Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Spreman srpski punjač za e-vozila

 

ieeg.jpg

 

Prvi srpski punjač za elektromobile je napravljen, testiran i pre prve ugradnje biće izložen na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, koji počinje 22. marta.

''Punjač će privući veliku pažnju i biće izložen na štandu Asocijacije automobilskih novinara Srbije, pored najprodavanijeg hibridnog i elektro-automobila'', kaže Dragan Milutinović, predsednik Asocijacije. ''Ove godine će, uz automobil godine koji će biti izabran, atrakcija biti najsavremeniji punjač i e-vozila.''

 

Prvi srpski punjač za elektro-automobile proizvod je kompanije IEEG iz Stare Pazove. ''Ovaj naš proizvod nastao je u saradnji sa Elektrotehničkim fakultetom iz Beograda uz pomoć Vlade Srbije, Ministarstva za inovativne tehnologije, uz podršku Privredne komore Srbije'', kaže, za ''Novosti'', Slavko Vujović, prvi čovek kompanije IEEG. On objašnjava da je sve od softvera, hardvera pa do mehaničkih delova, osmišljeno i napravljeno u Staroj Pazovi. ''Prvi napravljeni punjač biće izložen na štandu novinara na Salonu automobila u Beogradu i imaće 22 kilovata. Razvija se i punjač od 50 kilovata, ali smo otpočeli i projekat punjača snage 125 kilovata namenjenog za elektroautobuse i kamione'' - objašnjava Vujović. Punjač je izrađen prema svim standardima EU, ali ima mogućnost konekcije i sa vozilima koja se prave u SAD i Kini. Univerzalan je i odgovara za, trenutno, sva poznata elektrovozila. Cena punjača, kažu u ovoj kompaniji, veoma je konkurentna stranim, baš zbog činjenice da se pravi u Srbiji. Prvi punjač će biti, posle salona automobila, postavljen u Staroj Pazovi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspao bi nam se energetski sistem sa 10000 brzih punjača , to kad bi svi sutra prešli na elektro vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia i Amazon se udružuju u prodaji i instalaciji kućnih stanica za punjenje EV-ova

 

kia amazon.jpg

 

Većina električnih automobila puni se kod kuće, a to može biti naporno vlasnicima ovih automobila koji ne žele da ih pune satima.

Da bi rešili ovaj problem, ne samo da im je potreban punjač za brzo punjenje, već moraju da pronađu i lokalnog električara koji će im instalirati potrebnu opremu. Baš iz tog razloga Kia i Amazon su se udružili, kako bi obezbedili punjače od 240V u tri konfiguracije: Bosch, ChargePoint i JuiceBox. Lokalni licencitani električari, koji su deo ''Amazon Home Service'' programa, instaliraju punjače, a finalna cena kompletne usluge variraće od slučaja do slučaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nikakav problem evo neka tamo matora Srbenda ima rešenje ali niko ga ne sluša
( naleteo na ovo pogledah i i i ne znam koju pametnu prozboriti teško mi razlučiti da li je sa ove ili one strane ogledala )

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još 10 novih elektro punjača na auto-putevima

 

punjac srb.jpg

 

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović izjavila je da će Vlada Srbije nastaviti da razvija mrežu elektropunjača na auto-putevima i da će pored pet postojećih, na leto biti postavljeno još 10 novih brzih punjača. ''Krenuli smo pomalo stidljivo, sa pet punjača na Koridoru 10, a do 1. juna biće postavljeno još 10. Pored toga, kao Vlada razmatraćemo da napravimo ozbiljniju strategiju o tome kako da se uključimo u nove tehnologije u ovoj oblasti, kao i subvencije za kupovinu hibridnih i električnih automobila'', rekla je Mihajlović na sajmu automobila, saopštilo je Ministarsvo saobraćaja. Ona je dodala da su do pre dve ili tri godine glavna tema bile rupe na putevima i završetak Koridora 10, ali da se situacija promenila, da danas ima oko 20 miliona vozila više na auto-putevima Srbije nego pre četiri godine, te da je neophodno da i infrastruktura na auto-putevima bude kao u razvijenim evropskim zemljama.

 

''Nema ništa važnije od toga da čuvamo prirodu i da podižemo kvalitet života. Danas imamo manje od 200 registrovanih električnih automobila i nešto više od 200 hibridnih na oko 2.5 miliona registrovanih, ali sam sigurna da će sa svim što radimo u infrastrukturi i ovi pokazatelji biti sve bolji'', rekla je Mihajlović. Ministarka saobraćaja je na 54. međunarodnom sajmu automobila u Beogradu uručila priznanje za auto godine 2019. godine, za Peugeot 508, kao i dve specijalne nagrade - za najprodavaniji model hibridnog automobila, japansku tojotu, i najprodavaniji model električnog automobila, koju je osvojio Volkswagen u izboru Asocijacije automobilskih novinara Srbije i Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesti: Proizvodnja baterija za električna vozila štetna za okolinu

 

178794-vw id.jpg

 

''Amnesty International'' je osudio industriju električnih vozila jer se predstavlja kao prijatelj okoline, dok proizvodi baterije upotrebom fosilnih goriva i neetično prikupljenim materijalima. U saopštenju organizacije navodi se da je proizvodnja baterija štetna za okolinu i ozon zbog emisije ugljenika, dok je izvlačenje minerala upotrebljenih u baterijama povezano sa kršenjem ljudskih prava, poput dečjeg rada.

