Jump to content
FAS Goran
Dule 021

Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže

Recommended Posts

Malo je cudna pomama podizanja cena kod uvoznika polovnjaka.
Ne kazem da nema logike, ali moglo bi se pogledati i sa druge strane.
Jedno je sto su svi isti, pa pocnu da dizu cene i porede se medjusobno, kao i prodavci locnih automobila koji samo prate trziste.
A drugo sto gledaju koliko taj auto kosta u Nemackoj u ovom trenu. Kao prica sa cenom goriva, znate je svi kako raste, na naznaku povecanja cene barela.
Realno ti si taj auto platio 3000, imas 1000 zaradu, to je 4000.
A ne prodajss sada za 5000.
Istina, neces moci kupiti isti takav opet za 3000, ali moci ces neki drugi i prodaces ga za 4000 opet.
Nije ovde prica m2 za m2 ili da je u pitanju isti proizvod. Ali i tad se zna, sledecim uvozom tog proizvoda cena ide gore i kupci se obaveste.
Vidjam automobile na oglasima godinama sada vec, 4 recimo...on ni da mrdne sa cenom. Sad i povecao :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je da prodavci prate trzite pa i jedni druge, sto bi neko prodavao npr. punta za 2000e ako ga svi cene 3000, nebitno je sto je nekog kostao 1000 a nekog drugog 2000, taj sto ga je platio jeftinije ce pratiti trziste i vise zaraditi kad vec moze.

Upravo u tome je glavna zarada u ceni kupovine auta preko, svi imaju manje vise iste ili slicne troskove dovoza, carine i sl. jedino se razlikuje nabavna cena vozila i tu je glavna zarada. Cenu obaras samo ako hoces da se sto pre resis auta i miris se sa sitnom zaradom, ako hoces dobru zaradu onda pratis trziste i cekas pravog kupca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazem slazem se i sa tom logikom.
Oni koji prodaju svoj auto i hoce da kupe drugi, apsolutno moraju da prate trziste, a ne cenu po kojoj su kupili auto.
Preprodavci su izmedju dva sveta, on trguje, zaradjuje, a istovremeno mora i da prati trziste.

Da prodajem svoj stan i kupujem drugi, gledao bih da prodjem m2 za m2, doplatim za veci naravno ako zelim.
Da okrecem kes, kupio bih sada, prodao za godinu, zaradio x%, i tako opet. Nebitno bi mi bilo da li za sada za te pare mogu opet isto m2 da kupim, jer svoju investiciju gledam kroz novac. Imao sam 50.000, da su bile u slamarici isto bih imao, a sada imam 60.000e. Umece je prodati za sto vise i sto brze i opet okrenuti taj novac. Trziste moras pratiti naravno.
Ono sto je simptomaticno, to je da oni ne okrecu novac, bar ne u tolikoj meri kad smo svi svesni automobila koji stoje po oglasima godinama, a jos im raste cena. 
 

Ovaj konkretno stoji od 2019. 

 

edfg01.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/14620815/volkswagen-arteon-20-tsi-r-line-4mot?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

Bio je 39 i nesto, pa 38 i nesto, pa 37 i nesto, pa sada 38.550. Auto je na kraju registrovan, kilometraza je sada veca nego pre 3 god. Eto i pise u oglasu, 2019. uvezen sa 12.000km
On covek ne shvata da mora da se pomiri da ga nece prodati za te pare i to sto ga drzi toliko, to samo znaci da recimo 36k nije okrenuo ovih par godina i time je izgubio bar 5-10k.
Takav auto imas u Authus za 27k za eksport, pa racunajte koliko ce te izaci. 2019. sa manje km i novijim motorom. Ovaj ne prati trziste, vec tvrdoglavo samo cenu po kojoj je on zacrtao da ga proda.

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali odvala kako se zaradjuje 1000 na 3000 je za medalju. 

