Jump to content
FAS Goran
Milos 1210

Fiat 500L - krilca ventilacije slomljena, ima li leka?

Recommended Posts

Društvo, srednje krilce na otvoru ventilacije se slomilo ili otkačilo i više ne mogu da podesim protok vazduha... Molim za pomoć!

 

P_20180613_124735.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravljao sam to na prilicno vozila. Obicno bude problem kod onih sa horizontalnim glavnim resetkama, kada ljudi kace telefone i kojekakve gluposti koje naravno tezinom nisu za tu predvidjeni. Najbanalnije je ako je samo osovinica ispala iz lezista, lako se vrati. Ili ako se klapna raskaci od mehanizma za nivelaciju (kada nista nije polomljeno, sve se vraca na zabice i "klik"). U ovom slucaju je, koliko vidim, srednja klapnica koja regulise i horizontalnu i vertikalnu nivelaciju u pitanju, pa ima malo vise testa pre svega za zivce :) .

Skoro sam i to sredjivao, pa evo saveta ako pukne osovinica (sa slike iznad se ne vidi tacan problem). Treba prvo pazljivo raskaciti preostalu (verikalnu) osovinu, a zatim raskaciti klapnicu od mehanizma nivelacije. Izvaditi problematicnu klapnicu i najmanjom burgijom ubusiti mesto od par mm dubine za novu osovinicu. Koja se moze napraviti od parceta zice ili nekog oblog stapica. Ubaci se nova osovinica po fabrickoj duzini, eventualno zalije lepkom, sve moze da se odradi da se estetski nista ne primeti. I onda kontra proces vracanja, istovremeno se klapna klikne u mehanizam za nivelaciju, a zatim osovinice klapne u svoja lezista. Ako se osovinica pravi od zice, prvu nju ubaciti u leziste (da se ne bi grebala okolna plastika), a zatim nategnuti klapnicu da i druga preostala fabricka plasticna osovinica uskoci u leziste.

Treba malo zivaca, pogotovo kod te srednje klapne koja regulise oba pravca. Ovo je najprostija i najbrza metoda, sledeca verujem da je skidanje celog ventilacionog otvora, sto iziskuje malo vise kupusanja. Nadam se da kod tebe nije nista polomljeno, u tom slucaju se vrlo lako vraca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, Ivan said:

Popravljao sam to na prilicno vozila.

Hvala na odgovoru! Možeš li da mi se javiš na PP (ja tebi izgleda ne mogu da pošaljem poruku)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu, tu smo da se pomognemo ;) (obican sam hobista i entuzijasta , da ne bude zabune :)). 

Samo pogledaj da li ti se otkacila/polomila osovina (u tvom slucaju vertikalna) i klapnica nema oslonac.

Ili su obe osovine (sa gornje i donje strane klapne) OK, a klapna se odvojila/polomila od mehanizma za nivelaciju. Ne vidi se sa slike, a ja ti saljem PM ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: @Ivan je bio ljubazan i pogledao kvar ali rešetka se ne može izvaditi bez skidanja cele instrument-table.

 

Podvio sam rep u zamenili su je u Kompresoru, izašlo me oko 4000 dinara.

 

Tamo mi je rečeno da se to često dešava pa kačim dve fotke slomljene rešetke, možda nekome bude korisno. Crvene strelice pokazuju na dva slomljena i nedostajuća zubića.

 

Moguće je popraviti ali pod uslovom da umeš da skineš instrument tablu i da je vratiš tako da posle ništa ne škripi :) U kompresoru su sve uradili za 15 minuta...

P_20180706_081630.jpg

P_20180706_081613.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, toliko je zivciralo ;) ... Sto rece kolega, pogledali s' nogu zajedno, a tek sad vidim da verovatno nista ne bi ni uradili bez skidanja...

Obicno je nosac osovine pun materijal, a pukne sama osovinica na krilcu. Pa se onda ona malo nategne napolje, ubusi mesto i ubaci nova osovinica i polako vrati u leziste. Tako sam ih popravio vise komada.

A ovde je kontra - osovinica je izdrzala, a polomio se ovaj kilavo konstruisan nosac (zabica) koji se maltene ni ne vidi dok je difuzor na autu. O konstrukciji dovoljno govori i njihova tvrdnja:

4 hours ago, Milos 1210 said:

Tamo mi je rečeno da se to često dešava

Tako da ocigledno tesko sta moze da se uradi bez skidanja, a na osnovu svega i savet da se na klapnice ne kace nikakve teze stvari i da se ne "lometa" po njima.

Evo da prilozim i deo nase prepiske na PM, mozda nekome od kolega L-ovaca bude od koristi:

On 18/06/2018 at 12:12 PM, Ivan said:

E, sad, ja sam uspeo pod "Internal Trim->Instrument Panel" da izvucem nosace otvora ventilacije:

2.thumb.jpg.114121bdf6fe7228ec7810fd253fcf9e.jpg

 

A po ovoj slici, trebalo bi da je svaki od difuzora poseban deo:

1.thumb.jpg.f77ab72ee3e5dbfc9879580aa5c2dc9e.jpg

 

Po ovome je cena okvirno malo jace od 30 EUR za levi difuzor, za nov. Otprilike toliko moze da bude i kod ovlascenih. Delova za L je bilo po otpadima jos od kad se pojavio, pa se moze pokusati i kod njih, ne verujem da je to vise od par stotina dinara.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...