Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori

Recommended Posts

Koliko košta zamena baterija za električne automobile?

 

158077-vw e 02.jpg

 

Cene zamenskih baterija za električne automobile su vrtoglave. Jedno su garancije i garantni rokovi, koji su uglavnom do osam godina ili 250.000 km (ako kapacitet baterije padne ispod 70% postoji mogućnost besplatne zamene), ali šta nakon toga, kada su vozači prepušteni sami sebi?

 

Holandski Autoweek je pitao servise koliko košta zamenska baterija, a iz Tesle, na primer nije stigao nikakav odgovor. Audi, Fiat, Opel i Tesla ne objavljuju cene. Čak ni Volkswagen ne može ili neće da objavi tačne cene baterija nakon ponovljenih zahteva. Nova baterija za modele iz porodice ID (ID.3 i ID.4) trebalo bi da košta između 10.000 i 15.000 evra. Za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-Up cena je između 10.000 i 20.000 evra. Fluktuirajuće cene su posledica složenosti i broja artikala, rekao je portparol VW-a.

 

Mercedes eqa 01.jpg

 

Mercedes je jedan od retkih velikih proizvođača koji je transparentan. Baterija za EQA košta 15.209 evra, baterije za EQS koštaju 19.603 evra, a za EQV novi paket košta 27.230 evra. Zamenska baterija za Smart EQ fortwo i Smart EQ forfour bi trebalo da košta 6.538 evra. Honda naplaćuje 7.283 evra zamensku bateriju u Hondi e. Zamenska baterija za Dacijin Spring košta 6.770 evra. Cene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9.000 evra po komadu. Za laki automobil Twizy baterija košta oko 4.000 evra. Za manju bateriju Leafa (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 evra, a veliku (62 kWh) 15.516 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li evropska strujna mreža može da izdrži 100 miliona električnih automobila?

 

Autobest-Opel-Corsa-e 1.jpg

 

Svi, manje-više, znamo da će električni automobili dominirati evropskom mobilnošću za desetak godina. Evropske unija je donela jasna pravila, a proizvođači automobila se prilagođavaju i jasno okreću u smeru električne mobilnosti. Milioni električnih automobila u budućnosti će morati da se snabdevaju električnom energijom, a pitanje je da li električna mreža može da izdrži takav pritisak.

 

Prema studiji elektroenergetskog udruženja Eurelectric i konsultantske firme EY, evropska električna mreža može da podnese više od 100 miliona električnih automobila. Međutim, pripreme su neophodne. Stručnjaci očekuju oko 135 miliona vozila do 2035. oko 132 miliona više nego danas. Do tada će na mrežu morati da se spoji 65 miliona punionica, od čega 85% u privatnim domaćinstvima i 4% u javnim prostorima. Čak i pri 50-procentnom učešću električnih automobila, nekontrolisano punjenje bi moglo da preoptereti lokalne električne mreže, zbog čega je, prema mišljenju stručnjaka, neophodna inteligentna kontrola procesa punjenja. Preporučuje se digitalizacija električne mreže kako bi se predvidelo i optimizovalo ponašanje kupaca, kao i da bi se disperzovali efekti na mrežu i potražnju. Potrebni su i inteligentni punjači i sistemi za skladištenje električne energije u gradovima (baterije velikih kapaciteta) kako bi ublažili kratkoročnu veliku potražnju. Dakle, nema problema, ali bi moglo i da ih bude, pogotovo u nepovoljnim periodima godine (kada je smanjena proizvodnja energije).

 

I ova studija pokazuje da je Evropi potrebna nova energetska politika. Oslanjanje samo na obnovljive izvore energije očigledno neće biti dovoljno za zadovoljavanje svih apetita.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo tehnologija bežičnog punjenja

 

Volvo integriše i testira novu tehnologiju bežičnog punjenja u gradskom okruženju zajedno sa odabranim partnerima, procenjujući njen potencijal za buduće električne automobile. Tokom trogodišnjeg perioda, Cabonline (najveći taksi u skandinavskom regionu), koristiće malu flotu potpuno električnih automobila Volvo XC40 Recharge kao taksi i puniće se bežično na stanicama u Geteborgu u Švedskoj.

 

''Zona zelenog grada Geteborga nam omogućava da isprobamo uzbudljive nove tehnologije u stvarnom okruženju, i da ih procenimo za potencijalno buduće šire uvođenje'', rekao je Mats Moberg, šef istraživanja i razvoja u Volvo-u. ''Testiranje novih tehnologija punjenja je dobar način za procenu alternativnih opcija punjenja za naše buduće automobile.'' Punjenje počinje automatski kada se kompatibilno vozilo parkira preko podloge za punjenje ugrađene na ulici, omogućavajući vozačima da pune auto bez izlaska iz njega. Stanica za punjenje šalje energiju kroz podlogu za punjenje, koju preuzima prijemna jedinica u automobilu. Za potpuno električne automobile kao što je XC40 Recharge, snaga bežičnog punjenja će biti veća od 40 kW, tj. oko četiri puta brže od žičanog punjača od 11 kW, i skoro jednako brzim kao žičani brzi punjač od 50 kW. Faktički, za pola sata ovakvog punjenja dobije se 100 kilometara dometa. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 minuta punjenja na Tesla Superchargeru - 545.000 evra

 

223149-tesla punjac.jpg

 

Vlasnik Tesle u Kini se zaustavio na Superchargeru da bi napunio svoj automobil, ali nakon punjenja je doživeo šok kad je video račun od 3.8 miliona juana (oko 545.000 evra). Američki proizvođač električnih automobila kaže da je, očigledno, reč o grešci.

 

Kompanija Tesla svojim kupcima godinama nikada nije ništa naplaćivala na Supercharger stanicama, i to je bio deo iskustva vlasnika uključen u cenu njihovih vozila. Međutim, to se promenilo tokom poslednjih nekoliko godina kada je kompanija prešla na model plaćanja da bi ubrzala implementaciju Supercharger stanica širom sveta. Proizvođač EV-ova je trebalo da izgradi sistem plaćanja koji ne utiče na besprekorno iskustvo korišćenja Supercharger stanica. To je uglavnom uspelo, ali povremeno smo čuli za neke probleme. Ipak, ni jedan od njih nije bio ovih razmera.

