Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Globalna potražnja za litijumskim baterijama će se povećati šest puta

 

toyota litijum.jpg

 

Baterije za električna vozila i one koje će se koristiti za stabilizaciju potražnje za energijom će ušesterostručiti potražnju za litijumom u sledećih 10 godina, a situacija će se pogoršati s dolaskom tehnologije čvrstog elektrolita, koja takođe koristi litijum. Uz elektrifikaciju saobračaja, sledećih nekoliko godina tehnologije proizvodnje baterija biće ključne za industriju. Izveštaj kompanije Benchmark Minerals predviđa da će se globalna potražnja za litijumskim baterijama povećati šest puta u sledećih 10 godina te da će porasti za 22% kada stignu baterije sa čvrstim elektrolitima. Mnogo je potencijalnih alternativa litijumskim baterijama, ali za sada, to ostaje najbolja komercijalno dostupna opcija i nejasno je kada će je i koja tehnologija zameniti.

 

Izveštaj Benchmark Minerals-a jasno najavljuje koliko litijuma će nam biti potrebno u budućnosti. Čak i uz visoki procenat koji dolazi od recikliranja sirovina, izveštaj sugeriše da će nam do 2035. biti potrebno oko 336 novih rudnika srednje veličine da bismo zadovoljili potražnju. Potrebe za novim sirovinama do 2035. godine:

  • 59 novih rudnika litijuma koji prosečno proizvode 45.000 tona
  • 38 novih rudnika kobalta koji proizvode 5000 tona
  • 72 nova rudnika nikla koji proizvode oko 42.500 tona
  • 97 novih rudnika grafita u prirodnim pahuljicama koji proizvode oko 56.000 tona
  • 54 nova rudnika sintetičkog grafita koji proizvode prosečno 57.000 tona

Konkretno, što se tiče litijuma, predviđa se kratkoročni višak, prema Međunarodnoj agenciji za energiju, ali do 2030. postojeći rudnici i projekti u izgradnji će moći da proizvedu samo oko polovinu potrebne potražnje. Rudnicima litijuma koji su počeli s radom između 2010. i 2019. trebalo je prosečno 16.5 godina da se razviju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko su najveći proizvođači baterija za električne automobile?

 

catl.jpg

 

Očekuje se da će globalno tržište baterija za električna vozila (EV) porasti sa 17 milijardi dolara na više od 95 milijardi dolara između 2019. i 2028. godine. Uz sve veću potražnju za dekarbonizacijom transportnog sektora, kompanije koje proizvode baterije za pokretanje električnih vozila su doživele značajan zamah. Uprkos naporima Sjedinjenih Država i Evrope da povećaju domaću proizvodnju baterija, tržištem još uvek dominiraju azijski dobavljači.

 

Trenutno kineske firme čine 56% tržišta baterija za električna vozila, a slede ih korejske kompanije (26%) i japanski proizvođač Panasonic (10%). Evropskih proizvođača nema u prvih deset. Vodeći dobavljač baterija, CATL, povećao je svoj tržišni udeo sa 32% u 2021. na 34% u 2022. Jedna trećina svetskih baterija za EV dolazi iz te kineske firme. CATL isporučuje litijum-jonske baterije Tesli, Peugeotu, Hyundaiju, Hondi, BMW-u, Toyoti, Volkswagenu i Volvou. LG Energy Solution ostaje drugi najveći proizvođač baterija (14%). U 2021. južnokorejski dobavljač je pristao da nadoknadi General Motorsu 1.9 milijardi dolara kako bi pokrio 143.000 Chevy Bolt EV-a povučenih zbog opasnosti od požara zbog neispravnih baterija. BYD je preuzeo treće mesto od Panasonica jer je gotovo udvostručio svoj tržišni udeo tokom prošle godine. Kompanija je treći najveći svetski proizvođač automobila po tržišnoj kapitalizaciji, ali takođe proizvodi baterije koje se prodaju na tržištima širom sveta. Nedavni podaci o prodaji ukazuju na to da će BYD u narednim mesecima ili godinama prestići i LG Energy Solution u tržišnom udelu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda i LG za lokaciju fabrike baterija izabrali Ohajo

 

honda prologue 12.jpg

 

Honda i južnokorejski proizvođač baterija LG Energy Solution objavili su da će novu fabriku baterija, vrednu 4.4 milijarde dolara, izgraditi u američkoj saveznoj državi Ohajo. Planove o gradnji zajedničke fabrike u SAD-u kompanije su najavile još u avgustu, ali tada još nisu izabrale lokaciju.

 

Kako navode u saopštenju, u početnoj fazi obavezuju se da ulože 3.5 milijarde dolara i otvore 2.200 radnih mesta, a očekuju da će vrednost ukupne investicije dostići 4.4 milijarde dolara. Sa gradnjom novog pogona, smeštenog oko 65 kilometara jugozapadno od glavnog grada Ohaja Kolambusa, planiraju da počnu početkom 2023. godine i da ga završe do kraja 2024. Godišnji kapacitet bi trebalo da iznosi 40 GWh, a masovna proizvodnja litijum-jonskih baterija bi trebalo da krene krajem 2025. Baterije za električna vozila proizvedene u Ohaju će se isporučivati Hondinim fabrikama koje će proizvoditi električna vozila za prodaju u Severnoj Americi. Japanski proizvođač želi da od 2040. prodaje samo električna vozila i gorive ćelije.

Iz Honde su poručili i da će sami uložiti 700 miliona dolara u preuređenje tri fabrike motora u Ohaju, uključujući najveću fabriku motora u svetu, i dodati 300 novih radnih mesta. Zajedničko ulaganje još moraju da odobre regulatori. Proletos su Honda i General Motors objavili da će razviti seriju jeftinijih električnih vozila, baziranih na novoj zajedničkoj platformi, a od 2027. potencijalno bi ih proizvodili više miliona u pokušaju da nadmaše Teslu. U planu je da GM od 2024. počne sa proizvodnjom dva električna SUV-a za Hondu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslanici u Evropskom parlamentu traže da punjači za električna vozila budu na svakih 60 km

 

volvo elviis 01.jpg

 

Odbor za saobraćaj i turizam (TRAN) Evropskog parlamenta, početkom ovog meseca, usvojio je izveštaj o predlogu Evropske komisije za postavljanje infrastrukture za alternativna goriva, kojim se podstiče postavljanje novih stanica za punjenje električnih automobila i alternativna goriva.

 

Ovaj predlog Evropske komisije, za Uredbu o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR), utvrđuje obavezne nacionalne ciljeve za postavljanje dovoljno infrastrukture za alternativna goriva u EU, kako za drumska vozila tako i za plovila te avione. Prema usvojenom tekstu, stanice za punjenje električnih automobile bi trebalo da budu postavljene (barem) na svakih 60 km duž glavnih puteva u EU i to do 2026. Za kamione i autobuse isti zahtevi bi se primenjivali do 2026. ali samo na baznim TEN-T mrežama. Uz to, poslanici Evropskog parlamenta predlažu i postavljanje više stanica za punjenje vodonikom duž glavnih puteva u Evropskoj uniji u poređenju s predlogom Komisije, na svakih 100 km umesto svakih 150 km kao i njihovu bržu izgradnju (do 2028. za razliku od 2031.). Izveštaj će biti na glasanju na plenarnoj sednici EP-a koja će se održati sledeće nedelje u Strazburu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka će podstaknuti razvoj infrastrukture za električne automobile

 

bmw ix3 05.jpg

 

Nemačka vlada je saopštila da planira da ubrza širenje svoje mreže za punjenje električnih automobila.

