Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Nova baterija omogućava punjenje električnih automobila za samo 10 minuta

 

elektricni automobili baterije.jpg

 

Kada su električni automobili u pitanju vozači su obično najviše zabrinuti u vezi sa rastojanjem koje neki model može da pređe po jednom punjenju. Moderniji automobili imaju veće kapacitete, ali je punjenje i dalje jedan od najkompleksnijih problema budući da, iako se bitno popravilo, i dalje zahteva više vremena za punjenje nego što je potrebno da se u dizel modele natoči gorivo.

 

Zahvaljujući istraživačima sa Penn State univerziteta to bi uskoro moglo da se promeni, budući da veruju da su pronašli rešenje za ovaj problem, a uz pomoć nove baterije koja bi za samo 10 minuta mogla da nadoknadi 80% energije. Iako je punjenje običnog rezervoara i dalje brže, radi se o značajnom napretku koji bi mogao da umanji anksioznost kod vozača električnih automobila. Rešenje ne podrazumeva super-punjenje za litijum-jonske baterije, budući da se, kada se to pokuša formiraju takozvani litijumski ''tanjiri'' koji umanjuju kapacitet baterije. Rešenje bi, tvrde istraživači, moglo da bude u zagrevanju baterije do visokih temperatura, budući da se tako sprečava formiranje ''tanjira.'' Baterije su tokom testiranja bez zagrevanja počele da formiraju ''tanjire'' posle 60 ciklusa, da bi se nakon zagrevanja uspelo da se baterije napune čak 2.500 hiljade puta, a da se litijum ''tanjiri'' ne formiraju. Iako još uvek nije sigurno da bi ova tehnologija brzog punjenja mogla da se koristi u budućnosti, stručnjaci sa Penn State univerziteta veruju da će vreme punjenja uskoro uspeti da skrate na pet minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merkel želi da Nemačka do 2030. ima milion stanica za punjenje električnih vozila

 

merkel fra2019.jpg

 

Nemačka kancelarka Angela Merkel je izjavila da želi drastično da poveća broj stanica za električna vozila u Nemačkoj, kako bi se vozači podstakli da vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem zamene vozilima na električni pogon. Ona je to rekla u svom redovnom video govoru vikendom i dodala da želi da Nemačka do 2030. godine ima milion takvih stanica. U Nemačkoj za sada postoji 21.000 stanica za električna vozila. Merkelova je dodala i da će na sednici vlade da se razgovara i o podsticajuma vlade i industrije za električne automobile.  U Nemačkoj nekoliko fabrika proizvodi električne automobile, uključujući Daimler, BMW, Volkswagen...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Penzionisani oficir izumeo bateriju sa kojom automobili mogu sa pređu 2.400 kilometara bez punjenja

 

baterije 2400.jpg

 

Zamislite da možete da vozite svoj ekološki prihvatljiv električni automobil do 2.400 kilometara bez zaustavljanja da biste napunili bateriju. To je udaljenost četiri puta veća koliko najbolji i najskuplji električni automobili sada mogu da pređu sa jednim punjenjem. Prema prvim informacijama ova nova generacija baterija za razliku od onih koje se koriste u uobičajenim električnim automobilima, može da napaja i autobuse, velike kamione, pa čak i avione. Takođe, ove baterije su daleko jednostavnije i jeftinije za proizvodnju od baterija koje se trenutno koriste u milionima električnih vozila širom sveta i za razliku od njih lako se mogu reciklirati.

 

Ovo možda zvuči kao priča iz naučne fantastike. Ali nije.

Nedavno je pronalazač baterije, britanski inženjer i bivši oficir Kraljevske mornarice Trevor Jackson, potpisao ugovor vredan više miliona evra za započinjanje proizvodnje uređaja u velikoj seriji na teritoriji Velike Britanije. Rešenje dobijanja električne struje iz čistog aluminijuma je naučnicima odavno poznato, ali ono što je Jackson uspeo je genijalno jer uz posebnu formulu elektrolita može da koristi znatno nečistiju i jeftiniju vrstu aluminijuma, dobijenu reciklažom i slično. ''Austin Electric'', inženjerska firma sa sedištem u Essexu, koja sada poseduje prava na korišćenje starog logotipa Austin Motor Company, počeće da stavlja hiljade ovih novih baterija u električna vozila sledeće godine. Prema glavnom direktoru Austina, Dannyju Corcoranu, ova nova tehnologija će u potpunosti promeniti pravila igre.

 

Ovaj izum lako može da pomogne pokretanju sledeće industrijske revolucije. ''Prednosti u odnosu na tradicionalne baterije za električna vozila su ogromne'', rekao je Corcoran. Javnost je malo ili nikako čula za Jacksonov izvanredni izum. Razlog je, kako on kaže, taj što su se, otkad su on i njegova kompanija Metalectrique Ltd pre desetak godina stvorili prvi prototip, suočili sa odlučnim protivljenjem proizvođača iz automobilske industrije. I danas mnogi zvaničnici velikih kompanija tvrde da su benefiti ovih baterija preuveličani i da tehnologija nije dokazano funkcionalna. Ipak, nezavisna procena vladine agencije ''UK Trade and Investment'' rekla je 2017. godine da se radi o ''vrlo atraktivnoj bateriji'' koja se temelji na ''dobro utvrđenoj'' tehnologiji i da proizvodi mnogo više energije po kilogramu u odnosu na standardne tipove baterija.