Eto kako vi posmatrate ovaj posao. :on2long:

Za vasu informaciju te se pare danas ne uzmu ni na autu od 10k a nije da ne bi trebalo jer dobra racunica je 10% da bude zarada ali ona veoma cesto bude manja od tih 10%. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledas arteon koji toliko kosta i koji nije prodajan auto tako da to nije realno, daj neka prodavanija kola koja stoje toliko dugo na oglasima, pricamo o kolima koja su najmasovija kod uvoznika i koja su primerenija nasem trzistu i coveku a tih u neku ruku specificnih uvek mozes da nadjes da stoje u oglasima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gledam takve :rolleyes:

Taj auto je 2019. po toj ceni bio relativno ok prilika, ali nije sada 4 god kasnije, po istoj ceni.
Nebitno koliko je on prodavan ili ne. Da se ne prodaje i da nema musterija za njega ne bi ga VW ni pravio.
Ima Skoda raznih, BMW 5 i slicnog sto stoji po oglasima. Za nas istina manje prodavaniji modeli.
Bio je lik koji je okacio Formentor po ceni 15% vecoj nego u salonu, a 1 god star... I ok mi je to, proba covek, mozda neko ne bi da priceka malo. Njemu to nije hitno. Spustio je posle na 15% nize od salonske i nestao sa oglasa.
Eno 911 po 120.000, a pre 2g kupljen za 80.000 takodje na oglasima. Sta ce, proba covek. 
Ali da mi trgovac automobilima kaze da mu nije bitno koliko ce brzo prodati...pogotovo neki manje popularan model... I taj Arteo truli tamo na parkingu eto 4 god, nije on konzerviran na dizalici u vakuumu. :) 
Svako ima svoju matematiku naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

porse ne moze biti u ovoj prici jer mu skace cena pogotovo ako je turbo kao i drugim supersportskim modelima.

 

kod tih specificnijih kola pa i taj arteon nije cudo da prodavcu nije hitna prodaja jer takva kola se i uvoze sa predispozicijom da ce se teze prodati zato se i uvoze sa veliko razlikom u ceni tj zaradi, nece niko da uveze takav auto da bi zaradio par stotina ili 1000e

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se razumemo, nece on ista zaraditi na tom autu, za 5k bih se iscimao do Nemacke. Pardon ne moram ni da se cimam, platio bih nekom da mi uveze takvog Arteona i opet bih prosao jeftinije.
Za Porse, istina. Inace trziste automobila je poludelo poslednje 2 god. Na oglasima vise nemas starih, a ocuvanih, uletelo je viska kesa. Ono sto se prodaje su drtine za nerealne pare. Nije svaka 3. kockica vredna 4-10k 
Svi kao vide priliku da zarade, ali jedva ko hoce da plati te pare. Vestacki naduvane cene. Pogledas neku Alftu 75 koja je pre 2 god bila 1k, a sad 5k. Vratice se to u normalu, pardon, pasce i nize nego sto je bilo kad kes poskupi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da se svakako vise isplati tako neki specificniji i skuplji auto direktno potraziti u evropi nego kupovati sa placa i od preprodavca, ja bih privi tako uradio da trazim takav auto. E sad dal ce on zaraditi na ovom konkretno ne znam i nebitno je ali je valjda bio pametan toliko da pri uvozu takvog auta napravi razliku od par hiljada evra a ne da kupi knap da bi ovde zaradio 500e koje mozda i ne zaradi, to samo ludak moze.

Cene starih kola su posebna prica, nisu one sad poludele vec lude zadnjih iha godina od kad je internet postao dostupan svima pa i onom u najdaljem selu, cuki, brdu i sl. a koji pod ajatom cuva neki auto pa je uspeo da preko interneta ili bilo kod drugog vida savremene komunikacije sazna da ta kola koja bi inace prodao bud zasto ipak vrede neke pare. Pre 10ak godina si ficu mogao da biras za 200e sad isti takvi kostaju 1000+ a da ne pricamo o raritetnijim kolima. No to me uopste ne cudi jer oldtajmeri svuda u svetu kostaju i kostace sve vise kako vreme odmice, retko kojima pada cena i mi smo idalje povoljni za kupovinu tako nekih stvari nego evropa zato se mnogo nekih klasika odavde neretko izvoze u evropu.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carinsko skladiste u Novom Sadu popunjeno samo 30% a inace bude puno 90-95%. 

