Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Spor razvoj infrastrukture za električna vozila

 

167274-BMW i3.jpg

 

Na tržištu Evrope prošle godine svaki deseti prodati novi automobil bio je ili plug-in hibrid ili potpuno električni, a u poslednja tri meseca prošle godine učešće električnih automobila dostiglo je 16.5% prodaje. Simultani podsticaji za kupovinu električnih vozila i ograničenja u emisijama gasova doveli su do rasta interesovanja za tehnologije koje se smatraju budućnošću automobilsek industrije. Dugoročne procene ukazuju da će do 2030. godine udeo električnih u prodaji automobila dostići 30%. Broj registrovanih električnih automobila u EU je u 2020. povećan za 262% na pola miliona vozila.

 

U Srbiji je, kada se radi o alternativnim pogonima, mnogo veće interesovanje za hibride kojih je prošle godine prodato 999, dok je istovremeno svega 34 električna vozila našlo kupca. Ipak, interesovanje za elektrifikovana vozila raste i to je posledica i subvencija koje su uvedene prošle godine, piše Danas. Država sunbvencioniše kupovinu novog elektro motorcikla sa 500 evra, hibridna putnička i laka teretna vozila (koja imaju bar jedan električni motor u hibridnom sistemu) sa 2.500 evra, dok se plug-in hibridni automobili i električna vozila koja pored elektromotora imaju i benzinski motor koji služi kao generator struje subvencionišu sa 3.500 evra. Najveća subvencija je za nabavku čisto električnog automobila i iznosi 5.000 evra.

 

Da interesovanje raste potvrđuju i iz Delta motors koji je uvoznik nekih od najpopularniji električnih automobila, pre svega BMW-a. ''Kada je u pitanju prodaja elektrifikovanih vozila-dakle i potpuno elektricnih vozila i hibrida, Delta Motors je tokom prethodne 2020. prodao značajno više elektrifikovanih vozila nego 2019. (najviše zahvaljujući modelu BMW X5 45e). Interesovanja ima, pre svega za hibridna vozila koja predstavljaju međukorak prelaska sa sus motora na elektro motor'', kažu u ovoj kompaniji.

 

Slavko Vujović, osnivač kompanije IEEG koja radi na rešenjima za punjenje električnih automobila ističe da je problem sa prodajom električnih automobila kod nas to što se infrastruktura jako sporo razvija.

''Sada imamo između 100 i 150 punjača, a ono što je planirano 2019. godine još nije završeno. Doduše i pandemija nam je otežala posao. U ovoj oblasti zavisni smo od sistema, a on polako donosi  zakon po zakon iz oblasti energetike, pre svega koji se odnose na prenos energije. Mi radimo na unapređenju integralnog sistema punjača gde pokušavamo da u svakom gradu postavimo punjače i to koji bi dobijali energiju iz obnovljivih izvora, pre svega solarne energije'', napominje Vujović.

 

On ističe da subvencije koriste svakom ko želi da kupi električni automobil, ali da još nije iskorišteno ni 50% prošlogodišnje kvote opredeljene za ove subvencije. ''Mislim da bi proizvođači trebalo da se više potrude oko ponude električnih automobila kod nas'', napominje Vujović. Ipak, podsticaj, pored subvencija, za kupovinu električnih vozila je očigledan. Električni auto troši (zavisno od modela) oko jedan evro struje na 100 pređenih kilometara (prema trenutnim cenama struje kod nas). Sa sadašnjim cenama goriva odnos je jedan prema 10 u korist elektrike.

 

S'druge strane, električni, ali i hibridni automobili su i dalje prilično skupi. Cene zavise od veličine automobila, opreme i brenda, ali su znatno skuplji od sličnih vozila sa motorom na unutrašnje sagorevanje. Recimo Tojota Yaris hibrid košta od 21.000 do 28.000 evra, a Toyota Corola od 24.000 do 33.00 evra. Već Prius plug-in je znatno skuplji od 39.600 do 42.900 evra. Potpuno električni Hyundai Ioniq košta od 36.000 do 42.000 evra, dok je hibrid oko 26.000 evra. BMW i3 košta 41.300 evra, dok najveći BMW-ov električni automobil kod nas X5 45e košta 82.000 evra. U ovom trenutku neki od uvoznika daju i sajamske popuste pa se može uštedeti još neki evro na ono što već daje država za subvencije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropskoj uniji nedostaju stanice za punjenje električnih vozila

 

punjaci 2.jpg

 

Evropski zeleni sporazum predviđa da će do 2025. u Evropskoj uniji postojati milion stanica za punjenje električnih vozila. Kao što primećuje Evropski revizorski sud, taj cilj je još uvek daleko. Ubrzano postavljanje dodatne infrastrukture za punjenje stvorilo bi uslove za putovanja električnih vozila širom Evrope.

 

Dostupnost stanica za punjenje se znatno razlikuje od zemlje do zemlje. Problem su i neusklađeni sistemi plaćanja i nedostatak informacija u stvarnom vremenu za korisnike. Prema podacima Evropskog opservatorija za alternativna goriva, Slovenija je u septembru prošle godine imala na raspolaganju 757 javnih punionica. Tako se po broju benzinskih pumpi na 100 kvadratnih kilometara svrstava u srednje dobro pokrivene zemlje. Pandemija je imala značajan uticaj na tržište automobila prošle godine. Potražnja za novim automobilima je znatno opala. Međutim, tržišni udeo prodatih električnih vozila i priključnih hibrida se znatno povećao. Uspostavljanje novih mreža za punjenje ne sledi ovaj trend dovoljno brzo.

