Jump to content
FAS Goran
Fiat Iustitia

Prekršajni postupak - saobraćajni prekršaji

Recommended Posts

I onda pitam...sta cemo sa znakom?

Kad ima dva mesta za invalide, tad izgleda ovako.abd5d68879adf71eb774cb5ad250c428.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mrzelo majstore da lepo obeleže. Mada mislim da se pika i oznaka na kolovozu i ima istu važnost kao znak!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na parkingu nema bas neke potpune oznake, stare kockice su bile ofarbane, pa se slucajno tu nasle. Valjda cu slikati nez auta.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nisu dva mesta već jendo, a to levo je rampa, prostor za bezbedan i lak izlazak iz vozila koji je ljudima sa otežanim kretanjem potrebniji.

Još gore od parkiranja na invalidsko mesto je kad se neko uglavi na tu rampu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u pravu si, nisam primetio da je invalidsko ovo gde je kia. Nema nikakvog smisla. Možda je menjana konfiguracija, pa nije sastrugano...  A možda je to levo mesto za one koji registruju na tasta invalida :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parking je rekonstruisan i tako poslagane kockice.
Kada ima dva inv mesta, onda jasno i ma vertikalnoj signalizaciji pise 2 mesta. To je slikano u istoj ulici 30m dalje.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

UTVRĐIVANJE IDENTITETA UČINIOCA PREKRŠAJA

 

U ovom tekstu pokušaću da vam sumarno predstavim izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, sa početkom primene od 03.04.2018. godine, a koje se odnose na dužnosti vlasnika vozila u postupku utvrđivanja identiteta vozača, kao i sankcije u slučaju nepostupanja u skladu sa zakonskim obavezama, budući da smo se skoro dotakli ovog pitanja u jednoj drugoj temi.

 

Stanje zakonodavstva pre stupanja na snagu izmena ZOBS, bilo je sledeće.

 

Vlasnik odnosno korisnik vozila bio je dužan da na zahtev policijskog službenika, da podatke o identitetu lica kome je dao vozilo na upravljanje (čl. 247. st. 1. ZOBS). Ako bi vozač odbio da pruži podatke o licu kome je vozilo dao na upravljanje, bio bi suočen sa novčanom kaznom od 15.000 do 30.000 dinara (čl. 331. st. 1. tč. 75. ZOBS). Međutim, sa ovakvom sankcijom, vozači su bili suočeni isključivo ako uopšte ne bi dali podatke o identitetu lica kome je vozilo dato na upravljanje.

 

Šta se dešavalo, u slučaju da je vozač dao podatke o identitetu lica kome je vozilo dao na upravljanje, ali se  ipak nije uspelo sa utvrđivanjem identiteta lica koje je učinilo prekršaj? U tom slučaju, na vlasnike vozila dolazila je u obzir primena člana 320. st. 1. ZOBS, koji je propisivao da je vlasnik odnosno korisnik vozila odgovoran što je omogućio da se njegovim vozilom učini prekršaj. Dakle, pre izmena, u situaciji u kojoj su vlasnici vozila pružili podatke o identitetu lica koje je učinilo prekršaj ali i pored toga nije utvrđeno ko je učinio prekršaj, vlasnik vozila bi odgovarao primenom čl. 320. st. 1. ZOBS i za to bi bio suočen sa novčanom kaznom od 6.000 do 20.000 dinara (prekršaj je bio propisan u čl. 332. st. 1. tč. 106. ZOBS).

 

Šta se promenilo stupanjem na snagu izmena, počev od 03.04.2018. godine?

 

Ukinuta je odredba u čl. 320. st. 1. ZOBS, da je vlasnik odnosno korisnik vozila odgovoran što je omogućio da se njegovim vozilom učini prekršaj, u slučaju da identitet lica koje je učinilo prekršaj ostane nepoznat. Samim tim ukinut je i prekršaj iz čl. 332. st. 1. tč. 106. za postupanje suprotno ovom članu.

 

Ukidanje prekršaja - da je vlasnik vozila odgovoran što je omogućio da se njegovim vozilom učini prekršaj ne treba da nas obraduje, a evo i zašto.

 

Na prvom mestu, promenjena je obaveza vozača u čl. 247. st. 1. ZOBS, koja sada propisuje veći broj obaveza vlasnika vozila: ,,Vlasnik, odnosno korisnik vozila obavezan je da na zahtev policijskog službenika, da potpune i tačne podatke o identitetu lica, na osnovu kojih se na nesporan način može utvrditi da je to lice upravljalo vozilom u određeno vreme”.

