Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

G-Power X5 M Typhoon sa 750KS

 

g-power x5 1.jpg

 

Nemački tjuner G-Power u svojoj ponudi ima i pojačanu verziju BMW-a X5 M, i to sa svih 750KS. G-Power je 4.4 litarski V8 twin-turbo motor za svoj X5 M Typhoon pojačao na 551 kW/750KS i 980 Nm (serijski model inače ima 575KS i 750 Nm). Podatak o ubrzanju do 100 km/h se u vesti ne navodi.

 

g-power x5 111.jpg

 

U ponudi su i Typ Hurricane RR alu točkovi od 23 inča, i to u nekoliko različitih boja, pa crni prednji ''bubrezi'', aero body kit (proširenja blatobrana, branici, pragovi, zadnji difuzor...), opciona hauba od ugljeničnih vlakana, modifikovano oslanjanje, kao i titanium sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi (od po 102 mm).

 

g-power x5 11.jpg

 

Takođe, u G-Power paleti je i BMW X5 M50d sa 335 kW/455KS i 870 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X5 sa M Performance Parts elementima

 

bmw x5 m parts.jpg

 

Predstavljen pre nekoliko meseci, potpuno novi BMW X5 je sada dobio i kompletan M Performance tretman.

 

185537-bmw x5 2.jpg

 

BMW navodi da je za karoseriju predviđeno više elemenata, dostupnih u ''gloss black'' izdanju ili od ugljeničnih vlakana.

 

bmw x5 22.jpg

 

Ovde između ostalog imamo M Performance zadnji difuzor, pa M Performance retrovizore od ugljeničnih vlakana, crne prednje ''bubrege'', bočnu zaštitu sa M Performance natpisom i M Performance izduvne cevi.

 

bmw x5 222.jpg

 

U ponudi su i M Performance kočnice (lakše od standardnih), crvena kočiona klešta, točkovi od 20 inča (u više boja, uključujući i mat crnu), kao i sportske pedale i M Performance sportski volan sa alkantarom i ugljeničnim vlaknima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: BMW X5

 

Inst2.jpg

 

Kada se pojavio pre skoro 20 godina, BMW X5 je bio revolucionaran. Da li danas, u četvrtoj generaciji, to može biti ponovo?

BMW X5 se pojavio 1999. godine i tada bio i revolucionaran i rodonačelnik nečega što će postati globalna moda. Stigao je iz marke koja je, do tada, bila ikona sportskog a ne terenskog i bio je prvi SAV (ne SUV) koji je imao voznu dinamiku na nivou automobila. Kao i mnogo puta pre toga, Nemci su savršeno sklopili kockice. Svoje kratkotrajno vlasničko prisustvo u Land Roveru, BMW je iskoristio da nauči stvari i ''pokupi'' tehnologiju pogona na svim točkovima i ''male tajne'' donjeg postroja terenaca i to od ponajboljih, onih koji drugo nisu ni radili. Samo, to je bilo pre skoro 20 godina. U društvo su stigli i mnogi drugi, jednako ambiciozni i pametni, uključujući i nekadašnje učitelje, koji su se izvukli iz ponora, i vratili se vrlo visoko. Naravno, mislimo na Land Rover.

 

BMW_X5_028_1.jpg

 

Sa svoje strane, od prvog dana pa do danas, X5 ima zahtevnu ulogu. Dok uskoro ne počne da se prodaje X7, X5 će biti perjanica marke, drugi najveći i najskuplji model koji mora da zadovolji platežno sposobnu, zahtevnu i probirljivu publiku. Uz to, otvorilo se gigantsko tržište kojem se treba dodvoriti. Kupaca u Kini je mnogo, i imaju svoje želje, ukuse i prohteve, pa im se mora izaći u susret. Novi, četvrti, X5 je stvoren pod mnogo drugačijim, složenijim, okolnostima od prvog. Sa mnogo više akumuliranog iskustva, ali i suženim manevarskim prostorom i mnogo većim rizikom.

 

Inst3.jpg

 

Istina je da X3 odavno ima dimenzije prvog X5, ali to samo znači da je X5 rastao. I u četvrtoj generaciji je (malo) porastao kao što se po nepisanom pravilu očekuje od svakog novog modela. Srećom po one koji će ga uglavnom voziti po gradu, još uvek nije ''prebacio'' 5 metara dužine. Šta više, fabrika tvrdi da povećanja karoserije i nisu urađena zbog udaljavanja od prethodnog modela, nego bezbednosti. Ali ono što je značajnije, postavljen je na novu prilagodljivu (CLAR) platformu, pa je međuosovinski razmak povećan za 42 mm, što po pravilu donosi više prostora u kabini. A X5 je i dalje monumentalno velik automobil, koji vešto izbalansiranim proporcijama dobro nosi svoj gabarit. A ako ćemo se baviti vizuelnim razlikama u odnosu na prethodni, pre svega tu je novi stil ''bubrega'' koji su umesto radijusa dobili uglove i mnogo veću površinu, prednje svetlosne grupe oštriju formu.