 

Nakon godina eksperimentiranja u njegovoj radionici u selu Callington, Jacksonov eureka momenat je stigao kada je razvio novu formulu elektrolita koja nije bila ni otrovna ni zapaljiva. ''Čak sam i pio tu formulu dok sam je demonstrirao investitorima, tako da mogu da posvedoče da je bezopasna'', kaže Jackson. Slično rešenje koje je postojalo 60-ih godina je imalo problem što je radilo samo sa potpuno čistim aluminijumom, što je vrlo skupo. Jacksonov elektrolit radi sa metalima mnogo niže čistoće - uključujući i limenke od pića. Formula, koja je strogo tajna, ključna je za njegov uređaj i bateriju. Tehnički bi ga trebalo opisati kao gorivu ćeliju, a ne bateriju. Bilo kako bilo, toliko je lagana i moćna da bi mogla započeti revoluciju saobraćaja sa niskim udelom ugljenika jer već u ranoj fazi razvoja isporučuje toliko energije.

 

Nakon što ja Austin ušao u partnerstvo planirana su tri projekta koja su već u fazi realizacije. Prvi je proizvodnja ''tuk-tuksa'' - taksija na tri točka za azijsko tržište. Drugi je pravljenje električnih bicikala, koji će biti jeftiniji i voziti mnogo duže od onih koje prave rivali. Na kraju, i najvažnije, Austin je počeo da proizvodi setove za konverziju običnih benzinskih i dizelskih automobila u hibride, opremajući ih aluminijumskim vazdušnim ćelijama i električnim motorima na zadnjim točkovima. U tom slučaju vozač će moći da odabere da li će upravljati automobilom na fosilno gorivo ili na struju. Cena svake konverzije, kaže Jackson, iznosiće oko 3.500 evra, a biće dostupna početkom iduće godine. To će, dodaje, biti odskočna daska električnom vozilu koje pokreću gorive ćelije od aluminijuma i vazduha. Važna stavka je i sama cena baterije. Gorivna ćelija od aluminijima sa vazduhom koja bi se znatno duže koristila za isti automobil koštala bi oko 6.000 evra. Takođe, vozači automobila koji zavise od litijum-jonskih baterija moraju da ih pune iz mreže što je proces koji i dalje traje dugo, često preko noći. U slučaju aluminijumsko-vazdušnih ćelija vozač bi je jednostavno zamenio za novu. Umesto velike mreže punionica, sve što je potrebno su prodavnice u kojima se stanice mogu zameniti, baš kao što ljudi već menjaju boce sa plinom. Zamena baterije, kaže Jackson, traje oko 90 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW naručio baterijske ćelije vredne 10 milijadri evra

 

198520-bmw baterije 02.jpg

 

BMW je objavio da je od kineskog Contemporary Amperex Technologyja (CATL) i južnokorejskog Samsung SDI-ja naručio baterijske ćelije ukupne vrednosti veće od 10 milijardi evra. Vrednost narudžbine dostavljene CATL-u je povećana sa prošle godine najavljene 4 na 7.3 milijarde evra, navode u BMW-u, dodajući da je ugovor potpisan na period od 2020. do 2031. godine. Ugovor sa Samsung SDI-jem je vredan 2.9 milijardi evra, a obuhvata period od 2021. do 2031. godine. Iz nemačke kompanije su saopštili i da će kobalt potreban za proizvodnju ćelija nabavljati iz rudnika u Australiji i Maroku, a zatim ga dostavljati CATL-u i Samsungu. Sami će nabavljati i litijum izdvajajući među zemljama proizvođačima Australiju.

 

198521-bmw baterije 01.jpg

 

Baterijske ćelije su im potrebne za planiranih novih 25 elektrifikovanih modela do 2023. godine, pri čemu bi više od polovine trebalo da bude u potpunosti električno. Očekuju da će od 2019. do 2021. udvostručiti prodaju električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači Tesle satima čekali u kolonama za mesto na punjaču

 

tesla red za punjace.jpg

 

Prošle nedelje su kupci širom sveta pohrlili u prodavnice i šoping centre kako bi povodom ''Crnog petka'' uhvatili popust i tako uštedeli. To je donelo i saobraćajne probleme - nedostatak parking mesta i ogromne gužve. Međutim, izgelda da su najgore prošli vozači Tesli u Kaliforniji. Naime, na internetu su osvanule slike koje prikazuju haotičnu situaciju u kojoj 50-ak električnih modela Tesle čeka u redu od gotovo jednog kilometra. Treba napomenuti da je reč o stanici sa čak 40 Superchargera postavljenoj između Los Anđelesa i San Franciska. Ipak, čini se da ni to nije dosta, a da stvar bude gora punjenje je nešto sporije kada su svi punjači u pogonu (imajte pritom na umu da punjenje traje do 75 minuta).

 

Koliko se čekalo? Prema komentarima na društvenim mrežama, jedan od vozača na svom Twitteru je objavio da je u 40 minutama čekanja tek na ''pola puta'', pa se pretpostavlja da su vozači čekali oko sat i po pre nego što su došli na red za punjenje koje je još trajalo bar pola sata. Iako je ovde reč o vanrednoj situaciji, treba se zapitati kako će to izgledati kada ''električari'' preplave tržište, budući da Kalifornija ima solidnu infrastrukturu punjača, ali očigledo ni to nije dovoljno. Štaviše, predviđa se da će tamo broj električnih automobila narasti na 1.5 miliona do 2025. godine, a prema nekim procenama nedostajaće čak 81.600 punjača kako bi stvari funkcionirale u najboljem redu.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW obezbedio snabdevanje litijumom iz Kine

 

bmw ix3 11.jpg

 

BMW je objavio da je sa kineskim proizvođačem Ganfengom sklopio 540 miliona dolara vredan sporazum o snabdevanju litijumom za potrebe proizvodnje baterija za automobile.

