Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Fordova ideja: Zakačite električno vozilo na kamion i punite ga u vožnji

 

216336-ford ev.jpg

 

O teškoćama u implementaciji električne mobilnosti već znate gotovo sve, a jedan od najvećih primera je skromna mreža punionica u većini država. Kada istovremeno vozite i grizete nokte ne znajući da li ćete stići na odredište i da li će na jedinoj punionici na putu biti gužva, električni automobil se ne čini kao najbolji izbor za putovanje.

Proizvođači automobila po uzoru na profesora Baltazara imaju timove ljudi koji se šetkaju gore-dole, levo-desno i smišljaju nove ideje. Neke su dobre, a neke... Pa, sami razmislite u koju fioku biste spakovali Fordov patent. Namenjen je područjima sa skromnom mrežom punionica i uključuje posebnu rampu za šlepovanje i punjenje električnih vozila. Zakačite svoj automobil na kamion i krenete na put. Električni automobil bi se punio u vožnji, a vi biste sa vozačem kamiona popričali o politici, sportskim rezultatima ili vremenskoj prognozi. Punjenje bi se odvijalo spajanjem na drugo vozilo, ali i okretanjem točka...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i dalje ne mogu da zamislim scenario normalnog odlaska na more elektricnin automobilom. Juris brzi punjac, pa cupas kosu ako je zauzet, a drugog nema,… suvise komplikovano i skupo za sad. Pogotovu sto du cene elektricnih vozila takva da i 10l prosecne potrosnje nikad za obicnog smrtnika ne dogura do cene elektro vozila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino ima smisla mali gradski, i to za ljude koji mogu da instaliraju punjace na mesto gde zive (kuce ili ako moze u zgradama u podzemnim garaza, to nisam sig)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ce imati vise smisla kada domet sa punim baterijama bude bio minimalno 500km, da ne kazem da je 1000km, pa onda neko ko prelazi recimo 1000km mesecno, pa ce morati puniti bateriju jednom mesecno, pa onda sve da mora i da smrdi na nekom superchargeru sat vremena i rezervise mesto online unapred ce biti podnosljivo.

Takodje i cena mora pasti drasticno.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domet 100 Km sto podrazumeva malu jeftinu bateriju koja se moze puniti bilo gde i naravno niska cena celog vozila uz neki minimalan komfor. To je resenje za grad! Takvih auta made in China ima masa ali davanja su prevelika a i evropski i ostali proizvodjaci vide veliku pretnju u njima.

Koliko se ljudi vozi u velikim autima u vreme spica u svim gradovima? Dakle velicina Smarta je dovoljna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja trenutno vidim da bi mi posao odlicno obavljao elektricni skuter sa baterijom koja se skida i puni.

 

Ali onda elektricni bicikl ima vise smisla jer moze i van puta bez da budete manijak sa “motorom” na stazi.

 

Ali je dobar elektricni bicikl 2000e sto mi zvuci sumanuto za prevozno sredstvo koje predje 2000km godisnje i takodje trazi neko odrzavanje.

Tako da cekam da padnu cene i pedaliram do tad :D 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Rusiji napravljen najmoćniji mobilni punjač elektromobila na svetu

 

216434-punjac 002.jpg

 

Ovaj mobilni punjač može do kraja da napuni vaš elektromobil Porsche Taycan ili Tesla za samo 8 minuta - dok vi popijete kaficu kod kuće ili na poslu, ili za vreme zastoja na putu.

Ruska kompanija L-Charge prezentovala je sredinom jula najmoćniji punjač elektromobila na svetu. Do kraja 2021. godine će miniven ove kompanije sa moćnom mobilnom baterijom početi da izlazi na ulice Londona, Pariza i Njujorka. Pomoću njega će vlasnici elektromobila moći za 8 minuta da napune svoj auto ''do vrha'', ne izlazeći iz kuće.

 

Sredinom 2021. godine u svetu će biti oko 7.600.000 elektromobila. Prema oceni proizvođača automobila, taj broj će se već krajem decenije popeti na 400.000.000. Drugim rečima, 2030. godine će 30% automobila u svetu imati električni pogon. ''Ta tendencija podstiče razvoj infrastrukture. Sada u celom svetu postoji samo stacionarno punjenje elektromobila, a ne postoji nijedna kompanija osim naše L-Charge koja bi napravila mobilni punjač i došla na kućnu adresu da napuni vaše vozilo'', izjavio je za Russia Beyond generalni direktor kompanije Dmitrij Lašin za vreme prezentacije modela sredinom jula. Po njegovim rečima, sada punjenje Tesle traje od 8 časova do 24 časa.

