Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Imao je top gear (u staroj postavi) emisiju sa teslom od Osla do Londona za 5 funti cini mi se. Dok su bili u Norveskoj nije bilo problema jer ima stanica na sve strane sa brzim punjacima, a dalje je vec bilo problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran ni da li se može od Bgd do Niša sa tim sokoćalom...Do Zagreba može i do Pešte može...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U teoriji moze, ima stanica za punjenje bese na Nais-u a valjda i B.potoku samo sto ne znam da li rade

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ako ne radi,moraš agregat da poneseš
Imam ja jednog mališana, na benzin, od 0,9 kw .... Punio bi se do sutra....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EK odobrila podršku 12 zemalja EU-a za proizvodnju baterija

Pomoć i za kompaniju Rimac Automobili

 

195888-rimac c two 001.jpg

 

Evropska Komisija je odobrila 2.9 milijardi evra državne podrške za 12 zemalja-članica, uključujući Hrvatsku, za proizvodnju baterija za električne automobile, a pomoć u inovacijama i razvoju bi trebalo da dobije i kompanija Rimac Automobili. Projekat ''Evropske baterijske inovacije'' predviđa finansiranje vađenja sirovina, projektovanja i proizvodnje ćelija, kao i recikliranja i odlaganja baterija. Pripremile su ga Austrija, Belgija, Hrvatska, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Italija, Poljska, Slovačka, Španija i Švedska, kaže se u saopštenju EK.

 

Dvanaest zemalja EU-a će u idućim godinama obezbediti 2.9 milijardi evra za njegovo finansiranje, a njihova podrška bi trebalo da mobilizuje dodatnih devet milijardi evra privatnih ulaganja, utvrdili su u Briselu. Tako veliki inovacijski izazovi bi mogli da budu preveliki rizik za jednu državu članicu ili jednu kompaniju, pa ima ''smisla da se evropske vlade okupe kako bi podržale industriju u razvoju inovativnijih i održivijih baterija, naglasila je poverenica za tržišno takmičenje Margrethe Vestager. Iznosi podrške nisu navedeni, a EK napominje da će pojedinačna saopštenja o finansiranju i iznose za odobrene 42 kompanije objaviti naknadno. Predstavnica nemačke vlade je izjavila da je Berlin stavio baterijskom savezu na raspolaganje gotovo milijardu evra, a projekat inovacija namerava da podrži sa oko 1.6 milijardi evra.

 

Podršku za sirovine bi između ostalog trebalo da dobiju Solvay, Borealis i Varta Microinovation. Projekat evropskih ulaganja u inovacije u proizvodnji baterija se nadovezuje na Evropski savez baterija, pokrenut 2017. zbog podrške automobilskoj industriji u prelazu sa fosilnih goriva na obnovljive izvore energije. Kina trenutno uverljivo vodi u proizvodnji litijum-jonskih ćelija, sa udelom u svetskoj proizvodnji od oko 80%. EU smatra da bi do 2025. godine mogla da u celosti pokrije svoje potrebe za tim ćelijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će proizvoditi u Berlinu novi tip baterijskih ćelija

 

tesla celije.jpg

 

Tesla će izgraditi u okolini Berlina i fabriku baterijskih ćelija za automobile u koju planira da uvede novu, inovativnu proizvodnu tehnologiju, tvrde upućeni izvori. Fabrika će proizvoditi novu vrstu ćelija, šest puta veće baterijske snage koja će zauzimati manje prostora i trošiti manje energije, rekli su izvori. Budući da će biti snažnije svaki automobil će zahtevati manje ćelija, dodajući i da će razmak između dva punjenja biti povećan za 16%. Fabrika baterija biće sastavni deo planirane Tesline gigafabrike na periferiji Berlina.

Kompanija će nove baterijske ćelije u Gruenheidu prvo početi da ugrađuje u Model 3, a u sledećoj fazi nova tehnolgija će se koristiti i u ostalim modelima, uključujući teretna vozila. Datum početka izgradnje fabrike baterija još nije određen dok su radovi na fabrici automobila na istoj lokaciji već u punom zamahu. Tesla je svojevremeno najavio da će fabrika početi sa radom u julu i da će proizvoditi do 500.000 automobila godišnje, uz angažman 12.000 radnika. Kompanija traži i više od 1.000 radnika za proizvodnju baterija, iako još nije poznato kada će dobiti dozvolu za otvaranje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen otvorio pogon za recikliranje automobilskih baterija

 

vw reciklaza.jpg

 

Volkswagenovo odeljenje Group Components otvorilo je svoj prvi pogon koji će se baviti isključivo recikliranjem automobilskih baterija.