 

''Električna vozila ključ su udaljavanja industrije vozila od fosilnih goriva, ali ona trenutno nisu etička, kako bismo hteli da ih vidimo'', navodi se u saopštenju organizacije. Za proizvodnju litijum-jonskih baterija za električna vozila potrebno je puno energije, a fabrike su najviše smeštene u Kini, Južnoj Koreji, i Japanu, gde se energija stvara sagorevanjem uglja i drugih fosilnih goriva, napominje ''Amnesty''. Svetski proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u povećanje proizvodnje električnih vozila. Volkswagen planira da poveća godišnju proizvodnju takvih vozila na tri miliona do 2025. godine, od 40.000 koliko su proizveli u 2018. godini. Amnesty traži da industrija takvih vozila da kroz inovacije osmisli bateriju koja će biti etički i ekološki prihvatljiva u idućih pet godina, te da u međuvremenu otkriju koliko se u proizvodnji emituje ugljenik i da lanci nabave minerala budu objavljeni. Prošlog meseca 14 nevladinih organizacija, uključujući ''Amnesty'' i ''Global Witness'', usprotivili su se planovima Londonskog tržišta metala (LME) da zabrani kobalt koji je rezultat kršenja ljudskih prava. Umesto zabrane kobaltnih brendova LME bi trebalo da sarađuje s kompanijama koje ih proizvode kako bi se osigurala odgovorna proizvodnja, naglasili su iz Amnestija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen traži od partnera izgradnju fabrike baterija velikih kapaciteta

 

vw meb 11.jpg

 

Nemački automobilski div Volkswagen traži od investicijskih partnera da izgrade fabrike električnih baterija minimalnog proizvodnog kapaciteta od jednog gigavata, izjavio je glavni izvršni direktor Herbert Diess. ''Manje od toga nema smisla'', rekao je Diess na marginama Šangajskog sajma automobila. Volkswagen će kupiti baterijske ćelije za električne automobile u vrednosti 50 milijardi evra a kao strateške dobavljače je naveo južnokorejske SKI, LG Chem i Samsung SDI, kao i kineski Contemporary Amperex Technology (CATL). Nemački proizvođač preuređuje 16 fabrika za potrebe proizvodnje električnih vozila i planira da od sredine 2023. proizvodi 33 različita modela električnih automobila modela Škoda, Audi, VW i Seat.

 

''Razmatramo ulaganja u proizvođače baterija kako bi intenzivirali našu elektrifikacijsku ofanzivu i stekli potrebna znanja'', poručuju iz Volkswagena. SKI u Sjedinjenim Državama gradi fabriku baterijskih ćelija koja bi trebalo da snabdeva Volkswagenovu fabriku u Chattanoogi. Južnokorejska kompanija će  litijum-jonskim baterijama opskrbljivati fabriku u kojoj Volkswagen planira proizvodnju od 2022. godine. LG Chem, Samsung i SKI će isporučivati baterije i Volkswagenovim pogonima u Evropi. CATL je VW-ov strateški partner u Kini i snabdevaće njegovu električnu flotu baterijama od 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko traje punjenje elektromobila? U praksi i do nekoliko dana

 

punjenje 1.jpg

 

Proizvođači automobila nas često informišu o kratkom vremenu punjenja baterija. Međutim, to se odnosi samo na idealne uslove i korišćenje visokosnažnih punjača. Realnost je sasvim drugačija.

 

Budućnost mobilnosti je u elektromobilima, tu više nema dileme. Elektromobili će za nekoliko godina dominirati na putevima širom sveta. Međutim, trenutno postoji niz problema koji ograničavaju njihovu mobilnost. Cena je još uvek relativno visoka, autonomija je relativno mala, infrastruktura još uvek nije svim dostupna, a vreme punjenja baterija još uvek je dugo. Proizvođači električnih automobila pokušavaju da informacije o vremenu trajanja punjenja, prikažu u optimističnijim bojama. Mnogi proizvođači ističu, da za samo nekoliko minuta punjenja, vaš automobil postaje sposoban da pređe nekoliko stotina kilometara. Stvarnost je drugačija.