 

Vozač je rekao ovo o incidentu: ''Odvezao sam svoj Model 3 na Supercharger stanicu 27. februara, i nakon kratke sesije od 20-ak minuta, dobio sam obaveštenje o plaćanju naknade za punjenje u iznosu od 3.846.306 juana''. Odmah nakon toga čovek je nazvao Teslin korisnički servis, a korisnička služba mu je rekla da je došlo do greške u pozadinskom sistemu nekih vozila i da je tehničari popravljaju. Nije jasno u čemu je bila greška, ali bila je prilično čudna jer je uključivala nekoliko aspekata aplikacije Supercharger. Nakon 20-ak minuta punjenja Supercharger je blokirao Model 3, ali budući da je još uvek bio priključen počeo je da naplaćuje neradne aktivacije izuzetnom brzinom.

Do takvih naknada dolazi kada ljudi ostaju parkirani na stanici Superchargera bez da se pune. One su tu da podstaknu ljude da brzo uklone svoje automobile nakon što završe sa punjenjem. Ali u ovom slučaju, došlo je do greške.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis, Mercedes i Total udružuju snage u proizvodnji baterija u Italiji

 

mercedes eqc 2019.jpg

 

Automobilska grupa Stellantis, nemački Mercedes i francuska energetska kompanija TotalEnergies su objavili da u Italiji planiraju da zajedno proizvode baterije za električne automobile. U sklopu zajedničkog projekta Automotive Cells Company (ACC) tri kompanije će prepraviti Stellantisovu fabriku u Termoliju na jugu Italije u pogon za proizvodnju baterija, prema memorandumu o razumevanju, potpisanom s italijanskim vlastima. Iz ACC-a nisu objavili više detalja o ulaganju.

 

Stellantis je već najavio proizvodnju baterija u pogonima u Francuskoj i Nemačkoj, takođe preko ACC-a, pa bi pogon u Italiji bio njegova treća fabrika baterija u Evropi. Italijanska vlada se obavezala prošlog meseca da će za pogon u Termoliju osigurati 369 miliona evra državne pomoći. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je da bi ulaganje u italijanski pogon moglo da bude slično onima koja su u planu za gigafabrike u Francuskoj i Nemačkoj, procenjene na oko dve milijarde evra. ACC je saopštio da su se tri partnera obavezala da povećaju njegove proizvodne kapacitete do 2030. na najmanje 120 gigavat sati (GWh) i intenziviranju razvoj i proizvodnju baterijskih ćelija i modula nove generacije.

Najavljeno je i značajno povećanje proizvodnih kapaciteta u Francuskoj i Nemačkoj, s prvobitno planirana 24 na 40 GWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosnivač Tesle: ''Baterije na električnim automobilima će trajati oko 15 godina''

 

tesla power 1.jpg

 

J.B. Straubel, jedan od pet Teslinih suosnivača i dugogodišnji glavni tehnološki direktor proizvođača električnih vozila, veruje da će baterije električnih vozila trajati oko 15 godina. Straubel je bio odgovoran za razvoj Teslinih baterija do 2019., a bavio se dizajnom ćelija i lancem snabdevanja. Nakon odlaska iz Tesle, američki inženjer se fokusirao na Redwood Materials, kompaniju koju je osnovao 2017. s ciljem pružanja rešenja na kraju životnog veka za baterije električnih vozila, hibridnih vozila, pa čak i mobilnih.

 

U intervjuu sa Danielom Yerginom na CERAweek-u, Straubel je upitan u kom trenutku život baterije završava. ''Mislim da će to biti 15 godina u većini slučajeva. Takođe mislim da će baterije pratiti vek trajanja vozila. S obzirom kako se tehnologija brzo menja, manje je verovatno da će vozači stavljati novu bateriju u stari automobil'', zaključio je Straubel. Tesla za Model S i Model X nudi 8 godina garancije, dok recimo Kia za modele Niro EV, EV6 i Soul EV nudi 10 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači automobila u Evropi žele više punjača za električna vozila

 

138558-bosch 01.jpg

 

Proizvođači automobila u Evropskoj uniji (EU) traže da se ubrza postavljanje stanica za punjenje električnih vozila. Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), sa sedištem u Briselu, uputilo je saopštenje o infrastrukturnim investicijama za električna vozila. U saopštenju se navodi da je prodaja električnih automobila u Evropi porasla deset puta u poslednjih pet godina, dostigavši broj od 1.7 miliona vozila prošle godine.

 

Podsećajući da ukupan tržišni udeo električnih automobila čini 18%, u saopštenju se dodaje da je broj javnih punjača u EU porastao samo 2.5 puta u poslednjih deset godina. Kako se navodi, do sada je već instalirano 2.000 novih punjača nedeljno širom EU, a taj broj bi trebalo odmah povećati na 14.000 nedeljno. Podsećajući da je EU postavila cilj smanjenja emisija iz automobila za 55% do 2030. godine, istaknuto je da je za postizanje tog cilja potrebno 6.8 miliona punjača za vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan i NASA prave baterije za električne automobile koje se napune za 15 minuta

 

220439-nissan c 01.jpg

 

Za električne automobile nema zaustavljanja jer Nissan i američka svemirska agencija NASA planiraju da proizvode baterije koje će moći da se napune za samo 15 minuta. Nissan je u februaru saopštio da će prestati da razvija motore s unutrašnjim sagorevanjem da bi se fokusirao na električna vozila, a sada je uz pomoć NASA-e razvio ekstremno efikasnu bateriju za električne automobile koja će doneti revoluciju u svet ovih vozila.