 

''U 21. veku se ne sme trošiti sat i više vremena na punjenje automobila. Naš cilj je da napravimo uređaj koji za 400 sekundi može da napuni auto tako da pređe 400 km. Sada nam treba 8 minuta za kompletno punjenje akumulatora na modelu Tesla'', istakao je generalni direktor. Po njegovoj proceni, 1kWh će koštati klijente 40-60 centi. Punjenje će moći da se naruči i preko aplikacije na telefonu.

 

punjac 001.jpg

 

''Aplikacija L-Charge će funkcionisati kao Uber. Pozovete vozilo i posle određenog vremena naš miniven već stoji ispod vašeg prozora i puni vaš elektromobil'', dodao je Lašin. Kompanija ističe da je ovaj projekat inovativni i da nijedan elektrogigant (Electrify America, Tesla Super Charge itd) nije napravio i ne planira da u skorije vreme napravi uređaj sličan ovome. ''U kompaniji British Petroleum nam je rečeno da je njima jednostavnije da kupe naš proizvod ili da otvore park naših vozila u Londonu i njegovim predgrađima, nego da od početka prave svoj model. Posle Britanaca sa nama su uspostavili kontakt i Francuzi i predložili da kod njih otvorimo park miniven vozila L-Charge'', rekao je Lašin.

 

Samostalni preduzetnik takođe može da nabavi miniven vozila L-Charge i da otvori svoju ''pumpu na točkovima''. Jedno vozilo košta 12 miliona rubalja (oko 150.000 dolara). Da bi mu se aparat isplatio preduzimač treba da puni 40 vozila na dan. Lašin procenjuje da će jedan miniven potpuno otplatiti samoga sebe za dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesline punionice će uskoro primati i automobile drugih proizvođača

 

215549-tesla p.jpg

 

Tesla će do kraja godine otvoriti mrežu svojih punionica i za automobile drugih proizvođača, objavio je šef američke kompanije Elon Musk. Teslina mreža obuhvata 25.000 superbrzih punionica u celom svetu i obezbeđuje američkoj kompaniji prednost u odnosu na konkurenciju. Drugi proizvođači traže partnere za uspostavljanje mreže ili ulažu u inovativne kompanije da bi obezbedili neophodnu infrastrukturu.

 

''Otvorićemo mrežu superpunionica i za druga električna vozila do kraja godine'', napisao je šef Tesle u utorak na Twitteru, dodajući da će s vremenom njihova mreža biti otvorena za vozila svih proizvođača u svim zemljama. Nemački ministar transporta je u junu izjavio da pokušava da nagovori američku kompaniju da otvori svoju mrežu za automobile drugih proizvođača kako bi se vozačima olakšalo punjenje. Kabinet američkog predsednika Bajdena je odobrio krajem prošlog meseca predlog republikanskih i demokratskih senatora da se u infrastrukturne projekte uloži 1.200 milijardi dolara, uključujući 7.5 milijardi za infrastrukturu za električna vozila.

 

Grupa kompanija za usluge punjenja, poput Bling Charginga, EVgoa, ChargePoint Holdingsa i Volkswagenovog Electrify America, već je počela da gradi vlastite mreže širom Amerike. Bolja infrastruktura za punjenje bi mogla da podstakne više Amerikanca na kupovinu električnih vozila i time obezbedi klasičnim proizvođačima poput General Motorsa i Forda bolju poziciju u borbi sa Teslom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norvežani u koloni čekaju da napune svoj električni auto

 

216505-kolona.jpg

 

Norveška je zemlja sa najvećim udelom električnih automobila u svom voznom parku. Norveška je zemlja koja je zahvaljujući raznim subvencijama i beneficijama, ali i visokom prosečnom standardu stanovništva, proteklih godina uspela da ubedi veliki broj vozača da kupe električne automobile. Uporedo sa tim razvijana je i infrastruktura punjača, ali u vreme godišnjih odmora kada se na putevima nalazi natprosečno veliki broj vozila ovog tipa neminovno je da dođe do zagušenja na brzim javnim punjačima, kao na ovoj fotografiji sa Tvitera.