Berlin ima cilj da postavi 1 milion javno dostupnih punionica u Nemačkoj 2030. Do sada postoji oko 70.000 punionica, koje su od vitalnog značaja za pomoć vlasnicima električnih automobila na dužim putovanjima u vozilima koja često imaju ograničeni domet. Oko 6.3 milijarde evra izdvaja se za ubrzanje razvoja infrastrukture električnih automobila. E-mobilnost će biti prihvaćena samo ako je punjenje jednostavno poput punjenja goriva, a ruralna područja ne smeju da budu zanemarena. Ogromna nemačka automobilska industrija takođe želi da postane vodeće središte za električna vozila i infrastrukturu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes kupuje 10.000 tona litijuma godišnje

 

mercedes eq c.jpg

 

Mercedes-Benc je potpisao ugovor s kanadsko-nemačkom fimom Rok Tek Litijum prema kojem će dobijati u proseku 10.000 tona litijum hidroksida godišnje za baterije, saopštio je nemački proizvođač automobila.

Ugovor omogućava ovom proizvođaču luksuznih automobila da svoje partnere koji proizvode baterije za električne automobile snabdeva sirovinom, počev od 2026. godine, kako bi brzo povećao proizvodnju potpuno električnih vozila, navodi se u saopštenju kompanije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka i Francuska rešavaju problem javnih punjača na evropskim putevima

 

Renault-Zoe 2020.jpg

 

Vodeće evropske zemlje rade na jačanju infrastrukture puteva, a problem im pravi i nedovoljan broj javnih punjača za električna vozila (EV). S obzirom na to da je u toku energetska kriza, ovaj problem se na neki način komplikuje, ali to ne znači da najveće ekonomije Starog kontinenta ne rade na tome da pronađu rešenje i deo svog budžeta namene za postavljanje što većeg broja punjača za baterije EV.

 

U tu svrhu nemačka vlada je u sredu odobrila plan ulaganja 6.3 milijarde evra u naredne tri godine za brzo povećanje broja stanica za punjenje električnih vozila širom zemlje, kao deo nastojanja da se postigne neto nulta emisija štetnih gasova i pojača elektrifikacija putne mreže. Plan predviđa povećanje broja stanica za punjenje, i to 14 puta - sa sadašnjih 70.000 trebalo bi da dostigne cifru od milion do 2030. godine. Fokus bi bio na izgradnji stanica u lokalnim samoupravama koje trenutno nisu dovoljno snabdevene. Istovremeno je cilj da se do iste godine na nemačkim putevima broj EV sa sadašnjih 1.5 miliona popne na čak 15 miliona. Ostale mere u vladinom planu uključuju ubrzavanje državnih odobrenja za izgradnju punjača. ''Naš cilj je ubrzano širenje infrastrukture za punjenje EV, pojednostavljenje ovog procesa i olakšanje ljudima da pređu na ovu vrstu automobila'', rekao je savezni ministar saobraćaja Volker Vising (Volker Wissing) i dodao da se elektromobilnost brzo povećava, te da moraju biti brzi.

 

U vreme rata u delu Evrope Nemačka očekuje eksponencijalni rast tržišta električnih vozila i vlada želi da ga učini privlačnijim za kupce i navede ih da pređu na ovu vrstu vozila, rekao je Vising na konferenciji za novinare nakon što je vlada odobrila plan. Ovi planovi, kao što smo pomenuli, dolaze u vreme velike energetske krize, te nemačka vlada planira da ograniči cene električne energije, a ministar je izrazio nadanja da ova kriza neće poremetiti dugoročne klimatske ciljeve. Nakon ovog saopštenja usledile su pomešane reakcije industrijskih udruženja, koja su se dugo žalila da vlada ne ide u korak sa brzim širenjem EV. Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA) saopštilo je da je potez vlade važan korak i da je brzina implementacije predloga sada ključna. BDEV poslovno udruženje za energetiku i vodu, saopštilo je da će predlozi dovesti do većeg planiranja i državne kontrole, nazvavši to ''skupim ukrašavanjem prozora''.

 

Širom Evrope (uključujući Veliku Britaniju i članice EFTA), električna vozila na baterije (BEV) povećala su svoju popularnost u prvoj polovini ove godine, čineći 11.6% svih registracija novih automobila. Ovo je više u odnosu na udeo od 7.6% u istom periodu prošle godine. Sve u svemu, broj BEV prodatih u prvoj polovini 2022. godine porastao je za 31.6% na godišnjem nivou. Ipak, EV infrastruktura ne odgovara ovom tempu rasta, a to realno znači da bi uskoro moglo doći do podele između zemalja sa dobro razvijenom električnom mrežom i onih koje to nemaju. Pritom, Evropska komisija nastoji da prekine prodaju svih novih vozila bez nulte emisije do 2035. godine, te će pitanje infrastrukture u budućnosti biti jedna velika tema. U junu 2022. godine Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) je objavilo rezultate istraživanja koji ukazuju na problem. Polovina javnih punjača za EV nalazi se u samo dve zemlje EU: Holandiji (29.4% punjača) i Nemačkoj (19.4%). Ove nacije čine samo 10% teritorije EU, što znači da preostalih 90% mora da deli 51.2% trenutne infrastrukture za punjenje.

Razlika između rangiranja u nalazima ACEA-e je ogromna, pri čemu Holandija ima 1.600 puta više punjača od zemlje sa najlošijom infrastrukturom, Kipra. Zapravo, Holanđani imaju više punjača od 23 druge zemlje članice zajedno. Takođe postoji jasna podela između zemalja Centralne i Istočne Evrope i Zapadne Evrope. Rumunija je, na primer, šest puta veća od Holandije u pogledu teritorije, ali ima samo 0.4% evropske mreže za punjenje.

 

Da li rešenje donose Francuzi?

S obzirom na nedostatak električnih punjača za EV vozila u dobrom delu EU, Renault planira da izgradi mrežu stanica za punjenje električnih automobila duž auto-puteva širom Evrope, saopštila je jedinica za usluge e-mobilnosti francuskog proizvođača automobila Mobilize Power Solution. Prva stanica za punjenje biće otvorena za nekoliko meseci u južnoj Francuskoj, a planirano je da do sredine 2024. godine usledi još 200 stanica u Francuskoj, Belgiji, Italiji i Španiji, saopštio je Mobilize, dodajući da je u odmaklim razgovorima sa potencijalnim partnerima o finansiranju mreže.

