Jump to content
daca punto

Fiat Punto mk.2a 1.2 8v - ugasio se u sred vožnje, i ne može da upali

Recommended Posts

Pozdrav svima na forumu imam jedno pitanje vezano za ovu temu.

Posedujem fiat punto 2 1.2 8V 2001 godiste danas u voznji kad sam vozio (a isao sam nekih 70 km/h) samo je odjednom izgubio snagu I nije htwo gas da primi I ugasio se. Kad sam pokuso ponovo da ga upalim verglao je bez otpora kao da nepokrece klipove uopste prvo sam mislio da je zupcasti kais medjutim kad sam verglao video sam da se kais normalno okrece e sad dali je moguce da je remenica pukla ili nedaj boze radilica primetio sam samo dan pre da je poceo da zuji dok sam ga vozio. Dali je neko imao slicno iskustvo sa ovim I sta bi moglo biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nisi skidao zaštitnu plastiku nisam siguran da si mogao vidjeti zupčasti remen (barem se na mom puntu ne vidi)....vjerojatno misliš na accessory belt (na slici)

 

download.thumb.jpeg.64d12541c7303a53e807084d01811909.jpeg

 

Uglavnom, ako je i pukao (kako si opisao vjerojatn i je) zupčasti remen (iza zaštitne plastike) nikakva se šteta motoru nije dogodila jer 1.2 8v je siguran motor...klipovi i ventili se ne mogu sustići u bilo kojem režimu....stavi novi remen ti ili majstor i samo po gasu....

Ne vjerujem da je pukla remenica ili radilica....remen i je tu kao najslabija karika...nije poželjno čekati da pukne....treba ga promjeniti na vrjeme....recimo svakih 100 000 km, možeš i češće, ali uglavnom nema potrebe...pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije nikad ni menjan auto je kod mene 3 godine. E sad me buni nesto totalno drugo taj remen stoji na gornjem delu motora ili na donjem delu pitam zato sto mi je šurak rekao da ga ubacim u 1 brzinu I da probam da poguram da vidim dali ce da okrene kaiš a mogu da ga vidim ispod dekle ima rupa jedna na vrhu dekle I okrece se kad ga guram sto znači da je nesto na gornjem delu mozda I grešim ko ce ga znati više...kako god moraće kod majstora
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zupčasti remen iza dekla kojeg vidiš povezuje gornji (bregastu osovinu) i donji (radilicu) postroj motora.....zadaća zupčastog remena je da drži motor u vremenu tj. uskladi kretanje usisnih i ispušnih ventila sa kretanjem klipova kako se klip i ventili nikada ne bi našli u isto vrijeme na istom mjestu i naravno kako bi motor odradio sva četiri radna takta (usis, komprimiranje, ekspanzija-radni takt i ispuh).....vjerujem da je kod tebe slučaj preskakanja zupčastog remena (bilo da je pukao sam remen ili španer/zatezač/natezač remena pa ti se ventili (polu)otvaraju i kod hoda kompresije i kod hoda ispuha-u oba slučaja klip se pomiče u GMT (gornja mrtva točka)....

Dakle da ne idemo odmah u najgori scenarij (pucanje bregaste ili radilice), probaj sljedeće:

VERGLANJE MOTORA RADITI ISKLJUČIVO NA NE-INTERFERENTNIM/SIGURNIM MOTORIMA, NA INTERFERENTNIM MOTOR/RADILICU I BREGASTU VRTITI ISKLJUČIVO RUČNO

a)obilježi zupčasti remen kroz rupu u dekli i zaverglaj motor-remen radi puni krug-nije pukao izgledan (ne 100%) prvi scenarij....preskakanje remena i/ili kvar španera....


b-1) skini deklo (poklopac glave motora...gore ne sa strane), uzmi odgovarajući ključ uglavi ga na bregastu i okreni je...

 

b-2)skini osigurače 21 ili 22 (možeš i oba dva) u razvodnoj kutiji motornog prostora (desno od akumulatora-drže je tri metalne kukice)..... da umrtviš pumpu goriva i injektore
ispod dekla vidjet ćeš bregastu osovinu i metalnu cijev-pažljivo skini metalnu cijev (ključ 10 mislim) i začepi privremeno rupu u koju je cijev bila ugurana, pobriši što više ulja OKO BREGASTE i zamoli pomoćnika da kratko zavergla motor....