 

Problem je u činjenici, da nije svima dostupna tehnika na koju računaju sami proizvođači. Vreme punjenja zavisi od kapaciteta baterija, a posebno od izvora električne energije na koji ćete prikjučiti vaš elektromobil. U zavisnosti od tehnike punjenja, desetak minuta može lako da se pretvori u dane, upozoravaju iz australijskog ''Car Advice''-a. Kolege su preuzele stvar u svoje ruke i izmerili vreme punjenja baterija na devet unapred odabranih električnih automobila. Oni su za punjenje koristili različite izvore, od klasičnih utičnica, do punjača velike snage na stanicama za punjenje. Ono što je važno, jeste da se baterije uvek pune jednosmernom strujom (DC), a u kućnim uslovima imamo naizmeničnu struju. To znači da svaki elektromobil mora imati ispravljač - koji pretvara električnu energiju naizmenične struje (AC) u električnu energiju jednosmerne struje. To ima veliki uticaj na brzinu punjenja. Na primer, Tesla S ima kapacitet baterija 100 kWh. Ako je priključimo na standardnu mrežu, dobijamo snagu od samo 2.4 kW. Pod ovim uslovima, Tesla će napuniti 100% kapaciteta baterija za 48 sati i 45 minuta, dakle za više od 2 dana!

 

Zato se većina korisnika odlučuje za ''wallbox'', koji snagu povećavaju na 3.7 ili 7.7 kW. U ovom slučaju, punjenje je brže, ali i dalje daleko od brzog. U slučaju punjača snage 3.7 kW, za puno punjenje baterija potrebno je 30 sati i 15 minuta, a ako koristimo wallbox snage 7.7 kW, punjenje traje 15 sati i 15 minuta. Ukoliko u garaži imate trofazno napajanje, snaga wallbox-a može se povećati na 11, odnosno 22 kW. Nažalost, nemaju svi ovakvu utičnicu, zar ne. Ako je imate, punjenje Tesle S smanjiće se na 10, odnosno 7 sati. Najefikasniji način da napunite vaš elektromobil sigurno je eksterna stanica za brzo punjenje. One pretvaraju naizmeničnu u jednosmernu struju i direktno puni baterije jednosmernom strujom. Njihova snaga danas se kreće od 50, 100 ili u slučaju ''Superchargera'' čak 120 kilowatta. U budućnosti se očekuju punjači snage 250 do 350 kW.

 

Ako Teslu spojite sa Superchargerom, punjenje traje samo 40 minuta, što je sjajan rezultat. Nažalost, to je dovoljno za 80% baterije, jer elektronika blokira dalje punjenje. To je zbog toga, što bi punjenje ostalih 20% trajalo toliko dugo, koliko i 80% kapaciteta baterija, jer baterije sa povećanjem napona pružaju sve veći ''otpor''. Brzo punjenje nije dovoljno uverljivo za trajanje baterije. Iz Tesle poručuju vlasnicima, da preferiraju sporu kućnu utičnicu za punjenje, a super-punjače samo za vožnje velike udaljenosti. Ovo se odnosi i na ostale elektromobili. Neki od njih ne dozvoljavaju brzo punjenje, jer neki elekrični sistemi u automobilima nisu kompatibilni sa brzim punjačima. Tako naprimer, Renault Zoe je moguće puniti maksimalnom snagom od 22 kW, a BMW i3 sa punjačem maksimalne snage 50 kW. ''Car Advice'' ističe, da većina vlasnika elektromobila ima na raspolaganju uglavnom manje efikasne metode punjenja, najčešće sa jednom fazom, tako da moraju u obzir uzeti znatno duže vreme punjenja od onog kojeg deklarišu proizvođači.

 

Jedno je sigurno - ako nemate garažu ili parkirno mesto sa dovoljno jakim izvorom električne energije, gde možete napuniti automobil noću, a nema stanice za brzo punjenje u blizini, električni automobil nije dobar izbor za vas.

 

Koliko dugo traje punjenje izabranih elektromobila?

 

Screenshot_11.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW planira da kupuje kobalt za baterije direktno od australijskih i marokanskih rudnika

 

bmw ix3 1111111.jpg

 

BMW će kupovati kobalt, ključnu sirovinu za baterije za električne automobile, direktno od rudnika u Australiji i Maroku kako bi bio siguran da se u proizvodnji tog metala nije koristio dečji rad, izjavio je član uprave. Kompanija će novu metodu direktne nabavke kobalta početi da primenjuje od sledeće godine, za potrebe proizvodnje nove generacije električnih vozila, izjavio je na brifingu novinarima u Parizu član uprave zadužen za nabavku Andreas Wendt.

 

Njegova izjava se nadovezala na najavu Londonske berze metala (LME) da bi od 2022. godine mogla da zabrani odnosno isključi iz trgovanja brendove metala u čijoj proizvodnji se ne poštuje načelo odgovornosti. Portparol švajcarske kompanije za proizvodnju i trgovanje sirovinama Glencore je za ''Rojters'' izjavio da će snabdevati BMW kobaltom iz australijskog rudnika Murrin Murrin, koji je prošle godine proizveo 2.900 tona tog metala. Najveće rezerve kobalta se nalaze u Demokratskoj Republici Kongo gde se često vade u malim rudnicima, uz minimalnu mehanizaciju i labavi nadzor lanca nabavke. Iz BMW-a su prošle godine saopštili da su u toj afričkoj zemlji pokrenuli pilot-projekat kako bi ispitali mogućnosti poboljšanja uslova rada u rudnicima kobalta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen - baterije će trajati celi životni vek električnog automobila

 

vw baterije.jpg

 

Frank Blome je jedan od vodećih ljudi grupe Volkswagen kada je reč o razvoju baterija za električna vozila, a u svom najnovijem intervjuu je izjavio da će VW-ove baterije trajati celi životni vek električnog automobila u koji će se ugrađivati. Takođe, dodao je i da je Volkswagenov cilj da baterije u vozilima baziranim na MEB-u nakon 8 godina korišćenja, odnosno 160.000 pređenih kilometara i dalje mogu da svojim korisnicima ponude minimalno 70% kapaciteta. Dakle, očekuje se da baterija traje koliko i automobili. Budući da se vozila često koriste puno duže od osam godina, pretpostavljamo da je osnovna ideja korišćenje originalnih baterija što je duže moguće, uprkos postupnom smanjenju kapaciteta, do tačke kada je automobil prestar, odnosno preskup za održavanje.

 

Blome je rekao i da su vozila bazirana na platformi MEB u stvari automobili napravljeni oko baterija i da im to omogućava postizanje autonomije od oko 550 km i to po pristupačnim cenama. Rekao je i da će baterije biti dugovečnije ako se pune normalnom brzinom, a ne putem brzih punjača. Takođe, rekao i je i da će na vek trajanja povoljnije uticati ako se baterije pune do otprilike 80% kapaciteta, a ne do 100%. Dodao je i da je 80% kapaciteta u većini slučajeva dovoljno. Blome je dodao i da se nastavak razvoja litijum-jonskih baterija neće nastaviti tempom iz poslednjih nekoliko godina, ali da se i dalje mogu očekivati značajna unapređenja. Sledeći veliki iskorak Blome vidi u baterijama s krutim elektrolitom na čijem razvoju se unutar Grupe VW intenzivno radi. Ove baterije bi u širokoj primeni na tržištu trebalo da se pojave između 2025. i 2030. godine. Doneće veći kapacitet, a time i veću autonomiju. Takođe, biće kompaktnijih dimenzija, lakše, jeftinije i biće ih moguće brže puniti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ulaže milijardu evra u fabriku za proizvodnju baterija

 

volkwagen ag.jpg

 

Volkswagen je saopštio da će uložiti milijardu evra u izgradnju fabrike za proizvodnju baterija u Nemačkoj, prenosi ''Anadolu Agency'' (AA). Herbert Diess, izvršni direktor VW-a, u utorak je izjavio da je fabrika deo napora kompanije da elektrifikuje svoja vozila. Dodao je da će pogon biti izgrađen u gradu Salcgiter na severu Nemačke, jer ima spreman pristup vetroelektranama u regiji. Volkswagen i dalje pokušava da se oporavi od skandala s varanjem na testovima emisije vozila s dizel motorima, koji ga je do sada koštao oko 30 milijardi evra. Najava je došla nakon što je veliki rival Daimler u ponedeljak objavio da želi da sve svoje putničke automobile do 2039. godine učini karbon neutralnim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveća baterija kompanije Rivian će imati snagu od 180 kWh

 

rivian 2.jpg

 

Predstavnici kompanije Rivian su otkrili da će najveća baterija koja će se naći na modelima R1T i R1S zapravo biti najveća baterija u automobilskoj industriji.

Naime, jedan od kolega iz magazine ''Auto News'', koji je imao priliku da posesti postrojenje ove kompanije u Ilinoisu, preneo je informaciju da će se najveća baterija te kompanije sastojati od čak 7.776 pojedinačnih ćelija. Naravno, ta baterija obećava veliku autonomiju između punjenja. Svakako impresivno za proizvođača kao što je Rivian, koji je relativno nov na sceni električnih automobila.

 

rivian r1s 1.jpg

 

Ta baterija bi trebalo da ima kapacitet od 180 kWh, prenosi ''Auto News''. To znači da bi zahvaljujući njoj sa jednim punjenjem moglo da se pređe i do 659 kilometara. Takav domet je nešto što je zaista impresivno za sva električna vozila. Pogotovo je impresivno za masivne modele kao što su Rivian R1T i R1S. Ta baterija će, kako se navodi, imati i tečno hlađenje. Međutim, postavlja se pitanje da li će ta baterija moći da se razvije i da se testira pre nego što stigne na tržište. Podsećamo, Rivian modeli bi trebalo da se nađu na tržištu za oko 17 meseci. Međutim, pored te, Rivian radi i na baterijama kapaciteta 105 i 135 kWh za oba svoja modela. Obe baterije imaju veći kapacitet nego baterija kompanije Tesla (100 kWh). Ta baterija se nalazi na najskupljim verzijama modela Model S i Model X. Domet Rivian vozila sa baterijom od 105 kWh bi trebalo da bude oko 386 kilometara. Sa snažnijom baterijom od 135 kWh, ti modeli bi trebalo da pređu do 489 kilometara. Pre nego što Rivian uopšte bude blizu lansiranja modela R1T i R1S na tržište, on mora da renovira svoje postrojenje u Ilinoisu. Podesćamo, to postrojenje je nekada bilo u vlasništvu kompanije Mitsubishi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen obećava 36.000 EV punjača na tlu Evrope do 2025. godine

