Jump to content
FAS Goran
profa_chb

Krpljenje usisne kutije - kućišta filtera

Recommended Posts

Ovo uputsto se bavi brzim i privremenim rešavanjem problema. Preporučljivo je naći drugu usisnu kutiju koja je nije oštećena, novu ili sa otpada. Uputstvo je odrađeno na primeru Fiat Stila benzinca 1.4 16v (843A1000), ali se metod verovatno može primeniti i na drugim automobilima.

 

Pre neki dan sam radio mali servis, i pri zameni filtera za vazduh sam naišao na naprsline na usisnoj kutiji. Naprsline su se nalazile na komori koja je nakon filtera, što znači da kroz njih motor može da usisava neprečišćen vazduh (falš vazduh, što bi rekli majstori).

 

Na slici se vide naprsline sa spoljne strane kutije

WP_20180527_12_48_37_Pro.thumb.jpg.ecc3c0130c2a949c25df69d457dc8c66.jpg

 

i sa unutrašnje strane

WP_20180527_12_49_22_Pro.thumb.jpg.f2f63a14801734bfcd46b30f3dc6b67a.jpg

 

Zbog lošeg kvaliteta plastike, kao i zbog nepovoljnog položaja tik iznad glave motora, saniranje oštećenja je problematično.

 

Sa spoljne strane treba pripremiti podlogu, ja sam uzeo prvu šmirglu koja mi je pala pod ruke

WP_20180527_12_58_03_Pro.thumb.jpg.1fcee2467a4f3868157482b0e8f15103.jpg

 

Zatim kreće glavni deo - zapunjavanje naprslina. Za to sam koristio tečni super lepak i sodu bikarbonu. Na naprsline se sipa lepak a potom se pospe soda bikarbona. Nakon par sekundi treba oduvati višak praha, pa ponoviti radnju nekoliko puta. Na slici se vidi jedna od faza zapunjavanja

WP_20180527_13_26_45_Pro.thumb.jpg.09faa1b9f9525c9475b9e3ac35a33ef3.jpg

 

Nakon toga sam zapunio naprsline i sa unutrašnje strane (bez pripreme!)

WP_20180527_13_26_54_Pro.thumb.jpg.cff276233701494d76b1eb5d9dbbf2f1.jpg

 

Nakon obavljenih radova obavezno izduvati celu usisnu kutiju kako nešto ne bi završilo u motoru. Ja sam za to koristio usisivač.

 

Kako bih se uverio da ova metoda obezbeđuje dovoljnu zaptivenost, obavio sam kratak test. Montirao sam nov filter, a potom povezao usisivač (vodeni od 1200W, bez vode u rezervoaru i svih filtera kako bih povećao snagu) na mestu gde inače dolazi cev ka usisnoj grani motora

5b1308ade71a1_testusisa.thumb.jpg.515e7f63c640e855e03a156db2519d1a.jpg

 

Kutija je prošla proveru "na probnom stolu", te sam je montirao nazad na auto

WP_20180528_19_08_49_Pro.thumb.jpg.6a9963d1fa1220e814e9ef1d5d4eac7b.jpg

 

Nakon probne vožnje, gde je auto postigao radnu temperaturu i vožen neko vreme, skinuo sam kutiju i proverio da li je zapuna i dalje na svom mestu

WP_20180528_19_11_08_Pro.thumb.jpg.9d4cc1df24091a1e73f6ce70011f8ad6.jpg

 

To je to što se tiče krpljenja same komore. U nastavku će biti reči i o drugim problemima sa usisnom kutijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istom metodom sam pokušao da okrpim i nogicu koja je naprsla

WP_20180527_12_49_40_Pro.thumb.jpg.fa41c215efd56c354dd9ebecc1150ead.jpg

WP_20180527_12_49_50_Pro.thumb.jpg.72b6ee1d1f6f6b6e28cc845f090079db.jpg

ali se rešenje nije pokazalo kao dobro. Usled vibracija kutije i velike krtosti super lepka, nogica je ponovo napukla nakon probne vožnje.

