Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Kreće sa izgradnjom prvi (pravi) put koji u vožnji puni električne automobile

 

put ev.jpg

 

Švedska će, prva u svetu, otvoriti prvu elektrifikovanu deonicu puta 2025. godine. Ideje ovog sistema je, naravno, puniti električne automobile u pokretu. Dakle, radi se o putu koja se nalazi između Stokholma, Geteborga i Malmea. To je samo prva deonica. Ideja je da više od 3.000 kilometara švedskih puteva dobije isti oblik električnih instalacija.

 

Švedska je već testirala induktivni sistem punjenja pod putem (kao i mnoge druge države), a sad je prvi put najavljeno da se ide sa trajnim rešenjem. Tehnologija je slična bežičnom punjenju mobilnog. Električna vozila su opremljena kalemom i pune se prilikom prelaska puta opremljenog električnom instalacijom. Samo 25% švedske drumske mreže bi trebalo da bude elektrifikovano da bi iskoristivost bila optimalna. To znači da bi i automobili mogli da imaju manje baterije i da budu jeftiniji. Euro News javlja da je Švedska sklopila partnerstvo sa Nemačkom i Francuskom da bi razmenila iskustva i rezultate istraživanja, a Velika Britanija, SAD i Indija, takođe, ulažu sve više vremena i sredstava u izgradnji elektrifikovanih puteva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford od 2024. dobija pristup Teslinim superpunjačima

 

234634-ford tesla.jpg

 

Ford je saopštio da se dogovorio sa kompanijom Tesla da svojim vlasnicima električnih vozila omogući pristup više od 12.000 Teslinih superpunjača u Severnoj Americi početkom 2024. Veza između rivala čini Ford prvim velikim proizvođačem automobila koji je prihvatio Teslin vlasnički standard punjenja, dajući proizvođaču automobila pristup najvećoj mreži brzih superpunjača u Sjedinjenim Državama.

 

Pristup stanicama za punjenje se smatra jednom od glavnih prepreka širem prihvatanju električnih vozila, kažu analitičari. Tesla je prošlog novembra najavio da će otvoriti svoj vlastiti dizajn punjenja drugim proizvođačima automobila i operaterima mreža za punjenje. Adapter koji je razvio Tesla će omogućiti Fordovim električnim vozilima opremljenim kombinovanim sistemom punjenja (CCS) pristup priključku Teslinim V3 Superchargerima. Ford će opremiti buduća električna vozila Teslinim vlastitim standardom punjenja, uklanjajući potrebu za adapterom za direktan pristup Tesla Superchargerima, počev od 2025. godine.

 

''Ideja je da ne želimo da mreža Teslinih superpunjača bude poput ograđenog vrta. Želimo da to bude nešto što podupire elektrifikaciju i održivi transport uopšteno'', rekao je izvršni direktor Tesle Ilon Mask tokom onlajn razgovora na Twitteru sa izvršnim direktorom Forda Džimom Farlijem. ''Sviđaju nam se lokacije, sviđa nam se pouzdanost, vaš softver za usmeravanje, jednostavnost korišćenja konektora, njegova pouzdanost'', rekao je Farli. Tesla je imao 17.711 superpunjača, što je činilo oko 60% ukupnih brzih punjača u SAD-u, koji mogu dodati stotine milja dometa vožnje za sat vremena ili manje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i LG Energy Solution grade fabriku baterija u SAD-u

 

hyundai s 01.jpg

 

Južnokorejske kompanije Hyundai i LG Energy Solution će osnovati zajedničko ulaganje za postavljanje fabrike baterija u Sjedinjenim Državama. Izgradnja će početi u drugoj polovini godine, a početak proizvodnje je planiran za kraj 2025. godine.

Dve kompanije će imati svaka po pola učešća u zajedničkom poduhvatu, a u njega planiraju da ulože ukupno više od 4 milijarde evra. Sa fabrikom, koja će biti u gradu Savani u američkoj saveznoj državi Džordžiji, mogli bismo da podržimo proizvodnju od 300.000 jedinica električnih vozila godišnje, navode kompanije u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis punom parom radi na električnoj tranziciji sa otvaranjem prve ACC giga-fabrike baterija u Francuskoj

