chela 2 Posted September 18, 2010 u sustini, bas zbog toga treba malo izuciti mapiranje... jer svaki deo ima svoje oznake, pa prilikom otvaranja mapa mozete izcitati sve detalje vezane i za hardware. Inace sve se gadje osim kompjutera, i ostalih "softverskih" dzidzabidza. U sustini je bitno da neomasite ECU, Eprom(t.j. eprom mora da bude isti kao i onaj za koji je ta mapa predvidjena), sistem ubrizgavanja i to je sve. Sto se ubrizgavanja tice, svaki proizvodjac ima jednog dobavljaca za dati motor i to se ne menja. Dizne, turbina, pumpavisokog pritiska, sam motor mogu da se razlikuju koliko hoces, auto ce upaliti, samo ako su stavljane dizne... od jaceg motora, po radu, protoku chorbe, pritisku chorbe, temperaturi gasova...(na dijagnostici mozes izvaliti da li je menjano) pa prepraviti mapu... isto vazi za bilo koji deo. Tako da je najbitnije kad se uradi chip da se uradi dijagnostika... a boga mi i pre(da se vidi u kakvom je stanju auto da se nesto nepredvidjeno ne bi desilo), kako bi bili sigurni da ce sve biti OK!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted September 18, 2010 Pozdrav,interesantna tema i mene dosta zanima medjutim i posle dosta godina bavljenja mehanikom jos uvek ne znam kako se rade mape.Razumem princip rada i sta se menja kada se cipuje ali mi fali prakticni deo. Da li znate neki sajt gde bih mogao to da malo proucim?Mogu jos da kazem da kod cipovanja povedete racuna sve do 30% snage je podnosljivo za motor da se ne izazove ubrzano istrosenje istog.Ne treba zaboraviti i kocnice kada se vise cipuje mora malo da se radi o oko kocnica (veci diskovi jace celjusti vece plocice) itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted September 18, 2010 Da li moze neko da proveri (ili ako se vec zna) koje kategorije imaju u fiatecuscan-u za Bravu 1.8 1996?Skinuo sam program, instalirao i kada oznacim "brava 1.8 16v" dobijem samo "airbag" kategoriju.Izgleda da softver ne podrzava ocitanje parametara motora ili je mozda zato sto je samo pokrenut na racunaru,bez interfejsa (mada sumnjam)?A moze i neka preporuka sta uzeti za dijagnostiku posto kod mene nema obd-a nego je onaj tropinski konektor kod desnog amortizera? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted September 19, 2010 Pozdrav,interesantna tema i mene dosta zanima medjutim i posle dosta godina bavljenja mehanikom jos uvek ne znam kako se rade mape.Razumem princip rada i sta se menja kada se cipuje ali mi fali prakticni deo. Da li znate neki sajt gde bih mogao to da malo proucim?Mogu jos da kazem da kod cipovanja povedete racuna sve do 30% snage je podnosljivo za motor da se ne izazove ubrzano istrosenje istog.Ne treba zaboraviti i kocnice kada se vise cipuje mora malo da se radi o oko kocnica (veci diskovi jace celjusti vece plocice) itd.Mape se rade u 8, 16 ili 24bitnom zapisu... tj. 2, 3 ili 4 broja ili kombinacija brojeva i slova. Svaki broj i slovo imaju svoje znacenje i promenom tih vrednosti dolazi se do promene parametara. Inace na netu ima dosta tutorijala ali nisu od prevelike pomoci, ipak sve moras sam da skapiras. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 19, 2010 -Samo fabrika zna da NAPRAVI mapu jer samo oni tačno znaju potrebne parametre za rad motora i GDE se nalaze. Možemo mi očtati taj dump iz eproma (motornog kompjutera)gde je smeštana mapa ali šta s tim? Nije bitno da je 8,16..bita ili hex, treba znati i adrese i vrednosti. Postoje programi EDITORI, koji prepoznaju mape,izvuku vrednosti, grafički nam prikažu pojedine vrednosti pa čak i ponude izmenu (WinOLS, ChipTuningPro) pa ko ima volje da istražjuje može fabričku mapu da doteruje deo po deo i isprobava. Treba znati ŠTA menjati. Ja bih radije probao prvo neku proverenu. -Za kolege koji imaju ELM adapter ili VAG-COM kineski klon, jedno upozorenje: NA ISPROBAVAJTE VAG-COM-VCDS programe na ovim adapterima. VAG-COM-VCDS koristi Ross-Tecg drajvere i softver i već je mnogo puta potvrđeno da mogu da oštete adapter tako što naprave nohotice FLASH njegovog eproma. To se i meni desilo, zato sam istraživao i našao odgovor. Ali, ne brinite ako se to desi - imam spas !!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted September 19, 2010 Hvala na objasnjenjima! Quote Share this post Link to post Share on other sites