 

Razviti adekvatnu infrastrukturu za punjenje i ponuditi vozačima zgodna rešenja tokom putovanja jedan je od glavnih izazova sa kojima se suočavaju proizvođači električnih vozila, pošto baterije generalno nude manji radijus vožnje od rezervoara za gorivo i potrebno im je mnogo duže vreme punjenja. Renault, čija je vrednost akcija pala za skoro 70% od početka 2018. godine, daleko je od toga da bude lider na evropskom tržištu električnih vozila. Ali kompanija nastavlja sa planovima da podeli svoje poslovanje sa električnim vozilima i motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, i pokušava da se takmiči sa rivalima kao što su Tesla i nemački gigant Volkswagen. Iz Renaulta su najavili da će javni punjači biti instalirani blizu auto-puta, imaće i prostorije za vozače da odmore dok se vozilo napaja energijom, biće dostupni 24 sata dnevno i imaće i kutke za igru za decu i osveženje. Mobilize je istakao da će koristiti stacionarni sistem za skladištenje veličine malog kontejnera, koji može da puni do šest običnih automobila bilo koje marke u isto vreme. ''Ovo će nam omogućiti da punimo ove kontejnere veoma nežno, bez ometanja električne mreže'', rekao je Nikolas Šoti (Nicolas Schottey), šef Mobilize Power Solutions.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena baterije kod električnih automobila košta i preko 15.000 evra...

 

174958-kia soul 01.jpg

 

Kako elektrifikovana vozila počinju da preplavljuju tržište, sve više i više ljudi saznaje informacije o izuzetno visokim troškovima zamene baterije. Najnoviji od ovih slučajeva dolazi od kanadskih vlasnika električnih i hibridnih vozila, koje su troškovi popravke vozila ostavili u šoku.

 

Prvo je o ovome progovorio Phyllis Lau iz Ontarija. Njegovoj Kiji Soul EV-u iz 2018. je bila potrebna nova baterija. Nakon uračunavanja rada i poreza uz cenu same baterije, Lau je za uslugu dobio predračun od 23.000 kanadskih dolara (16.800 evra). Lauova porodica je rekla za CTV News da imaju garanciju na bateriju od 8 godina/160.000 km, ali budući da je njihovo vozilo prešlo preko 170.000 km baterija više nije bila pokrivena fabričkom garancijom. Čak i nakon nekih pregovora, najbolje što je trgovac rekao da može da učini jeste da pokrije pola cene baterije. Još jedan stanovnik Ontarija koji je razgovarao sa lokalnim medijima, Ken Edwardson, kaže da je njega zamena koštala 20.0000 kanadskih dolara (14.600 evra) na Lincolnu MKZ Hybridu iz 2011. To nam je posebno upalo u oči, budući da Edwardsonov automobil nije bio ni potpuno električan kao Lauov.

 

Sve ovo otvara širi razgovor o veku trajanja baterija u hibridima i potpuno električnim vozilima. Za one koji žele da kupe starija elektrifikovana vozila, zdravlje baterije sada postaje glavna briga, baš kao što bi to bio slučaj s motorom na tradicionalnom automobilu s pogonom sa unutrašnjim sagorevanjem. Na suprotnom kraju spektra, sada je u najboljem interesu proizvođača da počnu da istražuju tehnologije koje će omogućiti baterije sa boljim vekom trajanja za hibride i električna vozila budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bajden najavio investiranje od 2.8 milijardi dolara u proizvodnju električnih baterija

 

hummer bajden.jpg

 

Ministarstvo energetike dodeljuje 2.8 milijardi dolara bespovratnih sredstava za 20 kompanija širom SAD-a koje će promovisati proizvodnju materijala za proizvodnju EV baterija u zemlji. Bajdenova administracija želi da do 2030. godine EV čine polovinu kupljenih novih automobila u SAD-u.

 

Kina kontroliše nabavku većeg dela materijala neophodnih za proizvodnju

SAD i njihovi saveznici trenutno ne proizvode dovoljno kritičnih minerala i materijala za baterije potrebnih za napajanje tehnologija čiste energije. Kina trenutno kontroliše veći deo kritičnog lanca snabdevanja mineralima i nedostatak kapaciteta za rudarstvo, preradu i reciklažu u SAD-u mogao bi da ometa razvoj i usvajanje električnih vozila, ostavljajući SAD zavisnim od nepouzdanih stranih lanaca snabdevanja. Nova sredstva će podržati projekte koji imaju za cilj da razviju dovoljno litijuma za baterije za proizvodnju 2 miliona električnih vozila godišnje, kao i dovoljno grafita i nikla za proizvodnju 1.2 miliona i 400.000 električnih vozila godišnje. Takođe će omogućiti neke revolucionarne poduhvate, kao što je izgradnja prvog litijum-gvozdenog fosfatnog postrojenja za katodu, kao i prvog velikog postrojenja za proizvodnju soli litijum elektrolita u SAD-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai gradi Metaplant America fabriku EV i baterija

 

Hyundai Metaplant.jpg

 

Izvršni predsednik Hyundai Motor Group Euisun Chung, zajedno sa guvernerom Bryanom P. Kempom, zvaničnicima kompanije, kao i državnim i lokalnim liderima, zvanično su postavili temeljac za novu proizvodnu fabriku Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) LLC na lokaciji Okrug Brajan Mega. Proslava je uključivala prepodnevno obeležavanje početka radova, nakon koga je usledila izložba buduće tehnologije u Enmarket Areni u Savani, gde je kompanija istakla ''naprednu tehnologiju i izvanredna ljudska dostignuća'' sa širokim spektrom izložbi za stotine prisutnih članova zajednice.

Investicija Kompanije i njenih povezanih dobavljača od 5.54 milijardi dolara najavljena je pre pet meseci i uključuje planove za proizvodnju raznovrsnog asortimana inovativnih električnih vozila (EV) i novog pogona za proizvodnju baterija. HMGMA će otvoriti više od 8.100 radnih mesta u narednih nekoliko godina jer kompanija ima za cilj da uspostavi na američkom tržištu stabilan lanac snabdevanja za EV baterije i druge komponente EV. Očekuje se da nova pametna fabrika HMGMA počne komercijalnu proizvodnju u prvoj polovini 2025.

 

''Hyundai i narod Džordžije dele mnoge kvalitete: poštovanje prema našoj istoriji, domišljatost, kreativnost i odlučnost da učinimo svet boljim za sledeću generaciju'', rekao je izvršni predsednik Hyundai Motor Group Euisun Chung. ''Danas su naša električna vozila prepoznata kao najbolja u klasi, a sa ovim partnerstvom odlučni smo da budemo globalni lider u elektrifikaciji, bezbednosti, kvalitetu i održivosti. Sa Hyundai Motor Group Metaplant America, nastavićemo da evoluiramo od proizvođača automobila do vodećeg svetskog dobavljača rešenja za mobilnost. Sa više građana Džordžije koji rade nego ikada ranije, rekordnih poslova i investicija koje stižu u sve delove naše države, i nagrađivanih programa razvoja radne snage i infrastrukture, ekonomija ove države dostiže nove visine'', rekao je guverner Brajan Kemp. ''Naše partnerstvo sa Hyundai Motor Group i početak izgradnje ovog inovativnog objekta ilustruju taj uspeh bez presedana. Uz dugoročnu posvećenost poboljšanju života i sredstava za život, radujemo se nastavku ovog partnerstva i tome što ćemo videti njegov uticaj i na ovu zajednicu i na našu državu kao celinu.'' Očekuje se da će nezavisni dobavljači HMGMA na drugim lokacijama uložiti oko milijardu dolara povezanih sa projektom.

