Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Razvija se sportski Hyundai N sa motorom u sredini?

Recommended Posts

149902-hyundai rm 1.jpg

 

Nakon i30N koji je pobrao hvalospeve i Velostera N koji tek kreće istim putem, N odeljenje kreće u novi izazov. To bi mogao biti sportista sa motorom u sredini. Albert Biermann šef Hyundai N divizije, bivši šef BMW M odeljenja, čak ni ne krije mnogo da se radi na rasnom sportisti. Kako je priznao kolegama iz ''Top Gear''-a, radi se na projektu koji je za sada pod imenom RM, od Racing Midship, što ukazuje da se radi kupe hatchbacku sa motorom u sredini. Kako sam Biermann priznaje, dobio je slobodu da istražuje mogućnosti po svom nahođenju, a za RM kaže da trenutno ide i nekoliko pravaca, tačnije tri pravca.

 

Hyundai, barem kada su koncepti i najave sportista u pitanju, nije egzotičan kako bi se moglo pomisliti. Još 2014. pojavio se sa RM14 potencijalni serijski modelom sa motorom u sredini, koji je bio baziran na tada odlazećem Velosteru i imao je obećavajućih 295 KS. Samo godinu dana kasnije pristigao je RM15, modifikovan prethodnik, ali sa čitavih 200 kg manje. I 2016. Hyundai je pokazao da ozbiljno posmatra sportski sektor konceptom RM16, takođe sa 300 KS, ali potpuno novom mehaničkom platformom.

 

hyundai rm 1111.jpg

 

Prema Biermannovim rečima, biće još N modela, ali, kako dodaje, Hyundai prodajna mreža nije navikla i nije pripremljena za prodaju automobila visokih performansi, pa nije dobro rešenje u salone poslati previše sportista u kratkom vremenskom intervalu. Biermannn kaže: ''da smo umesto i30N u salone poslali jedinstveni kupe sa motorom u sredini, prodavci ne bi znali šta da rade sa takvim automobilom''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai razvija zasebni N model

 

149902-hyundai rm 1.jpg

 

Hyundaijeva ponuda se sastoji i od performance linije pod oznakom N, a za sada su tržištu predstavljeni model i30 N i Veloster N koji čine ''prvu fazu N vozila.'' U skoroj budućnosti će im se pridružiti još neke N verzije modela iz standardne ponude, ali na tržište će stići i jedinstveni N model koji neće biti ''tek'' dorada nekog postojećeg Hyundaijevog vozila. U intervjuu ''Auto Expressu'' Hyundaijev šef odeljenja za performance vozila i sport Thomas Schemera je otkrio da je sledeća faza razvoj novog sportskog noviteta koji se neće bazirati na nekom već postojećem Hyundaijevom modelu. O samom tom novitetu za sada nema detaljnijih informacija, ali može se očekivati atraktivniji dizajn s obzirom da će se raditi o tzv. halo modelu i ujedno i predvodniku ponude. Dalje, pretpostavlja se da će biti reč ili o coupeu ili o limuzini. Takođe, moguć je i sportski automobil sa centralno smeštenim motorom, ali konačna odluka bi tek trebalo da bude doneta. S obzirom da u Hyundaiju navodno još nisu rešili karoserijski oblik u kojem će ovaj model stići na tržište čini se da ćemo na njega sačekati još koju godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai ambiciozan, ali oprezan

 

hyundai f.jpg

 

Hyundaijevo sportsko odeljenje pod nazivom N konstantno privlači pažnju medija i nema nameru da uspori. Dizajniran da konkuriše vladarima segmenta kao što su Volkswagenov R i Fordov RS brend, N je takođe fokusiran na dinamiku vožnje. Stvari je pokrenuo i30 N ''hot-heč'' 2017. godine, zatim je stigao Veloster N, a sledeći je i30 Fastback N.

Međutim, Hyundai razmišlja unapred pa se već spekuliše o novom modelu, a to bi mogli da budu ili sportski dvosed ili sportski kupe sa četvoro vrata sličan Kia Stinger GT. ''Trenutno nam nije potreban 'halo' N model, prvo moramo da uđemo u rutinu, ne samo da dotaknemo vrh. Sada moramo da se koncentrišemo na konstantnost, moramo biti oprezni sa početnim uspehom i šta ćemo raditi sledeće. Ne treba da stvaramo očekivanja koja ne možemo da ispunimo, a i30 N je upravo suprotno od toga'', rekao je direktor odelenja za testiranje vozila visokih performansi u Hyundai-Kia grupaciji Albert Birman. Hyundai je trenutno fokusiran da gradi na uspehu različitih N modela uvođenjem novih N linija i privlačenjem kupaca širom sveta u svoje salone. Ukoliko se odluči za samostalni N model, taj automobil će morati da spada u grupu vrhunskih vozila kao ambasador brenda i pokazatelj šta N može da ponudi. Iako iz kompanije ništa ne najavljuju, spekuliše se da bi za samo nekoliko meseci mogao da stigne novi Hyundaijev N model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično je - Hyundai priprema sportistu