Pogon je smešten u nemačkom gradu Salzgitteru i započeo je sa pilot-projektom recikliranja. Cilj projekta jeste uzeti stare litijum-jonske baterije korišćene u automobilima i iz njih izvući korisne sirovine poput litijuma, nikla, mangana i kobalta, a izdvojiti aluminijum, bakar i plastiku. Na taj način bi se, u idealnom scenariju, moglo reciklirati do 90% svih sastojaka baterija.

 

U ovom pogonu će se reciklirati samo automobilske baterije koje više nikako ne mogu da se upotrebe u neke druge svrhe. Naime, pri ovakvom ekološkom zbrinjavanju sprovodiće se analiza. Ona će pokazati da li je polovna baterija još sposobna da daje napon dovoljan za njen ''drugi život'' u sistemima dugotrajnog skladištenja energije, mobilnim stanicama za punjenje vozila i slično. Ako analiza pokaže da baterija za to nije više pogodna, uputiće se na reciklažu u Salzgitter.

 

Za sada je, u sklopu pilot-projekta, moguće u ovom pogonu godišnje reciklirati tek do 3.600 baterija iz električnih automobila. Budući da će e-vozila dobijati na zastupljenosti, tako će rasti i reciklažni pogon, osmišljen tako da mu se kapacitet može povećavati. Tek do kraja ove decenije, kažu iz Volkswagena, ovde će se recikliranje baterija sprovoditi u značajnijim količinama. Ono što je bitno za ovaj proces jeste da je on usklađen sa ekološkim ciljevima Volkswagen grupe. VW planira da baterije u procesu recikliranja dubinski isprazni te rastavi na sastavne delove. Oni se zatim melju u granule i suše, pri čemu nastaje tzv. ''crni prah'' sastavljen od litijuma, nikla, mangana, kobalta i grafita. Ti elementi se iz praha izdvajaju hemijskim hidrometalurškim procesima, otapanjem u vodi i hemikalijama, koje će za Volkswagen sprovoditi nekoliko partnera.

 

Na kraju će se od vrednih materijala iz starih baterija dobijati sirovine za proizvodnju novih baterijskih katoda. VW računa da će korišćenjem recikliranih materijala i obnovljivih izvora energije prilikom izrade nove prosečne automobilske baterije, kapaciteta 62 kWh, uštedeti 1.3 tone CO2 koji neće završiti u atmosferi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesli milijarde evra od nemačke vlade

 

tesla model 3 k.jpg

 

Tesla će dobiti milijarde evra na ime subvencija iz budžeta Nemačke za izgradnju pogona baterijskih ćelija u blizini Berlina. Subvencije, deo državne podrške za jedanaest preduzeća čija delatnost je vezana za automobilske baterije u okviru takozvanog važnog projekta od zajedničkog evropskog interesa, platiće savezna vlada i regionalna država Brandenburg.

Elon Musk, šef Tesle, na sva zvona je prošle godine najavio plan izgradnje fabrike koja bi sa proizvodnjom počela 1. jula 2021. sa godišnjom proizvodnjom 500.000 automobila. Slučaj sa Teslom je izazvao velike  nesuglasnice između zaštitnika prirode te dve stranke, CDU-a i FDP-a, koje se pribojavaju da bi cela stvar mogla da naškodi imidžu Nemačke kao zemlje poželjne za poslovanje. Tesla je dobio dozvolu nemačkog ministarstva za okolinu da započne radove na lokaciji, ali ''na vlastiti rizik''. Plan američke kompanije je bio da raskrči zemljište veličine 300 hektara na kojem se prostire 92 hektara šume, ali konačno odobrenje daju lokalne vlasti koje su uvažile prigovore udruženja za zaštitu okoline.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petrol počinje da naplaćuje punjenje električnih automobila

 

211292-petrol.jpg

 

