Jump to content
FAS Goran
nestor

Fiat / Lancia / Alfa dijagnostika - adapteri, softver i primena (by Banetv)

Recommended Posts

@ Bravo JTD

Ajde napiši kako se oživljava zaglupljeni ECU. Ja sam negde našao jedno uputstvo i to baš kao deo dokumentacije za rad sa Galetom ali sam zaboravio gde je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo je oživeo kad je fleshovan sa fabričkim softverom a alfin ecu je nošen kod majstora koji mu je udahnuo život. Sad šta mu je radio nije mi rekao. Čitao sam nešto, ali to sve zavisi od ecu-a , nekima odlemljavaju eprom pa an programator, nekima se nalemi koja žica pa se na stolu isprogramira.

Ima modela ecu-a koji ne dozvoljava iscitavanje a može se ići odmah na write, aj ti sad imaj petlju pa napamet kreni na to a pojma nemaš koji ti je ecu. Ja sam bio ubeđen da je moj bravo koji je po saobraćajnoj 105ks i 2000. godište euro 2 i da je ecu Bosh EDC15C5, međutim ecu data kaže da je Bosh EDC15C7 euro3 iz '01. god. i sa 100ks. A u ecu se može ubacivati samo originalna ili modifikovana mapa za taj ecu nikako druga. Znači ono što je neko pitao u nekom postu ranije da ubaci dump iz nekog punta od 100ks u svog koji je 80ks (primer) nemoj da vam pada na pamet.

Opet ako je neko siguran koji ima ecu i da ima fajl koji je za taj ecu a isti ne dozvoljava data očitavanje već samo write, onda ostaje onaj rizik da se zapuca kad ne treba


READING ECU
Start reading...
Closing ECU...
Start writing...
Erasing...
WRITING ECU
WRONG FILE DIMENSION

... i ecu je posle ovoga prazan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDC 15 C& koji je i na puntu je pravio problem sa KWP-om, i nije uspevao da se poveze sa istim, dok je sa gallettom radio odlicno, iscitavao mapu, upisivao i sve ostalo. E sad ne znam koji se problem vama desio, moguce da je neka nekompatibilnosta, dal softvera, dal nije bas najbolja veza... usb hoce da zabrlja... nemam pojma, ali znam da galletto ne pravi probleme sa EDC 15 ecuom.

Samo cu se nadovezati na prethodni post...

Znači ono što je neko pitao u nekom postu ranije da ubaci dump iz nekog punta od 100ks u svog koji je 80ks (primer) nemoj da vam pada na pamet.

99.98% tunera upravo to i radi, kao sto imas postavljenu mapu na netu, isto tako je ta mapa uradjena za NEKI auto koji svakako nije tvoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da me nisi razumeo. Mislio sam da se ne pokušava sa uabcivanjem mape modela sa drugim tipom ecu-a pritom misleći da je punto punto. Kad se isčitani sw poklapa sa modifikovanom mapom onda moža da se prži. Naravno da neće tuneri svakom pojedinačno praviti mapu.

screenshot001ef.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Banetv

Imam jedno pitanje, pošto se posle proučavanja foruma ispostavilo da si ti najstručniji, a meni je naručen OVAJ (duga priča, nisam ja naručivao) i stiže DHL-om do kraja nedelje.

Ovo je interfejs za kojeg navodno proizvođač tvrdi da radi na svim vozilima (US proizvodnja 1996+, EU proizvodnja Benzin 2001+, Diesel 2002/03+, i na još nekim starijim EU i JP vozilima za koje nemaju konkretnu potvrdu), kako sam ja detaljno proučio tvoje postove i svih ostalih na ovom thread-u sada nisam siguran u to dok ne probam, probaću pa javljam.

E sad pitanje :

- je li ti poznat kabl , šta znaš o njemu, ´oće to da radi ?

- ukoliko budem imao problema da ne radi možeš li ti to da proveriš šta je unutra i šta bi trebalo uraditi da se doradi (naravno ako budeš znao, i hteo, u šta ja za sada ne sumnjam) :)

Ja ću svakako javiti kada ga budem probao, šta i sa čime radi (pošto nameravam da ga isprobam i na drugim vozilima, za familijarnu i upotrebu sa prijateljima), te kakva su iskustva.

