Jump to content
FAS Goran
nestor

Fiat / Lancia / Alfa dijagnostika - adapteri, softver i primena (by Banetv)

Recommended Posts

Ajde videcu da li cu stici da skocim do NS sutra, imam tvoj broj pa cu ti javiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je pre pisao da mu se majstor ljutio jer je obrisao grešku. Odgovor je Freeze Frame (vrednosti sa senzora u momentu paljenja lampice iliti okolnostima pod kojima se desila greška).

Zanimljivo je i da se lampica pali tek posle ponavljanja problema u 3 uzastopne vožnje. U slučaju greške da svećica "ne opali" (missfire) lampica se pali posle 2 vožnje u kojima se javi problem.

Ukoliko se naprave 3 vožnje i greška se ne ponovi, lampica se gasi, ali kodovi i FF ostaju da se kod sledećeg servisa to reši.

Posle 40 vožnji gde se motor zagrejao do radne temperature, a greška se nije ponovila, ECM briše i kodove i FF.

Ovo je po OBD standardu i moguće je da pojedini proizvođači ne poštuju preporuke u potpunosti.

Inače, kompletan OBD je 95% orijentisan na ekologiju.

Fiat ECU Scan-u ne isčitava Freeze Frame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam pisao da mi je majstor preporučio da ne brišem greške. dobro je da je neko dao još dodatnih detalja o tome, iskreno, znam da meni uglavnom nikad ne obriše ff, iako ugasi lampicu, ali nisam brojao koliko je to bilo paljenja i dostizanja radne temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freeze frame je deo priče o OBD2. Koga zanima ima detalje ovde http://www.thinkythings.org/obdii/.

"....The OBD II port allows your car to report three kinds of information: Diagnostic Trouble Codes (DTCs), real-time data, and freeze frame data. .." To znači da postoje greške (DTC) koje mogu godinama stajati u ecu dok ih ne obrišemo. Na žalost, nema datuma pa ne znamo kada su nastale. Drugim rečima: ne treba se opterećivati oko toga. Ako već očitamo sami, grešku svakako treba tačno zapisati pa onda slobodno obrisati da bi lakše uočili kada dođe NOVA greška. Ništa time ne kvarimo. Pa , cilj nam je da ubrzamo i usmerimo popravku, a i da prdvidimo moguće troškove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e ovako drustvo, imam problem sa ELM to jest situacija je sledeca:

FES radi sve savrseno , inace imam Stilo JTD 115KS 2002 godiste, znaci ocitava sve parametre super i tacno

Bilo koji drugi program kao sto je ScanMaster ili Dashcommnd mi izbacuje pogresna ocitavanja , naime desava se da kad je auto na leru pokazuje 200rpm a kad dam gas 1500rpm i ne podize vise od toga, takodje pri ocitavanju brzine dok stojim pokazuje 0 cim krenem zakuca na 255kmh i to je to, tako svaki program uradi, cak neki wOBD mi je napisao kad sam probao da izmerim do 100kmh koliko mi treba , napisao mi je " program nije dizajniran za avione" jer je u trenutku zakucao na 255 :D

Da li je u pitanju neki protokol ili sta vec? Neko sa ovakvim iskustvom ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi naveo sve podatke. Koji ELM, precizno koji ecu, a izgleda da ti je auto remapiran?

Ja bih prvo probao taj ELM sa istim programimam na drugom ISTOM Stilu koji nije remapiran. Da li je menjan ecu? Niko se do sada nije žalio. Probaj Digimoto.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam probao par tih programa na edc15 ecu-u i isto se tako ponašaju, verovatno postoji neka nekompatibilnost boshc-ovog ecu-a i tih univerzalnih programa. Nisam se nešto zamarao oko toga kad već FES radi sve to kako treba šta će mi drugi programi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi naveo sve podatke. Koji ELM, precizno koji ecu, a izgleda da ti je auto remapiran?

Ja bih prvo probao taj ELM sa istim programimam na drugom ISTOM Stilu koji nije remapiran. Da li je menjan ecu? Niko se do sada nije žalio. Probaj Digimoto.

ELM 327 v1.4 , auto ima fabricku mapu, bila je samo ubacena neka za probu, ali brzo je skinuta, ovo se desavalo i pre toga

ECU je Bosch EDC15C7 CF3

Inace ti svi programi sa mojim ELM rade na BMW E46 i josh par automobila malo mladjih

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Posedujem Fiat Bravo 2001. godiste 1.9 JTD, ali izgleda da nema obd konektor nego onaj 3-pinski. Da li ELM 327 radi, komunicira sa njegovim ECU i sta se sve moze procitati iz skeniranja pomenutog modela auta.