Nakon sedam godina besplatnog punjenja, Petrol uvodi cenovnik korišćenja njihovih električnih punjača. Kao što su najavili, to je važan korak u daljnjem razvoju i širenju infrastrukture za punjenje električnom energijom u regiji. Do 2025. godine Petrol želi da instalira više od 1.300 električnih punionica u Sloveniji i široj regiji. Vozači koji pune vozila na prodajnim mestima nazivne snage do 22 kW moraće da izdvoje 0.25 evra po kWh. Prema kompaniji, nedavnom obnovom sistema OneCharge, punjenje će se bazirati na količini potrošene energije, a ne na vremenu provedenom na punionicama. Kao što je objašnjeno iz kompanije, njihovi visoki ciljevi zahtevaju stalni razvoj i posledično velika ulaganja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropskoj uniji potrebno milion javnih punionica za električna vozila

 

renault ev 45.jpg

 

Evropska unija mora da zacrta milion javno dostupnih punionica za električna vozila do 2024. i tri miliona do 2029. kako bi podstakla potrošače da prihvate novu tehnologiju, poručili su proizvođači automobila.

 

''Komisija EU-a mora brzo da reaguje i postavi obavezujuće ciljeve proširenja infrastrukture punjenja u državama članicama'', rekao je predsednik Udruženja evropskih proizvođača automobila Oliver Zipse, izvršni direktor nemačkog BMW-a. ''Inače će doći u pitanje čak zacrtano smanjenje (štetnih gasova) u borbi protiv klimatskih promena'', upozorio je Zipse. Podaci iz industrije pokazuju da je EU u 2020. bilo 224.538 javnih punionica. Strogi ciljevi će pomoći i proizvođačima automobila i operatorima elektroenergetskih mreža u planiranju, poručila je ACEA u pismu potrošačima i održivim transportnim grupama.

 

Prodaja električnih vozila raste u poslednje vreme, podstaknuta, između ostalog, i subvencijama vlada, oslonjenih na evropski program oporavka od pandemije koronavirusa. Problem je manjak javnih punionica, koje bi trebalo da budu dopuna onima na radnom mestu i u kući, i široka lepeza tarifa i načina plaćanja. EU bi trebalo da usvoji jedinstvene standarde, ističu udruženja, a predlažu i plan o izgradnji oko 1.000 punionica za vodonik do 2029. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordne cene za jedno punjenje električnih automobila u Teksasu

 

audi e 2220.jpg

 

Teksaška polarna zima je još jedan indikator moći prirode. Kada hladnoća dođe tamo gde je ne očekuju, njene posledice su razorne. Samo u Teksasu je umrlo najmanje 58 ljudi zbog ekstremnih hladnoća.

Međutim, mnogi Teksašani će zimu 2021. zapamtiti i po rekordnim računima za struju. NBC News javlja da su računi za struju nekih domaćinstava dostigli i 10.000 dolara. Liberalizovano tržište električne energije je dovelo i do velikog rasta cena, pa je u jednom trenutku 1 MWh koštao 9.000 dolara što je povećanje za 17.900%. Inače mu je cena oko 50 dolara. Sve je to dovelo i do povećanja cena punjenja električnih automobila, što je uz smanjeni domet na niskim temperaturama, podstaklo mnoge građane da preispituju celi koncept električne mobilnosti. Naime, da biste napunili Audi e-Tron ili Tesle sa baterijama od 100 kWh bilo je potrebno potrošiti čak 900 dolara. To je verovatno najskupljih tristotinjak kilometara...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro naplata struje za punjenje električnih automobila

 

naplata.jpg

 

Premijerka Ana Brnabić najavila je danas da će biti izmenjen zakon kako bi počelo da se naplaćuje punjenje vozila na struju na elektropunjačima, i navela je da su Putevi Srbije pokrenuli incijativu da se za 13% smanji putarina za električna i hibridna vozila.