''Potpisivanjem ovog sporazuma podmirićemo svoje potrebe za litijumom koji koristimo u proizvodnji baterijskih ćelija'', rekao je izvršni direktor BMW-a za kupovinu Andreas Wendt. Sporazum obuhvata period do kraja 2024. godine. ''Do 2021. nameravamo da u našem asortimanu imamo 25 modela elektrifikovanih automobila, od čega će više od polovine biti isključivo električni'', rekao je Wendt. Do tada bi hibridni i električni automobili trebalo da čine trećinu BMW-ove proizvodnje. Ganfeng vadi litijum u Australiji.

BMW planira da od iduće godine sam nabavlja kobalt iz rudnika u Australiji i Maroku. Ugovori su sklopljeni na period do 2025. godine, a nemačka kompanija će isporučivati sirovinu kineskom proizvođaču baterijskih ćelija CATL-u i južnokorejskom Samsung SDI-ju. Ugovor sa kineskom kompanijom je ''težak'' 7.3 milijardi, a onaj sa južnokorejskim Samsungom 2.9 milijardi evra. Oba pokrivaju period do 2031. godine. BMW proizvodi baterije za svoje potrebe u fabrikama u nemačkom Dingolfingu, američkom Spartanburgu i kineskom Shenyangu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslama blokirali benzinsku stanicu u Zagrebu!

Iza tog poteza je ogorčenost jednom navikom vozača

 

tesla zg 002.jpg

 

Šoping centri, hoteli, garaže, javne površine - mesta su gde ćete najčešće naći punjače za električna vozila. Jasno je za koga su rezervisana, ali zbog vozačke nekulture vlasnici električnih automobila se često nađu u problemu. Naime, često se dogodi da im vozači automobila pokretanih fosilnim gorivima zauzmu mesto ispred punjača jer, eto, nisu mogli da nađu drugo mesto. To naravno stvara velike probleme vlasnicima električara koji su tada primorani da čekaju da se osoba vrati ili potraži drugi punjač u blizini.

 

Kako bi takvima pokazali kako po tom pitanju izgleda život u koži vlasnika električnog automobila, vlasnici električnih modela su se okupili i ove nedelje odlučili da na nekoliko minuta zauzmu sve ''pištolje'' na prometnoj INA benzinskoj stanici u Zagrebu. Time su dali do znanja vlasnicima ''normalnih'' automobila kako je to kada se ne može pristupiti ''izvoru energije''.

 

tesla zg 001.jpg

 

''Revenge of the electric car!'', napisali su na svom Facebook profilu organizatori akcije Tesla Motors Club Croatia. Naravno, nije dugo trebalo da vest prenesu i veliki strani auto mediji...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista top-10 najvećih proizvođača baterija

 

vw baterije.jpg

 

Objavljeni su rezultati najvećih svetskih proizvođača baterija za električna vozila za prvih deset meseci ove godine prema učešću na tržištu. Današnja moderna autoindustrija je snažno zakoračila prema potpunoj orjentaciji ka proizvodnji električnih ili delimično elektrifikovanih vozila. Ipak, nakon prvih deset meseci ove godine rezultati najvećih kompanija za proizvodnju, mahom litijum-jonskih baterija, pokazuju prilično nepovoljan trend koji bi mnogim proizvođačima električnih automobila mogao da zagorča ionako ogromna finansijska ulaganja u elektromobilnost.

A zakonodavstvo je, bar u najrazvijenijim zemljama, prilično strogo i svakim danom sve strože prema ograničavanju emisije CO2 koje proizvode automobili u svakodnevnoj upotrebi. U ovom slučaju nema nevinih; od proizvođača primarnih sirovina, proizvođača baterija, proizvođača automobila, proizvođača električne energije, pa sve do samih kupaca. Pogledajmo koji su najveći proizvođači baterija za električna vozila:

 

199315-baterije01.jpg

 

Bacimo pogled na situaciju na tržištu proizvođača baterija na početku 2019. godine - Panasonic (Japan) je bio najveći proizvođač litijum-jonskih baterija za električnu mobilnost sa ukupno proizvedenim kapacitetom baterija od 23 gWh (gigavat-sat). Sledi ga kineski Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) kapaciteta 12 gWh i kineski BYD. CATL je proizveo 11.8 gWh kapaciteta baterije u 2017. godini, što je bilo povećanje od preko 74 podsto u odnosu na 2016. Japanski Panasonic je bio drugi najveći proizvođač sa 10 gWh, a BYD treći sa 7.2 gWh. Drugi kineski proizvođač OptimumNano Energy Co. Ltd. (sada nisu među prvih 10) i južnokorejski LG Chem bili su broj 4 i broj 5 sa proizvodnjom od 5.5 gWh i 4.5 gWh.

 

Ali, u oktobru 2019. godine, Panasonic i BYD su zabeležili nagli pad prodaje baterija za električna vozila jer je potražnja oslabila u SAD-u i Kini. Pa sada lista top-10 najvećih proizvođača baterija na svetu uzevši u obzir prodajne rezultate za prvih deset meseci izgleda kao u tabeli. Izmereno kapacitetom, prodaja Panasonica je pala za 38 odsto, dok su isporuke BYD-a pale za 66 odsto, čime je ova kineska kompanija izgubila svoju poziciju broj 3 koju je preuzeo južnokorejski LG Chem. Prodaja vodeće kompanije za proizvodnju baterija na tržištu - Contemporary Amperex Technology Co. pala je za 17 odsto.

