Jump to content
FAS Goran
nestor

Fiat / Lancia / Alfa dijagnostika - adapteri, softver i primena (by Banetv)

Recommended Posts

@chelic

Da ne citiram, zahvalan sam ti na dodatnoj edukaciji. Šta reći čovek se uči dok je živ.

Ja sam mislio da je mapa = table a da je u istoj "Ono sto odredjuje rad motora", a to što si ti mislio da je mapa ja sam bio ubeđen da je complete flash. Čak mi se čini da i dalje tako mislim, jer da nije tako onaj auto koji sam danas flashovao ne bi onako grebo kako već grebe :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod tog "fajla" veličine 500KB svaki bajt nešto znači. Jedan deo je "upravljački deo" koji diriguje rad motora a ima još koječega tu. Kod stila 1.9jtd nailazi se i na parče fajla koje valjda nosi kod imobilajzera pa je često (ili uvek?) prosto kopiranje sa jednog na drugi auto nemoguće. KOliko sam ja razumeo gledajuću čiparoše profesionalce, kod nekih auta može se preneti samo taj "upravljački deo" da bi se promenio rad motora. Meni je to jedan pokušao pa nije išlo, mora se prenositi ceo fajl što traje dvadesetak minuta a toliko traje i čitanje 1.3mjtd (magneti marelli elektronika valjda). Ništa se nije strašno desilo kada smo pogrešili. Auto nije hteo da radi i onda smo preneli celu mapu tj. fajl pune dužine i sve je u redu. Rekao bih da je galeto 1260 sa ovim autom ok za čačkati.

Čitanje sa galetom ne mbi trebalo biti pogrešno, mnogi ga koriste za fiat-tuning. Možda je ona alfa stvarno zabranila čitanje svog čipa bilo sa čim da se to radi?

Kada sam probao 88ks mapu, čiparoš mi je čini mi je samo preneo "copy paste" , čini mi se bez petljanja oko parčeta za imobilajzer. Ali nisam 100 posto siguran, možda je i nakalemio na brzinu to parče i uglavio u 88ks mapu pa preneo. Mapa je radila odlično ali sam vratio fabričku.

Eto, pišem vam šta sam primetio kod sebe ranije da bi sklopili iskustva zajedno. Možda se i ponavljam, jbg. Valjda ćemo provaliti i te imobilajzer fazone. Čitajte na www.chiptuners.org forumu, ima ponešto i svaka čast svima na etuzijazmu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je to kod Marelija, znam da procedura dosta duže traje. Kod Bosha-a taj COMPLETE fajl je 512kB isti možeš da ubaciš bez bojazni za immo. Ja sam ubacio fajl skinut sa neta u njemu sigurno nije bilo podataka iz mog immo-a. Isto važi i za mape nabavljene od drugih tunera. Kod pomenutog Bosha tuniranu mapu nema potrebe ubacivati COMPLETE, znači birate opciju TABLES, proces traje 8s.

tablejf.th.jpg

Hteo bi da se osvrnem na tu definiciju MAPE pošto vidim da kruže neke priče koje nemaju baš dodira sa realnošću.

Mapu za vaš auto marke AAAAA model BBBB može da edituje svako od nas ko ima odgovarajuću aplikaciju kojom će čačkati po određenim parametrima ubrizgavanja goriva i vazduha. Rezultati su različiti, ja bi napravio bezvrednu mapu, neki nazovi tuner (ovih je najviše) će u najboljem slučaju pojačati obrtni momenat što će kod vozača izazavati privid povećanja snage i na kraju PRAVI TUNER (čovek sa decenijskim iskustvom u radu sa motorima, opremljen dino mašinom u najmanju ruku ing.) bi nakon više dana analiziranja, upoređivanja, editovanja i testiranja na dino mašini, napravio mapu koja može da izvuče maksimum iz vašeg motora bez povećanja potrošnje i bez preopterećenja komponenti motora.