 

Fotografija je inače objavljena kao reakcija na tvit Ilona Maska, koji je najavio da će Teslinu mrežu brzih ''superpunjača'' učiniti dostupnom i vlasnicima električnih vozila drugih automobiliskih marki. Na to je reagovao jedan Maskov pratilac iz Norveške, koji je objavio fotografiju uz pitanje: kakva će se tek gužva stvoriti na gotovo potpuno zauzetim Teslinim superpunjačima kada svi jednog dana nagrnu na njih? Čini se da će, ukoliko do najavljene nagle ekspanzije električnih automobila na putevima u bliskoj budućnosti zaista dođe, ovakvi prizori - koji podsećaju na redove na pumpama za gorivo u Srbiji početkom devedesetih - biti sve češći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski CATL predstavio natrijum-jonske baterije za brže punjenje vozila

 

catl.jpg

 

Najveći kineski proizvođač baterija za električna vozila CATL je predstavio svoju novorazvijenu natrijum-lonsku bateriju, rekao je predsednik kompanije Zeng Yuqun. Zamenik vođe istraživačkog centra CATL-a Huang Qisen je saopštio da je nivo energije nove natrijum-jonske baterije još uvek niži od litijum-gvožđe-fosfatnih baterija, ali da se dobro ponaša u scenarijima brzog punjenja. Huang je rekao da proizvođač baterija sa sedištem u Ningdeu, koji snabdeva proizvođače automobila uključujući Teslu, Volkswagen i Geely, želi da uspostavi lanac snabdevanja za natrijum-jonske baterije u 2023. godini.

CATL, kome su konkurenti japanski Panasonic i južnokorejski LG Chem, trenutno zapošljava oko 5.000 naučnika u svom istraživačkom timu, naveo je Zeng.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Volkswagena iskritikovao EV infrastrukturu nakon putovanja u Italiju

 

vw diess.jpg

 

Nemački proizvođači su zabrinuti jer smatraju da je infrastruktura slaba karika koja ugrožava njihove napore da sustignu Teslu.

Tokom putovanja na odmor, šef VW grupe, Herbert Dis, uverio se u teškoće koje donosi punjenje baterija električnog vozila. Kako prenose Vrele Gume, on je na društvenim mrežama iskritikovao Ionity, zajednički poduhvat u kojem učestvuje i Volkswagen, okrivivši ga za očajno iskustvo vezano za vožnju ID3. Dis je napisao da je imao problema da pronađe funkcionalan priključak duž prelaza Brener koji spaja Austriju i Italiju.

 

''Nastavio sam da vozim za Trento'', saopštio je on na LinkedInu, pre nego što je opisao iskustva sa Ionity stanicom koju je pronašao u ovom gradu na severu Italije. ''Nema tuš kabine, nema kafe, punjači koji ne rade, sve u svemu tužno. To je sve samo ne premijum Ionity iskustvo!''

 

Zajednički poduhvat koji su pokrenuli VW, Daimler, BMW i Ford Motor 2016. zamišljen je kao odgovor Teslinoj Supercharger mreži. Dis nije jedini koji je izrazio kritike. Zilke Bagšik, šefica marketinga VW brenda, prošle godine je izjavila da su cene punjenja u Ionityju previsoke. Šef Audija, Markus Disman, za Handelsblatt je u januaru rekao da Audi razmatra uspostavljanje sopstvene mreže u velikim gradovima. Nezadovoljstvo Ionityjem reflektuje stav nemačkih proizvođača da je infrastruktura najslabija karika u nastojanjima da se sustigne Tesla. Nakon što se prodaja električnih automobila utrostručila u Evropi prošle godine, kompanije strepe da će dugački redovi na stanicama za punjenje odbiti potencijalne kupce. Šef Ionityja, Mihael Haješ, rekao je u intervjuu datom ove godine da je ova kompanija u pregovorima sa akcionarima, vezano za značajno širenje evropske mreže punionica da bi se uhvatio korak sa povećanjem prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više punjača - više električnih automobila

 

bmw i3 p.jpg

 

Kada na putu ostanete bez goriva - ništa strašno, jer brzo i lako možete dopuniti rezervoar i nastaviti tamo gde ste stali. Ipak, to nije slučaj ukoliko je vaš četvorotočkaš električan, a manjak punjača na putevima Srbije može navesti vozače da na duži put ipak krenu benzincem ili dizelašem. Da bi se bez bojazni putovalo električnim automobilima, kao i da bi broj od preko 500 električnih automobila uskoro postao veći, važno je unaprediti infrastrukturu za punjenje baterija. Teško je utvrditi tačan broj punjača u našoj zemlji budući da ih svako može instalirati kod svoje kuće, mada se procenjuje da ih ima preko 400.