 

vw id3 ionity.jpg

 

Prelazak na električnu mobilnost je nešto što se ne dešava ''preko noći'', a gigant automobilske industrije kao što je VW to zna i te kako dobro. Međutim, najveći proizvođač automobila sa Starog kontinenta želi da na sve načine ubrza tranziciju ka električnoj mobilnosti. Prvi korak ka bržoj tranziciji jeste proizvodnja električnih vozila koja se broji u milionima. Naravno, tako nešto mora da prati i ulaganje u infrastrukturu. Naime, džaba veliki broj električnih automobila ako nema mesta na kojima se oni mogu puniti. Upravo iz tog razloga VW grupacija planira da do 2025. godine, na tlu Evrope, instalira preko 36.000 punjača. Od tih 36.000 punjača, 11.000 će nastati u Volkswagen-u. Oni će biti instalirani u postrojenjima nemačkog proizvođača, ali i u salonima u velikim gradovima. Da bi u svojoj misiji uspeo, Volkwagen će investirati oko 250 miliona evra. Za početak, VW će instalirati oko 4.000 punjača za zaposlene u tok kompaniji, a mnogi o tih punjača će biti dostupni i javnosti. Do 2020. godine će biti instalirano oko 2.400 punjača na bitnijim putevima i auto-putevima u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen kupuje udeo u švedskoj kompaniji za proizvodnju baterija Nortvolt AB

 

northvolt.jpg

 

Volkswagen saopštio je da će kupiti udeo u švedskoj kompaniji za proizvodnju baterija Nortvolt AB i da planira gradnju zajedničkog postrojenja u Nemačkoj. U saopštenju se navodi da će Volkswagen investirati oko 900 miliona evra za kupovinu 20 odsto udela u Nortvoltu. Prema saopštenju, Volkswagen planira gradnju zajedničkog postrojenja za baterijske ćelije u Salcigeru u pokrajini Donja Saksonija, čija administracija ima udeo u nemačkom proizvođaču automobila. Izgradnja postrojenja najranije će početi 2020. godine, a proizvodnja za Volkswagen do kraja 2023. godine ili početkom 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW i BMW investiraju u najveću evropsku fabriku litijum-jonskih baterija

 

northvolt.jpg

 

Dva nemačka auto-giganta pomoći će svojim sredstvima izgradnju pogona u Nemačkoj u kome će se izrađivati baterije za njihove električne automobile. Kompanija ''Northvolt'', koja stoji iza ovog projekta, saopštila je da je obezbedila investicije u vrednosti od oko milijardu dolara za izgradnju prve fabrike koja će se nalaziti u Švedskoj, dok je za drugo postrojenje u čijem finansiranju učestvuju Volkswagen i BMW određena lokacija u Donjoj Saksoniji, u Nemačkoj. Izgradnja fabrike baterija u Švedskoj počeće u avgustu, a u punom kapacitetu ovaj pogon proradiće 2021. godine. Početni kapacitet postrojenja je 16 GWh litijum-jonskih baterija godišnje.

Poređenja radi, Teslina ''Gigafabrika 1'' u Sjedninjenim Državama imala je u 2018. kapacitet od oko 20 GWh, a u planu je njegovo povećanje. Northvolt takođe planira da kasnije proširi kapacitete svoje fabrike na najmanje 32 GWh. Pomenuto, drugo postrojenje koje će se nalaziti u Nemačkoj, i koje jednim delom finansiraju Volkswagen i BMW, biće završeno krajem 2023. ili početkom 2024, kada će u njemu početi proizvodnja pogonskih baterija za električne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen garantuje kapacitet EV baterije osam godina ili 160.000 km

 

193623-vw baterije.jpg

 

Zahvaljujući dostupnosti mobilnim uređajima, većina ljudi je upoznata sa konceptom degradacije baterije, gde deklarisan kapacitet baterije uređaja opada sa vremenom.

Kako bi smanjio brigu korisnika o degradaciji kapaciteta baterija u predstojećoj ID familiji električnih automobila, Volkswagen je najavio da će garantovati najmanje 70% originalnog upotrebljivog kapacitata baterije čak i nakon osam godina ili 160.000 kilometara. Garancija će važiti bez obzira da li koristite brzi punjač, za koji Volkswagen tvrdi da dodaje oko 250 km autonomije za 30 minuta. VW planira ponudu kutija za zid koje će omogućiti brzo punjenje kod kuće. Prvi od Volkswagenovih ID električnih automobila biće ID 3, hatchback veličine modela Golf čija premijera je zakazana u septembru na Salonu automobila u Frankfurtu. Zvanično lansiranje modela će uslediti naredne godine. Kupci će moći da biraju između tri baterije, kapaciteta 45 kWh, 58 kWh, i 77 kWh, sa autonomijom od oko 320 km sve do 480 km. Do kraja 2028., Volkswagen Grupa će u ponudi imati do 70 električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