PRAVI TUNER-i su retkost, ali ne i sebični pa ove svoje mape često prodaju ili poklanjaju ostalim tunerima. Ovih ostalih ima nešto više i može se reći da je kvalitet te njihove usluge uglavnom na visokom nivou. Cene im se kreću od nekoliko stoja pa i preko tauzenke eura, zavisi od modela auta. Ako još imaju i dino mašinu na kojoj će vam demonstrirati pojačanje snage (ovo je uglavnom free uz njihov tuning) onda je to najbolje uložen novac.

Neki NAZOVI TUNER će vam izvući mapu iz ECU-a, otvoriti u nekom map editoru i u zavisnosti od znanja i iskustva napraviti nešto što slobodno mogu da nazovem shit ili u najboljem slučaju nešto što će vam povećati snagu do 5% i do 15% obrtni moment. Obrtni je zalužan za to što ćete imati subjektivni osećaj da vam auto sad ima ++30-50KS a ustvari povećanje snage je zanemarljivo. Štetnih posledica uglavnom nema jer se uglavnom najviše povećava boost pa ako je turbina ok onda će sve biti ok. Pitajte ga koliko ste sa tim dobili konja a kad vam kaže ponudite mu da zajedno odete na dino test (oko 50€) i da ako stvarno bude toliko vi plaćate a ako ne on plaća (samo dino test). Siguran sam da ni 3% nazovi tunera neće smeti to da prihvati.

Mi radoznali da čačkamo možemo da experimentišemo potencijalno rizikujući da nam se desi ono što se desilo meni (a čitao sam strane forume i stotinama drugih), možemo da probamo fajlove koje smo skinuli sa neta. Može biti da je neki od tih fajlova u osnovi bio fajl koji je napravio PRAVI TUNER pa su nekako procureli ili je vlasnik auta istu isčitao pa pustio dalje...

A možemo i da kupimo od PRAVIH TUNERA pravu kvalitetnu mapu za naš auto. Možemo da isčitamo mapu iz koleginog auta koji je isti kao naš pa da nju ubacimo ako je on već chipovao auto kvalitetnom mapom. OVO ISTI AUTO SAM VEĆ NAPISAO, NE ZNAČI FIAT PUNTO JTD = SVAKI FIAT PUNTO JTD.

Toliko o tome, nadam se da će doprineti opštem shvatanju toga šta nam "tuneri" ustvari prodaju balls for the kidneys ili pravi tuning

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD - HVALA na iscrpnom i nesebičnom pojašnjenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD

Pošto si među prvima probao Galletto za FLEŠ(upisivanje), da te pitam za tvoja iskustva: za Punto 1.3mjt (ecu Marelli) čitanje FLASH-COMPLETE traje 30min za 448kb dampa - to sam već radio.

Ako želim da upišem čipovanu mapu (od kolege isti auto, isto 448kb) da li takođe treba FLASH-COMPLETE (opet 30min) ili je dovoljno FLASH-TABLES iz iste mape, što bi valjda trajalo kraće? Znaš li koliko? Probao si?

Da li je dovoljno sa čipovanih kola iščitati samo FLASH-TABLES (oko 64kb) i isto to upisati u drugi auto? Da li se tada odrađuje remap?

Do sada sam samo iščitavao razne mape ali nisam upisivao zbog trajanja.

Objašnjenja na netu su dosta štura jer svi rade kompletne mape. Zanimljivo je da za tvoj i moj auto postoje neke mape veličine oko 1000kb ili 2000kb ali nigde nema objašnjenja šta je to ustvari? Čitao sam ozbiljne sajtove ali ne nađoh ništa o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima. Nisam ni sanjao da će ova naša saradnja i razmena biti tako široka i ozbiljna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Načuo sam da postoji neki nazovi counter koji dozvoljava određeni broj rewriting-a. Raspitajte se i o tome pre nego li se upustite u svakodnevno piši-briši igranje. Kad mi se desio problem danaima sam čitao o tome, postoji 1000 načina da se problem desi a najveći deo se može izbeći ako na vreme uradimo šta treba.