 

Inače, među prvih deset najvećih kompanija koje proizvode baterije za elektrifikovana vozila, 4 su kineske, 3 japanske (Panasonic, AESC, PEVE) i 3 južnokorejske kompanije (LG Chem, Samsung SDI, SK Innovation). Prema prodajnim rezultatima ovih deset najvećih proizvođača drže 87.7 odsto svetskog tržišta, a samo kineske kompanije od toga 41.2 odsto. Smanjivanje potražnje za električnim vozilima u Kini utiče na ukupan pad globalnog tržišta i bazira se na kupovini baterija od strane proizvođača automobila. Prodaja novih elektrifikovaih vozila, koja uključuje potpuno električna vozila, plug-in hibride i automobile na gorive ćelije, u Kini je u padu pet uzastopnih meseci nakon što je vlada smanjila subvencije. ''Sve je veća zabrinutost zbog globalnog tržišta baterija jer se očekuje da potražnja u SAD-u i Kini za sada ostaje slaba'', navodi se u izjavi SNE Research.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umesto da vi tražite mesto punjenja vašeg električnog ljubimca, punjač traži vaš automobil

 

199462-vw ev 02.jpg

 

Volkswagen pruža pogled u budućnost u kojoj vozači električnih vozila više neće tražiti punjače za električne automobile. Umesto toga mobilni robot za punjenje Volkswagen Group Components-a preuzima na sebe ovaj zadatak i vozi se prema električnom automobilu, koji treba punjenje strujom, potpuno autonomno. Mnogi vozači električnih vozila se žale da im vozači ''fosilnih'' automobila zauzimaju mesto namenjeno za punjenje električnih vozila. Budući da je tih mesta za sada u svetu još uvek premalo, Volkswagen se poslužio obrnutom logikom i svojim mobilnim punjačem čini svako parking mesto pogodnim za punjenje električnih vozila.

 

Ovaj VW-ov mobilni sistem punjenja se sastoji od dvi jedinice: robota i uređaja za skladištenje energije. Nakon što je pokrenut putem komunikacije putem aplikacije ili V2X, mobilni robot se vozi do vozila kome treba punjenje i sa njim komunicira. Od otvaranja poklopca utičnice za punjenje, spajanja do razdvajanja - celi proces punjenja se odvija bez ljudske interakcije. Mobilni robot donosi ''prikolicu'' u obliku mobilnog uređaja za skladištenje energije do vozila kojem je potrebno punjenje i spaja ih; tada koristi ovaj uređaj za punjenje akumulatora električnog vozila. Mobilni uređaj za skladištenje energije ostaje sa vozilom tokom celog postupka punjenja, dok se robot u međuvremenu vraća na mesto gde se nalazi nekoliko ''prikolica'' koje se takođe samostalno pune na posebno uređenom mestu za punjenje strujom. Budući da je robot u tom trenutku slobodan, može otići po drugu mobilnu jedinicu i da puni druga električna vozila. Nakon što je usluga punjenja završena na određenom električnom vozilu, robot skuplja uređaj za spremanje energije i vraća ga u stanicu za punjenje.

 

199463-vw ev.jpg

 

Svaka ''prikolica baterija'' sadrži 25kWh snage i sposobna je da brzo puni strujom (DC) do 50 kW. Sam vučni robot je opremljen nizom kamera, laserskih skenera i ultrazvučnih senzora kako bi mogao da se slobodno kreće po parkingu. Mark Möller, šef odeljenja Volkswagen Group Components, rekao je da će ovaj sistem ''pokrenuti revoluciju'', jer ''može da dovede infrastrukturu za punjenje automobilu, a ne obrnuto.'' Kompaktni dizajn robota za punjenje je savršeno prikladan za upotrebu u ograničenim parkinzima bez infrastrukture za punjenje, poput podzemnih parkinga. Möller nastavlja: ''Čak i dobro poznati problem napunjenosti stanice za punjenje drugog vozila više neće postojati sa našim konceptom. Jednostavno odaberete bilo koje parking mesto kao i obično. Ostatak možete prepustiti našem elektronskom pomagaču.''

 

Volkswagen učestvuje u inicijativama za uspostavljanje infrastrukture za punjenje na mnogim nivoima. Zajedno sa distributerima, kompanija će do 2025. instalirati ukupno 36.000 punjača u Evropi. Veliki deo njih biće javno dostupan. Volkswagen takođe lansira vlastiti wallbox za kućno punjenje nazvan ID.Charger. I kao suosnivač zajedničkog poduvata IONITY, Volkswagen učestvuje u instaliranju 400 parkova za brzo punjenje na glavnim evropskim autoputevima. U srednjeročnom periodu, punjenje EV-a će postati jednako lako kao i punjenje pametnog telefona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla radi na baterijama koje će moći da izdrže milion milja

 

tesla v3.jpg

 