Iskren da budem jedva čekam da stigne i da probam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što i piše, to je KKL interfejs odnosno koristi k- i l-linije OBD-a. To lepo radi a da se ne ponavljam pročitaj postove koji se odnose na KKL. On kod fiata može da čita ECU, Airbag i ABS. Bićeš zadovoljan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Banetv

nadam se da to znači da ću moći da vidim greške i da ih obrišem, ali - ok, da ne davim sa daljim pitanjima, kad probam, javljam, pa ako bude potrebno, nadam se da ću naći pomoć dodatnim iščitavanjem ovog thread-a ili već kako bude neophodno...

neizdrž je čudo... :)

hvala svakako na nesebičnom deljenju informacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo da se zahvalim svima koji konstruktivno daju informacije na ovom thread-u, naučio sam strašno puno.

ELM interfejs je stigao i radi sve ok (isti kao što ima Banetv). Koristim isključivo sa fiat ecu scan SW-om.

2 zapažanja:

- Prvi put sam ga priključio na punta, i malo pregledao parametre ECU-a, pokrenuo par testova (ventilator i testovi injektora) sve ovo sa ugašenim motorom. Posle kada sam upalio auto, radio je jako čudno, u leru bi obrtaji išli do 2000 i posle nazad na cca 1200, pa opet na 2000, kao da ga neko turira?! Posle sam ugasio auto, otkačio interfejs, skinuo kontakt, sačekao nekih 30 min, probao opet upaliti auto i sve je radilo ok. E sad ne znam šta je izazvalo ovo ali moram reći da nije bilo baš prijatno iskustvo.

- Kilometraža: na ECU jedan od parametara je kada je programiran.... piše neki datum 2004. godina. Vrlo zanimljivo, jer je auto 2002. godište. Kilometraža se ne slaže, odstupanje od nekih 30 000 više na dash-u neko u ECU. Pretpostavljam da se kilometraža "nulirala" kada su bog zna zašto 2004. flashnuli ECU, pa je onda krenuo da broji od tada...

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Prvi put sam ga priključio na punta, i malo pregledao parametre ECU-a, pokrenuo par testova (ventilator i testovi injektora) sve ovo sa ugašenim motorom. Posle kada sam upalio auto, radio je jako čudno, u leru bi obrtaji išli do 2000 i posle nazad na cca 1200, pa opet na 2000, kao da ga neko turira?! Posle sam ugasio auto, otkačio interfejs, skinuo kontakt, sačekao nekih 30 min, probao opet upaliti auto i sve je radilo ok. E sad ne znam šta je izazvalo ovo ali moram reći da nije bilo baš prijatno iskustvo.

Kada pokrenes test pumpe ili injektora desava se upravo to:

auto otprilike 5-6 puta daje sam gas i onda obara uz jako cudan zvuk kao da lupaju mali cekici u motoru. :rant:

Budi srecan da menja obrtaje jer kada to radi znaci da pumpica RADI kako treba. :clap:

Jer kada se desi da pokrenes ovaj test a nista se ne desava onda imas VEEELIKI problem (riknula pumpa). :crybaby:

pozdrav

@Banetv

Imam jedno pitanje, pošto se posle proučavanja foruma ispostavilo da si ti najstručniji, a meni je naručen OVAJ (duga priča, nisam ja naručivao) i stiže DHL-om do kraja nedelje.

Ovo je interfejs za kojeg navodno proizvođač tvrdi da radi na svim vozilima (US proizvodnja 1996+, EU proizvodnja Benzin 2001+, Diesel 2002/03+, i na još nekim starijim EU i JP vozilima za koje nemaju konkretnu potvrdu), kako sam ja detaljno proučio tvoje postove i svih ostalih na ovom thread-u sada nisam siguran u to dok ne probam, probaću pa javljam.

E sad pitanje :

- je li ti poznat kabl , šta znaš o njemu, ´oće to da radi ?

- ukoliko budem imao problema da ne radi možeš li ti to da proveriš šta je unutra i šta bi trebalo uraditi da se doradi (naravno ako budeš znao, i hteo, u šta ja za sada ne sumnjam) :)

Ja ću svakako javiti kada ga budem probao, šta i sa čime radi (pošto nameravam da ga isprobam i na drugim vozilima, za familijarnu i upotrebu sa prijateljima), te kakva su iskustva.

Iskren da budem jedva čekam da stigne i da probam.

Kao sto Bane rece to je kkl interface pored FIAT grupacije radi i na kompletnom VW koncernu do 2004 jer su sa golfom5 presli na CAN-BUS komunikaciju.