 

BMW_X5_det.2.jpg

 

BMW nije podlegao trendu ''razvlačenja'' zadnjih svetala preko celih prtljažnih vrata, pa je X5 dobio relativno klasična zadnja svetla. U celom vizuelnom utisku jedino što je teško shvatljivo su otvori izduvnih cevi na zadnjem odbojniku. Sve je savršeno uklopljeno uključujući i davno ustanovljene hromirane ukrase oko kraja izduvnih cevi, koje su često i lažne, ali na benzinskoj verziji u tim lepim hromiranim otvorima previše upadljivo ''vire'' stvarne i nimalo atraktivne cevi izduva. To sigurno može elegantnije da se reši. Isto tako, opcione aluminijumske pragove nikako ne preporučujemo. Ne umanjuju prljanje bokova vozila, a pri svakom ulasku ili izlasku, pantalonama ćete ih uredno obrisati.

 

BMW_X5_ent_72.jpg

 

Diskutovati na temu ponude prostora u kabini je potpuno deplasirano. Mesta ima a pretek, a nisu ga potrošila ni dobro dimenzionisana prednja sedišta. Šta više, odlična prednja sedišta, koja su, po spisku opreme, zapravo opciona i definisana kao sportska, odlično oblikovana, ali ne i pretvrda, kao što umeju da budu u M paketima.

 

BMW_X5_ent2.jpg

 

I ovo je odlična vest za sve one koji preferiraju udobnost na uštrb ''sportskosti''. Samo, kod BMW-a neke obične stvari i dalje spadaju u opcije a ne u standard, pa pomenuta odlična kožna sedišta sa memorijom nemaju ni grejače ni ventilaciju, što bi se sa pravom moglo očekivati. Za utehu, tu je, takođe opciono, grejanje i hlađenje prostora za čaše. Zadnja klupa se takođe može pohvaliti odličnom ponudom prostora. Naslon je deljiv u tri dela, a operacija preklapanja se može izvesti praktičnim polugama u prtljažniku. Ono što, možda, nedostaje je mogućnost uzdužnog pomeranja zadnje klupe, koja je ostavljena samo kao opcija uz treći red sedišta. U svakom slučaju, četiri odrasle nadprosečno visoke osobe imaju više nego dovoljno prostora za dalek put.

 

BMW_X5_ent.jpg

 

Prtljažnik ima vrlo praktična i funkcionalna dvodelna vrata, a opciono čak i donji, manji deo može se otvarati na struju. Sa 650 litara prtljažnik daleko od toga da je mali, ali je u stvarnosti samo malo veći nego u X3.

 

BMW_X5_ent3.jpg

 

X5 je praktično prvi model koji dobio novu generaciju digitalne instrument table, odnosno uporedo sa Serijom 8. BMW je novom grafikom odstupio od konvencionalnog prikaza podataka sa jedne strane, dok je digitalizacija donela gotovo bezbrojne mogućnosti i podatke koje stavlja vozaču na raspolaganje. Zbog toga, na ovu tablu, neosporno odlične rezolucije i čitljivosti, treba se privići, a dok traje period privikavanja, treba se pomiriti sa povremenim traženjem osnovne informacije kao što je preostala količina goriva ili autonomija. Sve je tu, samo ga pogledom treba naći. Za razliku od drugih, BMW nije pretvorio armaturu u televizor, nego je infotejment ostao odvojen od instrumenata.

 

BMW_X5_ent4.jpg

 

A po tom pitanju BMW je odavno dobar. Izbor opcija i komande su i dalje dvojake, ili direktno dodirom na ekran, ili rotacionim selektorom između sedišta. Bez obzira na način komandovanja, sve operacije su super brze, grafika jasna i razumljiva. Međutim, kao i kod svih aktuelnih premijum modela, od svega toga neće biti ništa ako se ne nauči. Mogućnosti povezivanja, prilagođavanja vozila i informacija, pa i slika sa kamera oko točkova i ispod vozila, su tolike, da ih prvo treba proučiti i naučiti koristi, pa će tek tada imati svrhu i korist. Inače će ostati duboko zakopane u elektronskom mozgu automobila. Šta više, možda je vreme da se postavi pitanje čemu sve to, obzirom da i dalje pričamo o vozaču automobila, a ne pilotu borbenog aviona.

 

Očekivati bilo kakvu preteranu revolucionarnost po pitanju mehanike je nerealno, ali izvestan napredak svakako. Uz novi BMW X5 kupcu je na raspolaganje stavljeno klasično ogibljenje sa spiralnim oprugama i gasnim amortizerima, i opciono vazdušno ogibljenje sa brojnim mogućnostima prilagođavanja tvrdoće i visine vozila. Uz njega može ići i upravljanje na svim točkovima, koje je BMW usvojio na nekoliko modela. Među opcijama je i zatvarač zadnjeg diferencijala. Ipak, osnova svega je motor, prenos i pogon. Prenos i pogon su u svakom slučaju osmostepeni automatik i xDrive, dok se od motora u Srbiji nude dva šestocilindarska. Dizel od 265 i benzinac od 340 KS, sa 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta raspoloživih u fascinantnom rasponu od 1.500 do 5.200 o/min.

 

BMW_X5_048_1.jpg

 

Na Dmotion test stigla je benzinska verzija, odnosno, trolitarski turbo ''šestak'' o kojem su odavno napisane čitave poeme. Za ugradnju u X5 malo je doteran pre svega zbog WLTP, pa je posledično ekonomičniji, od bitnih detalja, pritisak ubrizgavanja benzina u cilindre je povišen na 350 bara, izmenjen je oblik čela klipova, dodat mu je filter benzinskih čestica, a bregasta vratila pokreće jednoredni lanac sa manjim koeficijentom trenja, dok je ceo agregat dobio i sistem inteligentnog hlađenja.