 

149903-hyundai rm 11.jpg

 

Nakon dosta spekulacija, Hyundai je i zvanično potvrdio da priprema sportski model. Govorilo se, ali nje bilo potvrđeno, da Hyundai razmišlja u pravcu pravog sportskog modela. I30N već je pokazao da sportsko N odeljenje ove marke ume da napravi dobar hothatch, u Parizu je prikazana i ''hot'' limuzina, a sada je službeno potvrđeno - biće Hyundai sportista. Thomas Schemera, izvršni podpredsednik odeljenja za sportska i vozila visokih performansi Hyundai, potvrdio je da je sportista dobio zeleno svetlo. Zapravo, to je sve što se zna o budućem zasebnom modelu, koji neće biti evolucija ničega postojećeg. Ne verujemo, ali Schemera kaže da je budući model još uvek u ranoj fazi razvoja, pa se još ne zna kakva će biti definitivna forma vozila, ali je i dodao da se izvesna ideja može videti u konceptu RM16 N, koji se uveliko mogao videti na testovima. Moguće je i da je Schemera aludirao na konfiguraciju vozila kakvu ima RM 16 N, a to je motor u sredini i pogon za zadnjim točkovima. Interno, vozilo ima naziv ''halo'', i najverovatnije će biti pravi dvosed, okvirno veličine Velostera, a ne snažna limuzina tpa Kia Stinger ili Genesis G70. Verovatno će još biti iznenađenja na temu ovog budućeg sportiste, tim pre što je Schemera dodao i da će se Hyundai N odeljenje osloniti i na elektrifikaciju vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen prototip Hyundaijevog sportskog modela sa središnje postavljenim motorom

 

Hyundai centralno postavljen motor.jpg

 

Nakon što je Hyundai izneo planove o proizvodnji sportskog modela sa središnje postavljenim motorom, prototip ovog automobila otkrile su najnovije špijunske fotografije. Oznaka ''MR23T'', kako se tvrdi, nagoveštava da je reč o mid-engine motoru i pogonu na zadnjim točkovima, kao i 2.3-litarskim direct injection turbomotorom. Iako trenutno koristi Hyundai Veloster karoseriju, novi model sasvim sigurno će biti drugačijeg izgleda, a procenjuje se da bi mogao zaseniti i performanse i30 N modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i električni Hyundai N

 

Ioniq 5 N 01.jpg

 

Tek predstavljena Kona N je najnoviji član Hyundaijeve N porodice sportskih modela, ali nije i poslednja u nizu. Hyundai je potvrdio da je u planu da se gama ''N'' i ''N Line'' modela do kraja 2022. godine proširi na ukupno 18 modela. Jedan od novih modela će biti i Elantra N (najverovatnije sa 2.0 turbo motorom sa 280KS i 392 Nm), a moguće je da N tretman dobije i novi Tucson.

 

Možda i najzanimljvija najava je ona koja se tiče električnog N modela. Detalja za sada nema mnogo, ali je poznato da će takav model biti napravljen E-GMP platformi kakvu koristi i Ioniq 5. Ovaj automobil u serijskom izdanju raspolaže sa 306KS i 605 Nm, ali Kia EV6 na istoj platformi ima GT varijantu sa 585KS i 740 Nm. Eventualni Ioniq 5 N možete videti na nezvaničnom renderu koji je objavio britanski magazin Auto Express. Ovakav automobil bi između ostalog dobio izmenjeni aero body kit (uključujući i zadnji krovni spojler), set novih točkova, crvena kočiona klešta, karakterističnu plavu boju i crni kontrastni krov, modifikovano oslanjanje i doterani enterijer sa sportskim volanom i sedištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai N objašnjava logiku koja stoji iza RM koncepata

 

hyundai em.jpg

 

Hyundai N je nedavno objavio video u kome objašnjava sve što stoji iza RM projekta. Sudeći prema kompaniji, pet konceptualnih automobila sa centralno postavljenim motorom fokusiranih na performanse, koji su predstavljeni nedavno, zapravo su kotrljajuće laboratorije, koje će testirati tehnologiju namenjenu ugradnji u proizvodne modele koji će nositi N oznake. RM projekat startovao je 2012. godine u Namyang R&D Center ustanovi južnokorejskog brenda, kada je grupa inžinjera krenula da pravi planove za rad na nečemu veoma posebnom. Tokom sledećih nekoliko godina, ovaj proizvođač automobila predstavio je RM14, RM15, RM16, RM19 i RM20 koncepte, koji predstavljaju evoluciju iste teme koja teži ka maksimalnim performansama.

