedinice automobila i lakih komercijalnih vozila testira u realnijim uslovima. Nažalost broj ovih kompleksnih merača je ograničen, što stvara gužve i sporije sprovođenje testova. Novi automobili bez sertifikata po WLTP-u neće moći da se prodaju od 1. septembra, pa u Volkswagenu strahuju da bi uvedene mere mogle da izazovu kašnjenje isporuke između 200.000 i 250.000 automobila. Nemci su već najavili zaustavljanje pojedinih pogona u avgustu i septembru, dok će punu proizvodnju zadržati fabrike sa sertifikovanim vozilima. U Volkswagenu ipak ne veruju da će im ovo poremetiti zacrtane planove za ovu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

WLTP menja NEDC, šta to znači u praksi?

 

Od septembra 2018. svi novi automobili koji se prodaju na evropskom tržištu imaće podatke o prosečnoj potrošnji i emisiji ugljen-dioksida izmerene po novom, realističnijem WLTP standardu - jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila.

 

tt.jpg

 

Dosadašnji način testiranja novih automobila, NEDC, koji paradoksalno i dalje u nazivu ima atribut ''novi'' (Novi evropski vozni ciklus) iako je uveden pre više od dve decenije, postao je prevaziđen pre svega zbog procedure koja nije dovoljno realistična. Zato su organi Evropske unije odlučili da uvedu WLTP standard, koji je zvanično počeo da se primenjuje 1. septembra 2017. godine. Od tog datuma svi potpuno novi modeli automobila, koji se prvi put pojavljuju na tržištu EU, podatke o potrošnji goriva i CO2 emisiji dobijaju po WLTP ciklusu, dok za ostale nove automobile, koji su se prodavali i pre septembra 2017. ova obaveza stupa na snagu godinu dana kasnije, od 1. septembra 2018. 

Tako će od jeseni biti ujednačene procedure i podaci istaknuti u brošurama svih novih automobila koji su dostupni kupcima u zemljama EU. Izuzetak će predstavljati manji, ograničeni kontigenti modela koji izlaze sa tržišta, ali na lagerima i dalje postoji određeni broj ovih vozila. Za takve modele dat je rok od godinu dana (1. septembra 2019.) da ih proizvođači rasprodaju koristeći pri tome stare, NEDC test podatke.

 

hrt.jpg

 

WLTP procedura pruža realističniju sliku, pre svega kada je reč o emisiji ugljen-dioksida, pa će ona na papiru biti približnija stvarnoj emisiji novih automobila u svakodnevnoj eksploataciji. To je veoma važno, kako za proizvođače koji moraju da ispune uslov da prosečna CO2 emisija svih njihovih modela ne prelazi propisanu granicu (prema trenutnoj regulativi EU ona iznosi 95 g/km), tako i za vlasti zemalja koje će moći da preciznije kontrolišu da li količina ugljen-dioksida koju emituju novi automobili odgovara onoj koju su projektovali u svojim planovima o smanjenju efekta staklene bašte na atmosferu. Da bi WLTP pružio relevantnije podatke, procedura testiranja je pooštrena. Tako, na primer, dok je NEDC imao jednostavan, ''ravan'' ciklus, WLTP ima dinamičniji koji reprezentuje stvarne uslove vožnje. Razlika je i u dužini test-procesa, NEDC je trajao 20 minuta, a WLTP traje 30 minuta. Veća je i prosečna brzina automobila, pa u WLTP ciklusu ona iznosi 46.5 km/h, dok je na NEDC bila samo 34 km/h, a porasla je i maksimalna brzina koja se postiže prilikom testiranja, sa 120 km/h na 131 km/h. Takođe, promenjeni su i temperaturni uslovi prilikom test-ciklusa. Merenja po NEDC proceduri vršena su na temperaturi 20-30 stepeni Celzijusa, dok se podaci o emisiji ugljen-dioksida po WLTP standardnu dobijaju na 14 stepeni.

 

20264586665b2ccb983daef454686777_v4_big.jpg

 

Ove, i neke druge razlike između dva ciklusa garancija su da će novi automobili imati sertifikate sa realističnijim podacima, kako o CO2 emisiji, tako i o potrošnji. To se naročito odnosi na izmerenu emisiju ugljen-dioksida koja će svakako biti veća nego ranije. Proizvođači automobila moraće zbog toga da ulože više napora (i novca) prilikom razvoja novih pogonskih sistema kako bi se ''uklopili'' u propisane norme. Da li će to postići daljim unapređenjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridizacijom pogona uvođenjem električne komponente, zavisiće od konkretnog modela automobila i procene kompanije šta im se u datom slučaju više isplati. U zemljama gde se automobili oporezuju na osnovu CO2 emisije, povećanje izmerenog ugljen-dioksida uticaće i na promene visine poreza i ekoloških taksi, dok bi neki proizvođači mogli da snize cene starijih modela na tržištu da bi ih što pre rasprodali, kako ne bi morali da ih podvrgnu novom test ciklusu. 

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škodini modeli Fabia i Rapid ostaju bez TDI motora?

 

162038-skoda s 1111.jpg

 

Novi WLTP sistem merenja potrošnje goriva i emisije štetnih gasova u Evropi imao je za sada najveći uticaj na VW grupaciju. Videli smo do sada da je Golf GTI pao kao žrtva WLTP-a, a brojni drugi modeli imaju manju konjažu zarad usklađivanja sa novim protokolima. Prema najnovijim inforimacijama i Škodini modeli Fabia i Rapid ostaće bez malolitražnih dizel motora. Fabia je 1.4 TDI izgubila nakon poslednje restilizacije, ali je bila dostupna sa motorom 1.6 TDI, kojeg više nema u zvaničnom konfiguratoru vozila. Slično je i sa Rapidom koji se više ne može poručiti ni sa 1.4 TDI ni sa 1.6 TDI. Rapid više nema fantastičnu prodaju kakav je to bio slučaj kada se taj model pojavio na tržištu, a nedostatak malih dizel agregata i kod Fabije i Rapida mogao bi koštati Škodu manje kupaca. Međutim, cela Volkswagen grupacija polako okreće leđa dizel motorima. Zaokret ka elektrifikaciji je postepen i umeren, te je bilo za očekivati da prvo u penziju odu dizel motori manje zapremine. U prilog tome govori i odluka Audija da novi A1 ne nudi sa dizel agregatima.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Astra dizel izgubila snagu, a ''porasla'' potrošnja