Takođe, odgovornost za postupanje suprotno čl. 247. st. 1. ZOBS znatno je pooštrena, pa je sada za ovaj prekršaj umesto predviđenih 15.000 do 30.000 dinara, predviđena novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara (čl. 330. st. 1. tč. 23. ZOBS).

 

Obaveza iz čl. 247. st. 1. ZOBS nakon izmena, sadržinski je sporna. U mogućnosti činjenja vlasnika vozila jeste da on, objektivno posmatrano, najčešće može da pruži potpune i tačne podatke o identitetu lica koje je vozilom upravljalo u određeno vreme.  Međutim, drugi deo odredbe ovog člana, koji se ogleda u obavezi vlasnika-korisnika vozila, da na osnovu navedenih (potpunih i tačnih) podataka na nesporan način može da se utvrdi da je označeno lice upravljalo vozilom u određeno vreme potpuno je van sfere uticaja tih vlasnika, odnosno korisnika vozila.

 

Propisati kao prekršaj, da će se neko kazniti, samo zato što nije moglo na nesporan način da se utvrdi da je označeno lice upravljalo vozilom (iako su prethodno pruženi tačni i potpuni podaci), protivi se načelu individualne subjektivne odgovornosti. Mogućnost nespornog utvrđivanja identiteta lica koje je upravljalo vozilom, pod uslovom da su prethodno pruženi tačni i potpuni podaci od strane vlasnka vozila, ne predstavlja okolnost na koju vlasnik vozila može da utiče bilo činjenjem bilo nečinjenjem. Ta mogućnost je takođe van granica, kako umišljaja tako i nehata vlasnika vozila. A bez umišljaja ili nehata, ne može biti ni krivice, a samim tim ni prekršajne odgovornosti.

 

Eventualna tvrdnja donosioca zakona, da neće biti kažnjen vlasnik vozila, ako je dao potpune i tačne podatke bez obzira da li se uspe sa utvrđivanjem identiteta vozača, ne može se prihvatiti. Prvo, zato što bi takva tvrdnja bila u suprotnosti sa odredbom koja jasno propisuje da je za ovaj prekršaj sasvim dovoljno da se ne utvrdi identitet, bez obzira što su pruženi podaci - i potpuni i tačni. Drugo, zato što bi u tom slučaju bila dovoljna i stara odredba čl. 247. st. 1. ZOBS, onako kako je ona glasila pre najnovijih izmena.

 

Umesto zaključka, konstatujem da je prema trenutnom zakonskom rešenju, sa stanovišta donosioca zakona, manji prekršaj upravljati pod dejstvom visoke alkoholisanosti (kazna od 20.000 do 40.000 dinara), nego ukoliko službena lica na osnovu prethodno pruženih tačnih i potpunih podataka ne uspeju da nesporno utvrde identitet lica koje je upravljalo vozilom (od 100.000 do 120.000 dinara). A taj prekršaj, oko kojeg se utvrđuje identitet lica, može da bude i vožnja žutom trakom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/16/2018 at 8:59 PM, Bingodalton said:

Da zacinim malo...9cd5707e6dc7287b2b8bd48d6f590aca.jpge0fef6637f1bd2f9f220abe8f40401d1.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

e ovde ja nastupam. bez zle namere. nije invalide, nego osobe sa invaliditetom. sad sto se tice parkiranja OSI (osoba sa invaliditetom) postoje parkinzi kao taj sa dodatom zutom zonom zbog invalidskih kolica. postoje i parkinzi za OSI bez tog dodatka, jer ima OSI poput recimo mene licno, imam ruke, imam noge, ali mi pluca rade 18% jer bolujem od emfizema pluca i HOBP GOLD VI stepena i imam bubreznu isuficijenciju gr II/III. mogu samostalno da se krecem, ali katkad ne mogu dugo. te s toga mi je potrebno parking mesto blizu neke ustanove, radnje, trznog centra i slicno. cesto se desi da osoba sa invaliditetom i nije vozac, a mora da koristi kolica, e tu je potrebno isto vise prostora nego meni i meni slicnima. desavalo mi se da se parkiram nege na takav parking i da mi pridje policija i zahteva na uvid licnu kartu i dokument kojim dokazujem da imam pravo da se tu parkiram, pogledaju zahvale se, vrate i odu... tako da eto izbegavajte ta parking mesta, nedaj boze da vam zatreba onda bi ste videli koji je to problem.

ovde su oba mesta parkinzi za OSI i uvek se nadje neko i kada nema mesta da se lepo izadje da pripomogne, uvek ima dobrih ljudi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se kolega, u zargonu svi kazemo za invalide, nije bilo zlonamerno. 

Taj manipulacijoni prostor nije obavezan, kao ni vertikalna signalizacija, ali horizontalna je nepotpuna.

Prikacio sam sliku kako to izgleda iz automobila.