 

BMW_X5_019.jpg

 

BMW je sam sebi pre 20 godina postavio standarde vozne dinamike za SUV, tačnije SAV, kako je X5 definisan. Ovo nije terensko nego drumsko vozilo, koje još uvek ima čak i relativno ozbiljne terenske sposobnosti. I tu ne sme biti zamena teza. Retko koji BMW X5 će ikada zagaziti na pravi teren, ali će se zato od njega očekivati vrhunske drumske sposobnosti. To X5 i donosi, samo mnogi postaju skloni očekivanju vozne dinamike jednog kupea, potpuno zaboravljajući na masu od preko dve tone, i težište vozila daleko od zemlje. BMW X5 ima izuzetno dobro ukomponovane vozne osobine pogotovo u relaciji udobnost - upravljivost. Za BMW gotovo da je iznenađujuće udoban na neravninama ali bez gubitka agilnosti na upravljanju.

 

BMW_X5_028.jpg

 

Za ovako visok i težak automobil, u krivinama se naginje onoliko koliko mora, ali bez izraženog podupravljanja pri oštrijem ulasku u krivinu. Progresivni servo upravljač se savršeno prilagođava brzini. U gradskoj vožnji servo pojačanje je izuzetno snažno, dok se pri velikim brzinama gotovo ni ne oseća, a osećaj kontakta sa podlogom ostaje realan. Motor je dragulj ovog automobila i kulturom rada i snagom, a osmostepeni menjač odlično je ukomponovan sa onim što motor nudi. A pored ubrzanja do 100 km/h za samo 5.5 sekundi, iz izduvnog sistema diskutabilne estetike, stiže i sjajni grleni sportski zvuk. Međutim, u odlično zvučno izolovanu kabinu stiže malo toga.

 

BMW_X5_056.jpg

 

BMW X5 je standardno opremljen brojnim bezbednosnim sistemima, kojih vozač najčešće u osnovi nije ni svestan dok oni rade svoj posao. A govorimo o naprednim sistemima kontrole proklizavanja, stabilnosti i ABS-a, koji su evoluirali do nivoa diskretnih anđela čuvara. Tu je aktivni tempomat, koji u slučaju opcionog ''Professional'' sistema donosi i prijatnu autonomnu vožnju, ali koja ne dozvoljava duže odsustvo ruku sa upravljača. Srećom, dovoljan je samo lagani dodir obruča upravljača i sistem je ponovo aktivan. Kamera za vožnju unazad je 360° odlične rezolucije, ali kao i za kompletnu instrument tablu, treba se privići na višak informacija koje donosi. Upozorenja koja ovaj automobil ispostavlja vozaču, kao što su bočni i poprečni saobraćaj, napuštanje kolovozne trake i još dosta toga, su toliko brojna, da se čak i na njih treba privići. Šta više, treba ozbiljno shvatiti svu kompleksnost ovog automobila, a pri kupovini dobro se informisati šta se nalazi u standardnoj, a šta u dodatnoj opremi.

 

BMW_X5_002_1.jpg

 

Pomenuta kompleksnost odnosi se i na samu kupovnu. BMW tu nije izuzetak, i kod svake premium marke konfigurisati sopstveno vozilo postala je čitava nauka. BMW X5 xDrive 40i (a i X5 xDrive 30d) u Srbiji cenom startuje od 73.990 evra. Testirano vozilo, prema dostavljenoj specifikaciji, u sebi je imalo dodatne opreme u vrednosti od 24.777 evra, što u zbiru kaže 98.767 evra. Očigledno, ko želi odličan SAV, mora i dobro da ga plati, a šestocifrena cena sve više se približava nečemu sto bi se moglo nazvati standardom. A što se tiče pitanja da li je revolucija ili evolucija, odgovor je definitivno evolucija, i to pre svega po pitanju bezbednosti i udobnosti.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: BMW X5 30 d xDrive Steptronic

 

x5 007.jpg

 

Genetika nije presudna ali je vrlo bitna za nove generacije. BMW X5 je jedan od onih koji ima nezgodan zadatak da nadmaši svoje prethodnike. Može li se četvrta generacija izboriti sa pretećim kompleksom uspešnih ''roditelja''?

Kao da je bilo juče, uporedo sa početkom NATO agresije na Srbiju, iz BMW fabrike u Južnoj Karolini (SAD) je stigla jedna sasvim drugačija ''limuzina'' kakvom se u svojoj istoriji bavarski proizvođač nikada bavio nije. Da stvar bude intrigantnija, koristeći tehnološku platformu serije pet, ali i pregršt pozajmljenih rešenja pogona od Land Rovera, na svet je stigao prvi BMW SUV, koji je svojim tadašnjim performantnim atributima mnogo više zaslužio skraćenicu SAV. Zapravo, zahvaljujući kratkom epizodnom vlasništvu na Land Roverom, BMW je ne samo pozajmio tehniku već i ukrao deo duše brenda koji je i tada ali i danas važio za etalon u kategoriji pravih terenskoh vozila. Što je još mnogo važnije, time je ključno uticao na razvoj SUV segmenta u narednoj deceniji.