 

Ipak, okolnosti po elektomobilnost u Srbiji postaju sve povoljnije. Kompanija MT-KOMEX koja je, osim projektovanja i izgradnje solarnih elektrana, usavršila i ugradnju elektropunjača, instalirala je preko 250 punjača za električna vozila, a do najbližeg punjačkog mesta u Srbiji i 28 drugih zemalja možete doći brzo i lako uz pomoć digitalne platforme charge&GO. Cena punjenja u našoj zemlji iznosi 24 dinara po minutu za brzo punjenje i 9,6 dinara za  sporo. Skoro sve zemlje moraju da unaprede infrastrukturu za punjenje jer je ona ključna za uspešan prelazak na električna vozila. U Sjedinjenim Državama, na primer, broj punjača iznosi oko 54.000 što deluje kao velika cifra sve dok ne pokušate da pronađete jedan.

 

Rešenje? - Elektropunjači na svakom koraku!

Svaka pumpa trebalo bi da ima stanicu za punjenje električnih vozila, a pobornici r(EV)olucije zagovaraju i instaliranje punjača u većini naselju ili, još bolje, pored stambenih zgrada.

 

Kako je u regionu?

Punjenje električnih vozila u Hrvatskoj doskora je bili besplatno, no to se promenilo početkom 2021. godine kada je ova usluga, odlukom Hrvatske Elektroprivrede, počela da se naplaćuje na svim javnim punjačkim mestima. Sada se cene punjenja kreću od 16.62 dinara (1.06 kuna) do 17.72 dinara (1.13 kuna) po minutu. Susedne zemlje još uvek se ne mogu pohvaliti zavidnom infrastrukturom za punjenje, a mediji iz regiona navode nedostatak punjača kao jedan od razloga koji koči masovniju upotrebu električnih vozila.

 

U Bosni i Hercegovini, punjenje u kućnim uslovima daleko se više isplati jer cena struje za 100 km iznosi 101 dinar (1.7 KM) što je višestruko manje od cene dizela ili benzina za istu kilometražu. Nedavno je EPBiH instalirala šest novih elektropunjača u Bihaću, Goraždu, Mostaru, Travniku, Tuzli i Zenici, a i vozni park ovog preduzeća postao je bogatiji za još šest električnih automobila. Broj elektropunjača u Crnoj Gori još uvek je relativno mali, a 2019. godine ih je u Podgorici bilo deset, premda sve zemlje regiona najavljuju ulaganja u elektromobilnost kako bi se ova slika uskoro promenila, a na putevima osvanulo više punjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi električni SUV se puni skoro jednako brzo kao benzinci ili dizelaši

 

217202-aion.jpg

 

Grafen je materijal koji je dugo bio povezan sa razvojem tehnologije baterija. Ali niko nije očekivao da će već sada biti upotrebljen i da će omogućiti punjenje vozila za 5 minuta. Kineski GAC je jedan od mnogih proizvođača automobila koji su pokrenuli vlastitu marku električnih automobila - Aion, ali i zajedničko ulaganje sa Toyotom u Kini. Već u januaru su najavili skore planove za lansiranje ove tehnologije u serijski automobil i to već ove godine.

 

To je naišlo na rašireni skepticizam u industriji, budući da se dugo radilo na razvoju grafenskih baterija i da njihovu praktičnu upotrebu niko nije očekivao tako brzo. Za grafen se kaže da je najtanji i najjači poznati materijal. Takođe, trebalo bi da provodi električnu struju bolje od silicijuma. Ove karakteristike ga čine zanimljivim svakome ko radi sa baterijskom tehnologijom. Prvi put je grafen izveden iz grafita 2004. godine, a naučnici koji su ga selektovali dobili su Nobelovu nagradu za fiziku.

 

Do sada je veliki nedostatak bio to što je grafen izuzetno skup, ali je u julu GAC grupa demonstrirala proizvodnu tehnologiju koju nazivaju 3DG (trodimenzionalni grafen), koja je koštala samo desetinu onoga što je nekad bila. GAC tvrdi da će sa novom baterijom proizvoditi električne automobile sa dometom od 1.000 kilometara i koje mogu da se napune od prazne do 80% za samo 8 minuta, dakle s brzinom punjenja koja se do sada nije zabeležena. Od 30% do 80%, vreme punjenja bi trebalo da bude samo 5 minuta.

