Jump to content
FAS Euroauto Goran
ivan.ik

Mercedes GLC / AMG GLC 63 S

Recommended Posts

shmee.jpg Shmee150 video: Mercedes AMG GLC 63 S

 

AMG GLC 63 S je sada dostupan u poboljšanom izdanju (facelift), koji pored sitnijih izmena u izgledu daje i dosta najnovije Mercedesove tehnologije unutra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds video: Test 2020. Mercedes GLC

 

Da li je ovo još uvek najbolji mali luksuzni SUV?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topspeedvideo.jpg TopSpeedTV: Mercedes AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupe i Mercedes GLC 300 d 4Matic

 

Iako je GLC samo četiri godine na tržištu i za to vreme je postao najpopularniji SUV model Mercedesa, to ne znači da mu sada nije bila potrebna restilizacija. Promene dizajna eksterijera nisu tako upadljive i ogledaju se u novim branicima napred i nazad, potom rešetkama hladnjaka i redizajniranim, nekako pljosnatijim, LED prednjim i zadnjim svetlosnim grupama, te hromiranim lajsnama ispod vrata. Pa onda, ova AMG verzija ima još drugačiji gril iz jednog dela, sa hromiranim detaljima koji neverovatno podseća na AMG GT R. Tu je još i spojler na vratima prtljažnika, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, udvojenim trapezoidnim završecima izduvnog sitema od 90 mm i još hroma... I onda točkovi od 21 cola:

 

 

Budući da je nemački proizvođač obnovio kompletnu GLC familiju sada ćemo se malo više pozabaviti off-road mogućnostima ovog SUV-a, konkretno modela 300 d 4Matic:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mercedes AMG GLC 63 S 4MATIC+ Coupe

 

saq120.jpg

 

Ponekad je u životu teško doneti neke odluke, pogotovo ako postoji velika mogućnost izbora. Mercedes je 2008. godine imao u ponudi samo GLK kao SUV srednje veličine, da bi 2015. predstavio GLC porodicu sa četiri člana, a danas četiri godine kasnije, ona je obnovljena i ima ukupno 24 modela! Mada, i dalje je glavna dilema kupaca odlučiti se za klasičan GLC ili GLC Coupe? Znate onu priču o Buridanovom magarcu? Eh, taj poslovično poznati neodlučni svat se navodno nalazio podjednako udaljen od dva plasta sena i nije mogao da se opredeli ka kojem da krene, te je zbog toga gladovao!? Francuski filozof iz 14. veka, Žan Buridan je ovaj primer konflikta ličnosti u smislu dvostrukog privlačenja koristio da bi dokazao da slobodna volja deluje na osnovu motiva, a kada su oni izjednačeni dolazi do paradoksa, tj. nemogućnosti donošenja odluke.

 

saq119.jpeg

 

Ostaviću ovaj ironičan primer teze o slobodi volje sada po strani i fokusirati se na restilizovani GLC. Međutim, na promociji u okolini Frankfurta, Mercedes-Benz je predstavnicima medija ponudio da testiraju gotovo kompletnu familiju, koja broji ni manje ni više nego 24 modela! E sad, to više nije konflikt dvostrukog privlačenja, već ''višestrukog'', mada realno glavnu dilemu predstavlja izbor između klasičnog SUV-a GLC ili njegove ''kupe'' verzije?! Tu je srećom i jedan model koji razrešava sve dileme - Mercedes AMG GLC 63 S 4MATIC+ Coupe! I tačka! To je to! Ili možda nije?

 

saq118.jpeg

 

Iako je GLC samo četiri godine na tržištu i za to vreme je postao najpopularniji SUV model Mercedesa, to ne znači da mu sada nije bila potrebna restilizacija. Promene dizajna eksterijera nisu tako upadljive i ogledaju se u novim branicima napred i nazad, potom rešetkama hladnjaka i redizajniranim, nekako pljosnatijim, LED prednjim i zadnjim svetlosnim grupama, te hromiranim lajsnama ispod vrata.

 

saq117.jpeg

 

Pa onda, ova AMG verzija ima još drugačiji gril iz jednog dela, sa hromiranim detaljima koji neverovatno podseća na AMG GT R. Tu je još i spojler na vratima prtljažnika, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, udvojenim trapezoidnim završecima izduvnog sitema od 90 mm i još hroma... I onda točkovi od 21 inča!

