Jump to content
FAS Goran
daca punto

Fiat Punto mk.2a 1.2 8v - ugasio se u sred vožnje, i ne može da upali

Recommended Posts

Evo da se javim šta sam urado... zapravo sam auto odslepao kod majstora I zavrsio sve izaslo me 18000 sa rukama uradjen je veliki servis plus zamena zupcanika koji je stradao ponovo ali je ovog puta se raspao sreca pa nije zezno radilicu... jedino sto su mi rekli da su ga stavili na dijagnostiku I nepokazuje gresku a trepce mu check engine lampica a to cu da resim danas u toku dana...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drago mi je što si riješio problem sa remenicom....ono što me brine je CEL koji kako kažeš trepće/blica....to obično znači misfire-izostanak iskre na jednoj ili više svjećica/cilindara, pogrešno vrijeme paljenja-senzor radilice ili remenica radilice, pogrešno ubrizgavanje goriva-senzor bregaste....

Probaj skinuti klemu cca 30min i tako resetirati ECU i nađi tu negdje na forumu kako natjerati ECU na relearn (ak se ne varam-zagrijati mašinu i 3 puta je zavrtiti preko 5000 rpm-provjeri ali mislim da je to-to)....

Ako ni to ne pomogne budi ljubazan ali uporan i inzistiraj da još jednom sve pregledaju, nešto tu ne štima ili je oštećen/pomaknut sam senzor radilice (vezano za lom remenice) ili je remenica krivo postavljena/oštećena....sumnjam ali pogledaj....
UGL-skini klemu-vrati-ECU relearn-ako ne pomogne, k majstoru i zamoliti ga da još jednom sve pregleda....ne moraju biti krivi majstori i obično nisu jer su dijelovi takvi kakvi jesu-nekvalitetni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resio sam I taj problem isturirao sam ga 3 puta na 5500 rpm I prestalo je da blinka imao sam taj problem prvi put pa sam kupio foru od majstora uzeo mi 10€ za to al sad znam za jadac... pozz
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syzac druze, reci mi misljenje...meni je pukla kajlica ta mala na remenici radilice prilikom skidanja iste, majstor je to resio tako sto je ubusio parce burgije na mesto stare kajlice, varnuo to i namontirao takvu remenicu, uzupcio i kaze teraj...sta ti mislis koliko je to pouzdano i moze li praviti problema sa paljenjem, posto primecujem ponekad da mi lupkaju ventili pri dodavanju gasa i uz brdo, ali mene vise zanima koliko je ono budzenje pouzdano resenje, to pre svega, pa onda da li ima veze sa lupkanje ventila, tj taj zvuk zveckanja ventila? hvala unapred na odgovoru... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu ne bi trebao imati problema....čime su spojene radilica i remenica-vijak, org. ključ (kajla), borer (burgija) ili nešto drugo je nebitno. Bitna je stabilnost spoja, otpornost na vibracije, elastičnost idt....drugim riječima, da radim sebi napravio bih isto kao i tvoj majstor.

Problem sa paljenjem možeš imati ako je remenica pogrešno postavljenja pa iskra preskače u krivo vrijeme -senzor radilice uredno čita  remenicu , ali u pogrešno vrijeme ili ista u potpunosti izostane-oštećen zupčanik radilice, oštećen senzor.

 

Što se tiče zvuka koji čuješ pri dodavanju gasa , a pogotovo kod vožnje uzbrdo, sumnjao bih na zaprljani filter zraka/goriva, nekvalitetno gorivo (granični broj oktana) ili pogrešno vrijeme ubrizgavanja goriva (senzor bregaste), neispravan jedan ili više injektora, neispravnu lambda sondu-prije katalizatora ili samu pumpu goriva (nedovoljan pritisak)-sve navedeno rezultira pre-bogatom ili pre-siromašnom smjesom, ovisno o kombinaciji navedenih faktora....puno je nabrojano zato:

1. provjeri filter zraka

2. izmjeri pritisak pumpe goriva

3. natankaj čisto 98-100 oktana gorivo

Ostale radnje isključivo uz diagnostiku i isključivo po potrebi.

