Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Austrija najavila ubrzanje izgradnje infrastrukture za punjenje uz autoputeve

 

bec.jpg

 

Austrijski državni operater autoputeva Asfinag najavio je ubrzanje izgradnje punjača za električna vozila uz autoputeve i brze puteve. Do 2030. planiraju da obezbede mesta za punjenje na svakih 25 kilometara, a prvih 6 dodatnih stanica biće postavljeno već sledeće godine. Kako je prošle nedelje prenela austrijska agencija APA, Asfinag je objasnio da se infrastruktura za punjenje širi od 2016., ali brz napredak u razvoju električne mobilnosti zahteva i od njih ubrzanje razvoja.

 

Na austrijskim autoputevima i brzim putevima trenutno postoji 31 stanica sa ukupno 191 punionicom. Sledeće godine gradiće se dodatnih šest stanica sa ukupno 29 punionica. ''Opcija punjenja biće ponuđena svakih 60 kilometara'', rekao je član uprave Asfinaga Hartwig Hufnagl. Benzinske stanice su udaljene oko 30 kilometara. ''Do 2030. naš cilj je 1.500 punjač sa najmanje 150 kW snage'', objasnio je Haufnagl. Do 2040. godine planiraju da uspostave i mrežu vrlo brzih punionica snage do 1.000 kW i mrežu takozvanih noćnih punionica, namenjenih punjenju kamiona tokom odmora vozača. Asfinagovi planovi su deo Vladinih planova mobilnosti do 2030. godine, koji su u skladu sa širim planovima promovisanja korišćenja obnovljivih izvora energije u mobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brisel odobrio Nemačkoj finansiranje izgradnje punjača za e-vozila

 

audi gt 111.jpg

 

Evropska komisija je dozvolila Nemačkoj finansiranje izgradnje 8.500 punjača za brzo punjenje električnih vozila. Brisel je odobrio 1.8 milijardi evra subvencija. E-stanice bi trebalo da budu na oko 900 mesta u Nemačkoj i da pune vozila za 15 minuta do pola sata.

''Uredba je neophodna i prikladna za postavljanje infrastrukture za brzo punjenje u velikom opsegu'', navodi Evropska komisija. Zemlje članice EU moraju da traže odobrenje Brisela za svoje subvencije. Evropska komisija potom utvrđuje da li subvencije imaju nesrazmeran efekat na tržišno takmičenje na unutrašnjem tržištu EU-a, primera radi favorizovanjem određenih firmi. Nemačka je preduzela dovoljno mera opreza da bi osigurala da će subvencije imati samo ograničeni uticaj na tržišno takmičenje i trgovinu unutar EU-a, rekla je Komisija. Koje firme će postavljati e-punionice odrediće se konkursom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na srpskim putevima dogodine će biti 100 punjača za električne automobile

 

167274-BMW i3.jpg

 

''Putevi Srbije'' raspisali su tender za 10 novih elektropunjača, a u narednih godinu i po dana trebalo bi da ih bude još stotinak na srpskim putevima. Razmišlja se o mogućnosti da se vlasnicima električnih, a možda i hibridnih, vozila smanji iznos putarine, kao i da se uvede zakonska obaveza da svako treće parking mesto u novim zgradama ima elektropunjač. Trenutno je instalirano osam punjača za električne automobile na ključnim tačkama na glavnim putnim pravcima u našoj zemlji. Elektropunjači snage 22-50 kilovati locirani su na platoima naplatnih stanica Preševo, Šid, Dimitrovgrad, ,Subotica, Boljkovci (na auto-putu ''Miloš Veliki'' u blizini naplatne stanice Ljig).

 

''Na glavnim putnim pravcima od januara 2021. postoje tri ultra brza elektropunjača, maksimalne izlazne snage 175 kW. Predviđeno korišćenje ovog punjača je po principu usputnog punjenja što je pogodno za naplatne stanice, odmorišta na auto-putevima ili benzinske stanice'', navode iz ''Puteva Srbije''. Dodaju da su dva punjača locirana i na platou bivše naplatne stanice Niš i jedan na naplatnoj stanici Beograd. Nedostatak i neodstupnost stanica za punjenje je problem i u Nemačkoj i SAD. Evropska komisija je ovog meseca Nemačkoj dozvolila da finansira izgradnju 8.500 punjača za brzo napajanje električnih vozila i dala subvenciju od 1.8 milijardi evra. E-stanice treba da budu na oko 900 mesta u toj zemlji i da pune vozila za 15 minuta do pola sata. Države članice EU za svoje subvencije moraju da traže odobrenje Brisela. ''Nemačka je preduzela mere predostrožnosti da osigura da će subvencije imati samo ograničen uticaj na konkurenciju i trgovinu unutar EU. Kompanije za postavljanje e-punjača biće odabrane na tenderu'', naveli su predstavnici Evropske komisije.

 

Dejan Ilić, naučnik i inovator, član Nadzornog odbora u kompanijama Varta i Ari kaže da bi prodaja električnih automobile u Srbiji i Evropi porasla kada bi postali dostupniji građanima, odnosno onog trenutka kada baterije budu koštale 1.000 evra, a automobili 25.000 evra. Neočekivano najveći broj električnih vozila prodat je u Kini jer su postali stvar prestiža bogatih građana. ''Bez pomoći država od električnih automobila nema ništa u sledećih 20 godina. SAD daje subvencije od 12.500 dolara ako se vozila i baterije proizvode na tlu Amerike. Nemačka daje subvencije od 10% takođe ako je sve proizvedeno u toj zemlji'', napominje Ilić. Prema njegovim rečima, Nemačka od 2020. do 2021. beleži porast prodaje električnih automobila za 75%, ali to je daleko ispod onoga što je Angela Merkel, bivša kancelarka, zacrtala 2012. kada je rekla da će na nemačkim drumovima biti milion električnih vozila do 2018. Ilić navodi da je između 2021. i 2022. zabeležen porast prodaje od samo 4%-5%. Za 2023. je predviđeno da će u Nemačkoj biti prodato 720.000 električnih automobila.

