Jump to content
FAS Goran
Dule 021

Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže

Recommended Posts

Djunise, slažem se sa tobom, sem sa navodom:

Quote

To sto mi ŽELIMO da je to cena za automobil sa kilometražom <200.000 jeste problem sagledavanja i prihvatanja stvarnosti 

Ko uvozi automobile - trgovci (nakupci, preprodavci)

Ko prodaje automobile - trgovci (nakupci, preprodavci)

Ko određuje cenu automobila - trgovci (nakupci, preprodavci)

Ko vraća kilometražu - trgovci (nakupci, preprodavci)

 

Ja lično nemam problem da kupim polovnjak, zabole me šta piše na satu, pošto znam da procenim koliko može da pređe auto star na primer 15 godina, ali me vređa kada krenu da lažu o pređenoj kilometraži, i razlozima zašto je vraćaju...

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne trgujem automobilima, potpuno sam iz druge priče. U trgovini automobilima sam prodavac samo kad prodajem svoj auto zarad kupovine sledećeg (što se može videti iz moje dosadašnje forumske aktivnosti)

Ali, kao ekonomista, ne mogu a da ne pokušam da objektivno razumem to tržište. I to nema lične veze sa bilo kim, već sa trgovcima i kupcima polovnjaka u celini. 

 

Ja bih rekao da ovde postoji ono što pravnici nazivaju "saglasnost volja" između "prevarenih kupaca" i "prevaranata prodavaca". 

 

Pojednostavljeno, kupci se suočavaju sa 2 pitanja:

- Da li vam je važna prava kilometraža? DA/NE

- Da li ste spremni za platite stvarnu cenu za pravu kilometražu? DA/NE

 

Ovi koji odgovore DA-DA su kupci automobila <200.000km po ceni od 3.500

Ovi koji odgovore NE-DA su kupci automobila >300.000km po ceni od 2.500.

ALi, ove dve grupe kupaca ne čine više od 10-15%

 

Ogromnu većinu čine oni kojima je kilometraža bitna, koji navodno 

Većinu kupaca (sigurno preko 90%) čine oni kojima je kilometraža važna, koji to govore i tako se ponašaju, ali koji zapravo nisu spremni da plate stvarnu cenu za tu kilometražu. I takvi kupci završe sa automobilom "<200.000" po ceni od 2.500 EUR.

To su kupci koji žive iluziju da automobil iz uvoza, DIZEL, star 15 godina nije prešao više od 200.000km i da takav treba da košta 2.500 EUR. 

Tu iluziju žive ili iz neznanja ili iz ignorisanja činjenica. 

Iole internet pismen čovek, ukoliko je voljan, će jednostavnom proverom na mobile.de videti koliko zaista košta automobil koji priželjkuje i tako razveje iluziju.

 

Dakle imamo iluziju kupaca i prevaru trgovaca.

Pitanje je ko je prvi počeo? 

Kokoška ili jaje?

 

Pa, prvi su počeli PRODAVCI, naravno. Ali su prevaru KUPILI kupci. Zbog svoje iluzije.

Tako se uspostavio krug u kojem se trenutno nalazi najveći deo tržišta polovnjaka.

To tržište tako funkcioniše otkako je liberalizovan uvoz polovnjaka.

I zato ovo nije prevara u klasičnom smislu reči. 

Jer da jeste prava prevara, tržište bi se blokiralo i u kratkom roku bi se ponuda prestrojila u skladu sa stvarnim (a ne formalno deklarisanim) željama kupaca. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti kao ekonomista odobravaš da prodavac svesno prevari kupca? Ne znam u kojem je to predmetu na ekonomiji bilo reči da je dozvoljena prevara da bi kupac bio zadovoljan?

Nema to veze sa tim šta kupac želi da kupi za novac koji ima nego šta može da kupi. 

Misliš da nemac ne želi za što manje para kupi što mlađi automobil sa što manje pređenih kilometara? Zašto su veoma retke prevare sa kilometražom kada se auto prodaje nemcu? Zato što će ga kupac tužiti i dobiti na sudu.

Ne treba opravdavati prevaru kupca sa tim da on želi da bude prevaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/2/2018 at 8:36 PM, dach@ said:

Ja na mobile.de ne vide auto 3 god.starosti ispod 150.000 km.kako je onda moguće da prosečan kupac u Srbiji očekuje da auto od 15 god.ima ispod 200.000 km.