 

Na ventile ne sumnjam jer se oni obično javljaju kod prvog jutarnjeg paljenja ili pri visokoj turaži i zveckaju nekoliko sekundi dok se ne stvori dovoljan pritisak ulja, bilo da se radi o hidro ili fiksnim podizačima....

Obično i za jedne i za druge problem bude u neispravnom nepovratnom (prvo paljenje), ili neispravnom bypass ventilu filtera (otvara se pod turažom)....dakle ako nisi:

4. promijeni ulje.....npr. Shell SHU 5w-40 (najtoplija preporuka)

5. filter.....mann, mahle, knecht, tecneco....idt

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to, koliko sam video parcetom burgije koje je ubusio i zavario i tako napravio kajlicu, e sad samo to me brinulo, kolko je to stabilno, da nema lufta sad tu, jer ne znam koliko ta kajlica mora biti tamo gde upada u mikromilimetar, dal on to pogodio? on mi rece bitno da ima nesto kao kajlica da upadne u neki zljeb, a s druge strane ide sraf i pricvrsti je i to je to...al ja sve nesto nesiguran u to resenje al ajde...mene je samo bunilo dal zbog tog eventualnog lufta se ta remenica malo mrdnula i poremetila zupcenje za vrlo malo pa dovodi do lupkanja ventila? osim tog lupkanja pri dodavanju gasa i uz brdo, nemam drugih simptoma, auto fino ide, pali ko mina, ne trosi vise goriva...mali servris uradjen pre 5 dana, shell helix hx 7 10w40 stavljen i svi filteri novi, a gorivo sipam iskljucivo od 100 oktana, mada nisam siguran da ih ima 100 :D 

Edited by strahinja987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pali kao mina nema nikakvog problema sa zupčenjem ili luftom....ne bih na tvom mjestu razbijao glavu sa time, jer ECU automobila ima mogućnost korigiranja paljenja smjese-koliki je kut korekcije ovisi o broju, veličini i rasporedu zuba na remenici kao i signalu knock senzora kao i oktanskoj vrijednosti goriva.

Duljina kajle je maltene nebitna jer se primjera radi na nekim modelima remenica steže samo vijkom-promjer kajle je puno bitniji jer on određuje sjedi li remenica ispravno u odnosu na senzor ili ne, tj imali slobodan hod u smjeru okretanja-najbolje bi bilo da ga uopće nema....kako sam rekao ECU može korigirati do određene mjere i ako nemaš upaljen check engine sve je u redu.

Postotak pucanja originalne kajle i/ili novo-napravljene je uvijek X0%/Y0%=murphy's law....da pojednostavim, ako već moraš birati što i kako, bolje je da pukne kajla nego radilica.

 

Pod uslovom da auto stvarno pali iz prve i da ne počinju sa lupkanjem na samom startu ono što čuješ pri velikom opterećenju motora nisu ventili već detonacijsko paljenje smjese-može biti i razlog prvog pucanja kajle--klip se kreće u GMT-smjesa se prerano pali-fronta udara u čelo klipa i doslovno na momenat zaustavi okretanje motora, udar koji tada nastaje dovoljan je da sa vremenom slomi ne samo kajlu/remenicu, već u najgorem slučaju dovodi do loma radilice, iskrivljenja klipnjače itd.

Detonacija se može javiti i kod nakupljanja prljavštine na čelu klipa (slaba kvaliteta aditiva u gorivu ili nečisto gorivo), zapaljenja uljnih para-poznata boljka novijih gradacija, siromašna smjesa itd.

