Jump to content
FAS Goran
nestor

Fiat / Lancia / Alfa dijagnostika - adapteri, softver i primena (by Banetv)

Recommended Posts

@Draza

Kad ubodeš Galletto u obd - svetli mu lampica.

Idi na Device Manager, pa na Ports klikneš na +, ubodi galletto u USB. Pojaviće se neki novi Communications port (com xx)

Ako do ovoga ne dođe onda ne radi, al ajde kaži nam da li ga vidiš u Device Manager-u, jesi podesio BPS i .... pa ćemo videti

P.S.

Svaka ti dala za hrabrost, nadam se da si pročitao onaj post u kojem sam opisao da su mi se dva ECU-a zaključala prilikom pokušaja konekcije, Ne READ ne WRITE i dobio sam tešku gavobolju. Budi oprezan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD,

Lampica na Gall. svetli kada je uštekan u obd, instalirao sam najnoviji FTDI, komp. ga prepoznaje što vidim u Device M., podesio sam brzinu, isključio antiviruse tj. zaštitu, probao sam sa programima FiatECUScan, Digimoto, ScanMaster, ali neće...Znači, sve što je pisano vezano za temu sam probao.

Naravno da se ne bi, posle vaših iskustava, usudio da probam piši-briši varijantu no.gif niti bi probao program za flešovanje, pošto nemam nikakvih iskustava sa dijagnostikom... mada ne kažem da me ne kopka... što kaže Banetv: "...dok nešto ne spališ, ne možeš ni da naučiš..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje ništa ne spaljuj. Dakle podesio si fiatecuscan na KKL, COMxx, brzina 38400. Na prvoj tabli "info" probaj SCAN pa nam javi šta kaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bane probaj negde da iskopas program za opela koji je namenjen za elm 327 zove se VauxCheck .

evo linka : OVDE - Verzija 1.21

nema virusa, probam poslepodne na Vectri 2.0 DTH 1998. pa javljam kako i šta radi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da mešam babe i žabe, ali meni je KKL radio samo ako je u USB Serial port postavljeno 9600, i ako postavim da je timeout (u advanced na 1ms, default 16) i opet radio mi je povezivanje samo na AirBag (kažem, možda nije isto, jerbo - moj je VAG KKL a ovo je Galleto - ne znam koliko su slični / isti za ovu namenu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što kaže Dimitrije, probaj na 9600. Posle ostavi 9600 a probaj da promeniš timout i na više i na manje (ali to obično ne utiče).

Ja bih probao sa drugim kompjuterom na drugim kolima. Kažu da je prava retkost ali je moguće da zeza galletto.

Ostaje još opcija da probaš sa drajverima 2.06; malo stariji ali neki su morali da ih vrate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledajući treću tvoju treću sliku uvideh da se konektuješ na pogrešan model, ako je ovaj u tvom profilu tačan. Iza prozora da povezivanje nije uspelo vidi se Bosh EDC16C39 koji je uobičajen kod multijet motora posle '03. godine. To nije ECU koji koristi multipla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček malo, ukoliko izabere pogrešan tip ECU-a a komunikacija radi ispravno, trebalo bi da mu kaže Invalid ISO Code ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD,

Dobro si to primetio, ali to je zato sto sam pokusavao i na DOBLU koji je 1.9 JTD, inace na mom ECU pise IAW 4EF.G1 i na taj sam i isao- donji ecu kod Multiple 1.6 16V u FiatEcuScan-u (posto za uvu moju bipower nema opcija za ecu - samo airbag i abs), probao sam i neke druge. Takodje sam probao i sa upaljenim motorom prebacenim na benzin. Pokusao sam i sa koleginim Puntom, ali bez uspeha.

Do malo pre sam se zazao i pokusavao sve kombinacije stelovanja, jedno sat vremena mi je Galletto bio ustekan i kada sam ga otkacio primetio sam da se poprilicno zagrejao. Da li je to normalno ili se ovaj definitivno iskezio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo vako,

Ovaj VauxCheck je proveren, nešto nisam oduševljen.