 

Svi RM prototipi konstruisani su na potpuno modifikovanim Veloster šasijama, poseduju srednji motor koji pokreće zadnje točkove i široku karoseriju sa ekstremnim aerodinamičnim komponentama. Nedavno izbačeni RM19 i RM20e modeli kreirani su na bazi Veloster N TCR trkačkog automobila, dok je poslednjepomenuti prvi elektrifikovani N model. Kao što možete očekivati, RM20e je takođe najmoćniji od svih koji su kreirani, sa centralno montiranim električnim pogonskim sklopom koji stvara 784KS i 960 Nm obrtnog momenta. Ove specifikacije donose novi nivo performansi sa ubrzanjem od nule do stotke za manje od tri sekunde i maksimalnu brzinu koja prevazilazi 250 km/h. Istovremeno, mogućnosti brzog punjenja omogućuju da baterija od 60kWh bude napunjena do osamdeset posto za svega trideset minuta.

 

Pored izvanredno lepog izgleda i brzine, RM koncept automobili omogućuju inžinjerima kompanije Hyundai da testiraju brojne tehnologije pre nego što ih ubace u svoje proizvodne modele. Na primer, eLSD sistem testiran je na RM16 modelu pre nego što je stigao do proizvodnog i30 N modela, dok je osmostepeni DTC menjač testiran na RM19 prototipu pre nego što je ubačen u čitav N opseg. Na kraju videa, takođe možemo dobiti i najavu novog RM koncepta, koji će biti pokretan hidrogenskim ćelijama. Proizvodna verzija kompakta srednjeg motora zamišljenog u RM konceptualnoj formi, već duži period predstavlja trač i ako postane realnost biće predstavnički model i performansni kalup za čitav N brend. Trenutni opseg Hyundai N modela uključuje i20 N, i30 N, u dve - fastbek i hečbek varijante, Veloster N, Kona B-SUV i Elantra N sedan modele.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljeni novi Hyundai N modeli

 

hyundai n 03.jpg

 

Hyundai je još ranije potvrdio da je u planu da se gama N i N Line modela do kraja 2022. godine proširi na ukupno 18 modela. Možda su najzanimljvije ove najave koje se tiču električnih N modela.

 

Detalja za sada nema mnogo, ali će neki noviteti biti predstavljeni tokom Hyundai N Day događaja. Među njima će se naći Ioniq 5 N i Ioniq 6 N, kao i novi koncept automobil. Ioniq 5 N i Ioniq 6 N će biti napravljeni na E-GMP platformi, a kako se očekuje između ostalog će dobiti izmenjeni aero body kit (uključujući i zadnji krovni spojler), set novih točkova, set Pirelli P Zero guma, crvena kočiona klešta, kontrastni krov, modifikovano oslanjanje i doterani enterijer sa sportskim volanom i sedištima. Osim toga, oba modela bi trebalo da imaju dva elektromotora kao Kia EV6 GT, koji ima 577KS, baterije od 77.4 kWh i pogon na sva četiri točka. Međutim, fokus kod Ioniqa 5 N će biti više na upravljanju nego na neograničenoj snazi tako da se možda neće podudarati sa EV6 GT po snazi. Visoki izvor blizak projektu je za Auto Express rekao da, iako ova dva vozila mogu da dele pogonski sklop, kao i E-GMP platformu, cilj je da budu veoma različiti po karakteru. ''Sa N-om možda nećete videti toliko promena na strani snage'', kaže insajder, ''ali će šasija biti veoma drugačija.''

 

Hyundai Ioniq 6 N 02.jpg

 

Hyundaijevi N inženjeri takođe navodno eksperimentišu sa agresivnijim postavkama za elektronski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem od onih koje su usvojene na Kiji. Kako se očekuje novi N modeli će se u prodaji pojaviti početkom 2023. godine.