 

''Prelaz na elektromobilnost zahteva dovoljnu infrastrukturu za punjenje. Njegova izgradnja zahteva veću sigurnost u vezi sa upotrebom električnih vozila. Smatramo da bi Komisija trebalo da učini više kako bi podržala pokrivenost mrežom u celoj EU i osigurala da se tamo usmeravaju sredstva. Tamo gde je to najpotrebnije'', rekao je Ladislav Balko, član Evropskog revizorskog suda. Ključni okvir politike i zakonodavstva o elektromobilnosti se trenutno revidira. Revizori podstiču Evropsku komisiju da izradi strateški plan za ispunjavanje ciljeva infrastrukture punjenja, postavljajući minimalne standarde i zahteve. Dodaju da bi sufinansirani projekti trebalo da osiguraju održivost i pristup svim korisnicima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka otkrila ogromno nalazište litijuma

 

bmw i3 platforma01.jpg

 

Osim što su uspešni u većini privrednih grana, Nemci imaju i sreće, odnosno čini se da jugozapadni deo države leži na velikim nalazištima litijuma, jedne od najvažnijih sirovina za proizvodnju baterija za električne automobile i ostalu elektronsku opremu. Geolozi veruju da u području uz Rajnu koje se zove ''Crna šuma'', a uključuje i veliku dolinu, postoje ogromne količine litijuma. Sirovina se nalazi na dubini od nekoliko stotina metara. Nemačko-australijska firma je počela sa radovima, a procena je da područje ima dovoljno litijuma za 400 miliona električnih automobila. To bi smanjilo zavisnost Nemačke i Evrope od kineskih i južnokorejskih sirovina i baterija. Početno ulaganje u rudarenje litijuma biće 1.7 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i BMW među investitorima u Solid Power

 

solid.jpg

 

Ford i BMW predvode finansiranje u iznosu od 130 miliona USD u startup Solid Power, saznaje Reuters. To se dešava u trenutku dok proizvođači automobila nastoje da smanje troškove električnih vozila ulažući u razvoj pristupačnih, ali snažnih punjivih baterija. Runda ulaganja u seriju B, koja uključuje firmu sa rizičnim kapitalom Volta Energy Technologies, a koja omogućava Solid Poweru da proširi vlastite proizvodne mogućnosti i postavi proizvođača baterija da eventualno snabdeva buduća električna vozila, verovatno do kraja decenije, prema rečima šefa tehnologije baterijskih ćelija BMW-a Petera Lampa. Solid Power je odbio da otkrije na kom nivou finansiranja vrednuje kompaniju.

 

''Partnerstva i kapital koji dolazi zajedno sa nama će nas zaista staviti na dobre temelje za izvršenje na našoj karti, koja jednostavno govoreći, kvalifikuje ovu tehnologiju za upotrebu vozila i uvodi je u vozila u ne  tako dalekoj budućnosti'', rekao je u intervjuu izvršni direktor i suosnivač Solid Power. Proizvođači automobila se utrkuju u razvoju električnih vozila usred pooštravanja standarda emisije CO2 u Evropi i Kini. Tehnologija čvrstih baterija uključuje uređaj za skladištenje energije velikog kapaciteta koji poboljšava litijum-jonske baterije, zamenjujući tečni ili gel-elektrolit čvrstim provodljivim materijalom. Između ostalih prednosti, nova tehnologija nudi veću gustinu energije i bolju sigurnost zbog nedostatka zapaljivih komponenti. Solid Power tvrdi da njegova tehnologija može da isporuči 50% veću gustinu energije od trenutnih litijum-jonskih baterija.

 

Solid Power, sa sedištem u blizini Denvera, početkom ove godine je primio investiciju od pet miliona dolara u konvertibilnim obveznicama BMW iVentures-a. Njegovo partnerstvo sa nemačkim proizvođačem automobila je započelo 2016. godine. Nakon najnovijih ulaganja, Ford i BMW će imati jednake, neidentifikovane udele u Solid Poweru, koji je osnovan 2012. godine izdvajanjem iz Univerziteta Colorado Boulder.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterije za električna vozila - što su starije, to su bezbednije?

 

nissan leaf uk.jpg

 

U sklopu projekta SafeBattery, tim sa Univerziteta za tehnologiju u Gracu istražuje ponašanje baterija na bazi litijuma u električnim automobilima. ''Efekat novih baterijskih ćelija je uglavnom poznat, pa smo se pozabavili celim životnim ciklusom'', objašnjava šef projekta Christian Ellersdorfer sa Instituta za bezbednost vozila. Zajedno sa industrijskim partnerima kao što su AVL, Audi i Daimler, sprovedeno je istraživanje scenarija koje baterija može da doživi tokom svog života poput vibracija i snažnih ubrzanja, ozbiljnih nesreća kao i stalnih punjenja i pražnjenja baterije.

 

Uz pomoć testova sudara, simulacijskih modela i metoda proračuna, istraživači su utvrdili da vibracije i ubrzanja ne utiču na ponašanje baterija. Međutim, značajnije mehaničke i električne promene su se videle kao rezultat stalnog punjenja i pražnjenja baterije. Tako ostarele baterije imaju veću krutost pod mehaničkim opterećenjem. ''Promene ne moraju da znače da baterije s godinama postaju sve opasnije. Naprotiv. Skup uticaja s vremenom ih čini bezbednijim jer gube električnu energiju'', kaže Ellersdorfer.

 

Smanjeni energetski potencijal ostarelih baterija smanjuje verovatnoću slučajnog požara baterije. Zahvaljujući rezultatima istraživanja, proizvođači sada znaju šta mogu očekivati od baterije. U vremenskom sledu veka trajanja baterije, konzorcijum SafeBattery sada ide korak dalje. U nedavno pokrenutom Comet-ovom projektu SafeLIB, promene na baterijama na električnim vozilima se istražuju još detaljnije zajedno sa ostalim partnerima (LIT Law LAB, Infineon, Fronius, Mercedes) kako bi mogli da se izvedu bezbednosni faktori za naknadnu upotrebu. Istraživači će za to koristiti jedinu svetsku tehnologiju ispitivanja za bezbednost baterija u Centru za bezbednost baterija u Gracu, koji je otvoren krajem 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naučnici predstavili put koji puni električne automobile tokom vožnje

 

214260-put.jpg

 

Istraživači sa Univerziteta Cornell razvijaju poseban put koji je u stanju da puni baterije vozila dok se kreću preko njegove površine. To je svetla vizija budućnosti u kojoj vozači više nisu vezani za pojedinačne EV punionice, omogućavajući im da putuju istovremeno puneći baterije automobila.