Kompanija Tesla radi sa timom fizičara sa kanadskog Univerziteta Dalhauzi na novoj generaciji litijum-jonskih baterija koje će biti znatno dugotrajnije od postojećih. Dva partnera su krajem 2019. godine zaštitili tehnologiju za nove baterije, koje će, kako je rekao Ilon Mask u aprilu prošle godine moći da izdrže 1.6 miliona km, odnosno milion milja vožnje. I mada ove baterije nisu toliko značajne za prosečnog kupca automobila u Sjedinjenim državama (Amerikanci prosečno pređu 150.000 milja ili 241.000 km, pre nego što zamene svoj auto za novi), one će biti naročito važne za električne kamione u SAD koji prelaze velike razdaljine i kilometraže tokom svog radnog veka. Naime, takvi kamioni prelaziće 150.000 milja godišnje. Baterije od 100 kWh, koje Tesla trenutno koristi u Modelu S i Modelu X mogu da izdrže između 1.000 i 2.000 ciklusa punjenja/pražnjenja, dok će prema patentu koji je zaštićen 26. decembra prošle godine nove baterije zadržati čak 90% početnog kapaciteta nakon 4.000 ciklusa, a posle 1.000 ciklusa izgubiće svega 5% ukupnog kapaciteta. Iako mnogi proizvođači automobila favorizuju takozvane ''solid state'' baterije za električna vozila budućnosti, ovaj patent pokazuje da Tesla i Ilon Mask i dalje prednost daju litijum-jonskoj tehnologiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beč će uskoro imati 1.000 električnih punionica

 

bec ev.jpg

 

U protekloj godini su Bečlije 62.500 puta napunili svoja električna vozila. U Beču je trenutno na elektroenergetsku mrežu priključeno 630 javnih električnih punionica, a plan je da se u rad pusti još 370.

''Do kraja 2020. godine pustićemo u rad dodatnih 370 punionica. U završnoj fazi će se u gradu na svakih 400 metara moći izvršiti punjenje'', rekao je Michael Strebl, direktor preduzeća za snabdevanje energijom ''Wien Energie''. ''Wien Energie'' u 2020. godini nastavlja sa razvojem svoje infrastrukture i promocijom elektromobilnosti tako da će korisnicima u 23 bečke opštine ubrzo biti dostupno ukupno 1.000 punionica. Preduzeće u ovu inicijativu ulaže 15 miliona evra.

Elektromobilnost je 2019. godine u Beču doživela ekspanziju od 50% sa znatnim pojačanjem krajem godine. Dok su građani u septembru 2019. dnevno samo 221 puta koristili punionice, u novembru iste godine je taj broj porastao na 300 punjenja. Javne punionice ''Wien Energie'' se snabdevanjem 100% zelenom energijom iz solarnih i drugih obnovljivih izvora. Na ovaj način i snabdevač i korisnici aktivno doprinose poboljšanju kvalitete životne sredine. Prednost električnih vozila je značajno smanjenje štetnih gasova, CO2-emisija i smanjenje buke u gradovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 2030. Evropi je potrebno 15 puta više javnih stanica za punjenje električnih vozila

 

elektricni park.jpg

 

Otprilike tri miliona javnih mesta za punjenje biće potrebno za 44 miliona električnih vozila u 2030. godini ako Evropska unija do 2050. godine želi da postane klimatski neutralna, pokazuju nova istraživanja istraživačke grupe ''Transport & Environment'' (T&E). To je preko 15 puta više od 185.000 javnih punjača koji su trenutno dostupni u EU, a koji su dovoljni za trenutnu električnu flotu, ali ne i korak sa rastućim  tržištem nakon 2020. godine.Za finansiranje potrebnih punjača, procenjuje se, u Evropi je u sledećih 11 godina potrebno 20 milijardi evra ili prosečno 1.8 milijardi evra u privatnim i ciljanim javnim ulaganjima. To je danas samo 3% godišnjeg troška EU na drumsku infrastrukturu. ''T&E'' tvrdi da je ovo poslovna prilika i da sufinansiranje može doći iz evropskog plana ulaganja, koji će podržati milijardu evra održivih ulaganja u sledećoj deceniji u okviru Zelenog plana EU (Green Deal). Punjenje kod kuće i na radnom mestu mora da bude prioritet, a između 20 i 30 odsto tih punjača će biti potrebno u ugroženim i manje naseljenim područjima kako bi se obezbedilo da svi imaju koristi od vozila sa nultom emisijom.

 

Lucien Mathieu, analitičar ''T&E'', ističe: ''Zeleni plan za saobraćaj može da se desi samo sa nultom emisijom. To znači uložiti novac u postavljanje mreže javnih punjača, posebno kod kuće i na poslu, a ne u izgradnju više fosilnih gasovoda. Do sada je broj punjača išao u skladu sa potražnjom, ali predstojeći električni rast potrebno je napuniti velikim širenjem mreže za punjenje''. Predstojeća revizija EU direktive o alternativnom gorivu je presudan trenutak za Evropsku komisiju da pomogne vozačima kako bi što lakše podneli troškove i pomogne preduzećima da plove na talasu elektrifikacije. Ove godine to mora da se preispita i da se pretvori u uredbu sa ambicioznim ciljevima kako bi se osigurala brza i usklađena ugradnja punjača u celoj Evropi.

 

''Prelaskom na električna vozila stvoriće se prilika za evropsku industriju od više milijardi evra u radu mreža, proizvodnji i ugradnji kao i održavanju javnih naknada. EU mora da učini sve što može kako bi se borila protiv klimatskih nepogoda, istovremeno podržavajući radna mesta u Evropi'', ističe Lucien Mathieu. Analiza ''T&E''-a se bazira na novoj mernoj jedinici infrastrukture javnih punjača koju je razvila kako bi pomogla regulatorima da postave ciljeve i odrede koliko javnih punjača će biti potrebno. Saobraćaj je najveći klimatski problem u Evropi. Automobili emituju 44% emisije CO2 iz saobraćaj i njihov uticaj i dalje raste. Da bi ostvarila ambiciju Zelenog ugovora EU-a, Evropi će biti potrebno 40% novih automobila koji će imati nultu emisiju do 2030. godine, a poslednji automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem će morati da se prodaju najkasnije do 2035. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen kupuje udeo u kineskom proizvođaču baterija Guoxuan