 

Za takvu brzinu su potrebne i odgovarajuće punionice koje to mogu da obrade jer govorimo o snazi punjenja do 500 kW i više, ali kada se pojave i ako se ispostavi da su podaci proizvođača istiniti u praksi, moći ćete da punite električni automobil gotovo jednako brzo kao što danas punite benzin ili dizel. Automobil koji prvi dolazi s ovom tehnologijom biće GAC Aion V, s oznakom C6 i u prodaju kreće na jesen. Tu je i jeftiniji C3, sa umerenijim ali ipak impresivnim performansama punjenja: 0% do 80% za 16 minuta, i 30% do 80% za 10 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan ima previše stanica za punjenje u odnosu na broj električnih automobila

 

nissan-leaf-nismo 2018.jpg

 

Japan, čiji se premijer, Jošihide Suga, obavezao da će ''zemlja izlazećeg Sunca'' postati ugljenično neutralna do 2050. suočava se sa klasičnim problemom u stilu ''samo ih napravite, pa će sve ići svojim tokom''. Nakon uvođenja subvencija u vrednosti od 100 milijardi jena (911 miliona dolara) u fiskalnoj 2012. godini, u cilju izgradnje stanica za punjenje i motivisanja ljudi da usvajaju električna vozila, javne punionice su počele da niču kao pečurke posle kiše.

 

Sada, kada penetracija elektromobila na tržište iznosi tek oko 1%, u ovoj zemlji postoje stotine punjača koji se ne koriste, dok su mnogi u međuvremenu izbačeni iz upotrebe. Problem je u tome što njihov prosečan vek iznosi oko osam godina. Broj stanica za punjenje u Japanu je pao na oko 29.200 u poslednjih 12 meseci (zaključno sa martom), sa 30.300 koliko ih je bilo prošle godine. To je prvi pad od 2010. otkada firma koja se bavi izdavanjem mapa sakuplja podatke.

 

''Sledeće godine ili godine nakon nje, doći će do vrhunca kada je reč o zamenjivanju stanica za punjenje elektromobila novim'', rekao je Cujoši Ito, menadžer za planiranje u e-Mobility Power-u. ''Ono što je od ključnog značaja je da se zamene punjači na mestima koja su pogodna za korisnike, i osigurati da im ne prođe rok svima u isto vreme da bi se održao rast broja električnih vozila.'' Japan ima za cilj da poveća broj stanica za punjenje električnih automobilom širom zemlje na 150.000 do 2030. a kompanije se trude da to ostvare. Tepco planira da poveća broj brzih punjača na auto-putevima na 1.000 do 2025. Hitachi u isto vreme razvija manje, lakše punjače, izveštavaju lokalni mediji.

 

Međutim, predsednik Toyote, Akio Tojoda, koji je takođe predsednik Japanske asocijacije proizvođača automobila, upozorio je da slepo praćenje ciljeva može biti problematično. ''Želim da izbegnem da prosto instaliranje punjača bude cilj po sebi'', rekao je Tojoda u junu. ''Ako je broj postavljenih jedinica jedini cilj, onda će one biti instalirane gde god se to čini izvodljivim, što će rezultirati niskom stopom iskorišćenja niskim nivoom pogodnosti za korisnike.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj veliki problem sa punjačima za električne automobile

 

ev punjaci.jpg

 

Vlasnici električnih automobila u Nemačkoj su, prilikom punjenja svojih vozila, još uvek suočeni sa mnogim preprekama. Jedna od njih su i različiti sistemi punjača. Svaki automobilski koncert radi na svom modelu. Vlasnici automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem nemaju problema s punjenjem goriva: mreža od 14.500 benzinskih pumpi u Nemačkoj ima više od 150.000 mesta za punjenje. Ono u pravilu traje samo nekoliko minuta i put može da se nastavi. Sa električnim punjačima stvar je malo drugačija. Iako njihov broj svakodnevno raste - danas ih u Nemačkoj ima 46.174 - problem je u različitim sistemima naplate. Svaki koncern želi da vlasnike njihovih automobila privoli da baterije pune na određenim punjačima.

 

Punjenje zavisi od marke automobila

Automobili koncerna Volkswagen pune se preko sustava ''Elli''. Audi, iako pripada istom koncernu, koristi sistem DCS konkurencije iz BMW-a i Mercedesa. Istim sistemom služe se i vlasnici automobila marka Fiat, Toyota, Hyundai ili Kia. Inače, kao treći vlasnik u sistem DCS nedavno je ušla i naftna kompanija British Petroleum (BP). I jedan i drugi sistem svojim korisnicima preko karte ili aplikacije nude više od 250.000 punjača širom Evrope. ''Sklopili smo ugovore sa više od 500 vlasnika punjača širom Evrope i automobilskim kompanijama nudimo razne pakete'', kaže direktor DCS Jerg Rajman. Trenutno se radi na servisu koji bi vlasnike automobila obaveštavao o slobodnim punjačima koje će oni moći da rezervišu. ''Ko dovoljno rano uđe na tržište i mušterijama ponudi jednostavna, nekomplikovana rešenja, taj će i opstati'', uveren je Rajman. On smatra da ekskluzivne punionice nemaju budućnost: ''Profit dolazi sa obimom''.