Skini sa interneta negde program VAG-COM (ima hiljadu strana gde mozes da skines) a ja cu da vidim da okacim ovde drajver (posto taj koji dobijes uz to ne radi) i kaj-gen

za registraciju skini verziju VAG-COM 409 jer ona radi najbolje.

Dobro je sto bez ikakve prepravke radi sve ECU koje imas u autu.

Ja ga inace koristim vec 4 godine za VW koncern i radi bez greske ali kod lancije mogu samo u motor ECU da udjem.

Jedino mozda nebi bilo lose da narucis jos http://cgi.ebay.de/2x2-Adapter-Interface-OBD-2-OBD2-VAG-VW-Audi-Seat-/160487104617?pt=Elektroger%C3%A4te&hash=item255dc6e069.

Oaj adapter je za VW i audije izmedju 92-96.

Toliko za sad pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam nekih problema sa KrEkOm fiatecuscan-a...

Sve namestim, instaliram... i udjem u fiatecuscan, kad kliknem na connect izbaci mi gresku... Data file error. E onda uzmem izbrisem sve i instaliram F.E.S. ali bez cracka, udje sve normalno i trazi ecu. Da li je neko imao probleme sa crackom i ako je imao kako ih je resio???

jel moze neko da mi posalje 2.3.1 fiatecuscan, jer sam tek sad provalio da ja imam 2.5 verziju pa se crack ne gadja a nema 2.3.1 nigde da se skine :(

Ili jos bolje ako neko ima crack za 2.5 da ga posalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da mora da se promeni ime kreka pa tek onda da se prebaci u folder gde je instaliran FES i da se presnimi postojeci fajl

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko ja mogu da pročačkam po raznim sajtovima , ne nalazim krek za 2,5 još uvek.

ako ti treba fiatecuscan mogu ti postaviti link najnovije verzije za koju ima crack-a. :coffee:

zapravo, da kao što je rekao milan laki, ima link na prvoj strani...

Edited by Dimitrije Munćan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima link a na linku je 2.5!!! Inace nasao sam 2.3.1 i skinuo sam ga, ali opet imam malih problema sa otvaranjem ecu-a. Stalno izbacuje connection time out i da proverim kabl.

Inace idem preko galleta ne preko elma ili nekog 2. diagnostickog toola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm,

da prvi link je za demo verziju, a dole je link za full verziju sa instalacionom datotekom za 2.31 i krekom, odatle sam ja skinuo, a i taj link nalazim na pretragama na raznim sajtovima.

ako koristiš galeto kabl, trebalo bi da idu njegovi drajveri, to verujem da si uradio, ali ima i podešavanje, a to već nisam ispratio (nemam ga u planu za kupovinu)...

preporučujem ti da pretražiš postove korisnika banetv, on je imao postove za rad sa galletom... u svakom slučaju, on je najkompetentniji za podešavanje ili budženje ukoliko je neko potrebno ;)

Edited by Dimitrije Munćan

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Nanoviji Galletto1260 ima iste drajvere kao ELM327 jer za USB koriste isti FTDI čip FT323RL. Ko ima već instaliran ELM, kada uključi Galletto i javi se "found new device" samo sa daje "next" i on uzima iste drajvere. Samo sa nakači na drugi COM port (ne može na isti kao ELM i tako programi prepoznaju koji je adapter).

-Pronašao sam link za Galletto1250 koji izgleda da je sa original stup-a. Proveriću ga. http://www.autonumen.com/down/EOBD2_1250.zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

na win 7 je problem resen, ali na XP-u jos uvek nece da radi. Inace ima mnostvo lepih programchica koji rade dijagnostiku kao i onih koji simuliraju podatke u realnom vremenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD - ovde je uputstvo za sve naše ECU kako se repariraju van kola

http://www.megaupload.com/?d=T9C2WTED

priključuju se preko BDM proključka ili dorektno na neki flash adapter (čitao sam a proveriću da može i GALLETTO) kada ne može da se priđe preko OBD2.

Taj BDM100 izgleda ovako

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BDM-100-ECU-spring-loaded-probe-adapter-12-position_W0QQcmdZViewItemQQitemZ250473213741QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

a koristi se na više načina

http://www.evc.de/en/product/ols/bdm/default.asp

To može i derektno da se zalemi flat-kabl u ECU i flešuje na stolu sa spoljnih 12V. Na fleš adapter koji ima OBD priključak se doda ženski OBD sa kablovima za priključak na ECU

rBLy9.jpg

Tako rade i ovi što repariraju ECU za veliki novac.