 

Hyundai Motor Group predvodi američku industriju elektrifikovane mobilnosti

Hyundai Motor Group će sa ovim novim postrojenjem biti lider u tranziciji tržišta SAD ka EV automobilima. Grupa ubrzava svoje napore u oblasti elektrifikacije, sa globalnim ciljem da proda 3.23 miliona potpuno električnih vozila godišnje do 2030. Da bi ostvarila ovaj cilj, Grupa planira da uspostavi globalnu mrežu proizvodnje električnih vozila koja će obezbediti stabilno snabdevanje električnim vozilima širom sveta. Uz dodatne mogućnosti za proizvodnju električnih vozila i baterija u SAD, Grupa ima za cilj da zadrži svoju poziciju jednog od tri vodeća dobavljača električnih vozila u SAD. Grupa planira da predvodi na tržištu EV ne samo u prodaji, već i u pogledu dizajna, tehnologije i rešenja za mobilnost, optimizovanih za eru električne mobilnosti. Investicija je u skladu sa planom američke vlade za ubrzanje elektrifikacije, pošto globalni OEM proizvođači najavljuju planove za proširenje svoje lokalne proizvodnje električnih vozila u SAD. Prošle godine, američka vlada je najavila novu inicijativu prema kojoj se očekuje da će prodaja vozila sa nultom emisijom zauzimati najmanje polovinu prodaje novih OEM vozila do 2030.

 

Predstavljanje budućnosti pametne proizvodnje grupe: inteligentno, održivo i zasnovano na podacima

Nova fabrika može se pohvaliti visoko povezanim, automatizovanim i fleksibilnim proizvodnim sistemom, koji organski povezuje sve elemente EV ekosistema kako bi se dobila vrednost za kupca. Objekat u Džordžiji će postati inteligentna fabrika za proizvodnju. Svi procesi proizvodnje – prikupljanje porudžbina, nabavka, logistika i proizvodnja – biće optimizovani korišćenjem veštačke inteligencije i podataka. Inovativni proizvodni sistem će takođe pomoći u stvaranju radnog okruženja usredsređenog na čoveka, sa robotima koji pomažu ljudskim radnicima. Kao deo posvećenosti Grupe održivosti, fabrika će se za napajanje postrojenja prvenstveno oslanjati na obnovljive izvore energije i koristiti tehnologije za smanjenje emisija kako bi ispunila zahteve RE100.

 

HMG inicijative za korporativnu društvenu odgovornost

Pored posvećenosti otvaranju novih radnih mesta i poslovnih prilika u Džordžiji, HMG je istakao i najavio nove veze sa lokalnom ekonomijom koje će kroz svoje programe društveno odgovornog poslovanja obogatiti zdravlje lokalnih zajednica. Donacije do danas iznose 1.54 miliona dolara.

 

Hyundai i Genesis donacije

Hyundai i Genesis, zajedno sa svojim različitim inicijativama društvene odgovornosti i neprofitnim organizacijama, donirali su 940.000 dolara lokalnim organizacijama. Ovo uključuje programe preko Hyundai Hope i Genesis Gives, koje su prethodno zajedno dale 120.000 dolara za skoro deset organizacija koje podržavaju lokalne zajednice u okrugu Brajan i okolini. Nove inicijative uključuju:

- Hyundai je predstavio Georgia Tech, vodeći univerzitet za tehnološka istraživanja, sa donacijom od 120.000 dolara za stipendije u oblasti nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). U naredne četiri godine, dve stipendije od 15.000 dolara biće dodeljene studentima koji ispunjavaju uslove.

- Hyundai Hope On Wheels, neprofitna organizacija izuzeta od federalnog poreza i posvećena poboljšanju ishoda i tretmana za decu obolelu od raka, predstavila je 500.000 dolara koje

- Hyundai Scholar Hope i Young Investigator Grants daju dečijem zdravstvu u Atlanti za nastavak dugogodišnje borbe protiv pedijatrijskog raka. Od 1998. godine, Hyundai Hope On Wheels je obećao 200 miliona dolara kao podršku za više od 1.100 grantova za istraživanje raka kod dece.

- Genesis Inspiration Foundation, neprofitna organizacija izuzeta od federalnog poreza i posvećena poboljšanju obrazovnih rezultata za decu kroz umetnost, predstavila je donacije u ukupnom iznosu od 200.000 dolara dvema neprofitnim organizacijama sa sedištem u Džordžiji, Drawchange i Paint Love. Genesis Inspiration Foundation od svog osnivanja 2018. donirala je skoro 5 miliona dolara za finansiranje omladinskih umetničkih programa.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punjenje električnih automobila u Italiji skuplje od benzina

 

fiat ed 1.jpg

 

Punjenje električnog automobila u Italiji koštaće 161% više nego pre godinu dana zbog rasta cena struje, objavio potrošački portal Facile.it.

 

''Zbog rasta cena energije punjenje električnog automobila je, u nekim slučajevima, skuplje od tradicionalnog punjenja automobila gorivom. Ako električni auto ne punite kod kuće, već na javnoj stanici za brzo punjenje, to će vas koštati još više'', navodi se u izveštaju italijanskog portala. Stručnjaci su izračunali da je raniji trošak punjenja električnog automobila u Italiji bio 50%-70% niži nego za dopunjavanje benzinskih ili dizel modela. Sada, puna baterija ''zelenog automobila'' može koštati više od punog rezervoara benzina. U studiji je ističe da bi vlasnika malog automobila u B segmentu benzin za vožnju od 1.000 kilometara koštao 83 evra, taj trošak za dizel automobil bi bio 71 evro, a za auto sa električnim motorom 85 evra za vožnju na istoj udaljenosti, dok je pre samo godinu dana iznosio samo 33 evra. Prema italijanskom regulatornom organu za energiju, elektomreže i životnu sredinu (ARERA), u trećem kvartalu 2022. godine je takozvana jedinstvena nacionalna cena električne energije porasla skoro četiri puta u odnosu na prvi kvartal. Regulator je zbog toga preduzeo dodatne mere kako bi obuzdao dalji rast cena energije. Ukupno se očekuje da će prosečna italijanska porodica potrošiti godišnje u proseku 1.322 evra za struju, dok je 2021. prosečna potrošnja bila 632 evra.