 

182603-opel astra.jpg

 

Opel je počeo da prima rezervacije za novu Astru 1.6 BiTurbo dizel sa SCR (Selective catalytic reduction) tehnologijom. Astra je odavno u ponudi sa ovim agregatom, ali je Opel morao da ga unapredi kako bi ispunio zahteve Euro 6d-TEMP standarda, koji uključuje RDE (emisije u stvarnoj vožnji) mere na javnim putevima i povezan je sa WLTP standardom testiranja vozila. Zbog toga je ovaj motor izgubio 10 KS, pa sada Astra BiTurbo nudi 150 KS i 350 Nm koji je dostupan u rasponu od samo 1.500-2.250 obrtaja u minuti. Kao rezultat toga, ova verzija Astre ubrzava 0-100 km/h za 9 sekundi, 80-120 km/h ubrzava za 7.1 sekundi, a maksimalna brzina je 225 km/h. Astra 1.6 BiTurbo dizel ima šestostepeni manuelni menjač dostupan u verzijma hečbeka sa pet vrata i Sports Tourer. Dok je gubitak performansi minimalan i teško će biti očigledan regularnim korisnicima, tvrdnje o ekonomičnosti su mnogo iskrenije. Opel tvrdi da Astra hečbek sada prosečno troši 4.8-5 l/100 km, dok je ranija fabrička kombinovana potrošnja iznosila 4-4.1 l/100 km. Početna cena Opel Astre 1.6 BiTurbo dizel hečbeka je 27.720 evra u Nemačkoj.

 

Opel ističe da je brza tranzicija na Euro 6d-TEMP norme deo strategije da ''postane lider u smanjenju emisije gasova'', a kao deo te strategije je predstavljanje četiri elektrifikovana modela do 2020, uključujući novu generaciju Corse. Ona će biti dostupna kao potpuno električni model, dok će Grandland X biti plug-in hybrid. Do 2024. francuska PSA grupacija koja kontroliše nemački brend planira da ponudi hibridnu ili potpuno električnu verziju svakog putničkog automobila koji je u prodaji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ima problem sa deficitom inženjera

 

volkswagen factory.jpg

 

Volkswagen je upozorio da će manjak inženjera negativno uticati na napore kompanije što brže sertifikuje automobile po novom WLTP ciklusu. VW doživljava odliv kadrova još od izbijanja dizel skandala septembra 2015. Posledice se reflektuju u nedovoljnom broju inženjera, potrebnih da rade na modelima koji treba da se usklade sa strožom emisionom regulativom, rekao je danas Herbert Dis, generalni direktor konglomerata.

 

''Izgubljena je ekspertiza u oblasti razvoja motora'', rekao je Dis, objašnjavajući da je sertifikacija motora za redovnu upotrebu mnogo teža po novoj WLTP testnoj proceduri, koja na snagu u Evropi stupa 1. septembra. Volkswagen je prošle nedelje ''oteo'' BMW-ovog stručnjaka za razvoj motora, Markusa Dismana, koji bi trebalo da pomogne u rešavanju gorućeg problema, ali je upozorio da će kašnjenje u dobijanju sertifikata rezultirati ''uskim grlima'' za određene modele između avgusta i oktobra. ''To utiče na iskorišćenje kapaciteta naših fabrika, tako da će tokom nekih dana proizvodnja biti stopirana'', rekao je Dis. Mada se VW drži svojih ciljeva vezanih za isporuku, njihovo ispunjenje će biti teško. ''Jedna stvar je ipak jasna: ovo će biti gigantski zadatak za drugu polovinu godine, posebno kada je reč o poslovnoj dobiti'', rekao je Dis, čovek koji je na čelo kompanije došao u aprilu, zamenivši Matijasa Milera. Na konferenciji za medije održanoj u vezi sa diskusijom oko rezultata u drugom kvartalu, Dis je rekao da transformacija na WLTP proceduru predstavlja ''najveći rizik po Volkswagen po pitanju obima proizvodnje i zarade''. Uvođenje WLTP pravila je ubrzano upravo Volkswagenovim dizel skandalom. Zakonodavci su preduzeli detaljniji pristup analizi vozila i njihovoj emisiji štetnih gasova, uvodeći sveobuhvatiniju testnu proceduru. ''Oni obraćaju pažnju na to kakve su gume instalirane i da li je klima uređaj uključen'', rekao je Dis.

 

U junu, Volkswagen je upozorio da će do 250.000 automobila zakasniti sa plasmanom na tržište zbog uvođenja WLTP-a, da bi prošlog meseca saopštio da će iznajmiti parking prostore da bi odložio zalihe čija će prodaja biti odložena. Rešavanje proizvodnih ''uskih grla'' prouzrokovanih WLTP-om bi moglo da košta Volkswagen više od milijardu evra, rekao je šef finansija, Frank Viter. Daimler i snabdevačka kompanija Valeo, revidirali su prognozu u vezi sa poslovanjem zbog novih, strožih standarda, kao i trgovinskog rata koji je prouzrokovao tektonske potrese u globalnoj trgovini.

 

Troškovi dizel skandala
Mada je Volkswagen održao prodaju na visokom nivou, još uvek oseća finansijske konsekvence ''dizelgejta'', gotovo tri godine od njegovog izbijanja. Skandal je nemačkog proizvođača vozila koštao do sada 27.4 milijarde evra, a iz zarade u drugom kvartalu je odvojeno 1.6 milijardi za pokrivanje kazni i sudskih troškova.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru izbacio dizelaše iz svoje ponude na britanskom tržištu

 

130370-subaru outback 11.jpg

 

Po pisanju britanskih medija, japanski proizvođač Subaru je iz ponude na tržištu Velike Britanije izbacio dizel motore, i to najverovatnije jer ne zadovoljavaju WLTP norme (''Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure'') koje uskoro stupaju na snagu. Najnoviji modeli Impreza hatchback i XV su u Velikoj Britaniji od starta ponuđeni bez dizel opcije, a sada su sa sajta britanskog uvoznika Subarua uklonjeni i Forester i Outback sa 2.0 litarskim dizelašem. Ovde treba napomenuti da se na lagerima Subaruovih dilera u Velikoj Britaniji još nalazi određena količina modela sa dizel motorima, ali kada se ona rasproda Forester će moći da se dobije samo sa 2.0 litarskim boxer benzinskim motorom (bez ili sa turbo punjačem), a Outback sa 2.5 litarskim atmosferskim benzincem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi privremeno obustavio proizvodnju modela RS3