 

Isto tako istrošenost aksijalnih ležajeva radilice (pomicanje radilice naprijed-natrag u bloku motora-od 1. prema 4. klipu/cilindru i obrnuto) može dovesti do pucanja ne samo kajle i raspada remenice, već do potpunog uništenja donjeg postroja motora....najčešći je problem slaba kvaliteta dijelova (ležajevi,kajla,radilica,remenica itd) ili rjeđe ne pažnja kod montaže remenice odnosno kajle....rješenje koje je primijenio tvoj majstor jest buđenje, ali nikako tebi ili motoru na štetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate alal vera na potkovanosti znanjem! Pa mene upravo taj promer napravljene kajlice i zanima, ako je npr uza malo pa se zato pomerila levo ili desno u smeru okretanja i tako poremetila zupcenje za vrlo malo i da zbog toga dolazi do detonacija!? Da, auto stvarno lepo pali, i detonacije se cuju vise na zagrejanom motoru, i po toplijem vremenu, evo sad na hladno mnogo manje..sta bi mogao preduzeti povodom tih detonacija, sta da predlozim majstoru, posto cini mi se da nije toliko strucan kao ti, a nemam vremena traziti drugog...sta da pogleda povodom tog detoniranja goriva, sta bi mogao preduzeti, jer brinem da to lupkanje ne osteti motor vremenom? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika u potkovanosti znanjem je isključivo i samo za akademsku debatu....tvoj majstor je pored automobila, može čuti i vidjeti sve što želi i prema tome se ravnati....s druge strane moja malenkost i većina forumaša, odgovore daje isključivo po opisanom problemu, u najboljoj vjeri i iskustvu, uz napomenu da za razliku od tvog i inih majstora imamo dodatni  luksuz vremena za razmišljanje, konzultiranje itd....zato nemam i nemaš razloga sumnjati u stručnost, znanje i iskustvo majstora koji ti održava vozilo, pogotovo ako to radi redovito i do sada s autom nije bilo problema....još jednom-volio bih da sam u krivu jer bih nešto novo naučio, ali ne vjerujem da je problem vezan za novonapravljenu kajlu ili zazor/luft remenice, ako i dalje sumnjaš na to, zamjeni remenicu i kajlu isključivo novom, nikako rabljenom.

 

Ok...a sad dalje o problemu....nisi naveo kilometražu pa ću pretpostaviti da je cca 150tkm. 

Isto tako iz opisa nije vidljivo jesu li ili ne mijenjane svjećice-ako nisu mijenjaj i obrati pažnju na zazor i istrošenost svjećica, boju, suhoću/vlažnost i zaprljanost....

http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

!!!PROVJERI TLAK GORIVA NA TOPLOM MOTORU POD TURAŽOM!!!

 

Neke od radnji nećete moći napraviti bez dijagnostike npr. provjera rada senzora, posebno CKP, CMP, TPS, MAP+IAT i još nekih koji utječu na normalan rad motora LAMBDA I O2 SENZOR, KNOCK SENSOR, SENZOR PRITISKA GORIVA, parametre smjese LTFT i STFT.....

Napisao si da se detonacije više čuju na zagrijanom motoru i za toplijeg vremena....mogući uzrok je falš zrak koji vuče npr. na spoju glave motora i usisne grane ili bilo kojem mjestu nakon MAP senzora, napuklo vakum crijevo, (šprica se npr carb cleaner oko usisne grane ili se posebnim uređajem u motor pust umjetni dim i gleda se nepropusnost spojeva) ispravnost čepa tanka goriva itd...

Ima još stavaka koje možete/trebate provjeriti-ispravnost kabela i bobina-vizuelno i multi-metrom, prohodnost katalizatora....probušite dvije rupe veličine cca 7-8mm-jednu prije, jednu poslije katalizator, ubacite u rupe komade kočione cijevi duljine cca5cm i manometrom izmjerite tlakove, ako je velika razlika u tlakovima (veći ispred-iza puno manji) začepljen je katalizator-posljedica je restrikcija ispuha, gušenje motora (ispočetka jedva primjetno, s vremenom se više osjeti), nakupljane prljavštine na čelu klipa i ventilima što za posljedicu ima gore opisan problem detonacije smjese u navedenim uvjetima-visoki okretaji+opterečenje motora.

 

Kako vidiš razloga za problem koji opisuješ može biti puno-senzori, kabeli, svjećice-bobine, kat i da dalje ne nabrajam....omoguči majstoru da detaljno prouči vozilo(motor/senzore/usis/ispuh/gorivo/iskru) i naravno napiši što je bio uzrok problema.

 

Edited by Syzac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...