neshaoct 9249 Posted June 11, 2018 Nove table osvanule na auto-putevima širom Srbije Dozvoljena brzina na auto-putevima u Srbiji od 1. juna je 130 kilometara na sat, a kako saznajemo već je počela i izmena tabli sa oznakama za brzinu. Zakon je inače stupio na snagu 1. juna, ali znakovi još nisu bili postavljeni, međutim iz Ministarstva unutrašnjih poslova su tada napomenuli da vozači mogu da voze 130 kilometara na sat iako znakovi još nisu izmenjeni. ''Saobraćajna policija će u svakom slučaju od 1. juna, kada je stupio na snagu novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju, kad bude slala na kućnu adresu kazne za prekoračenje brzine, računati to u odnosu na 130 km na čas kako građani ne bi bili oštećeni'', izjavio je tada načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov. Vozači koji budu vozili preko dozvoljene brzine, kazne će dobiti na kućnu adresu. Podsetimo, ukoliko dođe do prekoračenja brzine od 120 do 140 km/h, kazna je 3.000 dinara, od 151 do 160 km/h kazna iznosti 10.000 dinara, kazna za prekoračenje od 201 do 220 km/h 100.000 dinara, 15 do 60 dana zatvora, 15 kaznenih poena i devet do 12 meseci bez dozvole. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2467 Posted June 11, 2018 Ja ne mogu da shvatim kakvo je ovo sprovodjenje zakona i propisa. Mozete voziti vise jer smo usvojili da cemo podici, a pre nego sto je usvojeno su talambasali kako to mozda nije bezbedno kako ce biti povecano samo gde se proceni to da je bezbedno. I sta sad neko treba da nagadja da li su oni u tom delu mislili da treba da se poveca ili ne. Ako to vazi u globalu onda sta ce nam znakovi 130, bacamo pare, dovoljno je znak auto put, ko sto ispred naselja, vecinom vise nema znaka 50 nego znak da za naselje. Zar je moguce da nismo sposobni istu pricu pricati mesec dana. Ogranicenje brzine vazi od znaka postavljanja i dovidjenja, kad promenimo onda mozete voziti brze. Pa nije ovo obdaniste pa da 10 ljudi usmeno prenosi pravila medju njima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted June 11, 2018 U svakom obdaništu se igra ona čuvena, gluvih telefona, kako bi deci od starta skrenuli pažnju da ne veruju u rekla kazala, samo u pročitano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan BG 592 Posted June 13, 2018 Kolege, zna li ko, ima li promena maksimalne brzine kretanja na auto-putu, za teretna motorna vozila? Mislim prvenstveno na ona koja su prepravljana sa putnickog na teretno (nose pozadi nalepnice 80 i 100)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9249 Posted June 13, 2018 On 6/11/2018 at 2:40 PM, YUgisa said: ...pre nego sto je usvojeno su talambasali kako to mozda nije bezbedno kako ce biti povecano samo gde se proceni to da je bezbedno. I sta sad neko treba da nagadja da li su oni u tom delu mislili da treba da se poveca ili ne. Povećali su, tj. stavili znak 130 čak i na delu obilaznice oko Beograda ka Ostružnici (od Surčina ka Ostružničkom mostu preko Save), ona stara deonica koja je sada već propala skroz, nije ni ponovo obeležena kada je puštena u suprotnom smeru nova traka...ostalo je obeležavanje sa linijama iz vremena kada je postojala samo ta strana i koristila se za dvosmerni saobraćaj: Verovatno jedini autoput u SRB gde imamo valjda dve zaustavne...levu i desnu ali uredno sada stoji znak 130 km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sava 92 Posted June 14, 2018 Postavljene su i table 130km/h od aerodroma ka gradu, onda od N. Banovaca ka Subotici su krenuli da postavljaju pre 4 dana, petlja po petlja, nabadaju se novi znakovi posle svake. Negde ukrivo nabodu, al nema veze..Ne znam da li su stigli do Subotice.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 14, 2018 On 5/10/2018 at 8:59 PM, Pluto said: On 5/10/2018 at 5:50 PM, Bingodalton said: Postoji jedna dobra stvar u ovome, to je da ce tada sigurno privremeno obustaviti merenje srednje brzine. Trebace im 6 meseci da sracunaju srednju brzinu izmedju dve rampe ako na nekim deonicama puta postoji ogranicenje od 130km/h, a na drugim 120km/h. Treba to izmeriti, po mogucstvu nekoliko puta, sracunati kako valja, razmotriti ubrzanje sa 120 na 130 i sa 130 na 120, komplikovano je sve to. Srecom moci cemo opet da peglamo. Ne drži me za reč, ali mislim da su uložili milion evra u razvoj te aplikacije. Kada sam čuo za to, drugar i ja smo to napravili za manje od dan, znači cela funkcionalnost i izračunavanje i onda smo dizajn napravili. I da ne postoji to izračunavanje, ja bi to kada bi prodavao prodao za maks 50e. Pozdrav, Mene zanima kolika bi bila prosecna brzina ako bi se od naplatne rampe kretali napr. 140km/h, a kad stignete do sledece, cekate 5 minuta u redu...