Jump to content
FAS Goran
Danko77

Fiat Punto mk.2b 1.3 MJet - auto vuče u jednu stranu kada se uključi city servo

Recommended Posts

Pozdrav drugari, imam problem kad uključim City servo auto vuče u stranu čim ga isključim sve ok, city servo radi ali auto vuče u stranu dok je uključen city servo.

E sad zanima me da li je relej riknuo ili senzor pozicije volana. Auto je bio na reglaži ok trapovi i ostalo. Servo normalno radi i auto ide pravo ko po šinama. Hoće ponekad da zabaguje servo i da se isključi ali jako retko.

 

Fiat Punto Mk2 2003 veliki farovi mtj1.3

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran sta je kod tebe, ali evo mog iskustva.

Meni je na starom puntu (MK2 2001.) iskljucivao servo skroz. Prvo ponekad, a onda sve cesce. Pogotovo na vrucini.

Samo se upali lampica za servo na tabli i motam kao....

Kad sam ga oterao kod elektronicara, covek mi je rekao odmah s vrata - Punto, 90% da su releji, to na svakom, ajd javljam kad pogledam.

Tako i bi, smesno nesto bila popravka. Posle toga 2-3 godine do prodaje sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 6/5/2018 at 11:49 PM, Smireni said:

Kad sam ga oterao kod elektronicara, covek mi je rekao odmah s vrata - Punto, 90% da su releji, to na svakom, ajd javljam kad pogledam.

 

On 6/5/2018 at 11:40 PM, Danko77 said:

Fiat Punto Mk2 2003 veliki farovi mtj1.3

 

MK2B (restyling, Classic, Z10 - veliki farovi) nema releje na servo motoru. Ali ima jednako problematican Torque senzor koji riknjava u intervalima od 50k-150k km. Medjutim posto ti se ne pali lampica na instrument tabli, pretpostavicu da je signal sa senzora OK, pa bi bilo dobro ako imas ELM327 i AlfaOBD uradi kalibraciju torque senzora. Postupak je veoma jednostavan, samo tockovi moraju biti poravnati u trenutku kalibracije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnji put kada sam ga povezao na OBD Elm327 Blutut nije hteo da čita Punta.

Druge modele automobila je čitao.

Povremeno pali crvenu lampicu za poziciju volana.

Tako ga vozim od kad sam ga kupio i nemam problema većih 2 puta mi je riknuo servo u vožnji ali odmah stanem upalim ugasim auto i sve ok. Vrlo retko se dešava obično leti. A na siti servu vuče u stranu,palim  ga jedino kad uparkiravam. Volan ne stoji ravno u siti servo modu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recenicu "nije mogao da cita putna" ne razumem. Sta konkretno nije mogao da cita? Da li nije mogao da se poveze na BT OBDII interfejs ili nije mogao da se poveze na neku specificnu centralu? Punto ima nekoliko razlicitih centrala, sve imaju zasebne interfejse (ABS, AirBag, ECU, BSI, Steering, AC, Parking, Dashboard) pa ako ne mozes da se povezes ni na jedan od njih, onda imas problem sa linkom ka samom ELM327. Inace ELM327 Bluetooth sa originalnim chipom mora da radi besprekorno na Puntu. Mozda imas kineski klon? Instaliraj ovu aplikaciju, ako ti sve ispod 1.4 nije zeleno, onda su ti uvalili kineski chip.

 

 

Dakle kad osposobis ELM327 BT:

  1. Pokreni AlfaOBD i povezi se na OBDII interfejs
  2. Odaberi PUNTO (Type 188)STEERING > Electronic Steering DELPHI CAN zatim se povezi na njega
  3. Otvori Active diagnostic (na ikonici je fićo sa otvorenom haubom) odaberi proceduru "Torque sensor calibration".
  4. Isprati uputstva sa ekrana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se zahvalim VZR na detaljnim uputstvima, što se tiče OBD ELM327 BT uređaja, i biću malo precizniji.

Ja sam povezivao ELM327 na OBD port kod osigurača tj u kutiji osigurača ispod volana tj sa leve strane volana.

Siguran sam da je moj BT ELM327 bio čista kineska kopija nije mogao da se poveže na 2 android telefona na jedan se možda i povezao preko BT ali nije očitavao ništa, koliko se ja sećam. Poštovao sam proceduru a probao i 2-3 različita appa. Inače ELM je bio crni sa nalepnicom plavo žuta koliko se sećam. A taj model je bio najviše hvaljen na YouTubu.

To sam biiip kinesko uzeo na Aliexpesu za neke bedne pare oko 5$ neka akcija cene pred novu godinu. Mada i drugi isti nisu bili mnogo skuplji.

 

E sad da ne tupim mnogo dao sam drugaru da proba na nekim Francuzima čisto da vidim da li je ispravan i on kaže da je čitao Francuze ali Italijanska vozila nije hteo da čita konkretno Stilo i Punto moj. 

E sad što se tiče problema od tada nisam dirao ništa jer je servo radio recimo ok retko kada je bagovao.

 

Sad već imam problema.

Evo primera od danas upalim auto servo ne radi lampica za Siti gori zelena neće da se isključi na prekidaču, volan težak užas.

Odvezem se tako do grada parkiram upalim auto opet sve radi. 

Kad je auto hladan nekad mogu da ga palim i gasim više puta ali ne reaguje servo. Posle kraće vožnje sve se vrati u normalu. Taj problem imam uglavnom leti kada su visoke temperature javlja se i zimi ali ređe. 

U svakom slučaju treba mu dijagnostika i podešavanje city serva.

Napomenuo bih da vozim zimske gume i da mi je akomulator 45 ampera zimus kupljen. Čitao sam negde da hoće da zeza i zbog slabog akomulatora. Pritisak u gumama je ok ali su ipak zimske....

Crvena lampa za problem gori... Videću na tehničkom pregledu pošto mi ističe reg. ako hoće da mi očitaju za iste pare ako ne moraću u servis fiatov naravno ne ovlašćeni da mi očita šta je problem.

 

P.S ne bih voleo da mi zabaguje servo u nekoj lakat krivini;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti i ja smo imali identican problem, na istom modelu, samo sam ja svoj resio zamenom torque senzora, cenim da ces i ti morati to pre ili kasnije da uradis, upravo zbog pomenutih lakat-krivina. Kod mene su bile memorisane greske C1005 i C1006, i volan je ludovao na potpuno isti nacin - kad se upali indikator nekad sve radi normalno, a nekad ugasi servo i onda restart automobila...

 

Sto se tice zamene tog senzora, novi ce sigurno riknuti ponovo (radni vek je 70 000 - 140 000km), polovan senzor je ruski rulet a "reparirani" senzor moze da crkne za 10 dana a moze i da traje vecno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam zvao KIT komerc kažu novi senzor oko 10.000din :(ali prvo moram na dijagnostiku da vidim koje su greške. Uzgred gde može da se nabavi ELM327 original. 

Trenutno mi na tabli pokazuje crtice na displeju što znači neki kvar.

Jbg uvek sam više za novo jer auto nije za preprodaju. 

Hvala VZR najbolji si forumaš. 

Evo jednog interesantnog i jako detaljnog članka sa hrvatskog foruma u kome je sve opisano I slikama predočeno simptomi I zamena senzora. 

Baš je nezgodno promeniti senzor jer se skida ceo volan, eh što nisu releji samo...

 http://italia-corse.com/forum/index.php?topic=37213.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo najnovije informacije i problema odem danas kupim novi senzor pošto mi se polovni nije isplatio nikako sa cenom i montažom platio sam ga oko 9000din šatro italijanski na njemu piše mexico u KIT Komerc-u. Oteram auto kod lika da mi ga montira za 20e bez kalibracije.

