Jump to content
Home

Fiat Punto mk.2 - neuobičajen zvuk na auspuhu

Recommended Posts

Na izlazu iz auspuha se čuje čudan zvuk kao puckanje, ne oštro već više kao bom bom bom, lepo radi i onda se čuje pa se ponovi, to se čuje samo na leru auto lepo ide, vuče, pali malo čudno kada upali oseti se miris benzina... Da li je moguće da je do neke dizne koja je "propišala" pa ga guši, na leru kada se vozi ide odlično...nema podrhtavanja obrtaja i slično sve je normalno samo taj zvuk...Da nije progoreo neki ventil?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ako se osjeti miris čistog/sirovog neizgorjelog benzina jedana od svjećica ili ima slabu/nikakvu iskru, ne radi ili slabo radi jedan/dva izlaza na bobini....

 

Prije svega na cesti u vožnji napravi test....ako imaš u blizini malu dugačku uzbrdicu test ponovi i tamo...

Vozi jednolikom brzinom i okretajima....lagano,lagano pritisći gas....ako auto počne kašljucat ili cukati imaš misfire.....iz nekog razloga nema iskre ili je slaba na jednom ili više cilindara...

 

Test u motornom prostoru!!!!

                                                             :rtfm:

 *!!OBAVEZNO RADITI U IZOLACIJSKIM ILI GRAĐEVINSKIM RUKAVICAMA!!*                                                            *!!!ELEKTRO ŠOK!!!*

 

1.Skini osogurače 21 i 22 iz razvodne kutije u motornom prostoru da umrtviš pumpu goriva i injektore

2.Skini kučište filtera zraka (radi lakšeg pristupa) bobinama i kabelima/svjećicama

3.Iskopčaj kabel sa prve svjećice i u njega stavi bilo koju rezervnu svjećicu

4.nasloni svječicu na blok motora (NE BLIZU ECU-a) DRŽATI KABEL ZA GUMENI DIO/LULU NE ZA SVJEĆICU

5.pomočnik neka zavergla motor, a ti gledaj kakva je iskra....ispravna iskra je svjetlo roze boje.....TAKO NAPRAVI ZA SVAKI CILINDAR/KABEL ZASEBNO....

 

Ako imaš iskru na svakom kabelu/cilindru u pitanju je svjećica/e....zamjeni

Ako je iskra slaba na jednom kabelu/cilindru-promjeni HT kabel, najbolje sve HTkabele

Ako je iskra slaba na dva kabela/cilindra (npr 1-3 ili 2-4),a vezani su na istu bubinu u pitanju je najčešće kvar te iste bobine.....budući si rekao da ti motor dobro radi i vuče za sada 80% isključujem kvar ECU-a

Za provjeru ECU-ti treba auto glinerica (AG) [žarulja od 12V smještena u providnoj drški šila i sa provodnikom koji na svom kraju ima štipaljku za masu].....o tome ako bude potrebe

Za sada probaj navedeno i javi rezultate...pozzz

 

 

Svaki savjet osobno je isproban i dat je u najboljoj vjeri....ako prije same radnje napisano nije jasno, molim ne pristupati radnji već zatražiti dodatno pojašnjenje ili prepustiti radnju stručnoj osobi.

U opise idem što detaljnije za one koji prvi put čitaju ili takvo nešto rade.

 

Edited by Syzac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na odgovoru, evo ja sam sa puntom atigao u Crnu Goru pre par dana prosecna potrosnja po bordu 22km sa litrom...osim tog lera nemam nista drugo da mu zamerim, svecice su proverene sve su "bele" I suve, jedna je bila crna I garava....promenjena svecica i dizna iznad nje...provericu ponovo kada se vratim sa mora.
Sa tim problemom je auto I dosao iz italije...
Hvala Jos jednom
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude problem samo u 2D evo i video snimka kako to izgleda, otišao sam do Čanja i nazad potrošnja ispod 5 litara odlično ide i vuče ne dimi ne troši ulja, probao sam druge kablove svećice su bez naslaga, bez masti i ulja suve IZUZEV jedne treće iznad koje sam zamenio injektor i promenio svećicu, posle nekih 1000 km ona je suva i izgleda kao nova...

Kao što sam već rekao pali uz verglanje, nekad na pola ključa, hladan pali uvek na "čvrgu" vruć kako kada, kada upali oseti se jak miris benzina iz auspuha i na leru se čuje ovo na snimku.