Linije i sare na tom mestu covek lako moze da pomesa sa necim drugim. Naime, raskopavan je parking pre god i po dana i posle su slagali kockice kako stignu, pa su parking mesta pomalo isarana iako nisu invalidska. To je ova druga slika.

Prilicno je nejasno zaista. Dodatak na to je da 20m dalje postoje dva parking mesta za OSI i tu je jasno oznaceno da su 2 mesta.

Nekako ti logika nalaze da je ista vertikalna singalizacija trebala biti i na ovom mestu, ako su u pitanju 2 OSI parking mesta.

 

Na to mesto, izmedju bandere i te male zelene povrsine sa rupom, se parkiram proteklih godinu dana, mozda i vise i nikad mi nisu podigli automobil. Sada se to eto desilo.

Podneo sam zalbu, pa cekam da me pozove sudija da odem sa slikama da vidim kako cu proci. U gorem slucaju cu proci za 3-4 hiljade vise nego da sam odmah sve platio, u najboljem ce mi parking servis vratiti novac za pauka.

 

Zanimalo me misljenje pravnika koji su aktivni u ovoj temi, da li da se bakcem sa time, tj. da li imam sanse ili da odmah povucem zalbu i platim 2.500 kaznu.

20180518_093357.jpg

20180517_173601.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam bio pri kompu, pisao sam sa fona. nema ljutnje, tu smo da razmenimo misljenja i diskutujemo. sto se tice tih parking mesta, jako lose se to odradjuje, pogotovo po manjim mestima. kod mene u mestu ispred policije ima jedno parking mesto obelezeno za osi. redovno se tu parkiraju panduri koji tu i rade i koji treba za to da kaznjavaju. uvek stanem na mesto gde je rezervisano samo za OSL i predjem prekoputa u  kafic i pijem kafu i cekam. par puta su dosli i raspravljali smo se. nije problem da mi se pise kazna za nepropisno parkiranje, ali gospodine morate pisati i vozilu sa oznakom P posto je stao na parking mesto predvidjeno za osi...tu zavrsimo svaku pricu...dok naprimer u hr, slo, au, hu itd je to reseno na kulturan i pristojan nacin, uglavno su po minimum dva do pet mesta posebno odvojena i necete niakda videti da se tu parkirao neko ko nema inv. karticu za parking...polako, mislim da ce se to i kod nas regulisati...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, cika_kole said:

 desavalo mi se da se parkiram nege na takav parking i da mi pridje policija i zahteva na uvid licnu kartu i dokument kojim dokazujem da imam pravo da se tu parkiram, pogledaju zahvale se, vrate i odu... 

Pa da vozite neki Dojče SUV niko Vam ne bi tražio legitimaciju! :rtfm:;)

 

A sad bez šale, idu mi strašno na k.. oni koji bespravno koriste ova mesta! Pa pre bih pešačio kilometar, nego se parkirao na mesto za OSI!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, bane1321 said:

Pa da vozite neki Dojče SUV niko Vam ne bi tražio legitimaciju! :rtfm:;)

 

A sad bez šale, idu mi strašno na k.. oni koji bespravno koriste ova mesta! Pa pre bih pešačio kilometar, nego se parkirao na mesto za OSI!!!!

vidi ja nemam nista protiv da mi traze dokaz. kada bi to radili cesce i svima, jako brzo bi se to regulisalo, mada poceli su da rade. jer udruzenja osoba sa invaliditetom cesto ulazu zalbe i prigovore policijskim upravama. ne mogu da kazem, ali ima jako korektnih policajaca kada je tako nesto u pitanju. ne znaju ljudi kako izgleda to kada si prinudjen da koristis takvu vrstu parkinga. opet kazem da se dize svest, dize se...meni se isto desavalo da vidim na tom parkingu nekog ko uposte nema tu nazovimo "nalepnicu". onda mi neko kaze pa sto nisi zvao pauka? nisam, mozda je i taj neko dosao tu zbog nekog svog zdravstvenog razloga i hitnosti, stao na to mesto i sta sad...coveku pozlilo, ja zvao pauka, on u prijemnoj sobi lekarskoj, rade preglede, izadje napolje posle intervencije, a nema auta...a ako nije tako, opet sve to neko vidi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ovo se uglavnom parkiraju po tržnim centrima i trgovinskim lancima, a ne BiH rekao da je to iz medicinskih razloga. Nije meni problem što Vama traže dokaz, već što njima ne traže!!

Kod mojih u Palanci, odavno niko u DISu to ne poštuje, sve više "normalnih" ljudi parkira tu, gastosi svi odreda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, bane1321 said:

Ma ovo se uglavnom parkiraju po tržnim centrima i trgovinskim lancima, a ne BiH rekao da je to iz medicinskih razloga. Nije meni problem što Vama traže dokaz, već što njima ne traže!!