 

vw baterije.jpg

 

Volkswagen namerava da kupi 20% udela u kineskom proizvođaču baterija Guoxuan High-tech, rekla su dva izvora. VW će time prvi put postati direktni vlasnik udela u kineskom proizvođaču baterija, a plan se vremenski poklopio i sa njegovim nastojanjima da do 2025. godine poveća prodaju električnih automobila u Kini na 1.5 miliona godišnje, uključujući i hibridne modele. Nemačka kompanija namerava da sledećih nedelja kupi udeo u Guoxuanu putem zatvorene ponude ograničenom krugu ulagača. S obzirom na Guoxuanovu tržišnu vrednost od 2.8 milijardi dolara, 20-procentni udeo vredi oko 560 miliona dolara.

 

Detalji sporazuma su uglavnom utanačeni i dve kompanije čekaju nove kineske propise o zatvorenoj ponudi deonica ulagačima koji bi trebalo da osiguraju fleksibilniji mehanizam utvrđivanja cena i kraći period zabrane prodaje deonica za nove vlasnike, rekao je jedan od Reuters-ovih izvora. Nakon kupovine udela Volkswagen će postati drugi po veličini deoničar kineske kompanije, nakon Zhuhai Guoxuan Tradinga, kompanije koju kontroliše osnivač Li Zhen. Ona trenutno drži četvrtinu vlasničkog udela u Guoxuan High-techu. U Volkswagenu nisu želeli da komentirišu informaciju o kupovini udela. Guoxuan i Kineska regulatorna komisija za vrednosne papire nisu odmah odgovorili na Reuters-ov zahtev za komentarom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes negirao navode da nemaju dovoljno baterija

 

mercedes eqc 01.jpg

 

Mercedes je negirao navode da nemaju dovoljno baterija i da će zbog toga morati da smanje produkciju vozila. Sudeći po jednom mediju Mercedes neće imati dovoljno baterija za svoje automobile i oni će morati da skrate proizvodnju električnih automobila za čak 50%. Jerg Haue, jedan od direktora Dajmlera, govorio je za Rojters i u tom razgovoru potpuno negirao navode ovog magazina.

''Dajmler planira da napravi oko 50.000 modela Mercedes Benz EQC u 2020. godini''. On je takođe naveo da je Mercedes planirao da proda oko 25.000 EQC modela prošle godine, ali su zbog manjka baterija napravili samo 7.000 i dodao da postoje određeni problemi što se tiče nabavke baterija. Auto Bild je u posebnom izveštaju naveo da bi lansiranje Mercedesovog EQC modela na severnoameričkom tržištu mogao biti odložen za 2021. godinu zbog određenih problema u proizvodnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total i Peugeot ciljaju na 10-15% tržišta baterija za električne automobile

 

peugeot 208 01.jpg

 

Zajedničko ulaganje francuskog energetskog diva Total i proizvođača automobila Peugeot ima za cilj proizvodnju baterija za milion električnih vozila godišnje do 2030. godine, izjavio je glavni izvršni direktor Totala Patrick Pouyanne. ''To će biti oko 10% do 15% tržišta i zahtevaće 5 milijardi evra investicija'', rekao je Pouyanne prilikom pokretanja pilot linije za projekat na jugozapadu Francuske. Projekat, kroz zajedničko ulaganje obe firme poznate pod nazivom Automotive Cell Company (ACC), podržavaju francuska i nemačka vlada te Evropska unija, dok se blok utrkuje za izgradnju konkurentnog sektora akumulatora koji će osporiti azijsku dominaciju.

 

U decembru je Evropska komisija odobrila 3.2 milijarde evra državne pomoći iz sedam zemalja za istraživačke i razvojne projekte u sektoru baterija, uključujući projekat Total-PSA. Projekat će dobiti 1.3 milijarde evra javnih sredstava tokom razvojne faze, kažu u Totalu. ''Moramo se brzo kretati. Naši kupci traže električne baterije jer ih Evropa traži. Moramo pokrenuti industrijsku fazu za proizvodnju akumulatora do 2023./2024. U Francuskoj i Nemačkoj sa Opelom'', dodao je Pouyanne. Prva faza će pokrenuti investicionu odluku za veliko postrojenje za proizvodnju od inicijalno 8 gigavat-sati (GWh), koje će se kasnije povećati do 24 GWh. U Nemačkoj će biti napravljeno drugo proizvodno postrojenje istog kapaciteta kome će do 2030. kombinovati kapacitet biti 48 GWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panasonic i Toyota sklopili partnerstvo za baterije za električne automobile

 

toyota panasonic.jpg

 

Toyota i Panasonic osnovali su zajedničko preduzeće za proizvodnju baterija za električne automobile. Kompanija, nazvana ''Prime Planet Energy and Solutions'', omogućiće da baterije budu dostupne svim proizvođačima automobila, a biće u funkciji već u aprilu. Panasonic već isporučuje baterije američkom proizvođaču električnih automobila Tesla. Takođe jača partnerstva kako bi smanjila svoju zavisnost od Amerikanaca. Nova kompanija sa više od 5.000 zaposlenih će biti u vlasništvu Toyote 51%, a ostatak u vlasništvu Panasonic, objavile su dve kompanije. Zajedničko ulaganje dokazuje da japanske kompanije žele da postanu važniji igrači na globalnom tržištu baterija za električne automobile.

