Jump to content
neshaoct

Alfa Romeo 166 - mišljenja / saveti / iskustva pre kupovine

Recommended Posts

AJLlDp3H_nQ0vmK-8Dp8RM-UOYVrukaAO79Y3-Q9 Holandski AutoBlog savetuje pre kupovine polovnog Alfa Romeo 166:

 

U video prilogu naveli su sledeće:

 

  1. pravila se od 1998. godine, najmlađa je 2007. godište. Za sada nema naslednika, tj. Alfa je skoro izbacila model Giulia, ali ona nije naslednik 166, nego za broj manjeg modela Alfe 159. Prethodni model Alfa Romeo 164 se pravio 11 godina tokom kojih je proizvedeno oko 275.000 komada. Alfa 166 je napravljena u oko 100.000 primeraka za 9 godina.
  2. veliki izbor motora u ponudi.
    Od benzinaca samo jedan sa 4 cilindra, 2.0 TS sa 155 ili 150 konja (zavisno od godišta), i tri verzije V6 motora sa 2.5L, 3.0 ili 3.2L radne zapremine, koji su davali od 190 do 240 konja. Poslednja verzija najvećeg V6 motora daje najviše KS, ali je i najteži motor u pitanju, pa zato neki kažu da je 166-ca sa 3.2 V6 napred preteška. 
    Ponudu dizel motora je lakše upamtiti, ispod haube je išao samo 2.4 JTD i JTDm motor sa 5 cilindara, koji je imao od 136 do 185 konja, zavisno od godišta auta.
  3. dobro ponašanje auta na putu bez obzira na njegovu veličinu i težinu.
  4. dizajn...il' se ljudima jako dopada, ili ne. Sredine uglavnom nema kada je izgled 166-ce u pitanju.
  5. interval velikog servisa treba prepoloviti sa početne fabričke specifikacije koja je bila postavljena na 120.000 kilometara. Naročito kod 2.0 TS motora.
  6. pumpa ulja kod 2.0 TS motora može da pravi problem, a zna se šta se dogodi ako motor ostane bez pritiska ulja. 
  7. ulje u motoru je stvar na koju generalno treba obratiti pažnju kod Alfe 166. Normalno je da troše ulje, npr. kod V6 motora sve do 1 litre potrošenog ulja na svakih 1.500 kilometara je ok, ali je zato važno češće proveravati nivo i dosipati. Bez obzira na potrošnju ulja, treba ga menjati (raditi redovan servis) u predviđenim servisnim intervalima.
  8. 2.5L V6 motor ima vodenu pumpu sa plastičnim elementima, koji mogu da se odlome i završe u motoru. Male su šanse da auto koji kupujete u vreme kada se ovaj tekst postavlja ima i dalje fabričku vodenu pumpu, tj. promenjena je do sada sigurno, ali ako sluuučajno naletite na 166-cu sa ovim motorom i malom kilometražom, obavezna je preventivna zamena te pumpe.
  9. kod dizela senzor radilice može da pravi povremene probleme. Slično kao i kod drugih modela. Njegova zamena nije skupa. 
  10. još jedan senzor je osetljiviji kod ovih 2.4 dizela. Reč je o protokomeru. Kupovati jeftinija aftermarket rešenja se ne isplati, tako da ako je potrebna njegova zamena, pre svega treba potražiti originalni (iz prve ugradnje).
  11. više pažnje prilikom pregleda pre kupovine posvetiti stanju guma. Ne samo koliko šare imaju, nego da li su se jednako trošile (npr. prednja leva i desna guma). Naročito prednjih guma kod verzija sa V6 motorom.
  12. proveriti ''vešanje'' automobila, posebno stanje gume na delovima trapa.
  13. farovi sa fabričkim xenon svetlima su skupi za zamenu (sećam se daaaavno na Forumu dok je još Delta radila italijane, jedan far kod njih je koštao nešto malo preko 100.000 dinara kada je pitao jedan član Foruma).
  14. hrom detalji spolja mogu vremenom krenuti da oksiduju.
  15. verzije sa šiberom mogu da imaju razne čudne zvukove škripuckanja dok se šiber otvara/zatvara. Rešava se zamenom njegovih kedera.
  16. proveriti da li je sve suvo u kabini na patosu, kod nogu. Problem može da pravi mali hladnjak, a pošto se nalazi u sred auta ispod prednje konzole, teško je doći do njega. Plus, odmah tu je spakovano i dosta elektronike, pa kad voda krene da nalazi svoje puteve eto i električnih gremlina. Zato njegova zamena (ako je procureo) uvek znači i dobro očistiti sve el. kontakte u njegovoj okolini.
  17. proveriti kako radi centralna brava (nekoliko puta otključati/zaključati auto), i proveriti sve el. podizače prozora kako rade.