Onda stavi naocare.

Sta ti je tesko da ukucas do 150k km i izbacice ti kola 2001 sa tim kilometrima i to nije da ih nema.

 

11 hours ago, marko.jovanovic said:

Aj opet, to je PREVARA, i još je kažnjivo zakonom, kako u svetu, tako i kod nas. Sve ostalo su lažna opravdanja. Policija i drugi organi ne rade svoj posao, to je jasno, ali mene vređa kada neko odobrava vraćanje kilometraže zato što to svi rade, i zato što kupci žele da budu prevareni, da kupe auto za sitne novce....

Kada bi se tome stalo na put, tj kada bi na cajgerima bile kilometraže 300.000+ km, da vidim koju bi pesmu pevali, Dule021 i ostali PREVARANTI!!!

Imas samo jedan mali problem koji si prevideo.

Dule 021 prodaje posteno kola a ti ako imas dokaz ti ga okaci. 

Konkretno marko.jovanovic je svojevremeno hteo od Duleta 021 da kupi auto jer je skontao da je Dule 021 posten prodavac ali kad je Dule video sa kim ima posla, odjebao ga je i zato sad marko silji k...na duletu iako ga nikad ni video nit cuo nije niti ima pojma kakva Dule kola prodaje. Jel sad nekima jasno nesto? :rolleyes: 

 

Eto marko vredjas  i to bez argumenata i dokaza, a ako si mislio da okacis dva auta od pre 7 godina sa kojima sam napravio pokaznu vezbu javno na forumu da vidite sta se danas prodaje, onda si...Poenta je da ja i dan danas varam jel tako? Pa ako varam daj neki dokaz od ove prosle ili unazad za 5 godina! Nema dokaza jel da? E pa zato sto ih nikad neces ni naci. Znas, platio sam FBI da skida postove koji me blate.:lol:

 

A evo malopre isporucih Toyotu RAV4 ljudima iz Batajnice koji su kupili auto za brata iz Priboja, a onda se ispostavilo da sam ja jednom njihovom rodjaku prodao vec dva auta i on kad je cuo od koga su uzeli auto ispricao im hvalospeve, tako da manite se  gluposti. Eto okacih dva extra auta nedavno pa niko ni da baci komentar. Varam jel da, a okacih i proveru sa tehnickog pregleda u Italiji, pa ostali bez reci ovi zli jezici.

Pa to ste trazili, i ja vam i kacim, i odmah cutanje?

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Joker said:

Kupac je prevaren.

Po tvom objašnjenju ako kupac kupi 1l benzina (nije prisiljen) svojevoljno je odlučio da kupi, on svesno prihvata rizik da će na pumpi umesto 1l dobiti 0,7l?

I to po tebi nije prevara?

Izvini, nisam video ovu i prethodnu poruku. 

 

Nije to ista prevara. Ako na pumpi zatražim pun rezervoar i dobijem račun za 80litara goriva na rezervoar kapaciteta 60litara, znaću da sam prevaren i neću više kupovati tamo (pravne posledice prevare koje bi prodavac trpeo sad neću navoditi)

 

Kada se u poslovnom odnosu stvarno dogodi prava prevara, poslovni odnos se prekida. 

Kada je na tržištu na strani ponude neka prevara sistemskog karaktera, tržište doživljava kolaps tako što se tražnja povuče i broj transakcija se desetkuje ili ode na nulu. Kolaps traje dok se ponuda ne prestroji i prilagodi očekivanjima tražnje.

 

Da li je to slučaj sa tržištem matorih polovnjaka u Srbiji?

Ne bih rekao, jer, koliko vidim, tržište funkcioniše bez ikakvih problema od liberalizacije pa do sada.

Dakle, kupci kupuju te automobile, matore polovnjake. 

Obim prodaje je prilično veliki (97.000 uveženih automobila starijih od 13 godina, samo u 2017. godini)

I to sa uračunatom "prevarom na kilometar satu". 