2. Procitao sam sve postove u ovoj temi i pomenuto je mnogo cena ELM-a, konektora ( kablova )... Moze li neko da sumira sve i da kaze koliko otprilike sve to kosta, gde nabaviti i sta mi je sve potrebno od hardware-a za igrarije sa svojim ljubimcem? :)

Edited by spoonman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spoonman

Taj bi auto trebalo da ima OBDII, pogledaj ispod samog poklopca osiguraca na vozacevoj strani. Zatvoren je gumenim poklopcem. Ako ga i nema mozes svemu pristupiti preko tropinskog adaptera. Svakako za taj auto ti je podesniji i jeftiniji vag com kkl nego elm (o tome sam vec nekoliko puta pisao) ali ga je potrebno modifikovati. Sa njim bi mogao da pristupis motoru, abs-u i jastucima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Vag com kkl je ona DIY varijanta sa pocetka teme? Ipak bih te zamolio za neke relacije... tipa gde u bgd uzeti konektore, ELM, onaj adapter za moj auto (posto je definitivno 3-pinska varijanta ispod haube motora). Jedine konkretne cene me vode na spasketov sajt. Da li to moze da se uzme malo jeftinije i gde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vag com je dijagnostika za VAG grupu (VW,Audi,Seat,Skoda) a 409 verzija je do 2003/04 god (vozila bez can-a). Takodje ovaj interfejs se moze iskoristiti i za Fiat vozila sa FES programom i mozes da iscitavas samo motor, a uz prepravke koje imas na temi i ono sto je Bravo JTD rekao.

Imas po oglasima dosta jeftinije nego sto Spaske prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi naveo sve podatke. Koji ELM, precizno koji ecu, a izgleda da ti je auto remapiran?

Ja bih prvo probao taj ELM sa istim programimam na drugom ISTOM Stilu koji nije remapiran. Da li je menjan ecu? Niko se do sada nije žalio. Probaj Digimoto.

ELM 327 v1.4 , auto ima fabricku mapu, bila je samo ubacena neka za probu, ali brzo je skinuta, ovo se desavalo i pre toga

ECU je Bosch EDC15C7 CF3

Inace ti svi programi sa mojim ELM rade na BMW E46 i josh par automobila malo mladjih

Sta mislish da probam , ili neki savet u vezi drugog interfejsa mozda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me da li je neko radio dijagnostiku sa fiatecuscanom na fiat bravi 1,6 16v 1998god!U pitanju je stari konektor 3pin ispod haube!Ja sam probao kod kolege sa prepravljenim kkl-om i ne radi ni airbag a ni ecu kod svih ponudjenih 1,6 motora!Trebao bi barem airbag da radi a sumnjam da je ne ispravan 3pin konektor!Ispitivanjem konektora sam utrvrdio da pin2(srednji pin na 3pin konektoru) nije u vezi ni sa jednim na 16 pin konektoru, a mislim da bi trebao da bude sa pin4!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srednji pin na tropinskom konektoru ti je masa. A da lisi probavao srednji pin negde na sasiji da liima spoj sa masom, levi ti je L a desni K i zicusa stipaljkom stavljas na plus. Ja nisam radio ni jednu bravu ali vise koristi ELM327 nego kkl. KKL samo gde moram gde nemogu sa ELM

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Izvinjavam se svim članovima foruma što sam otsutan a mnogima nisam odgovorio na pitanja ili molbe, PM pa i mejlove.

Supruga mi je bolovala od kancera pankreasa, borili smo se svim što postoji, ali je nažalost preminula 18 Maja.

Kad se saberem biću aktivniji jer volim ovaj forum.

PS: molim vas nemojte opoterećivati ovaj forum saučešćima, jer im nije mesto ovde. Inače je preopterećen i održimo mu kvalitet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim forumašima!

E ovako... tek danas sam se registrovao na forum, iako sam već pratio par tema na istom ;)

Kotrljam (zadovoljno) Bravo 1.6 16v 1998g nekih pola godine... moram priznati da mi je to prvi (moj lični i personalni) auto koji posedujem i zaista sam bez nekih većih zamerki (uglavnom sitnice)...

Elem... pošto sam po struci programer, pre nekih par dana mi je pala na pamet ideja da napišem SW koji će se instalirati na laptop i kačiti na auto, kako bih mogao pratiti neke parametre... da, znam da tako nešto već postoji, ali bih voleo da to uradim sam (profesionalna deformacija! :D )

Sada me zanima da li je to izvodljivo za ovaj model i godište, te kakvi mi konektori trebaju, način veze, protokol koji koristi, niz podataka koji dobijam na računar i tako dalje, i tako bliže... :)

Voleo bih da čujem vaše odgovore i komentare...