 

Uključite CC za engleski titl:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 verzije v6 motora-nedostaje V6 turbo benzina od 1996 ccm,151 kw,12 ventila(dva po cilindru),lud motor skroz-u pozitivnom smislu:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@siki

 

Mislim da se je taj motor mogao izabrati samo na Italijanskom tržištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 godina: Alfa Romeo 166

 

alfa 166 11.jpg

 

Pre dve decenije Alfa Romeo je poslednji put pokušao ozbiljniji povratak među elitu. Krajem 1997. je stigao model 156, koji je osvojio titulu ''Evropskog automobila 1998. godine'', a u Milanu su ozbiljno radili na većem modelu 166. Bio je potreban naslednik, relativno uspešnog modela 164, koji je nasledio model 90, delom i veći 6, a pre njih je bio kultni 1750. Dizajnirao ga je Walter de Silva, ali to mu nije bilo najbolje delo...

 

alfa 166 1111.jpg

 

Limuzina 166 je bila skladna, ali dizajn maske nije bio baš pogođen. To je ispravljeno redizajnom iz 2003. godine. Gabaritima 4720 x 1815 x 1416 mm, a i međuosovinskim rastojanjem od 2700 mm je tada bio na pragu više srednje klase (E-segmenta), a po današnjim merilima to bi bila prava srednja klasa (D-segment).

 

alfa 166 111.jpg

 

Osnovni model je pokretao poznati dvolitraš sa dve svećice po cilindru 2.0 T.S. sa 155KS, što je već obezbeđivalo pristojne performanse (9.6 s, 213 km/h). U ponudi su još bili turbo benzinac 2.0 V6/205KS (8.1s, 237 km/h), atmosferski 2.5 V6/190KS (8.4 s i 225 km/h, odnosno 9.5 s i 225 km/h sa automatskim menjačem Steptronic), kao i 3.0 V6/226KS (7.8 sa 243 km/h, odnosno 8.5s i 237 km/h sa automatskim menjačem Steptronic).

 

alfa 166 11111.jpg

 

U dizelskoj ponudi je bio 5-cilindarski 2.4 JTD/136KS (9.9 s, 202 km/h), koji se pokazao vrlo izdržljivim - mogao je da pređe i 500.000 km, i to je bio najisplativiji model. Redizajnom 2003.  godine je dobio benzinca 3.2 V6 (7.4 s, 245 km/h) i turbo-dizelaša 2.4 JTD M-Jet 20v sa 185KS (8.9si 222 km/h, odnosno 8.9s i 218 km/h sa automatskim menjačem Steptronic). Vozne karakteristike su bile veoma dobre, bila je prijatna za vožnju, mnogi su govorili-poslednja prava Alfa, ali kvalitetom i pouzdanošću nije došla na dobar glas. Zbog loše prodaje proizvodnja je zaključena u oktobru 2005. godine, a ukupno je prodato manje od 100.000 primeraka. U leto 2009. britanski ''Autocar'' je Alfu 166 proglasio polovnim automobilom koji najbrže gubi vrednost - nakon tri godine zadržava tek 14.4 početne vrednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshaoct said:

Gabaritima 4720 x 1815 x 1416 mm, a i međuosovinskim rastojanjem od 2700 mm je tada bio na pragu više srednje klase (E-segmenta), a po današnjim merilima to bi bila prava srednja klasa (D-segment).

A medjuosovinsko rastojanje standard u danasnjoj C klasi :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam 2.0 150/155ks, u baaas lepom i dobrom stanju. Jao kako je to neubedljivo islo...

 

Gore pise da je 2.0 u 166 - 155ks, a ja bio ubedjen da je 150...
 

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×