 

saq116.jpeg

 

Sve to deluje još više sportski nego pre, čak i da nije u pitanju ''kupe''. No, ''kupe'' je svakako i dinamičniji i elegantniji nego ''ovaj drugi''... I tako ću ga u daljem tekstu zvati, jer za mene je ''kupe'', ipak ''prvi''. Konačno, moj tekst, moja pravila, moja slobodna volja!

 

saq115.jpeg

 

Enterijer je u oba slučaja isti. Materijali i završna obrada su na nivou koji se ovde očekuje, a tu je i sada već poznati MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotejment sistem koji stalno upoznaje i uči vaše navike... I znate već ono da sa njim priču započinjete sa ''Hej Mercedes'' pa kažete šta vam je na duši.

 

saq114.jpeg

 

Ako vam je to mrsko postoji mogućnost upotrebe određenih komandi uz pomoć gestova ili onako, po ''starinski'' na dodir na ekranu dijagonale 7 ili 10.25 inča, kao što je u ovom slučaju. Na centralnoj konzoli je i podloga osetljiva na dodir, tako da nije potrebno da ''prljate'' ekran jer u unutrašnjosti ima već dosta sjajnih i površina osetljivih na prljanje, tako da je poželjno imati krpu stalno pri ruci.

 

saq113.jpeg

 

Kod AMG verzije instrument tabla je potpuno digitalna, dijagonale 12.3 inča sa mogućnošću tri prikaza: Classic, Progressive i Sporty. Tu je i poseban AMG meni, koji sportski doživljaj podiže na još jedan viši nivo, budući da ima podmenije Warm-up, Setup, G-Force i Engine Data, značajne za dalja dodatna podešavanja vozila kada je u pitanju AMG Track Pace.

 

saq112.jpeg

 

Novi GLC ima i novi upravljač baš kao i ova AMG verzija. Samo što je ovde on izrazito sportski dizajniran i po obliku i po rasporedu komandi, baš kao i upotrebljenim materijalima. Presvučen je posebnim ''Dynamica'' mikrofiber materijalom i napa kožom, a galvanizovane poluge automatskog devetostepenog menjača smeštene su iza njega.

 

saq111.jpeg

 

Na volanu su, praktično, sve ostale najvažnije komande uključujući i dve male površine osetljive na dodir, mada nisu jedine? Iznad zaravnjenog donjeg dela, kod S verzije AMG-a, postoje još dve komande za dodatna podešavanja. Levo za tvrdoću amortizera i prigušenje/pojačanje zvuka izduvnog sistema, a desno rotaciona komanda izbor jednog od šest modova vožnje Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual i Race, kao i selekciju dodatnog AMG Dynamics programa Basic, Advanced, Pro i Master. Uh!

 

saq110.jpeg

 

Ne zvuči jednostavno, a još kad samo pomislite da sve ovo treba da upotrebite u vožnji, onda vam je jasno zašto se na ovaj SUV treba navikavati postepeno! To je ta, slobodna volja... Ipak, nije sve tako strašno komplikovano. Eto sedišta su jednostavna ili barem tako izgledaju?! Deluju, zapravo, jednostavno, kao prava sportska, ali nisu spartanska. Naprotiv! Veoma su udobna i što je još važnije imaju odlične bočne oslonce, te izuzetno dobro obuhvataju tela vozača i suvozača prilikom dinamične vožnje. A da je Mercedes AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupe dinamičan, dinamičan je. I agilan, ali istovremeno i stabilan! Ipak, vratimo se voznoj dinamici. On je trenutno zvanično najbrži SUV na stazi Nurburgring, koji je Nordschleife tj. ''severni krug'' obišao za 7 minuta 49.369 sekundi!

 

saq109.jpeg

 

On je za sada i jedini SUV Mercedesa sa V8 BiTurbo motorom. A upravo taj moćni agregat je proglašen za ''Motor godine u 2019.'' Ima radnu zapreminu od 3.982 ccm iz koje se dobija 510 KS u području između 5.500 i 6.250 o/min. Maksimalni obrtni moment iznosi 700 Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1.750 do 4.500 obrataja u minuti. Ova sirova snaga se preko AMG Speedshift MCT 9G, tj. devetostepenog automatskog menjača i pogona 4x4, poznatijeg kao ''firmatik plus'' (4Matic+) prenosi na sva četiri točka.