 

Nova potpuno čvrsta baterija bi trebalo da zameni litijum-jonsku do 2028. godine, a biće dovoljno stabilna da se koristi i za pacemakere. Takođe, biće upola manja od trenutnih modela baterija, a u će potpunosti će moći da se napuni za samo 15 minuta. Nissan je takođe predstavio svoj prototip proizvodnog pogona za ove nove laminirane čvrste baterijske ćelije, koje bi trebalo da se nađu na tržištu 2028. godine. Nissan je predstavio plan drugoročne vizije pod nazivom Nissan Ambition 2030 čiji cilj je proizvodnja električna vozila s čvrstim baterijama razvijenim u vlastitom postrojenju do fiskalne 2028. godine. To će biti prilot proizvodna linija u fabrici u Yokohami, koja započinje s radom najranije 2024. godine.

Materijali, dizajn i proizvodni procesi za proizvodnju prototipa na liniji će biti proučavani u proizvodnom pogonu za prototipe. Konačan cilj je da električni automobili dostignu nivo troškova kao i automobili s benzinskim motorima smanjenjem cene čvrstih baterija na 75 dolara po kWh u fiskalnoj 2028. godini, odnosno na 65 dolara u periodu nakon toga. Nissan planira da iskoristi čvrste baterije u različitim segmentima vozila uključujući pick-upove, tako da bi električna vozila postala popularnija i konkurentnija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan predstavio fabriku za proizvodnju prototipova solid state baterija

 

223891-nissan baterije.jpg

 

Nissan je predstavio svoju fabriku za proizvodnju prototipova solid state baterija, koje fabrika namerava plasirati na tržište 2028. godine. Fabrika se nalazi unutar Nissanovog istraživačkog centra u prefekturi Kanagawa, a cilj joj je dalje unapređenje razvoja solid state baterija.

 

U okviru svoje dugoročne vizije, Nissan Ambition 2030, Nissan želi predstaviti električno vozilo sa solid state baterijama razvijenim u sopstvenom pogonu do fiskalne godine 2028. U fiskalnoj 2024. planira uspostaviti pilot-proizvodnu liniju u fabrici u Yokohami na kojoj će se proučavati materijali, dizajn i proizvodni procesi. Nissan veruje da se trošak proizvodnje solid state baterija može svesti na 75 USD/kWh u fiskalnoj 2028. a potom i na 65 USD/kWh, čime bi se izjednačili troškovi proizvodnje električnih vozila i vozila na fosilna goriva. Očekuje se da će tehnologija solid state baterija biti prava prekretnica za porast popularnosti električnih vozila. Imaju dvostruko veću energetsku gustinu u odnosu na konvencionalne litijum-jonske baterije, znatno kraće vreme punjenja zbog bolje efikasnosti punjenja/pražnjenja i nižu cenu zahvaljujući mogućnosti korišćenja jeftinijih materijala. Uz ove prednosti, Nissan očekuje da će koristiti isključivo solid state baterije pri proizvodnji brojnih vozila, uključujući pickupova, što bi Nissan električna vozila učinilo konkurentnijima.

 

Kunio Nakaguro, izvršni potpredsednik sektora za istraživanje i razvoj, rekao je: ććNissan je bio predvodnik u tehnologiji elektrifikacije u nizu istraživanja i razvoja, od istraživanja materijala za baterije na molekularnom nivou do razvoja sigurnih električnih vozila vrhunskih performansi. Naše inicijative uključuju čak i razvoj gradske infrastrukture koristeći električna vozila kao baterije za skladištenje energije. ''Znanje stečeno kroz naše iskustvo pomaže razvoju solid state baterija, i prikupili smo važne neophodne tehnologije. U budućnosti, naše odeljenje za istraživanje i razvoj i proizvodnju nastaviće blisko sarađivati u ovoj fabrici za proizvodnju prototipova kako bi ubrzali praktičnu primenu solid state baterija.''

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk savetuje preduzetnike da uđu u posao sa litijumom

 

tesla litijum.jpg

 

Na Tesla Q1 konferencijskom pozivu, koji je održan u sredu, CEO Tesle, Elon Musk pozvao je preduzetnike da se preorijentišu na posao sa litijumom. On je naveo da su margine zarade na litijumu veoma velike, a da je istovremeno potrebno što više litijuma, kako bi se pospešila proizvodnja električnih vozila.

 

Razlog za ovaj poziv je što je litijum najkritičniji element u procesu proizvodnje električnih vozila i on trenutno predstavlja usko grlo u njihovoj proizvodnji. Pri tome, ovo nije redak element, jer se nalazi u velikim količinama širom sveta, ali je njegovo rafiniranje dugotrajno, ima veliki broj koraka i zahteva mnogo industrijske opreme (a dodali bismo i veoma prljavo). Trenutno se najveći rudnici litijuma nalaze u Čileu i Australiji, a skoro kompletna njegova proizvodnja obavlja se u Kini. Inače, cena litijuma je postigla veoma visok nivo, pa Musk razmišlja i da Tesla sama uđe u proces kopanja i proizvodnje litijuma kako bi smanjila troškove. Uostalom, još 2020. godine, Tesla je obezbedila prava za nalazišta litijuma u Nevadi, a tokom prošle godine podnela je patentne zahteve za sopstvenu tehnologiju proizvodnje ovog elementa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors navodno više neće pružati zamenu baterija za električni Chevrolet Spark. Nakon 6 godina u smeće?

 

chevrolet spark ev 2.jpg

 

Zamena baterije u električnom automobilu možda neće biti moguća iz jednostavnog razloga - nemate gde da je zamenite. Prvi korisnici električnih automobila već se bore sa ovim problemom. Automobil ovog tipa stvoren je samo kako bi zadovoljio pooštrene standarde za proizvodnju automobila. Neke države, uključujući Kaliforniju, najvećim proizvođačima su dale ultimatum - ili stvorite električni automobil (ili plug-in hibrid) ili nećete moći da prodajete svoje proizvode u toj državi.