London planira da postavi 50.000 punjača za e-vozila do 2025. godine

 

ev charge.jpg

 

Gradonačelnik Londona, Sadiq Khan, predstavio je ažuriran plan realizacije infrastrukture za električna vozila, koji ima za cilj da do 2025. godine u gradu instalira do 50.000 punjača za električna vozila, jer će London do 2030. godine postati grad bez emisija štetnih gasova. Planom se nastoji da se eliminišu prepreke za dalje ubrzanje ionako rastuće stope usvajanja EV-a u gradu. Procene pokazuju da bi se usvajanje električnih motora moglo povećati sa oko 20.000 u gradu koliko ih ima danas, na više od 330.000 do 2025. godine. To će se izgleda postići postavljanjem hiljada i hiljada punjača za e-vozila, što Khan naziva ''revolucijom električnih vozila''. Transport for London (TfL) se već obavezao da će do kraja 2020. godine instalirati 300 ultra brzih punjača, a očekuje se da će do kraja 2020. godine biti instalirano i više od 3.500 svih ostalih tipova običnih i brzih punjača.

 

Međutim, mnogo će više biti potrebno ako grad želi da ostvari svoje infrastrukturne ciljeve, sa oko 36.000 do 51.600 ukupnih punjača koje su predviđene do 2025. godine. To znači da će se izgradnja ubrzati pa bi u narednih pet godina, do 2025., London trebalo da dobije 2.300 do 4.100 punjača najbržeg tipa, kao i 33.700 do 47.500 ostalih punjača za električna vozila. Radna grupa gradonačelnika za električnu infrastrukturu očekuje da će većina punjača biti instalirana od strane privatnog sektora, ali takođe napominje da će ''biti potrebna dodatna podrška od strane vlade''. London će takođe razviti hub-ove za brzo punjenje koji su namenjeni poslovnim korisnicima koji prelaze velike kilometraže, sa idejom da ovim vozačima budu lako dostupne brze punjača. Grad planira da instalira najmanje pet ovakvih lako dostupnih brzih hub-ova, ''jedan u svakoj podregiji Londona'', a prvi će se otvoriti 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA proizvodi baterije u Slovačkoj i Španiji

 

Peugeot-e-208 444.jpg

 

Grupa PSA počeće sklapanje baterija za svoje hibridne i električne modele u fabrici u Tranvoj u Slovačkoj, a kasnije i u Vigu u Španiji. Kompanija očekuje da će proizvoditi baterije u još nekim svojim postrojenjima sa rastom prodaje električnih vozila, izjavio je Peugeotov industrijski direktor Jan Vinsent. PSA trenutno kupuje baterije od južnokorejske kompanije LG i kineske CATL. PSA očekuje porast potražnje za električnim i hibridnim automobilima i vozilima sa automatskim menjačima uporedo sa padom prodaje dizelskih modela i vozila sa manuelnim transmisijama, rekao je Vinsent. Peugeot očekuje da će proizvodnja motora u fabrici Tremeri u Francuskoj ove godina opasti na 1.7 miliona jedinica sa 1.8 miliona prošle godine usled smanjenja potražnje za vozilima sa dizel pogonom. PSA vrši elektrifikaciju modela marki Peugeot, Citroen i DS. Najnovija ponuda je električni e-208, koji je deo porodice nove generacije ovog malog hečbeka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka nova kuća u Engleskoj imaće punjač za električni automobil

 

5d2f74783984d_punjenje1.jpg.9cd195aeff3b4a5e1a941e58156b57ca.jpg

 

Engleska će prva u svetu uvesti obaveznu ugradnju punjača za električne automobile u novoizgrađenim kućama, javlja Auto Express. Svi novi domovi u Engleskoj imaće punjače za električna vozila. Kako prenosi Index.hr, tamošnja vlada želi da olakša pristup infrastrukturi potrebnoj za prilagođavanje na promene u saobraćaju, uključujući i vozila na električni pogon. Ovome je prethodila javna rasprava, a za sada je u istraživanja uloženo gotovo 40 miliona funti.

 

Punjenje kod kuće najisplativije

Državni sekretar za saobraćaj Chris Grayling navodi da će punjenje automobila kod kuće biti najisplativija opcija za vozače, a navodi se i da će na javnim mestima za punjenje od iduće godine biti dostupno beskontaktno plaćanje. Ovo je tek deo strategije Road to Zero vredne milijardu i po funti. Za cilj ima da do 2040. godine u potpunosti zabrani prodaju vozila bez bar delimičnog električnog pogona. Detalji još uvek nisu poznati, ali svi automobili će morati da budu u mogućnosti da voze bar 80 kilometara na jednom punjenju, što bi značilo da će na putevima ostati samo čisti električni automobili, hibridi i vodonikova vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo 2% Nemaca može da puniti svoje električne automobile kod kuće

 

baterije.jpg

 

Nemačka se suočava sa značajnim preprekama u ostvarivanju svog cilja da poveća broj vlasnika električnih automobila, budući da većina ljudi u zemlji nema pristup punjenju takvih vozila kod kuće, pokazalo je istraživanje Nemačkog automobilskog kluba (ADAC). Dve trećine Nemaca živi u stanovima i imaju malu mogućnost punjenja električnih automobila kod kuće, ali čak i kad postoji podzemni parking, njih 96 posto nema ni jednu utičnicu. Samo dva odsto podzemnih parkinga i parkinga sa više od 10 mesta koja je ADAC istražio, ima najmanje jednu stanicu za punjenje ili zidnu jedinicu. ADAC je intervjuisao 310 firmi za prodaju nekretnina u 11 velikih gradova, koji zajedno upravljaju sa 4.815 velikih podzemnih garaža i parkinga.