 

saq108.jpeg

 

A, kako ide? Brutalno, ali baš brutalno! Pogotovo kada imate u vidu da je ovo SUV. Izuzetno je agilan i ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.8 sekundi, dok je maksimalna brzina 280 kilometara na čas. Znam..ima i boljih rezultata od ovih, ali lakoća sa kojom ovaj ''prvi'' to obavlja je impresivna.

 

saq107.jpeg

 

Deo tajni o agilnosti i stabilnosti nalazi se u priči AMG Dynamics tj. onih šest već spomenutih modova vožnje. Međutim, samo ''S'' modeli imaju onaj šesti Race mod. I samo oni imaju program Master u kojem možete potpuno isključiti elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP), a ne samo ''uspavati'' (ESP Sport Handling Mode), pa tako i iskusiti pravu, prirodnu voznu dinamiku.

 

saq106.jpeg

 

Balans vozila je odličan i kroz krivine prolazi kao da nije SUV. Lako ga je precizno postaviti i voditi kroz zaokret. Naravno, deo zasluga za dobru trakciju i dinamiku pripada i elektronski kontrolisanom diferencijalu zadnje osovine, koji smanjuje proklizavanja unutrašnjeg točka u krivini, bez intervencije, odnosno pomoći kočionog sistema. Tu je i posebna poslastica za one baš sportski nastrojene vozače, koji vole da im prilikom ubrzanja ni obloge na podu ne ostanu na mestu. Kada isključite svu elektroniku, dakle ESP i aktivirate program Race i Master, te izaberete ''drag race'' mod tada na displeju možete da vidite i detaljne podatke o vašem učinku! Pored G sile i koliko procenata gasa ili kočnice koristite, računar meri i vreme i distancu ubrzanja, odnosno usporenja.

 

saq105.jpeg

 

Sve u svemu, po tim podacima uspeo sam da nadmašim i onaj fabrički deklarisani podatak sa rezultatom od 3.71 sekundu do stotke, za šta mi je bilo potrebno tek nešto više od 55 metara. S obzirom na odlične kočnice koje ovaj ''prvi'' ima, moguće je u stotinu metara ubrzati od 0 do 100 km/h i potpuno se zaustaviti, što je, priznaćete odlika samo pravih sportskih automobila!

 

saq104.jpeg

 

Takođe da napomenem da je devetostepeni automatski menjač moguće prebaciti u manuelni mod upotrebom posebnog dugmeta na centralnoj konzoli koje se nalazi odmah do prekidača kojim možete i tu regulisati voznu dinamiku. Tada promene stepena prenosa zavise od programa vožnje, ali i od volje vozača te AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupe ostaje u izabranom stepenu prenosa, te nema ''samoinicijativne'' promene na više, već se ide do limitatora broja obrtaja. Naravno, kod promene stepena prenosa na niže čuje se odgovarajući zvuk, koji se po potrebi može prigušiti ili pojačati. Ja sam, svakako, izabrao onu prvu opciju jer čemu onda sve ovo ako se ne koristi?!

 

saq103.jpeg

 

U okviru promocije GLC familije u okolini Frankfurta, deo test vožnji organizovan je i na terenskom poligonu ADAC Off-Road centra u mestu Baušhajm. Organizator je za tu priliku pripremio model Mercedes GLC 300 d 4Matic sa dodatnim paketom Off-Road Engineering, vazdušnim oslanjanjem i dizel motorom od 245 KS i 500 Nm. To znači da vozilo ima dva off-road programa, u zavisnosti od težine terena, odnosno da li je podloga rastresita Off-Road (pesak, šljunak, blato, sneg itd.) pa je potrebno i izvesno proklizavanje točkova bez ograničavanja snage i tvrda Off-Road+ (kamenje), gde je potrebna dobra trakcija i intervencija elektronike. Uz to, GLC je imao i air body control i vazdušno oslanjanje pomoću kojeg se karoserija podiže dodatnih 50 mm, pa klirens iznosi 245 mm. Dubina vodene prepreke koju ovaj SUV može da savlada je 300 mm. Prilazni ugao je 30.8 stepeni, a odlazni 24.9.