Kaze magacioner da se ovako nesto nije desilo odavno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno oboje. 

Jednostavno narod ceka da padnu cene a danas cujem od speditera da cene nece pasti jos 2-3 godine. 

A posto se slabije prodaje onda se slabije i uvozi i otud ove price kako stoje neka kola mesecima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji narod ? Pa svi oni otisli i nece se vracati  te krntije ostavili po parkingu oko aerodroma da ih ovi sto ostanu sahrane , videces polako samo , mozes da gruvas cene kako hoces ali plate stoje odnosno u efektivi padaju i to dobro

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Dule 021 said:
Verovatno oboje. 
Jednostavno narod ceka da padnu cene a danas cujem od speditera da cene nece pasti jos 2-3 godine. 
A posto se slabije prodaje onda se slabije i uvozi i otud ove price kako stoje neka kola mesecima. 

Ovo nema logike.
Kako spediteri znaju da cene nece pasti? Oni diktiraju iste?
Ili ova situacija ne odgovara njihovom poslu, pa sire te informacije?

Iz "posto se slabije prodaje" moze samo doci do pada cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fora je sto su cene vec pale i prodaja stala, a prodavci zarobili pare i pokusavaju da izvuku jos nesto iz kola koja su kod njih. S obzirom kakva kriza krece padace cene svega. Cak su i nova kola krenula na dole sto mora i polovnjake da pogura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tacno da su nova kola krenula dole jer su u stvari jos skocila posle NG. 

Proveri malo bolje taj info. 

Kola ce stajati a posto nema lufta da se spustaju onda stoje.  Ceka se da se pojavi onaj ko je razuman da su cene skocile i da vise nema po onim cenama. 

Kao da ja ne bih voleo da su jeftinija jer bi se tad i lakse prodavala ali jednostavno ne moze jer su skocile cene preko a dok se doda ptevoz koji je takodje skocio pa spedicoja koja je takodhe skocila pa homologacija AMSS koja je takodje skocila svakako je cena otisla gore i to morate shvatiti hteli ne hteli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa neka onda taj idiot i dalje bude idiot i ide peske. 

Njegov izbor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj cekaj.

Kad kupite za X, i trziste vam skokom cena omoguci vecu zaradu, onda kupac ne treba da bude razuman?

Svi ste vikali trziste trziste.

Morace prodavci da prihvate cinjenicu da ce te neke kupljene u peak-u morati prodati bez zarade, dok su na onima koje su kupili ranije i prodali u peak-u zaradili duplo od planiranog.

 

Nema tu razumnog. Kad nema kupaca prodavci ce morati da prihvate trzisnu cenu, sem ukoliko imaju toliko love da cekaju par god recimo. Ko nema, prodace i ispod cene. Ali da ga utesim, i preko ce pasti, kupice on vec nesto. Bez kesa, nece uvesti.

Mozda je to nekom tesko da prihvati i shvati, ali opet bi trebao biti pozitivan, ali to je razvuceno na par god i tesko je sagledati iz te perspektive.

Da prodajes brze, vise, sa manjom zaradom, mnogo bi lakse pratio trziste.

 

I da se ne lazemo, ne rade prodavci sa 200e marze. Neko gore pomenuo da niko nije lud da zarobi 15.000 za 1.000 zarade, tako da se morate odluciti kolika je to standardna i minimalna marza.

Ovo je forum da pomogne ljudima i mnogi ce biti zahvalni da znaju koliko mogu da pregovaraju na placu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim kako stoje cene, po 500e ide dole sve sto ja pratim nedeljno :D 

 

Evo kako cene stoje, samo idu na dole i jos povremeno ljudi “testiraju trziste” sa po 1000-1500e manjom ponudom na dan

 

F891A637-743C-4E05-AE4B-7F14B32AA65A.jpeg
 

Ali ja ocigledno nemam info od speditera, oni znaju bolje :) 