Ovo je verzija Galletta baš za te namene

http://cgi.ebay.at/EOBD2-galetto-1260-flasher-Automobile-BDM100-Programmer-/220636211118?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item335ef167ae

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo malo razjasnjenja za neke podatke koji se cesto mogu videti preko generickih uredjaja kao sto je elm 327 i slicni.ubacujem pojmove vezane za lambda sondu-korekcuju goriva.ne bi bilo lose i ovakve podatke ubacivati.npr. vrednosti napona senzora ,pritisaka,kada je ispravan tj.neispravan,kako testirati i sl.U AMATERSKIM GRANICAMA.

14.7 : 1 ((Lambda >1) se smatra idealnom smesom odnos vazduh/gorivo.

Ukoliko je smesa SIROMASNA onda je taj odnos poremecen i ima vise vazduha a odnos je npr. 16 : 1. Takva smesha povecava emisiju gasova, povecava temperaturu, povecava ekonomicnost potrosnje goriva, smanjuje snagu motora i javljaju se detonacije u cilindru.

Ukoliko je smesha BOGATA onda je u odnosu V/G ili ti AFR je manji od 14.7:1 (Lambda <1) npr. 12 : 1. Bogata smesha obicno smanjuje toplotu, povecava potrosnju goriva, povecava snagu do neke tacke. Kada je bogata smesha prisutna duze vreme postoji mogucnost da unisti rad O2 senzora i da zapusi katalizator.

E sad, posto je jasno sta znaci i kolika je idealna smesha mozemo da pricamo kako racunar pravi tu idealnu smeshu.

Kada vozite auto ili kada auto radi u leru (tj. emisioni ciklus) ECU koristi O2 senzore da bi utvrdio smeshu odnosno odnos vazduh/gorivu u daljem tekstu cu samo reci AFR.

Da biste lakse razumeli imajte na umu da se sve ovo desava velikom brzinom ali cemo pratiti korak po korak znaci usporicemo vreme i videti kako to radi.

O2 senzor meri koliko je O2 u izduvnom sistemu i salje ka ECU naponski signal da bi video kakva je trenutna smesha i da bi znao kako sad da napravi smeshu. Postoje razliciti prizvodjaci O2 senzora koji koriste razlicite naponske signale ali da nebi sada vise komplikovao sve u svemu logika koju radi ECU od podataka sa O2 senzora je ista.

ECU ce podesavati smeshu tako da motor radi na 14.7 : 1 AFR u emisionom ciklusu. Zapravo ono sto radi "treperenje" je smesha koja osciluje iz siromashne u bogatu i ona se vrti oko AFR-a 14.7 : 1. Kada ECU koristi povratne informacije O2 senzora smatra se modom "zatvorene petlje" (closed loop)

STFT - short term fuel trim

LTFT - long term fuel trim

Kad ECU podesava smeshu, nazvanom STFT, on se drzi toga sta treba da podesava, a izracunava se prema LTFT i prilagodjava se prema tome. Tokom zatvorene petlje OBA i STFT i LTFT imaju uticaja na pravljenje smeshe.

NA PRIMER imate auto koji u toku rada ima bogatiju smeshu za recimo 5%. Mi smo izbrisali adaptaciju (LTFT= 0.0%) i uzeli auto da vozimo. Sta se dalje desava?

Auto je zagrejan i otisao je u "zatvorenu petlju", ECU je detektovao pomocu O2 senzora da je smesha bogatija za 5%. STFT ce biti znaci -5% jer je smesha bogata.

To znaci da ce ECU da smanji ubrizgavanje goriva za 5% dabi se priblizio idealnoj smeshi 14.7 :1

Prvobitno LTFT = 0%, zatim ce polako vremenom krenuti da ide negativno. Kako se to desava STFT ce polako krenuti da isto tako smanjuje svoju negativnost obzirom da je LTFT krenuo ka negativnom odnosno znaci da je krenuo da smanjuje kolicinu ubrizgavanja goriva.

U voznji nakon nekog vremena bismo videli da je

LTFT= -1% STFT= -4%

onda jos malo kasnije

LTFT= -3% STFT= -2%

pa jos kasnije

LTFT= -5% STFT= 0%

Ako uslovi ostanu isti onda je ECU zavrsio adaptaciju jer STFT je sada 0% tako da podesavanje LTFT ce stajati dokle god se STFT ne udaljava od 0%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je EDC15C7 a ovo je za EDC16, mora i to da ima negde da se isčeprka gde se spaja. Evo okačiću sliku mog ECU-a, svakako hvala ti na trudu.