 

saq102.jpeg

 

Bez problema, ukoliko podloga to dozvoljava i sa potpuno standardnim pneumaticima na kojima se vozi i po asfaltu, restilizovani kompaktni SUV popeće se uz uspon do 70 stepeni. Na poligonu najveći ugao postavljene prepreke bio je 62 stepena, što se pokazalo i na centralnom displeju. Na istom mestu se prezentuju i informacije o nagibu vozila, pa je tako maksimalni bočni nagib koji GLC može da podnese bez prevrtanja 35 stepeni. Tokom naše vožnje najveći ugao iznosio je 33 stepena. Istovremeno, na displeju se prikazuje i ''angažovanje'' komande gasa i kočnice izraženo u procentima. Da bi vozaču posao bio značajno olakšan, a preglednost iz vozila mnogo bolja brine se čitav sistem kamera koji osmatra situaciju u krugu od 360 stepeni. Vozač na centralnom displeju može da selektuje tačno kameru koju želi ili koja mu je u tom trenutku neophodna, a može i da ima prikaz pretpostavljene putanje vozila bilo da se kreće napred ili nazad.

 

saq101.jpeg

 

Tu je i sistem Hill Holder, odnosno elektronske kočnice koji u intervalu od jedne sekunde zadržava GLC na usponu bez kretanja u nazad, kako bi vozač imao dovoljno vremena da nastavi u napred. Čak i ukoliko se to dogodi tu je regulator brzine spuštanja niz strminu (DSR), koji se može koristiti i kada se vozilo kreće prema napred, ali i u veoma neprijatnim situacijama kada klizi unazad i kada je potrebno upravljati, a ne blokirati kočnicom točkove napred! Uz sve ove sisteme GLC postaje mnogo upotrebljiviji, tako da se pored asfalta može koristiti i prilikom manje zahtevnih izleta u prirodu, što će svakako obradovati one dinamičnog životnog stila. Neka mi niko ne zameri što nisam spomenuo sve one inteligentne bezbednosne sisteme u okviru ''pre-safe plus'' paketa, kao i one koji asistiraju vozaču i čine vožnju bezbednijom. Ima tu zaista korisnih pomagala, ali i nekih kojima baš ne vidim svrhu. Pogotovo ne, ako se odlučite za ovu top verziju i onda se ''otimate o volan'' sa računarom koji bi da kroz aktivno upravljanje (Active Steering Assist) vozi umesto vas?!

 

saq100.jpeg

 

A opet, sve je to stvar slobodne volje i one dileme sa početka...

Čovek treba da se odluči šta želi u životu, pa i šta želi od automobila? Treba da na osnovu toga donese odluku, u ovom slučaju recimo, da li izabrati ovaj ''prvi'' ili onaj ''drugi''. GLC Coupe ili samo GLC? No, onda tu ima još pitanja i potpitanja. Koji nivo opreme, kombinaciju materijala, boja, konfiguraciju sa 5 ili 7 sedišta, dizajn točkova i upravljača itd. I ima još...vrstu oslanjanja, standardno pasivno ili elektronski kontrolisano aktivno ili pak vazdušno? I na kraju, mada nikako najmanje važno, a to je vrst pogona. Za ovaj model u ponudi je čak šest motora, što benzinskih, što dizel, kao i plag-in hibrid i verzija sa gorivim ćelijama. Na to treba dodati i mogućnost izbora pogona na zadnjoj osovini, na sva četiri točka permanentno ili sa varijabilnom distribucijom snage? Mogućnosti je zaista mnogo. Mercedes kaže da su u ponudi čak 24 modela. I sad, ka kojem ''plastu sena'' krenuti? Ja tu nemam problem i moja slobodna volja je jasno izražena!

 

Fotografije: Andreas Lindlahr

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

 

preuzeto sa - telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart Mercedes AMG GLC 63 S sa 700KS

 

4.0 V8 motor je pojačan na 700KS i 908 Nm, a tu su i modifikovano oslanjanje, novi izduvni sistem, set alu točkova od 21 inča, aero body kit i Manhart trkačke trake:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Test Mercedes GLC

 

Koliko god zbunjujuća bila imena Mercedesovih SUV modela, pa zbog toga i nije lako odmah razumeti gde koji spada i koji su mu direktni rivali...ovaj ćete najviše viđati jer je to najprodavaniji od svih Mercedes SUV-ova.

Najveći direktni rivali su mu BMW X3 i Audi Q5...i sad je već jasnije gde, odnosno u koji to segment GLC spada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mercedes GLC 220d 4Matic

 

Tri godine nakon izlaska na tržište došao je i facelift. Farovi su moderniji (sada su LED), drugačiji su branici, a sve sa ciljem da izgleda atraktivnije. Još u ovakvom AMG paketu opreme (ne i AMG performanse), izgleda dodatno ''opasnije'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba 2020. Mercedes GLC

 

Duuugo vremena je najprodavaniji od svih Mercedesa bila njegova C klasa.

