Jump to content
FAS Goran
horvat

BMW M3 E93 Supercharged by G-Power

Recommended Posts

Postovani forumasi, 

 

zeleo bih da podelim sa vama jedno veoma zanimljivo iskustvo, i na neki nacin, da vam 'predstavim' automobil mog drugara/kolege... 

 

U pitanju je BMW M3 E93 (sto znaci kabriolet), iz 2010. Kupljen je 2013. godine. Menjac je manuelni.

 

Fabricki V8 motor od 4.0L je dodatno 'pocascen' superchargerom nemacke tunerske kuce G-Power. Snaga je podignuta sa fabrickih 420 ks na oko 630 ks. Od ostalih modifikacija, tu je folija na autu (originalno je crne boje), zatim izvadjen je katalizator, hladni usis i jos poneke sitnice, poput posebnih svecica, i slicno... 

 

Automobil se vozi svakodnevno, i trenutno na satu ima 110.000 predjenih kilometara. Potrosnja benzina mu varira izmedju 15-33 litra na 100 km. Potrosnja ulja je oko 1L na 1500 km, nakon ugradnje superchargera (pre je bilo manje), ali je i dalje u fabricki propisanim tolerancijama. Ide 9L ulja u automobil, i sipa se 10w60 iskljucivo. 

 

Veoma je dobro opremljen, ima kozna sedista, navigaciju, tempomat, bluetooth hands free i mnogo toga. 

 

A sada malo o utisku iz voznje. Iznenadio sam se koliko je to sofisticiran auto u normalnim uslovima. Nije ga nista teze voziti po gradu od obicnog 320d. Brzo pali i pri radu u mestu nije uopste mnogo glasan, mada, ko obrati paznju, lako se primeti ono V8 grogotanje. Kada krene da se stiska, utiskom apsolutno dominira motor. Isporuka snage je izuzetno linearna, krivulja je potpuno identicnog 'nagiba' kao i fabricka, samo je pojacana. Do nekih ~ 3500 rpm zvuk i nije tako jako agresivan, mada je jasno o koliko cilindara se radi ovde, nakon cega pocinje da se cuje pravi 'nemacki muscle' zvuk, koji potom traje sve do nekih ~8000 rpm. Izuzetno lep zvuk. Jedini drugi V8 auto koji sam vozio je bio Ferrari F430 Spider, pa eto, samo sa njim mogu da ga poredim, i slobodno mogu reci da nemaju nista slicno :) Kod italijana zvuk je pravi 'kresendo', melodija malo visih tonova, koja prosto poziva na visoke obrtaje, dok je nemcu nekako ipak udobnije u srednjem opsegu, kada se oglasava izuzetno mocnim, misicavim, dubokim V8 zvukom. U tom opsegu je i znacajno jaci od pomenutog Ferrarija, naravno kao posledica ugradnje kompresora. 

 

Vesanje je potpuno fabricko, i mogu reci izuzetno udobno za tako sportski automobil. Apsolutno nema nikakvih poteskoca voziti ga po nasim putevima punih rupa. Sve veoma lepo upija. Naravno, pretpostavljam da je kupe verzija ipak malo tvrdje trimovana od kabrioleta. I tu mogu da uvedem paralelu sa Ferrarijem, koji ima dosta tvrdje i direktnije podvozje. Sto me nekako prirodno dovodi do volana - izuzetno debeo, 'masan', ali fin i udoban, ne toliko direktan kao Ferrarijev. U krivinama je dosta predvidiv, cini mi se cak da je namesten da blago proklizava preko nosa, sve dok se gasom ne 'naredi' suprotno. Ali ovo govorim sa dozom rezerve, jer nije bas moguce isprobati takve stvari tako lako :) 

 

Iako je u ovakvoj izbedbi jaci od Ferarrija, mislim da je F430 ipak mnogo ozbiljnija sportska masina, meni je licno pruzila veci uzitak u voznji, verovatno delimicno zbog centralno postavljenog motora i stabilnosti, direktnosti koje takvo resenje donosi. Osim toga, u Ferrariju jednostavno iz svega sto pipnete ili cujete, izbija neka varnica napetosti, sve vreme ste svakim delom tela u potpunosti povezani sa autom, dok je u BMW sve mnogo vise izolovano, sto ipak odnosi deo vozackog uzitka, ali donosi komfor koji je takodje vazan.

 

Vlasnik je vozio i novi BMW M4, i tvrdi da nije ni blizu tako harizmatican kao njegov M3, pre svega zbog loseg zvuka motora i kilave snage na visokim obrtajima. 

 

Maksimalna brzina je navodno oko 330, a vlasnik ga je vozio najvise 315 po kilometar satu, u Nemackoj naravno :)

 

I za kraj, malo fotografija i kratki video sa zvukom :) 

 

 

DSC_0028.jpgDSC_0073.jpgDSC_0139.jpgDSC_0151.jpgDSC_0207.jpg

 

 

DSC_0244.jpgDSC_0276.jpgDSC_0339.jpgDSC_0354.jpgDSC_0365.jpg

 

 

 

Edited by horvat
Tipfeleri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast na opisu i slikama. Kao iz najboljih automobilskih Magazina. B)

 

23 hours ago, horvat said:

Jedini drugi V8 auto koji sam vozio je bio Ferrari F430 Spider, pa eto...

...pa eto, gde je tema o utiscima oko njegove vožnje? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, pa to iskustvo je opisano u ovom putopisu:

 

 

Mada, slazem se, utisci iz voznje nisu bas detaljno opisani, jer je ipak tema bila citavo putovanje, ne samo voznja Ferrarija :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...