 

Proizvođači su odgovorili na ovaj ultimatum uvođenjem automobila koji su se prodavali samo u državama koje su uvele ove zahteve. To je rezultiralo niskim prodajnim rezultatima, ali u to vreme (od 2012.) proizvođači su mnogo gubili na svakom električnom automobilu. Sergio Marchionne je rekao da gubi 14.000 dolara na svakom Fiatu 500e. Gubici su poklopili dobit od prodaje tradicionalnih automobila. Prošlo je nekoliko godina i javlja se problem - nedostaju delovi.

 

chevrolet spark 1.jpg

 

Nije moguće zameniti bateriju u električnom automobilu Chevrolet Spark EV

Električna verzija Spark je bila u proizvodnji od 2013. do 2016. godine, nudila se u samo tri države po ceni od 25.000 dolara za osnovnu verziju. Tokom celog perioda proizvodnje kupci su kupili 7.400 primeraka ovog modela, međutim kako prenosi The Verge, oni koji su voljni da kupe jeftinu elektromobilnost od General Motorsa mogu da bace svoje automobile u kontejner za e-otpad. Proizvođač više neće nuditi zamenu baterije za ovaj model. Sve što je do sada proizvedeno već je našlo svoje vlasnike. Chevrolet Spark EV 2013-2014 imao je baterije kineskog proizvođača A123, korisnog kapaciteta 18.4 kWh i dometa do 131 km. Od 2014. o proizvodnji brine LG, koji to najbolje radi na tržištu. Baterija je imala kapacitet od 19 kWh i bila je 39 kilograma lakša od kineske, ali domet se nije poboljšao.

 

Najmlađi Spark-ovi imaju 6 godina i, kako kažu njihovi vlasnici, počinju problemi s propadanjem baterije koja je hlađena tečnošću. Da bude smešnije - Chevrolet je ponudio 8 godina garancije na baterije. Nakon kratke matematike, ispada da su klijenti, kao i obično, ostali praznih rukava. Niti jedan proizvođač ne proizvodi zamene za ovaj model jer je neisplativ. Za trenutak će Sparkovi biti beskorisni u garažama svojih vlasnika. Pomalo je šokantno, pogotovo jer u Americi bez većih problema možemo nabaviti delove za automobile s unutrašnjim sagorevanjem iz 1960-ih i 70-ih godina.

 

Ako želite da kupite električni automobil, zaobiđite manje popularne modele. Samo za masovno pravljene automobile postoji šansa da za nekoliko godina nađete zamenske delove ili baterije. Naravno, postoji i rizik da će Chevroletovim putem krenuti i drugi proizvođači koji smatraju da je isplativije proizvoditi baterije za nove modele nego za stare, na kojima više neće zarađivati. Uostalom, ovo nije prvi put da proizvođač zaboravlja na stari model i njegove delove. Ako neko ne veruje, može porazgovarati na forumima sa ljubiteljima klasičnih francuskih automobila gde, kako i koliko plaćaju za delove svojih automobila. Odgovori vas mogu iznenaditi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka razvija ''pasoše automobilskih baterija'' za Evropu

 

bmw i3 1.jpg

 

Konzorcijum proizvođača automobila i baterija koji finansira Nemačka, uključujući BMW, Umicore i BASF, treba da razvije ''pasoš za baterije'' koji će prati sadržaj i ugljenični otisak baterija u Evropi, saopštilo je nemačko ministarstvo ekonomije.

 

Konzorcijum od 11 partnera dobio je 8.2 miliona evra vladinih sredstava za razvoj zajedničke klasifikacije i standarda za prikupljanje i otkrivanje podataka o baterijama, koji bi uskoro mogli postati obavezni prema propisima Evropske unije. Predlog Evropske komisije o kojem će se raspravljati kasnije ove godine navodi da električna vozila koja se mogu puniti, lake transportne i industrijske baterije koje se prodaju u Evropi moraju da prikažu svoj ugljenični otisak od 2024. i da budu u skladu sa ograničenjem emisije CO2 od 2027. Oni takođe moraju da obelodane sadržaj recikliranih sirovina u tim baterijama od 2027. godine, nakon čega slede zahtevi za korišćenje minimalnog udela recikliranog kobalta, litijuma, nikla i olova od 2030. godine.

 

Nemački konzorcijum je prvi projekat u Evropi koji pokušava da dizajnira digitalni proizvod koji će zadovoljiti ove propise, saopštilo je nemačko ministarstvo ekonomije. Baterije bi mogle da nose QR kod koji se povezuje sa onlajn bazom podataka gde vlasnici električnih vozila, preduzeća ili regulatori mogu da pristupe informacijama o sastavu baterije. Ovaj digitalni alat bi takođe trebalo da olakša recikliranje sirovina unutar baterija, što bi smanjilo zavisnost od stranih dobavljača koji kontrolišu ogromnu većinu resursa, poput litijuma i nikla, neophodnih za proizvodnju baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će instalirati brze električne punjače na BP benzinskim pumpama

 

vw bp.jpg

 

VW i BP (British Petroleum) su se udružili kako bi ubrzali tranziciju na automobile sa električnim pogonom. Ove dve kompanije planiraju da instaliraju veliki broj VW Flexpole 150 kW EV punjača na BP pumpama, za početak u Nemačkoj i Velikoj Britaniji, a kasnije i u drugim evropskim državama.