A dodao bih da je i u među kupcima Srbiji, kao stvar opšteg znanja, uvažena činjenica da automobili preko prelaze velike kilometraže, naročito dizelaši. A opet se gaji iluzija da se može kupiti matori polovnjak sa relativno malom kilometražom. Po ceni onog sa ogromnom kilometražom. 

Za mene je to svesna samoobmana, u koju se, sudeći po nesmetanom funkcionisanju tržišta polovnjaka,  i ne veruje puno. 

Prema tome, dabome

 

3 hours ago, Joker said:

Nema to veze sa tim šta kupac želi da kupi za novac koji ima nego šta može da kupi. 

Misliš da nemac ne želi za što manje para kupi što mlađi automobil sa što manje pređenih kilometara? Zašto su veoma retke prevare sa kilometražom kada se auto prodaje nemcu? Zato što će ga kupac tužiti i dobiti na sudu.

Ne treba opravdavati prevaru kupca sa tim da on želi da bude prevaren.

 

To je potpuno legitimno.

Vidi, ponuda je spremnost da se auto proda po ceni X, a tražnja je spremnost da se auto kupi po ceni Y.

Tamo gde se ponuda i tražnja poklope (X=Y), dođe do prodaje. 

 

U našem konkretnom primeru, prosečni srpski kupac spreman je da auto od nekih 15 godina sa <200.000km, plati 2.500 EUR.

Po toj ceni, takvih automobila NEMA. 

Takav automobil košta 3.500 EUR.

A po ceni koju je spreman da plati, može kupiti samo onaj koji je >300.000.

 

Dakle, obzirom da je cena od 2.500 EUR za >300.000 nešto što se teško može promeniti (obzirom na nabavnu cenu preko), kupac može uraditi 2 stvari:

1) dodati 1.000 EUR i kupiti željeni auto

2) kupiti ono što se nudi za novac koji ima auto. 

 

To je to. Sve i da se eliminiše priča sa štelovanjem kilometraže dolazimo na ovo što sam opisao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, šta možeš da mu prodaš?

i po kojoj ceni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavci koji svesno varaju, stavljaju u nezgodnu situaciju ostale prodavce. Kako placeve, tako i nas ostale koji prodajemo, da bismo kupili...

Medjutim, kako kolega djunis kaže na par mesta, pravi legitimitet ovim prevarama daju kupci. Da nema potražnje, ne bi bilo ni ponude! Naravno neki su bezobrazno prevareni, neki svesno kupuju jeftinije, a većina tih koji žele dobro za malo para laže i druge i sebe! Ovo mi je u doba interneta i foruma nepojmljivo, ali tako je.

Mislim da se zato velika većina ozbiljnih placeva okrenula mladjim automobilima, sa servisnom istorijom i manjom mogućnošću vraćanja kilometraže!

Pravo je pitanje da li se prevara može gradirati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš pravo da lažeš samog sebe, možeš svašta sam sebi da radiš što ne smeš drugima.

To što je neko naivan, glup itd. Jeste najviše njihov lični problem jer oni najviše trpe, ali ne opravdava onog ko ih iskorištava.

Otimanje resursa onima koji su inferiorniji na neki način je tu oduvek, svestan sam da ne živimo u Diznilendu i da nije utopija i da nikad neće biti, ja samo hoću da kažem da nije humano, nije u redu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam ovu diskusiju i ne mogu da verujem....o cemu mi ljudi raspravljamo??? Naravno da je prevara i naravno da nije normalno ali nazalost, zivimo u svetu gde vise nista nije normalno pa je sasvim normalno da diskutujemo da li je vraćanje kilometraze prevara...
Za kolegu ekonomistu, ovo je ekvivalent fingiranju finansijskih izvestaja preduzeca u cilju bolje prodaje...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule, uhvaćen si sa prstima u tegli, ne vadi se i ne izvrći stvarnost. 

Možda sam seljačina, zabole me ona stvar šta će jedan običan nakupac da mi kaže, ali nisam lažov i prevarant. 

Nego, da li plaćaš oglase na PA, ili si možda pokrenuo svoj sajt? Šta je, pojela maca jezik, ej PA monopolisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bane1321 said:

Prodavci koji svesno varaju, stavljaju u nezgodnu situaciju ostale prodavce. Kako placeve, tako i nas ostale koji prodajemo, da bismo kupili...