 

''Četiri od pet takvih firmi nemaju punjače za električna vozila ni u jednoj od svojih zgrada. A nekoliko firmi koje imaju zidne jedinice u svojim građevinama, one su obično postavljene u izolovane objekte'', kaže se u istraživanju. Samo četvrtina anketiranih firmi razmišlja o postavljanju rešenja za punjenje električnih automobila u sledeće tri godine. Glavni razlog koji su dali menadžeri bio je ''nedovoljno zanimanje stanara i vlasnika'', navodi ADAC. Od 47.1 miliona automobila u Nemačkoj samo 200.000 su električni ili plug-in hibridni automobili. Drugi razlozi koje su dali upravitelji imovine bili su visoki troškovi, tehnički problemi i pravne nesigurnosti. Obične utičnice u domaćinstvima nisu dovoljne za dugoročno punjenje električnih automobila, jer bi tokom dužeg perioda punjenja pod velikim opterećenjem moglo doći do zapaljenja kablova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Velikoj Britaniji danas ima više lokacija za punjenje električnih automobila nego benzinskih tanica

 

195370-nissan ev.jpg

 

Na saobraćajnicama Ujedinjenog Kraljevstva danas ima više mesta na kojima je moguće napuniti električno vozilo nego što ima benzinskih stanica! I to ne malo više, nego puno više: prema podacima koje je objavio Nissan, benzinskih stanica čiji broj je u stalnom padu ima oko 8.400, a lokacija za punjenje električara je trenutno oko 9.300. I naravno, u stalnom su porastu. Zanimljivo je da je Nissan, koji je sa svojim Leafom i drugim planiranim električnim modelima, itekako zainteresovan za ovakav razvoj situacije, još 2016. objavio predviđanje da će do ovoga doći, ali je pritom rečeno da će se to desiti negde do avgusta 2020. godine, ali to se eto dogodilo godinu dana pre tog roka. 

Prva benzinska pumpa u Britaniji otvorena je u novembru 1919. godine, a njihov broj je rastao veći deo 20. veka, da bi se od 1970. do danas zatvorilo njih gotovo 80 odsto. Broj električnih stanica je porastao od stotina 2011. do 9.300 koliko ih je danas, a više od 1.600 njih podržava brzo punjenje koje prosečnu bateriju napuni do 80 odsto za manje od sat vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka planira milion novih punjača za elektro-automobile

 

punjaci.jpg

 

Manji partner u demohrišćansko-socijaldemokratskoj vladi Angele Merkel, Socijaldemokratska stranka Nemačke (SPD), zahteva gradnju dodatnih milion punjača za električne automobile. ''Kako bi se električni automobili bolje prodavali u Nemačkoj, potrebno nam je dovoljno mogućnosti za punjenja ovih automobila električnom energijom'', rekao je vicekancelar Olaf Šulc (SPD) u razgovoru za Bild am Sonntag.

 

Nekoliko dana uoči sastanka tzv. klimatskog kabineta vlade Angele Merkel, na kojem bi trebalo da budu donete smernice klimatske nemačke politike, SPD kao jedan od glavnih mehanizama borbe protiv klimatskih promena smatra prelazak na automobile na električni pogon. Glavno pitanje prema Šulcu, koji ujedno obavlja dužnost ministra finansija, je finansiranje programa novih milion punjača. ''Postavlja se pitanje finansiranja. Tu bi osim države trebalo da budu uključene i lokalne elektrodistrubucije'', rekao je Šulc. Planirane su i dodatne poreske olakšice za vlasnike elektro-automobila. Tzv. klimatski paket nemačke vlade trebalo bi da bude donet sledećeg petka, a on predviđa ostvarenje klimatskih ciljeva do 2030. za šta bi trebalo biti izdvojeno oko 40 milijardi evra. U Nemačkoj je prodaja električnih i tzv. ''plug in'' hibridnih automobila u porastu, ali njihov udeo u ukupnom broju prodatih novih automobila je sa 1.9 odsto još zanemariv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterije koštaju kao pola automobila!

Evo koliko košta izmena baterija na nekim od električnih modela

 

baterije el.automobili.jpg

 

Električni automobili predstavljaju budućnost transporta, a tome svedoči i sve veći broj serijskih električnih modela. I dok je pre nekoliko godina ponuda bila slaba, danas svi oni koji se odluče na električni model na raspolaganju imaju priličan broj opcija. Ipak, osim infrastrukture, glavni problem bi mogla da bude cena same baterije.