 

161484-audi rs3 1111.jpg

 

Nakon Volkswagena, Seata i Porschea, i četvrti član ove grupacije Audi ima problema zbog novog sistema testiranja emisije gasova i potrošnje automobila (WLTP). Audi je privremeno obustavio proizvodnju RS3 Sportback i RS3 Sedan za zemlje u kojima važi homologacija Evropske unije. Ovaj sistem testiranja pogodio je Audi i u Australiji, ali u Ingolštatu nizu zabrinuti za prodaju, bar "Dole ispod" jer očekuju da aktuelne zalihe potraju nekoliko meseci. Nastavak proizvodnje RS3 Sportback i RS3 Sedan se očekuje početkom sledeće godine. WLTP je značajno uticao na planove VW Grupe, jer su zbog poštovanja novih normi modeli poput Seat Leona Cupra i Golf GTI izgubili pod 10 KS u snazi. Promene su uticale i na druge proizvođače, pa je tako Peugeot obustavio proizvodnju 308 GTi, a BMW benzinske modele svoje Serije 7.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovina Volkswagenovih modela u Nemačkoj još nije dobila WLTP sertifikat

 

167058-vw polo 77.jpg

 

Volkswagen kaže da je samo polovina modela ukupne game u Nemačkoj u skladu sa novim ekološkim standardima, iz prostog razloga što su oni mnogo stroži. Automobili u Evropskoj uniji moraju da se povinuju novoj ''Globalnoj usklađenoj test proceduri za laka vozila'' (WLTP), počev od 1. septembra. Međutim, Volkswagen je dobio zeleno svetlo od odgovarajućih organa za sedam od 14 glavnih modelnih linija. ''Novi testovi su glomazniji i potrebno je dva ili tri puta više vremena da se obave nego što je to bio slučaj ranije, jer čak i modeli iz limitiranih serija moraju da se testiraju separatno'', rekao je Tomas Can, šef prodaje i marketinga Volkswagen marke. ''Meseci koji dolaze predstavljaju izazov za nas.'' VW-ov bestseler, Golf, upravo je među onim modelima koji čekaju na odobrenje od strane vlasti. Can je takođe rekao da očekuje da Golf dobije zeleno svetlo do kraja septembra. Očekuje se da se isporučivanje automobila kupcima nešto uspori tokom septembra i oktobra, da bi se ubrzalo u poslednja dva meseca ove godine. ''Očekujemo veoma dobru prodaju u decembru'', dodao je Can.

Proizvođači automobila, uključujući Daimler, Volkswagen i snabdevačku firmu Valeo, redukovali su prognoze koje se tiču profita, okrivljujući za to sporiju prodaju na globalnom planu, koja je delimično izazvana kašnjenjima u dobijanju sertifikata po novim standardima. Analitičari iz ''Evercore ISI''-ja su izjavili da će odlaganja prouzrokovana uvođenjem WLTP-a, koja sada doživljava Volkswagen, biti pod kontrolom jer nemački proizvođač nije pribegao značajnijim cenovnim popustima da bi održao tok prodaje. Ipak, kašnjenja će prouzrokovati pad profita marke za oko 2 odsto u trećem kvartalu, sa 5.5 odsto u drugom tromesečju, saopštio je Evercore.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot spremno dočekuje današnji početak primene WLTP standarda

 

peugeot 308 12.jpg

 

Peugeot ima problema sa nedostatkom jedinica za transmisiju za model 308, za koji nema prognozu kada će biti prevaziđen, ali zato je francuska marka objavila da je celokupna gama modela koja se nalazi u ponudi kompanije već usaglašena sa WLTP protokolom, koji danas stupa na snagu. Na ovaj način, Peugeot je izbegao velike probleme koje je, vremenski zahtevan proces harmonizacije, uzrokovao Volkswagenu, Audiju, Škodi i BMW-u, na primer.

Kako bi ovo postigao, Peugeot je uveo tehnologiju selektivne katalitičke redukcije (SCR) u svoje BlueHDi dizel pogonske grupe od 2013. godine, a od nedavno, kroz sličan tretman su prošli i benzinci. Filter za prečišćavanje izduvnih gasova koji nastaju radom benzinskih motora (Petrol Particulate Filter ' PPF) je instaliran u PureTech paletu motora. Primena ove dve savremene tehnologije prečišćavanja izduvnih gasova, omogućila je brzu harmonizaciju sa WLTP protokolom, posebno onim delom koji se odnosi na limite u pogledu isparenja azotnih oksida, ugljen monoksida i čestica čađi. 

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X3 M40i u Evropi sada ima 354KS

 

BMW X3 xDrive M40i.jpg

 

Zbog usaglašavanja sa novim WLTP normama, šestocilindrični benzinski motor u BMW-u X3 M40i sada raspolaže sa 6KS manje nego ranije (ovo važi za evropsko tržište). Tačnije, BMW X3 M40i umesto 265 kW/360KS sada ima 260kW/354KS a treba pomenuti i da je najveći obrtni moment ostao 500 Nm. Automobil je i dalje težak 1.810 kg ali odnos težina / snaga sada iznosi 5.11 kg po KS umesto ranijih 5.03 kg po KS. Što se potrošnje goriva tiče, BMW X3 M40i po WLTP-u troši 9.1 l/100 km, za razliku od nekadašnjih 8.4 l/100 km po NEDC ciklusu. Emisija CO2 je takođe viša, pa umesto nekadašnjih 193 sada po WLTP-u iznosi 207 grama CO2 po km. Performanse međutim nisu doživele promene pa ubrzanje od 0 do 100 km/h po fabričkim podacima i dalje traje 4.8 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li distributeri na Balkanu poštuju WLTP protokol?

 

test novi01.png

 

Kako je na scenu stupio novi WLTP protokol merenja izduvnih gasova i potrošnje, počevši od 1. septembra, odlučili smo da proverimo da li su domaći distributeri osvežili informacije, kako bi novi kupci dobili tačne informacije o svojim automobilima. Kako je spisak svih proizvođača predugačak, odlučili smo pogledati samo pojedine. Sve informacije su preuzete sa sajtova generalnih zastupnika tih proizvođača za Srbiju, Crnu Goru, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, odakle je ujedno najveći broj naših posetilaca. Da bi dobili što pregledniju statistiku, sve podatke ćemo staviti u tabelu.

