Jump to content
FAS Goran
Dule 021

Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže

Recommended Posts

Krenuo si sa objašnjavanjem kako se km mora vratiti da bi se "udovoljilo" željama kupca, pa sad menjaš priču i mene pitaš kako da utvrdim. Pa spominješ ugovore, nema ugovora, ima fakture, uz fakturu kompletna potrebna dokumentacija gde na barem nekoliko dokumenata postoji kilometraža. Pa je kupac kriv što nije pažljivo pogledao kilometražu, da je pažljivo pogledao video bi da nije prava :o, pa nisi uneo km u ugovor. Svakako je po tebi kupac kriv, em ne gleda pažljivo, em ima malo para pa prodavac mora da skine kilometražu da bi udovoljio kupcu.

 

Mislimi da smo sasvim lepo izneli argumente i objasnili pa da ostavimo onima koji čitaju temu da zaključe, da li je bolje da budu prevareni, pa se iznenade sa kvarovima koji ne bi trebalo da se dese na toj kilometraži ili da kupe automobil sa pravom kilometražom i znaju šta može od kvarova da ih zadesi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Joker said:

Krenuo si sa objašnjavanjem kako se km mora vratiti da bi se "udovoljilo" željama kupca, pa sad menjaš priču i mene pitaš kako da utvrdim. Pa spominješ ugovore, nema ugovora, ima fakture, uz fakturu kompletna potrebna dokumentacija gde na barem nekoliko dokumenata postoji kilometraža. Pa je kupac kriv što nije pažljivo pogledao kilometražu, da je pažljivo pogledao video bi da nije prava :o, pa nisi uneo km u ugovor. Svakako je po tebi kupac kriv, em ne gleda pažljivo, em ima malo para pa prodavac mora da skine kilometražu da bi udovoljio kupcu.

 

Mislimi da smo sasvim lepo izneli argumente i objasnili pa da ostavimo onima koji čitaju temu da zaključe, da li je bolje da budu prevareni, pa se iznenade sa kvarovima koji ne bi trebalo da se dese na toj kilometraži ili da kupe automobil sa pravom kilometražom i znaju šta može od kvarova da ih zadesi.

Ja uopšte nisam "menjao priču", nego sam odgovarao na tvoje citiranje krivičnog zakona i pokušao da ti dam uvid u to kako se razvija priča sa te pravne strane koja te zanimala. U tom kontekstu pominjem i ugovore i sve ostalo u svojih poslednjih par poruka.

Dakle, nemoj mi to "menjao priču" ili neke slične diskusione doskočice.

 

Moje ekonomsko viđenje i objašnjenje uzroka, situacije na tržištu, kao i mogućeg rešenja, ostaje isto kao što sam ih opisao na poslednje 2-3 strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne opravdavam, nego objasnjavam logiku, kontekst, okolnosti ucesnike i ishode

 

Ali, Ok, tvoj izbor

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dule 021 said:
Imao sam potencijalnog kupca za Qashqai na 6100€ na preporuku i vidim ne javljaju se ljudi kad nazovem ja i ovaj moj mi objasni da su kupili drugi za 5800. Rekao je i u kom delu NS i ja skontam da su kupili auto od mog kolege koji je uzeo lesinu koju niko nije hteo i ulickao je po propisu. I sad zbog 300€ su ljudi kupili krsinu umesto da su kupili auto sa pravim kilometrima i na preporuku. Tako da sva ta prica kako bi dodali vise para je najobicnija glupost i to ce da uradi izuzetno mali procenat ljudi. Dokaz? Evo moj Qashqai jos uvek stoji i ceka da naidje taj sto ce da da vise novca za bolji primerak sa pravom kilometrazom. A onaj usminkani krs sa ko zna kojom kilometrazom se uveliko vozi. 


Ako je sve navedeno tačno, a verujem da jeste, mislim da nije presudila razlika u ceni od cca 5% već su ti kupci imali isto ili manje poverenja u tebe sa preporukom i u tog kolegu šminkera, a tvoj odličan kaskai im je delovao isto ili lošije od ušminkanog leša.

To meni pokazuje koliko su ljudi puni nepoverenja prema preprodavcima generalno, a opet koliko ih je lako prevariti i koliko često to rade.

A par stotina evra pogotovo na cifre preko 5k nije nikakva garancija kvaliteta, verujem da bi mogao naći na oglasu auta koja su skuplja, a lošija od tvojih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog čega su uveli taksu tj amss pregled jer zbog kupaca ili  preprodavaca? Znam da se muljalo i tu a zbog toga je cena 100 evra viša po komadu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, kreator said:

Zbog čega su uveli taksu tj amss pregled jer zbog kupaca ili  preprodavaca?