 

Molim nekoga da mi pomogne ODAKLE DA KRENEM...

Hvala

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do određene mjere da....ako je pogrešno uzupčen motor ECU će korigirati do max granice...može biti i kvar na senzoru bregaste (tzv ljeni senzor) pa u pogrešno vrijeme ubrizgava gorivo....kvar senzora radilice-izostanak iskre....nažalost teško je ovako išta konkretno reći....zvuk koji se čuje definitivno je misfire....postoji i vrlo,vrlo mala mogučnost kvara knock senzora koji pogrešnim očitanjem remeti normalan rad motora....puno je nabrojano, najbolje krenuti od uzupčenja pa polako dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mali ''apdejt'', malopre u mrklom mraku skinem kućište filtera vazduha kablovi mi svetle kao ringišpil...
Kroz jedan kabal bukvalno mogu da vidim kako ide impuls ka svećici....
Nisam nikada menjao kablove...u stvari jesam kupio sam neke Boš ali sa njima auto nije mogao preko 60...
Koje kablove uzeti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Home ja sam prosle godine uzeo NGK mada ima i drugih proizvođača. Razlika u ceni je mozda 1000-1500 dinara između jeftinije/skulje varijante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma treba uzeti što kvalitetnije. Trostruka silikonska zaštita i te fore. Ja se sećam da sam davnih dana, za jugića uzeo neke Champion kablove, tri puta veće cena nego regularna za klasične. Kablovi nadživeli juga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno je da nisu nigde pukli, oštećeni i slično...a čim se naslone na poklopac ventila vidi se mala varnica, pa oko bobine, pa na trećoj svećici dole...dobro mi nije zviznuo ecu...doduše možda i jeste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam, nego se nisam setio ranije da proverim po mraku, vidim celi su, nisu kruti, dobre kapice...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavio sam druge kablove, original sa auta koji je dobar....dosta tiše radi, nema seckanja kada je hladan...ide neverovatno...moram da izmerim za koliko dođe do 100 ...ali zvuk na auspuhu i dalje ne promenjen....u ponedeljak skidam brizgaljke i nosim kod bošiste da ih proveri....posle ću da proverim kako je uzubljen...inače NOVA dizna Fiat rikambi košta....14700 dinara sa popustom...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provjeri i kabele mase, pogotovo onaj na bloku motora jer ako je oštećen ili slabo stegnut (korozija) iskra će ponovno tražiti najkraći put  (preko kućišta mjenjača) pa bi kabeli opet mogli progorjeti.....isto, ako ti curi ulje na poklopcu glave motora saniraj i to-zauljeni kabel i svjećica-iskra opet traži najkraći put....makni akumulator i postolje akumulatora...prati kabele minusa (mase) i očisti svaki spoj na koji naletiš...košta samo malo vremena, a puno znači....

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Home said:

..али звук на ауспуху и даље не промењен.

Jel si proveravao bobinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam, jedino da premerim otpore unimerom pa da nađem koliko treba da budu i uporedim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmerio sam..obe bobine imaju otpore u deciimalu...ne bi trebalo da obe zveknu tako....
Definitivno je problem sa injektorima...malopre sam skinuo hladnu svećicu, auto nije vožen od sinoć...svećica mokra od benzina...kako je to sad moguće...promenio sam diznu za drugu polovnu...detonacije su se skroz proredile...3-4 u minuti umesto 40 komada u minuti.... verovatno ne valja još neka....videću šta kaže bošista....kablove moram da kupim nove to stoji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj zamijeniti mjesta kabelima NA BOBINAMA ne na svjećicama (1u3 i 3u1) (2u4 i 4u2)....samo testa radi i nakon toga provjeri svjećice tj pogledaj koja je ostala vlažna....eh sad, ako je ista svjećica u pitanju je ili bobina, injektor ili ecu....ako je ona na susjednom vezanom cilindru u pitanju je kabel....injektore iskapčavaj jednog po jednog i nakon što iskopčaš svaki pojedini, kresni auto i hebiga omiriši mu auspuh :lol:, tako ćeš najbolje naći koji piša u prazno....ja moram priznati od četvrtka više ne vozim fiat...uletjela mi kombinacija koju nisam mogao odbiti....ako se ekipa slaže ostao bih na forumu...barem savjeta i učenja radi, ako ništa drugo....ako se pak ne slažete-bila mi je čast i zadovoljstvo....no hard feelings...pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×