 

''Autoputevi bi imali traku za punjenje, otprilike poput brze trake'', rekao je Cornell-ov vanredni profesor elektrotehničkog i računarskog inženjerstva i vodeći istraživač Khurram Afridi za Insider. ''Ako biste ostali bez baterije, prešli biste na traku za punjenje'', dodao je. ''Mogao bi da identifikuje koji automobil je ušao u traku i kasnije da vam pošalje račun.'' Ista tehnologija bi čak mogla da učini i skladišta produktivnijim, omogućavajući autonomnim viljuškarima i drugim mašinama da se pune dok su još u pokretu. Prema Afridiju, takva tehnologija je još najmanje pet do deset godina daleko - ali ovakav drum sa bežičnim punjenjem mogao bi učiniti čuda u rastućoj industriji koju muči ''anksioznost opsega'', to jest briga da će ostati bez struje u pokretu.

 

Takvi putevi takođe bi ublažili pritisak na infrastrukturu za punjenje koja se bori da održi korak sa potražnjom. Samo oko 100.000 priključaka za punjenje opslužuje oko 1.8 miliona automobila na baterije na američkim putevima, navodi Insider. Širenje takve mreže nije samo skupo. Takođe dolazi sa nizom drugih logističkih problema. ''Jedini način na koji će ljudi kupiti električne automobile je ako ih je isto toliko lako napuniti gorivom kao i automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem'', rekao je Afridi za Insider. ''Da imamo ovu tehnologiju (bežičnog punjenja), električna vozila bi imala još manja ograničenja od tradicionalnih.''

 

Kako tehnologija funkcioniše?

Afridijev put radi zahvaljujući specijalnim metalnim pločama ispod puta spojenih na dalekovod i inverter. Ploče stvaraju električna polja koja mogu napuniti akumulator vozila dok prelaze preko ploča.

Dosta izazova ostaje pre nego što putevi sa bežičnim punjenjem postanu norma. Iako su slične tehnologije već uveliko u svetu pametnih telefona, prilagođavanje tehnologije na punjenje celih automobila ima svoje izazove i iziskuje dosta novčanog ulaganja zahvaljujući neefikasnosti.

 

Afridi se, međutim, nada da bi odgovor na to mogao biti korišćenje viših frekvencija, što bežično punjenje čini izvodljivijim. ''Bežični prenos struje zasnovan je na istoj osnovnoj fizici koja se koristi za slanje poruka putem radio talasa do svemirskih letelica u dubokom svemiru, poput Voyager-a'', rekao je istraživač u izjavi. ''Osim što sada šaljemo mnogo više energije na mnogo kraće udaljenosti, vozilima koja se kreću.'' Drugim rečima, iste frekvencije koje se koriste za komunikaciju sa dubokim svemirom mogle bi se koristiti za prenos struje u vozila na kratkim udaljenostima.

Trenutno su Afridi i njegov tim uspeli da smisle prototip koji može da pokreće vozila na udaljenosti od 18 centimetara. Međutim izgradnja drugih komponenata i dalje ostaje izazov. Budućnost takve tehnologije je sve samo ne izvesna - pretvaranje postojećih puteva zahtevalo bi njihovo rušenje, što predstavlja veliko infrastrukturno pitanje. U svakom slučaju, ovo je uzbudljiva vizija koja bi mogla da katapultira usvajanje električnih vozila u svetu - naravno ako se ikada ostvari.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely od jeseni menja baterije na električnim vozilima za minut

 

geeely baterije.jpg

 

Renault je nedavno priznao da razmišlja o zameni baterija na električnim automobilima. S tim projektom je francuski proizvođač krenuo još 2010. godine, ali ga je brzo ugasio. U međuvremenu je kineski proizvođač Nio pokrenuo prodaju svog SUV-a ES8 u Norveškoj i najavio izgradnju četiri stanice za promenu baterija na vozilu. Princip je jednostavan, s vozilom dođete u određenu zonu i automatski vam se zameni baterija, prazna za punu. Sad iz Geely-ja, kompanije koja je vlasnik Volvoa, Nia i Peking Electric Vehiclea najavljuju izgradnju velike mreže stanica za zamenu baterija na električnim vozilima. Do 2023. se očekuje 200 stanica, ali onda vrlo brzo i 1.000 novih. Geelyjeve stanice će omogućiti zamenu praznih baterija za tačno jedan minut. To je manje od vremena koje provedete na jednoj benzinskoj stanici kad točite gorivo. Širenje mreže kreće od 1. novembra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla zauzima prvo mesto u globalnoj prodaji EV baterija

 

tesla power 1.jpg

 

Prodaja električnih vozila na baterije (Battery electric vehicle - BEV) naglo je porasla tokom prvog kvartala 2021. godine, prema istraživanju kompanije TrendForce. U stvari, bili su svedoci impresivnog povećanja od 153% u odnosu na prošlu godinu, sa 750.000 prodatih vozila.

 

Tesla prva...za sada

Ono što je najvažnije, njihov izveštaj je pružio značajne uvide u rangiranje prodaje. Tesla je možda ostao lider u prodaji sa 24.6% tržišnog udela, ali upravo su kineski proizvođači automobila ti koji kolektivno drže najveći tržišni udeo od 25.1% i koji su se popeli na listi u odnosu na prošlu godinu. Konkretno, Wuling Hongguang, BYD i ORA zauzimaju tri mesta od prvih pet na listi. Kao što se navodi u izveštaju, Tesla svoje prvo mesto uglavnom duguje Tesla Model 3, koji je premašio Model Y za više od 50.000 vozila.

 

Wuling Hongguang skočio je na drugo mesto ostavivši iza sebe Volkswagen i BYD, koji su prošle godine zauzimali drugo i treće mesto na globalnom tržištu BEV. To je zahvaljujući njegovom MINI-u, koji je najprodavaniji BEV u Kini za prvi kvartal 2021. godine. Kineski proizvođač automobila ORA zauzima peto mesto sa svojim ORA R1 koji je veoma popularno vozilo na svom domaćem tržištu. Naprotiv, NIO zauzima sedmo mesto jer su njegovi modeli relativno većeg cenovnog ranga u poređenju sa prethodnim proizvođačima automobila.