 

Tesla za sve

Tako, međutim, ne razmišlja najveće ime na tržištu električne mobilnosti. Tesla raspolaže sa oko 150 ekskluzivnih brzih punjača u Nemačkoj i sa oko 3.000 širom sveta. Pa ipak, i ta kompanija se otvara. ''Mi ćemo svoju mrežu super-punjača još ove godine da učinimo pristupačnom i za ostale automobile na električni pogon'', poručio je u julu Elon Mask. Putem ekskluzivnosti ide i Audi koji u gradovima planira otvaranje ''VIP punjača'' za svoje mušterije sa pripadajućim mestima za odmor u kojima vlasnici mogu da sačekaju dok je njihov automobil na punjenju. ''To je samo dopuna korišćenju punjača firmi-partnera'', poručeno je iz Audija. Ipak, sve je to zajedno još uvek suviše malo. Prema jednom ispitivanju javnog mnjenja instituta Alensbah, 64% ljudi navodi da je premali broj punjača glavna prepreka za kupovinu električnog automobila. Mnogi se nadaju da bi zakonske promene, kao što je to slučaj sa ukidanjem rominga unutar EU, mogle da doprinesu tome da se još više mušterija odluči na kupovinu električnog vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punjenje električnih automobila na stubovima javne rasvete

 

punjac stub.jpg

 

Broj električnih automobila raste, a u budućnosti će ekspanzija biti velika. Mesta za punjenje su ograničena, a uprkos očekivanom širenju mreže punionica, prostori u gradovima su ograničeni. Tu uskače Ubitricity, kompanija koju je nedavno kupio naftni gigant Shell. Do 60% vozača električnih vozila u gradovima nema pristup privatnom parkingu i zavisi od mreže punionica. Ubitricity instalira svoje punjače na stubove javne rasvete i u Velikoj Britaniji ih ima već 2.700, a sada se šire i u Nemačkoj. Montaža punjača je za manje od 60 minuta, bez zemljanih radova. Snaga punjenja nije spektakularna, iznosi 5.8 kW, ali je dovoljno ako vam je lampa u komšiliku ili ste otišli na poslovni sastanak koji traje sat vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/21/2021 at 9:08 PM, neshaoct said:

Novi električni SUV se puni skoro jednako brzo kao benzinci ili dizelaši

 

 

 

Za takvu brzinu su potrebne i odgovarajuće punionice koje to mogu da obrade jer govorimo o snazi punjenja do 500 kW i više, ali kada se pojave i ako se ispostavi da su podaci proizvođača istiniti u praksi, moći ćete da punite električni automobil gotovo jednako brzo kao što danas punite benzin ili dizel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Jeste ali će biti potrebni i nekoliko radnika koji će taj Kabel priključiti u automobil.

Verovatno će povisiti napon punjenja da se smanji težina kabela i gabariti priključnice  ali opet neće biti lako. Tolika snaga u kratkom vremenu  da se prenese u baterije zahteva ozbiljnu opremu. Infrastruktura je posebna priča..... Danas je to domen naučne fantastike. Može da funkcioniše experimentalno ali masovno nikako.

I danas punionice velike snage ne isporučuju max snagu zbog infrastrukture.

Tko ne razume evo slikovito. Treba isprazniti bure od 200 litara. Dakle ukoliko se želi brzo crevo mora biti jako debelo. Može se isprazniti i na slamčicu ali to traje dugo.

Sve je to divno i krasno ali ništa nema od toga!  Svet jednostavno nema dovoljno struje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će od EU-a dobiti više od milijardu evra za proizvodnju baterija

 

tesla m3 11.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla bi trebalo da dobije oko 1.1 milijardu evra iz evropskog programa za podršku proizvodnji baterijskih ćelija, pišu nemački mediji. Nemačko ministarstvo privrede čeka zeleno svetlo za predloženu finansijsku podršku, izvestio je berlinski list Tagesspiegel. Početkom godine Evropska komisija je odobrila 2.9 milijardi evra državne podrške 12 zemalja-članica za proizvodnju baterija za električne automobile.