 

Frans Timerans, potpredsednik Evropske komisije, zadužen za Zeleni dogovor podsetio je da će sva vozila do 2035. na tlu EU imati nultu emisiju ugljen-dioksida. To takođe znači da potrošači treba da veruju da su električni automobili laki i udobni za upotrebu kao i vozila na benzin i dizel. Potrebno je više rada da bi se razvila infrastruktura za punjenje, kako bi se osiguralo da električna mobilnost bude pristupačna i da bi se razvilo tržište polovnih električnih automobila. ''Ako nastavimo da gledamo u retrovizor, drugi kontinenti će jednostavno juriti pored nas. Podrška u Americi i Aziji električnoj mobilnosti i svim lancima snabdevanja koji stoje iza toga je velika. Samo Kina je najavila 80 novih modela električnih vozila. Evropski proizvođači automobila mogu da naprave vozila koja nadmašuju američke i azijske modele'', rekao je Timerans.

 

Prema pisanju ''Forbsa'' prodaja električnih automobila bi vrhunac trebalo da dostigne 2023. ali će i dalje ostati luksuzna roba zbog visokih cena baterija i nepristupačne infrastrukture za punjenje. U SAD je 2022. prodato oko 800.000 električnih vozila, ali uzimajući u obzir najavljene desetine milijardi ulaganja u fabrike baterija prodaja bi mogla sledeće godine da poraste za 20%, na milion električnih automobila. I pored toga vozila na benzin će činiti 90% prodaje. Da bi veći broj Amerikanaca prešao na električne automobile potrebna je veća mreža lako dostupnih stanica za njihovo punjenje. Nedavno usvojeni zakon o smanjenju inflacije trebalo bi da pruži podsticaje za kupovnu električnih vozila i izgradnju stanica za njihovo punjenje. Ali smanjenje cena električnih automobila u bliskoj budućnosti se ne očekuje. Prosečna cena novog električnog je 65.000 dolara, a klasičnog 48.581 dolar, i dok se te dve cene ne približe ne može se očekivati veća prodaja električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka gradi prvi put na kome će se električni automobili puniti bežično

 

el put.jpg

 

Duža putovanja sa električnim automobilima uključuju i punjenja strujom, koja mogu da traju duže, punjači mogu da budu zauzeti… Uglavnom, putovanje se može odužiti. A šta kada bi se automobili punili u vožnji, bežično? Ideje već postoje, a krenuli su i slični projekti u Izraelu i Švedskoj. Sada je red na Nemačku.

 

Uz tehnologiju induktivnog punjenja koju su predstavili naučnici s katedre za fabričku  automatizaciju i proizvodne sisteme na Friedrich Alexander Universität Erlangen Nürnberg (FAU), zabrinutost oko raspona električnih automobila uskoro bi mogla da postane istorija. Partneri projekta su VIA IMC, Autobahn GmbH, Electreon, Risomat i Tehnički univerzitet u Nirnbergu, a naučnici žele da tehnologiju dovedu do serijske proizvodnje. Prema press izveštaju koji je FAU objavio, konzorcijum je planirao ulaganja od 8 miliona evra. Kalemovi ugrađeni u površinu puta će stvoriti magnetno polje. Ako automobil pređe preko njega ili se parkira na njemu, ovo polje indukuje napon u suprotnom kalemu ugrađenom u vozilo i puni ga električnom energijom. Tehnologija se može neprimetno instalirati na putu. Test staza od jednog kilometra bi trebalo da počne s radom sredinom 2025. godine. Još nema lokacije, to će nemačka Uprava za autoputeve utvrditi naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen potvrdio da će nova fabrika baterijskih ćelija biti izgrađena u Španiji

 

218159-vw baterije.jpg

 

Regija Valensija u Španiji je odabrana kao sledeća fabrička lokacija za evropsku mrežu baterijskih ćelija VW grupe. Proizvođač automobila je najavio da će se fabrika sa više od 3.000 zaposlenih otvoriti u Saguntu 2026. godine. Grad se nalazi oko 300 kilometara jugozapadno od Martorela, gde VW-ov Seat ima svoje sedište. Nova fabrika ćelija će takođe snabdevati Seatovu fabriku vozila u Pamploni. Odeljenje VW baterija PowerCo je sada otvorilo filijalu u Valensiji i odatle će koordinisati svoje aktivnosti u Španiji. Projekat je u načelu najavljen prošlog proleća, ali Volkswagen je pre konačne odluke želeo da proceni nivo političke podrške.

Saopšteno je da će se u projekat u celini uložiti oko 10 milijardi evra. Za samu proizvodnju baterijskih ćelija, VW cilja na 40 gigavat sati električne energije godišnje. Sagunto će se napajati električnom energijom iz obnovljivih izvora. Grupa je već počela da zapošljava kvalifikovane radnike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes najavio planove za sopstvenu mrežu za punjenje električnih vozila

 

mercedes mn 02.jpg

 

Mercedes je najavio planove za uspostavljanje sopstvene mreže za punjenje električnih vozila koja obuhvata mnoga velika tržišta širom sveta, uključujući Severnu Ameriku.

Nemački proizvođač je to objavio na CES sajmu u Las Vegasu, gde je takođe potvrdio da ima za cilj da postavi više od 10.000 punjača do kraja decenije kada će se njegova gama sastojati samo od električnih vozila. Izgradnja će početi ove godine u SAD i Kanadi i polako će se proširiti na više zemalja. Više od 400 stanica biće u funkciji u Severnoj Americi do 2027. godine, koje će zajedno imati više od 2.500 punjača. Punjači će ponuditi snagu do 350 kW.

 

mercedes mn 01.jpg

 

U Severnoj Americi Mercedes na ovom projektu radi sa kompanijama ChargePoint i MN8 Energy. Mercedes i MN8 Energy će zajedno uložiti oko 1.05 milijardi dolara u izgradnju stanica u Severnoj Americi u narednih šest do sedam godina. Stanice će se nalaziti u većim gradovima, kao i u blizini glavnih magistralnih arterija i popularnih maloprodajnih i restoranskih lokacija. Punjači će takođe biti instalirani kod Mercedes dilera koji učestvuju u projektu. Dok će stanice biti otvorene i za električna vozila drugih brendova, kupci Mercedesa će moći da rezervišu mesta za punjenje u svojim vozilima. Sistem će znati stope korišćenja na odgovarajućim lokacijama i obezbediti da vlasnik Mercedesa dobije trenutni pristup rezervisanom punjaču u potrebno vreme. Punjač će takođe komunicirati sa vozilom, tako da neće biti potrebna autentifikacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka gradi prvi put na kome će se električni automobili puniti bežično

 

el put.jpg

 

O jednom zanimljivom nemačkom projektu piše Merkur.de. Duža putovanja sa električnim automobilima uključuju i punjenja strujom, koja mogu da traju duže, punjači mogu da budu zauzeti… Uglavnom, putovanje se može odužiti. A šta kada bi se automobili punili u vožnji, bežično? Ideje već postoje, a krenuli su i slični projekti u Izraelu i Švedskoj. Sada je red na Nemačku.