 

U naredne dve godine, oni će na BP pumpama postaviti 2.000 stanica za punjenje, što će obezbediti ukupno 4.000 priključaka. Ovo će pomoći da BP proširi svoju mrežu EV punjača na ukupno 8.000 priključaka do kraja 2024. godine. Lokacije punjača će se prikazivati i u aplikacijama u automobilima iz VW grupacije, uključujući i Seat i Škodu, kao i u njihovoj Elli aplikaciji za punjenje. Ovde dve kompanije su obećale i da će zajedno delovati u daljem proširenju ekoloških načina transporta. Flexpole punjači, koji će biti instalirani na pumpama, obezbediće autonomiju od oko 160 km za samo 10 minuta punjenja. Međutim, njihova prava prednost je fleksibilnost za postavljanje. Naime, ovi punjači koriste i sopstvene baterije, pa nije neophodno da budu instalirani na lokacijama sa visokom voltažom, već se mogu priključiti na standardnu gradsku mrežu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otvara prvi Supecharger sa bioskopom

 

tesla bioskop.jpg

 

Ako vam se isprazni električni auto sledi bar pola sata punjenja. Šta ćete tada raditi? Jedan od izbora je sedma kafa u danu, zatim, možete u automobilu razmišljati o smislu života, povećanju cena električne energije, čitati knjigu, isprazniti mobilni ili jednostavno stajati uz punjač brojeći procente napunjenosti baterije. Teslini misleći ljudi su svesni ovog problema pa su se dosetili velikog Superchargera sa drive-in bioskopom i restoranom u Santa Moniki u Kaliforniji.

 

Supercharger će imati ukupno 62 punjača. Na dva bioskopska platna će se prikazivati filmovi u trajanju 30 minuta, odnosno odlomci iz holivudskih klasika, a restoran će biti u stilu pedesetih godina prošlog veka. Dakle, spojite Teslu, uzmete kokice, brzo ih pojedete i pogledate najzanimljivijih pola sata Kuma (samo pucnjave, scena s konjskom glavom i likvidacije), Prohujalo sa vihorom (samo vetar), Vrtoglavice (samo problemi Jamesa Stewarta sa visinom), Taksista (samo scene sa Robertom de Nirom u kojima ima novu frizuru)… Do sada je bilo problema sa tačnom lokacijom ovog centra električnih automobila i skraćene umetnosti, ali direktor Tesle Elon Musk tvrdi da SuperSupercharger sada dolazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla već dva meseca na stanici za punjenje: Vlasnik je otišao na godišnji odmor i ostavio automobil…

 

159633-tesla pun.jpg

 

Tesla automobil jednog stanovnika Amsterdama već dva meseca je ukopčan na istom javnom punjaču, nažalost lokalnih stanovnika. Međutim, očigledno je na raspolaganju toliko mesta za punenje da ni opština ne interveniše.

Amsterdam nema pravila koja sprečavaju ''prisvajanje punjača'', tako da se po tom pitanju ne preduzimaju nikakve mere protiv ovakvih kao što je vlasnik Tesle. Opština takođe ne vidi nikakav problem u tome da dugo stoji na mestu za punjenje. Imamo veliku mrežu stanica za punjenje u Amsterdamu, kaže portparol opštine. Pomalo bizarno, ali iz opštine kažu da će kontaktirati vlasnika čim se vrati sa godišnjeg odmora jer trenutno ne postoje nacionalni propisi koji se odnose na dugotrajno mirovanje (parkiranje) na stanici za punjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen gradi šest giga fabrika za proizvodnju baterija za električne automobile

 

vw id5.jpg

 

Volkswagen grupacija je imenovala rukovodstvo nove kompanije koja će proizvoditi baterije za električne automobile. Zahvaljujući tome, Volkswagen će postati važan igrač na globalnom tržištu ovih komponenti. To će biti nezavisna, evropska kompanija kojom će upravljati Frank Blome sa odborom od šest ljudi sastavljenim od stručnjaka na području tehnologije, nabavke, proizvodnje i finansija. Upravni odbor će početi sa radom u Salzgitteru 1. jula i nadziraće celokupni proces proizvodnje baterija za električne automobile, od nabavke i obrade sirovina, preko razvoja ćelija, do upravljanja šest prvih giga fabrika kompanije. Kompanija će se baviti i drugim područjima vezanim za korišćenje baterija, na primer kao skladištenje energije u kući ili recikliranje. Sedište kompanije biće u Salzgitteru, sedištu baterija Volkswagen grupe u Evropi.

 

Zajedno sa imenovanjem odbora, počinje proces zapošljavanja u digitalnom obliku. Kandidati će za prijavu morati da koriste VW namenski sajt. Kompanija traži pre svega stručnjake za baterije, ali i inženjere elektrotehnike, planere procesa proizvodnje baterijskih ćelija, stručnjake za kvalitet s iskustvom u hemijskoj industriji ili kompanijama vezanim za proizvodne procese, kao i stručnjake za međunarodna partnerstva i ulaganja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski BYD uskoro snabdeva Teslu Blade baterijama

 

byd blade 01.jpg

 

Teslini automobili pogonjeni Blade baterijama, kao i proizvodi za skladištenje energije bazirani na njima, mogli bi uskoro se pojave na tržištu. Nakon brojnih glasina u poslednjih 12 meseci, čini se da će BYD baterije konačno pronaći svoje mesto u Teslinim proizvodima, sasvim moguće već ove godine.

 

Lijan Jubo, izvršni potpredsednik BYD-a, rekao je da se ovaj kineski proizvođač priprema da ''uskoro'' baterijama snabdeva Teslu. ''Mi smo sada dobri prijatelji sa Ilonom Maskom, jer pripremamo snabdevanje Tesle našim baterijama, što će se desiti veoma brzo'', rekao je Lijan Jubo u nedavnom intervjuu. Ovo je prva zvanična potvrda da će BYD baterijama snabdevati američku firmu, nakon serije nezvaničnih izveštaja. Za sada, nema detalja u vezi sa sporazumom o nabavci između BYD-a i Tesle, tako da ne znamo o kojem tipu baterija, obimu i vremenskom roku se radi. Ono što možemo pretpostaviti je da je Tesla zainteresovan za BYD Blade baterije (dugačke LFP baterijske ćelije) i CTP (cell-to pack) tehnologiju. Međutim, pitanje je da li ovde govorimo o prvoj ili najnovijoj verziji sa CTB (cell-to-body) strukturalnim baterijskim sistemom, inicijalno upotrebljenom u novom modelu Seal. Postoji tek mala verovatnoća da će BYD snabdevati Teslu drugim tipovima hemija ili formama baterija. Još jedno pitanje je da li su američkoj kompaniji potrebne LFP baterije za električna vozila ili za sisteme skladištenja energije, kao što je Megapack.

