Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nema više penala za raskid ugovora sa operaterima

Recommended Posts

yhrthrt.jpg

 

Operateri mobilne i fiksne telefonije ubuduće neće moći da naplaćuju penale za prevremeni raskid ugovora sa korisnicima i moraće da menjaju opšte uslove poslovanja. To će važiti i za kablovske i internet provajdere u Srbiji.

 

Prema nedavno donetom rešenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija dosadašnja praksa na koju su se često žalili građani, bila je prema Zakonu o zaštiti potrošača nepravična. Korisnici, koji su raskidali ugovore sa operaterima, iz bilo kog razloga, do sada su morali da plate preostale rate iako im usluge nisu isporučene. Tako se dešavalo da je neko, ko je posle dva meseca od potpisivanja dvogodišnjeg ugovora, odlučio da promeni operatera, bio u obavezi da plati čak 22 preostale mesečne pretplate. Osim što su na ovaj način korisnici praktično kažnjavani, operateri su pokušavali tako da ih vežu za sebe. Jasno je da je mnogim korisnicima bilo lakše da budu nezadovoljni uslugom i čekaju istek ugovora, nego da idu kod drugog operatera, a prethodnom plate pozamašnu sumu zbog prevremenog raskida ugovora. 

 

''Poenta je u tome da korisniku treba dati mogućnost da u trenutku kada želi da raskine ugovor bira šta je za njega bolje, a ne da bude uslovljen. Operateri su tokom potpisivanja ugovora sa korisnicima recimo davali popuste na internet, pa je on uz ugovornu obavezu, na primer, koštao 500, a bez ugovora 700 dinara mesečno. Pravično bi bilo da korisnik koji želi da raskine ugovor, posle dva meseca od potpisivanja sa operaterom, plati samo razliku u toj ceni, jer mu je ona snižena upravo zbog ugovornog odnosa od dve godine. U slučaju da želi da raskine ugovor posle 20 meseci potrošaču je povoljnije da sačeka da obaveza istekne nego da retroaktivno plati tu razliku u ceni interneta'', objašnjava Tamara Samardžić iz Sektora za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine, piše Politka.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko hoće raskid sa operaterima - platiće telefon (ako ga je uzeo)

 

Ministarstvo trgovine olakšalo je položaj pretplatnika nezadovoljnih uslugom mobilnih operatera, uz jedno ograničenje.

 

ikgg.jpg

 

Iako u Ministarstvu trgovine izričito tvrde da operateri mobilne telefonije neće više moći da naplaćuju penale korisnicima koji raskinu ugovore sa njima, oni tvrde da će ti klijenti ipak plaćati određenu naknadu zbog toga. Naime, Ministarstvo trgovine i telekomunikacija je donelo rešenje kojim se ukida obaveza korisnika mobilne telefonije koji prevremeno raskinu ugovor sa operaterima da im odjednom plate sve mesečne pretplate koje su preostale do isteka ugovora. Do sada je važila praksa da ako neko zaključi ugovor na dve godine sa operaterom, pa raskine ugovor posle recimo četiri meseca, operateru mora odjednom da plati preostalih 20 mesečnih pretplata.

 

Sada operateri neće moći to da traže od korisnika, ali će, kako tvrde, korisnik ipak nešto morati da plati. To nešto je puna cena mobilnog telefona koji je kupio za dinar ili za neku drugu sniženu cenu, kao i razliku u ceni paketa, koji je do raskida koristio, i cene tog istog paketa koja važi bez ugovorne obaveze (ako razlika u ceni postoji). Rasim Ljajić, ministar trgovine, objašnjava za Danas da je ovakvo rešenje doneto jer je praksa naplate penala bila u suprotnosti sa aktuelnim zakonskim rešenjima u Srbiji. ''Naši zakoni ne daju mogućnost operateru da naplaćuje uslugu koju više ne vrši odnosno da dobija penale iako ni na koji način nije bio oštećen raskidom ugovora od strane korisnika. Dakle, postupanje operatera prema klijentima je bilo nezakonito i zato je doneto rešenje koje to onemogućava. Takođe, u planu je da se suština koja je sadržana u rešenju ubaci i u zakon o telekomunikacijama i očekujem da bi to moglo da se desi tokom jeseni. Zakon koji štiti korisnike od ovakvih penala kakve su operateri primenjivali u Srbiji postoji, primera radi, u Hrvatskoj. Inače, operateri u Srbiji su se saglasili sa odredbama rešenja koje smo doneli'', kaže Ljajić i dodaje da rešenje stupa na snagu odmah. Ministar trgovine naglašava da rešenje i zakonska regulativa koja je u postupku donošenja štiti samo savesne korisnike, ali ne i one koji su na primer kupili telefon ili paket, a ne plaćaju redovno rate.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hteo da raskinem ugovor sa Orion Telekomom,oni kažu da još ne važi...
Drugo,niko od operatera ne zna tačnu proceduru raskida ugovora
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu bili loši,ali ih pregazilo vreme...Imaju najbolju podršku u Srbiji!
Pevo mi izbacili N1,a od skora i Discovery...šta da gledam,rts?To mogu i sa antenom!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davnih godina sam krostio sezampro net..Dok ih nije kupio famozni Orion telekom..Posle kreće drndanje u vezi brzine interneta ,česti prekidi itd..Podrška bila 0..Vaćarenje šatro nije do njih trt muc..

Raskinem ugovor pređem kod telekonja sve radi godinama besprekorno..Toliko o njima..Daleko im lepa kuća..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene bili pre neki dan iz MTS uvode optički kabal pa kao dal smo zainteresovani, uglavnom ako sam ih dobro razumeo neće više biti potrebni oni ruteri za gledanje TV za klasiku osim ako se plaćaju dodatni kanali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par godina kad je VIP resio da poskupi 11% uslugu 6 meseci od pocetka ugovorne obaveze, lepo sam im se nacestitao Nove godine u julu.

I to su dripacki stavili uz racun sitnim slovima da se podrazumeva da se slazes ako se ne zalis u roku od 30 dana.

Tacno probali da me zavlace 30 dana, medjutim bilo je - Mozda ste dobili pogresan broj, ali ste dobili onog kog ste trazili.

 

Raskinuli ugovore i zena i ja, i zadrzali telefone. Nisu znali sta da rade, da li smeju da ih uzmu, ili naplate... Nudili nam kule i gradove da ostanemo.

Ajde necemo Vama poskupeti, i jos cete da dobijete besplatan internet, i jos neke gluposti.... Smejurija.

Svima sam rekao u okolini ko je bio na vipu, ali ljudi letargicni...

 

Posle tog fijaska sa poskupljenjem su izmenili ugovore koji se potpisuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično je u primeni i stupa na snagu odmah od dana donošenja.
E sad, kako i kad će operateri početi da primenjuju, to je pod znakom pitanja.
Ali razlika u ceni za period korišćenja, ako je neko imao popust, mora da se doplati.
Isto važi i za one koji su uzeli aparate, moraće da ih otplate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam probao i rečeno mi je da još nije moguće, zato i pitam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao i ja pre 2-3 meseca, iz MTS sam dobio odgovor da trebam da otplatim preostale mesecne racune plus rate za aparat. A ja cak nisam nisam ni hteo da raskinem ugovor nego da otplatim aparat u napred i uzmem novi na isti ugovor....bagra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...