 

Uz tehnologiju induktivnog punjenja koju su predstavili naučnici sa katedre za fabričku automatizaciju i proizvodne sisteme na Friedrich Alexander Universität Erlangen Nürnberg (FAU), zabrinutost oko raspona električnih automobila uskoro bi mogla da postane istorija. Partneri projekta su VIA IMC, Autobahn GmbH, Electreon, Risomat i Tehnički univerzitet u Nirnbergu, a naučnici žele da tehnologiju dovedu do serijske proizvodnje. Prema press izveštaju koji je FAU objavio, konzorcijum je planirao ulaganja od 8 miliona evra. Kalemovi ugrađeni u površinu puta će stvoriti magnetno polje. Ako automobil pređe preko njega ili se parkira na njemu, ovo polje indukuje napon u suprotnom kalemu ugrađenom u vozilo i puni ga električnom energijom. Tehnologija se može neprimetno instalirati na putu. Test staza od jednog kilometra bi trebalo da počne s radom sredinom 2025. godine. Još nema lokacije, to će nemačka Uprava za autoputeve utvrditi naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW se priprema za testiranje baterija u čvrstom stanju

 

231571-bmw baterije.jpg

 

Čvrste baterije Solid Power-a, spremne su da budu testirane u prototipovima električnih automobila, ali tu se nameće pitanje - kada ćemo ih videti u serijskim modelima? BMW i kompanija koja se bavi razvojem baterija u čvrstom stanju, Solid Power, proširuju planove vezane za saradnju na planu ove tehnologije, tako da bi prva vozila opremljena ovom solucijom trebalo da budu testirana tokom ove godine.

 

Bavarski proizvođač se priprema da kreira liniju prototipova u svom Cell Manufacturing Competence centru (CMCC) u Nemačkoj, da bi testirao proizvodnju baterija u čvrstom stanju. BMW takođe kaže da će funkcionalni prototip s čvrstim baterijama biti predstavljen pre 2025. ali tržišno lansiranje za sada ostaje ''fluidno''. Nekoliko proizvođača automobila i startapa iz oblasti baterijske tehnologije rade na baterijama  u čvrstom stanju, uz obećanja vezana za manju masu i pružanje dužeg dometa, što su samo dva od brojnih benefita. Trka u ovoj oblasti je bez dileme najvažnija kada je reč o tehnologiji elektromobila u ovoj deceniji, sa brojnim firmama koje razvijaju različite baterijske komponente i rade na tome da ih iz laboratorije presele na proizvodne linije.

Solid Power, jedan od najpoznatijih startapa koji se bave baterijama, podržan od strane Forda i BMW-a, radi na čvrsti elektrolitima bazirani na sulfidima, koji zamenjuju tradicionalne tečne elektrolite unutar aktuelnog baterijskog dizajna, s istim ciljem da ponudi lakšu bateriju s višom energetskom gustinom u poređenju sa tradicionalnim litijum-jonskim jedinicama. BMW je obelodanio da Solid Power planira da isporuči automobilske ćelije pune veličine u svrhu testiranja ove godine. Ove dve kompanije su takođe svoj zajednički poduhvat proširile, tako što je BMW-u omogućeno da formira sopstvenu liniju prototipova u CMCC-u, lociranom u Parsdorfu kraj Minhena. Ova proširena saradnja će omogućiti BMW-u i Solid Poweru da kompletiraju razvoj ćelija, kao i proizvodne aktivnosti na lokacijama koje su u vlasništvu obe kompanije.

 

Pre nego što krene s proizvodnjom prototipova, osoblje BMW grupacije će raditi zajedno s inženjerima startapa na finom kalibrisanju procesa proizvodnje baterijskih ćelija. Bavarski proizvođač kaže da će demonstraciono vozilo s čvrstim baterijama stupiti na asfalt pre 2025. ''Proširivanje naših veza sa BMW-om je dodatni dokaz da obe kompanije veruju u razvoj tehnologije Solid Powera i vrednost baterija u čvrstom stanju'', rekao je Dejvid Džensen, privremeni CEO i predsednik Solid Powera. Ostali nemački proizvođači su takođe u trci, s tim što Mercedes podržava startap pod imenom Factorial Energy sa sedištem u Bostonu, koji ima podršku Stellantisa i Hyundaija, a tu je i firma ProLogium, koja takođe razvija baterije u čvrstom stanju.

 

Međutim, BMW-ovi elektromobili na Neue Klasse platformi, koji treba da stupe na scenu 2025. neće odmah iskoristiti prednosti tehnologije čvrstih baterija. Naime, bavarski proizvođač planira da uvede novu generaciju cilindričnih litijum-jonskih ćelija pod imenom Gen6, koja obećava 30% poboljšanja na planu autonomije (po WLTP-u). Dakle, baterije u čvrstom stanju još uvek nisu u potpunosti spremne da se nađu u serijskim automobilima po procenama BMW-a, mada će tokom ove godine Bavarci započeti njihovo testiranje.

 

''Nove okrugle ćelije BMW-a dolaze s prečnikom od 46 milimetara i dve različite visine, od 95 i 120 milimetara'', saopštio je BMW. ''U poređenju s prizmatičnim ćelijama pete generacije BMW-ovih ćelija, nove će poboljšati volumetrijsku energetsku gustinu za više od 20%.'' Međutim, BMW nije želeo da se bavi predviđanjima kada ćemo zapravo videti čvrste baterije u serijskim automobilima, uključujući i modele Neue Klasse. Bavarci očekuje da će se do 2030. godine 50% prodaje odnositi na čisto električne modele, ali da li će oni posedovati litijum-jonske baterije nove generacije ili ove u čvrstom stanju, ostaje da se vidi. U BMW-u su sigurno svesni činjenice da i drugi proizvođači automobila takođe žele da budu prvi koji će u ponudu staviti ovu tehnologiju.