 

TrendForce identifikuje tri razloga zbog kojih kineski proizvođači automobila drže četvrtinu ukupnog tržišnog udela BEV: veliko kinesko tržište, napori kineske vlade za uvođenje električnih vozila od marta 2021. godine i online promocije prodaje auto dilera tokom sezona kupovine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota lansira novi sistem punjenja električnom energijom oslobođen emisije CO2

 

toyota-rav4 11.jpg

 

Toyota nastavlja sa elektrifikacijom svoje game nedavnim lansiranjem RAV4 Prime ''plug-in'' hibrida, dok je standardni RAV4 Hybrid svrgnuo Prius sa pozicije najprodavanijeg hibridnog modela kompanije. Prvi serijski elektromobil japanske firme, inspirisan bZ4X konceptom, s prodajom će krenuti 2022., dok će se još 15 čisto električnih modela pridružiti portfoliju do 2025. Kako prenose Vrele Gume, ovaj potez će doprineti tome da se Toyotina ponuda do 2025. sastoji 40% od elektrifikovanih modela, što bi do 2030. trebalo da poraste na blizu 70%. Međutim, u međuvremenu moraju da budu preduzeti dodatni koraci da bi se postigla zacrtana ugljenična neutralnost do 2050.

 

U Kaliforniji, Toyota je u fazi lansiranja novog ''Clean Assist'' programa, koji će punjenje baterija Prius Primea ili RAV4 Primea učiniti podobnijim za životnu sredinu. Prilikom punjenja baterija, ''plug-in'' hibridi koriste električnu energiju iz mreže, koja u većini slučajeva dolazi iz neekoloških izvora kao što su ugalj, nuklearne elektrane i gasne turbine. Ostatak dolazi iz obnovljivih izvora poput solarnih farmi, vetroparkova, hidroelektričnih turbina i generatora na organski otpad. Kada se u obzir uzme izvor energije, uviđamo da većina električnih automobila zapravo ne može da se pohvali nultom emisijom. Da bi ovo ispravila, Toyota sa svojim ''Clean Assist'' programom planira da se punjenje baterija automobila obavlja 100% obnovljivom energijom.

 

Da bi se pridružili ''Clean Assist'' programu, vlasnici Prius Primea i RAV4 Primea u Kaliforniji, koji ispunjavaju uslove, mogu besplatno da se prijave za korišćenje Toyotine aplikacije, koja prati količinu električne energije koja se koristi tokom punjenja. Toyota će zatim generisati ili kupiti ekvivalentnu količinu kalifornijskih sertifikata obnovljivih izvora energije, u kojima se beleži proizvodnja i upotreba ''zelene'' energije. Dokaz podudaranja količina se zatim šalje u CARB (Kalifornijski odbor za vazdušne resurse), omogućavajući da se 100% električne energije konvertuje u obnovljivu, bez obzira na to gde se automobil puni. Kroz ''Clean Assist'' program, vlasnici mogu da prate do koje mere učestvuju u smanjenju emisije ugljenika koristeći aplikaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev pilot projekat brzih punionica

 

audi hpc 03.jpg

 

Audi je objavio da pokreće svoju transformaciju kao pružatelj održive premijske mobilnosti. Marka planira da pojača svoje napore do 2025. godine širokim rasponom od više od 20 potpuno električnih modela. Ključ njegovog uspeha i srž ove transformacije je dostupnost infrastrukture za punjenje. Audi radi na konceptu brzog punjenja za premium mobilnost. Pilot projekat u drugoj polovini godine će pružiti konkretne perspektive i praktični test za moguće serijsko uvođenje.

 

Sa rastom broja električnih modela, zahtevi za infrastrukturom za punjenje će takođe rasti. Rešenje najviših zahteva u budućnosti mogao bi da bude Audi centar za punjenje. Koncept zahteva stanice za punjenje velike snage (HPC) koje se mogu unapred rezervisati kako bi se osigurao visoki nivo sigurnosti planiranja. Salon u neposrednoj blizini pružiće atraktivno, vrhunsko mesto da se provede vreme.

 

audi hpc 02.jpg

 

Takozvane Kocke (Cubes) čine temelj Audijevog centra za punjenje. Fleksibilni kontejneri-kocke ispunjavaju razne tehničke zahteve i ugrađuju stubove za punjenje, kao i polovne litijum-jonske baterije za skladištenje energije. Složena infrastruktura sa visokonaponskim kablovima i skupim transformatorima je zato suvišna.

 

audi hpc 01.jpg

 

Zahvaljujući ovom ogromnom privremenom skladištu - otprilike 2.45 MWh - šest stanica za punjenje, koje imaju snagu punjenja do 300 kW, zahtevaju samo standardno visokonaponsko priključenje od 400 V. To čini snagu od 11 kW po kocki dovoljnom za kontinuirano punjenje tri modula za skladištenje ukupnog kapaciteta 2.45 MWh i punjenje preko noći. Fotonaponski moduli na krovu pružaju dodatnu zelenu energiju. To ne samo da olakšava izbor mogućih mesta, već takođe smanjuje potrebno vreme planiranja i troškove, a istovremeno štedi resurse. Uz to, modularni koncept pruža maksimalnu fleksibilnost i skalabilnost. Čvorište za punjenje se može transportovati, instalirati i prilagoditi odgovarajućim zahtevima na licu mesta u kratkom vremenu - uglavnom nezavisno od kapaciteta lokalne mreže.

 

Punjenje električnog Audija traje samo malo duže od pauze za kafu. Primera radi, Audi e-tron GT ima najveću snagu punjenja do 270 kW. To mu omogućava da za oko 5 minuta napuni dovoljno energije do 100 kilometara, a za napunjenost od 5% do 80% je potrebno približno 23 minuta u idealnim uslovima. Da bi čekanje bilo istinsko premium iskustvo, salon će Audijevim kupcima pružiti savršeno mesto za prijatno zaustavljanje radi punjenja. Dnevni boravak na spratu nudi mesto da se provodi vreme koje je moderno i u skladu sa vrhunskim konceptom, nudeći prostor i ambijent za predah sa dodatom vrednošću. Razne pogodnosti i razne vrste grickalica, pića i neprehrambenih proizvoda čine vreme punjenja dobrodošlicom.

 

Trenutno je u toku potraga za lokacijom u Nemačkoj za pilot projekat Audi čvorišta punjenja i razgovori sa mogućim partnerima. Planirano je puštanje u rad u drugoj polovini godine. Znanje stečeno o svakodnevnom poslovanju i prihvaćanju kupaca koji su proizašli iz toga biće presudni za daljnje sprovođenje koncepta. Takođe je planirano, u toku pilot faze, da i vozači drugih marki mogu da koriste besplatne i nerezervisane punionice kao i delove salona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW krenuo sa masovnom proizvodnjom baterija za nove ''i'' modele

 

214628-bmw i.jpg

 

Proizvodni pogon u Dingolfingu ovih dana je posebno aktivan. Naime, bavarski proizvođač je povećavo proizvodne kapacitete za svoju petu generaciju električnog motora, koji se od 2020. godine proizvode u Dingolfingu za BMW iX3, a ugrađivaće se i BMW iX i BMW i4.