 

''Subvencionišemo električna vozila, radimo izmene i dopune Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara da bi mogli da naplaćujemo punjenje iz elektropunjača'', rekla je Brnabić tokom obilaska naplatne stanice Beograd u Vrčinu, gde je pušten u rad punjač za električne automobile. Ona je napomenula da nema razloga da punjenje na elektropunjačima bude besplatno, što je sada slučaj, dok ostali vozači plaćaju gorivo. ''Naplaćivaćemo, ali ćemo davati dodatne podsticaje. Putevi Srbije su predložili i to je fenomenalna inicijativa da za 13% smanjimo putarinu za električna ili hibridna vozila sa elektronskom naplatom, zato što je za toliko manje zagađenje ili i nešto više. Dajemo subvencije jer želimo da ljudi polako prelaze na ovaj vid vozila'', rekla je Brnabić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španija će evropskim novcem finansirati gradnju fabrike baterija

 

seat el born.jpg

 

Španija će iskoristiti novac EU-a za uspostavljanje javno-privatnog konzorcijuma sa VW-ovim španskim poslovanjem Seat i elektroenergetskom kompanijom Iberdrola koji će izgraditi prvu domaću fabriku baterija za električne automobile. Konzorcijum će biti otvoren i za druge zemlje EU-a, a Španiji će pomoći da pokrene lokalnu proizvodnju električnih automobila, izjavila je ministarka industrije Reyes Maroto na događaju koji je organizovao sindikat UGT.

 

''Projekat će omogućiti razvoj potrebne infrastrukture, instalacija i mehanizama za autonomnu i konkurentnu proizvodnju električnog vozila'', rekla je Maroto. Vlada u Madridu navodno razmatra i prenamenu Nissanove fabrike automobila u Barseloni, koju kompanija namerava da zatvori u decembru, za proizvodnju baterija čime bi se sačuvalo nekoliko hiljada radnih mesta. Maroto se nije osvrnula na Nisanovu fabriku i nije precizirala lokaciju nove fabrike. Potvrdila je tek da će pomoći Seatu, koji je proizvodnju baterija u Španiji ocenio ''ključnom'' da proizvodi električne automobile u svojoj fabrici u Martorellu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punjenje baterija za samo pet minuta bi moglo da ojača tržište električnih automobila

 

ev punjaci.jpg

 

Od praznih do punih baterija električnog automobila za samo pet minuta - izraelska firma je razvila tehnologiju koja bi mogla da eliminiše probleme povezane s malom kilometražom koju sa jednim punjenjem mogu da pređu električna vozila. Specijalisti za ultrabrzo punjenje u StoreDotu su razvili prvi generaciju litijum-jonske baterije koja se po vremenu punjenja može takmičiti sa punjenjem standardnih vozila na benzinskim stanicama.

 

''Menjamo čitavo iskustvo za vozače, problem zbog dometa...toga da možete da ostanete na autoputu bez pogona'', kaže osnivač StoreDota Doron Myersdorf. Inovacija bi mogla da spasi sate potrebne za punjenje električnog automobila, kaže Myersdorf. U ovom trenutku proizvođači testiraju stotine prototipova. Njegova firma sa sedištem u Herzliyi blizu Tel Aviva ima podršku četiri ključna ulagača - nemačkog Daimlera, British Petroleuma, Samsunga i TDK. Myersdorf, koji je firmu osnovao 2012. testirao je baterije na telefonima, dronovima, skuterima pre nego što se posvetio velikom zalogaju - električnim vozilima.

 

''Želeli smo da pokažemo da možete uzeti litijum-jonsku bateriju i da zamenite neke elemente a zatim je napunite za pet minuta''. Zamenili su izvorni grafit u baterijskoj anodi sa silikonom. ''Tu fantastičnu inovaciju litijum-jonske baterije smo podigli do ekstremno brzih sposobnosti punjenja'', dodao je Myersdorf. Električna vozila su još uvek skupa i u 2019. su predstavljala tek 2,6 posto globalno prodatih automobila, prema Međunarodnoj agenciji za energiju. Po Myersdorfu, što se svet brže prebaci na električna vozila to bolje jer veruje da će to imati ogromni uticaj na planetu. Međutim, recikliranje tih baterija ostaje problem. Svaka ima životni vek od 3.000-3.500 punjenja. ''Moramo da uspostavimo sistem recikliranja, a to se tek radi'', kaže Eric Esperance, analitičar u konsultantskoj firmi Roland Berger.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

LG Energy Solution ulaže 4.5 milijardi dolara u proizvodnju baterija u Americi

 

212173-lg.jpg

 

Južnokorejski LG Energy Solution planira da u iduće četiri godine uloži više od 4.5 milijardi dolara u poslovanje sa baterijama u Americi, najavljujući izgradnju najmanje dva nova pogona. Kompanija će ulaganjem proširiti američke kapacitete za proizvodnju baterija za 70 gigavatsati, najavila je Denise Gray, šefica LG Energy Solutiona u Mičigenu.