Sa druge strane, Solid Power ima egzaktnije procene, jer očekuje da će do 2028. proizvoditi elektrolite na 800.000 vozila godišnje. ''BMW ostaje posvećen baterijama u čvrstom stanju, tehnologiji za koju smatramo da ima značajan potencijal u budućnosti'', rekao je Frank Veber, član upravnog odbora BMW-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford gradi novu fabriku baterija vrednu 3.5 milijardi dolara

 

214629-ford ev.jpg

 

Očekuje se da će Ford u ponedeljak saopštiti planove za izgradnju nove fabrike litijum-fero-fosfatnih baterija, vredne 3.5 milijardi dolara (3.27 milijardi evra). Kako je najavljeno, fabrika će biti locirana u gradu Maršal u blizini Mičigena. a zapošljavaće najmanje 2.500 radnika. Ford će projekat realizovati zajedno sa kineskim fabrikom baterija Cina's Contemporary Amperex Tećnology (CATL), kao tehnološkim partnerom koji pomaže u razvoju baterije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla zaustavlja planove o proizvodnji baterija u Nemačkoj

 

tesla berlin fabrika.jpg

 

Tesla je zaustavio planove o proizvodnji baterija u nemačkoj saveznoj državi Brandenburg i planira da prebaci deo proizvodnog procesa u SAD zbog povoljnijih poreskih podsticaja, saopštava brandenburško ministarstvo privrede.

 

Američki proizvođač električnih automobila je prvobitno planirao da u opštini Grueneheide smesti kompletan proizvodni proces, s najvećim kapacitetom od preko 50 GWh godišnje. Nakon što je SAD proizvođačima električnih vozila ponudio poreske olakšice za nabavku baterija iz domaće proizvodnje, kompanija je promenila plan. ''Tesla je pokrenuo proizvodnju baterijskih sistema u Gruenheidu i sprema se da proizvodi komponente baterijskih ćelija. U idućim proizvodnim koracima prioritet su dali SAD-u budući da je poslovanje tamo povoljnije zbog poreskih podsticaja'', objasnilo je brandenburško ministarstvo. Krajem januara Tesla je najavio je da će uložiti više od 3.6 milijardi dolara u proširenje gigagabričkog kompleksa u Nevadi koji je trebalo da dobije dve nove fabreike, za masovnu proizvodnju dugo odlaganog električnog kamiona i nove baterijske ćelije 4680.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja litijuma bi mogla da zagadi velike delove planete

 

toyota litijum.jpg

 

The Guardian donosi istraživanje Climate and Community Projecta i Kalifornijskog univerzita Davis. Naučnici su uporedili koliko bi litijuma bilo potrebno da se zadrži trenutni broj električnih automobila na američkim putevima, kao i kako bi potrošnja litijuma rasla da su pokrenuti programi javnog prevoza električnim autobusima.

Ako se nastavi sa radikalnim uvođenjem vozila na baterije u saobraćaj, svetska proizvodnja litijuma bi trebalo da se utrostruči do 2050. samo za tržište vozila u SAD-u. Godišnje bi bilo potrebno 483.000 tona litijuma. Predviđa se da će ukupna globalna potražnja za litijumom (koji se koristi i u drugim industrijama), takođe poznatim kao belo zlato, porasti više od 40 puta do 2040. godine. Rudarenje litijuma traži ogromne količine vode vodu i štetno je za okolinu. Veći deo se nalazi u suvim regijama poput Australije, Čilea i Nevade - mestima koja već pate od nestašice vode zbog klimatskih promena. U Južnoj Americi, rudnici su zatrovali vodu i zemlju domorodačkih naroda.

 

Šta je ideja?

Smanjiti potrebu za litijumom promenom navika ljudi. Konkretno, više hodanja i vožnje javnim prevozom, a manje automobila. Gradovi širom sveta već su počeli da smanjuju korišćenje automobila kako bi poboljšali kvalitet vazduha, bezbednost na putevima i kvalitet života. U Parizu je korišćenje automobila palo za gotovo 30% od 2001. do 2015. dok je u Londonu palo za gotovo 40%. Ali to neće biti moguće na mnogim mestima u svetu. U Americi, na primer, gde se gradovi prostiru na mnogo većoj površini, a javni prevoz ne može da obuhvati sve delove urbanih sredina. Takođe, Amerikanci tradicionalno njeguju ljubav prema velikim automobilima, pick-upovima i SUV-ovima, a to znači da će im trebati velike baterije, sa puno litijuma…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski Sehol E10X sa natrijum-jonskom baterijom

 

sehol e10x.jpg

 

Natrijum-jonska (Na-ion) baterija je jedan od ključnih pravaca razvoja jer obezbeđuje skladištenje energije bez skupog i ekološki upitnog litijuma. Natrijum je dostupan gotovo svuda u svetu u velikim količinama. Sada je kineska kompanija HiNa uspela da proizvede natrijum-jonsku bateriju i ugradi je u testni mali električni automobil E10X, kojeg je proizveo Sehol, firma u vlasništvu JAC-a i Volkswagenove kineske filijale. Jeftini E10X pritom nije izgubio kapacitet baterije budući da je njegova najjeftinija verzija opremljena litijum-jonskim ćelijama imala kapacitet od 20 kWh, dok Na-ionska baterija ima kapacitet od 25 kWh. Prema kineskom ispitnom ciklusu potrošnje, ovaj autić bi trebalo da pređe 250 km u gradskom saobraćaju s jednim punjenjem.

 

Najbolja novost je ipak to što gubi samo 10% svog kapaciteta baterije na - 20 stepeni te ne treba nikakvu vrstu preduslova da bi normalno funkcionisao. Baterija je spremna za masovnu proizvodnju. Dakle, ako testiranje u stvarnim uslovima prođe dobro, uskoro bismo mogli da dobijemo drugu bateriju, koja je jeftinija od one sa ltijumom. Na-ion baterije su sposobne za brzo punjenje, a proizvođač kaže da mogu da izdrže najviše 3.000 ciklusa pre nego što im značajno opadne domet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes gradi pogon za reciklažu baterija

 

193991-mercedes a1.jpg

 

Mercedes je u petak i zvanično otvorio radove na izgradnji pogona za recikliranje baterija u Kupenhajmu na jugu Nemačke. Pilot fabrika će imati godišnji kapacitet od 2.500 tona i obezbeđivaće materijal za proizvodnju više od 50.000 baterijskih modula za nova Mercedesova električna vozila.