 

''Očekujemo da će najmanje 20% vozila koja isporučimo našim kupcima širom sveta biti elektrifikovane forme do 2030. Da bismo to postigli oslanjamo se na našu opsežnu internu stručnost za pogonske sklopove. Uz ovaj pogon, ponosni smo na rad fabrika u Regensburgu i Leipzigu'', objasnio je dr. Michael Nikolaides, viši potpredsednik, zadužen za proizvodnju motora i e-pogona u BMW Grupi. BMW Group ulaže više od 500 miliona evra u proširenje proizvodnih kapaciteta za e-pogone samo u Dingolfingu između 2020. i 2022. Od 2022. proizvodiće e-pogone za više od pola miliona elektrifikovanih vozila. BMW će uložiti ukupno oko 790 miliona evra u proširenje kapaciteta za delove električnog pogona na svojim lokacijama u Dingolfingu, Leipzigu, Regensburgu i Steyru između 2020. i 2022. godine.      

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan gradi fabrike baterija za električna vozila u Japanu i V. Britaniji

 

rsz_nissan_ariya01.jpg

 

Nissan će se udružiti sa kineskim proizvođačem baterija Envision radi izgradnje novih fabrika baterija za električna vozila u Japanu i Velikoj Britaniji, u šta će uložiti više od 1.5 milijardi evra. Japanska kompanija će početi da proizvodi baterije u dva nova pogona 2024. godine, ciljajući na ukupni kapacitet dovoljan za pogon 700.000 električnih vozila godišnje, piše japanski Nikkei.

''Nissan će nastaviti da ubrzava elektrifikaciju prema ugljeničnoj neutralnosti, međutim za sada nemamo drugih planova za najavu'', rekla je predstavnica Nissana. Baterije su jedna od najskupljih komponenti električnih vozila. Izvršni direktor Nissanovog partnera Renaulta Luca de Meo rekao je u maju da dve kompanije pregovaraju o jačanju saradnje kako bi smanjile troškove koristeći istu baterijsku tehnologiju, a direktor Nissana Ashwani Gupta rekao je da su se dogovorili o zajedničkim specifikacijama baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će iz Australije kupovati sirovine za baterije

 

200278-tesla model y 001.jpg

 

Kompanija Tesla očekuje da će godišnje trošiti više od milijardu američkih dolara na sirovine za baterije iz Australije, jer smatra da ta zemlja ima pouzdanu rudarsku i odgovornu proizvodnu praksu, saopštili su iz Tesle. Predsednica uprave američkog proizvođača automobila Robyn Denholm rekla je da će Australija, koja je bogata mineralima koji se koriste za izradu baterije poput litijuma i nikla, takođe imati koristi od razvoja lanaca snabdevanja za baterije električnih vozila, kao i od doba zelene energije.

 

''Očekujemo da će se naša potrošnja na australijske minerale povećati na više od milijardu američkih dolara godišnje tokom sledećih nekoliko godina'', rekla je Denholm. Tesla već nabavlja tri četvrtine svoje sirovine litijuma iz Australije i više od trećine nikla, dodala je Denholm. ''Australijske rudarske kompanije imaju dobru reputaciju, veliku stručnost, profesionalnost i preferiraju ih proizvođači koji su sve zabrinutiji za ispunjavanje današnjih i budućih zahteva'', rekla je Denholm u Kanberi.

 

Te ocene su u skladu sa politikom administracije američkog predsednika Bajdena, koja se u snabdevanju većine minerala potrebnih za proizvodnju električnih vozila oslanja na saveznike. Amerika će se fokusirati na domaću obradu metala za delove baterija, kao deo strategije osmišljene kako bi se smirili ekolozi, prenela su Reutersu dva dobro obaveštena izvora. Australija je uz Kanadu i Brazil, među zemljama koje bi od toga mogle da imaju koristi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla pokreće lanac restorana

 

tesla lanac.jpg

 

Elon Musk najavljuje iskorak u ugostiteljski biznis, pokretanjem lanca restorana pod imenom brenda Tesla. Tačnije rečeno, Tesla je podnela zahteve za zaštitne znakove koji pokrivaju kategorije ''restaurant services, pop-up restaurant services, self-service restaurant services i take-out restaurant services'', što znači da se odnose na sve vrste ugostiteljske ponude jela i pića, od klasičnih restorana pa sve do restorana brze hrane i usluga hrane za poneti.

 

Ako se pitate što će povezati kompaniju Tesla sa lancem ugostiteljskih objekata, odgovor je zapravo vrlo jednostavan. Kao što na mnogim benzinskim stanicama imate razne restorane i restorančiće, tako ćete i na Teslinim Supercharger stanicama za punjenje električnih automobila imati ''dodatne sadržaje'' koji će vam omogućiti da nešto prezalogajite pre, u toku, ili nakon punjenja vašeg električnog limenog ljubimca.

 

Tesla je ovo već zapravo testirao kada je u stanici za punjenje ''California Supercharger station'' u Kettleman Cityu uveo mali kiosk sa ponudom jela i pića, a sada to žele podići na znatno viši nivo. Lanac Teslinih restorana odlikovaće veliko slovo T iz logotipa kompanije, a Musk i ekipa su takođe za restoranske potrebe podneli zahtev za zaštitni znak samog imena Tesla, kao i za stilizovanu verziju te reči. Kako bi bili još zanimljiviji posetiocima, Tesla supercharger restorani će biti tematski dizajnirani i u njima će se naći brojne tehnologije koje odlikuju Muskovu automobilsku kompaniju, pa možda vidimo i konobara robota sa Tesla autopilotom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ulaže u švedskog proizvođača baterija

 

northvolt.jpg

 

Volkswagen je objavio da će uložiti dodatnih skoro 600 miliona evra u švedskog proizvođača litijum-jonskih baterija Northvolt kako bi osigurao snabdevanje ključnim delovima za svoja električna vozila. Investicija je sastavni deo 2.25 milijardi evra vrednog kruga finansiranja koji je pokrenula švedska kompanija, a vlasnički udeo VW-a će i nakon nove injekcije kapitala iznositi oko 20%. Godine 2019. nemački automobilski div je uložio u Northvolt 900 miliona evra.

