Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Stižu i kočnice na struju / kočnice koje menjaju boju

Recommended Posts

179505-kocnice.jpg

 

Odbrojani su dani hidrauličnih kočnica. Brembo priprema potpuno novu generaciju kočionih sistema

 

Ako se na sav glas govori o elektrifikaciji automobila iz ugla njihovog pogona, mnogo manje buke se diže oko brojnih komponenata koje se takođe prilagođavaju, pa i revolucionarno menjaju. Kočnice električnih vozila su jedna od tih oblasti, a Brembo uveliko radi na novoj generaciji kočionih sistema. Prema izjavi izvršnog direktora Bremba Giovannija Canavotta koju je dao za ''Car and Driver'', razvoj elektifikovanih kočionih sistema je pri kraju i uskoro će se naći na tržištu, do te mere da će biti snažan trend u narednoj deceniji. ''Brake-by-wire'', odnosno sistemi kočenja preko žice, proizvođačima će omogućiti mnogo fleksibilnije i preciznije prilagođavanje kočionih sistema. ''Ovu tehnologiju već dugo koristimo u Formuli 1, a dozvoliće brojna prilagođavanja, od tvrdoće i dužine hoda papučice kočnice, pa sve do mogućih postavki modova rada kočnica, kao što se sada može raditi sa motorom, ogibljenjem, upravljanjem i menjačem'' dodaje Canavotto.

 

Prema rečima šefa Bremba, proizvođači imaju intenciju ne samo da elektrifikuju pogon automobila nego i sve druge sisteme. Električni kočoni sistemi nisu zavisni od rada pogonskih elektromotora, a čak im nije neophodan ni radni napon od 48 volti. Cavanotto ne predviđa prelazak sa hidrauličnih na električne kočnice preko noći nego kao dugotrajan proces, nalik prelaska sa doboša na diskove. Kao dobru stranu elektrifikacije kočnica vidi pojednostavljivanje i olakšavanje kočionog sistema i ubrzavanje njegovog funkcionisanja. Prema Cavanottou dani hidrauličnih kočnica su odbrojani. Ipak, samo da podsetimo, Mercedes je u svojoj E Klasi generacije W211 koja se pojavla 2003. godine imao Sensotronic, elektro hidraulični kočioni sistem, ali je zbog brojnih problema i nepouzdanosti već na restilizaciji modela 2006. ukinut i zamenjen klasičnim kočionim sistemom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove Brembo kočnice za automobile menjaju boju i obavljaju dijagnostiku

 

brembo 1.jpg

 

Brembo je italijanska firma najpoznatija po proizvodnji kočnica. Bliži se 60. rođendan pa je trebalo kreirati nešto posebno. Mislim, šta napraviti sa kočionim čeljustima, na primer? Nisu tako atraktivne kao ostali delovi automobila, a proizvođači su se uglavnom trudili da ih ofarbaju u crvenu, žutu ili da ih sakriju neuglednom sivom bojom na nekom konfekcijskom automobilu.

 

Kada kupujete sportski automobil, osim karoserije i felni, možete da odaberete i boju kočionih čeljusti. Tu Brembo vidi svoju priliku pa je predstavio prototip čeljusti koje menjaju boju pomoću ugrađenih LED lampica. Proizvod je nazvan Brembo New G Sessanta. Nova čeljust ne iscrpljuje svoje inovacije samo sa estetskim rešenjima. Funkcija osvetljenja sistema Brembo New G Sessanta je takođe u dijagnostici i komunikaciji. Zahvaljujući bežičnoj povezanosti, diode mogu da pruže različite podatke i informacije o stanju vozila ili kočionog sistema ili da vam omoguće da svoj automobil ili motocikl pronađete na parkingu, stvarajući mali ali dovoljan nivo svetlosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasične hidraulične kočnice odlaze u istoriju?

 

brembo sensify.jpg

 

Brake by-wire sistem ili kočenje sa žicom je sistem koji vam je možda poznat iz nekih davnih vremena, primera radi 2005. i Mercedesove E klase koja je imala mnogo problema sa ugrađenim Bosch-ovim sistemom. Na kraju se Mercedes vratio klasičnim kočnicama. Bosch je tada pripremio sistem koji je imao klasične hidraulične kočnice, ali i elektronsku vezu između pedale kočnice i samih kočnica.

 

Proizvođač kočnica Brembo sada najavljuje gotovo potpuno elektrifikovani sistem, hidraulički akutatori su smanjeni i redukovani samo za upotrebu na prednjim točkovima na vozilima sa velikom masom. U Brembu tvrde da će za deset godina sve kočnice premium marki biti by-wire. Novi proizvod zove se Sensify, a hidrauliku menjaju električni motori koji stežu i otpuštaju kočione pločice. Sistem je puno manji i kompaktniji od klasične hidraulike.

 

U odnosu na klasične hidrauličke kočnice put kočenja je kraći za 11 metara pri zaustavljanju od 120 km/h do 0 km/h. Prvi izveštaji govore da je kočenje sa novim kočnicama by-wire mnogo uglađenije, da nema vibracija... Takođe, velika prednost je efikasnija rekuperacija energije kod električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...