Kakvo je to pitanje? Pa zbog AMSS :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vagenovac said:


Ako je sve navedeno tačno, a verujem da jeste, mislim da nije presudila razlika u ceni od cca 5% već su ti kupci imali isto ili manje poverenja u tebe sa preporukom i u tog kolegu šminkera, a tvoj odličan kaskai im je delovao isto ili lošije od ušminkanog leša.

To meni pokazuje koliko su ljudi puni nepoverenja prema preprodavcima generalno, a opet koliko ih je lako prevariti i koliko često to rade.

A par stotina evra pogotovo na cifre preko 5k nije nikakva garancija kvaliteta, verujem da bi mogao naći na oglasu auta koja su skuplja, a lošija od tvojih.

 

Nisu oni ni bili da vide moj primerak  jer je  trebalo da zamenim  silen blok sto sam im i prijavio  pa onda gledanje i proba a u medjuvremenu su otisli da vide tog  usminkanog  i kao svideo im se i kupili su ga a ja znam da se radilo o ceni jer moj je pao na AMSS-u na 2007 a oni su kupili 2008 za manje para i to im nista nije govorilo  da ako je tako povoljan da je krs?

Taj AMSS je naobicnija prevara gde na svakom vozilu uzmu 100€ i ti za to ne dobijes nista do samo mogucnost da ti auto padne godinu.

ALI BUKVALNO NISTA VISE.

Otimacina od strane drzave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja kolicina rdje... ipak veliko postovanje za milion!

enterijer korektan, kod nas bi ladno prosla na 220k..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispade da svi ovde voze primerke sa pravim kilometražama, ma ajde!
Sve se svelo na to da se peva ako si ubo primerak u koji nećeš uložizi za godinu dana još onoliko koliko si ga platio. Ajde manite se borbe protiv vetrenjača.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Ivan said:

Kakvo je to pitanje? Pa zbog AMSS :D .

Znam da od kad je ukinuta carina na uvoz automobila koji su proizvedeni u eu procena za plaćanje pdv pri uvozu je vršena iz stranih kataloga vrednosti polovnjaka..I znam da se nije radio nikakav pregled u amss..Da je to sve kasnije uvedeno iz razloga malverzacija umanjivanje vrednosti vozila i ostalo..Na to sam mislio..Znači uvedeno je zbog alavosti pojedinih uvoznika..Znam da su se posle uvođenja ovih promena pri uvozu bunile neke firme bilo je to i na tv..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudom se čudim ovim mojim inženjerskim mozgom da očiglednu nameru prevare i samu prevaru takozvani pravnik krsti i pravda. Tu smo gde smo kad pravnik podržava prevaru.
Pa zamisli u mlekari, ili bilo gde, klanici, fabrici podova, radio sam jedno vreme svuda po malo, na pr. piše na pakovanju 3,2% mlečne masti a napuniš 1.6% mleko i to na pr. svesno i kažeš to nije prevara...
za za tako nešto se više ne dolazi na posao, a firma pretrpi ogromnu štetu.
I neću više da čitam ovu maglu od teme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je jaka ova tema, kud je ne videh ranije.

Čisto informativno, moje iskustvo: U životu sam 4 auta zapravo stvarno vodio u servis na proveru, između ostalog, i kilometraže. Svi su imali prave kilometra, po rečima servisera koji su ih pregledali. Bem li ga, možda neki ljudi samo imaju sreće, odnosno, nekima samo fali malo sreće. 

I ko god je sedeo i vozio kola sa malo kilometara, novija, dobro održavana - znao bi da provali da li je 150k stvarno 150k ili ne. Ljudi negde u podsvesti sebe lažu jer im je tako jednostavnije. Pogledaju kola, ne nađu neku pravu, realnu, ozbiljnu manu i jednostavno reše da veruju u tu cifru na bordu. Imam svog oca kao primer čoveka koji je kupio Cromu sa "150k" na satu. Pogledao ju je, probao i poverovao u kilometražu. Nekih 5 godina kasnije na nekom bezveznom servisu mu majstor onako usput kaže da ima tipa 110k više u motoru nego na bordu u tom trenutku. Ali i da je znao - opet bi je kupio nego bi se malo više "borio" oko cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Zan Batist said:

koja kolicina rdje... ipak veliko postovanje za milion!

enterijer korektan, kod nas bi ladno prosla na 220k..

Voli rđa Librine pragove, pa to ti je.