Da ne bude da hejtujem, mislim da je ovo stvarno kriza za sve, pa i prodaju kola. Padace i plate nazalost. Pogledajte samo koliko otkaza je u poslednjih par nedeja dao Google, Microsoft, Amazon, Twitter,.. sve to i lokalne firme kopiraju. Em ce biti manje ljudi koji mogu da plate, em i ovi sto mogu ce morati da cuvaju novac. Ne raduje me to uopste, ali ide u tom smeru

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja sam do sada već mogao prodati svoj auto već drugi dan od kad sam ga stavio na oglase. Dobijao sam razne ponude, od zamena raznih uz doplatu do krajnje uvredljivih cifara ali i cifara koje su blizu minimuma koji sam zacrtao. Lično mi nigde ne gori da bi ga prodao tek tako. Ima ljudi koji su dali ponude i čekaju da ih zovem ako mi odgovaraju. Te ponude su oko 500€ ispod minimuma koji sam zacrtao.

Sa druge strane, zanimljivo je , ako već pričamo o preprodavcima i njihovim maržama, da mi ni jedan od njih nije nudio , recimo , 1000€ manje od minimuma za koji bi prodao auto. Jbg, malo će da zarade , al zato nude čak i do 3000-4000€ manje.
Eto, kolika im je zarada , tj koliko oni očekuju. Sve i da ga kupe i stave na oglase da bude najjeftiniji, morali bi zaraditi 2-3000 soma evrića.
Mogu da zamislim zaradu nnauto vrednosti preko 20000€.

Kad sam prodavao Nissan QQ, a bilo mi je hitno, cena je bila 5500€ i bio je najjeftiniji tada u oglasima za svoje godište i opremu, preprodavci su nudili 4000€, pa čak i niže.
Na kraju, pisao sam već negde, prodali smo ga za 5000€, a taj lik ga je prodao na kraju nekom preprodavcu za ispod 4000€. Taj isti preprodavac ga je prodao za 5500€ (ovaj info znam jer sam upoznao dečka koji ga je kupio od preprodavca). Eto marže , tj zarade kolike uzimaju prodavci. Dakle pričamo o automobilu koji nije uvezen, nisu plaćane razne carine i porezi, uverenja itd...samo je preprodat u roku od mesec dana.

Mogu da zamislim koliko se tek uzima na polovnjacima od preko, koji su u "odličnom" stanju na lepu reč preprodavca.
 

3 hours ago, igor0511 said:
Vidim kako stoje cene, po 500e ide dole sve sto ja pratim nedeljno  
 
Evo kako cene stoje, samo idu na dole i jos povremeno ljudi “testiraju trziste” sa po 1000-1500e manjom ponudom na dan
 
F891A637-743C-4E05-AE4B-7F14B32AA65A.thumb.jpeg.4730b7f22436e0e927ea8f13f89c0c2c.jpeg
 
Ali ja ocigledno nemam info od speditera, oni znaju bolje  
Da ne bude da hejtujem, mislim da je ovo stvarno kriza za sve, pa i prodaju kola. Padace i plate nazalost. Pogledajte samo koliko otkaza je u poslednjih par nedeja dao Google, Microsoft, Amazon, Twitter,.. sve to i lokalne firme kopiraju. Em ce biti manje ljudi koji mogu da plate, em i ovi sto mogu ce morati da cuvaju novac. Ne raduje me to uopste, ali ide u tom smeru

Pošto pratim dosta oglasa raznih brendova i veliki cenovni opseg, najviše padaju cene upravo automobilima iz uvoza, a razlog je, pitaj Boga koliko je zarada preprodavcima, čim imaju toliko lufta da spuštaju cene.
Pratim oko 30 oglasa u rangu od 5-15000€, za dva meseca je otišlo 5 automobila.

Što se tiče firmi i otkaza, u mojoj firmi ima manjka ljudi i non stop je otvoren konkurs. A kad prelistaš infostud, potražnja je za radnicima i to velika, od manjih pa sve do najvećih kompanija u Srbiji.
Problem je što ljudi imaju zacrtanu platu ispod koje neće da rade. Ja ih razumem, skočili troškovi života a plate stagniraju.
Ne bi ja poredio Balkan sa kompanijama koje si naveo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...