 

Tarife za električnu energiju u Italiji zabeležile su rekordan rast prošlog meseca, premašivši 136% na godišnjem nivou, prema studiji Nacionalne unije potrošača. Šef italijanske energetske tink-tenk organizacije Nomizma Energija izjavio je prošle nedelje da Italija, zajedno sa ostatkom Evrope, doživljava energetski šok neviđenih razmera, pošto su se cene struje višestruko povećale. Prema njegovim rečima, Italijani treba da se pripreme za racionalizaciju tokom najhladnijih zimskih meseci. On je takođe pozvao domaćinstva da koriste alternativne metode grejanja, poput loženja ogrevnog drveta i peleta, mada je dodao da su i njihove cene takođe porasle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor Toyote svetu predviđa ''ogromnu nestašicu'' litijuma i nikla

 

toyoda.jpg

 

Generalni direktor kompanije Toyota, Akio Toyoda, obznanio je nedavno celom svetu šta bi voleo da bude njegovo nasleđe po kome će ga svet upamtiti kroz dve jednostavne reči - volim automobile. Ali, kako će ovaj automobilski entuzijasta, trkač i izdanak Tojote zapravo ostati upamćen u svetlu svog pristupa potpuno električnim vozilima u poređenju sa automobilima sa performansama na gas (kao što je čuvena Supra, ili hibridi, poput nekada revolucionarnog Priusa), biće razrešeno u godinama koje dolaze.

 

Tojota, najveći svetski proizvođač automobila, planira da uloži 70 milijardi dolara u elektrificirana vozila u narednih devet godina. Polovina toga će biti za one na potpuno električne baterije. Iako se radi o nesumnjivo značajnom ulaganju u električna vozila (EV), ono je manje od planova koje su izneli neki od Tojotinih glavnih konkurenata na tržištu, a istovremeno planirano ulaganje nije onoliko koliko bi neki želeli s obzirom na Tojotin domašaj na svetskom tržištu. Naime, u analizi koju je svetska agencija Reuters ekskluzivno objavila pre tačno godinu dana, globalni proizvođači automobila planiraju da potroše više od pola triliona dolara na električna vozila i baterije do 2030. godine, istovremeno povećavajući investicije koje imaju za cilj da odviknu kupce automobila od fosilnih goriva, ali i ispune sve teže dostižne ciljeve dekarbonizacije. Međutim, uprkos kritikama nekih investitora, ali i ekoloških grupa, Tojoda je prošlog meseca po obimu udvostručio svoju strategiju da nastavi da ulaže u niz elektrificiranih vozila za razliku od konkurenata kao što su Volkswagen i General Motors, koji su izjavili da će se u potpunosti posvetiti ulaganjima u potpuno električna vozila. 

 

Tako je General Motors prošle godine izašao u javnost sa saopštenjem da će promeniti logo i obući se u novo ruho - kao kompanija koja stoji iza vozila koja neće zagađivati životnu sredinu, uz veoma smelu najavu sa jasno zacrtanim rokom - zaključno sa 2025. godinom izaći će trideset novih vozila na baterije. Ovakav potez kompanije ne treba da nas čudi s obzirom na to da berza diktira rastuće interesovanje za kompanije koje u svom proizvodnom asortimanu mogu da ponude i električna vozila. Planovi koje Toyota ima u vezi sa ulaganjem u električna vozila mogli bi ili da učvrste nasleđe o kome govori Tojoda u svetlu toga da on jednostavno rečeno voli automobile ili, pak, da mu ovo isto nasleđe koje ostaje u amanet njegovim naslednicima u potpunosti ocrne, što će zavisiti upravo od toga koliko brzo vozači budu prihvatali novu stvarnost zvanu električna vozila. 

 

Gospodin Tojoda, koji je opisao Toyotu kao veliku robnu kuću, rekao je da cilj kompanije ''ostaje isti, da zadovolji najširi mogući krug kupaca sa najširim mogućim spektrom pogonskih agregata''. Ovi pogonski agregati će uključivati hibride i takozvane plug-in hibride (imaju SUS motor i elektromotor, a pune se na elektropunjaču), poput Priusa, zatim vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama kao što je Mirai, ali i 15 potpuno električnih modela baterija do 2025. godine, o kojima će biti reči u narednim tekstovima.  Interesantno je da je Tojodin stav da u potpunosti električna vozila neće biti usvojena tako brzo kao što regulatori politike i Toyotini konkurenti na tržištu misle i to iz različitih razloga. Kao značajne činioce na kojima zasniva ovakav svoj stav Tojoda vidi nedostatak infrastrukture za potpuno električna vozila, cene ovih vozila, ali i veoma raznovrsne fakte na kojima se zasnivaju izbori kupaca od regiona do regiona sveta.  Tojoda veruje da će biti teško da se u praksi sprovedu propisi poput onih koji pozivaju na zabranu tradicionalnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, a koje savezne države SAD poput Kalifornije i Njujorka najavljuju da će usvojiti. Interesantno je da smatra da će električnim vozilima biti potrebno mnogo više vremena da postanu ustaljena na ulicama sveta nego što bi mediji želeli da svi u to verujemo. 

 

Svakako je zabrinjavajuće njegovo predviđanje da će u narednih pet do deset godina nastupiti ogromna nestašica 

Tojoda takođe veruje da će u narednih pet do 10 godina biti ''ogromna nestašica'' litijuma i nikla za baterije, što će kauzalno dovesti do problema u proizvodnji i lancu snabdevanja. Kompanija Toyota je za svoj cilj postavila nultu emisiju ugljenika do 2050. godine i to ne samo kroz potpuno električna vozila. Postoje stručnjaci i aktivisti za zaštitu životne sredine koji dovode u pitanje uticaj električnih vozila na životnu sredinu ako se u obzir uzme rudarenje sirovina koje su neophodne za električna vozila, ali i ukupna proizvodnja vozila. Otkako je Prius lansiran 1997. godine, Toyota je saopštila da je prodala više od 20 miliona elektrifikovanih vozila širom sveta. Istovremeno, ova kompanija tvrdi da je tom prodajom izbegnuto 160 miliona tona emisije CO2, što je ekvivalentno uticaju 5.5 miliona potpuno električnih vozila na baterije. U svakom slučaju, Toyotino oklevanje da lansira potpuno električna vozila ostaje kritikovano od strane ekoloških grupa kao što su Sierra Club i Greenpeace, koji su japanskog proizvođača automobila svrstali na dno svoje liste dekarbonizacije automobilske industrije u poslednje dve godine. Kakav će biti osvrt kompanije na ovu vrstu kritika i na koje načine planiraju da se time pozabave ostaje da vidimo u periodu koji je pred nama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovački InoBat planira izgradnju fabrike baterija za električna vozila u Srbiji

 

GM baterije.jpg

 

Slovački proizvođač baterija InoBat je saopštio da je s vladom u Srbiji dogovorio izgradnju fabrike baterija za električna vozila. Postrojenje bi trebalo da bude otvoreno 2025. godine. Vlada Srbije je pristala da obezbedi finansiranje do 419 miliona evra, uključujući bespovratna sredstva i poreske olakšice za podršku projektu, saopštio je InoBat.