Medjutim, kako kolega djunis kaže na par mesta, pravi legitimitet ovim prevarama daju kupci. Da nema potražnje, ne bi bilo ni ponude! Naravno neki su bezobrazno prevareni, neki svesno kupuju jeftinije, a većina tih koji žele dobro za malo para laže i druge i sebe! Ovo mi je u doba interneta i foruma nepojmljivo, ali tako je.

Mislim da se zato velika većina ozbiljnih placeva okrenula mladjim automobilima, sa servisnom istorijom i manjom mogućnošću vraćanja kilometraže!

Pravo je pitanje da li se prevara može gradirati?

Potpuno tačno.

Velika je razlika između tržišta polovnjaka starosti 1-4 godine, onih od 5-9 i onih 10+ godina. 

Cena postepeno opada, ali verovatnoća krša eksponencionalno raste. 

 

---

 

Naravno da se prevara može gradirati. 

Meni je veća prevara da se uopšte prodaje automobil koji je krpljen od 2 različita lupana.

48 minutes ago, Siciliano said:

Citam ovu diskusiju i ne mogu da verujem....o cemu mi ljudi raspravljamo??? Naravno da je prevara i naravno da nije normalno ali nazalost, zivimo u svetu gde vise nista nije normalno pa je sasvim normalno da diskutujemo da li je vraćanje kilometraze prevara...
Za kolegu ekonomistu, ovo je ekvivalent fingiranju finansijskih izvestaja preduzeca u cilju bolje prodaje...
 

Nije to ekvivalent kolega.

Ovde govorimo o tržištu i prodaji, a ne opisivanju rezultata prodaje ;)

 

 

-----

@ostali koji su protivnici trenutne prakse:

 

kako biste se vi, da ste trgovci, postavili u situaciji kada imate kupce koji za 2.500 očekuju automobil star 15 godina sa kilometražom do 200.000km, a za tu računicu preko ne možete naći takav auto? 

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod pretpostavkom da su svi ludi čačknje kilometraže nikom ne bi ni smetalo.

Jasno je da ka ideš da kupiš auto od 15 g da je prešao, kod nas koji ne spadamo u tu gore opisanu kategoriju, ta informacija igra ulogu, da li je 650000 ili 350000 km velika je razlika.i u skladu sa tim saznanjem, već praviš plan servisa i fonda za to. Ovaj od 350000 ima neku mogućnost još 100000 da pređe bez velikih problema, a ovja od 650000 je duh od auta. I jednom i drugom obore kilometre pa je prvi 180000+ a drugi 260000+

Onaj od 650000 je za presu, bez obzira što mu je pola unutrašnjosti zamenjeno, kod nas se skrpači i proda nekom naivnom vozaču početniku koji posle 3 uzastopna servisa više ne zna šta će sa njim.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, djunis82 said:

@ostali koji su protivnici trenutne prakse:

 

kako biste se vi, da ste trgovci, postavili u situaciji kada imate kupce koji za 2.500 očekuju automobil star 15 godina sa kilometražom do 200.000km, a za tu računicu preko ne možete naći takav auto? 

Odakle to da se tamo ne može naći takav auto? Pa lakše im je da kupuju ovde kad dođe auto prikolica pa da odaberu šta im odgovara..Uglavnom i da odu tamo bukvalno su druga ili treća ruka..I tamo ima preprodavaca i pleceva kolko oćeš..Oni odaberu ono što je najjeftinije da bi što više zaradili..Jednom sam se našao na granici sa drugarom..Trebali smo da uzmemo papire za jedan auto..Video sam prikolicu koja vozi nekolko auta..Uglavnom su bili krševi..Taj naš auto bio premija..Bar smo ga dovezli iz nemačke na točkovima  bez problema..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ne može tamo po cenama koje su ovde priželjkivane  (nabavna plus svi troškovi), bar ne tako lako i ne u željenim količinama

 

da je to tako jednostavno, svi bi tako radi. A svedoci smo da veoma mali broj ljudi se odluči za lični dovoz

 

14 hours ago, bit said:

Pod pretpostavkom da su svi ludi čačknje kilometraže nikom ne bi ni smetalo.