Ali, živimo u novom (SUV) vremenu, tako da je prošle godine upravo GLC postao najprodavaniji automobil koji Mercedes pravi....i samim tim je postao veoma važan za fabriku:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Mercedes GLC

 

Ono što je Mercedesu C klasa kad su limuzine u pitanju, to mu je GLC kad je u pitanju prodaja u kategoriji SUV modela:

 

 

 

caradvice.jpg CarAdvice video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. Mercedes GLC

 

Nekada je Mercedesu najprodavaniji model bila C klasa. Zato mu je bila i najvažnija jer je presudno uticala na finansijski bilans kompanije.

Ta vremena su prošla i sada mu je iz istog razloga najvažniji model GLC - odnosno C klasa podignuta da bude SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2019. Mercedes GLC

 

Mercedes je napravio facelift svog GLC, dodao mu dosta moderne opreme i malo poboljšao performanse:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Mercedes GLC 300

 

Na testu je verzija koja će se verovatno najbolje prodavati jer ne spada u one preskupe AMG varijante, a ima ispod haube moderni 2.0 turbo-benzinac sa 255 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: Test Mercedes GLC 300

 

Nije ni premali, nije ni preveliki SUV, ima ''brdo'' mogućih varijanti opreme uključujući i AMG modele:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

parkers.jpg Parkers video: Test Mercedes GLC

 

Posle limuzine i karavana C klase, ona ima i još jednu svoju varijantu - SUV-a koju Mercedes zove GLC.

Uostalom, isti recept (pravljenje SUV verzije od limuzine) su već uradili Alfa Romeo sa Stelviom, BMW sa modelom X3 ili Audi sa svojim Q5. Jedini problem kod Mercedesa je što je njegova limuzina, koja služi kao osnova, najstarija jer se aktuelna C klasa (W205) pravi još od 2014. godine. Da li su se zato prenele sve mane i na GLC, ili je stvar drugačija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2020. Mercedes GLC 300

 

Može do sutra da se priča o potrebi da uopšte postoje SUV Coupe automobili, ali...to sve neće umanjiti činjenicu da se prodaju k'o ludi i da ih ima sve više u ponudi.

Tako je i Mercedes napravio GLC, tj. crossover baziran na limuzinskoj C klasi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: 2020. Mercedes GLC Coupe

 

Treba da nasledi C klasu na poziciji najprodavanijeg modela Mercedesa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg RoadShow video: Test 2020. Mercedes GLC 300

 

Malo veći restajling negde na polovini projektovanog životnog veka ovog modela. Izmene nisu samo u dizajnu spolja, nego i u novoj tehnologiji unutra, u skladu sa ostalim Mercedes automobilima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes AMG GLC 43 4Matic+ 

 

3.0 V6 BiTurbo sa 390 konja i 520 Nm koji idu na sve točkove. Ubrzanje iz mesta do 100 Km/h traje 4.9 sekundi, maksimum je na 250 Km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: 2020. Mercedes AMG GLC 63 S 4Matic+

 

4.0 V8 BiTurbo sa 510 konja i 700 Nm - do 100 Km/h za 3.8 sekundi, maksimalna brzina je 280 Km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test 2020. Mercedes GLC 300

 

Tu je od 2016. godine, a u 2020. godini Mercedes je ovom svom modelu uradio spoljni redizajn, stavio novi displej unutra i dodao potpuno novi 2.0 sa 4 cilindra ispod haube:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes AMG GLC 63 S

 

4.0 V8 BiTurbo sa 510 konja i 700 Nm ide malo preko 280 km/h...pogledajte video ubrzanja i maksimalne brzine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg Autotrader video: Test 2020. Mercedes GLC 300

 

Iako je na testu početna varijanta GLC-a, još kako izgleda kao premium...jedino što baš ne zvuči posebno impresivno u odnosu na jače i skuplje verzije jer ima 2.0 turbo-benzinac sa 255 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Mercedes GLC

 

GLC se u Mercedes ponudi nalazi iznad manjeg GLA, a ispod većeg GLE (koji je rival BMW X5), i najvećeg GLS. Četiri godine nakon početka proizvodnje na red je došao facelift. 

Sa ovim facelift-om njegova premium komponenta je dodatno naglašena, ''infotejment'' unapređen...:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...