 

Audi
U obzir ćemo uzeti modele A6 40 TDI i 50 TDI, a kao SUV predstavnika novi Q8 50 TDI. Oznaka 40 TDI podrazumeva 2.0 dizel agregat sa 204 ks, dok 50 TDI oznaka predstavlja 3.0 dizel sa 286 ks.

Prvi podaci su WLTP, druga kolona su podaci sa sajtova distributera na Balkanu.

A6 40 TDI..........152 g/km CO2, 5.8 l/100 km..........108 g/km CO2, 4.2 l/100 km

A6 50 TDI..........188 g/km CO2, 7.2 l/100 km..........150 g/km CO2, 5.4 l/100 km

Q8 50 TDI..........216 g/km CO2, 8.2 l/100 km..........172 g/km CO2, 6.7 l/100 km

 

Ovde se jasno vidi uticaj WLTP protokola na automobilsku industriju. Kupci sada imaju mnogo realniji uvid koliko će njihov novi automobil trošiti, a ujedno i zagađivati ovu našu dragu planetu. Naravno, to se odnosi na kupce koji od svojih distributera dobijaju najsvežije i tačne informacije.

 

BMW
I u ovom slučaju ćemo uzeti predstavnika E segmenta, seriju 5 sa 20d i 30d agregatima, i trenutno najnoviji BMW SUV kupe X4 30d. Modeli sa oznakom 20d imaju 190 ks, dok 30d proizvodi 265 ks.

Serija 5 20d..........119 g/km CO2, 4.6 l/100 km..........119 g/km CO2 , 4.6 l/100 km

Serija 5 30d..........135 g/km CO2, 5.1 l/100 km..........135 g/km CO2, 5.1 l/100 km

X4 30d..........156 g/km CO2, 5.9 l/100 km ..........156 g/km CO2, 5.9 l/100 km

 

Mercedes
Sa Mercedesom završavamo nemačku trojku, a za primer ćemo dati model E220d, E400d i GLE350d kupe. Oznaka 220d važi za dvolitarski dizel agregat sa 194 ks, 350d 3.0 l V6 sa 258 ks, a 400d 2.9 redni šestak sa značajnih 340 ks.

E220d..........127 g/km CO2, 4.7 l/100 km..........Nema informacija

E400d..........154 g/km CO2, 5.9 l/100 km..........Nema informacija

GLE350d..........205 g/km CO2, 7.8 l/100 km..........175 g/km CO2, 6.5 l/100km

 

Da budemo iskreni, razočarani smo informacijama koje nude domaći distributeri za Mercedes. Na srpskom sajtu ne postoje tehnički podaci o aktuelnoj E klasi, te takođe i dalje na spisku stoje stari E350d, umesto novog E400d i E300d, dok su informacije o modelu GLE i dalje NEDC (stari) standard. Što se tiče hrvatskog sajta, jedan deo tehničkih detalja E klase je dostupan, dok polja namenjena za potrošnju i emisije stoje prazna. Sajt distributera za Bosnu i Hercegovinu preusmerava na srpski sajt. Nagradu za najmanji broj infromacija ide distributeru za Crnu Goru, ''Ljetopis-Automotive doo'', na čijem sajtu i dalje stoji prošla generacija E klase, čija je proizvodnja prestala pre više od dve godine. Što se tiče modela GLE kupe, on je makar uvršten, ali bez tehničkih detalja. Izgleda da kupcima Mercedesa u Crnoj Gori nedostatak informacija uopšte ne smeta, s obziorm da su ulice preplavljene novim modelima.

 

Volkswagen
Volkswagen muči ogromnu muku zbog WLTP-a. Analiziraćemo miljenike iz Volfsburga, odnosno modele Golf sa 1.6 TDI 115 ks i 2.0 TDI 150 ks, dok ćemo za Passata uzeti u obzir 2.0 TDI 190 ks.

Golf 1.6 TDI..........102 g/km CO2, 3.9 l/100 km..........102 g/km CO2, 3.9 l/100 km

Golf 2.0 TDI..........111 g/km CO2, 4.2 l/100 km..........111 g/km CO2, 4.2 l/100 km

Passat 2.0 TDI..........118 g/km CO2, 4.5 l/100 km..........118 g/km CO2, 4.5 l/100 km

 

U ovom slučaju crnogorski distributer, Rokšped, odnosi pobedu sa najviše informacija, koje su ujedno sveže i tačne. Na srpskom sajtu nismo nigde mogli da pronađemo cifre potrošnje i izduvnih gasova. Kupci u Hrvatskoj imaju samo informacije o izduvnim gasovima, koje su u skladu sa WLTP-om. Što se tiče Bosne i Hercegovine, informacije o Golfu su tačne i detaljne, dok za Passata nije dostupan čak ni cenovnik.

 

Toyota
Proizvođač za kojeg važi da ima najpouzdanije automobile i koji je promenio način na koji proizvodimo stvari. Toyota je takođe ispoštovala WLTP protokol, te su svi automobili prošli testiranje, tako da neće biti odlaganja u proizvodnji kao što je to slučaj sa Volkswagenom. U obzir ćemo uzeti modele Yaris sa benzinskim 1.0 69 ks i 1.5 sa 115 ks, dok ćemo za veći automobil uzeti popularni RAV4 sa 2.5 litarskim hibrid agregatom od 197 ks.

Yaris 1.0..........106 g/km CO2, 4.6 l/100 km..........106 g/km CO2, 4.6 l/100 km

Yaris 1.5..........117 g/km CO2, 5.2 l/100 km..........117 g/km CO2, 5.2 l/100 km

RAV 4 Hybrid..........125 g/km CO2, 5.5 l/100 km..........125 g/km CO2, 5.5 l/100 km

 

Informacije u tabeli iznad sve govore, distributeri su bili veoma ažurni sa obnavljanjem informacija. Mada moramo reći da distributer za Crnu Goru nudi samo brojke vezane za izduvne gasove, dok podatke o potrošnji nigde nismo mogli pronaći.