Kabl u default pinovima.

Na Vektri 2,0 1998 DTH, povezao se samo na Engine, nema neke posebne mogućnosti za pregled i podešavanje, ali može da pročita informacije o greškama, ako ih ima, ili ih je bilo. Može da proveri neke opšte informacije o samom ECU-u, ali to nije ništa značajno. U principu ScanMaster ELM više podataka daje za ovaj konkretan auto, nego što daje VauxCheck.

Sem modula za Engine ECU, ima u opcijama još ABS, Immobilizer i Transmission (na koje ne mogu da se povežem ni inače, jer je u pitanju stari auto, pitanje je da li je predviđeno povezivanje i kojim kablom).

Sve u svemu ovaj program je štur, i sem čitanja i brisanja grešaka - niti ima neke posebne mogućnosti, niti ima neki pregled, grafikone i štatijaznam, a nema niti kakvo praćenje vrednosti i dinamiku praćenja vrednosti u vožnji. Sve u svemu, tupavo napravljen program rekao bih, a i auto baš nije referentan, pošto je i inače stariji, i pitanje koliko zapravo može da se očita na drugim automobilima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam sličnu situaciju kao i Draža: galeto 1260, fiatecuscan 2.5 od Baneta. Napipao sam neki odnos brzine com porta i latency sa kojim mogu da se stabilno zakačim u režimu ugašenog motora (kontakt naravno je dat). Ako odnos nije baš potrefljen dešava se ili da se ne mogu zakačiti ili da se diskonektuje program posle desetak sekundi rada. Ono što ne mogu nikako je da se zakačim kada motor radi. Ako sam konektovan pre verglanja dobijem raskid veze odmah nakon starta motora. Ako pokušavam da se konektujem tokom rada motora ne nalazi ništa, pokušavao sam sa raznim brzinama i latency i nema pomoći, za sad. Sutra pokušavam drugi računar, drajver....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da smo i @draza problem izolovali. S' tim u vezi predlažem da svi ubuduće uz problem jasno napišu i o kom modelu vozila se radi da ne gomilamo postove bezveze.

@draza

  • FES nema pristup engine-u ni na jednom BIPOWER modelu alfe, fiata i lancie (trebalo je to da odmah uočim).
  • Doblo 1.9 jTD opet nije Bosh EDC16C39 koji si ti birao već Bosch EDC15C7 CF3 ili ti Euro 3 JTD kao kod mene.

E sad sad ne znam kako je to kod BIPOWER-a na koji se način pristupa jednom a na koji drugom ECU-u, da li ih uopšte ima dva i kako je OBD sa njim povezan, to sve mi je nepoznato pa da sačekamo da ako neko ima iskustva sa tim to i napiše.

@bojan2703

Da se veza prekine prilikom starta je sasvim normalno a to što posle neće da se konektuje to nije ali ne bi znao kako da to rešiš. Ja galletto ne koristim u te svrhe a elm i kkl mi bez problema rade i pre i posle starta to je i @banetv potvrdio a on ima isto vozilo kao ti. Neka on napiše kakva su mu iskustva sa gallettom u takvoj situaciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD

Namerno nisam napominjao detaljno o kom se autu radi jer sam pre postavljanja prvog posta probao na tri vozila i sa dva računara.

Ne znam razlog zašto u FESu nema mogućnost odabira kompa za motor za Multiplu BIPOWER, ali znam sigurno da može da se pristupi.

Veruj mi da sam na DOBLU probao sve kompjutere koji imaju veze sa JTD motorom, cak i na spornoj slici je odabran EDC15C7 CF3, ali se ne vidi od prozora.

Nego da se vratim na prvi post koji sam postavio i molio nekog člana, podrazumeva se iz BG-a, koji ima Galletto koji šljaka, da istestiramo da li i moj radi, a raspoložen je i za neko pivo.