 

Tesla trenutno sarađuje s nekoliko snabdevača baterijama koje poseduju litijum-jonsku hemiju. Pridruživanjem BYD-a, situacija će biti interesantnija i složenija. Ovo nameće još jedno pitanje - da li su BYD Blade baterije do te mere konkurentne da su vredne dodavanja Teslinom portfoliju, ili američki porizvođač uživa u tako dobroj potražnji da su mu potrebne nove LFP jedinice da bi zadovoljio tržište? Takođe, vrednost za američku kompaniju počiva u prostom dodavanju BYD-a listi snabdevača, jer se na taj način stvara bolja polazna tačka za cenovne preovore sa CATL-om (aktuelnim snabdevačem Tesle LFP baterijama), mada se ipak nameće da su performanse i vednost ono što stavlja BYD u igru.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem električne mobilnosti: Veliki broj punjača je u kvaru u Francuskoj, Nemačkoj…

 

179986-punjac 01.jpg

 

Nemački start-up Elvah je razvio aplikaciju koja prati tamošnje punjače električnih automobila. Posebno se označavaju oni koje nisu funkcionalni, odnosno oni koje ne rade.

Prva procena Elvaha je da čak 8%-10% punjača u Nemačkoj ne radi, odnosno da je u kvaru. Uzevši u obzir aktuelni broj, to je otprilike do 7.000 nefunkcionalnih uređaja za punjenje električnih automobila (od ukupno 70.000). Procenjuje se da u Francuskoj ne funkcioniše čak 20% punjača. Koliki je to problem? Pa, veliki jer je broj punjača i dalje relativno mali, i svaki njihov kvar predstavlja neprijatnost za vozače električnih vozila. Mnogi vozači pažljivo planiraju putovanje i dolaze na punjače sa minimalnom količinom električne energije u baterijama automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis testira puteve za indukciono punjenje električnih vozila

 

225704-fiat p 02.jpg

 

Rad na budućnosti autoidnustrije Stellantis grupacije se nastavlja sa njenim Arena Del Futuro projektom, eksperimentalnim putem koji induktivno puni baterije električnim modelima. Proizvođač automobila je objavio kako je putem testova uspeo da dostigne efikasnost sličnu onoj koju korisnici dobijaju putem stanica za brzo punjenje. Prema svemu sudeći, Stellantis je uspeo da sa električnim Fiat 500 automobilom putuje brzinama tipičnim za autoputeve bez upotrebe baterija. Testovi su izvršeni na magnetnom polju čiji je intenzitet omogućio sve ovo bez ikakvog uticaja na vozača takođe.

 

fiat put 01.jpg

 

Ovo je odlična vest za sve ljude koji će jednoga dana putovati električnim vozilima na autoputevima koji će posedovati induktivnu tehnologiju punjenja, jer će se ovim putem njihovim modelima prelazni opseg efikativno povećati na beskonačnost. Stellantis radi na ovoj tehnologiji zajedno sa nekoliko partnera, dok test ustanova smeštena u Kjariu koristi veliki sistem kalemova smešten ispod asfalta, zaduženih za prenos energije direktno do automobila, autobusa i kamiona, kada su oni opremljeni posebnim resiverom. Ova energija odlazi direktno sa puta u električne motore, omogućujući im funkcionisanje bez trošenja baterije.

 

Arena del Futuro test centar koristi direktnu struju kako bi redukovao gubitke tokom procesa distribucije energije. Ovo omogućuje putarima da koriste tanje kablove koji su kreirani od aluminijuma umesto od bakra, što dalje olakšava nabavku i smanjuje troškove. Proizvođač takođe obećava da na putevima neće biti izloženih kablova što ih čini bezbednim za ljude i šetanje po asfaltu sa svim modernim tehnološkim pratiocima uprkos električnom polju koje stvara. ''Naš dugoročni strateški plan nazvan Dare Forward 2030, baziran je na primesama brilijantnih i vrhunsku slobodu mobilnosti namenjenu svima i ovaj projekat predstavlja samu suštinu onoga čemu mi stremimo kao kompanija'', izjavio je Ane Lis Ričard, direktor Globalne poslovne jedinice za e-Mobilnost, brenda Stellantis. ''Ovi zajednički projekti omogućuju duži baterijski vek, niže opterećenje prelaznim opsegom, veću energetsku efikasnost, manju veličinu baterijskih pakovanja, izvanredne performanse, zajedno sa manjim troškovima i sveukupnom kilažom.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi učestvuje i u proizvodnji rikši

 

audi nunam 01.jpg

 

Audi je našao način da iskoristi stare baterije iz električnih automobila.

Kompanija poznata po luksuznim automobilima u budućnosti će učestvovati u proizvodnji rikši na električni pogon, kao i osmišljavanju infrastrukture za njihovo punjenje. Na ovom projektu rade zajedno Audi i nemačko-indijski startap Nunam, a prvi rezultati su već vidljivi. Oni su odlučili da iskoriste stare baterije iz automobila za pogon rikši, za što su još uvek dovoljno dobre.

 

audi nunam 02.jpg

 

''Baterije u automobilima su projektovane za vek trajanja automobila. Ali i nakon radnog veka u autu u njima još uvek ima puno snage'', kaže osnivač Nunama Prodip Chatterjee i objašnjava: ''Za vozila manjeg dometa i skromnijih potreba za snagom, kao i onih manje mase, ovakve baterije su obećavajuće.''