 

''Ovom investicijom jačamo strateško partnerstvo sa Northvoltom u ulozi dobavljača održivih baterijskih ćelija koje se proizvode uz upotrebu obnovljivih izvora energije i mogu da se u potpunosti recikliraju'', rekao je finansijski direktor VW-a Arno Antlitz. Novi kapital biće upotrebljen za proširenje kapaciteta u proizvodnji, recikliranju i istraživanju i razvoju, saopštio je Volkswagen. Northvolt je de facto prva od šest gigafabrika koje  Volkswagen planira u Evropi do 2030. godine kako bi osigurao baterije i time poboljšao šanse da svrgne američkog Teslu s trona najvećeg proizvođača električnih vozila na svetu. Švedska kompanija će početi da proizvodi ćelije za Volkswagen 2023. godine, a kapacitet rezervisan za najvećeg evropskog proizvođača automobila bi trebalo da se vremenom poveća na do 40 gigavat sati godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija planira masovnu proizvodnju baterija za električne automobile

 

nissan leaf uk.jpg

 

Velika Britanija pregovara sa šest firmi o izgradnji fabrika baterija za električna vozila, piše Financial Times, pozivajući se na upućene izvore.

Ford, Nissan, LG, Samsung i novoosnovana preduzeća Britishvolt i InoBat Auto, pregovaraju sa britanskom vladom i lokalnim vlastima o lokacijama potencijalnih fabrika i o finansijskoj podršci saznaje FT.

 

U početnoj fazi razgovora s vladom, Ford je istakao da istražuje mogućnost proizvodnje baterija u Velikoj Britaniji koje bi se zatim otpremale u Tursku i ugrađivale u električnu verziju njihovog Transit Vana, navodi list. Nissanovi razgovori sa vladom o izgradnji fabrike baterija u proizvodnom kompleksu u Sunderlandu zavise od troškova energije, a LG i Samsung su tek počeli razgovore o ulaganjima. Predstavnica ministarstva preduzetništva je rekla za FT da je vlada ''posvećena izgradnji gigafabrika i nastavlja blisku saradnju sa investitorima i proizvođačima vozila da bi ubrzala planove o masovnoj proizvodnji baterija u Velikoj Britaniji''.

 

Šest kompanija i britanska vlada nisu odmah odgovorili na Reuters-ov zahtev da komentarišu FT-ov izveštaj. Vlada planira da zabrani prodaju novih benzinskih i dizelskih automobila od 2030. i hibrida od 2035. pa će fabrike morati da se okrenu proizvodnji električnih modela. Trenutno se u Evropi planira izgradnja 38 gigafabrika, citira FT navode ekološke lobističke grupe Transport & Environment, a u Velikoj Britaniji javnost je obaveštena samo o projektu Britishvolta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ulaže u proizvodnju baterija

 

porsche t cs03.jpg

 

Porsche je najavio da će u saradnji sa proizvođačem specijalizovanih litijum-jonskih baterijskih ćelija Customcells-om izgraditi fabriku u kojoj će serijski proizvoditi baterije za posebne modele električnih automobila. Fabrika bi trebalo da bude izgrađena na širem području Štutgarta i da ima kapacitet od 100 megavat sati godišnje što odgovara baterijskim ćelijama za hiljadu automobila, objavila je kompanija. Proizvodnja bi trebalo da počne 2024., a do 2025. će zapošljavati do 80 radnika.

 

Vlasnik fabrike biće kompanija Cellforce Group, koju je Porsche osnovao sa Customcells-om, nastalim izdvajanjem proizvodnje specijalizovanih litiijum-jonskih baterijskih ćelija iz instituta Fraunhofer. Porsche ima učešće u novoj kompaniji od 83.75%, a ostatak je u vlasništvu Customcellsa. Cellforce Group će proizvoditi baterije za posebne kategorije vozila, poput automobila za trke. Porsche će u proizvodnju uložiti nešto manje od 100 miliona evra, poručili su, ne precizirajući tačan iznos. Projekat će sufinansirati i savezna i vlada savezne zemlje Baden-Virtemberg sa oko 60 miliona evra, navodi se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo i Northvolt najavili novu fabriku baterija

 

209497-volvo xc60 02.jpg

 

Volvo će u partnerstvu sa švedskim proizvođačem baterija Northvolt izgraditi novu gigafabriku baterija. Nova fabrika će početi da proizvodi baterije 2026. godine, a između ostalog one će se koristiti za sledeću generaciju električnih Volvo i Polestar vozila. Prvi koji će koristiti baterije iz nove gigafabrike biće sledeća generacija Volvoa XC60. Novi XC60 će se pojaviti 2024. godine, a kao i XC40 P8 Recharge imaće elektropogon.

Kada se fabrika završi, očekuje se kapacitet proizvodnje do 50 GWh godišnje (što bi trebalo da bude dovoljno za nekih 600.000 vozila). Volvo i Northvolt će po ugovoru imati po 50% učešća u ovom projektu, ali za sada nije saopštena tačna lokacija gde će se graditi fabrika. Najavljeno je samo da će se nalaziti u blizini Volvo linije za proizvodnju vozila, kao i da će posao tamo dobiti oko 3.000 radnika. Na kraju treba podsetiti i na najave Volvoa da će od 2030. godine proizvoditi samo električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otvorio prvu solarnu stanicu za punjenje e-vozila u Kini

 

215549-tesla p.jpg

 

Proizvođač električnih vozila ''Tesla'' je objavio da je otvorio prvu stanicu za punjenje u Kini koja se napaja putem solarnih panela i koja ima vlastiti prostor za skladištenje energije. Stanica za punjenje električnih automobila u gradu Lasa će proizvoditi energiju od sunčeve svetlosti, objavila je kompanija na svom postu na kineskoj društvenoj mikroblogerskoj mreži Weibo. ''Tesla'' je 2016. godine ušao u sektor solarnog biznisa kupovinom preduzeća SolarCity sa sedištem u Kaliforniji za 2.2 milijarde evra, navodeći da namerava da razvija vlastito poslovanje u energetskoj branši. Kompanija proizvodi SolarRoof sistem za proizvodnju električne energije, koji izgleda poput običnih crepova za krov, kao i sistem Powerwall koji može da skladišti energiju koju generišu solarne ploče.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika kineska investicija u fabriku baterija na severu Francuske