''Očekuje se da će baterije, kao rešenje za pružanje energije automobilima i raznim drugim oblicima mobilnosti, i kao rešenje za razne oblike pitanja okoline, igrati centralnu ulogu u budućem društvu'', napisale su dve kompanije u zajedničkom saopštenju za javnost. Toyota planira da poveća svoj udeo u prodaji električnih automobila u ukupnom prihodu na 50% do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CarGo radi na razvoju šire mreže električnih punjača

 

200514-car go.jpg

 

Direktor kompanije ''CarGo Technologies'' Vuk Guberinić najavio je saradnju sa rumunskom softverskom kompanijom na razvoju šire mreže električnih punjača prvo u Beogradu, a zatim i širom Srbije. ''Na ovaj način ne samo da ćemo raditi na smanjenju emisije štetnih materija, već verujemo da ćemo podstaći i rast turizma. Sve više Evropljana koristi električne automobile, a Srbiju zaobilaze kada vide da na mapi ovde nemaju gde da napune svoja kola'', rekao je Guberinić.

 

Guberinić je o saradnji razgovarao sa predstavnicima rumunske kompanije ''Safe Flee'', koja je lider u proizvodnji elektro punjača na tržištu Jugoistočne Evrope, a pored toga je kreirala i softversku tehnologiju za savremeno upravljanje punjačima. ''Ovi električni punjači su efikasni, a pristupačni. Imaju najsavremeniju tehnologiju i predstavljaju rešenje iz Evropske unije. Elektro punjači na javnim i privatnim parkiralištima su neophodna infrastruktura. Ukoliko se naši ambiciozni planovi ostvare, to će dodatno podstaći građane da nabave električne automobile, a to će biti ozbiljan korak ka izgradnji zdravije Srbije'', rekao je Guberinić posle sastanka. Prema njegovim rečima, poznata rumunska firma izrazila je želju da započne ozbiljnu saradnju sa CarGo nakon što su čuli za najveću elektro flotu u Srbiji.

 

''Nedavno je Rumunija zabeležila najveći rast u korišćenju električnih automobila među EU članicama. Tome su doprinele ovakve inicijative, ali i njihovo ministarstvo ekologije koje podržava postavljanje 20.000 stanica za električno punjenje'', kazao je Guberinić i dodao da je ponosan što je CarGo propoznatljiv kao brend koji modernizuje tržište i menja industrije na bolje. SafeFleet je inovativan telematički softver u oblasti direktne komunikacije od ''mašine do mašine'' (M2M), koji koriste kompanije u Italiji, Poljskoj, Mađarskoj i drugim zemljama EU. Pored električnih punjača, SafeFleet već više od 20 godina svojim klijentima nudi različita rešenja, poput GPS nadzora voznog parka, automatskog plaćanja drumarine i mobilnog plaćanja parkiranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro još 10 punjača duž auto-puteva

 

punjac za auto.jpeg

 

Javno preduzeće ''Putevi Srbije'' planira u narednom periodu instalaciju još 10 brzih elektropunjača duž auto-puteva pod naplatom u Srbiji, najavio je pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine JP ''Putevi Srbije'', Darko Savić. On je novinarima na štandu tog preduzeća na beogradskom Sajmu turizma rekao da će ti punjači biti snage od 50 kW i podsetio da je pet punjača već postavljeno na najprometnijim lokacijama još pre tri godine. Savić je naveo da se već tokom sledeće nedelje očekuje objavljivanje ponovljenog tenderskog postupka za postavljanje tri brza punjača snage 175 kW.

''Objavljivanje očekujemo u toku sledeće nedelje, a očekujemo brzo i realizaciju projekta'', rekao je Savić. Ističe da prethodni tenderski postupak nije završen zbog određenih žalbi, ali da je pripremljena dokumentacija za pokretanje novog postupka za instalaciju tri brza punjača. Realizacija projekta postavljanja elektro punjača planira se do sredine leta.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi Teslini punjači u Beogradu?

 

201443-tesla bg.jpg

 

Srbija je jedna od malobrojnih zemalja u Evropi u kojoj do sada nije bilo Teslinih elektropunjača. Na Tviteru se pojavila fotografija za koju se navodi da prikazuje montažu 4 superpunjača za Tesline električne automobile ispred robne kuće Ikea u Beogradu, prenosi B92. Američki proizvođač električnih automobila najavio je još 2017. godine da planira izgradnju tri stanice za dopunu baterija svojih modela u našoj zemlji. Kako je tada prikazano na mapi, predviđeno je da se superpunjači postave na lokacijama u blizini Beograda, Niša i Požege. Tri godine kasnije izgleda da je počela realizacija ovih planova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji otvoreni prvi Teslini punjači

 

tesla ikea.jpg

 

Prva 4 brza punjača za električne automobile marke Tesla postavljena su pored robne kuće Ikea u Beogradu i već su u funkciji, potvrdili su u toj kompaniji za B92.net. Nakon što se na društvenim mrežama pojavila fotografija na kojoj se vide radnici koji instaliraju Tesline ''superpunjače'' kod Ikee, iz Tesle je stigla zvanična informacija da su ova 4 brza punjača za električna vozila te kompanije stavljena u funkciju. To su ujedno i prvi Teslini brzi punjači u našoj zemlji, čije je postavljanje najavljeno još 2017. godine.