 

audi nunam 03.jpg

 

Nunam nije prva firma koja je ponudila rešenje elektrifikacije rikši, prevoznog sredstva koje je izuzteno popularno na indijskim putevima. Međutim, za razliku od ranijih rešenja s klasičnim olovnim baterijama, ova su puno efikasnija, a i obuhvataju celokupan krug korišćenja. Naime, kako indijska elektromreža još uvek većim delom koristi ugalj za proizvodnju električne energije, Nunam je ponudio i punjače. Oni imaju solarne panele te energiju skladište u Audijeve baterije. Električne rikše s Audijevim baterijama mogu se videti i u Evropi, tačnije na Greentech festivalu u Berlinu, gde svi zainteresovani mogu da ih isprobaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovina svih stanica za punjenje električnih automobila u EU se nalazi u samo dve zemlje

 

138558-bosch 01.jpg

 

Evropsko udruženje proizvođača automobila ACEA je istražilo stanje mreže za punjenje električnih vozila u Evropi. Gde ima puno stanica za punjenje, a gde je pustinja?

 

Proizlazi da se skoro polovina svih stanica za punjenje električnih automobila u Evropskoj uniji nalazi u samo dve zemlje: Holandiji i Nemačkoj.

Zaključak se sam nameće - stanice za punjenje nisu ravnomerno raspoređene po zemljama EU niti ih, barem trenutno, ima dovoljno. Evropska unija trenutno ima oko 307.000 punionica. Međutim, gotovo sve su u zapadnoj Evropi. Pogotovo u Holandiji i Nemačkoj gde ne morate da potrošite puno truda za pronalazak stanice za punjenje. Holandija i Nemačka čine manje od 10% ukupne površine EU-a, ali skoro polovina svih stanica za EV u Evropi se nalazi u tim zemljama.

 

Holandija ima najviše takvih stanica u celoj Evropi: 90.000 jedinica. Samo Holandija ima stanica za punjenje kao i 23 druge zemlje EU zajedno. Druga polovina svih stanica za EV je raspoređena na ostalih 25 zemalja EU, koje zajedno pokrivaju 90% područja regije. Zato apsolutno nema govora o mreži punjenja u celoj Evropi. I to dok EU želi da smanji emisiju CO2 iz automobila za 55% do 2030. Prema studiji, do tada će biti potrebno 6.8 miliona javnih stanica za punjenje EV kako bi se to postiglo.

 

Top 5 država sa najviše stanica za punjenje:

  • Holandija (90.284)
  • Nemačka (59.410)
  • Francuska (37.128)
  • Švedska (25.197)
  • Italija (23.543)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis ulaže u proizvodnju sirovina za baterije u Nemačkoj

 

211231-opel combo 1.jpg

 

Stellantis je najavio 50 miliona evra ulaganja u nemačkog proizvođača litijuma Vulcan Energie Ressourcen da bi osigurao sirovine za veću proizvodnju baterija. Najava investicije ''važna je poruka jednog od najvećih svetskih proizvođača automobila u transformaciji prema održivom i strateškom vađenju sirovina za baterije'', rekao je izvršni direktor nemačke kompanije Horst Kreuter.

 

Grupa sa sedištem u Amsterdamu proizvodi brendove poput Peugeota, Opela, Citroena i Fiata. Vulcan proizvodi geotermalnu energiju u ravnici Gornje Rajne i planira da proizvodi litijum hidroksid, ključni sastojak baterija za električna vozila, bez fosilnih goriva i s neto neutralnim uticajem na klimu. Kompanija sa sedištem u gradu Karlsruheu je osnovana 2020. godine i nemačka je filijala grupe Australian Vulcan. ''Strateško ulaganje u vodeću litijumsku kompaniju će nam pomoći da stvorimo otporan, održiv lanac vrednosti za našu evropsku proizvodnju baterija za električna vozila'', izjavio je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares. Kompanije su produžile ugovor iz 2021. za još pet godina, do 2035. Vulcan namerava Stellantisu da isporuči 81.000 do 99.000 tona litijum hidroksida tokom perioda od 10 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen prodaje manjinski udeo u svojoj firmi Electrify America

 

vw elect.jpg

 

Kompanija Volkswagen bliži se zaključivanju ugovora o prodaji manjinskog udela u njenoj firmi za proizvodnju punjača za električna vozila poslovnici kompanije Siemens. Ovom transakcijom firma bi dostigla vrednost veću od dve milijarde dolara, navode za Wall Street Journal izvori upućeni u poslovanje kompanija.

 

Prodaja dela firme Electrify America, čija je krovna kompanija Volkswagen, trebalo bi da generiše dodatne prihode u okviru plana da u Sjedinjenim Američkim Državama i delovima Kanade broj stanica za električno punjenje automobila bude udvostručen, odnosno da ih do 2026. godine bude 1.800. Pored toga, ova firma će u ponudi imati punjače za kućnu upotrebu. Volkswagen je osnovao firmu Electrify America 2016. godine sa ciljem da pokaže svoju posvećenost zelenim ciljevima, nakon što su američki zakonodavci optužili kompaniju za instaliranje uređaja koji u dizelašima ne pokazuje tačan nivo štetnih emisija. Generalni direktor kompanije je ranije ovog meseca izjavio da auto-kompanija planira da izgradi nova postrojenja za sastavljanje automobila i proizvodnju baterija u SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota planira formiranje cirkularnog ekosistema recikliranja EV baterija

 

toyota-redwood 01.jpg

 

Toyota je još jedan proizvođač automobila koji će se udružiti sa kompanijom Redwood Materials, firmom koja se bavi recikliranjem baterija, a koju je oformio bivši glavni tehnolog Tesle, JB Straubel.

 

S obzirom na dugoročnu posvećenost hibridnom pogonu, Toyota je jedan od prvih proizvođača koji su započeli akumulaciju istrošenih baterija, budući da je prvi Prius ušao u prodaju davne 1997. Najnoviji poduhvat sa Redwood-om ima za cilj da kreira održiv, zavoren baterijski ekosistem za elektrifikovane pogonske sklopove. Toyotin severnoamerički ogranak se udružio sa Redwood Materials da bi se fokusirao ne samo na sakupljanje, testiranje i recikliranje baterija u sirovine, u cilju kreiranja održivog lanca snabdevanja, već da bi razvio mogućnost ''drugog života'' za reparirane baterije s drugom namenom, koristeći alate za monitoring zdravlja baterija i važne podatke iz vozila.