 

Projekat ''Evropske baterijske inovacije'' predviđa finansiranje vađenja sirovina, projektovanja i proizvodnje ćelija, te recikliranja i odlaganja baterija, a predložile su ga Austrija, Belgija, Hrvatska, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Italija, Poljska, Slovačka, Španija i Švedska, Dvanaest zemalja EU-a planira da u idućim godinama osigura 2.9 milijardi evra za njegovo finansiranje, a njihova podrška bi trebalo da mobilizuje dodatnih 9 milijardi evra privatnih ulaganja. Podršku bi u sklopu projekta trebalo da dobije i Tesla koji u blizini Berlina gradi prvu fabriku električnih automobila u Evropi, gde planira da masovno proizvodi i baterijske ćelije. Proizvodnja je u Gruenheide trebalo da počne još u julu, ali je odložena zbog niza problema, podseća nemačka novinska agencija, dodajući da je Tesla pomerio rok početka proizvodnje na kraj godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika je degradacija baterije nakon 7 godina eksploatacije?

 

tesla baterije.jpg

 

Rezultati su prilično dobri s obzirom na godište i pređenu kilometražu, u poređenju sa novim modelom.

Bjorn Niland je nedavno imao priliku da ponovo testira svoj stari Tesla Model S P85 iz 2013. u cilju uvida u autonomiju vozila i degradaciju kapaciteta baterije. Dakle, reč je o automobilu starom osam godina, koji je prevalio preko 350.000 kilometara, ali iz razloga što je originalna baterija zamenjena nakon godinu dana i 86.000 kilometara, u merenje će ući period od sedam godina, odnosno 265.000 pređenih kilometara.

 

Kako prenose Vrele Gume, po ispitivanjima urađenim tokom testa, upotrebljiv kapacitet baterije iznosi 65.9 kWh u poređenju sa 74 kWh kada je vozilo bilo novo. To je oko 89%, što znači da degradacija baterije nakon 7 godina i 265.000 kilometara iznosi 11%. To je veoma dobar rezultat, koji je u okvirima Teslinih smernica koje kažu da čak i posle 320.000 pređenih kilometara, kapacitet i dalje treba da bude oko 85% u poređenju sa prvobitnom vrednošću (u većini slučajeva).

 

Pri 90 km/h ovaj Model S može da prevali 412 kilometara, dok se pri brzini od 120 km/h domet smanjuje na procenjena 302 kilometra. Bjorn Niland je testirao automobil do ''0 kilometara'' na displeju, smatrajući da vozači neće nastaviti da voze i posle toga. Naime, bez obzira na ''nulu'', u bateriji je ostalo još nešto rezerve.

 

Tesla Model S P85 iz 2013. (test 2021.)

Rezultati pri 90 km/h:

  • autonomija 412 killometara
  • potrošnja energije 160 Wh/km
  • procenjen korišćene baterije 65,9 kWh
  • spoljna temperatura 19 stepeni Celzijusa
  • pneumatici Goodyear Eagle RS-A R19

Rezultati pri 120 km/h (do 33% u poređenju sa 90 km/h):

  • autonomija 302 kilometra (27 odsto manja)
  • potrošnja energije 218 Wh/km (36 odsto veća)
  • spoljna temperatura 17 stepeni Celzijusa

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će uložiti 11.9 milijardi evra u razvoj baterija za električne automobile

 

toyota bz 03.jpg

 

Dugo je Toyota odolevala i nije želela da zaigra igru gotovo svih proizvođača automobila. Njihova posvećenost električnoj tranziciji Japance se nije ticala sve dok Evropska Unija nije odlučila da stane na kraj benzincima i dizelašima 2035. godine. Toyotini hibridi će tada postati zabranjena roba. Znate da Toyota ima sredstva i znanje da preokrene trendove za nekoliko godina, a sada to izgleda i čini.

 

toyota lq 01.jpg

 

Japanski div šalje signal da će u sledećih deset godina uložiti 14 milijardi dolara u razvoj baterija za električne automobile. Do 2025. planira da predstavi baterije sa čvrstim elektrolitima koje bi bile veliki sigurnosni iskorak, a ideja je prepoloviti troškove proizvodnje baterija do kraja decenije. Takođe, Toyota planira da konstruiše baterije koje će i nakon deset godina korišćenja zadržati 90% kapaciteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW za baterije pripremio 20 milijardi evra

 

206806-bmw b 02.jpg

 

Investicija će BMW-u osigurati dovoljno baterija koje čine nezaobilazni deo elektropokretanih automobila. U nemačkoj automobilskoj kompaniji su uvereni da će sa investicijom koja je teška 23.8 milijardi dolara osigurati dovoljno baterija za pokretanje svojih električnih automobila čija je ponuda nedavno proširena sa modelima iX i i4. Rezultati prodaje su pokazali da je potražnja za elektropokretanim automobilima u stalnom porastu, pa sa izdvojenim novcem u BMW-u nastoje da izbegnu nedostatak baterija za svoje automobile, što bi imalo negativan efekat u osiguranju planiranog dela sve većeg tržišnog kolača. Zna se da će najveći iznos od 20 milijardi evra ići na račune dve kineske kompanije. Manji deo završiće na računima kompanija Samsung i Northvolt AB, a u upravi BMW-a kažu da njihovo veliko investiranje u baterije u vremenu sveopšte elektrifikacije nikoga ne bi trebalo sa iznenadi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen otvorio centar za istraživanje i razvoj baterija

