Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Vlada odobrila: Srbija prelazi na 130km/h

Recommended Posts

Nove table osvanule na auto-putevima širom Srbije

 

180861-130 kmh.jpg

 

Dozvoljena brzina na auto-putevima u Srbiji od 1. juna je 130 kilometara na sat, a kako saznajemo već je počela i izmena tabli sa oznakama za brzinu. Zakon je inače stupio na snagu 1. juna, ali znakovi još nisu bili postavljeni, međutim iz Ministarstva unutrašnjih poslova su tada napomenuli da vozači mogu da voze 130 kilometara na sat iako znakovi još nisu izmenjeni. ''Saobraćajna policija će u svakom slučaju od 1. juna, kada je stupio na snagu novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju, kad bude slala na kućnu adresu kazne za prekoračenje brzine, računati to u odnosu na 130 km na čas kako građani ne bi bili oštećeni'', izjavio je tada načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov. Vozači koji budu vozili preko dozvoljene brzine, kazne će dobiti na kućnu adresu.

Podsetimo, ukoliko dođe do prekoračenja brzine od 120 do 140 km/h, kazna je 3.000 dinara, od 151 do 160 km/h kazna iznosti 10.000 dinara, kazna za prekoračenje od 201 do 220 km/h 100.000 dinara, 15 do 60 dana zatvora, 15 kaznenih poena i devet do 12 meseci bez dozvole.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da shvatim kakvo je ovo sprovodjenje zakona i propisa. Mozete voziti vise jer smo usvojili da cemo podici, a pre nego sto je usvojeno su talambasali kako to mozda nije bezbedno kako ce biti povecano samo gde se proceni to da je bezbedno. I sta sad neko treba da nagadja da li su oni u tom delu mislili da treba da se poveca ili ne. Ako to vazi u globalu onda sta ce nam znakovi 130, bacamo pare, dovoljno je znak auto put, ko sto ispred naselja, vecinom vise nema znaka 50 nego znak da za naselje. Zar je moguce da nismo sposobni istu pricu pricati mesec dana. Ogranicenje brzine vazi od znaka postavljanja i dovidjenja, kad promenimo onda mozete voziti brze. Pa nije ovo obdaniste pa da 10 ljudi usmeno prenosi pravila medju njima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom obdaništu se igra ona čuvena, gluvih telefona, kako bi deci od starta skrenuli pažnju da ne veruju u rekla kazala, samo u pročitano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege, zna li ko, ima li promena maksimalne brzine kretanja na auto-putu, za teretna motorna vozila? 

Mislim prvenstveno na ona koja su prepravljana sa putnickog na teretno (nose pozadi nalepnice 80 i 100)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/11/2018 at 2:40 PM, YUgisa said:

...pre nego sto je usvojeno su talambasali kako to mozda nije bezbedno kako ce biti povecano samo gde se proceni to da je bezbedno. I sta sad neko treba da nagadja da li su oni u tom delu mislili da treba da se poveca ili ne.

Povećali su, tj. stavili znak 130 čak i na delu obilaznice oko Beograda ka Ostružnici (od Surčina ka Ostružničkom mostu preko Save), ona stara deonica koja je sada već propala skroz, nije ni ponovo obeležena kada je puštena u suprotnom smeru nova traka...ostalo je obeležavanje sa linijama iz vremena kada je postojala samo ta strana i koristila se za dvosmerni saobraćaj:

 

Screenshot_40.jpg

 

Verovatno jedini autoput u SRB gde imamo valjda dve zaustavne...levu i desnu :D ali uredno sada stoji znak 130 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavljene su i table 130km/h od aerodroma ka gradu, onda od N. Banovaca ka Subotici su krenuli da postavljaju pre 4 dana, petlja po petlja, nabadaju se novi znakovi posle svake. Negde ukrivo nabodu, al nema veze..

Ne znam da li su stigli do Subotice..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/10/2018 at 8:59 PM, Pluto said:
On 5/10/2018 at 5:50 PM, Bingodalton said:

Postoji jedna dobra stvar u ovome, to je da ce tada sigurno privremeno obustaviti merenje srednje brzine. Trebace im 6 meseci da sracunaju srednju brzinu izmedju dve rampe ako na nekim deonicama puta postoji ogranicenje od 130km/h, a na drugim 120km/h. Treba to izmeriti, po mogucstvu nekoliko puta, sracunati kako valja, razmotriti ubrzanje sa 120 na 130 i sa 130 na 120, komplikovano je sve to. Srecom moci cemo opet da peglamo. :) 

Ne drži me za reč, ali mislim da su uložili milion evra u razvoj te aplikacije. Kada sam čuo za to, drugar i ja smo to napravili za manje od dan, znači cela funkcionalnost i izračunavanje i onda smo dizajn napravili. I da ne postoji to izračunavanje, ja bi to kada bi prodavao prodao za maks 50e.