Jasno je da ka ideš da kupiš auto od 15 g da je prešao, kod nas koji ne spadamo u tu gore opisanu kategoriju, ta informacija igra ulogu, da li je 650000 ili 350000 km velika je razlika.i u skladu sa tim saznanjem, već praviš plan servisa i fonda za to. Ovaj od 350000 ima neku mogućnost još 100000 da pređe bez velikih problema, a ovja od 650000 je duh od auta. I jednom i drugom obore kilometre pa je prvi 180000+ a drugi 260000+

Onaj od 650000 je za presu, bez obzira što mu je pola unutrašnjosti zamenjeno, kod nas se skrpači i proda nekom naivnom vozaču početniku koji posle 3 uzastopna servisa više ne zna šta će sa njim.

Prilično su relativne te računice. Možda je taj od 600h km tek prošao generalnu, dok taj od 350h km je pred generalnom.

 

I opet, osnovno pitanje: koje je primenljivo rešenje koje bi pomirilo ovdašnju tražnju ovakve platežne sposobnosti I ovakvih želja sa objektivnim uslovima i stanjem ponude? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ne bi vracali kilometraze nije istina da bi svi kupili onaj od 2.500 i 350.000km, mnogi bi se protegnuli i do 3.000 ili 3.500, ali bi bili sigurni sta kupuju.

Problem je prevara i sto je svaka kupovina automobila lutrija. Na oba lise 180.000km, ali je jedan za X para jeftiniji. Odmah se pravi kalkulacija da je taj presao vise od onog drugog i rizik od jvara koje taj X iznos moze pokriti.
Kupci samo zongliraju sa pretpostavkama i kupuju najjeftinije.
To sto pretpostavljas da bi se prodavali automobili samo sa 300+k je pogresno, jer bi to znacilo da trziste novih automobila ne postoji. Kao ni onih od 10.000 eur.
Svako bi pravio svoj izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, marko.jovanovic said:

Dule, uhvaćen si sa prstima u tegli, ne vadi se i ne izvrći stvarnost. 

Možda sam seljačina, zabole me ona stvar šta će jedan običan nakupac da mi kaže, ali nisam lažov i prevarant. 

Nego, da li plaćaš oglase na PA, ili si možda pokrenuo svoj sajt? Šta je, pojela maca jezik, ej PA monopolisti.

Ako nisi pratio, niko mene nije uhvatio nego sam ja sam javno pokazao kako  se radi u Srbiji i sta je potrebno da se uradi da bi se prodao auto. Velika razlika zar ne?

Pokazna vezba i to javna kako necete da kupite auto sa 250k km, a onda po spustanju polomiste se ko ce pre da ga kupi. Znaci prevara jeste i tu je trpeo kupac tog primerka ali kupcu je naglaseno da se ne garantuje za kilometre i da je auto tako uzet  od uvoznika i da nema servisnu knjizicu sto znaci da je upozoren da kilometri nisu pod garancijom i oni su to prihvatili jer su ispred sebe imali vanserijski sacuvane automobile. 

I ta dva  primerka se sigurno i dan danas voze sa osmehom na licu jer nisui oni presli 500k nego 216k i 252k sto je za one koji se razumeju u kola sasvim normalna kilometraza i ta kola ce ici jos poprilicno km s obzirom da nema plivajuci zamajac dizelas  a drugi je benzinac  i tek taj nece imati nikakav problem.

 

Nego posto pljujes po mom radu  ne videh da si nasao neki drugi dokaz  da ja vracam kilometre i da varam narod? Pa kako to majstore? Eto toliko godina je proslo od ona dva namerna primera javno pokazana i od onda nema nijednog vise jel tako? Jel ti ne padne na pamet  da Dule 021 ustvari radi posteno kao i uvek sto je radio a sto je dokaz i da si mi se sam obratio za neki auto? Ko je kupio auto od mene zna prave kilometre u tu razmisljanja nema  a ovo sto se piskara mozete u velikom procentu da bacite u vodu jer ja sam taj koji slusa svakodnevno vase zelje i znam tacno sta hocete.