PS.

Ako je stvar izvodljiva, nemojte ni probati da me demotivišete komentarima tipa "jako je teško", "mnogo je komplikovano" i sličnim, jer zaista nećete uspeti u tome... :D

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvodljivo je i čak je vrlo jednostavno izvesti neki početni programčić sa kojim bi mogle da se rade neke osnovne stvari, tipa očitavanja grešaka, njihovo brisanje itd itd... ono što svakako predstavlja problem je nabaviti I/O podatke za računar u tom autu kao i I/O podatke za neki određeni interfejs, a zatim sve to upakovati u OBD standard.

Dakle, može, ali samo ako bi se negde pronašli podaci o I/O bitovima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dovla

Eh, druže... zbog tog tvog "MOŽE" sam srećan k'o Nova Godina! :)

Kakav je "Fiat" da to podeli sa nama? ;)

Ili, ako je podelio - gde je podelio?

Ja sam malo (čuj malo! :o ) čitao o ovome i na drugim forumima ali nisam ništa mogao da pronađem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kada bi to bilo tako lako dostupno, ne bi se onda pravile "fabričke" dijagnostike i programi specijalizovani za to. Za početak, ja bih napravio program koji očitava stanja na ulazu. Dakle, da se pokuša dobiti neki niz bitova tj. da se prvo ostvari konekcija između programa i ECU-a. Nakon toga, videti dalje šta se može uraditi sa tim bitovima, pokušati neko upoređivanje sa kodom iz FES-a i sl. Ono što bi bio početnički problem je povezivanje kompa sa ECU-om tj. provaliti na koji način se ostvaruje konekcija. Ovako razmišljajući, mislim da ne bi trebalo da bude komplikovano, ali nisam siguran jer nisam pokušavao.

U čemu si mislio da radiš program? Ja evo sad nešto razmišljam i čini mi se da bi možda Java mogla da pruži dosta mogućnosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sada... pročitah ja sve sa ove teme... čit'o dva sata...

pa me zanima sledeće...

kakvi mi konektori trebaju, gde ga kopčam (kod kutije osigurača, pod haubom..? Ni na jednom od ta dva mesta nisam pronašao ništa što bi moglo ličiti sa onih vaših fotki. ), kako da preko FiatECUScan uradim dijagnostiku (pošto me i to zanima...)

Pitam sve ovo zato što nigde na forumu nisam eksplicitno naleteo '98 godinu proizvodnje šta-i-kako...

Pa ako neko može to da mi objasni...

Ipak ja ne mogu svariti 40+ strana ove teme za par sati, koliko god se trudio... :D

I hvala na strpljenju! :)

@Dovla

Pa tako se i radi... upravo onako kako si i opisao...

Prvo kada povežeš, očitaš string podataka onakav kakav dobiješ, pa dalje mozgaš, upoređuješ, isprobavaš...bla bla bla...

Naravno da je mnooogoooo lakše ako ti fabrika dostavi dokumentaciju, što ne bi trebalo da bude problem...

Ja sam kačao uređaje i mašine sa kraja osamdesetih i početka devedesetih koristeći RS232, USB, pa čak i TCP/IP protokole... naravno, trebaju ti moduli, adapteri i još kilo svega, ali je izvodljivo... I nikada nisam imao problema sa proizvođačem opreme. Oni su, ili naveli u tehničkoj dokumentaciji, ili okačili na sajt, ili ih lepo zamoliš i u roku od par dana dobiješ sve na mail... to su stvari koje se dele, kao i priručnik za rukovanje... nikakva tajna...

Mislio sam da radim u VisualStudio 2008, pošto imam i neku 2010 (ali maksimalno nelegalnu whistle.gif) - tačnije u VB.NETu pošto imam ispisanu kamaru nekih funkcija... ako ništa, onda C#, pa da se načukam kamaru linija kôda :p ...

I FiatECUScan je rađen u VS 2005/2008, ne znam tačno koji (primetili ste svi da prilikom instaliranja SW traži .NET Framework 2.0)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na 1.8 1996 konektor se nalazi kod desne solje amortizera i nije obd konektor neko 3-pinski konektor.

Treba ti jos adapter sa 3 pinskog na obd konektor i interface (kkl).

joske.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tox

Ima li on kakvu oznaku... kod mene ga nigde nema... Mislim, ne mogu da ga nađem... a pošto je pod haubom, pretpostavljam da je zaštićen nekom kapicom i da na njoj postoji neka oznaka :)

I gde to sve u B&H mogu da nabavim? ;)

Edited by SpizaGenije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...