 

U materijalu za medije izdatom prošle nedelje, kompanije su saopštile da će ''istražiti seriju solucija za baterije pri kraju životnog veka za predložen Toyotin baterijski ekosistem.'' Inicijalno se fokusiravši na sakupljanje, testiranje i recikliranje baterija, kompanije će nakon toga gledati da se prošire na druge oblasti kao što su praćenje zdravlja baterija, menadžment podataka, reparaciju i snabdevanje baterijskim materijalom širom Severne Amerike. ''Oduševljeni smo saradnjom sa Redwood Materials-om u identifikovanju solucija za naše elektrifikovane pogonske sklopove, jer baterije pri kraju životnog veka doprinose našoj viziji kreiranja održivog, cirkularnog, baterijskog ekosistema'', rekao je Kristofer Jang, potpredsednik Toyotinog Business Development sektora. ''Mi smo posvećeni razvoju održivih solucija koje omogućavaju našim baterijama da obezbede vrednost mimo inicijalnog životnog ciklusa u elektrifikovanom vozilu. To takođe doprinosi našim ciljevima vezanim za ugljeničnu neutralnost i našoj misiji da izgradimo održiviji svet za sve.''

 

Straubel je lansirao Redwood Materials sa ciljem da bude zamajac smanjenja negativnog uticaja i troškova litijum-jonskih baterija, nudeći izvore širokog obima za materijale neophodne za anode i katode, proizvedene iz recikliranih baterija. Po Redwood-u, kompanija dobija više od 6 GWh iz polovnih baterija godišnje za rekliciranje, koje se zatim obrađuju i repariraju u cilju dobijanja ključnih baterijskih materijala. Kompanija planira da poveća proizvodnju komponenti za anode i katode u SAD na 100 GWh godišnje do 2025. za šta kaže da je dovoljno za proizvodnju milion električnih vozila godišnje. Zajedničkim snagama, kažu Toyota i Redwood, istražiće načine da ''tečno inkorporiraju reciklažu baterija kroz domaću proizvodnju materijala za baterija u Toyotinoj strategiji proizvodnje baterija'', počev sa Severom Amerikom.

 

''Toyota je pomogla da se utaba put za čist transport s uvođenjem Priusa pre više od 20 godina'', rekao je Straubel. ''Njihovo posvećivanje ne samo tome da prodaju milione elektrifikovanih vozila tokom ove dekade, već da osiguraju cirkularnost u budućnosti, ključan je korak za elektrifikaciju. Vizija koju Redwood i Toyota dele, vezano za smanjenje negativnog uticaja na životnu sredinu i troškove transporta, nastaviće da ubrzava usvajanje i pristupačnost električnih vozila.'' Redwood već ima slične ugovore sa Fordom, Volvoom i Teslom, kao i Amazonom i proizvođačem baterija Panasonicom u Nevadi i Envision AESC-om u Tenesiju. Ford i Amazon su u isto vreme investitori u Redwood Materials. General Motors i njegov baterijski partner, LG Energy Solution, najavili su slično partnerstvo prošle godine sa startapom Li-Cycle, u cilju recikliranja baterija iz rashodovanog materijala Ultium Cellsa, GM-LG zajedničkog poduhvata koji gradi fabrike u Ohaju, Tenesiju i Mičigenu u SAD.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako baterije na mestima za punjenje mogu brže da dopune svaki EV?

 

ev punjac.jpg

 

Nemamo dovoljno energije na dovoljno mesta da omogućimo svima da se brzo pune, ali ADS-TEC misli da baferovanje baterije to može da reši. Infrastruktura za punjenje može biti važnija za kupovinu električnih automobila nego za inovacije u samim automobilima: Imati više mesta za brže punjenje može značajno da utiče na iskustvo vozača sa električnim vozilima i njihovu percepciju. Ali stvaranje ogromne mreže obilnog brzog punjenja nije trivijalan napor, kao što mrzitelji električnih vozila vole da ističu: to je veliki građevinski projekat skoro u domenu međudržavnog sistema autoputeva koji može premašiti dostupnu snagu u mnogim oblastima, bez obzira na to koliko kabla vodite ili punjača koje povezujete na njega.

 

''Pitanje se zapravo ne odnosi na komunalnu infrastrukturu'', rekao je John Tuccillo, šef globalnih korporativnih i vladinih poslova za ADS-TEC Energy. ''Pitanje je zaista o raspoloživoj snazi'' koja se može isporučiti preko svih tih vodova i trafostanica. Ako nije dovoljno da podrži veliki broj priključaka za brzo punjenje, tržni centri, benzinske pumpe i drugi partneri će zaglaviti pokušavajući da upare svoju sporiju tehnologiju punjenja Nivoa 2 sa sve većim očekivanjima potrošača da brzo posete hranu, a narudžbina na mreži ili samo Slurpee. Računanje na to da će vozači provesti duže na poslovima nego što je potrebno da bi se prilagodili sporijim vremenima punjenja je gubitna opklada.

 

ADS-TEC promiče tehnologiju koja se zove baferovanje baterija za koju kaže da može povećati snagu mreže na mestu punjenja koristeći posebne baterije instalirane u opremu za punjenje koju povezujete sa svojim automobilom. Tehnologija može brzo da napuni automobil koristeći napajanje mreže koje bi inače podržavalo samo sporije punjenje Nivoa 2, koje nikome ne pali kosu osim ako nije instalirano u njihovom domu, što je potpuno drugačiji scenario na koji se puferovanje baterije ne primenjuje. ''110 kW koji ulaze u punjač sa baferom radi dve stvari'', rekao je Tuccillo: ''To je stvaranje skladišta ili snage unutar punjača, tako da će povećati snagu koja ide od punjača do [automobila].'' Tuccillo je rekao da ADS-TEC tehnologija upravlja oba zadatka na način koji eliminiše vreme zastoja kako bi omogućio baferu baterije da ''sustigne''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...