Pozdrav,

Mene zanima kolika bi bila prosecna brzina ako bi se od naplatne rampe kretali napr. 140km/h, a kad stignete do sledece, cekate 5 minuta u redu...?:D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, hansf said:

Pozdrav,

Mene zanima kolika bi bila prosecna brzina ako bi se od naplatne rampe kretali napr. 140km/h, a kad stignete do sledece, cekate 5 minuta u redu...?:D

 

To ti zavisi od distance izmedju rampi.

 

P.S. Taj milion sto su "ulozili" u aplikaciju je verovatno smesan koliko su dali za ovo cvece i zalivanje po banderama :)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Ivan BG said:

Kolege, zna li ko, ima li promena maksimalne brzine kretanja na auto-putu, za teretna motorna vozila? 

Mislim prvenstveno na ona koja su prepravljana sa putnickog na teretno (nose pozadi nalepnice 80 i 100)? 

Ne.

 

Ove izmene se odnose na max. brzinu kretanja na autoputevima a te pomenute kategorije imaju svoja ograničenja u skladu sa zakonom i drugim odredbama. mislim..... ma znaš šta mislim :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, hansf said:

Pozdrav,

Mene zanima kolika bi bila prosecna brzina ako bi se od naplatne rampe kretali napr. 140km/h, a kad stignete do sledece, cekate 5 minuta u redu...?:D

 

V=s/t

V-brzina (kmh)

s-put (km)

t-vreme (čas)

s=V*t

 

t=s/V

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/14/2018 at 3:10 PM, The Punisher said:

V=s/t

V-brzina (kmh)

s-put (km)

t-vreme (čas)

s=V*t

 

t=s/V

Ovo se odnosi na konstantnu brzinu u jedinici vremena, pitanje je za koliko onih 5min.cekanja smanji prosecnu brzinu...

Uglavnom vrlo jednostavno resiti sa bord com, reset na izlasku sa naplatne rampe i pratiti prosek do sledece... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacio sam pogled na video.
Imam specificno pitanje, kako si resio automatsko startovanje na naplatnoj u NS? Pored naplatne prolazi autoput iz Subotice i moguce da bi onom ko ide iz Subotice bila ponistena prosecna brzina? Ili si namestio kad je jednom zapoceto merenje da moze samo izlaz da ga ponisti. Verovatno si i izlaze/ulaze obelezio po smeru kretanja da ne bi bilo problema?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoban, autostrada i nova pravila za vozače

 

limit brzine.jpg

 

Brzine na auto-putevima u većini zemalja Evrope ograničene su na 130 km/h. Najniže su u Norveškoj i na Kipru, a Nemačka je jedina gde je dozvoljeno voziti maksimalnom brzinom. Pošto više od polovine vozača ne poštuje ograničenje, Evropska agencija za bezbednost saobraćaja u naredne tri godine najavila je mere koje će uvesti više reda na putevima. Prema istraživanju Evropske agencije za bezbednost saobraćaja, za čak trećinu saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, kriva je brzina. Zabrinjava i podatak da na auto-putevima 59 odsto vozača vozi brže nego što je dozvoljeno, a na njima se dešava osam procenata nesreća sa smrtnim ishodom. Obećana zemlja za ljubitelje brzina je Nemačka, gde uglavnom nema ograničenja, ali je na polovini od 13.000 kilometara, preporučena 130 km/h. Preporuke retko ko poštuje pa moćne mašine, koje idu 250 ili 300 km/h, uopšte nisu retkost. Nemačko društvo za zaštitu prirode predložilo je Vladi da se ograniči brzina kretanja na nemačkim auto-putevima na 120, ali je predlog odbijen.

 

Prihvatanjem nove maksimalne brzine na auto-putevima od 130 km/h, Srbija je ubrzala tranzit i priključila se većini evropskih zemalja sa identičnim ograničenjem. Prof. dr Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta ističe da je ograničenje brzine jedno od najvažnijih ograničenja u bezbednosti saobraćaja. ''Vozači na auto-putu često precenjuju efekte vožnje veće brzine od dozvoljene. Ako vozi 140 umesto 130 km/h, uštedeo bi osam minuta na putu od Beograda ka Nišu, a ako bi vozio 150 km/h 15 minuta. To je malo u odnosu na rizike kojima se izlažu pri vožnji na većim brzinama'', rekao je Boris Antić.

 

Poslanici Evropskog parlamenta usvojili su predlog Evropske agencije za bezbednost saobraćaja da svi novi automobili koji se budu prodavali na teritoriji EU, imaju graničnik za brzinu. Namera je da se ova novina uvede u naredne tri godine. ''Ugrađivanje limitatora, odnosno graničnika u vozila je jedna od mera koja može doprineti bezbednosti, ali i opasna. Ponekad se izbegavanje nezgode može vršiti ubrzavanjem. Primenjiva je kod vozača koji su skloni kršenju ograničenja brzina'', naveo je Boris Antić. Osim graničnika brzine, novi set pravila podrazumeva i ugradnju automatskih kočnica sa detekcijom pešaka i biciklista i sistema za praćenje saobraćajne trake. Ovaj set propisa mogao bi da spase 25.000 života za 15 godina. Pravila sigurnosti na putevima u EU, poslednji put su menjana 2009. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...