 

x5 006.jpg

 

Dvadeset godina kasnije, doživljavamo prosto neverovatan paradoks, tržište su poplavili ''terenci'', ali je suštinski pravih terenskih vozila jedva za prste jedne ruke. Moderno doba donosi svoja nova pravila u koja se valja uklapati, kako svako od nas pojedinačno tako i sami proizvođači, koji muku muče da napipaju pravi puls kupaca. Ima tu za svakoga po nešto naravno, od sirotinjske Dacie Duster, racionalnog Hyundai Tucsona, specifičnih igrača poput današnjeg Land Rovera, pa do luks segmenta u obliku Range Rovera, Q7, Q8, GLE, i naravno ovog X5. Pretočeno u evre, taj raspon je još ubitačniji, a kreće se od 12.000 do 112.000 evra, pa i preko toga. Stoga, već na samom početku biva jasno, treba biti jako dobar i moćan pa odbraniti tih tričavih 100.000 evra razlike. Jer i najskuplji i najjeftiniji ''trče'' bez problema godinama i svugde stižu.

Tačno na proslavu punoletstva, tokom kratkog vikend testa, upoznali smo se i zvanično sa najnovijom, četvrtom generacijom BMW X5 opremljenog novim šestcilindarskim trolitarskim turbo dizelom. Kao i svaki ''milenijalac'' X5 je prešao prilično dug, trnovit, ali i slavan put od prve generacije ponuđenje 2000. godine do ovog sada aktuelnog četvrtog ''kolena''. Od analognog, za ono vreme neshvatljivo lusuznog ''terenca'' koji je posedovao automatski menjač i pogon na sve točkove, novi X5 je stigao do poluautonomnog vozila u kojem elektronika i aplikacije igraju glavnu ulogu.

 

x5 004.jpg

 

Ipak, valjalo bi krenuti redom. Za sve one koji ga još nisu videli uživo evo i prvog utiska.

Bez dileme, ovo je daleko najatraktivniji X5. Njime dominiraju ogromni uglasti umesto zaobljenih ''bubrega'', proporcionalni prepusti preko točkova ga čine dinamičnijim nego ikada, a povećano međuosovinsko rastojanje za 4.2 cm donosi ne samo atraktivniji izgled nego i prilično više komfora u kabini. Što bi rekli, savršeno dobro nosi svoje gabarite i kilograme. BMW ne krije, celokupna ''sprava'' je postavljena na novu prilagodljivu CLAR fabričku platformu koja se za potrebe X modela rasteže kao lastiš guma na gaćama. Logično, moraju i deoničari biti zadovoljni a ne samo kupci. Suštinski ne vidim ništa loše u tome, pod uslovom da se poslovi obave kvalitetno i nadahnuto. Prednjim delom se uspešno potpisuju i oštro dizajnirani led farovi dok se na zadnjem delu ostalo u domenu klasike bez prevelikih eksperimenata. Najkraće, bar što se tiče dizajna, novi X5 je uspeo itekako.

 

DSC_7709.jpgDSC_7710.jpgDSC_7711.jpg

 

Unutrašnjost, a kakva bi mogla biti kada je u pitanju perjanica BMW brenda u ovom segmentu. Kristalno jasna, hiruški precizna i buržijski bogata. Sve i da pokušam tražiti dlaku u jajetu, teško bih je mogao otkriti osim elementarne zamerke, sve ono što fascinira je na spisku dodatne opreme za šta treba i debelo platiti. Na ovom mestu ostavljam temu isplativosti svih tih gedžeta koje po pravilu koristimo retko ili nikada. Poučen iskustvom testirajući nove Audi modele, pre polaska na test vožnju dobro sam i temeljno pročitao uputstvo uz upoznavanje sa osnovnim paketom infotejmenta koji je moguće proširiti do neslućenih granica.

 

x5 003.jpg

 

Za razliku od Mercedesa i Audija BMW je ostao veran razdvojenoj instrument tabli i monitora infotejmenta, bez dodatnih bravura u obliku trećeg ekrana ili velikog televizora. Vozač ''infotejmentom'' u zavisnosti od paketa opreme može rukovoditi beskontaktnim komandama, ili putem na dodir osetljivog monitora ili preko sada već staromodnog džojstika. Svaka varijanta funkcioniše odlično i rekao bih mnogo brže nego u prethodnika. Potpuno je nova i instrument tabla koja na prvi pogled deluje prenapucano i prilično konfuzno. Moguće je individualno prilagoditi željama vozača po pitanju rasporeda digitalnih ''instrumenata'', ali ipak ostaje jedan od elemenata koji su bar prema meni na granici kiča. Naravno obuka i prilagođavanje čak i na instrument tablu je preporučljiva i neminovna potreba, a ne hir. Sedišta su bogata, masno debela i bar kada su u pitanju BMW standardi prilično udobna. Istovremeno su i prijatno čvrsta sa sjanim ''obuhvatom'' oko tela koje ne klizi u njima uprkos glatkoj kožnoj oblozi. Za razliku od prethodnog modela, u novom X5 unutrašnjost diše iako sam ruku na srce očekivao i više od ponuđenog. Nije pretrpano, nije zagušeno.

 

DSC_7728.jpgDSC_7722.jpg

DSC_7718.jpgDSC_7719.jpgDSC_7717.jpg

 

Na zadnjoj klupi ima rekordno mesta u odnosu na sve BMW X modele pa čak i u odnosu na direktnu konkurenciju. BMW je od novog X5 napravio i sasvim solidnu direktorsku limuzinu. Za porodične namene predviđen je i povećan prtljažnik na 645 litara zapremine uz bonus novitet. A to je dvodelno otvaranje petih vrata čiji se donji deo spušta nudeći izuzetno praktičan utovarni prag. Malo po malo i evo nas na temi koja je srce svakog BMW modela. Agregat, menjač, pogon! Ispod haube je već rekoh novi šestak od 265 KS i 620 Nm obrtnog momenta. Iako je karoserija teška čak 2.200 kilograma, zahvaljujući pre svega ovom ''lokomotivskom'' obrtnom momentu, BMW X5 se bukvalno poigrava sa kolovozom, ubrzanjima i krivinama. Sve teče glatko i ubedljivo. Fabrika garantuje da do stotke stiže za 6.5 sekundi što se oseća i subjektivno.