Kod mojih u Palanci, odavno niko u DISu to ne poštuje, sve više "normalnih" ljudi parkira tu, gastosi svi odreda...

slikas, odes u opstinu i dostavis komunalnoj inspekciji i oni isto imaju danleznost da kazne za to. makar je tako kod mene. inace meni nije problem da ih zagradim, ako su tako parkirani u uscu, delti i slincnim mestima i soping centrima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima raznih ljudi. dobrih, losih, koji misle i koji nemaju cime da misle...evo kako su to jednom resili u Lisabonu...

 

http://www.6yka.com/novost/54171/fotografija-dana-protest-invalida-u-lisabonu

Edited by cika_kole

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Fiat Iustitia said:

UTVRĐIVANJE IDENTITETA UČINIOCA PREKRŠAJA

 

 

Kako se u svetlu ovih odredbi (izmena Zakona) reguliše kažnjavanje "odbega" vozila sa naplatne rampe auto puta kada JP Putevi Srbije po registarskim oznakama vozila gone samo i isključivo vlasnika vozila? 

Šta ako vlasnik vozila ima i dostavi JP Putevi Srbije primerak ovlašćenja za upravljanje vozilom u zemlji i inostranstvu gde je jasno navedeno da ovlašćeno lice snosi svu odgovornost za učinjene prekršaje kao i plaćanje kazni?

 

Nadam se da sam dovoljno jasan...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani,

 

Situacija ,,odbega" sa naplatne rampe predstavlja radnju koja može da se izvrši na različite načine, koja u sebi može (ali i ne mora) da sadrži obeležja prekršaja (može da sadrži i elemente krivičnog dela - npr. oštećenja tuđe stvari). Ovo pod uslovom da ste pod ,,odbegom'' mislili na neplaćanje putarine, tj. ako sam Vas pravilno razumeo.

 

Ukoliko je takvim postupkom ,,odbega" naneta materijalna šteta preduzeću JP ,,Putevi Srbije", onda bi ovo preduzeće imalo osnov da potražuje materijalnu štetu od vlasnika vozila i to na osnovu odredbi Zakona o obligacionim odnosima, a ne na osnovu Zakona o prekršajima.

 

Dostavljanje primerka ovlašćenja za upravljanje vozilom u zemlji i inostranstvu ne bi moglo da bude od presudnog uticaja bez obzira na vrstu postupka, jer takvo ovlašćenje zakon ne poznaje kao osnov za oslobođenje od odgovornosti, ni u prekršajnom ni u građanskom postupku. Naročito su česte situacije kada neko proda vozilo i umesto ugovora izda ovlašćenje novom kupcu. Takvo ovlašćenje ne oslobađa vlasnika rizika od odgovornosti (bilo prekršajne, bilo građanske), sve dok se ne izvrši pun prenos vlasništva (na osnovu kupoprodajnog ugovora). Zato nikoga ne bih savetovao da vozila prodaje putem ovlašćenja, već isključivo putem kupoprodajnog ugovora (ili narodski rečeno - PRENOS OBAVEZAN).

Edited by Fiat Iustitia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ja, kad niko drugi neće   :lol:

 

Koja je kazna za prekršaj prolaska kroz raskrsnicu namenjenu isključivo za vozila hitne pomoći? Postavljen znak "samo za vozila hitne pomoći" ili sl.

 

P.S. jako me interesuje, molim za pomoć  :)

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda nedostaje deo znaka koji je išao iznad natpisa...pa je sada ostao samo taj tekst i zbunjuje.

 

Čini mi se da bi bilo realnije da ide znak za zabranu prolaza u oba smera:

 

zabrana.jpg

 

...a ispod njega natpis ''osim za vozila hitne pomoći''.

Da nije neko taj natpis koji si citirao samoinicijativno dodao? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6.10.2018. at 6:53 PM, neshaoct said:

... / Čini mi se da bi bilo realnije da ide znak za zabranu prolaza... / ...

 

Možda, verovatno, sigurno al' ne bitno, pitanje i dalje stoji "Koja je kazna za prekršaj prolaska" kroz takvu raskrsnicu/put sve jedno...? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OVDE sam pronašao:

 

- vožnja vozila po kolovozu gde to nije dozvoljeno: 

  • 6.000-20.000 dinara
  • 2 poena
  • bez oduzimanja dozvole

Ako je prekršajem izazvana nezgoda ili ugrožena bezbednost:

  • 10.000-40.000 dinara (ili zatvor do 45 dana)
  • 3 poena
  • bez oduzimanja dozvole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...