Kompanija će reciklirati baterije iz probnih vozila i iz akumulatora i mogla bi da poveća obim proizvodnje na srednji i duži rok, zavisno od uspeha pilot-projekta. Prva faza radova na pogonu bi trebalo da krene u decembru, a završetak se očekuje nekoliko meseci kasnije, u zavisnost od pregovora s državom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira objekte s restoranima, drive-in bioskopom i punjačima

 

tesla o 02.jpg

 

Tokom događaja Investor Day, kompanija Tesla je otkrila interesantne detalje o svojim budućim planovima. Jedan od najintrigantnijih planova je vizija za buduću lokaciju koja će uključivati restoran, drive-in bioskop i stanicu za punjenje električnih vozila. Plan je prikazan na samo nekoliko sekundi, ali je nagovestio i mogući bežični drive-over dock za punjenje. Ipak, detalja je za sada veoma malo.

 

Teslina mreža punjača se smatra najnaprednijom na svetu i sa najboljim korisničkim iskustvom, ali kompanija nastavlja da traži načine da iskustvo podigne na još viši nivo. Zato je zamišljena lokacija s restoranom i drive-in bioskopom da bi posetioci uživali dok pune svoja električna vozila. Direktor Ilon Mask ovu ideju ima bar od 2018. godine, kada ju je prvi put pomenuo. Prošle godine je kompanija Tesla predala potrebnu dokumentaciju Gradu Los Anđelesu za izgradnju lokacije na Santa Monika Bulevaru. Planovi su brzo otkriveni, tako da bi objekat imao dva sprata, dva različita filmska ekrana i 28 stanica sa superpunjačima. Međutim, za sada nema naznaka kada bi prvi Teslin objekt mogao da bude otvoren.

 

tesla o 01.jpg

 

U planovima je uočen i Model S parkiran u garažu koja sadrži tehnologiju za bežično punjenje. Očekivano, niko iz Tesle nije otkrivao detalje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će graditi brze stanice za punjenje električnih automobila u Francuskoj i Nemačkoj

 

mercedes mn 01.jpg

 

Mercedes je razradio planove o izgradnji mreže punjača za električna vozila, dodajući da će do kraja godine omogućiti superbrzo punjenje u Francuskoj i Nemačkoj. Izgradnja dobro napreduje, rekao je za agenciju dpa šef finansijskog odeljenja proizvođača luksuznih automobila Franz Reiner, ne navodeći konkretne podatke ni brojke. Mercedes se nada da će do četvrtog kvartala postaviti punjače u Nemačkoj i Francuskoj, a u Sjedinjenim Državama ove godine planiraju da izgrade 20 parkova za punjenje, rekao je Reiner. Nemački proizvođač je već najavio planove za postavljanje 10.000 punjača za električne automobile širom sveta do kraja decenije. Mercedesovi klijenti imaće prioritet u pristupu sa do 350 kW snage, primera radi putem svojevrsne rezervacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešena prepreka u ultrabrzom punjenju EV baterija

 

179986-punjac 01.jpg

 

Naučnici kažu da su konačno pronašli način kako da prevaziđu glavnu prepreku u brzom punjenju baterija. Misteriozne kratke spojeve i otkazivanja nove generacije litijum metalnih baterija, rešio je tim iz Stenford univerziteta i SLAC Nacionalne akceleratorske laboratorije u SAD, koji kaže bi novi pronalasci mogli imati kapitalne implikacije na industriju električnih automobila. Punjive litijum metalne baterije su lagane, zapaljive, sadrže veliku količinu energije i mogu da se napune veoma brzo. Međutim, do sada nisu bile pogodne za komercijalnu upotrebu zbog mehaničkog opterećenja koje se dešavalo tokom punjenja.

 

''Neznatno udubljenje, savijanje ili uvrtanje ovih baterija može dovesti do otvaranja nanoskopskih pukotina u materijalima i prodiranja litijuma u čvrst elektrolit, što dovodi do kratkog spoja'', rekao je Vilijam Čui, vanredni profesor na Stenfordovoj Duer školi održivosti. ''Čak i prašina ili neka druga nečistoća koja uđe u njih tokom proizvodnje, može generisati dovoljno opterećenja da prouzrokuje otkazivanje.'' Ovaj fenomen je bio zagonetan za naučnike godinama, s tim što su neki formirali hipoteze da se radi o nasumičnom toku elektrona, dok su drugi tvrdili da se radi o hemijskom problemu. Naučnici sa Stenforda su izvršili seriju od 60 eksperimenata, da bi dokazali da su problemi zapravo prouzrokovani nanopukotinama, udubljenjima i fisurama unutar keramičkih elektrolita.

''Budući da postoji mogućnost da se litijum uvuče u elektrolit, on će se na kraju provući, povezujući katodu i anodu'', rekao je Džef Mekonohi, koji je svojevremeno radio u laboratoriji profesora Čuija, i koji je trenutno zaposlen u industriji. ''Kada se to desi, baterija otkazuje.'' Detalji u vezi s istraživanjem su objavljeni u studiji pod naslovom ''Mehaničko regulisanje verovatnoće intruzije litijuma u čvrste granatne elektrolite'', obajavljenoj u naučnom žurnalu Nature Energy.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska super-baterija za autonomiju do 1.000 km

 

CATL Qilin.jpg

 

Kineski CATL je trenutno rangiran kao najveći proizvođač baterija na svetu.

Kompanija je sada objavila da je započela proizvodnju jednog od svojih vodećih proizvoda pod imenom Qilin Battery, te takođe otkrila koji električni automobil će prvi imati koristi od primene nove baterije. Prema više kineskih medija, CATL je uspešno sproveo sve testove masovne proizvodnje svog Qilina. Glavni razlog za uspeh je veća gustina energije, do 255 WH/kg. Među kvalitetima nove baterije je mogućnost vožnje do 1.000 kilometara do novog punjenja. Samo punjenje može se ostvariti sa 10% na 80% za samo 10 minuta. Prvo električno vozilo koje će koristiti ove baterije je Geely Zeekr 009. Ovaj veliki kineski minivan je već sproveo testove s prvim prototipovima ove baterije. Prve isporuke Zeekr 009 s Qilin baterijom će početi tokom sledećeg tromesečja. Međutim, ovaj model neće biti jedini s ovim baterijama jer CATL-u je u interesu masovna proizvodnja. Nagađa se i o nekim evropskim proizvođačima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena zamene baterije za EV može da bude šokantna

 

bmw i3 1.jpg

 

Sad kada su električna vozila već neko vreme češća na tržištu, definitivno počinjemo da uviđamo efekte degradacije baterija, kao i sve što je povezano sa njihovom zamenom kada na kraju počnu da se troše.