 

DSC_7740.jpgDSC_7742.jpg

 

Iako je postavljen na klasično ogibljenje sa spialnim oprugama (vazdušno je opcija), sa jedne strane izvanredno upija većinu neravnina i pruža finu udobnost, dok sa druge strane zadržava za povišenu SUV karoseriju gotovo fascinantnu stabilnost u krivini i preciznost upravljanja. Uspeh vredan svake pohvale jer ne zaboravimo, odstojanje najniže tačke podvozja od tla je čak 21.4 cm, a dinamika gotovo sportska. Naravno sve ovo ne bi bilo izvodljivo bez izvanredno odmerenog osmostepenog Steptronic automatskog menjača i uvek raspoloženog xDrive permanentanog pogona koji ispravlja najveći deo grešaka vozača i zapravo je njegov najverniji saradnik. Ako pitate za potrošnju, odmah da kažem od onih fabrički deklarisanih 7 litara u proseku nema ništa, ali sa 8.5-10 litara možete sasvim pouzdano računati, pa i više od toga ako je papučica noge na gasu teža od uobičajenog.

 

x5 002.jpg

 

BMW X5 poseduje prefinjen sistem poluautomatskog upravljanja koji zaista na kraćim deonicama sasvim pouzdano ''navodi'' po putu. Da ne zaboravimo, u standardnoj opremi vozaču je na raspolaganju nadzor mrtvog ugla, upozorenje o napuštanju kolovozne trake, upozorenje o sudaru napred i pozadi, nadzor pešaka i ublažavanje sudara u gradu. Na spisku opcija uz Active Driving Assistant Professional paket su asistencija u gradskoj gužvi, asistencija za održavanje kolovozne trake, automatska promena kolovozne trake, i izbegavanje sudara sa asistencijom u upravljanju i još mnogo toga. Sve se pitam nabrajajući ovo, kako smo se mi uopšte do sada vozili u automobilima koji ne poseduju ove mogućnosti! Može biti da sada udesa neće biti!? Aha, nije nego...

Iako nije prebacio pet metara, a poseduje i savršen adaptivni servo upravljač, najslabija karika u X5 lancu je gradska upotrebljivost. Realno loša prirodna preglednost sa vozačkog sedišta se kompezuje izvanrednim sistemom kamera i monitoringa od 360 stepeni, ali osećaj vozača je da ipak ne kontroliše baš sve tačke vozila, pogotovo u javnim garažama. U tom smislu je i primedba na okretnost u gradskim uslovima, jer sa 12.5 metara radijusa punog kruga ne bi se mogao nazvati ribicom u vodi.

 

x5 001.jpg

 

Šta se tu može, nova vremena nisu donela samo SUV ludilo već i neke nove drugačije kupce i principe! Jer oni duše nemaju, pa ih sasvim zadovoljavaju i ovako savršeni modeli koji su svoju dušu ispustili u prethodnim generacijama.

 

Tekst: Miodrag Piroški

Foto&video: Igor Pejović

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: BMW X5 xDrive30d

 

TOP6533.jpg

 

Četvrto koleno osnivača BMW-ove dinastije ''X'' pravi najveći iskorak do sada, ponajviše zahvaljujući novim tehnologijama koje vožnju čine sigurnom, po potrebi dinamičnom odnosno uzbudljivom, a iznad svega prijatnom.

Pre dvadeset godina, uleteo je na tržište kao meteor i na velika vrata uveo čitav brend u SUV segment. Zato možemo da kažemo kako je baš model X5 označio početak jedne nove epohe u bogatoj istoriji BMW-a. I to kakve!? Danas, zahvaljujući eskalaciji SUV segmenta, ali i inventivnosti konstruktora iz Minhena, obitava čak sedam članova u ''X'' postavi bavarskog proizvođača. Svaki od njih igra izuzetno važnu ulogu, ali X5 nosi posebnu specifičnu težinu. Prvo, od njega je sve krenulo. Drugo, ovaj model je sa 2.2 miliona primeraka istinski bestseler, ''volume maker'' u visokom cenovnom rangu! Dakle, prava ''zlatna koka''… Veliki značaj ima i to što ujedno predstavlja i osnovu za X6 koji je, veštim ukrštanjem SUV i kupe koncepcije uneo pravu revoluciju i takođe zadobio naklonost velikog broja kupaca.