 

Ja sa pravim kilometrima trpim i prodaja je daleko manja nego  kod prevaranata a zasto? Pa zato sto volite dobro i jeftino a ja  ne mogu da budem jeftiniji  jer ja sam kupio kola sa 250k km  a ne sa 500k km i moj auto je placen vise. Eto kupim BMW 520d  koji je i ovde okacen na oglasima i auto je prelep i kad sam ga najavio u jednoj temi na drugom forumu  startuje me  clan na pp i odusevljen pita za sve  i kad sam mu rekao kilometre  vise se nije javljao. I vi meni pricate o tome kako zelite da znate prave kilometre i da bi kupili pre takav auto nego sa vracenom kilometrazom? Aha.

Znaci ja cu ga prodati sa pravim kilometrima ali cu morati da cekam mesecima da se pojavi razuman covek dok ce moj kolega da ga spusti sa 500k na 180k  i da bude povoljniji od mene i da ga proda. To sto neki kazu da spustim cenu je takva glupost jer cena je na svom mestu za auto sa tim kilometrima ali ono sto je najgore je sto poredite gotovo svi cenu sa onim najjeftinijim na oglasima i vama je to parametar koliko sta vredi a gresite i to debelo za medalju.

 

Evo hocete da vam okacim E Mercedes sa kraja 2012 koji mi je sinoc ponudjen a koji ima 450k km? To je uvoznik vec uzeo  i kupice ga neko i sta mislite hoce li prdati auto star 6 godina sa skoro pola miliona km? Pa evo meni se takodje nudio Tiguan 2014 sa 323k km i cena je bila takva da sam mogao da zaradim jako lepe pare i posto ja igram posteno nisam ga uzeo. Kako to kad neki kazu da ne radim posteno? Zar nije cilj da ja zaradim a kakva kola prodajem nije vazno? Tako gleda vecina vas a samo oni koji su kupili kola od mene znaju da to nije tako u mom slucaju.

Uostalom vreme pokazalo ili ce tek pokazati ko je ko.

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Bingodalton said:

Kad ne bi vracali kilometraze nije istina da bi svi kupili onaj od 2.500 i 350.000km, mnogi bi se protegnuli i do 3.000 ili 3.500, ali bi bili sigurni sta kupuju.

Problem je prevara i sto je svaka kupovina automobila lutrija. Na oba lise 180.000km, ali je jedan za X para jeftiniji. Odmah se pravi kalkulacija da je taj presao vise od onog drugog i rizik od jvara koje taj X iznos moze pokriti.
Kupci samo zongliraju sa pretpostavkama i kupuju najjeftinije.
To sto pretpostavljas da bi se prodavali automobili samo sa 300+k je pogresno, jer bi to znacilo da trziste novih automobila ne postoji. Kao ni onih od 10.000 eur.
Svako bi pravio svoj izbor.

 

Baš zato što "kupci samo žongliraju i sa pretpostavkama i kupuju najjeftinije", imamo ovo što imamo. 

Ta kupovna strategija suštinski eliminiše, ili u najboljem slučaju, potpuno marginalizuje prodavce koji prodaju automobil sa pravom km po pravoj ceni. 

NEPOVERENJE je nešto što je inherentno tržištu polovnjaka.

Bar u odnosima nepoznati kupac- nepoznati prodavac (kupovine po porudžbini tu ne ubraja)

Kupac ne veruje u kilometražu automobila nepoznatog prodavca.

Prodavac ne veruje u spremnost nepoznatog kupca da plati auto sa realnom kilometražom. 

Zato smo tu gde smo. (Ko razume koncepte teorije igara, mogao bih mu postaviti 2 matrice koje to pokazuju)

I to nepoverenje se ne može eliminisati. 

Ono je tu. 

Ali ono ne smeta tržištu. 

Jer, kao što rekoh, ti matori polovnjaci se prodaju masovno

Pogledajte strukturu uvoza u 2017

 

---

Ovo podvučeno, ja to uopšte nisam ni pretpostavljao. To si ti učitao.

Naravno da postoji tržište i novih i polovnih. I to ima svoje razloge.

Ali, da ne širim dalje u ovoj poruci

 

07-pola (2).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/2/2018 at 6:28 PM, djunis82 said:

Ovo što radi Dule, onako kako je opisao, i nije neka prevara, već izlazak u susret iluzornim željama kupaca.

Kako ja to vidim?

...

I zato ja, suštinski, smatram da je Duletovo objašnjenje, a i prodajni pristup, zapravo, validan.