Hvala svima koji su savetima pokušali da mi pomognu, NEĆU VIŠE SMARATI sa ovim problemom, samo ću se u nekom sledećem postu zahvaliti nekom članu koji mi je pomogao da utvrdim na čemu sam, ako takvog bude bilo. U suprotnom će moj Govnnetto završiti u kontejneru, a naručiću od braće kineza ELM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za sve članove i one koji to nisu jedan veliki pozdrav

upravo sam dobio naručeni elm327 i, naravno, momentalno je isproban. imam lybru 1.9jtd 2001.god

kao prvo, skinuo sam FES demo verziju i onaj crack sa početka teme i tu nešto nije dobro, bar kod mene. sa demo verzijom odradi konekciju na ECU a sa ovom registrovanom prijavi nešto kao "eror data code" ili slično tome, ne sećam se tačno. Dalje, od ponuđenih engine, abs i airbag sekcija, može samo na engine. za ove ostale traži k liniju. jesam li ja pogrešio u nekim podešavanjima ili je to njegov maximum.

da budem iskren, možda ste ovo već negde i objasnili, ali cela tema ima preko 24 strane pa mi je možda negde i promaklo objašnjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Probaj ovaj registrovani 2.5

http://www.megaupload.com/?d=FWLXA8DN

- Bio mi je naš kolega Draza, i zaista mu ne radi Galletto. Moj Galletto radi sa njegovom Multiplom odlično ali samo na kontaktu - neće kad motor radi. Probali smo i moj ELM327v1.4 i radi mu sve i sa kontaktom i u radu motora. Naručio je već ELM pa čeka. Bar je rešio dilemu o kojoj je pisao. Otvorio sam njegov Galletto i već našao neke neispravne elemente. Biće teško jer ih je teško nabaviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj moj Galetto izgleda hoće da radi dobro ono za šta je namenjen, sa njegovim softverom dobijenim uz drajver, read/write ecu data. Na netu čini mi se nigde ni ne piše da je sposoban za dijagnostiku pa to izgleda stvarno i ne radi dobro. Ponekad ga nateram da se zakači na datom kontaktu, a i onda me najčešće diskonektuje posle par sekundi. Mrdanja brzine porta i latency nekad malo pomognu a nekad ne, ponaša se nekonstantno. Dok radi motor pristupa nema nikako. Sve ovo probao sam na mom autu puntu 1.3mjtd za koji u izboru automobila kod FiatEcuScana ne možete pogrešiti. Moj zaključak je da ga ne treba kupovati ako tražite dijagnostiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fedja.culum čekaj, samo na volan neće da se poveže ?

meni se povezao na volan tek kada sam uradio prespajanje pinova, inače - neće da se poveže na volan (Electric Power Steering)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Bio mi je naš kolega Draza, i zaista mu ne radi Galletto. Moj Galletto radi sa njegovom Multiplom odlično ali samo na kontaktu - neće kad motor radi. Probali smo i moj ELM327v1.4 i radi mu sve i sa kontaktom i u radu motora. Naručio je već ELM pa čeka. Bar je rešio dilemu o kojoj je pisao. Otvorio sam njegov Galletto i već našao neke neispravne elemente. Biće teško jer ih je teško nabaviti.

HVALA na pomoći unworthy.gif

PS: Nemoj da se mučiš i da trošiš vreme, a verovatno se ni ne isplati, što se mene tiče, baci ga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za povezivanje na ostale centrale (airbag, abs, ...) elm mora da se prepravi. Bane je to objasnio kako, pregledajte temu unazad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je, pretpostavljam, ona ugradnja preklopnika i žica koja stoji na 7 sa jedne strane sviča,a 1,3,7 i 9 sa strane konektora na drugu stranu pa prebacujemo po potrebi?

jesam pogodio :coffee:

Edited by BigGLybra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste tako je, da bi se pristupalo svim modulima treba imati oba interfejsa i oba prepravljena.

Ovde sam napisao šta je na kom pinu.

@Draža

Baš si maler, da ne veruješ da i to može da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...