VRIJEDI ZA OBA PRIMJERA b-1) i b-2)

ako se  vrti remenica bregaste (pogledaj kroz onu  istu rupu kroz koju vidiš i zupčasti remen) ali ne i sama bregasta ili obratno-vjerojatno je (ovisno o izvedbi) popustio vijak, pukao ključ koji drži skupa remenicu i bregastu,ili gori slučaj pukla je bregaste....

c) malo nezgodno ali da se izvest.....skini svjećicu jednu po jednu, umjesto svjećice stavi dugačak odvijač/komad tanke armature ili drveni štap/granu....pazi da ne bude prekratka i RUKOM (ako nisi siguran) ili ISPREKIDANIM VERGLANJEM (ako znaš kako) okreni motor-odvijač se pomiče gore/dolje u svakom  cilindru-radilica (unutarnji dio je ispravan)....za provjeru spoja remenice i radilice (iza dekla) vrši se isti postupak kao i za zamjenu zupčastog remena i španera....o tome ako budeš radio sam u nekom drugom postu.
 

Edited by Syzac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam sve napisao sjetih se još nečega....čuješ li pumpu kad daš kontakt ili je ista neispravna/relej/osigurač.......kad  verglaš smrdi li gorivo na auspuhu ili u kutiji filtera zraka-(polu)otvoreni ventili....

imaš li iskru kabeli/svjećice/bobine/ECU....provjeri i to....ništa te ne košta....servis i majstori su uvijek zadnja opcija....ne zbog novca već ovako ako se sam pomučiš nešto i ostane u glavi-naučiš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cujem pumpu da kad dam kontakt videcu za varnice na svecicama a kad mi se ugasio bio u voznji tj kad se desio problem upalila se ECU lampica sad moze da ima gresku upamcenu pa se verovatno mora obrisati.
Da ima goriva dosta u leptiru gasa kad se otvori I crne tackice od prskanja po filteru vazduha

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 *!!OBAVEZNO RADITI U IZOLACIJSKIM ILI GRAĐEVINSKIM RUKAVICAMA!!*                                                            *!!!ELEKTRO ŠOK!!!*

 

1.Skini osogurače 21 i 22 iz razvodne kutije u motornom prostoru da umrtviš pumpu goriva i injektore

2.Skini kučište filtera zraka (radi lakšeg pristupa) bobinama i kabelima/svjećicama

3.Iskopčaj kabel sa prve svjećice i u njega stavi bilo koju rezervnu svjećicu

4.nasloni svječicu na blok motora (NE BLIZU ECU-a) DRŽATI KABEL ZA GUMENI DIO/LULU NE ZA SVJEĆICU

5.pomočnik neka zavergla motor, a ti gledaj kakva je iskra....ispravna iskra je svjetlo roze boje.....TAKO NAPRAVI ZA SVAKI CILINDAR/KABEL ZASEBNO....

 

Ako imaš iskru na svakom kabelu/cilindru u pitanju je svjećica/e....zamjeni

Ako je iskra slaba na jednom kabelu/cilindru-promjeni HT kabel, najbolje sve HTkabele

Ako je iskra slaba na dva kabela/cilindra (npr 1-3 ili 2-4),a vezani su na istu bubinu u pitanju je najčešće kvar te iste bobine.....

Za provjeru ECU-ti treba auto glinerica (AG) [žarulja od 12V smještena u providnoj drški šila i sa provodnikom koji na svom kraju ima štipaljku za masu].....o tome ako bude potrebe

Za sada probaj navedeno i javi rezultate...pozzz

 

Svaki savjet osobno je isproban i dat je u najboljoj vjeri....ako prije same radnje napisano nije jasno, molim ne pristupati radnji već zatražiti dodatno pojašnjenje ili prepustiti radnju stručnoj osobi.

U opise idem što detaljnije za one koji prvi put čitaju ili takvo nešto rade.

 

Samo brisanje grešaka ne rješava problem!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim sta sam uradio. Naime oterao sam ga kod majstora I rekao sta se desilo. Navodno ga je pogledao (a nije) I rekao mi cenu 200€ na sta sam ja rekao jedno veliko staaaaaaaa??????? Rekao je sa je pukao kais (a nije) da su klipovi stigli ventile I da su ih izlomili (a nisu) da glava mora na obradu plus ventili plus veliki servis I plus ruke. A onda sam popizdeo I oterao auto na parking I ja I šurak smo ga rasturili I nasli da je pukla kajla na zupcaniku kod radilice. Zamenili smo kostala me 20€ uzupčili ga I auto upali na pola kljuca. PAZITE KOM MAJSTORU VODITE AUTO!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za obojicu :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2018 at 12:13 PM, knezevic76 said:
I onda odeš kod tog majstora i....... Mu maminu

Ne uradio sam nesto bolje odneo sam mu zupčanik I rekao evo ti 200€ samo je zanemeo a ja se okrenuo I otisao.
A tebi Syzak hvala puno na pomoći I korisnim savetima I ohrabrenju da rasturim sam motor!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg godošnji odmori su u toku pa mo mozda falilo tih 200 evra..U glavnom kad se majstor pogubi u nekim objašnjenjima meni padne muka..Ima vaćaroša kolko oćeš..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2018 at 7:27 PM, daca punto said:

A tebi Syzak hvala puno na pomoći I korisnim savetima I ohrabrenju da rasturim sam motor!