Sad sam tek primetio da galletto sw prilikom otvaranja fajla odmah selektuje radio button na TABLES, ja sam zaključani ECU oživeo originalnim fabričkim fajlom a radio button je bio na COMPLETE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet sam imao priliku da da se uverim da je dobro imati svoju dijagnostiku: noćas na autoputu prilikom snažnog preticanja kamiona, naglo mi ispadne turbina iz rada, ostanem bez snage, upali se "engine check", i jedva završim preticanje. Auto radi ali nema snage i nema veće obrtaje. Ugasim, upalim, resetuje se problem i sve radi normalno, ali lampica svetli trajno. Kod kuće na dijagnostici očitam dve greške P0101 i P0238. Obrišem i sve radi dobro, auto vuče , ima snagu, ali ću sada natenane da pručavam šta se desilo jer IMAM UVID. Neću da širim temu o grešsci (pisaću o tome kod Punta) već da pokažem korist od dijagnostike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet sam imao priliku da da se uverim da je dobro imati svoju dijagnostiku: noćas na autoputu prilikom snažnog preticanja kamiona, naglo mi ispadne turbina iz rada, ostanem bez snage, upali se "engine check", i jedva završim preticanje. Auto radi ali nema snage i nema veće obrtaje. Ugasim, upalim, resetuje se problem i sve radi normalno, ali lampica svetli trajno. Kod kuće na dijagnostici očitam dve greške P0101 i P0238. Obrišem i sve radi dobro, auto vuče , ima snagu, ali ću sada natenane da pručavam šta se desilo jer IMAM UVID. Neću da širim temu o grešsci (pisaću o tome kod Punta) već da pokažem korist od dijagnostike.

p0101maf protokomer ima probleme u radu(van tolera ncije),p0238 senzor a turbo kompresora elektricno kolo u prekidu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to sam odmah video ali sam počeo novu temu o turbini kod 1.3mjt (na Punto mk1,mk2). Poenta je da se nisam nervirao oko greške jer znam da imam dijagnostiku i čim stignem kući odmah je sve jasno. Inače MAF je nov a MAP ću da pregledam. Najlepše je što mogu lično da tesiram auto u radu te sam se uverio da je potpuno sve u redu.

Napominjem da treba povremeno proveriti da li ima memorisamih grešaka (nekada kratkotrajne greške ne primetimo a lampica se brzo ugasi) i obrisati ih da bi znali KOJE SU NOVE kad nastane problem. Kada sam prvi put očitao moje greške na ABS našao sam neke stare tipa "voltage low", verovatno od menjanja akumulatora, i ko zna koliko su stajale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno sam i moj Galletto1260 prepravio za sve k linije, identično kao i za ELM327 (da me ne bi zbunjivali) isti raspored, isti dip-prekidač, sve isto. I isto tako dobro radi kao KKL.

oOggA.jpg oOnL0.jpg

Kada se koristi za fleš, sa Galletto programom, tada je uključen samo pin7 na k-liniju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chelic

Da ne citiram, zahvalan sam ti na dodatnoj edukaciji. Šta reći čovek se uči dok je živ.

Ja sam mislio da je mapa = table a da je u istoj "Ono sto odredjuje rad motora", a to što si ti mislio da je mapa ja sam bio ubeđen da je complete flash. Čak mi se čini da i dalje tako mislim, jer da nije tako onaj auto koji sam danas flashovao ne bi onako grebo kako već grebe :thumbsup:

E sad...Mapa je mapa, dump file je komplet zapis u epromu(nikakav complete flash), mapu mozes citati samo preko galletta a preko programatora ceo dump file koji ne moze preko galletta da se iscita, zato ni ne mozes uraditi recovery ako se eprom ne zakljuca, vec samo preko programatora. Inace Galletto cita i pise samo deo dumpa koji je oglavnom odnosi na upravljaku jedinicu sa raznoraznim parametrima vezane za rad motora i rad nekih drugih uredjaja. Tako da sa galettom mozes upisivati samo one fileove koji su iscitani gallettom, a oni koji su iscitani preko programatora se ubacuju preko progamatora.