3 puta sam sređivao isto mesto. Prvi put po kupovini, jer je bio fizicki ostecen oko 2 cm, a onda jos 2 puta kasnije jer se rđa vraćala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovu temu cu samo izneti iskustvo iz Austrije. Naime, moj prijatelj (Austrijanac) je, po savetu nekog "naseg" strucnjaka, vratio kilometrazu na svom autu i prodao ga. Kupac je nesto verovatno posumnjao ili jednostavno hteo da proveri i otisao u firmu gde je uradjen poslednji tehnicki pregled i saznao da je auto tada imao cca 100 hkm vise nego kada ga je on kupio. Radilo se o cifri od 4500 eura. Kupac ga je, naravno, kontaktirao i zatrazio 1500 eura nazad. Moj prijatelj mu je ponudio da vrati auto a on njemu pare. Nisu se dogovorili jer je kupac rekao da "njemu auto odgovara ali ne vredi te pare (4500 e).  Posle nekoliko dana, kontaktirao ga je advokat koga je kupac angazovao i predlozio da nesporazum rese dogovorom ili ce on biti prinudjen da preduzme pravne radnje koje podrazumevaju tuzbu i prijavu poliiciji za prevaru. Samo, sada se cifra popela na 2500 eura (1500 za obestecenje kupca + 1000 za advokata). Sta mislite kako se zavrsilo ? Jednostavno, sporazumo, auto je prodat za 2000 :D. Tako to funkcionise u drzavama gde je pravni sistem efikasan i gde ostecena strana nebi godinama cekala na presudu. Kod nas je to drugacije i osteceni cesto predju preko toga jer nemaju volju ni novca da se cimaju po sudovima u narednih par godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je u Srbiji "neizleciva bolest". Zato ja svaki svoj auto kupim gore. Jeste malo veca akcija ali nista sto covek nemoze da uradi. Razlog je jednostavan, hocu da znam sta vozim i ne zelim da me neko vara za moje pare. Pre nekog vremena sam pazario GP iz Belgije sa 234 hkm, neispravnim menjacem i jos nekim sitnicama koje je trebalo srediti. Dobio sam papir sa istorijom km na inspekcijama po godinama i to je to, nemoze biti drugo. Cena mi je odgovarala, sve sam znao unapred (pdv, spedicija, hml, delovi - novi polovni) i zadovoljan sam. Znam sta mogu da ocekujem sa tom km, i to sam isplanirao u budzet za popravke. U krajnjem zbiru, proci cu znacajno jeftinije nego da sam isti model kupio ovde . Isto bih morao da zamenim lanac i lancanike, filtere, ulje i t.d. tako da racunica svakako postoji. I na kraju krajeva, siguran sam da su na placevima usminkani za oko a da se mehanickim nedostacima koji mogu da prodju nece baviti jer je trosak. Ja idem redom, sve sto treba se menja i bice auto top stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/4/2018 at 11:01 PM, knezevic76 said:
Ispade da svi ovde voze primerke sa pravim kilometražama, ma ajde!
Sve se svelo na to da se peva ako si ubo primerak u koji nećeš uložizi za godinu dana još onoliko koliko si ga platio. Ajde manite se borbe protiv vetrenjača.

Sve primerke vozila je baba. Ja sam uzeo auto koji je kupljen u Srbiji, od prvog vlasnika. Do 12.2017 odrzavan u ovlascenoj mrezi, poslednji servis na 153 a ja ga uzeo na 157. Ljudi, moj auto pored istog takvog iz uvoza nema poredjenja. Mislim na one stvari koje vidimo, stanje enterijera i karoserije. Jes da je opelo ali drugi sam prdnuo u sediste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Shvatam. A i temu sam naš'o ... Nov sam ovde, pa dok povatam malo ... :D

 

Glede pređene kilometraže i stanja auta, enterijera prvenstveno ... Neću da kažem da nisu povezani, al' ima i izuzetaka ... bolesnih ljudi, koji ne puše, ne jedu u kolima, usisavaju redovno, peru, brišu ... ma užas ! :D

 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam isto pobornik kupovine "našeg" auta, pre nego sa placa.
Pa kad uđeš na sajt polovni automobili, izabereš u filteru šta ti treba i opciju servisna knjiga, odmah se broj ponuđenih modela smanji i do 70%.
Naravno , ima tu falsifikovanjih servisnih knjižica, ali se sve može proveriti, pa i to.
Ne kažem da nema i dobrih polovnjaka i na placevima, mada je najbolja varijanta otići preko i kupiti.
Kad sam letos video kakvog je Audi A3 uzeo moj prijatelj direktno iz švajcarske, dovezao ga lično, kupio preko oglasa od privatnog lica tamo, sve mi je bilo jasno.
Da ne pričamo o tome da je sa vlasnikom otišao u servisni centar gde je auto održavan da se uradi komplet dijagnostika i proveri tačna kilometraža. U Srbiji je stavio samo nove zimske gume i uradio mali servis. Letnje gume dobio nove.
Cifra je skoro ista kao da je ovde kupio isti taj model sa placa sa vraćenom kilometražom, upitnom servisnom istorijom itd.
Dakle , bez velikog servisa još 30000km, bez skrivenih mana, i što je najvažnije, prava kilometraža i prava servisna istorija i miran san.