 

''Želimo da što pre proširimo proizvodne kapacitete kako bismo mogli da podmirimo potrebe brojnih svetskih proizvođača automobila u Americi i Evropi. Želimo najmanje dve nove fabrike u SAD-u'', rekla je Gray. Planirana investicija uključuje otvaranje 4.000 novih radnih mesta čime će se više nego udvostručiti ukupan broj zaposleniih u LG Chemu i zajedničkoj firmi koju je uspostavio sa General Motors-om. Lokacije novih fabrika biće odabrane do sredine godine, rekla je Gray i dodala da će u gradnji indirektno zaposliti još 6.000 ljudi. LG trenutno završava fabriku baterijskih ćelija u Ohaju u poslovnoj kooperaciji sa GM-om, a dve firme su već u poodmakloj fazi pregovora i o izgradnji drugog pogona u Tenesiju, koji bi po LG-u trebalo da ima slične proizvodne kapacitete od oko 35 gigavatsati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira izgradnju šest fabrika baterijskih ćelija

 

vw id3 dresden.jpg

 

Volkswagen je objavio da će u Evropi izgraditi šest fabrika baterijskih ćelija do 2030. godine kako bi osigurao uslove za masovnu proizvodnju električnih vozila. VW će postrojenja graditi sam i u partnerstvu sa drugim firmama, a zacrtao je proizvodni kapacitet od 240 gigavat sati godišnje.

 

''E-mobilnost je postala osnovni deo našeg poslovanja. Sada sistematski integrišemo dodatne etape u naš lanac vrednosti'', izjavio je izvršni direktor VW-a Herbert Diess na skupu koji je organizovala kompanija. ''Osiguravamo dugoročnu istaknutu poziciju u trci za najbolju bateriju i najbolje korisničko iskustvo u doba mobilnosti s nultom emisijom (štetnih gasova)'', dodao je Diess. Do 2023. kompanija želi da razvije novu, standardizovanu prizmatsku baterijsku ćeliju i tako podupre zacrtano smanjenje troškova kroz pojačanu proizvodnju ćelija u vlastitim pogonima.

 

''Troškove baterijskih sistema smanjićemo u proseku znatno ispod nivoa od 100 evra po kilovat satu'', tvrdi je član upravnog odbora Thomas Schmall. ''Zahvaljujući tome e-mobilnost će napokon postati cenovno prihvatljiva i dominantna tehnologija'', poručuje Schmall.Početkom decembra prošle godine Benchmark Mineral Intelligence (BMI) je objavio da su troškovi baterijskih ćelija za električne automobile pali na  prosečnih 110 dolara po kilovat satu, čime su postali konkurentni vozilima sa motorima SUS. VW je najavio i partnerstvo sa naftnom kompanijom BP i vodećim evropskim elektroenergetskim firmama Enel i Iberdrola na proširenju infrastrukture za punjenje električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska ofanziva od skoro 4 milijarde evra u borbi za tržište električnih automobila

 

212313-geely 3.jpg

 

Geely će uložiti 3.9 milijardi evra u fabriku baterija u Kini, što pokazuje snažnu ambiciju najvećeg privatnog proizvođača automobila u toj zemlji da agresivno osvoji najveće tržište na svetu. Kompanija je saopštila da će uložiti toliko u fabriku bateriju u Gandžouu, na istoku Kine. Postrojenje će imati kapacitet proizvodnje od 42 gigavat-časa godišnje. To je sličan kapacitet proizvodnje fabrika koje Volkswagen planira da napravi po Evropi.