SergioMrav 0 Posted September 21, 2010 Ja sam probao bas sa tim fiatecuscan programom 2.31 verzija, onu koju ste postavili crackovanu ovde na sajtu.Iskoristio sam i driver-e koje si banetv ti postavio, da se usb ponasa kao com port.Ali i dalje nece da cita nijedne druge podatke, osim one iz engine sekcije.Izgleda da mi predstoji budzenje kabla ili nabavka i tog drugog.-Napiši koji adapter imaš. Ako je starija verzija ELM327 na primer v1.2 ima jedna mala prepravka da bi mnogo bolje radio, pa da vidimo. Ako nekome treba napisaču sve.-Galletto i ja čekam. Sada je verzija 1260 (mada piše da je već urađena 1280 ali nisam vido sigurno). Stariji 1080 nisu radili KKL pa su smišljene prepravke koje sada fabrika već unosi uz mnogo noviji FTDI čip pa bi navodno trebalo sve da radi bez problema. Dobijam i neke MAPE !!!!Imam ELM 327 1.5v, ali ste mi rekli da taj uopste i ne postoji i da je to, ustvari, prepravljeni 1.2v. Definitivno mi cita samo podatke motora i nista vise od ponudjenih opcija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted September 21, 2010 ^kada udjes u FES i izaberes recimo grupu "body" i prilikom konekcije sta ti ispise na ekranu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chiki 9 Posted September 21, 2010 (edited) Probao sam ga sa Scan Masterom i FiatEcuScan. Resetovao sam servisni interval sa FiatEcuScanom. Sve u svemu nije lose E sad jasno mi je da Airbag nece raditi sa ovim ELM327 ali sta se desava sa opcijama Engine i Servo koje isto ne rade? Edited September 21, 2010 by chiki Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 21, 2010 (edited) -Aki si stavio drajvere sa CD-a malo su stariji, trebao bi da ih nadogradiš novima http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm . Treba da radi i sa starima. Skini ove v2.08.02 šta ti više odgovara exe ili zip. Znaš kako se radi?-Kada uključiš svoj ELM u device-manageru se pojavi novi viruelni COM port. Ideš na njegov properties pa podesi brzinu na 38400boda a isto tako i u fiatecuscanu - setings - 38400. Trebalo bi da radi. Javi. Edited September 21, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
chiki 9 Posted September 21, 2010 (edited) Koristim Windows 7 i u device manager-u mi se pojavio USB serial port (com18). Windows 7 ga je prepoznao bez drajvera. Znaci rade mi opcije Body, Other, Dashboard and Service ali prve cetiri ne rade. Za ABS mi kaze da mi treba kline sto mi je jasno. Za ostale kaze da ne moze da se poveze ELM 327 na ECU. Sad sam proverio i verzija drajvera u device propertios ja 2.8.2.0 od 7/12/2010. Da, stavio sam 38400 u properties i idem da probam pa javljam. Edited September 21, 2010 by chiki Quote Share this post Link to post Share on other sites
chiki 9 Posted September 21, 2010 (edited) Kao sto sam napisao u poslednjem postu, podesio sam za usb (com18) brzinu na 38400 i sada mogu da otvorim Engine sekciju ali i dalje nista od Airbag, ABS i stearing weel. U engine sekciji za ove opcije pise da ne postoje Uradio sam i scan ali on izbaci engine (mareli) i posle toga Visteon Dashboard...Znaci jedino mi ne iscitava servo a to bi trebalo da radi sa elm 327. Mozda da ukljucim auto ovako samo dam kontakt?Hvala za pomoc!!! Edited September 21, 2010 by chiki Quote Share this post Link to post Share on other sites