 

hyundai n concept 01.jpg

 

Što se tiče koncept vozila, taj je najavljen samo teaser slikom na kojoj se vidi silueta pokrivenog sportskog automobila sa dugačkim prednjim i kratkim zadnjim delom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai RN22e Concept

 

hyundai rn 05.jpg

 

Hyundai je prikazao dva nova sportska koncept automobila koji najavljuju budućnost performansi u ovoj kompaniji. Ovo je Hyundai RN22e Concept, potpuno električni sportski automobil sa elektromororima koji isporučuju 576KS i 740 Nm obrtnog momenta (baterije su od 77.4 kWh). Dovoljno da najveća brzina bude više od 250 km/h.

 

hyundai rn 04.jpg

 

Punjenje od 10% do 80% kapaciteta baterija po navodima iz Hyundaija traje manje od 18 minuta.

 

hyundai rn 03.jpg

 

Baza je Electric-Global Modular Platforma (E-GMP), pri čemu je RN22e upakovan u karoseriju tek predstavljenog Ioniqa 6. Što se dimenzija tiče, Hyundai RN22e Concept je dugačak 4.915 mm, širok 2.023 mm, visok 1.479 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.950 mm.

 

hyundai rn 02.jpg

 

Treba napomenuti da je RN22e Concept opremljen pogonom na sva četiri točka (na svakoj osovini se nalazi jedan motor), kao i da vozač može da izabere podelu obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine preko birača režima vožnje. Ističe se i ''N Sound+'', koji generiše zvuk iz unutrašnjih i spoljašnjih zvučnika, za ''dinamičan osećaj vožnje''.

 

hyundai rn 01.jpg

 

''N ide napred ka postavljanju novih standarda u održivim visokim performansama. Sa entuzijazmom započinjemo ovo novo poglavlje elektrifikovanih visokih performansi i težićemo ovom cilju koristeći našu kreativnost, inženjersku ekspertizu i takmičarski duh'', rekao je Till Wartenberg, potpredsednik N Brand menadžmenta u Hyndaiju. Hyundai najavljuje i da će ''RN22e nastaviti da bude testiran i verifikovan od strane njihovih inženjera, tako da budući N drumski automobili mogu da budu opremljeni njihovim naprednim tehnologijama''.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: Hyundai N Vision 74

 

N Vision 74 je koncept električnog superautomobila koji ide i na vodonik, sa 670KS/900 Nm koji kombinuje performanse električne energije sa lakoćom dopunjavanja goriva u vozilo sa vodoničnim gorivnim ćelijama za 5 minuta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai N Vision 74 ide u proizvodnju?

 

226506-hyundai n06.jpg

 

Hyundai je u julu prošle godine predstavio i N Vision 74 Concept, kojim je odao počast Pony Coupeu iz 1974. godine, koncept automobilu koji je dizajnirao legendarni Giorgetto Giugiaro. Pojedini mediji u Južnoj Koreji sada pišu da je ovaj sportski model navodno dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju, kao i da će više informacija biti poznato 27. maja. Hyundai međutim nije komentarisao izveštaj i nije najavio zvanične planove za proizvodnju N Vision 74, ali su neki od njegovih najviših rukovodilaca još ranije izrazili podršku serijskom modelu.

 

226504-hyundai n03.jpg

 

U svakom slučaju, N Vision 74 je dobio pozitivne povratne informacije od entuzijasta i novinara širom sveta.

 

226503-hyundai n01.jpg

 

N Vision 74 se inače opisuje kao retrofuturistički model, koji pokazuje futurističku naučno-fantastičnu tehnologiju. N Vision 74 pokreće hibridno-vodonični pogonski sistem koji kombinuje baterijsko-električni pogonski sistem i vodoničnu gorivnu ćeliju. Sa rezervoarom za vodonik koji se može napuniti za pet minuta i baterijom od 62.4 kWh sposobnom za brzo punjenje od 800V, N Vision 74 ima domet od 600 km.

 

226505-hyundai n02.jpg

 

Automobil raspolaže sa ukupno 680KS i 900 Nm obrtnog momenta, što omogućava maksimalnu brzinu od 250 km/h. Očekuje se međutim da će eventualni serijski model imati drugačiji pogonski sistem. U vezi dimenzija, N Vision 74 je dugačak 4.952 mm, širok 1.995 mm, visok 1.331 mm, a ima međuosovinsko rastojanje od 2.905 mm. ''Dizajn modela N Vision 74 koji je orijentisan na budućnost odražava poštovanje i uvažavanje koje imamo za posvećenost i strast koja je ušla u koncept Pony Coupea'', navodi SangYup Li, izvršni potpredsednik i šef Hyundai dizajnerskog centra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...