 

Naime, jasno je da je to najčešće najskuplja komponenta električara, a proizvođači pritom nude i garanciju na istu. Ipak, novinari nemačkog Auto Bilda su proverili kako se kreću cene baterija na njihovom tržištu i došli do prilično šokantnih podataka. Baterije neretko imaju cenu kao pola automobila, a uteha kupcima može da bude činjenica da većina proizvođača nudi garanciju od 8 godina. A to je jako važno, budući da ne želite da istu menjate o svom trošku.

 

Prema listi Auto Bilda, cene baterija su se kretale od 30 do 73 odsto vrednosti automobila. Primera radi, na Jaguaru i-Pace baterija košta 32.450 evra. Ako uzmemo u obzir da u Nemačkoj novi takav model košta 79.450 evra, cena baterija je čak 41 odsto ukupne vrednosti novog automobila. Oko pola cene automobila treba izdvojiti za nove baterije električne Hyundai Kone i Ioniqa. Naime, nova Kona u električnom izdanju košta 34.600 evra, dok baterija za istu ima cenu od 16.955 evra (49%) a novi Ioniq košta 33.300 evra uz cenu baterije istu kao kod Kone - 16.955 evra (51%). Očekivano, za manje modele stvari su na papiru još gore, pa tako elektirčni Peugeot iON košta 21.800 evra, a nova baterija čak 73 odsto ukupne vrednosti (16.000 evra). Renault Zoe ima nešto niži odnos cene i baterije (cena 21.900 evra, baterija 9.000 evra, odnosno 41% ukupne vrednosti), ali i dalje je reč o itekako skupoj bateriji i trošku na koji je retko koji vlasnik spreman.

 

Dakle, ovo bi mogao da bude ozbiljan problem električnih automobila za mase, budući da će kupci u strahu od visokih cena potencijalne zamene (naravno, moguće je da se baterija neće morati menjati dugo posle garantnog roka, ali strah će ponekad biti prevelik) ipak odlučiti na kupovinu klasičnog benzinca ili dizelaša.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

 

toyota litijum.jpg

 

Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvesna, ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cena, mogu se rešiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju.

 

Toyota je najveći proizvođač hibrida na svetu. Samo prošle godine u svetu je prodala više od 1.6 miliona hibridnih automobila. U planu su i čisti elektromobili, a prvi od njih će stići već sledeće godine. Do 2025. godine ovaj japanski proizvođač želi da dostigne prodaju od 5.5 miliona elektrifikovanih automobila. Za to je potrebna velika količina li-ion baterija. Tražnja za akumulatorima već danas premašuje njihovu ponudu. Većina komponenti za baterije danas se proizvodi u Kini, Južnoj Koreji i u Japanu. U Sjedinjenim Američkim Državama, Nemačkoj, Poljskoj i Mađarskoj, odvija se samo proces njihove montaže. Kompletan ovaj proces zavisi najviše od dostupnosti litijuma. Najveće rezerve ima Australija, Čile i Argentina. Često se dešava da kontrolu nad njima imaju kineske kompanije.

 

Čini se da je Toyota najozbiljnije shvatila ove rizike. Zato je u junu mesecu pokrenula izgradnju prvog japanskog pogona za pripremu litijuma za proizvodnju baterija. U pitanju je zajednička investicija Toyote i australijske rudarske kompanije Orocobre. Cilj je se postigne veća nezavisnost u proizvodnji električnih automobila i veća kontrola nad kompletnim lancem snabdevanja baterijama. Fabrika, prva ove vrste u Japanu, biće puštena u rad 2021. godine i koristiće sirovine iz rudnika Toyote i Orocobre u severnoj Argentini. Litijum-hidroksid će se proizvoditi iz litijum-karbonata. Prošle godine, Toyota Tsusho je kupila 15-procentni udeo Orocobre i investirala 182 miliona dolara. Cilj je da se poveća ekstrakcija litijuma sa 25.000 na 42.500 tona godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford, Volkswagen i Amazon prave mrežu stanica za punjenje električnih automobila

 

Volkswagen e-Golf 001.jpg

 

Ford, Volkswagen i internet trgovinski provajder Amazon udružili su snage zbog velikog projekta. Tri kompanije će da naprave mrežu stanica za punjenje električnih automobila u Severnoj Americi. U planu je više od 12.000 lokacija i 35.000 priključaka od autoputeva do kuća, potvrdili su iz Forda. Drugi najveći američki proizvođač automobila planira da investira više od 11 milijardi dolara u električna vozila za koja mu je cilj da do 2022. godine čine većinu prodaje. Planirana mreža punjača će omogućiti vlasnicima Forda pristup superpunjačima koje će postaviti Volkswagen kroz program ''Elektrifikacija Amerike'' koji je pokrenuo kao deo kazne za varanje na testovima emisija gasova na dizel automobilima 2015. godine. Kompanija Amazon će pomoći Fordu kod instalacija kućnih sistema za punjenje EV automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...