 

Peugeot
Nismo zaboravili na ljubitelje francuskih automobila, a kao predstavnika izabrali smo Peugeot. Predstavnici će biti modeli 308 sa 1.2 l 110 ks benzinski i 1.5 l 130 ks dizel agregat. Što se tiče SUV modela, odabrali smo 3008 sa dvolitarskim dizel agregatom koji razvija 177 konja.

308 1.2 PureTech..........115 g/km CO2, 5.0 l/100 km..........115 g/km CO2, 5.0 l/100 km

308 1.5 HDi..........95 g/km CO2, 3.6 l/100 km..........95 g/km CO2, 3.6 l/100 km

3008 2.0 HDi..........129 g/km CO2, 4.9 l/100 km..........129 g/km CO2, 4.9 l/100 km

 

I u ovom slučaju su domaći distributeri bili ažurni, te su svi osvežili informacije detaljno i tačno.

 

Tekst: Enes Eki Alković

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

WLTP doneo povećanje prodaje ali ne i zarade

 

wltp 121.jpg

 

Na jedno pitanje u vezi sa uticajem WLTP-a na evropsko tržište, stigao je odgovor: broj registracija u avgustu je porastao, a u manjoj meri i u julu, dok su proizvođači ubrzano radili da reše pitanje nesertifikovanih vozila do 1. septembra. U avgustu je broj novih registracija porastao za 49 odsto u Španiji, 40 odsto u Francuskoj, 25 odsto u Nemačkoj, 23 odsto u Velikoj Britaniji, 9,3 odsto u Italiji (u godini u kojoj je generalno došlo do pada) i 53 odsto u Belgiji. U avgustu po običaju dolazi do slabije prodaje, ali bez obzira na to, sezonski korigovana stopa prodaje (SAAR), porasla je na neverovatnih 18,4 miliona vozila u avgustu, sa prethodnih (odličnih) 14.7 miliona u julu. Prodajne brojke mogu da se zahvale kombinaciji značajnih popusta za privatne i flotne kupce, i nečemu što IHS Markit naziva ''taktičkim registracijama'', što znači da prodavci i proizvođači registruju vozila da bi se izborili sa rokom. Dok je za očekivati da proizvođači slave ovakav porast prodaje, realno stanje stvari je takvo da je veliki broj automobila prodat sa minimalnom ili nikakvom zaradom.

 

''WLTP efekat'' je naročito izražen u Španiji, gde je po analitičarima ''IHS Markita'', broj flotnih registracija skočio za 86 odsto a onaj u okviru rent-a-car flota 82 odsto. Na registracije prodavaca se odnosilo oko 20.000 vozila, što je tek nešto ispod 20 odsto u odnosu na ukupnu mesečnu prodaju. WLTP je, kao što je poznato, na snagu stupio 1. septembra 2017. za nove modele, a 1. septembra 2018. za postojeće modele. Razlog uvođenja nove procedure je da se izjednače rezultati testiranja sa rezultatima iz realnog saobraćaja. Mnoge kompanije imaju teškoća da dobiju licence za sve modele i njihove varijante, s obzirom da WLTP testiranje iziskuje mnogo više vremena u odnosu na NEDC.

 

Tokom avgusta, prodaja automobila u Evropi je na putu da poraste za 4.8 odsto. Međutim, to će se teško materijaliziovati iz brojnih razloga, kažu analitičari. Pod jedan, veliki popusti tokom jula i avgusta, kao i subvencije, privukli su veliki broj kupaca u prodajne salone, koji bi inače čekali septembar, kada se pojavljuju noviji modeli. Pored toga, ove jeseni će biti dosta pregovora između kupaca i prodavaca gde će u centru pažnje biti kupovina ranije registrovanih primeraka. ''Avgustovska dešavanja će verovatno doneti i nešto slabije performanse na nekim tržištima u mesecima koji slede, naročito ako su kupci zainteresovani za neki primerak koji pripada ranije registrovanom lageru'', kaže Jan Flečer iz IHS-a. ''IHS Markit'' prognozira da će ove godine prodaja automobila na evropskom tržištu porasti za samo 1.1 odsto, s tim što će se usporavanje nastaviti i tokom 2019. Još jedna poznata analitička kompanija, ''LMC Automotive'', očekuje rast od 1.5 odsto.

 

Nejasno oporezivanje na osnovu emisije izduvnih gasova
Sledeće pitanje je kako će dvadesetak evropskih zemalja, koje će uvesti oporezivanje na bazi emisije izduvnih gasova, računati rezultate dobijene iz WLTP testova. Procene EU i analitičara sugerišu da će brojke vezane za emisiju ugljen-dioksida porasti za oko 10 odsto u proseku, mada se zapravo neće povećati količina štetnih gasova. Razlog je taj što će oporezivanje i dalje biti bazirano na NEDC brojkama, koje moraju biti ''povezane'' sa WLTP rezultatima za starije modele (o čemu smo nedavno pisali), a brojke iz ''povezanih'' rezultata su veće u odnosu na one iz ''čistog'' NEDC-a.

 

Evropska unija je saopštila da će novi standardi vezani za emisiju izduvnih gasova biti neutralni po pitanju prihoda, ali mnoge zemlje nisu objasnile na koji način će prilagoditi skalu oporezivanja da bi to postigle.  Za sada, Nemačka i Finska su saopštile da će WLTP rezultati biti iskorišćeni za oporezivanje počev od 1. septembra, a Finska će nastojati da izbegne bilo kakva povećanja, tako što će prilagoditi obrazac oporezivanja. Uticaj će biti zanemarljiv u Nemačkoj, gde ''porez na ugljenik'' iznosi 2 evra po gramu u slučaju da emisija iznosi preko 95 g/km. Međutim, nedavna studija ''Autoviste'' otkriva da bi porez u Francuskoj mogao da se poveća za nekoliko hiljada evra za automobile srednje klase i iznad, ukoliko se budu koristile WLTP brojke. Ako se u obzir uzme ova doza neizvesnosti, indikativan je ovonedeljni izveštaj informativne TV mreže BFM, koja je saopštila da su francuski proizvođači odlučili da u avgustu ''registruju sve što se kreće''.