Ako se već ide na ove kontakte gore desno onda je ovo previše otmena naprava, može se ovo lemilicom povatati a garantovano može i sa gallettom da se odradi

cimg3178.th.jpg

Bosh EDC15C7

P.S.

Ja sam rešio da se oterasim te sprave, auto mi je chipovan i onako. Mislio sam da to flashovanje može glatko da ide pa da sam malo eksperimentišem sa tim mapama. Pošto sam se opekao na prvu loptu sad mi se ogadilo da se sa tim igram a i skupo je. Vi ako imate petlju izvolite bidujte na limundu (izvinjavam se za reklamu, moram da nekako pokrijem štetu :crybaby: ).

Ako uspem da negde nabavim neki ispravan polovan scu da mogu sa njim na stolu da se igram, ponovo ću kupiti galetto pa ću da experimentišem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno sam i ovo dobio (from romania) upload sam napravio na megaupload , pa da probamo. Fiatecusan verzije 2.4.1 i 2.5 . Čini mi se na prvi pogled da verzija 2.4.1 nije dobro krekovana ali izgleda da 2.5 jeste. Srećno:

http://www.megaupload.com/?d=QFI3LYXZ   
http://www.megaupload.com/?d=FWLXA8DN

skidajte brzo da ne obrišu.

Edited by Dovla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo redundantnih linkova za FES 2.4.1 i za FES 2.5 , odatle niko neće da skloni, a vi svi skidajte laganica :)

Nema ograničenja u brzini, nema captcha, nema čekanja na download.

Elem, i dodao sam i ovo : Scan Master 2 SCNMSTR

Edited by Dimitrije Munćan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko je smesa SIROMASNA onda je taj odnos poremecen i ima vise vazduha a odnos je npr. 16 : 1. Takva smesha smanjuje snagu motora .

? Ovo prvi put u zivotu cujem...

Ovo je cilj svakog inzinjera da mu auto radi na toliko siromasnoj smesi kako bi izvukli sto vise snage a da kontrolisanom detonacijom dodje do samozapaljenja bez upotrebe svecica... Takav motor od 2000 ccm bi trosio cca 2l na 100km, imao bi cca 2000ks... ali je to prosto neizvodljivo... bar ne jos.

Inace kada je smesa siromasna, raste temperatura, kao i snaga, smanjuje se potrosnja(ne direktno, vec indirektno...) dolazi do detonacija i mnogo srxxxnja u motoru.

@ BravoJTD

Chipovanje nije samo upisivanje mape koju nadjes na netu, vec parametre za rad motora uglavnom moras da prekopiras na svoju mapu...

Mapa= sav zapis u kompu

Parametri= Ono sto odredjuje rad motora...

Mozda si se ti zaxebo pokusavajuci da iscitas mapu losim softwareom koji je imao neke falinke, bolje bi ti bilo da si skinuo neke programe za flashovanje ecua preko OBD2 pa sa njima da pokusas.

@ Banetv

Svaka cast!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam isprobao obe ferzije Fiatecuscana sa ELM327v1.4 i rade BESPREKORNO. Mada mi se čini da FES2.4.1 ima bag u otvaranju glavne tabele ali ipak radi. Koristiću v2.5 jer je potpunija i kažu skoro bez bagova. Dakle - provereno!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko je smesa SIROMASNA onda je taj odnos poremecen i ima vise vazduha a odnos je npr. 16 : 1. Takva smesha smanjuje snagu motora .

? Ovo prvi put u zivotu cujem...

Ovo je cilj svakog inzinjera da mu auto radi na toliko siromasnoj smesi kako bi izvukli sto vise snage a da kontrolisanom detonacijom dodje do samozapaljenja bez upotrebe svecica... Takav motor od 2000 ccm bi trosio cca 2l na 100km, imao bi cca 2000ks... ali je to prosto neizvodljivo... bar ne jos.

Inace kada je smesa siromasna, raste temperatura, kao i snaga, smanjuje se potrosnja(ne direktno, vec indirektno...) dolazi do detonacija i mnogo srxxxnja u motoru.

Tekst sam nasao negde i prevukao, onda je autor sto je to pisao nestrucan. ja samo hocu da se malo pojasne pojmovi u autodijagnostici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...