 

TOP6527.jpg

 

Nepuna dva meseca od svetske premijere na Salonu u Parizu, sa nama je četvrta generacija velikog i luksuznog SUV-a, predstavnika zahtevnog segmenta koji ima obavezu da se nadmeće sa respektabilnim oponentima kao što su Mercedes GLE, Audi Q7, Volvo XC90, Range Rover, Porsche Cayenne, pa i Jeep Grand Cherokee i Volkswagen Touareg… Atributi kao što su prostranost odnosno funkcionalnost, kvalitet izrade, opremljenost i najsavremenije tehnologije, predstavljaju standard i zajednički su imenitelj svim tim automobilima, ali svaki od njih nastoji da ponudi nešto drugačije i originalno, neki svoj specijalitet. Za BMW je sportski senzibilitet oduvek bio zvezda vodilja…

 

TOP6418.jpg

 

Možda je baš zbog toga korekcija dimenzija donela nižu siluetu. Porast dužine od 36 mm i širine za čak 66 mm propraćen je redukcijom visine, tako da je automobil „pušten za 20-ak mm. Drugim rečima, dugačak je 4.922 mm, širok čak 2.004 mm (bez ogledala) i visok 1.745 milimetara. I dalje je to pravi gorostas - robustan, agresivan, u svakom pogledu i teško da će iko ostati imun na njegovu ekstrovertnu prirodu. Pogotovo sada, dok je sasvim svež i ''pun elana''...

 

LKT7936.jpg

 

Dizajneri nose velike zasluge za to, udahnuli su mu potpuno novi izgled i napravili jasnu distancu od prethodnika. Veći ''bubrezi'', kraći prepusti napred i pozadi, kao i elegantnije svetlosne grupe nazad predstavljaju ključne identifikacione oznake nove generacije. E sad, ko želi još naglašeniji sportski nastup odabraće M Sport od 7.000 evra, kakvim je ukrašen testirani primerak. Pored aerodinamički oblikovanih odbojnika, sadrži M sport kočnice, LED svetla za maglu, posebne ''shadow line'' krovne nosače i lajsne oko prozora, a tu su i veliki aluminjumski točkovi pormera čak 22 inča koji se posebno doplaćuju.

 

LKT7982.jpg

 

Inače, standardno dolaze alumijimske felne od 18 inča, odnosno 20 inča u sklopu M Sport paketa. Ako se tome doda da je testirani model stigao u upečatljivoj plavoj boji Phytonic Blue (1.209 evra), evidentno je da ova konfiguracija ''pojačava'' scenski nastup ionako atraktivnog automobila. Prava uvertira za ono što sledi u unutrašnjosti vozila... U duhu modernih vremena i klasne pripadnosti, enterijer predstavlja pravu oazu luksuza i gedžeta. Ovo nije jeftin automobil, naprotiv, pa se takav ambijent sa pravom može očekivati. Međutim, za kompletan doživljaj u kokpitu BMW se mora odati posebno priznanje. Novi X5 zaslužuje naklon, jer na jedan suptilan način sublimira spektar uticajnih aspekata kao što su selekcija materijala, kvalitet izrade i ponuđene tehnologije.

 

LKT7973.jpg

 

Ispred vozača je klasična instrument tabla ustupila mesto digitalnom ekranu koji su u BMW-u nazvali Live Cockpit Professional. Ovo rešenje jeste moderno, da ne kažemo futurističko, ali nekako nije BMW-ovski i zbog toga se neće dopasti svima. Tim pre jer grafika brzinomera i obrtomera nije baš čitljiva. Ipak, ovo nije jedini instrument koji servira te parametre, tu je i neobično veliki ''hed-ap'' displej 7×3.5 inča, kao i očekivani centralni displej od 12.3 inča koji u sport kongiguraciji daje uvid u razvoj snage i obrtnog momenta. Za sve to u opticaju je naravno ''bezbroj'' podešavanja, te je potrebno proći pravi mali kurs kako bi upravljanje svim funkcijama išlo željenim tokom. Stvari olakšava to što su u Minhenu predvideli nekoliko alternativa - pomoću iDrive kružnog selektora, ''tač skrin'' displeja, a uveden je i tzv. ''Geasture Control'' kao svojevrsno prepoznavanje pokreta, kao i glasovne komande.

 

LKT7978.jpg

 

Centralni displej ima kristalnu grafiku i daje odličan odziv na taktilne komande, možete preko celog ekrana pratiti navigaciju, ili pak rad stereo sistema, a možete ga i podeliti na dve ili tri celine po želji. OK, to smo već upoznali kod Serije 5, ali zato je postavka centralnog grebena potpuno drugačija, sa minimalističkim, elegantnim komandama za klimatizaciju smeštenim između centralnih ventilacionih otvora.

 

TOP6363.jpg

 

Jednu od pikanterija predstavljaju i specijalni držači za čaše. Pijete kafu ili neki drugi topli napitak, a vaš suvozač sok? Nema problema, dok jedan držač greje, drugi može da hladi i obrnuto. Grejanje i hlađenje ćete imati i u sedištima, ukoliko se opredelite za komforna prednja sedišta sa električnim podešavanjem. Koštaju 1.560 evra, ali vrede svaku paru i oko njihovog izbora ne bi smelo da bude dileme, ona su jednostavno ''must have''. Veoma su raskošna odnosno udobna i potpuno menjaju percepciju boravka u kabini, u šta smo se uverili tokom višednevnog testa i nekoliko stotina pređenih kilometara u različitim uslovima kroz nekoliko etapa.

 

TOP6359.jpg

 

Ono što nam se nije toliko dopalo jeste prostranost na zadnjoj klupi. Nije da je tesna, na njoj se može sedeti udobno, ali recimo na dužim putovanjima neće baš komotno sedeti jedna iza druge dve osobe visoke preko 185 cm. Ruku na srce, za očekivati je više od jednog SUV-a ovakve veličine.