 

Takođe, LMC je ove nedelje sugerisao da je razlog za avgustovski porast prodaje taj što su mnogi privatni, a posebno flotni kupci, želeli da se vežu za pripadajuće oporezivanje bazirano na emisiji izduvnih gasova. ''Racionalni kupci su obavili kupovine pre uvođenja višeg oporezivanja, tamo gde je ono povezano sa emisijom ugljen-dioksida'', kaže LMC. Ova agencija je takođe istakla da bi jedan od razloga za relativno mali napredak u Italiji tokom avgusta, mogla da bude činjenica da na Apeninskom poluostrvu nema poreza zasnovanog na emisiji izduvnih gasova. Ukoliko pogledamo još dalje napred, krajnji rok za uvođenje WLTP-a u segment lakih komercijalnih vozila je 1. septembar 2019. Za pretpostaviti je da će proizvođači izvuči lekcije iz ovog leta, kao i da već rade na sertifikaciji novih i postojećih modela, značajno pre isteka roka. Još jedna velika verovatnoća se dotiče toga da će se potrošači suočiti sa čitavim spletom različitih brojki od kojih ''boli glava'', i da će morati da se nose sa tim ''loncem'' skraćenica i akronima u narednih par godina. Počev od 1. januara, proizvođači automobila su dužni da navode i NEDC i WLTP rezultate do kraja 2020. na svojim potvrdama o usaglašenosti u prodajnim salonima, na ''onlajn'' konfiguratorima i na oznakama o energetskoj efikasnosti.

 

preuzeto sa - autorepublika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki nemački proizvođači zaustavili proizvodnju plug-in hibrida

 

vw gte 222222.jpg

 

Prelazak sa NEDC-a na standard WLTP je prilično pomrsio račune proizvođačima automobila u Evropi koji su morali da ranije prekinu proizvodnju određenih, pre svega sportskih modela. Sada su se kao žrtve WLTP-a pokazali i nemački plug-in hibridi. Volkswagen je zaustavio proizvodnju 2. najpopularnijeg plug-in hibridnog automobila u Evropi - Passata GTE, kao i 4. najpopularnijeg plug-in hibrida - Golfa GTE. Porsche takođe neće više proizvoditi plug-in hibridnu Panameru i Cayennea. Razlog okončanja proizvodnje leži u podsticajima koje proizvođači dobijaju za vozila koja po kilometru emituju manje od 50 grama CO2.

Sa novim ciklusom testiranja, postojeći automobili su uknjižili lošije rezultate, pa tako recimo BMW 225xe Active Tourer emituje 57 grama CO2 po kilometru. BMW-ova limuzina 530e zato ispunjava traženu kvotu, a i Mercedes će u sledeća dva meseca tržištu ponuditi E-klasu i S-klasu sa emisijom nižom od 50 grama CO2 po kilometru. Mitsubishijev plug-in hibrid Outlander, kao i hibridni Volvo XC60 ostaju na tržištu jer zadovoljavaju propise. Problem previsoke emisije se lako rešava. Dovoljno je instalirati veću bateriju koja će obezbediti dužu autonomiju na struju, pa je velika verovatnoća da će se mnogi ovi modeli vratiti u unapređenom ruhu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 308 GTi izgubio nekoliko konja

 

166426-peugeot 308 11111.jpg

 

Prelazak na novi sistem testiranja emisije gasova i ekomoničnosti vozila (WLTP protokol) nastavlja da ''seče krila'' popularnim sportskim modelima. Posle Seat Leona Cupre i Golfa GTI, između ostalih, ''stradao'' je i Peugeot 308 GTi čija je snaga smanjena za sedam konjskih snaga. Peugeot je zbog WLTP protokola, čija je primena počela 1. septembra, početkom leta obustavio prodaju svog ''hot-heča'', a pokrenuće je opet sledećeg meseca. Tada će 308 GTi dobiti unapređeni 1.6-litarski četvorocilindrski turbobenzinac sa partikularnim filterom koji omogućava da se ispune WLTP norme. Međutim, sa njim će 308 GTi umesto sa 270 raspolagati sa 263 KS (pri 6.000 obrtaja), dok je emosija CO2 porasla za 9 g/km, na 148 g/km. Međutim, francuski proizvođač tvrdi da 308 GTi sada ima 10 Nm više (pri 2.100 obrtaja) nego u prethodnoj verziji. Osim toga, gubitak konja nije uticao na performanse automobila, koji i dalje ubrzava 0-100 km/h za 6 sekundi, dok kilometar pređe za 25.3s.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

WLTP izazvao haos. Audiju prodaja pala za čak 56 odsto

 

audi a4 11111.jpg

 

Sa prvim danom septemba na evropskom tržištu je na snagu stupio novi standard za merenje potrošnje i emisije novih automobila WLTP. Za razliku od zastarelog NEDC-a koji je testove na motorima sprovodio ''u laboratoriji'', WLTP pruža realnije rezultate. Iz istog razloga ovaj test je okončao proizvodnju pojedinih, većinom sportskih, automobila jer ih je nanovo deklarisana emisija CO2 jednostavno gurala u previsoki cenovni rang, ili ih je činila protivzakonitima za prodaju zbog previsoke emisije čestica. Pojedini automobili će se vratiti na tržište nakon što ih proizvođači opreme neophodnim filterima čestica. Ipak, izgleda da čitav proces prelaska sa NEDC-a na WLTP ima brojna uska grla jer je prodaja automobilu u septembru pala za čak 23 posto!

 

Analitičari su izračunali da se prodaja Volkswagen grupe u septembru prepolovila u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španiji, dok je Renault uknjižio 29 posto lošiji rezultat, a Fiat-Chrysler 32 posto. Broj novih registracija je pao sa 1.36 miliona u septembru 2017, na svega 1.05 miliona prošlog meseca, a koliko je situacija ozbiljna možda najbolje pokazuju Audijevi tržišni podaci. Proizvođač iz Ingolstadta je imao rekordni jul i avgust zahvaljujući rasprodaji postojećeg inventara, međutim u septembru im je prodaja na evropskom tržištu pala za čak 56 posto. Audi je bio najviše pogođen u Nemačkoj gde su prodali čak 69 posto manje automobila. Situacija bi u narednom periodu trebalo da se smiri nakon što se smanji navala na sertifikovanje novih vozila po WLTP standardu i da se time umanji efekat uskog grla. U Volkswagenu tako već napominju da 14 njihovih najpopularnijih modela zadovoljava nove standarde, a Nemci veruju da bi do kraja godine trebalo da sertifikuju sva vozila iz game.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Volkswagena u Evropi prošlog meseca pala za skoro 43 odsto

 

167058-vw polo 77.jpg

 

Globalna prodaja Volkswagenovih automobila pala je za skoro 20 procenata u septembru, jer se nemački brend bori sa novim standardima vezanim za emisiju gasova u Evropi, i jer je prodaja u Kini, njegovom najvećem tržištu, posrnula usled zabrinutosti zbog trgovinskog rata. Isporuke VV-ovih automobila u Evropi pale su za 42.6 procenata prošlog meseca u odnosu na godinu ranije, na 91.100 vozila. Sunovrat zabeležen u Evropi, izazvao je pad od 18.3 odsto u globalnoj prodaji VV-a u septembru, na 485.000 automobila.