 

Druga stvar koja je problematična, a pomenuo sam je na početku, je loša plastika. Još prošle godine su mi pukle žabice sa donje strane kutije prilikom zamene filtera. Pri zameni bi trebalo samo izvući usisnu cev iz "branika" i potom odvrnuti tri šrafa koja drže poklopac filtera, kako bi se on otvorio na dole (oko ***** žabica) i zamenio filter. Pošto mi se desilo da su ostaci žabica pali na izduvnu granu, pa da mi je to veče zadimio auto, moj savet je da se ipak prvo odvrnu tri šrafa koja pričvršćuju usisnu kutiju za glavu motora, a tek onda tri šrafa sa gornje strane kutije, koji drže poklopac filtera. Ovo nije slučaj sa nekim drugim modelima, tipa Punto mk2b 1.2 8v, kod kojeg se samo otkači jedna štipaljka sa gornje strane...

 

Da ne dužim, ovako je to izgledalo nakon što sam menjao filter prošle godine

WP_20170826_19_27_55_Pro.thumb.jpg.49f1ea34881611a78aca90d9b1c8c47b.jpg
 

Sve ostatke sam odlomio nakon toga, i potom burgijom malog prečnika izbušio otvore kroz koje sam provukao žicu.

WP_20180527_13_42_49_Pro.thumb.jpg.4079e800af0125d472fc8e68c4e5c5fa.jpg

image.thumb.jpeg.64336d620c8bd8f676612e23201d0167.jpeg

 

Naravno, prvo sam jako stegnuo žicu, a tek onda pritegao tri šrafa sa gornije strane. Ovako vozim već godinu dana, prešao sam skoro 15000 km, i nisam imao nikakvih problema u eksploataciji, niti prilikom sledeće zamene filtera. Razmišljao sam o nekom boljem sistemu za pritezanje poklopca, ali pošto je plastika toliko loša da sam imao pukotine i na samoj komori posle filtera, od toga sam odustao i nadam se da ću u skorije vreme naći drugu kutiju na otpadu.

 

To bi bilo sve što se tiče ovog uputstva. Radite na sopstvenu odgovornost :thumbup::construction:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ovakve stvari radim lemilicom :-)
Strukturno se mnogo bolje poveze, prvo ga dobro zavarim a onda dodam parce plastike koje istopim preko vara tako da ga pojacam. Posle samo presmirglam i bude bas cvrsto.
Moj savjet.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetu, dobra je ideja!

 

Nažalost nisam imao lemilicu pri ruci, a i toliko mi se mrvi plastika da bi mi bila frka da je grejem.

 

Danas išao na put od 200 km, potezao i do 6000, ništa mu ne fali :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto se mrvi plastika znaci da je pocela da se raspada zbog starosti i stalnoj izlozenosti raznim temperaturama (hladno pa vruce pa opet hladno) i tako u nedogled.Kad plastika pocne da se mrvi, varenje  ne pije vodu tako da je ovo sto si uradio najbezbolniji nacin da se premosti do nabavke drugog dela.Sve u svemu trud je za pohvalu.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema je DIY (Uradi sam), tj. kako popraviti postojecu kutiju filtera.

U citiranoj temi u tehnickom podforumu se govori o kompatibilnosti kucista sa drugih modela i nekoj opstoj prici na ovu temu.

Postoji gomila slicnih primera - npr. padaju mi na pamet teme tehnicke teme o navigaciji, a ja sam dodatno napravio detaljan DIY kako u Stila ubaciti ConnectNav+, mikrofon, srediti blinkanje kilometraze, kako ubaciti dodatni prekidac, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste DIY, jesam je ja načeo, ali ništa to ne valja. Cela stvar je izdržala godinu dana, a onda sam prilikom sledećeg malog servisa menjao kutiju jer se ova poprilično raspala (nije  sama od sebe, ali jeste na prvi dodir sa donje strane) :D

 

Uzeo sam bio na optadu od Stila 1.2 16V, plastika deluje dosta kvalitetnije. Nije isti kataloški broj, jer se razlikuje usisna cev kkoja ulazi u branik, a i nema nosač za povratno cevo ekspanzionog suda. Srećom, ta cev se može prebaciti sa starog kućišta :)

 

Prodavac na otpadu mi je rekao da često propadaju od toplote, i da ih često prodaju...

Edited by profa_chb
dopuna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...