Problemi koje si ti imao sa pucanjem softvera, mogu da budu vezani za softver na lap-topu ili ga je neeeki program koji je bio ukljucen bagovao ili da nije dobro unesen podatak o ecu-u... t.j. da se eprom razlikuje od onog u galletto sotware-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavio sam ovaj link za potrebe drugog foruma ( http://www.digital-kaos.co.uk )ali je korisno svima. To su SVE verzije programa Fiatecuscan u pojedinačnim folderima. Na mora ništa da se instalira. Otvori se željeni folder i klikne na program. Sve je već krekovano. Ja preporučujem poslednju verziju 2.5.0 ali rade sve.

http://www.megaupload.com/?d=YWY7A11R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno je verzija Fiatecuscan2.5.0 najbolja a na forumima nisam sreo da ima greške. Za sada. Danas sam dosta testirao auto u vožnji (pojavili su mi se problemi sa turbinom http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=44029 ) i isprobao sam veliki broj funkcija. Jedna od najkorisnijih je svakako SNIMANJE odbranih parametara u vožnji. Naročito pri opterećenjima, ubrzavanju, naglim promenama a sve u brzini kada nemamo mnogo mogućnosti da pratimo trenutno zbog saobraćaja. Posle kod kuće otvorim natenane zapisane podatke i u miru analiziram šta je bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Evo slikao sam. Adapter je ELM327, laptop i program Fiatecuscan. Prvi test je gde mi tubina ima grešku a drugi je ok (razlika u načinu ubrzavanja, ali o tome u temi o tubini).

HfI1r.jpg HfW_i.jpg

HfZur.jpg Hg5YS.jpg

-Odmah sam primetio da je grafički prikaz bolji jer brže (gotovo trnutno) prikazuje promene a tabelarno na svaku 1 sec. Po meni, tabelarno je pogodno snimiti na prkingu ili garaži gde su spore promene, a grafika u vožnji.

-Radi se ovako: startuje se fiatecuscan, uključi adapter u auto pa u kompjuter, da se kontakt pa konektuje fiatecuscan. Na tabli za parametre odaberemo šta posmatramo (klik na tekst a ne na kućicu), pređemo na graf i tamo su isti parametri obeleženi. Ja sam odabrao 2 grafa (G-2), a na paramerima se pojavi izbor na koji će da idu(na slici vidite kako sam odabrao). Kliknem start i počinje snimanje, na stop završava. Tokom snimanja ne prelaziti na druge table jer se poništava snimanje. Fiatecuscan automatski pravi tabele u Excel format (Microsoft office). Graf moramo sami snimiti nekim programom za snimanje ekrana. To može i widows paint a ja koristim "screen hunter"(lakši i brži,ako nekom treba uploadovaću ga).

-U vožnji je teško pratiti sve ovo ali je lako snimiti. Posle natenane analizirati.

-Zašto Fiatecuscan? Idealno je prilagođen ovim našim vozilima i redovno izlaze dopunjene verzije. Takođe je pogodan za rad sa laptopom. U kolima ne mogu da korisim miša pa je teško trčati po celom ekranu, ali program ima "prečice" sa tipkama F2,F3,F4...F11 tako da je lako rukovanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam nesto vican ali izgleda da moze. Pre neki dan sam prvi put probao program u voznji i stiklirao par stavri da mi snima.

Snimanje trajalo oko sedam minuta (hladan start). Evo sad gledam excel file koji je napravljen.Promene belezi na svakih otprilike sekund.

U Actual EGR (u procentima) mi stoji 1 dok se nisam kretao.Kada sam krenuo vrednost se povecala na 100 i uz stajanje od par sekundi ostalo na 100.

Onda par vrednosti nizih od 50 pa se vraca na 100 uz poneku nizu vrednost. Kada je brzina 0 EGR vrednost je 100. I tako. Najnize se spusta na 1

ali tih 7 minuta je uglavnom na 100.