 

Nemački proizvođač automobila suočava se sa izazovnim zadatkom sertifikacije svojih automobila prema novim standardima o emisiji - odnosno sa ''svetskom procedurom testiranja lakih vozila'', koja je stupila na snagu 1. septembra. Ova promena propisa je uzrokovala velike fluktuacije na tržištu, pošto proizvođači automobila moraju da dobiju dozvole za sve verzije automobila koje prodaju, što ih primorava na obavljanje brojnih testova. Volkswagen je procenio ove godine da će ga troškovi sertifikacije automobila po novoj proceduri koštati više od milijardu evra. Kompanija je navela da su posledice VLTP-a ''ogromne'' i na domaćem, nemačkom tržištu, gde je prodaja pala za 47.1 odsto na 23.300 vozila u Septembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je WLTP ubio plug-in hibride?

 

115780-volvo xc90 11.jpg

 

Prelazak na novi automobilski eko standard WLTP je izazvao pravi haos na tržištu, jer su realnija testiranja potrošnje i emisije CO2 podigle deklarisane nivoe, pa su se mnogi automobili našli sa one strane zakona. Začudo, pod najvećim udarom WLTP-a su se našli automobili koji bi, nakon električnih vozila, najmanje trebalo da zagađuju okolinu, dakle plug-in hibridi. Ova vozila koriste simbiozu motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora, kao i bateriju manjeg kapaciteta koja može da se puni iz spoljašnjeg izvora, kako bi prevalili određenu udaljenost, najčešće do 50 km, isključivo na električnu energiju. Sva vozila su bila deklarisana na emisiju nižu od 50 grama CO2 po standardu NEDC, ali WLTP je pokazao da u realnim uslovima to baš i nije tako.

 

Budući da bi u mnogim evropskim zemljama, zbog nove procedure, ovi plug-in hibridi izgubili podsticaje i poreske olakšice za plug-in hibridne automobile, većina proizvođača je odlučila da prestane da ih proizvodi. Tako je 9 od 10 najpopularnijih modela povučeno sa tržišta, ili im je deklarisana emisija CO2 povišena sa prvobitnih 50 grama CO2 po kilometru. Interesantno je primetiti da je neposredno pre uvođenja WLTP-a, 1. septembra, došlo do snažnog rasta prodaje plug-in hibrida, pa je tako prodaja u prvih osam meseci ove godine iznosila čak 125.000 automobila - 48 posto više nego u 2017. Analitičari ''JATO Dynamicsa'' veruju da će se prodaja plug-in hibrida survati u predstojećem periodu, ali to ne znači da je to njihov kraj. Štaviše, novi propisi bi trebalo da plug-in hibride učine boljim vozilima. Do sada je njihova najveća prednost bila u podsticajima i olakšicama, ali sledeće godine bi mogli da vidimo najezdu modela koji mogu da prevale i veće udaljenosti sa jednim punjenjem, kao i pri većim brzinama. Mercedes je tako najavio novi GLE plug-in s dometom od 100 km isključivo na elektro-pogon. Nemci za sada nisu otkrili da li će plug-in hibridni sistem koristi benzinski ili dizelski motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi ekološki standardi snažno pogodili Bentley

 

bentley by 1.jpg

 

Direktor Bentleya Adrijan Holmark priznao je da su novi evropski ekološki standardi (WLTP) snažno pogodili britanskog proizvođača. Holmark je priznao da je Bentley reagovao previše sporo na situaciju i usklađivanje normi sa WLTP protokolom koji je stupio na snagu 1. septembra. Sudeći po analizi ''Automotiv'' magazina, Bentley je doživeo gubitak od čak 155 miliona dolara u prvih devet meseci ove godine, dok je u istom periodu prošle zabeležio profit. Prodaja je pala za 11% u odnosu na isti period 2017, sa 6.643 jedinice na osnovu podataka kompanije. Spora reakcija Bentleya da se prilagodi WLTP protokolu odložila je lansiranje hibridne verzije Bentayge, pa je izabran fokus na popularnije modele. Hibridna verzija prvog Bentley SUV-a stiže u martu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto industrija se priprema za novi WLTP režim

 

vw a 22.jpg

 

Tokom 2019. i nakon uvođenja WLTP, proizvođače automobila očekuje naredna faza ekoloških testova

 

U septembru 2018. na svetsku scenu stupila je nova procedura merenja izduvnih gasova pod skraćenicom WLTP. ''Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure'' koji je sveden pod WLTP gotovo svim proizvođačima zadao je glavobolje, kako da uopšte naprave motore koji će moći da ispune norme pri novom načinu merenja emisije izduvnih gasova. Međutim, ni tu nije bio kraj, prvom delu, problema koje je proizvođačima doneo WLTP. Za pogonske grupe je trebalo dobiti homologacije na vreme, a nakon toga u serijskoj proizvodnji nadoknaditi zaostatke. A u svetu je postoji nedovoljno institucija ovlašćenih za izdavanje sertifikata po WLTP. Poledica su osetili mnogi, koji su ili ukinuli ili privremeno obustavili proizvodnju određenih modela dok za dnjih ne stignu sertifikati.

 

Međutim, ove godine stiže naredna, još zahtevnija faza WLTP, u kojoj se nalaze izmenjene u okviru obaveznog testa isparenja (EVAP). Šef prodaje VW Grupe Christian Dahlheim kaže će će kroz drugu fazu WLTP morati ponovo da prođu sve kombinacije motora i menjača, a što će potrošiti dosta vremena. Dahlheim kaže: ''Za razliku od 2018. spremnije dočekujemo nove testove, ali i dalje ne isključujemo mogućnost povremenih kašnjenja u isporukama pojedinih modela u drugoj polovini godine.'' U Daimleru drugačije postavljaju stvari. Šefica prodaje Britta Seeger, kaže da proizvođači nisu imali dovoljno vremena da se pripreme drugoj fazi WLTP testova, obzirom da su norme i procedure objavljene tek krajem novembra 2018. i morali su odmah biti primenjeni na nove modele. Međutim predstavnica Daimlera veruje da će uprkos enormnom povećanju obima posla uspeti da prevaziđu i ovaj izazov.

 

Prelazak sa starog NEDC na WLTP neki su spremnije dočekali. Iz PSA Grupe u koju su uključeni i Opel i Vauxhall kažu da ne vide razloga za zastoje u proizvodnji. Opelovi predstavnici tvrde da su na vreme preduzeli korake kako bi obezbedili neophodne sertifikate pre svega time što su imali agregate koji zadovoljavaju najnovije norme. Šta više Maxime Picat, šef PSA Evropa, tvrdi da su samim tim što su prošli septembar dočekali spremni, u poslednjem kvartalu imali prednost u odnosu na druge proizvođače. Sa svoje strane, BMW ne očekuje poremećaje u proizvodnji. U Minhenu je stvorena poseban projektni tim stručnjaka, kojem je dato dovoljno vremena da sve pripremi za produžene rokove i pooštrene norme, kako proizvodnja vozila u 2019. ne bi imala zastoja. Podsećanja radi, u avgustu prošle godine većina proizvođača je kupcima ponudila ogromne popuste za vozila sa NEDC sertifikatima, samo da bi prodali što više vozila sa lagera. Ovo je naglo povećalo prodaju za oko 31%, ali je isto tako naglo usporilo prodaju nakon 1. septembra 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se razlikuje stvarna autonomija EV od deklarisanih brojeva?

 

200514-car go.jpg

 

Za utvrđivanje podatka o maksimalnoj autonomiji električnih automobila, u svetu se koriste različiti standardi. Do pre par godina, u Evropi se uglavnom koristio NEDC (New European Driving Cycle) merni ciklus, da bi ga u poslednje vreme zamenio realističniji, WLTP testni standard. Kako piše B92, Amerikanci sa druge strane primenjuju još rigorozniji EPA (Environmental Protection Agency) standard. Magazin ''Autocar'' je uzeo upravo EPA standard kao referentni za testove koje je sproveo na 12 modela na struju, a rezultate i odstupanja u odnosu na taj merni ciklus možete videti u tabeli ispod.

 

202125-elektricni domet 01.jpg

 

Neki modeli su ostvarili bolji rezultat na testu koji je sproveo ''Autocar'', dok su drugu podbacili u poređenju sa EPA testom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska unija pooštrava testove emisija za hibridne automobile

 

seat leon 11.jpg

 

Evropska unija planira da pooštri testove emisija ugljen dioksida iz plug-in hibridnih automobila, rekla su dva izvora upoznata s tim, nakon kritika da trenutni testovi daju rezultate do četiri puta ispod stvarnih emisija. Nova metodologija bi mogla da znači da će neki proizvođači automobila, koji su 2021. prodali gotovo isto toliko plug-in hibrida u Evropi koliko i akumulatorsko-električnih vozila (BEV), morati da prodaju više BEV-ova kako bi ispunili ciljeve EU-a o emisijama i izbegli velike kazne. Revidirani test će se verovatno primenjivati od 2025. godine, rekli su izvori. Podaci s merača potrošnje goriva - koji prema zakonu EU-a moraju da budu ugrađeni u nove automobile od 2021. - biće uključeni u test. To će pokazati realniju sliku o tome koliko se hibridni automobili još uvek oslanjaju na svoje motore s unuttašnjim sagorevanjem u odnosu na električnu bateriju.

 

Promenu testa kako bi se bolje merile stvarne emisije podupiru ekološke grupe, koje upozoravaju da plug-in hibridi nisu tako zeleni kao što se misli, te da ih prilikom osmišljavanja politike za podsticanje elektrifikacije ne bi trebalo tretirati jednako kao akumulatorsko-električna vozila. Proizvođači automobila, koji još uvek obnavljaju imidž nakon ''skandala dieselgate'' iz 2015. u kojem su neki koristili ilegalni softver za varanje na testovima emisija, često objavljuju rezultate svojih testova emisija na početku godine. Službene podatke Evropska komisija objavljuje tek kasnije. Volkswagen, Mercedes, BMW i Renault su objavili da su ispunili svoje ciljeve za 2021. potkrepljeni rekordnom prodajom električnih vozila. Proizvođači automobila plaćaju inspektorima da nadziru sprovođenje standardizovanog ''WLTP'' testa za sve svoje tipove vozila - od SUS motora preko hibridnih do akumulatorskih električnih. To se radi u njihovim laboratorijima, kako bi se došlo do pokazatelja prosečne emisije ugljen dioksida po kilometru. Ciljevi za 2021. bili su oko 95 grama ugljen dioksida po kilometru.

 

Proces WLTP testiranja je osmišljen na bazi stvarnih podataka o tome kako i gde ljudi voze, od udaljenosti i brzine do vrste puta, pri čemu je zabeleženo značajno poboljšanje u odnosu na prethodni test koji se bazirao isključivo na teorijskim modelima. Međutim, studije stručnjaka za okolinu kao što je Međunarodni savet za čisti transport (ICCT) pokazuju da je WLTP test daleko od stvarnosti, posebno za hibridne automobile, koji se oslanjaju na motor s unutrašnjim sagorevanjem otprilike dvostruko više nego što pokazuju rezultati testa. ICCT upozorava da se plug-in hibridi ređe pune strujom i imaju kraći potpuno električni domet nego što test pretpostavlja. Odstupanje u stvarnom svetu je još veće za službene automobile, verovatno zato što vozači imaju manje podsticaja za električno punjenje - što je jeftinija opcija od točenja goriva - jer sami ne plaćaju gorivo. Iako je EU izglasao da proizvođači automobila od 2021. moraju da ugrade merače potrošnje goriva u svoje automobile, još nije bilo jasno da li će ti podaci biti uključeni u testove emisije. ''Emisije i dalje padaju svake godine, a to je pravi uspeh'', rekao je Peter Mock, glavni direktor ICCT-a za Evropu. ''Ali, veliki problem su hibridi - to je ono što je varljivo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...