InoBat je objavio da želi da izgradi po jednu veliku fabriku u zapadnoj i istočnoj Evropi. Prošlog meseca kompanija je saopštila da je sa španskom vladom potpisala izjavu o nameri izgradnje fabrike u Valjadolidu. Početkom sledeće godine InoBat će u Bratislavi otvoriti pilot-liniju kapaciteta od 45 MWh za proizvodnju baterija visokih performansi. InoBat takođe planira postrojenje za istraživanje i razvoj u Indijani u SAD-u, koje bi moglo da se proširi u gigafabriku, u zajedničkom poduhvatu sa finansijsko tehnološkom kompanijom Ideanomics.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ulaže 1.4 milijardi evra u proizvodnju baterija u Kini

 

bmw i3 1p.jpg

 

Zajedničko preduzeće BMW grupe u Kini, BMW Brilliance Automotive (BBA), uložiće 10 milijardi juana (oko 1.4 milijardi evra) u novi projekat proizvodnje baterija u severoistočnoj kineskoj provinciji Liaoning. Svečanost povodom potpisivanja projekta je održana u Šenjangu, glavnom gradu Liaoninga. Potpisanim ugovorom BBA će proširiti kapacitet proizvodnje baterija u svojoj proizvodnoj bazi u Šenjangu

 

''Potpisivanje investicionog sporazuma ne samo da pokazuje naše poverenje u dugoročne perspektive kineskog tržišta, već i naglašava naše čvrsto uverenje da će poslovne veze nastaviti da grade mostove između Kine i Nemačke'', rekao je predsednik i izvršni direktor kompanije BMW Kina Johen Goler. Franc Deker, predsednik i izvršni direktor BBA, takođe je primetio da je investicija ''ključni sledeći korak'' u BMW-ovoj strategiji e-mobilnosti u Kini. Nova investicija prati fazu opsežne nadogradnje u BMW proizvodnoj bazi u Šenjangu, uključujući otvaranje fabrike vredne 15 milijardi juana u junu. Šenjang je najveća proizvodna baza BMW grupe. Ukupan broj zaposlenih BMW grupe u Kini je premašio 28.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla želi da njihovi konektori za EV punjače postanu standard u Severnoj Americi

 

159633-tesla pun.jpg

 

Kada je punjenje električnih automobila u pitanju, problem nastaje u kompatibilnosti konektora u električnim vozilima i EV punjačima. To je najviše izraženo u Severnoj Americi, gde ima i najviše električnih vozila. Tesla je razvila sopstveni punjač, koji se razlikuje od drugih, što je i logično, jer je to prva kompanija koja je na tržište izbacila veliki broj električnih automobila. Svi ostali automobili upotrebljavaju konektore koji su u skladu sa trenutnim severnoameričkim standardom - Combined Chargingg System (CCS).

 

Međutim, kao dominantna kompanija na EV tržištu Severne Amerike, Tesla želi da promeni taj standard. S tim u cilju, omogućili su da dizajn i specifikacije njihovog standarda za konektore punjača bude dostupan svim proizvođačima. Istovremeno su ovaj konektor rebrendirali u ''Nort American Charging Standard (NACS)'', što očigledno ukazuje na želju da to postane i zvanični standard za konektore punjača. Kompanija se nada da će proizvođači punjača za električna vozila prihvatiti ovaj dizajn i da će ga implementirati u svoje postojeće i buduće modele punjača. Teslini argumenti su, osim velikog broja vozila koji ih već koriste, da ovi konektori nemaju pokretne delove, manjih su dimenzija i obezbeđuje brže punjenje od konkurentskih alternativa. Već sada, broj vozila koja upotrevljavaju NCAS je duplo veći od broja vozila sa CCS standardom, a i broj instaliranih Teslinih punjača je za 60% veći od svih CCS punjača na tlu Severne Amerike. To su svakako brojke koje se ne mogu zanemariti. U prilog tome, Tesla je navela da već postoji određen broj operatera koji planira da inkorporira NCAS konektore u svoje punjače, mada nisu naveli koji su to operateri, ni koliko punjača je u pitanju. U svakom slučaju, brojke idu u prilog Tesli, a da li će se njihova želja ostvariti, videćemo u narednim godinama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u Mađarskoj gradi fabriku baterija za novu generaciju automobila

 

225435-bmw debrecin.jpg

 

BMW udvostručuje ulaganje u mađarsku fabrkiku u Debrecinu na 2 milijarde evra, dodajući postrojenje za sklapanje visokonaponskih baterija u kojem će raditi više od 500 ljudi.

Smeštanje pogona za poroizvodnju baterija u fabriku u Debrecinu će pomoći BMW-u da pojednostavi logistiku za proizvodnju svoje sledeće generacije električnih automobila, koji će koristiti platformu Neue Klasse, objavio je proizvođač automobila. Početak proizvodnje automobila i baterija je planiran za kraj 2025. godine.  Sa novom platformom usmerenom na električna vozila, ovaj proizvođač automobila ima za cilj da prepolovi troškove ćelija te poveća domet i brzinu punjenja za 30% u poređenju sa trenutnim modelima. Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse je rekao da će se proizvođač automobila u početku fokusirati na električne modele za srednji premium segment - u klasi Serije 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švajcarci tvrde da imaju bateriju za električna vozila koja se puni brzo poput dizelaša ili benzinca na pumpi

 

morand.jpg

 

Nova tehnologija baterija koju je razvio švajcarski startap Morand mogla bi da omogući punjenje baterija električnih vozila (EV) u kraćem vremenu nego što je potrebno za punjenje vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem na benzinskoj stanici. 

 

Nova tehnologija, koja može da napuni električne automobile za samo 72 sekunde, jeste hibridni sistem koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora. Prosečno vreme koje je vlasniku benzinca ili dizelaša potrebno da napuni rezervoar iznosi više od jednog minuta. Novi električni hibridni baterijski sistem, nazvan eTechnology, navodno je na tom nivou ili ispod toga. Još jedna prednost eTechnology, prema Morandu, jeste činjenica da takođe može da ponudi mnogo duži životni vek od litijum-jonskih baterija koje se tradicionalno koriste u električnim vozilima. Morand je osnovao bivši F1 vozač i šef tima Benoît Morand, koji je odigrao ključnu ulogu u razvoju Hope Racing Oreco 01 Hybrida, prvog hibridnog prototipa koji je startovao na 24 sata Le Mana pre više od deset godina.