 

Čime izazvan si ti probudio temu iz jula meseca i zauzeo se da braniš Duleta? 

To me je prvo zaintrigiralo pa sam malo istražio tvoju aktivnost na forumu... Vidi se da glorifikuješ Duleta od 2011.

 

Svetlosnu godinu si ti daleko od ekonomiste sa ovom temom... Ovo tvoje 'pisanije' nema veze sa ekonomijom. A bar izgleda kao da dugo pišeš, vrvtn od jula analiziraš pa si sad objavio 'naučni rad'. I napisao si nešto opšte poznato što svako ko se interesuje oko automobila i prati tržište polovnjaka zna već decenijama unazad. Samo normalan čovek to ne opravdava.

 

Kilometražu spuštaju prevaranti. Tačka. Ne prodavci, preprodavci i trgovci vozilima. Prevaranti. Da to prevaranti nisu počeli da rade, ne bi se ni kod laika i needukovanih kupaca stvorila ta 'želja' i onda preprodavci kao Dule ne bi morali to da rade. A rade. Upljuva se braneći se kako je to samo jednom, nekada davno uradio za potrebe testa a onda pre par dana objavi oglas za Audi: "...Auto je presao 267k km za koje garantujem.../...Na satu je manja kilometraza zbog onih koji vole da vide manje km ali posteno kazem koliko ima km."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, to da li sam i kakav sam ja ekonomista, ti svakako NE ZNAŠ.

Drugo, to zašto čitam, od kada čitam i koliko analiziram ovu temu, takođe NE ZNAŠ.

Treće, ovo što ja pričam nije "naučni rad", već pokušaj logičkog izvlačenja zaključaka, jer ne verujem u "kalimero" stav, niti prihvatam "jadni mi" argumente

 

A generalno, u ad hominem raspravke ne ulazim.

Dakle, molim bez tih pandurskih pristupa u raspravi (ispitivanje motiva, podobnosti za diskusiju i slično)

Ovde tema nisam ja, nego vraćanje kilometraže.

Tako da, ako imaš šta, ti reci nešto na argumente koje sam izneo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule, da ti nešto kažem,

sve bi bilo u redu da ne hvališ sebe toliko, da si pošten itd. Znaš kako kažu, laž ponovljena 100 puta postaje istina, a ti se koristiš Gebelsovskim metodama propagande.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Flex said:

Potpuno se slazem. Evo ja bih prvi dodao pare za mladji i bolji auto.

Ne govorim ja o tome da li si ti ili ko drugi spreman da doda novac i kupi mlađi i bolji auto, već da li ste za auto iz primera:

1) spremni da 1.000 EUR više za pravu, a manju kilometražu?

2) spremni da platite cenu od 2.500 EUR, a da vam na satu ostane pravih >300h kkm

 

To je cela poenta.

 

A verujem ti da si spreman da platiš više za mlađi auto. Tako sam ja prošle godine na kraju lomio, lomio i prelomio da treba da se iscimam više i kupim 4 godine star auto i eliminišem rizik lažne kilometraže

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, djunis82 said:
Ne govorim ja o tome da li si ti ili ko drugi spreman da doda novac i kupi mlađi i bolji auto, već da li ste za auto iz primera:
1) spremni da 1.000 EUR više za pravu, a manju kilometražu?
2) spremni da platite cenu od 2.500 EUR, a da vam na satu ostane pravih >300h kkm
 
To je cela poenta.
 
A verujem ti da si spreman da platiš više za mlađi auto. Tako sam ja prošle godine na kraju lomio, lomio i prelomio da treba da se iscimam više i kupim 4 godine star auto i eliminišem rizik lažne kilometraže


Meni licno kilometraza ne igra neku bitnu ulogu jer nije ni sve u njoj. Naravno da ne volim da me lazu i da mi kaze da ima 2x vise ne bih zbog toga odustao. Evo kod mene pise 193k a auto 2002g. Mislis da je realna kilometraza?
A ne bih dao 1000e za manju kilometrazu svakako, ako je isti auto u pitanju.
Poenta je da mi ne smeta veca kilometraza, ali bi mi smetalo da me lazu i pricaju price kako je normalno da se ista smanjuje. Klasicna obmana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...