Što se Duleta tiče. Kapiram šta čovek i zašto piše, iskreno, njegova stvar. Jednostavno čovek pliva u tim vodama kako najbolje ume. Čak više poštujem likove koji rade kao on nego li auto placeve koji rade baš na veliko.
Sa jedne strane, čim se pipne kilomettaža na automobilu, to je prevara i to je činjenica a sa druge strane u moru svega što se nudi kod nas od automobila iz uvoza itd, mislim da je Dule sasvim korektan lik.
Ne poznajem ga lično i nismo sarađivali, ali koliko sam upućen u njegovu poslovnu politiku iz iskustva drugih ljudi, ja bih bez problema kupio auto od njega, nebitna je kilometraža.

Imajte na umu, da slični pojedinci koji rade prodaju polovnjaka iz inostranstva, pa i domaćih, mogu da vas zaviju u crno , finansijski bez da trepnu.

Navešću primer golfaVI, koji je ostao bez komplet menjača na putu od placa do kuće. I to nije bilo sve. Koštalo je novca i živaca, prepucavanja itd. Tom vlasniku (mom kolegi) je najmanje bilo u tom momentu do toga dal je kilometraža prava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam uporan (mada je naporno) i procitao sve postove na ovoj temi. Svodi se na uporno opravdanje vracanja kilometraze i osporavanje misljenja da je to ispravno i neophodno. Koliko je meni poznato, to odavno nije dozvoljeno ni po nasim zakonima i tretira se kao prevara jer se kupac svesno dovodi u zabludu. Po nemackom zakonu prodavac je duzan da kupcu prijavi nedostatke ako su mu poznati. Neki to i rade pa cete cesto na oglasima videti da su ostecenja slikana u krupnom planu ili da stoji u opisu kakav problem ima auto. Posto i tamo gro trgovine automobilima drze Arapi, Grci, Turci, Albanci i ostali sa ex yu prostora, ta praksa je uglavnom prica iz nekih proslih vremena i ima muljanja i te kako. Na nama je, kada kupujemo da otvorimo oci i ukljucimo zdrav razum i tako izbegnemo da budemo prevareni. Ogromna razlika je sto se tamo tzv potrosacka prava lako i brzo ostvaruju za razliku od Srbije gde je to prakticno nemoguca misija. To je razlog vise da otvorimo "cetvoro ociju" kada kupujemo ovde. 

Sustina price je da prodavac NE SME  da vara kupca. Ja mogu biti "neuka stranka" ali to ne daje pravo prodavcu da mi proda vozilo sa laznim podacima. Verujem da bi neko uporan lako na sudu dobio parnicu i obestecenje u svoju korist. Samo sto bi verovatno trajalo toliko da bi mu preselo.

Inace, ovo "naivno" objasnjenje da je to marketinski potez da bi se privukao kupac da pozove telefonom je prica za malu decu. Nazovimo to pravim imenom, to je PREVARA i nista drugo ne moze biti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Aca Vulco said:

To je u Srbiji "neizleciva bolest". Zato ja svaki svoj auto kupim gore. Jeste malo veca akcija ali nista sto covek nemoze da uradi. Razlog je jednostavan, hocu da znam sta vozim i ne zelim da me neko vara za moje pare. Pre nekog vremena sam pazario GP iz Belgije sa 234 hkm, neispravnim menjacem i jos nekim sitnicama koje je trebalo srediti. Dobio sam papir sa istorijom km na inspekcijama po godinama i to je to, nemoze biti drugo. Cena mi je odgovarala, sve sam znao unapred (pdv, spedicija, hml, delovi - novi polovni) i zadovoljan sam. Znam sta mogu da ocekujem sa tom km, i to sam isplanirao u budzet za popravke. U krajnjem zbiru, proci cu znacajno jeftinije nego da sam isti model kupio ovde . Isto bih morao da zamenim lanac i lancanike, filtere, ulje i t.d. tako da racunica svakako postoji. I na kraju krajeva, siguran sam da su na placevima usminkani za oko a da se mehanickim nedostacima koji mogu da prodju nece baviti jer je trosak. Ja idem redom, sve sto treba se menja i bice auto top stanje.

Ovo je način kako razuman čovek izlazi iz vrzinog kola problema štelovanja kilometraže (jedna od tri opcije koju sam i opisivao ranije. Naravno, tu je i mogućnost kupovine polovnjaka koji je kupljen nov u Srbiji).

 

Ko hoće, nađe način. 

Ko neće, nađe izgovor.

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...