 

Startap objašnjava da je tokom testiranja prototip njegovog rešenja eTechnology mogao da se napuni do 80% za samo 72 sekunde, 98% za 120 sekundi i 100% za 2 i po minuta do 900A/360 kW. Firma takođe navodi da je Geo Technology izvršio nezavisno testiranje. Mada se ta vremena očigledno neće odnositi na veće pakete baterija od 100 kWh+, koji se koriste u električnim vozilima najvećeg dometa, Morand kaže da je dobro prilagođen malim gradskim automobilima. Tehnologija bi takođe mogla da bude korisna za bespilotne letelice i e-bicikle. Morand kaže da je testirao svoj prototip eTechnology tokom više od 50.000 ciklusa i tvrdi da tehnologija pokazuje potencijal za zadržavanje snage tokom mnogo više ciklusa punjenja/pražnjenja od tradicionalne litijum-jonske baterije. Firma takođe kaže da tehnologija radi efikasno čak i na ekstremnim temperaturama, što obično nije slučaj sa konvencionalnim EV baterijama. Sada se radi s komercijalnim partnerom da se ova tehnologija plasira na tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai sa američkim SK On-om dogovorio snabdevanje baterijama za svoje električne automobile

 

hyundai seven 03.jpg

 

Južnokorejska automobilska grupa Hyundai Motor objavila je da je sa američkim proizvođačem SK On-om dogovorila snabdevanje baterijama za električne automobile kako bi iskoristili nove američke poreske podsticaje. Partnerstvo je sklopljeno nakon što je SAD u avgustu usvojio zakon koji predviđa poreske olakšice za električna vozila ako njihovi proizvođači određeni procenat važnih minerala za baterije nabavljaju u SAD-u ili njegovim partnerima, sa sklopljenim ugovorom o slobodnoj trgovini.

 

SK On odeljenje za baterije SK Innovation navodi da će od 2025. prema uslovima memoranduma o razumevanju, isporučivati baterije u Hyundaijeve fabrike automobila u SAD-u. Partnerstvo će kompanijama omogućiti da ispune uslove za poreske olakšice u SAD-u, predviđene zakonom o smanjenju inflacije, navodi se u saopštenju. Od sledeće godine automobili sa najmanje 40% vrednosti ključnih minerala za baterije nabavljenih u SAD-u ili u američkom partneru ''nosiće poresku olakšicu u visini do 7.500 dolara po vozilu''. U 2027. udeo će porasti na 80%. Budući da će olakšice biti odobrene samo za električna vozila sklopljena u SAD-u, Hyundai i Kia, kao i veliki evropski proizvođači automobila, za sada ne ispunjavaju uslove za subvencije. Južnokorejsko ministarstvo trgovine je saopštilo da Hyundai razmatra montažu električnih vozila u postojećim fabrikama u SAD-u da bi se kvalifikovao za poreske olakšice. U oktobru grupa je počela da gradi novu fabriku električnih vozila i baterija u Džordžiji godišnjeg kapaciteta od 300.000 vozila. Komercijalna proizvodnja bi trebalo da krene u prvoj polovini 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airbus udružuje snage s Renaultom na razvoju nove generacije baterija

 

airbus renault 01.jpg

 

Evropski proizvođač aviona Airbus najavio je u sredu partnerstvo sa francuskim proizvođačem automobila Renaultom u razvoju nove generacije električnih baterija za automobile i avione. Inženjerski timovi dve kompanija će udružiti snage na razvoju tehnologija skladištenja energije, koje bi električnim vozilima trebalo da omoguće da prelaze veće udaljenosti između dva punjenja i time uklone značajnu prepreku u njihovom razvoju.

 

''Prvi put dva velika evropska igrača iz različitih sektora dele inženjersko znanje kako bi oblikovali budućnost'', rekao je Renaultov izvršni potpredsednik za inženjering Gilles Le Borgne. ''Vazduhoplovstvo je izuzetno zahtevno područje kada su u pitanju bezbednost i potrošnja energije, a isto važi i za automobilsku industriju'', dodao je Le Borgne. Saradnja dve kompanije će se fokusirati na optimizaciju upravljanja energijom i proizvodnju nešto lakših baterija, a tema istraživanja biće i trajnost budućih baterija i njihov ugljenični otisak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska i američka autoindustrija objavili kada planiraju da ukinu zavisnost o kineskim baterijama

 

85662-Renault Zoe.jpg

 

Strateški, evropska i američka autoindustrija nikada nisu bili u ovakvoj situaciji potpune zavisnosti u celom segmentu poslovanja. Jednostavno, zavisnost o kineskim, japanskim i južnokorejskim baterijama za električne automobile je prevelika. SAD i Evropa planiraju da to smanje, ali ništa se ne odvija preko noći i ništa nije besplatno.

 

Ideja je gotovo anulirati potrebu za uvozom baterija do 2030. godine i ulaganjima koja su veća od 160 milijardi evra, piše Financial Times pozivajući se na izveštaj Goldman Sachsa. Kineska dominacija bi mogla da se poništi protekcionističkom politikom u SAD-u i Evropi, ali i alternativnim hemijskim sastavom baterija koje zahtevaju manje minerala iz Kine, odnosno porastom recikliranja baterija. Što se troškova tiče, potrebno je potrošiti 78.2 milijarde dolara na potrošnju baterija, 60.4 milijarde dolara na potrošnju komponenti i 13.5 milijardi dolara na iskopavanje litijuma, nikla i kobalta, kao i 12.1 milijardu dolara na rafinisanje tih materijala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena baterije hibrida skuplja od vrednosti automobila?

 

mercedes bluetech.jpg

 

Jedan Britanac je 2018. godine odlučio da kupi hibridno vozilo. Budući da je oduvek bio vozač Mercedesa, ponovo je odabrao istog proizvođača i kupio polovni E300 BlueTec Hybrid iz 2014. godine. Ipak, užitak u polovnom Mercedesu je trajao samo četiri godine jer je njegova E-klasa morala na popravku zbog kvara na hibridinom sistemu, a tamo je Singhu rečeno da je baterija došla do kraja radnog veka. Dakle, nakon samo osam godina. Servis je Britancu ispostavio i račun po kojem bi zamenu baterije trebalo da plati oko 17.700 evra, plus troškovi instalacije.

 

I tu dolazimo do problema, a to je da preostala vrednost hibridne E-klase iznosi oko 14.000 evra u Velikoj Britaniji, dakle manje nego troškovi popravke. Uvereni smo da Singh verovatno nije jedini kupac hibridnog Mercedesa koji se sada suočava s pitanjem da li treba da zameni bateriju ili da se reši automobila i uz dodatni trošak kupovine novog jer je kompanija iz Štutgarta potvrdila za nemački Bild sumu koju su iz servisa tražili za zamenu baterije nesrećnog vlasnika. Međutim, Mercedes nije jedini proizvođač koji skupo naplaćuje popravke baterija. Tesla za svoja električna vozila takođe često traži ogromne iznose za popravke koje su u drugim servisima znatno jeftinije, pa je jedan od kupaca Tesle zbog toga čak i odlučio da digne u vazduh svoj Model S.

 

Ipak, ovaj problem bi uskoro mogao da bude prošlost jer, kako prenosi Bild, EU radi na jedinstvenoj garanciji za baterije u električnim automobilima i hibridima prema čijem nacrtu se predviđa da baterije ne smeju da izgube više od 20% kapaciteta unutar pet godina ili 100.000 kilometara ili 30% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara. U suprotnom, svi troškovi bili bi na račun proizvođača. Šta je sa starijim vozilima? To će, nažalost, biti rizik vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa novom generacijom baterija domet BMW električnih vozila raste 30%

 

217941-bmw c 01.jpg

 

BMW Grupa je uverena da će snažne, inovativne, održivo proizvedene baterije biti ključne za uspeh individualne elektromobilnosti u budućnosti. Kompanija je spremna da pokrene novu eru e-mobilnosti od 2025. s modelima svoje Neue Klasse - po prvi put koristeći novorazvijene cilindrične baterijske ćelije optimizovane za novu platformu.