EGR mi je zatvoren (cini mi se krajem avgusta) kod Mikija. I da. Kad god od kada sam zatvorio EGR malo probam ovaj fiatecuscan on javlja neku gresku sa njim.

Provericu koju pa staviti u temu o EGR.

PS

Kad procitam ovo izgleda prilicno konfuzno ali nije lako prepricat csv fajl :question:

Copy paste bi bio podugacak a i mrzi me da sad prebacujem sa laptopa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molio bi za pomoc! Evo slik ELM koji posjedujem i drugog kabla mislim da je obd! Ali sa ovim ELM mogu samo da udjem u Engine i nista drugo! Rijec je o Fiat Stilu i naravno koristim FiatEcuscan! Da li je potrebno neka posebna podesavanja ili je ovaj kabal ogranicen samo na te opcije? Evo i slike!

101022115021.th.jpg 101022115006.th.jpg

101022114947.th.jpg 101022114931.th.jpg 101022114918.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

BaneTv hvala puno na linkovima sa krekovanim FES-ovima. Trenutno imam laptop vag kkl kabl i free verziju 1.6 uspesno se povezujem na motornu grupu citam i brisem greske.

Moje pitanje je da li mi mozes pomoci sa modifikovanjem kkl kabla tj pinova na njemu jer mi to nije bas najasnije. Mogu da kupim svic u radio klubu, samo da potrefim koji, imam lemilicu al mi nije najasnije gde ide sta. Inace servo kod nove crome je na pinu 12 to je razlicito u odnosu na 1 3 7 9 pinove kod ostalih fiata. Pozdrav, Stevan

Share this post


Link to post
Share on other sites

- stilo jtd

koliko se vidi sve što imaš je ok. Prvi je verovatno KKL a drugi ELM. Ne vidi se koje su verzije. Kad pokreneš fiatecuscan i podesiš interfejs, daj mu test da ti prijavi verziju. Na info stranici "scan" da vidi šta može da čita. Ovde imaš podržana vozila i šta čita:

http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

- notorni

imaš malo ranije kako se radi (ili me kontaktiraj na mob). Ti onda poveži 1-3-7-12, ili uzmi dip sa 5 prekidača pa imaš 1-3-7-9-12, tako pokrivaš sva vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ocita sve sem jastuka i volana tj bar tako prikaze tamo! Ali kada pokusam da udjem ne moze! Da nije problem u drajverima? Ako moze uputstvo kako da pravilno instaliram ovaj ELM! Hvala na pomoci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš u ranijim postovima, novi drajver je ovde http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm ima puno postova o tome da ne ponavljam. Nisi naveo tip kola. Za Stila servo ide mislim na pin 9 OBD. Podesi i brzinu na 38400.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Još jedno novo iskustvo sa Gallettom1260. Danas mi je bio kolega sa foruma Bojan iz Zrenjanina da u njegov 1.3mjt(2005) upšemo dobru mapu od 100ks

(http://www.revochip.com/home.php?lang=srb)

jer mu još nije stigao Galletto. Prvo smo malo isprobali Galletto kao skener a zatim fleš. Mapa ima 448kB i po uputstvima treba cela da se nakopira. U programu je to FLASH-COMPLETE i za 1.3mjt traje oko 30min. Graškom sam ostavio na FLASH-TABLE i trejelo je oko 1,5min. I kopirana je CELA MAPA. Probali smo auto - odlično, Bojan se vratio kući i javlja mi da je to prava mapa(imao je već ranije) i sve radi odlično.

- Probaću isto kod mene pa javljam. Ovaj podatak će mnoge zanimati zbog brzine rada (naročito kolegu BravoJTD, čekam njegov komentar). Treaba proveriti na više mesta da bi bili sigurni. Ako ne ide, onda puni fleš od 30min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Bane! Mnogo mi je drago da se ova naša priča razvija dalje. Takođe se zahvaljujem svim ostalim forumašima koji diskusijama grade bazu znanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...