Lik ga montirao u nekom No name servisu, sledeće više ne gore lampice na displeju ali volan uopšte ne reaguje, još teže se mota servo ne radi auto vuče u stranu neče plastike oko volana da mu nalegnu užas...

Izgubio celi dan lik kaže dođi sutra pa ćemo srediti, e sada ne znam da nije još više pokvario ili je loš novi senzor pošto je bio u italijanskoj kutiji ali bez kese i oko prstena je senzor bio oguljen. 

Evo slike i zamolio bih za pomoć da nije crko i motor serva u PM...

IMG_14062018_172428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, evo da završim problem otklonjen zahvaljujući hrvatskom forumu kao i našem da nije bilo saveta majstor bi me odrao, i ko zna šta sve izmislio i naplatio.

Ovako sam dobro prošao samo 100e novi senzor 80e i ruke 20e što je minimalno za ovako složen proces.

Problem je bio u tome što je ovaj No name majstor okačio ogroman Fiatov znak ispred radionice a ne zna kako se senzor menja, niti ima dijagnostiku tj ima nešto ali to je kinesko. Kapiram da je ovakvih mešetara od majstora puna Srbija.

Ima dva procesa koja se moraju ispoštovati pre samog početka i pri kraju posla koji su presudni. Ostalo je čista mehanika. 

1. Točkovi moraju biti ravno ključevi izvučeni i volan zaključan kleme skinute sa akomulatakatora.

Zatim ide mehanika skidanje volana i ostalih zajebancija.

 

Kada se sve ovo odradi senzor staviti gde mu je mesto ali pritom se izvuče osigurač nultog položaja i zub senzora se zarotira u levu stranu verovatno do crtice na senzoru, dok ne upadne u osovinu volana.

Pažnja nikako u desno! 

Ako se navrti zub senzora u desno onda volan neće raditi biće potpuno tvrd i auto će se ponašati nenormalno tj neupravljivo što je bilo u mom slučaju. 

Kako kažu No name kvazi majstori što u levo da se rotira nema logike na forumima svašta pišu i to su gluposti.

Inače lik je hteo da seče plastiku oko volana da bi mu sve upalo kako treba ;).

Kada me je napokon saslušao i zarotirao senzor u levo volan je po sklapanju normalno počeo da se okreće servo je radio kao i siti servo, lampice nisu gorele što mi je bilo dovoljno da shvatim da je senzor ispravan.

Međutim auto je i dalje vukao u stranu kao bik a pogotovo u siti servo modu.( Vukao je u levo ovoga puta).

Meni je bilo bitno da sve radi normalno a ostalo je samo bilo da se kalibriše volan jer normalno zbog pogrešnog postavljanja gubi se nulti položaj. Kalibrisanje volana je kao reglaža točkova samo što to radi obučeni električar ili automehaničar sa solidnim kompjuterskim softverom na laptopu ili autodijagnostici.

Posle sam otišao kod čoveka koji zna to da radi i on je povezao komp i vratio senzor u nulti položaj i pobrisao 4 greške koje su se javile prilikom vraćanja kleme.

 

Šta želim da kažem celom pričom a to je nikako ne raditi zamenu senzora u nekim ne proverenim servisima dobro se raspitati ko to ume i ko to radi svakodnevno! Ako treba platite i + 20e skuplje nego da odete kod nekog ne vašom krivicom ko ima Fijatov znak na kući a nikada to nije radio a kaže da je radio.

 

Na ovom linku koji sam gore postavio čovek je lepo opisao ceo postupak i kaže da se može namestiti i bez kalibracije da sve to funkcioniše kako treba ali naravno kalibracija volana je poželjna...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Danko77 said:

Rešeno sve ok kalibracija je bila u pitanju.

Gde ste menjali ...da li imate kontakt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraš da nađeš tj da se raspitaš koji majstor u tvom gradu radi to ko je kvalifikovan za Fiat jel ima i onih koji kažu da znaju a nemaju pojma ili nikada nisu radili... Što može da ti oduzme dosta vremena i cimanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...