 

210384-renault 5 2022 03.jpg

 

Predsednik regiona Hauts-de-France Xavier Bertrand je izjavio da će se na severu Francuske uskoro pokrenutu investicija kineske kompanije Envision u proizvodnju baterija za električne automobile. Očekuje se da će investicija rezultirati otvaranjem 1.000 novih radnih mesta. Dva izvora su Reutersu rekla da je Renault izabrao Envision za proizvodnju baterija za svoja buduća električna vozila, uključujući model Renault 5. Jedan od izvora je rekao da će Envision u fabriku uložiti oko dve milijarde evra. Francuska pokušava da pogura svoje najveće kompanije da proizvode baterije za automobile, ali političari su pozdravili kinesku investiciju. ACC, poduhvat iza kojeg stoje Renaultov rival Stellantis i Saft, jedinica TotalEnergies-a, takođe će imati fabriku baterija u severnoj Francuskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beč postigao cilj od 1.000 javnih stanica za punjenje električnih vozila

 

bec.jpg

 

Puštanjem u rad nove stanice za punjenje električnih automobila glavni grad Austrije je u junu ove godine dostigao cilj od ukupno 1.000 takvih javnih stanica. Već je najavljeno i postavljanje novih 200 stanica, ali njihove lokacije će se tek odrediti.

 

Još od 2017. godine Beč sprovodi veliki projekat postavljanja javnih električnih stanica kojima želi da osigura njihovu dostupnost na gotovo svakom uglu. Puštanjem nove stanice za punjenje u rad u junu ove godine postignut je cilj od ukupno hiljadu javnih stanica za punjenje električih vozila. Tako se u glavnom gradu Austrije sada gotovo na svakih 400 metara može pronaći takva stanica. Pored izgradnje pešačkih i biciklističkih staza te širenja mreže javnog prevoza, prelasku na ekološki prihvatljivu mobilnost u Beču uveliko doprinosi podsticanje električne mobilnosti, kaže Ulli Sima, članica gradskog saveta za inovacije, urbanizam i mobilnost. Naglasila je i da Bečlije imaju veoma niske emisije ugljen dioksida po glavi stanovnika jer više od 70 posto svakodnevnih ruta prelaze javnim prevozom, biciklom ili pešice.

 

Sima je najavila i da će se u narednim godinama postaviti dodatnih 200 stanica za punjenje električnih vozila na lokacijama na kojima postoji potreba za njima. Izbor lokacija će sprovesti bečka gradska uprava u saradnji s gradskim okruzima, dok je za izgradnju mreže za punjenje zaduženo bečko gradsko preduzeće za snabdevanje energijom ''Wien Energie''. Osim toga, planirana je izgradnja stanica za brzo punjenje, a snaga pojedine stanice bi trebalo da iznosi do 150 kW. Preduzeće takođe sa partnerima istražuje inovativne načine punjenja.

 

U glavnom gradu Austrije se nalazi više od 1.850 stanica za punjenje. Uz 1.000 javnih stanica bečko gradsko energetsko preduzeće takođe upravlja sa nekoliko stotina stanica na polujavnim površinama poput garaža. Lokacije stanica su dostupne putem aplikacije preduzeća ''Wien Energie'' kao i na sajtu. Vozila na električni pogon su sve popularnija u Beču. Samo u ovoj godini tamo je registrovano više od 12.000 električnih automobila. Ujedno je primećena povećana potražnja za javnim gradskim stanicama za punjenje. Od januara do maja ove godine je zabeleženo dvostruko više punjenja nego u istom periodu prethodne godine. Od kraja 2017. građani su svoje električne ljubimce punili preko 320.000 puta na gradskim stanicama za punjenje. Tamo je napunjeno čak pet miliona kWh električne energije. Tolika količina energije je dovoljna da se pređe otprilike 33.5 miliona kilometara...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan najavio fabriku baterija i proizvodnju novog električnog krosovera u Velikoj Britaniji

 

215863-nissan ev02.jpg

 

Nissan je potvrdio planove za elektrifikaciju svojih operacija u britanskom Sunderlandu, sa malo preko milijardu evra namenjenih proizvodnji baterija i potpuno novog električnog automobila. Kako piše Autocar, proizvođačku novu inicijativu ''EV36Zero'' zajednički finansiraju Nissan, njegov partner za proizvodnju baterija Envision AESC i gradsko veće Sunderlanda. Ona će, kaže brend, okupiti ''električna vozila, obnovljive izvore energije i proizvodnju baterija, postavljajući nacrt za budućnost automobilske industrije''. Projekat podrazumeva oko 6.200 radnih mesta na lokaciji i širom lanca snabdevanja. Najavljeni planovi kompanije EV36Zero se poklapaju sa 35. godišnjicom fabrike Sunderland.

 

Nissan je nedavno predstavio planove za proširenje pogona za proizvodnju baterija u Sunderlandu, kojim upravlja inženjerski partner Envision, da bi isporučio više baterija za Leaf, koji se pravi u Velikoj Britaniji, u skladu sa pravilima spoljne trgovine nakon Bregzita. Sada će potpuno novo postrojenje isporučivati agregate za sve Nissanove EV modele, dok Nissan radi na stvaranju ''prvog ekološkog sistema za proizvodnju električnih automobila u svetu''. Nova fabrika baterija će daleko premašiti kapacitet od 1.9 GWh postojećeg postrojenja sa konačnim kapacitetom od 35 GWh - što odgovara izlazu Tesline lokacije u Nevadi. Nissan je najavio da će isporučivati baterije za do 100.000 svojih EV-a godišnje.

 

Proizvodnja novih jedinica u Velikoj Britaniji će ih takođe pojeftiniti, što će kao rezultat učiniti ''EV-ove dostupnim sve većem broju kupaca u budućnosti'', navodi Nissan. Prema navodima BBC-a, investicija vlade Velike Britanije u tu lokaciju se procenjuje na ''desetine miliona evra'', ali konkretna cifra nije saopštrena. Uključivanje gradskog veća Sunderlanda u šemu proširuje razvoj ''mikro mreže 100% obnovljive'' električne energije. Nadovezujući se na obnovljive izvore energije koji već postoje na lokaciji Sunderland, planovi Microgrid, čija je vrednost oko 100 miliona evra, mogu da instaliraju do deset novih solarnih farmi i implementiraju direktnu vezu sa ''obnovljivom energijom iz britanske mreže''.