 

Iz Geely-a su takođe dodali da na izradi i razvoju baterija rade sa lokalnom kompanijom ''Farasis enerdži''. Očekuje se drastičan rast potražnje za automobilskim baterijama, a predviđanja su da će se do 2025. u Kini godišnje prodavati oko 6 miliona električnih automobila. Zbog sve većeg pritiska i ekoloških zahteva regulatora, proizvođači automobila se utrkuju da da razviju električna vozila. Kineska vlada agresivno podupire nova energetska vozila kako bi se izborila sa problemom zagađenja, zbog čega je konkurencija sve jača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

100.000 punjača za e-vozila na banderama javne rasvete u Hrvatskoj

 

ev strujni krug.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, hrvatsko udruženje ''Strujni krug'' planira da do 2026. gpdine postavi 100.000 punjača za električna vozila u toj zemlji, i to instaliranjem punjača na stubove javne rasvete. Projekat bi se realizovao u saradnji sa gradovima, a interesovanja za ovo rešenje ne manjka ni među preduzećima.

 

Hrvoje Prpić, predsednik udruženja ''Strujni krug'', kaže da čak 30% vozača električnih vozila u Hrvatskoj nema mogućnost prekonoćnog punjenja vozila. Oni ih, naime, drže na javnim i gradskim parkiralištima, i dodaje da će njihov broj rasti sa daljom ekspanzijom korišćenja električnih vozila. ''U Londonu su tom problemu doskočili instalacijom infrastrukture za punjenje na stubove javne rasvete, a naše udruženje se zalaže da se slično rešenje primieni i u Hrvatskoj, pa smo već krenuli sa razradom plana'', navodi on.

 

Objašnjava da je britanska firma Ubitrisiti, kako bi rešila probleme vlasnika e-vozila koji automobile ostavljaju preko noći na ulici, pokrenula projekat ugradnje punjača na bandere javne rasvete i da je do sada postavila pet hiljada punjača na ulicama Londona. To rešenje je, dodaje, prikladno i za Hrvatsku. Prema njegovim rečima, Ubitriciti je za kratko vreme postao najveći pružalac usluga punjenja električnih vozila u Velikoj Britaniji, a u januaru ga je preuzeo naftni div Shell i nastavio da razvija njegove usluge.

 

Samo udruženje ''Strujni krug'', kaže, ne planira postavljanje punjača, nego organizaciju celog projekta. Ističe da je u projekat već uključen velik broj sadašnjih operatera koji posluju u Hrvatskoj, nekoliko firmi koje se bave proizvodnjom punjača i nekoliko savetodavnih kompanija koje rade na izradi dokumentacije. Navodi da su od energetskih operatera zainteresovani, pored ostalih, GEN-I i EON, ali i dve koje ne može da imenuje. Po najavama u proteklih godinu dana poznato je da su među čanovima i HT, Kroacija osiguranje, Bolt, Lajm (Lime), lizing firme, kao i preduzeća koja se bave prodajom električnih bicikala i romobila, te opreme za električna vozila i generalno svi koji se bave elektromobilnošću u Hrvatskoj. ''Udruženje Strujni krug trenutno broji više od 300 članova, od toga je 50-ak kompanija'', kaže Prpić. Izbor lokacija na koje se planira postavljanje punjača u potpunosti će biti prepušten gradovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvorena prva stanica za punjenje električnih vozila koja koristi plimu za proizvodnju struje

 

punjac 01.jpg

 

O energiji za električna vozila se mnogo priča, a u nekim slučajevima ona nastaje u uslovima koji su za okolinu pogubniji od vožnje dizelaša ili benzinaca. Govorimo o hiljadama termoelektrana u svetu, naravno! Sa Šetlandskih ostrva, u sastavu Škotske i Velike Britanije, stiže vest o novootvorenoj punionici električnih vozila, koja koristi najčistiji mogući izvor energije - snagu plime Atlantskog okeana ili Severnog mora (da budemo precizniji) koja se pomoću posebnih turbina pretvara u struju.

 

punjac nova.jpg

 

Punionica je otvorena na ostrvu Yell, čija domaćinstva već godinama koriste struju dobijenu iskorišćavanjem plime.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla sada u Evropi ima preko 600 stanica za punjenje

 

212621-tesla charger.jpg

 

Na više od 600 lokacija širom Evrope vlasnicima električnih automobila nudi preko 6 hiljada superpunjača, raspoređenih tako da omogućavaju putovanja od Norveške do juga Španije ili od Irske do Bugarske. Iz Tesle su objavili da su ovih dana, otvaranjem stanice za punjenje svojih električnih automobila u Atini, premašili broj od 600 takvih stanica u Evropi. Tačnije, sada Tesla pod svojom kontrolom na području Evrope ima 601 stanicu za punjenje vozila na kojima je instalirano ukupno 6.039 brzih superpunjača.

