neshaoct 9584 Posted May 17, 2018 Američko istraživanje: Stari automobili su poput kovčega na točkovima Američko istraživanje je potvrdilo ono što smo svi znali, novi automobili su bezbedniji od starih, a sada znamo i koliko. NHTSA je objavio izveštaj u kome donosi analizu stradanja u automobilima prema njihovoj starosti. Uprkos opšte prihvaćenoj tezi da su novi automobili bezbedniji, rezultati istraživanja su zaista iznenađujući. Naime, ako vozite auto iz 1985. godine ili stariji, verovatnoća da smrtno stradate u saobraćajnoj nesreći je dvostruko veća nego u novom automobilu. Najkraće rečeno, što stariji to opasniji ili praktično rečeno, koliko para toliko bezbednosti. ''Mi podstičemo kupce da kupuju auto prema potrebama i mogućnostima, čime ulažu direktno u bezbednost'', komentariše izveštaj Heidi King iz NHTSA. NHTSA je podelila vozila prema starosti, i to u nekoliko kategorija počevši s onima starijim od 1984. godine, preko onih proizvedenih od 1985. do 1992. godine, pa sve do novijih od 2013. godine. 55% fatalnih saobraćajnih nesreća u kojima je poginuo bar jedan putnik se dogodilo u vozilima starijim od 1985. godine. S druge strane, tek 26% fatalnih nesreća je zabeleženo u vozilima starim do pet godina. NHTSA na kraju zaključuje da sa starošću vozila raste verovatnoća fatalne nesreće. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted May 17, 2018 Pa to je potpuno jasno, dok sam vozio bubu, bukvalno sam nosio glavu u torbi svaki put, bio sam toga svestan, ona je šuplja napred, direktan sudar... Smrskane noge, grudi, pucanje vrata, udarac glavom o okvir vetrobranskog stakla, zarivanje volana u grudi, to mi je bilo pred očima, nije imala pojaseve fabrički, pa sam ugradio još 90tih...i to sve pri brzinama do 50km/h.Gledao jednom kreš test nekog malog novijeg fiata i volva karavana iz 80tih, volvu motor otišao u gepek, lutku iz fiata izvadili neugnječenu.Računari su tu odigrali ogromnu ulogu u projektovanju, upijanja i prebacivanja sila direktnog udara na celokupnu karoseriju, zadržavajući koliko toliko zapremine unutar vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6590 Posted May 17, 2018 3 Milos1, igor0511 and bit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted May 17, 2018 Eto odgovora i na cuveno "neces valjda u auto od 3m, bolje 30god star Volvo od 6m za ne daj Boze" 1 Transporter131 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedjabj 16 Posted May 19, 2018 Na zalost,ovo ljudi slabo gledaju.Kada bi im se redovno prikazivalo,valjda (iskreno se nadam), bi uticalo na nacin voznje kod mnogih.Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted May 19, 2018 Nisu problem oni koji voze stara vozila, već neko ko vozi novog bmw i sl, jer kad on udari u staro vozilo dolazi do katastrofe.Uglavnom su vozači starijih vozila ti koji prave kolone, idu sporije od autobusa i sl.Novim vozačima treba noviji auto u današnjim uslovima u bg, ns...gradovima.Mene je buba naučila da jurcanje ne vodi ničemu, jer x puta mi se desilo na relaciji od 40km, da me neko besno pretekne dovodeći sebe mene i vozača iz suprotnog smera u životnu opasnost, pa se opet nađemo u gradu na semaforu, on je par vozila ispred..Onda pi...m, a šta drugo.Pogledajte kreš test nekog novog mercedesa, ništa putnicima, ali zato druge strane nema, pa nema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted May 19, 2018 Sva nova vozila se prave tako da apsorbuju energiju. To je ono sto bi neuki rekli "vidi kako se zguzvaood cukanja" Na dobro dizajniranom vozilu ce krov i gepek vrata da se iskrive, a kabina da ostane netaknuta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedjabj 16 Posted May 19, 2018 Problem su svi koji voze kao da svi imamo devet zivota.Malo vise kulture,odgovornosti i razumevanja za postupke drugih.Ali to je vec druga tema.Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 23, 2018 Čeoni sudar stare i nove Toyota Corolla - neverovatna razlika u bezbednosti Ljudi koji se voze automobilima napravljenim pre 2000. godine imaju dva puta veću šansu da poginu u sudaru, ocenila je nakon brojnih ispitivanja međunarodna agencija za bezbednost saobraćaja ANCAP. Na četvrtoj konferenciji UN za bezbednost saobraćaja, australijska i novozelandska agencija (Australasian New Car Assessment Program) ANCAP izvela je ogled tokom kojeg je inscenirala čeoni sudar, pri brzini od 65 kilometara na čas, dve ''tojote korole''. Jedna je bila iz 1998. (siva na snimku), dok je druga model iz 2015. godine. Razlika u bezbednosti je prosto neverovatna. Toyota Corolla (za australijsko tržište) iz 1998. godine, koja usput nema vazdušne jastuke, pretrpela je ''katastrofalna strukturna oštećenja'' i nije dobila nijednu zvezdicu za bezbednost, zahvaljujući ukupnoj oceni od 0.4 od 16 poena. Senzori na lutkama unutar vozila pokazali su ozbiljne povrede glave, grudi i nogu. Novija Corolla (iz 2015. godine) dobila je 12.93 od 16 bodova i pet zvezdica za bezbednost, a senzori na lutkama su pokazali da bi svi njeni putnici prošli sa manjim ozledama. Vazdušni jastuci i struktura vozila (konstruisana tako da apsorbuje silinu udara) bili su ključni u očuvanju bezbednosti. ANCAP je saopštio i neke podatke koji podržavaju rezultate. Automobili napravljeni pre 2000. godine, koji na Novom Zelandu čine 40 odsto svih vozila na putevima, uključeni su u 57 odsto smrtnih slučajeva. Sa druge strane, automobili napravljeni između 2010. i 2015. godine, koji čine 17 odsto vozila na drumovima, uključeni su u deset odsto nesreća sa smrtnim ishodima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted May 28, 2018 Lepi su oldtajmeri, i samo to. Quote Share this post Link to post Share on other sites