SergioMrav 0 Posted September 22, 2010 (edited) ^kada udjes u FES i izaberes recimo grupu "body" i prilikom konekcije sta ti ispise na ekranu?Ispise mi ELM327->ECU CONNECT FAILUREProveriti podesavanje serijskog kabla i pokusati ponovo.Inace, kabl mi se vezuje preko USB-a a instalirao sam preko drivera koje je ovde ostavio Banetv.Brzina i u programu i u Device manageru je podesena na 38400. Koristim Win XPDefinitivno samo cita podatke iz engine sekcije. Edited September 22, 2010 by SergioMrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
chiki 9 Posted September 22, 2010 Definitivno samo cita podatke iz engine sekcije.Kad kliknes na opciju SCAN, sta ti sve pronadje od ECU-a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chiki 9 Posted September 22, 2010 (edited) Probao jos jedan ELM tacnije od komsije MilanLaki. Ista situacija. Cita Engine, Body, Dashboard, Service i Other. Za ostalo (Airbag, ABS i Servo) mora da se lemi. Ako nekog zanima mogu okaciti par screenshootova.@banetv Javni kad testiras novi interfejs. Edited September 22, 2010 by chiki Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 22, 2010 ^^^ - Airbag nećeš moći sa ELM, njemu treba KKL. Za ABS treba da se prelemi ali za Servo nisam siguran, proveri još jednom. Kod mene radi odmah, mada je Punto. Probaj tvoj ELM na Lakijevom Puntu da vidiš da li radi ove funkcije.- Javljam sve novine odmah, nadam se i ostali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stavlada 0 Posted September 24, 2010 Posle ovih tekstova pozeleh da se malo pozabavim kompom u mom autu. Odavno se bavim "cackanjem" mehanike i elektrike u kolima, radom na racunarima svakodnevno, tako da bi ovo trebalo da bude interesantna 'vantura. Od kada imam Brava, svi su mi rekli samo kod majstora za svaku sitnicu, ali ostala navika jos od "keca" gde sam mogao sve sam da popravim. I ove racunare u automobilima su pravili ljudi, a ne vanzemaljci. A sada par pitanja:Da li je nekom stigao Galletto ili je bar imao prilike da proba kako radi? I da li sa njim moze da se radi bar neki deo dijagnostike?Mislim da cu naruciti ELM, vidim da uglavnom lepo radi. Kakva je ona bluetooth verzija? Tj. da li je neko i to probao? Majstor kod koga odrzavam auto ima Bosch dijagnostiku sa bluetooth-om i odlicno radi. Ali to je Bosch od par hiljada, a ne kinez od nekoliko dolara Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 24, 2010 - Meni je juče stigao Galletto i zadovoljan sam. Prvo sam da probao kao KKL (k-line scaner)i radi odlično sa fiatecuscanom. Zatim sam ga otvorio da vidim izradu - i kvalitetno je izrađen sa dobrim čipovima koje poznajem. Ovih daha ću u radioklubu kupiti dip-svičeve (slika ovde http://www.kelco.rs/katalog/komponente.php?IDgroupweb=5380 ) da ugradim u Galletto i ELM radi prebacivanja OBD pinova 1-3-7-9. Pin 7 se standardno k-linija a 1,3,9, su slobodni pa ih mnogi priozvođači automobila koriste za posebne namene. Fiat koristi 1-ABS, 3-airbag, 9-servo. Verovatno i kod drugih marki ima neke slične namene pa nije loše imati prebacivač. Napisaću kako se radi - jednostavno je. - Galletto kao fleš takođe radi dobro. Prvo sam skinuo kompletan fleš mog Punta (za sveko slučaj), trajalo je 30 minuta. Program galletto lepo prepoznaje fleš ili bin datoteke, bez obzira na nihovo ime, tako da se vidi za šta su. Tek počinje istraživanje.- Bluetooth ima samo jednu svrhu: da nema kabla za povezivanje, i pogodnost za garaže da se ubaci adapter u kola a sedite napolju za stolom i gledate kompjuter. Ja sam za kabl (1,5m) jer volim sve da vidim u kolima a može i u voznji. Da samo znate da je veza preko kabla BRŽA. I jeftinija i pouzdanija. Ali bluetooth je hit... Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadAleksic 0 Posted September 24, 2010 Bane jesi li probao da ubacis neku drugu mapu za svog punta? Recimo mozda onu sa 100ks? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted September 25, 2010 Još jednom napominjem, vodite računa od koga kupujete, pogledajte dobro Positive Feedback i Feedback score. Ja ne kupuje, ni na domaćem aukcijskom sajtu od nekog ko ima negativne ocene a ne od kineza. Nerealna cena i mali Feedback score su dovoljni razlozi za sumnju. Imam dosta iskustva u trgovini sa kinom kako kao fiziko lice tako kao firma i znam o čemu pričam i šta sve može da vas zadesi. Uspostavite kontakt sa prodavcem, raspitajte se o svim detaljima kupovine pre plaćanja. Kad platite tražite tracking number od prodavca da možete da pratite pošiljku. Ako ide redovnom poštom možete koristiti ovaj sajt za praćenje pošiljke http://www.packagetrackr.com Ako ide DHL-om http://www.dhl.rs/content/rs/sr/express/tracking.shtml Ako dolazi DHL-om, poslaće vam SMS kad pošiljka dođe na carinjenje, e-mail šta i koliko treba da platite a onda stiže i paket. Ja kao fizičko lice sada prvi put dobijam pošiljku redovnom poštom pa vam tu nemogu reći ništa više i ja čekam da mi stigne i nadam se da će biti sve uredu. Ovo je moj paket ==> http://www.packagetrackr.com/track/hongkongpost/RA817078187HK Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 26, 2010 (edited) Pusti oglase to su derikože, od kada pamtim u ovoj zemlji smo sve preplaćivali. Evo ovde http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-VAG-COM-OBD-II-KKL-409-1-Diagnostic-Cable-Interface-/370431886262?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item563f7603b6 to je oko 8,6USD ili 6,4€ sve sa poštarinom, naručiš sam ili preko posrednika, a neki su se u postovima nudili za uslugu nabavke - pročitaj sve postove. VAG-COM KKL radi ECU(engine), ABS i Airbag, sve osm serva i dash. Naravno radi i sva ostala kola. Za taj novac - ODLIČNO. Inače , airbag je lako resetuje to sam već proverio kod kolege "podvarak"Da li moze neko da proveri (ili ako se vec zna) koje kategorije imaju u fiatecuscan-u za Bravu 1.8 1996?Skinuo sam program, instalirao i kada oznacim "brava 1.8 16v" dobijem samo "airbag" kategoriju.Izgleda da softver ne podrzava ocitanje parametara motora ili je mozda zato sto je samo pokrenut na racunaru,bez interfejsa (mada sumnjam)?A moze i neka preporuka sta uzeti za dijagnostiku posto kod mene nema obd-a nego je onaj tropinski konektor kod desnog amortizera? Za ta starija kola su šturi i nejasni podatci, ipak pitaj one koji su ih radili. Stariji adapteri su VISA-UNISCAN i EXAMINER, možda oni mogu nešto više da prikažu. Ti adapteri imaju i svoj poseban softver koji ja ne mogu da isprobam. Edited September 26, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
chiki 9 Posted September 26, 2010 @banetvAko sam dobro razumeo za svaki od adaptera je potrebno kratko spajati pinove da bi se dobio pristup svim ecu-ima automobila?I za galleto je to isto neophodno stim sto on moze da flashuje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted September 27, 2010 Pre narucivanja obavezno pitajte prvo prodavca da li salje za Srbiju. Sada sam dobio odgovor od jednog prodavca gde kaze da ne salje u Srbiju iako lepo stoji Srbija kao opcija sa naglasenim troskovima postarine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorang 0 Posted September 27, 2010 ili ovde odatle sam narucio elm 25$, gelleto je nesto ispod 20$, sve sa isporukom...ukoliko sam dobro shvatio elm i galletto zajedno podrzavaju sve konekcije kvalitetno (jel treba jos nesto), stim sto sa gelletto moze i da se jos fleshuje.koji interfejs i program za kilometrazu, treba mi da uskladim novu tablu sa obrtajima za moj punto? Ako ima nesto jeftino bolje naruciti nego platiti za uslugu koja kod nas izadje kao pola interfejsa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted September 27, 2010 bane jel mozes okaciti linkove za program digimoto 5 i krek za njega. Quote Share this post Link to post Share on other sites