 

218159-vw baterije.jpg

 

Volkswagen je otvorio centar za istraživanje i razvoj za planiranu proizvodnju vlastitih baterijskih ćelija za vozila na električni pogon. Volkswagen ulaže 70 miliona evra u pogon na lokaciji buduće fabrike u Salzgitteru, a očekuje se da će stvoriti dodatnih oko 250 radnih mesta.

Član upravnog odbora odgovoran za tehnologiju i komponente Thomas Schmall je otvorio laboratoriju. VW se nada da će mu novi pogon pomoći da smanji zavisnost od baterija proizvedenim u Aziji. Projekat je deo stalnog širenja palete električnih i hibridnih vozila VW-a koje kompanija želi da ubrza. Do kraja 2022. godine otprilike četvrtina od više od 1.000 zaposlenih u fabrici baterija u Salzgitteru radiće u laboratoriji. Schmall je rekao da će nova laboratorija biti jezgro globalnih napora kompanije u istraživanju baterija, te je svojevrsni ''nacrt'' za povezivanje razvoja i proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj punjača za električna vozila na 100 km puteva u EU

 

punjaci i automobili.jpg

 

Prema novim podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), postoji ozbiljan nedostatak punionica za električnu energiju uz drumske mreže u većini država članica Evropske Unije. Nalazi pokazuju da 10 zemalja nema čak ni jedan punjač na svakih 100 kilometara ključnih puteva (autoputeva, državnih, loklanih i gradskih puteva). Sve ove zemlje takođe imaju udeo na tržištu električnih automobila manji od 3% (osim Mađarske), a 18 država članica EU-a ima manje od 5 punionica na 100 km puta - samo četiri poseduju više od 10 punjača.

 

Kao deo svog klimatskog paketa Fit for 55 objavljenog u julu, Evropska komisija je predložila da bi do 2030. emisija CO2 iz novih automobila trebalo da bude 55% manja od nivoa 2021. Evropski proizvođači automobila moraće da idućih godina na tržište dovedu milione automobila s električnim punjenjem kako bi ispunili ovaj izazovni novi cilj. ''Potrošači neće moći preći na vozila sa nultom emisijom ako nema dovoljno stanica za punjenje i punjenje gorivom uz puteve kojima se voze'', upozorio je Eric-Mark Huitema, glavni direktor ACEA-e. ''Na primer, ako građani Grčke, Litvanije, Poljske i Rumunije još uvek moraju da putuju 200 km ili više da bi pronašli punjač, ne možemo očekivati da će biti voljni da kupe električni automobil'', objasnio je Huitema.

 

Zaista, kontrast između Holandije - zemlje sa najviše punjača (47.5 na svakih 100 km puta)- i velike zemlje poput Poljske (osam puta veća, ali samo jedna punionica na svakih 250 km) je upečatljiv. ACEA poziva Evropski parlament i Savet da iskoriste ovu priliku za postavljanje odgovarajućih uslova za e-mobilnost tokom predstojećih pregovora o programu Fit for 55. Pogledajte celu statistiku sa brojm punjača u Evropskoj uniji na 100 km:

 

punjaci lista.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen najbrži punjač za električne automobile

 

abb punjac.jpg

 

Švajcarska firma ABB je predstavila najbrži svetski punjač za električne automobile.

Novi modularni punjač Terra 360 može da puni do četiri vozila odjednom i da potpuno napuni bilo koje električno vozilo u roku od 15 minuta. Naravno, 360 je oznaka za brzinu od 360 kW. Uređaj, koji može da napuni 100 km dometa za manje od 3 minuta, biće dostupan u Evropi do kraja godine, navodi se u saopštenju firme. SAD, Latinska Amerika i azijsko-pacifičke regije slede u 2022. godini. ABB beleži rastuću potražnju za punjačima i prodao je više od 460.000 jedinica na više od 88 tržišta od ulaska u posao e-mobilnosti 2010. godine. Firma želi da zadrži kontrolni udeo u poslovanju sa elektro-punjenjem, ali traži dalji rast kako bi pomogla u akvizicijama softverskih i hardverskih firmi i privukla još kapitala za brži rast.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...