 

rsz_accgigafactorybbd3_photoprovidedbyacc.jpg

  • Prva giga-fabrika kompanije Automotive Cells Company (ACC) u regiji O de Frans pojačaće proizvodnju baterija visokih performansi
  • ACC su osnovali kompanije Stellantis i TotalEnergies/Saft 2020. godine; Mercedes-Benz postao je partner 2022.
  • Stellantis koristi sve dostupne tehnologije za baterije kako bi omogućio čistu, sigurnu i pristupačnu mobilnost, i imaće 75 električnih vozila na baterije (BEV) do kraja decenije
  • Trening centar za baterije osnovan je u Duvrenu radi unapređivanja veština i prekvalifikacije trenutne radne snage, kako bi podržao zaposlene Stellantis-a, između ostalog, sa prelaskom u pogon ACC

Stellantis, zajedno sa kompanijama TotalEnergies i Mercedes, danas je proslavio otvaranje giga-fabrike baterija kompanije Automotive Cells Company's (ACC) u naselju Biji Berklo, u Duvrenu u Francuskoj, prvu od tri planirane u Evropi.  Sa početnim kapacitetom proizvodne linije od 13 gigavat časova (GWh), koji će se povećati na 40 GWh do 2030. godine, ova fabrika će isporučivati litijum-jonske baterije visokih performansi, sa minimalnim otiskom CO2. Prva od tri evropske proizvodne jedinice na ovom mestu će početi da radi pre kraja 2023. godine. Ova gigafabrika će doprineti cilju Stellantisa da do 2030. godine poveća kapacitet proizvodnje baterija na 250 GWh u Evropi, kao i da napreduje u svojoj misiji da obezbedi opsežnu ponudu baterijskih tehnologija koje podržavaju potrebe kupaca u celokupnom portfelju brendova Stellantisa. Stellantis će obezbediti oko 400 GWh kapaciteta do 2030. godine, zahvaljujući pet gigafabrika u Evropi i Severnoj Americi, kao i dodatnim ugovorima o snabdevanju.

 

''Na početku ovog partnerstva 2020. godine, dogovorili smo se o ambicioznom globalnom planu za razvoj baterija za električna vozila koji će biti porketač naše strategije elektrifikacije mobilnosti,'' izjavio je Carlos Tavares, izvršni direktor kompanije Stellantis. ''Dok sprovodimo našu strategiju 'Dare Forward 2030' i sada težimo ostvarenju ambicioznog cilja postizanja nula neto emisija ugljenika do 2038. godine, Stellantis aktivno doprinosi evropskoj električnoj tranziciji sa najnaprednijim rešenjima za električna vozila i podržava ključnu ulogu Francuske u održivoj budućnosti. Želim da pohvalim sve saradnike u ACC, jer zajedno gradimo jaku koaliciju koja jača konkurentnost Evrope.''

 

Kompanija trenutno ima 24 BEV vozila na tržištu i planira da skoro udvostruči tu brojku na 47 do kraja 2024. godine. Stellantis cilja da do 2030. godine ima više od 75 BEV vozila širom sveta i globalnu prodaju BEV vozila od 5 miliona. Danas, Stellantis-ova električna vozila Peugeot e-208 i Fiat New 500 se nalaze među pet najprodavanijih u Francuskoj i među prvih 10 u Evropi. Dok se hemija baterija neprestano razvija, Stellantis istražuje sve tehnologije kako bi zadovoljio raznovrsne potrebe široke baze svojih kupaca i osigurao čistu, sigurnu i pristupačnu mobilnost. Perspektivna inovativna rešenja poput tehnologije čvrstih elektrolita kompanije Factorial i litijum-sumpor baterija kompanije Lyten mogu pomoći u poboljšanju performansi vozila i iskustva kupaca, stvarajući održivije iskustvo električnih vozila za sve. Pored proizvodnje baterija, Stellantis, ACC, Savez industrije metalurgije, država i region osnivaju Centar za obuku o baterijama u Duvrenu kao deo programa obuke i prekvalifikacije. Pomoću kursa od 400 sati, zaposleni u Stellantisu će steći nove veštine u proizvodnji baterija, pomažući regionu O de Frans da se takmiči u sektoru koji je ključan za električnu tranziciju. Do 2025. godine, najmanje 600 zaposlenih će se pridružiti fabrici za proizvodnju baterija. 

 

Kao deo strateškog plana 'Dare Forward 2030', Stellantis je najavio planove da do 2030. godine postigne 100% prodaje putničkih električnih vozila na baterije (BEV) u Evropi i 50% prodaje putničkih vozila i lakih kamiona na baterije (BEV) u Sjedinjenim Američkim Državama. Stellantis je na putu da postane korporacija sa neto nultim emisijama ugljenika, uključujući sve oblasti, do 2038. godine, uz jednocifreni procenat kompenzacije preostalih emisija.

 

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...