 

Kako su nam rekli u toj kompaniji, reč je o 4 ''superpunjača'' snage 150 kW za dopunu baterija električnih Tesla automobila. Punjači su prvenstveno namenjeni vozačima ovih modela koji u tranzitu prolaze kroz Srbiju kako bi mogli da dopune pogonske baterije i nastave dalje svoj put bez dužeg zaustavljanja. Zato je i odabrana lokacija u neporednoj blizini auto-puta, ali i našeg glavnog grada. Iz Tesle navode da će vlasnici Modela S, Modela X i Modela 3 od sad moći kod Ikee da dopune svoja vozila za 20-ak minuta, što će im omogućiti da pređu i do 250 dodatnih km. Zvanična informacija o lokaciji beogradskih punjača trebalo bi uskoro da bude dostupna na Teslinom sajtu, kao i na ''touchscreen'' ekranima u vozilima ovog proizvođača. U Tesli kažu da uskoro otvoriti još jednu stanicu sa brzim punjačima u Srbiji, a ona će se takođe nalaziti duž auto-puta na koridoru 10, u Aleksincu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam pre jedno godinu dana bio do Ikee, ispred jedinog punjača za električna vozila bila parkirana matora Opel Omega.

A onaj ogromni parking prazan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robot CARL samostalno puni električne automobile

 

carl 02.jpg

 

Najbolje vreme za punjenje električnih automobila jeste kada radite, spavate, jedete i slično, ali to nije baš uvek moguće. Mnogi vlasnici električnih automobila nemaju stanice za punjenje kod kuće ili na radnom mestu, a kineska kompanija Aiways nudi rešenje. Radi se o robotu CARL koji puni električne automobile nakon što ih samostalno pronađe. Robot se poziva putem aplikacije te dolazi do automobila i puni njegovu bateriju. Za manje sat vremena može da napuni bateriju do 80%, a njegov kapacitet je 30 ili 60 kWh.

 

carl 01.jpg

 

CARL za lociranje automobila koristi GPS i to na svom polju delovanja, npr. parkingu. Kada napuni jedan automobil, robot ide do drugog ili se vraća u svoju baznu stanicu. Celi proces je automatizovan tako da vlasnik automobila ne mora da bude prisutan jer robot sve radi sam. Kompanija Aiways je patentirala CARL, ali je teško očekivati da ćemo ga uskoro videti na delu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pop-up punjači za električne automobile na ulici

 

pop 003.jpg

 

U Velikoj Britaniji se upravo testira nova vrsta punjača za električne automobile koji iskače iz poda. ''Pop-up'' čvorišta za punjenje iz kompanije Urban Electric, naime, mogu da budu korisni vlasnicima EV-a bez prilaznog puta ispred kuće kako bi napunili baterije svojih električnih automobila ako nemaju gde da parkiraju osim na ulici. U Velikoj Britaniji naime, 43 posto domaćinstava (ili 8 miliona automobila) prema Urban Electricu, nema mogućnost punjenja vozila u domu, zbog čega punjači na ulici uz ivičnjak imaju puno smisla. Ovi punjači isporučuju brzinu punjenja od 7kW i prikladni su za 90 posto stambenih ulica. Iako snaga od 7kW možda ne zvuče puno, ove jedinice za punjenje su dizajnirane za korišćenje tokom noći, a budući da se nalaze u stambenim područjima, znači da će ih EV vlasnici koristiti onoliko često koliko žele ili moraju.

 

pop 002.jpg

 

Način na koji je sistem dizajniran za rad jeste takav da se kada se vozač približi punjaču kojim se upravlja putem aplikacije u pametnom telefonu, stanica za punjenje se jednostavno ''izvuče'' iz poda.

 

pop 001.jpg

 

Tom Hayes član gradskog veća grada Oksforda je izjavio da će ideja Urban Electrica sigurno pomoći u oblikovanju života sa električnim vozilima koji je verovatno pred nama u budućnosti i da je vrlo zadovoljan jer je Oksford prvi grad koji je isprobao ovu tehnologiju. U međuvremenu, povratne informacije korisnika koji su učestvovali u testiranju novog sistema su pokazale da su pouzdanost, pristup i dostupnost najvažniji faktori koji su zadovoljeni, pa su inovaciji dali ukupnu prosečnu ocenu od 4.3 od 5. ''Bili smo oduševljeni kada smo saznali da su svi stanovnici, a ne samo vozači električnih automobila bili zadovoljni postavljanjem novog čvorišta za punjenje na njihovoj ulici, potvrdivši naš pop-up koncept vrlo korisnim i diskretnim'', rekao je suosnivač Urban Electrica Olivier Freeling-Wilkinson.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus garantuje milion kilometara na novoj bateriji

 

202969-lexus ux.jpg

 

Posle 15 godina rada na hibridnim vozilima i skoro 2 miliona prodatih, Lexus je na tržište dostavio svoj prvi potpuno električni model pod nazivom UX 300e. Ovo je prvi Lexusov automobil koji neće imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali će imati Li-Ion bateriju od 54.3 kWh sa kojom se iz punjenja može preći oko 300 kilometara. Rad baterije nadziru senzori koji prate napon i temperaturu i sve je regulisano vazdušnim hlađenjem koje je prema mišljenju ljudi iz Lexusa dosta bezbednije rešenje i premijerno je odrađeno za model UX 300e.

Životni vek ove baterije značajno je produžen pošto Lexus garantuje da ćete sa njom moći da pređete 1.000.000 kilometara bez ikakvih problema, uz uslov da se vlasnik pridržava redovnim proverama stanja uz predviđene programe. UX 300e ima trogodišnju garanciju na vozilo i petogodišnju garanciju (ili 100.000 km) na pokriće za kvarove pogonskog sklopa, očekuje se da se u Evropi na tržištu nađe krajem 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...