Hvala tebi na upornosti i hrabrosti :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, knezevic76 said:

Ne bi bilo loše da se imenuju takvi majstori, čisto da se zna, da neko ne nasedne

Čitam sad otpočetka, ovo isto sam pomislio, @daca punto daj napiši kod koga si bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajoooj avaj eto opet problema novonastalog auto se opet ugasio I izgleda da je opet isti problem samo se nadam da nije nešto gore posto sam video da remen PK kaisa stoji krivo I citav taj deo koji ide na radilicu. Nadam se samo da ovog puta nije radilica zveknula a videcemo sta je...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerojatno se raspala remenica radilice (daj Bog da je samo to-sve drugo skupa,skupa škola)....za provjeru radilice sam gore napisao, ugl. svjećica van-armatura, duži odvijač-rukom ili isprekidanim verglanjem okretati motor i sve će ti biti jasno....ako je radilica-bolje drugi motor nego popravak jer osim nje mjenjaš sve ležajeve,klipnjače, klipove itd-po meni neisplativo jer još nisi ni provjerio blok i cilindre a već si izbio 200-300 € iz džepa.....remenicu, pod uvjetom da se razletjela tj. razdvojila (jer je rađena od dva dijela-upija dio vibracija motora i da sad ne idem u detalje...bla) zamjeni ISKLJUČIVO s novom-rabljenu (osim za provjeru centriranosti remenice u odnosu na blok motora i ostale istim PK remenom vezane remenice i španer u nizu) izbjegavaj jer mogućnost da se ubrzo ponovi isto je velika....isto tako, kod postavljanja PK i drugih remenja paziti na smjer vrtnje (orijentaciju) remena i na zategnutost....prezategnut remen bez problema slomi remenici ili za punto dobro poznatu boljku, kućište alternatora....ugl. ako je remenica-mjenjaj, ako je radilica novi motor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam uspeo da vidim dole gde je remenica gde se kaci PK kais taj deo gde je zupcanik koji gleda na senzor radilice se iskrivio prema motoru zato sto je kais bio pretegnut samo ne znam kako je spaner mogao toliko da zategne kais da iskrivi taj deo...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ne događa se uvijek i ne događa se često, ali se dogodi...vjerovao ili ne zupčasti remen bez problema podigne teret (motor) od 400kg....nije u pitanju samo (pre)zategnutost, već i smjer, količina sile kao i njeno trajanje....radilica je u principu ravna metalna poluga na koju PK remen (i zupčasti) preko remenice djeluje određenom silom povlačenja prema gore, bregastu prema dolje i....bla....

Kod tebe je vjerojatno došlo do loma REMENICE, ne radilice jer bi u protivnom motor skupljao po cesti....

Ako imaš priliku, ručno, ne verglanjem okreni motor , skini remenicu radilice i probaj, ništa te ne košta.....kažem, čisto sumnjam da je stradala radilica, sve mi govori da je problem u remenici i pre-zategnutom PK remenu....kad budeš stavljao novi remen, ako postoji mogućnost, remen zateži do granice pri kojoj ga ne možeš prstima okrenuti 90°....sve preko 45° pa do negdje 75° je prihvatljivo....ispod je pre-labavo, preko pre-zategnuto.....prije stavljanja novog PK remena upali motor i gledaj kako se ponaša remenica, ne smije lelujati, mora se vrtjeti ravnomjerno i bez odstupanja....pozzz i glavu gore

Edited by Syzac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Korekcija: sve ispod 45° pre-zategnuto, sve preko 75° pre-labavo....sorry za zabunu

Edited by Syzac

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/21/2018 at 11:45 AM, Syzac said:
Korekcija: sve ispod 45° pre-zategnuto, sve preko 75° pre-labavo....sorry za zabunu

Hvala ti Syzak puno sam naucio od tebe sad bar znam neke stvari... javljam sta sam uradio I kako prolazi popravak...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nema na čemu :cheers:, i sam naučih puno od drugih kako na ovom, tako i na drugim forumima....btw gore spomenutu provjeru zategnutosti remena bilo kojeg (osim ako nije drugačije naznačeno), činiti uvijek na najdužem djelu između dvije remenice-idealno na djelu nasuprot španera/zatezača...

Edited by Syzac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×