Nova studija koju je sproveo Recurrent detaljno opisuje koliko tačno košta zamena baterija na nekim od popularnijih električnih vozila na tržištu, a nije iznenađujuće da to nije jeftino. Važno je napomenuti da većina tih vozila ima garanciju za baterije koje pokriva popravke i/ili zamenu do određenog broja godina, tako da se to više odnosi na starija vozila van garantnog roka. Troškovi takođe zavise od toga da li je baterija originalni deo proizvođača ili je nabavljena od treće strane. Bez obzira na to, Bloombergov izveštaj na koji se poziva Recurrentova studija kaže da prosečna zamena baterije iznosi 125.95 evra po kWh.

 

Počev sa BMW-om i3, utvrđeno je da baterija ovog neobičnog malog subkompakta košta od 2.300 evra za polovnu do čak 14.700 evra za novu iz BMW-a. Što se tiče Chevrolet Bolta, GM je sam naveo cenu baterije od 14.461 evra još 2017. međutim Recurrent je otkrio da su trgovci naplaćivali bliže granici od 14.700 evra. Sledeći je hibridni Chevrolet Volt, koji ne bi trebalo da se meša sa potpuno električnim Boltom. A budući da se radi o hibridu, njegova manja baterija obično košta manje nego zamena na potpuno električnom automobilu. Recurrent je naveo cenu od 2.750 evra za polovnu, ili 7.350 evra za novu. Baterija Hyundaija Ioniqa košta 2620 evra. Čini se da skromni Nissan Leaf, koji je na putu duže od bilo kojeg drugog automobila na ovoj listi, više varira u troškovima zamene baterije. Paket od 30 kWh mogao bi da košta od 3.200 do 4.135 evra, paket od 40 kWh mogao bi da košta 6.000 do 6.400 evra, a veliki paket od 62 kWh koštaće vam otprilike 7.800 do 8.730 evra, bez troškova ''ruku''.

 

158077-vw e 02.jpg

 

Baterija Tesle Model 3 danas košta između 9.180 i 14.520 evra, dok se baterije za veći i skuplji Model S kreću od 11.000 do 20.200 evra. Konačno, tu je Volkswagen E-Golf, čija baterija od 35.8 kWh je koštala 1.543 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko traju baterije na električnim vozilima?

 

163155-nissan.jpg

 

Kada se raspravlja o novim električnim vozilima, jedno od najčešćih pitanja je koliko će baterija u stvari trajati. Većinu potencijalnih kupaca to iskreno brine, pogotovo nakon što saznaju koliko treba platiti za zamensku bateriju.

 

Portal Recurrent, koji se bavi savetovanjem vlasnika električnih vozila, nedavno je sproveo studiju da bi odgovorio na to pitanje, analizirajući podatke oko 15.000 automobila. Tehnologija baterija je daleko napredovala u poslednjoj deceniji pa su primetne velike promene u trajnosti baterija. Naravno, na radost kupaca. Rezultati pokazuju ohrabrujuće jesti, a to je da su zamene baterija prilično retke.

Najstarija električna vozila za masovno tržište, Nissan Leaf i Tesla Model S, imala su najveći procenat zamena baterija, ali sveukupno, samo 1,5% električnih vozila je u studiji imalo zamenjene baterije. Većima promena baterija se dogodila u garantnom roku. Osim toga, istraživanje je pokazalo da je domet električnih vozila stabilan. Degradacija nije linearna jer pokazuje da baterija ima određeni pad dometa na početku, a zatim se ujednači na duži period. Ipak, bilo je dosta varijacija među automobilima i opcijama baterija koje su proučavane. Na primer, tokom 160.000 kilometara, procena dometa Tesla Model S od 85 kWh je ostala gotovo nepromenjena, dok je domet istog vozila sa verzijom od 100 kWh značajno pao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južna Koreja obezbeđuje finansijsku pomoć proizvođačima baterija za investicije u SAD

 

212173-lg 01.jpg

 

Južna Koreja je saopštila da će obezbediti sedam biliona vona (7.1 milijardu dolara) finansijske podrške svojim proizvođačima baterija koji žele da investiraju u infrastrukturu u Severnoj Americi u narednih pet godina, kako bi pomogla firmama da se izbore sa američkim Zakonom o smanjenju inflacije. Podrška vlade će uključivati smanjenje kreditnih stopa i premija osiguranja za čak 20%, kao i obezbeđivanje više zajmova i poreskih kredita za pogone za proizvodnju baterija i materijala korejskih firmi u regionu, saopštilo je ministarstvo industrije.

 

Ministarstvo finansija SAD prošle nedelje je predstavilo stroža poreska pravila za električna vozila (EV), koja zahtevaju od proizvođača automobila da nabave određeni procenat pojedinih minerala za EV baterije iz SAD ili američkog partnera u slobodnoj trgovini, kako bi se kvalifikovali za nove američke federalne podsticaje u okviru propisanog zakona. Prema zakonu, propisano je da se 50% vrednosti komponenti baterija proizvede ili sastavi u Severnoj Americi da bi se kompanija kvalifikovalo za kredit od 3.750 dolara.

 

''I vlada i privrednici treba da sarađuju kako bi zajedno pronašli rešenja kako bi se efikasno nosili sa situacijama koje se brzo menjaju nakon Zakona o smanjenju inflacije'', rekao je ministar trgovine Li Čang-jang na sastanku sa glavnim proizvođačima baterija i kompanijama za matijale. Južna Koreja je u novembru formirala savez za baterije uz podršku vlade, da bi se lakše izborila na ovom tržištu na kome dominira Kina. Južnokorejski LG Energy Solution, Samsung SDI i SK On čine tri od pet najvećih svetskih proizvođača baterija za EV, koji zauzimaju više od četvrtine globalnog tržišta i snabdevaju kompanije poput Tesle, Volkswagena i General Motorsa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen gradi divovsku fabriku baterija u Kanadi

 

vw id5.jpg

 

VW planira svoju najveću fabriku baterija u Kanadi, koja za to daje masne subvencije. Za Volkswagen to znači manje zavisnosti od isporuka iz Azije.

Prva Volkswagenova fabrika baterija u Severnoj Americi imaće divovske razmere - od iduće godine će se graditi na površini jednakoj onoj koju bi zauzelo dvesta fudbalskih igrališta. Tu bi od 2027. godine trebalo da radi oko tri hiljade ljudi. Najavljena je proizvodnja baterija za oko milion automobila godišnje. Fabrika će se nalaziti u Sent Tomasu - otprilike na pola puta između kanadske metropole Toronta i američkog centra automobilske industrije Detroita. Volkswagen ulaže pet milijardi evra. Kako prenose mediji, dugoročno nemački proizvođač može da računa na oko devet milijardi evra subvencija iz kanadskog budžeta.

 

Računaju na američke kupce

Tamošnje vlasti se oslanjaju na velikodušni američki program subvencija koji će važiti i za Kanadu jer ima sporazum o slobodnoj trgovini sa SAD. U SAD će kupci električnih automobila dobijati poreski popust od 7.500 evra ukoliko je auto proizveden u SAD ili partnerskim zemljama. Kanadski ministar industrije Fransoa-Filip Šampanj naveo je da će dobiti za zemlju biti daleko veće od troškova subvencija. Premijer Džastin Trido je na predstavljanju planova rekao: ''Dobit za radnike, za zajednicu i privredu.'' Kanađani se nadaju da će oko fabrike nići još desetine hiljada radnih mesta za dobavljače.

 

Beg od Azije

Šef Volkswagena Tomas Šal je rekao da Severna Amerika ima ključnu ulogu u strategiji njegove firme za proizvodnju baterija. U blizini Toronta i Detroita, dodao je, već su utabani lanci isporuke za automobilsku industriju. Volkswagen u Evropi sa partnerima namerava da otvori šest fabrika baterija narednih godina, koje ukupno mogu da opskrbe blizu tri miliona vozila godišnje. Prva od njih se otvara ove godine u Švedskoj, a 2025. godine bi trebalo da usledi jedna u nemačkoj pokrajini Donjoj Saksoniji. Volkswagen tako smanjuje zavisnost od azijskih proizvođača baterija, i ubuduće će sam pokrivati polovinu svojih potreba. Trenutno Daleki istok, posebno Kina, ubedljivo dominiraju tržištem baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto nemački, baterija kineska

 

catl.jpg

 

Kineske firme dominiraju proizvodnjom baterija za električne automobile - od rudarenja i prerade, do sklapanja baterija. Zapadni proizvođači nemaju mnogo izbora do da se oslone na kineske isporuke.

Nema sumnje da su automobili na baterije bili zvezde tek završenog šangajskog sajma automobila. S obzirom na ambiciozne planove proizvođača automobila i državne subvencije za ekološki pogon, jasno je da će se od sada sve više pričati o elektro-vozilima. Administracija američkog predsednika Džozefa Bajdena namerava da već od 2032. barem dve trećine novih vozila koja se prodaju u Sjedinjenim Državama budu na električni pogon. Evropska unija je najavila da će od 2035. biti zabranjena prodaja novih vozila sa klasičnim motorima. Tada će moći da se preprodaju i voze još samo polovnjaci na benzin i dizel. Prema računici novinske agencije Rojters, vodeći svetski proizvođači automobila nameravaju da ulože ukupno preko bilion evra u razvoj električnih vozila i baterija do 2030. godine.

 

Otkud tolike baterije?

Međunarodna agencija za energiju procenjuje da će do te godine oko 60% prodatih vozila biti na struju, što bi bio ogroman skok - podaci za 2021. kažu da je tek svako deseto prodato vozilo električno. No, te desetine miliona automobila trebaće baterije koje su njihova najvažnija i najskuplja komponenta. Računa se da na bateriju otpada 30% do 40% cene električnih automobila. To otvara trku za sirovinama i baterijama u kojoj za sada nesumnjivo prednjači Kina. Azijski div, prema Blumbergu, drži oko tri četvrtine svetske proizvodnje baterija. ''Peking je odavno signalizirao da će električna vozila biti strateški nacionalni prioritet, podstičući kineske firme da ulože u rudarstvo, rafiniranje sirovina i tehnologiju za proizvodnju baterije'', kaže Gregor Sebastijan koji se bavi industrijskom politikom u berlinskom Merkatorovom institutu za proučavanje Kine. ''Kako je Kina daleko najveće svetsko automobilsko tržište, to je ogroman podsticaj kineskim kompanijama da uđu u taj sektor. Dodatno, Kina ima jaku proizvodnu bazu i efikasan logistički sistem koji su omogućili firmama da brzo uvećaju proizvodnju'', dodaje ovaj stručnjak.

 

Svi zavise od Kine?

Mnoge zapadne kompanije poput Tesle i GM-a oslanjaju se na kineske firme kao što je CATL, najveći svetski proizvođač auto-baterija. Ford je nedavno objavio da će licencirati tehnologiju CATL-ove litijum-gvožđe-fosforne baterije kako bi ih proizvodio u novom pogonu u Mičigenu. Takvi dogovori ukazuju da recimo američki i nemački giganti automobilske industrije moraju da se oslone na kineske baterije ukoliko u novoj eri saobraćaja ne žele da postanu patuljci. To ponegde izaziva kritike. Tako je republikanski senator Marko Rubio tražio od predsednika Bajdena da se proveri Fordov ugovor sa CATL-om.

''Baterije za vozila su već postale predmet geopolitičkih napetosti između Kine i Zapada'', kaže Tu Le, direktor jedne konsultantske kuće. On podseća na Bajdenov ukaz koji donosi ukupno 370 milijardi dolara subvencija domaćoj privredi ukoliko podstiče ekološku tranziciju. Proizvođači mogu računati sa masnim poreskim olakšicama - ali pod uslovom da veći deo automobilskih komponenti, poput baterija, dolazi iz SAD ili zemalja sa kojima SAD imaju sporazume o slobodnoj trgovini. ''Bez obzira koliko američka vlada pokušavala da eliminiše Kinu iz lanca snabdevanja, proizvođači automobila iz SAD i dalje će trebati kineske baterije ako hoće da dostignu proizvodne ciljeve i pristupačne cene do 2030'', kaže Tu.

 

Šta je šansa Evrope?

EU takođe godinama podstiče domaću proizvodnju baterija. Tako je 2017. pokrenuta Evropska alijansa za baterije sa ciljem da do 2030. evropski proizvođači podmire 90% potreba.

''Evropske zemlje poput Nemačke imaju važne tehnologije za određene delove proizvodnog i životnog veka baterije, recimo za reciklažu, a takođe su i lideri u testiranju novih baterija poput natrijum-jonskih'', kaže Sebastijan. Ali, kako dodaje, evropska industrija baterija ima problem da dođe od izuma do masovne komercijalne proizvodnje. ''U nekim delovima lanca proizvodnje, recimo rafiniranju sirovina, Evropa je gotovo isključivo zavisna od firmi sa istoka Azije'', kaže on.

 

Firme poput Volkswagena nameravaju da investiraju i u rudnike, kako bi obezbedili vredne materijale poput litijuma. U sklopu petogodišnjeg plana, div iz Volfsburga namerava da potroši 180 milijardi evra, od toga 15 milijardi na tri fabrike baterija i izvore sirovina. Neke druge članice EU, poput Mađarske, pozvale su strane investitore, uključujući kineske, da tamo otvore fabrike baterija. ''Evropske firme mogu da stignu kineske'', kaže Sebastijan, ''ali je to teška bitka za njih.'' ''Najveća šansa evropskih firmi je ako se opklade na neke tek dolazeće tehnologije poput čvrstih baterija. Tim poljem još ne dominira nijedna firma'', zaključuje Sebastijan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla tvrdi da ima baterije koje ne treba menjati - posle 322.000 km gube samo 10% kapaciteta

 

tesla baterije 01.jpg

 

Tesla je predstavio najnoviji izveštaj, u kome se navodi, da vlasnici većih modela neće morati da menjaju baterije tokom čitavog životnog veka automobila.

 

U nedavno objavljenoj studiji Impact Report za 2022. godinu, Tesla objavljuje stanje svoje tehnologije i infrastrukture i ističe koliki su napredak postigli proizvodi i fabrike ove kompanije. Na jednoj od fotografija nalazi se i zanimljiva statistika, koja se odnosi na Modele S i X. Ranije su iz Tesla istakli, da će baterije u Tesla automobilima, tokom svog životnog ciklusa od 200.000 milja (322.000 kilometara), izgubiti samo 10% kapaciteta. Najnoviji podaci govore da je to 12%, što je i dalje sjajan rezultat. Podaci pokazuju, da baterije (li-ion baterije marke Panasonic) gube 1% na svakih 26.816 kilometara, odnosno nakon 67 teorijskih ciklusa punjenja. Tesla ističe, da pored pređene kilometraže, na smanjenje kapaciteta baterije utiče i starost baterije, kao i način punjenja. Brzo punjenje ili često punjenje do 100% kapaciteta, ne preporučuje nijedan proizvođač automobila. Tesla navodi da je otimalan životni vek automobila 322.000 kilometara u SAD, odnosno 240.000 kilometara u Evropi. To znači da bi baterije u Tesla automobilima trebale da traju koliko i životni vek automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kilograma litijuma, nikla i koblata ide u jednu bateriju za električni automobil?

 

214629-ford ev.jpg

 

Koliko god neki proizvođači pokušavali da pronađu alternativu za skupe i (relativno) retke materijale u baterijama, oni još dominiraju. U sledećih nekoliko godina sigurno ćemo biti svedoci važnim tehnološkim iskoracima i smanjenju tih sirovina u baterijama, ali do tada će proizvođači i dalje zavisiti od njih. Zbog toga su baterije skupe, a za sada i sumnjivih ekoloških blagodati jer se do sirovina dolazi neekološkim metodama, a i sama hemija baterija nije najzdravija za okolinu, što će biti problem pri njihovu odlaganju.

 

Prosečna litijum-jonska baterija sadrži oko 28.9 kilograma nikla, 7.7 kg kobalta i 5.9 kg litijuma. Ako se ne recikliraju, ovi metali idu u otpad. To je još i oko 80 kg bakra i oko 30 kg grafita za ukupnu masu od nekih pola tone (za prosečni električni automobil). Mada se predviđa da će litijum-jonska baterija sadržavati manje metala 2030. godine, recikliranje tih materijala će i dalje biti važno kako bi se održao korak sa rastućom globalnom potražnjom za litijum-jonskim baterijama. Ili ćemo dobiti neku novu tehnologiju...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južna Koreja ima cilj da prva komercijalizuje baterije u čvrstom stanju

 

solid b.jpg

 

Južna Koreja će do 2030. uložiti 13.5 milijardi evra u prve svetske baterije u čvrstom stanju za električna vozila. Po izjavi iz predsedničke kancelarije, ova zemlja planira da bude prva na svetu koja će komercijalizovati čvrste baterije. Investicija će biti ostvarena zajedničkim snagama javnog i privatnog sektora, a ambiciozni plan je objavljen tokom mitinga čiji je domaćin bio predsednik Jun Suk Jol.

 

Baterije u čvrstom stanju, kako sugeriše njihov naziv, imaju čvrste elektrode i elektrolite. Ovaj tip baterija se ubrzano razvija već nekoliko godina, paralelno s napretkom električnih automobila, a mnogi ga smatraju narednom generacijom kada je tehnologija baterija u pitanju. Čvrste baterije su mnogo bezbednije i jeftinije za proizvodnju. Stvar je u tome što nemaju tečno jezgro poput moderne solucije, već čvrstu supstancu. Ovo donosi brojne prednosti, uključujući činjenicu da ove baterije mogu da se proizvedu u manjem obimu i teže ih je zapaliti.

 

Neki ih posmatraju sa skepsom

Međutim, najveći svetski proizvođač baterija, kineski Contemporary Amperex Technology (CATL), ima skeptičniji pristup prema novom rešenju, budući da se radi o tehnologiji u razvoju. Jedan od glavnih problema sa dotičnim baterijama je što se one suočavaju s problemima nakon brojnih ciklusa punjenja i pražnjenja. Ipak, Južna Koreja nije zabrinuta zbog toga. Ova zemlja, takođe ima plan da učetvorostruči proizvodni kapacitet katodnog materijala u narednih pet godina i započne komercijalnu proizvodnju litijum-gvožđe fosfatnih baterija od 2025. Prošlog meseca, istraživači iz Maks Plank Instituta za istraživanja u oblasti polimera, objavili su da su verovatno pronašli način da baterije u čvrstom stanju učine dugovečnijim. Zapravo, u nekim studijama koje datiraju u prošlost do 2019. tvrdi se da bi novorazvijene baterije jednog dana mogle da zamene popularne litijum-jonske jedinice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...