 

U međuvremenu će nekih 450 miliona evra biti dodeljeno za proizvodnju novog električnog krosovera koji ''obećava dizajn, efikasnost i tehnologiju baterija sledeće generacije, čineći prelazak na električnu vožnju još pristupačnijim''. Nissan još nije objavio detalje o novom električnom krosoveru, mada najavne slike sugerišu da će biti nešto manji od modela Ariya, ali će usvojiti sličnu siluetu u stilu kupea. Koristiće istu CMF-EV platformu koju imamnu Nissan Aeiya i novi Renault Megane E-Tech.

 

215862-nissan ev01.jpg

 

Datum početka proizvodnje nije naveden, ali će trenutna generacija Leaf-a izaći iz proizvodnje oko 2024. godine, sugerišući da bi novi model mogao da bude zamena za Nissanov pionirski EV. Sunderland fabrika će proizvoditi novi EV za evropsko tržište, što će rezultirati otvaranjem 909 novih radnih mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački ministar traži još novca za stanice za punjenje električnih automobila

 

Mercedes eqa 3.jpg

 

Nemački ministar saobraćaja Andreas Scheuer pozvao je kolegu u vladi, ministra finansija Olafa Scholza, da stavi na raspolaganje više novca za izgradnju privatnih stanica za punjenje električnih automobila. Potražnja za novcem iz programa vrednog 500 miliona evra je velika a on ističe u četvrtak, napisao je Scheuer u pismu kolegi Scholzu. Pozvao ga je da izdvoji još 200 miliona evra koji bi mogli da budu iz Fonda za energiju i klimu.

 

''Gašenje programa u ovom trenutku, usred faze širenja elektromobilnosti u Nemačkoj, poslalo bi loš signal'', poručio je ministar saobraćaja. Program snažno podstiče ljude na kupovinu električnih automobila, napisao je Scheuer. Punjenje električnih vozila na privatnim parkirng mestima je ključno za razvoj snažne i pouzdane infrastrukture punionica, dodao je Scheuer. Program podupire ugradnju zidnih kutija sa priključcima za punjenje električnih automobila.

 

Premašen rok

Ministar privrede Peter Altmaier je naglasio da će Nemačka uskoro ostvariti cilj o milion električnih automobila na putevima, doduše sa nekoliko meseci zakašnjenja. ''Naš cilj od milion električnih automobila do 2020. za koji su svi mislili da je nedostižan, postići ćemo u julu, samo pola godine nakon zacrtanog roka'', rekao je Altmaier. Istakao je da u ovoj godini očekuje rekordan iznos subvencija za električne automobile. U prvoj polovini godine je zatraženo 1.25 milijardi evra, više nego u celoj 2020. dodao je Altmaier. Otprilike polovina subvencioniranih automobila su električna vozila, a druga polovina plug-in hibridi. Od početka programa vlada je subvencionirala kupovinu više od 530.000 vozila i isplatila oko 2.1 milijardu evra subvencija, prema Altmaieru. Vlada za električne automobile u cenovnoj kategoriji do 40.000 evra isplaćuje najviše 9.000 evra subvencija, a a za hibride do 6.750 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Industriji električnih automobila u Španiji 4.3 milijarde evra

 

cupra b05.jpg

 

Španija će uložiti 4.3 milijarde evra u pokretanje proizvodnje električnih automobila i baterija u okviru velikog nacionalnog investicionog programa koji je većim delom finansiran iz fondova EU za oporavak, saopštila je Vlada. Premijer Pedro Sančez rekao je u prezentaciji Vladinog plana da će biti obuhvaćen čitav proizvodni lanac, od vađenja litijuma do sklapanja baterijskih ćelija i proizvodnje električnih vozila.

''Važno je da Španija reaguje i anticipira ovu transformaciju u evropskom automobilskom sektoru'', rekao je Sančez i dodao da bi, prema vladinim procenama, privatni sektor mogao da uloži još 15 milijardi evra u ovu inicijativu. Posle Nemačke, Španija je drugi po veličini proizvođač automobila u Evropi i osmi u svetu. Dok automobilska industrija prolazi kroz velike promene i preusmerava se na električna vozila i veću tehnološku integraciju, Španija se utrkuje sa Nemačkom i Francuskom u sprovođenju izmena u lancu nabavki i proizvodnim pogonima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira partnerstvo sa kineskim Gotion High-techom u proizvodnji baterija u Evropi

 

vw mobility.jpg

 

Volkswagen planira da do kraja decenije značajno poveća prodaju električnih automobila i da uđe u partnerstvo sa kineskom kompanijom Gotion High-tech da bi zajedno proizvodili baterije u Evropi, pokazala je nova strategija. Predstavljajući strategiju za period do 2030. godine, najveći evropski proizvođač automobila je naveo da bi električni automobili do kraja decenije trebalo da čine polovinu njegove prodaje. U 2020. njihov udeo u prodaji je iznosio samo 3%.

 

''Postavili smo si strateški cilj da postanemo svetski lider na tržištu električnih vozila i na dobrom smo putu da ga i ostvarimo. Sada postavljamo i parametre'', rekao je izvršni direktor VW-a Herbert Diess. Do 2030. kompanija namerava da u Evropi izgradi šest velikih fabrika baterija, odabravši za partnera kineski Gotion High-Tech za pogon u nemačkom Salzgitteru. Na listi mogućih lokacija je i Španija. U VW-u očekuju da će im snažni rezultati pomoći da prikupe 150 milijardi evra za ulaganja u periodu do 2025. u područja poput proizvodnje baterija i razvoja softvera. Kompanija je u junu objavila da će od 2035. više neće prodavati benzince u Evropi, a naknadno namerava da obustavi njihovu prodaju i u Kini i Americi, u sklopu strategije okretanja električnim vozilima. Nemački div želi da do 2025. prestigne američkog Teslu i zasedne na čelo svetske lestvice proizvođača električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...