 

Prvi superpunjač na Starom kontinentu je instaliran još 2013. godine u Norveškoj, koja i danas prednjači po njihovom broju. Posebno brz rast broja instaliranih Superchargera u Evropi je zabeležen u protekle dve godine, gde je sada pokriveno 27 država. Iz Tesle kažu da je u tom periodu u Evropi putem njihovih punjača dopunjeno vozila dovoljno da prevale 2,4 milijarde kilometara - što je preko 3.000 povratnih putovanja do Meseca i nazad ili 22 povratna putovanja do Marsa. U susednoj Hrvatskoj su trenutno aktivna 44 Teslina Superchargera na 8 lokacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropske autokompanije traže infrastrukturu za električne automobile

 

renault ev 45.jpg

 

Evopski proizvođači automobila su spremni da značanije smanje emisiju štetnih gasova do 2030. godine ako se zemlje EU-a obavežu da izgrade stanice za punjenje električnih automobila, poručilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Da bi ''ozelenile'' ekonomiju, vlade EU-a su se u decembru prošle godine saglasile da će do 2030. više nego prepoloviti ukupnu emisiju štetnih gasova. Da bi taj cilj bio postignut, Evropska komisija namerava da ažuria i ekološke standarde za automobilsku industriju.

 

Proizvođači automobila žele da evropski propisi o ciljanim emisijama ugljenika budu povezani sa infrastrukturnim ciljevima, poručila je ACEA u saopštenju. Infrastruktura bi uključivala električne i punionice vodonika. ''Ogromna ulaganja naše industrije u vozila na alternativni pogon počinju da donose plodove, ali trend će se održati samo ako vlade počnu da podjednako ambiciozno ulažu u infrastrukturu'', rekao je u saopštenju za medije predsednik ACEA-e i šef BMW-a Oliver Zipse. ''Zato eventualni novi ciljevi za ispuštanje CO2 iz automobila u 2030. moraju da budu uslovljeni odgovarajućim proširenjem infrastrukture'', izjavio je Zipse. EU se obavezala i da će do 2050. svesti emisiju ugljenika neto na nulu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u Hrvatskoj kreće u izgradnju stanica za punjenje električnih vozila

 

159633-tesla pun.jpg

 

Nakon što je pre pet meseci počela da prodaje Tesla vozila u Hrvatskoj i u martu zabeležila prodaju od 31 vozila na ovom tržištu, kompanija Elona Muska je sada najavila da kreće u intenzivnu izgradnju stanica za punjenje za svoja vozila. Nove stanice Tesla nudi besplatno u zamenu za zemljište na kojima mogu da se postave. To znači da će pokriti sve troškove izgradnje i održavanja te ih nuditi kao svoju uslugu. Prijave traju do kraja maja.

 

Kompanija Tesla je širenje poslovanja najavila na svom sajtu. Tamo navodi da nudi elektrifikovanje poslovanja, odnosno da građani i biznisi mogu da postave Supercharger na svojoj lokaciji. ''Vozila Tesla su opremljena ugrađenim sistemom za navigaciju koji vozače usmerava do Superchargera u blizini i tako vam neprekidno dovodi nove kupce i osigurava vraćanje vernih kupaca. Superchargere održava kompanija Tesla, pa za vas nema dodatnih poslova održavanja ni brige'', navodi američki proizvođač električnih vozila.

 

U Tesli dodaju da oni sami upravljaju sa izgradnjom, nadzorom i održavanjem Superchargera na lokaciji klijenata. Navode da sve radove obavljaju instalateri same Tesle. Inače, Tesla u Evropi ima oko 600 Supercharger stanica za punjenje. ''Idealne lokacije za postavljanje su one sa osam ili više pojedinačnih parking mesta i koje pružaju dodatne sadržaje kupcima, primera radi restorane, prodavnice namirnicama i drugom robom, toalete i Wi-Fi mrežu. Lokacije se trenutno biraju na bazi potreba za širenjem tržišta te prema popularnosti pojedinih ruta i odredišta'', ističe Tesla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...