 

LKT7980.jpg

 

BMW je za novi X5 za početak pripremio tri agregata - svi su redni, sa šest cilindara zapremine 3.0 litara. Benzinac sa oznakom 40i oslobađa 340 KS, dok dizeli nude izbor između osnovne verzije od 265 KS i snažnog quad turbo motora sa 400 KS koji je rezervisan za verziju X5 M50d. Mi smo se ovoga puta družili sa modelom koji nosi oznaku X5 30d. Jeste najslabiji u ponudi, ali daleko od toga da je slab.

 

TOP6364.jpg

 

Motor jeste poznat odranije, ali je zato dosta toga unapređeno u pogonskom sklopu - osmostepeni automatski Steptronic menjač je dobio finije podešene odnose, a prekalibrisan je i xDrive sistem pogona na sva četiri točka. Inače, svi modeli dolaze u kombinaciji sa automatskom transmisijom i integralnim pogonom.

 

LKT7933.jpg

 

Sa maksimalnih 265 KS i golemim obrtnim momentom od 620 Nm u opsegu od 2.000 do 2.500 obrtaja u minutu, dok uživate u ''milovanju'' prelepo oblikovanog sportskog upravljača nijednog trenutka nećete osetiti neku letargiju ili gubitak elana kod motora. Karoseriju tešku 2.5 tone redni ''šestak'' pokreće veoma revnosno kada je u Sport režimu, uz prijatno rezske note, koje doduše do kabine dolaze i preko veštačkih pojačivača u zvučnicima.

 

TOP6577.jpg

 

Kod preticanja i dinamične vožnje je za preporuku pomenuti režim, kao i ručica menjača u Sport položaju, u suprotnom suočavaćete se sa tzv. ''turbo-rupom''. A koliko je ovaj veliki SUV brz, ilustruju i fabrički podaci o performansama - ubrzanje od 0 do 100 km/h koje traje 6.5 sekundi, dok maksimalna brzina završava na 230 km/h. Inače, pored sportskog režima, dostupni su i Eco Pro, Comfort i Adaptive koji automatski prilagođava rad motora, upravljanja i oslanjanja su skladu sa načinom vožnje. Drugim rečima, ako jače stiskate pedalu gasa i žustrije skrećete, Adaptive će prebaciti na sportski ''set-ap'', a ako ležernije vozite, udobno ćete ''ploviti'' u Comfort modu.

 

LKT7968.jpg

 

Upravo je udobnost jedna od disciplina gde je BMW napravio ozbiljan pomak. To je učinjeno implementacijom vazdušnog oslanjanja koje sada prvi put dolazi na obe osovine. Sa njim stiže i elektronska kontrola rada amortizera kao i kontrola regulacije visine vozila sa promenljivim klirensom. Na taj način su značajno unapređene vozna svojstva na drumu, ali i van asfalta. I ne samo time, jer novost predstavlja i integralno aktivno upravljanje.

 

TOP6588.jpg

 

Ovaj sistem radi tako što pri brzinama do 60 km/h zadnji točkvi zakreću u suprotnom smeru od prednjih, a iznad toga u istom. Time se dobija na agilnosti i voznoj dinamici pri promenama pravca, a svojevrstan doprinos daje i varijabilan xDrive pogon. U normalnoj vožnji šalje 60 odsto snage na zadnje točkove, ali je potpuno adaptibilan. Da je X5 upravljiviji nego ranije demonstrirao nam je na uskom krivudavom drumu, najzahtevnijem poligonu za jedno veliko i teško vozilo sa visokim težištem. Međutim, upravo zahvaljujući svim poboljšanjima, ali i opcionom M Sport diferencijalu, koji po potrebi usmerava snagu između zadnjih točkova, X5 ide kao po šinama i guta krivine kao od šale, tako da se podupravljanje javlja dosta kasno. Ipak, prisutan je i osećaj ''plivanja'' karoserije prouzrokovan vazdušnim oslanjanjem, čime se gubi neposredan osećaj povezanosti između automobila i vozača.

 

TOP6502.jpg

 

A da je izuzetno spretan i poletan i van asfalta, osetili smo čim smo ga jače poterali po zemljanom putu. Tu je do izražaja došla odlična trakcija uprkos nešto mekšoj i rastresitoj podlozi. Inače, testirani model je opremljen i off-road paketom sa četiri moda, za vožnju po šljunku, kamenju, pesku i snegu, mada ovoga puta nije ni bilo neke preke potrebe da zalazimo u sve to kroz meni. A da vožnja bude lakša i sigurna, brine se sistem kamera sa projekcijom svakog točka ponaosob, a ovaj dodatak, takođe, pomaže pri isparkiravanju uparkiravanju i manevrisanju na uskom prostoru.

 

TOP6371.jpg

 

Od ostalih sigurnosnih asistencija treba pomenuti ''Driving Assistant Professional'' koji objedinjuje nadzor mrtvih uglova, kolovozne trake, korekciju upravljanja i adaptivni tempomat. Jedina zamerka može se staviti na to što adaptivni tempomat ne može da se poruči zasebno već dolazi isključivo kao deo ovog tehnološkog paketa od 3.000 evra.

 

LKT7944.jpg

 

A koliko je napredovala svetlosna tehnologija uverili su nas laserski farovi sa asistencijom dugih svetala, koji noć pretvaraju u dan, bez zaslepljivanja drugih vozača jer filigranski precizno bacaju snop svetlosti izuzetne jačine. Za svaki slučaj tu je i Night Vision uređaj koji u smanjenim uslovima vidljivosti pomoću sofisticrane kamere lakše detektuje objekte na putu od ljudskog oka, a sliku prenosi na displej.

 

TOP6633.jpg

 

Kada se sumiraju utisci i podvuče crta, dobija se kompletna slika o ovom sjajnom automobilu. BMW je na prepoznatljiv način sažeo luskuz i sportski doživljaj, komfor i voznu dinamiku, ''on-road'' i ''off-road'' mogućnosti. Sve to je odlično uklopljeno u jednu fenomenalnu celinu i stavljeno pod oznaku X5. Isto tako, sve to ima i svoju cenu, a ona u slučaju testiranog automobila, sa početnih 73.990 evra, završava na čak 118.470 evra. Očigledno je da automobili postaju sve bolji, ali i sve skuplji!

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Luka Kulundžić

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBo9MA7IFQALAqywqZ04DpcbwbL3YhQ7jDH PolovniAutomobili video: Test BMW X5 40i

 

Testirali smo novi BMW X5 40i sa željom da proverimo da li se ''šef'' zaista vratio kao što kaže kampanja ovog velikog nemačkog proizvođača. Testirani primerak je bio opremljen fantastičnim benzinskim motorom koji ćemo verovatno retko viđati na našim ulicama, budući da su dizelaši znatno popularniji kod naših vozača. Kako se vozi i koliko je dobro opremljen, saznajte u našem najnovijem testu. Napišite nam vaše utiske i zapažanja u komentarima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBQZF0YgyOS9Uju_06k5Ff8dH1s6JPeNIhg CarWOW video: Test 2019. BMW X5

 

Nije baš najlepši, ali se ne može reći da se ovaj luksuzni SUV ne ističe:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDAnyQT3vdVG7fHLocLNt3EwZuz_mQ-ZcXC TopSpeed video: Test BMW X5 xDrive 30d

 

Pre dvadeset godina ''uleteo'' je na tržište kao meteor i na velika vrata uveo čitav brend u SUV segment. Zato možemo da kažemo kako je baš model X označio početak jedne nove epohe u bogatoj istoriji BMW-a. I to kakve!?

Danas, zahvaljujući eksalaciji SUV segmenta, ali i inventivnosti konstruktora iz Minhena, obitava čak sedam članova u X postavi bavarskog proizvođača. Svaki od njih igra izuzetno važnu ulogu, ali X5 nosi posebnu specifičnu težinu. Prvo, od njega je sve krenulo. Drugo, ovaj model je sa 2.2 miliona primeraka istinski bestseler u visokom cenovnom rangu!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBp8ffashXN2TXeWi91ecZ9CDRBXnz4TGvA WhatCar? video: Test 2019. BMW X5

 

Prvi X5 lansiran kasnih 90-tih je bio model koji menja pravila igre. Ali, od tada se pojavilo dosta velikih SUV modela koji su hteli deo tog kolača. Sada je pred nama nova, četvrta generacija BMW X5, pa da vidimo gde je u odnosu na brojnu konkurenciju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renegade BMW X5

 

189401-renegade 1.jpg

 

Ruski Renegade je poslednjih godina privukao pažnju svojim modifikacijama Infinitija FX i Jeepa Grand Cherokee, dok je njihova najnovija kreacija tjunirani BMW X5 (G05).

 

189402-renegade 11.jpg

 

Za sada je objavljeno kratko saopštenje i nekoliko najavnih slika, a one pokazuju X5 sa dvobojnim eksterijerom, novom haubom, proširenjima blatobrana, novim prednjim branikom sa većim otvorima za vazduh, upadljivijim pragovima, zadnji difuzororom i zadnjim krovnim spojlerom.

 

189403-renegade 111.jpg

 

Najavljeni su takođe i Vossen alu točkovi od 22 inča, veće izduvne cevi i modifikovano oslanjanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mAjZgdCjerWxlAnjeHZ3PXFkqHyIb39YIus TheFastLaneCar video: 2019. BMW X5

 

BMW kaže da je za off-road vožnju, ali da li je jednako dobar kao Jeep ili Land Rover?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test 2019. BMW X5

 

Četvrta generacija je pred nama, a prva generacija pre 20 godina je napravila potpuno novi segment automobila. Zbog ovog automobila danas imamo Porche Cayenne, Audi Q7, Range Rover Sport, Mercedes GLS...

BMW je zato odlučio da u najnoviji model ubaci sve najmodernije što zna i ume. Uostalom, i mora tako jer je konkurencija velika:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testos.jpg Testosteeron video: BMW X5 30d xDrive vs Mercedes GLE 350d Coupe

 

Aerodrom Vršac: ''Drag'' trkanje između 265 konja iz rednog šestaka sa 620Nm i 258KS iz V6 sa takođe 620Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-Power BMW X5 M50d

 

g-power-bmw-x5 11.jpg

 

Još jedna ponuda za BMW koja stiže iz tjuning kuće G-Power je njihov paket za aktuelni X5. Konkretnije, radi se o verziji X5 M50d čiji 3.0 litarski šestocilindrični motor umesto regularnih 400KS i 760 Nm sada raspolaže sa 475KS i 865 Nm obrtnog momenta dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno sa 5.2 na 4.8 sekundi (ovaj chip tjuning će vlasnika koštati 1.950 evra).

 

g-power-bmw-x5 1.jpg

 

U ponudi su i 23-inčni G-Power Hurricane RR alu točkovi, dostupni u više boja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...