 

''Novorazvijena šesta generacija naših litijum-jonskih ćelija će doneti veliki napredak u tehnologiji koja će povećati gustinu energije za više od 20%, poboljšati brzinu punjenja do 30 posto i povećati domet do 30%'', kaže Frank Weber, član Upravnog odbora BMW AG odgovornom za razvoj. ''Da bismo zadovoljili naše dugoročne potrebe, s našim partnerima ćemo graditi fabrike baterijskih ćelija, svaka s godišnjim kapacitetom do 20 GWh, na šest lokacija na ključnim tržištima za nas: dve u Kini, dve u Evropi i dve u SAD-u'', dodao je Joachim Post, član Upravnog odbora BMW AG odgovoran za nabavku i mrežu dobavljača. ''Takođe smo postigli dogovor s našim partnerima da će koristiti procenat sekundarnog materijala za sirovine kao što su litijum, kobalt i nikl te korišćenje zelene energije za proizvodnju, kako bi se obezbedila proizvodnja sa smanjenom emisijom CO2.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen preuzeo titulu vlasnika najveće evropske mreže za punjenje elektromobila

 

vw greece  01.jpg

 

Volkswagen je objavio da sada kontroliše najveću evropsku mrežu stanica za punjenje električnih automobila, sa oko 400.000 jedinica. Nemačka kompanija je ovo ostvarila preko svog ogranka Elli. Dotična mreža sada sadrži 400.000 punjača u 27 zemalja, doživevši dramatičan napredak, udvostručivši se u poslednjih godinu i po dana.

 

Evropa, kao što znamo, vrši priličn agresivnu kampanju koja vodi ka potpunom usvajanju električnih automobila. Zauzvrat, Stari kontinent je takođe investirao u širenje infrastrukture koja podržava čitavu priču vezanu za elektrifikaciju. Radi se o milijardama koje su potrošili investitori i vladine agencije. Jedan od takvih investitora je i Volkswagen. Njegova podružnica Elli, nije zapravo operater u oblasti punjenja elektromobila, već je više platforma koja klijentima omogućava da lako priključe i pune baterije svojih vozila na različitim punjačima brojnih operatera. Primera radi, sudeći po Volkswagenovom saopštenju za medije, dotičnih 400.000 punjača, koji su deo Ellijeve mreže, kontroliše preko 800 provajdera. Kako je istaknuto u tom materijalu, mreža za punjenje je laka i brza za korišćenje i iznad svega dostupna širom Evrope. Najnovija akvicizija Volkswagenovoj Elli mreži je na severu Evrope, gde je Volkswagen inkorporirao oko 24.000 Vattenfall stanica u Nemačkoj, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj, uz 1.000 visokoenergetskih punjača (HPC), kojim upravlja Fastned u Holandiji, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Belgiji, Francuskoj i Švajcarskoj.

 

Najnoviji dogovor dolazi nakon brojnih drugih iz Ionityja, BP Pulsea itd. Ovo je kompaniji pružilo značajno uporište u Velikoj Britaniji i Irskoj, gde je BP Pulse investirao u postavljanje 7.000 punjača. Rast Volkswagenove infrastrukture za punjenje predstavlja ogroman korak u pravom smeru, posebno u obzir uzimajući takozvanu 'anksioznost u vezi s dometom i punjenjem'', što su stvari koje najviše zabrinjavaju potencijalne kupce električnih automobila. S druge strane, procenat električnih vozila na evropskom tržištu se značajno popeo, približavajući se tački posle koje više neće biti predmet subvencija i povlastica. Dok infrastruktura i dalje mora značajno da se razvija, posebno van Evrope, ovo je sjajan pokazatelj onoga što će doći u budućnosti i šta će druga tržišta takođe morati da urade.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panasonic postaje dobavljač baterija za Lucid Motors

 

lucid gravity 01.jpg

 

Panasonic Energy će isporučivati baterije za Lucid Air i budući Lucid Gravity kao deo višegodišnjeg sporazuma između dve kompanije.

 

Panasonic namerava da značajno poveća proizvodnju litijum-jonskih baterija kako iz novog pogona u Japanu, tako i iz onog koji će biti uspostavljen u De Sotu u Kanzasu. Većina sadašnje Panasonicove proizvodnje baterija isključivo snabdeva Teslu. Zvaničnici kompanije su oprezni u pogledu toga da se previše oslanjaju samo na Teslu, pa su se zato udružili sa Lucidom da bi ga takođe snabdevali baterijama. ''Panasonic je fantastičan partner sa inovativnom tehnologijom i dubinom iskustva'', rekao je izvršni direktor Lucida i glavni tehnološki direktor Peter Ravlinson. ''Ovaj sporazum će nam pomoći da ispunimo rastuću potražnju za litijum-jonskim baterijama dok nastavljamo da povećavamo proizvodnju 2023 Lucid Air linije i očekujemo da počnemo proizvodnju našeg Gravity SUV-a 2024.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU: Baterije za električna vozila moraju da imaju jasne ekološke sertifikate

 

206806-bmw b.jpg

 

Uticaj baterija električnih vozila na okolinu i zajednicu će se značajno poboljšati prema novom zakonu koji su usvojili zakonodavci Evropske unije. Prema novoj Uredbi o baterijama menjaju se dosadašnja pravila za nabavku, proizvodnju i recikliranje baterija za električne automobile.

 

Zato će svi proizvođači baterija, koji žele da prodaju u Evropi, od jula 2024. morati da podnose izveštaj o celokupnom ugljeničnom otisku proizvoda, od rudarenja preko proizvodnje do recikliranja. Ti podaci će se zatim koristiti za određivanje maksimalnog ograničenja CO2 za baterije koje će se primenjivati od jula 2027. i obezbediti da kompanije koriste čistu energiju umesto fosilnih goriva. Kompanije koje prodaju baterije u EU će takođe morati da se pridržavaju pravila osmišljenih za sprečavanje zloupotrebe okoline, ljudskih prava i rada u svojim lancima snabdevanja. Zakon će zahtevati od proizvođača baterija da identifikuju, spreče i reše širok raspon problema, od zagađenja vode do prava zajednice, piše Transport and Environment.

Od 2027. godine proizvođači baterija moraće ponovo da iskoriste (recikliraju) 90% upotrebljenog nikla i kobalta, što će porasti na 95% 2031. Takođe će morati da ponovo iskoriste 50% litijuma koji se koristi 2027. što će porasti na 80% 2031. godine. Nova pravila su takođe dobra vest za rastuću evropsku industriju baterija. Zakon će obezbediti da proizvodi koje proizvode novi evropski igrači ne mogu da budu potkopani uvezenim baterijama proizvedenim uz pomoć termoelektrana na ugalj i s malo obzira prema ljudskim i radničkim pravima. Takođe će podstaknuti ulaganja potrebna za uspostavljanje više kapaciteta za recikliranje i otvaranje lokalnih radnih mesta u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...