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1483 Posted June 14, 2018 10 minutes ago, hansf said: Pozdrav, Mene zanima kolika bi bila prosecna brzina ako bi se od naplatne rampe kretali napr. 140km/h, a kad stignete do sledece, cekate 5 minuta u redu...? To ti zavisi od distance izmedju rampi. P.S. Taj milion sto su "ulozili" u aplikaciju je verovatno smesan koliko su dali za ovo cvece i zalivanje po banderama Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4735 Posted June 14, 2018 Pa moraju tenderi da se namestaju i peru pare.. Sent from my SM-G955F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 4167 Posted June 14, 2018 17 hours ago, Ivan BG said: Kolege, zna li ko, ima li promena maksimalne brzine kretanja na auto-putu, za teretna motorna vozila? Mislim prvenstveno na ona koja su prepravljana sa putnickog na teretno (nose pozadi nalepnice 80 i 100)? Ne. Ove izmene se odnose na max. brzinu kretanja na autoputevima a te pomenute kategorije imaju svoja ograničenja u skladu sa zakonom i drugim odredbama. mislim..... ma znaš šta mislim Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 3320 Posted June 14, 2018 3 hours ago, hansf said: Pozdrav, Mene zanima kolika bi bila prosecna brzina ako bi se od naplatne rampe kretali napr. 140km/h, a kad stignete do sledece, cekate 5 minuta u redu...? V=s/t V-brzina (kmh) s-put (km) t-vreme (čas) s=V*t t=s/V Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 15, 2018 On 6/14/2018 at 3:10 PM, The Punisher said: V=s/t V-brzina (kmh) s-put (km) t-vreme (čas) s=V*t t=s/V Ovo se odnosi na konstantnu brzinu u jedinici vremena, pitanje je za koliko onih 5min.cekanja smanji prosecnu brzinu... Uglavnom vrlo jednostavno resiti sa bord com, reset na izlasku sa naplatne rampe i pratiti prosek do sledece... Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 3320 Posted June 15, 2018 Ista jednačina sa istim putem i dva vremena, drugo vreme dobijaš kad dodaš 5 minuta i dobiješ dve brzine, nije teško Quote Share this post Link to post Share on other sites
Delltta 0 Posted July 8, 2018 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appybuilder.silverzoran.Kontrola_Brzine_Srbija_1 Ovu sam aplikaciju napravio za sebe jer sam svaki dan na autoputu. Slobodno probajte, ako neko hoce neki logo ili sl. tu sam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 657 Posted July 8, 2018 Bacio sam pogled na video. Imam specificno pitanje, kako si resio automatsko startovanje na naplatnoj u NS? Pored naplatne prolazi autoput iz Subotice i moguce da bi onom ko ide iz Subotice bila ponistena prosecna brzina? Ili si namestio kad je jednom zapoceto merenje da moze samo izlaz da ga ponisti. Verovatno si i izlaze/ulaze obelezio po smeru kretanja da ne bi bilo problema? Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 427 Posted July 8, 2018 Reset B je jos uvek najjednostavnija solucija za one koji je imaju. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9249 Posted March 19, 2019 Autoban, autostrada i nova pravila za vozače Brzine na auto-putevima u većini zemalja Evrope ograničene su na 130 km/h. Najniže su u Norveškoj i na Kipru, a Nemačka je jedina gde je dozvoljeno voziti maksimalnom brzinom. Pošto više od polovine vozača ne poštuje ograničenje, Evropska agencija za bezbednost saobraćaja u naredne tri godine najavila je mere koje će uvesti više reda na putevima. Prema istraživanju Evropske agencije za bezbednost saobraćaja, za čak trećinu saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, kriva je brzina. Zabrinjava i podatak da na auto-putevima 59 odsto vozača vozi brže nego što je dozvoljeno, a na njima se dešava osam procenata nesreća sa smrtnim ishodom. Obećana zemlja za ljubitelje brzina je Nemačka, gde uglavnom nema ograničenja, ali je na polovini od 13.000 kilometara, preporučena 130 km/h. Preporuke retko ko poštuje pa moćne mašine, koje idu 250 ili 300 km/h, uopšte nisu retkost. Nemačko društvo za zaštitu prirode predložilo je Vladi da se ograniči brzina kretanja na nemačkim auto-putevima na 120, ali je predlog odbijen. Prihvatanjem nove maksimalne brzine na auto-putevima od 130 km/h, Srbija je ubrzala tranzit i priključila se većini evropskih zemalja sa identičnim ograničenjem. Prof. dr Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta ističe da je ograničenje brzine jedno od najvažnijih ograničenja u bezbednosti saobraćaja. ''Vozači na auto-putu često precenjuju efekte vožnje veće brzine od dozvoljene. Ako vozi 140 umesto 130 km/h, uštedeo bi osam minuta na putu od Beograda ka Nišu, a ako bi vozio 150 km/h 15 minuta. To je malo u odnosu na rizike kojima se izlažu pri vožnji na većim brzinama'', rekao je Boris Antić. Poslanici Evropskog parlamenta usvojili su predlog Evropske agencije za bezbednost saobraćaja da svi novi automobili koji se budu prodavali na teritoriji EU, imaju graničnik za brzinu. Namera je da se ova novina uvede u naredne tri godine. ''Ugrađivanje limitatora, odnosno graničnika u vozila je jedna od mera koja može doprineti bezbednosti, ali i opasna. Ponekad se izbegavanje nezgode može vršiti ubrzavanjem. Primenjiva je kod vozača koji su skloni kršenju ograničenja brzina'', naveo je Boris Antić. Osim graničnika brzine, novi set pravila podrazumeva i ugradnju automatskih kočnica sa detekcijom pešaka i biciklista i sistema za praćenje saobraćajne trake. Ovaj set propisa mogao bi da spase 25.000 života za 15 godina. Pravila sigurnosti na putevima u EU, poslednji put su menjana 2009. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites