Ivan 17648 Posted June 28, 2021 @UrosKostic Pitanje je spojeno sa postojecom temom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted July 16, 2021 Da li neko ima, ili je instalirao Multiecuscan 4.6r1 ? Kakva su iskustva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5988 Posted October 11, 2021 (edited) Pokupio sam malo pre na netu, podatke za nadogradnju Torque pro aplikacije, da može da prati neke korisne podatke. Znači uz OBDII sa Alija i Xiaomi u Renou radi! . Edited October 11, 2021 by bane1321 Molim admine da malo srede post! Odoh da spavam! 3 Dzimbo, djomla and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted October 25, 2021 (edited) @Dzimbo Nemoj gledati račun. Nebitno je realno. Žao mi je što ti je sa tako nečim započelo „korisničko iskustvo“. Neprijatnost je to po više osnova i baš ružan šamar. I razočarenje. Čudno mi je da ti u servisu Goran nisu uspeli dijagnostikovati gde je problem, jer je to ipak servis za Fiat. I to „ne bi smelo“ tako. Meni se na 308 HDI jednom ( mislim u leto 2019. ) upalio check engine, uz poruku na displeju „antipollution fault“, što je kod PSA generična poruka za svaki problem u vezi sa izduvnim gasovima. To me zateklo izmedju Trebinja i HN. Motor radio normalno. Stigao u HN i razmišljao „šta bih, kud bih“ (tamo nema PSA servis). Odem do Sutorine (ka granici sa HR), gde je bilo sedište jedne taksi firme (voze samo škode), „zakukam“ kao „ptica kukavica“. Ljudi spoje dijagnostiku i ubrzo kažu „pokazuje da nemaš više aditiva za DPF, moraš u servis u Podgoricu“. Rekoh im da sam adtiv „nasuo“ pre oko 60-70 kkm i „da fizički mora da ga još ima“. Ljudi dignu na svoju dizalicu ( drugačije ne može da se pridje „rezervoaru“ za aditiv ), dodju do „rezervoara“ i vele „Vidi, zaista ga imaš, preko pola“. I samo dijagnostikom zabeleže da je „napunjen“ ( otprlike, do te mere ). „I vozi Miško“. Rešili mi problem za pola sata. Na pežou. U servisu škode ... Izgleda da je majstor škoda servisa nekada radio u PSA servisu. Zato mi je (dodatno) malo tužno ovo što si napisao, za Fiat i Fiat servis. Edited October 25, 2021 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 25, 2021 Mislim da od 2019. godine imaju SGW - Secure Gateway, dosta otezava i komplikuje dijagnostiku. Bar sam to citao za Giuliu, pa pretpostavljam da je na nivou grupacije implementirano... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 25, 2021 Eto, a ljudi se boje da ce im na tehnickom kaciti obd i citati podatke, a ono ni pola fiatovih servisa nema mogucnost za ocitanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted October 25, 2021 12 minutes ago, horvat said: Mislim da od 2019. godine imaju SGW - Secure Gateway, dosta otezava i komplikuje dijagnostiku. Bar sam to citao za Giuliu, pa pretpostavljam da je na nivou grupacije implementirano... Ako m može neko objašnjenje i pomoć, za nas neuke ? Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 25, 2021 (edited) @moron Ne znam bas detaljno, ali to je kao neki 'firewall' koji stiti CAN magistralu (i ostale) od 'neovlascenih' pristupa. To otezava naravno kako dijagnostiku, tako i retrofit opreme i slicno. Moguce je zaobici, postavljanjem nekog bridge-a, ali onda se kasnije to primeti u ovlascenom, pa se ne radi ako je u auto u garanciji ili prosto vlasnik ne zeli da se to kasnije vidi da je cackano. https://squadra-tuning.nl/obd-tools/sgw-bridge/ Uz translate moze da se skonta. Tu cak pise od 2018. da krece. Naveden je i 500L u listu Edited October 25, 2021 by horvat 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 25, 2021 Meni je električar u ovlašćenom Fiat servisu proverio preko VIN-a i rekao da imam SGW (Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KS, 2020. godište). Njedan ugrađeni aftermarket elektro uređaj se ne vidi na dijagnostici jer taj modul nije prepoznat; problem se manifestuje najčešće blinkanjem pokazivača ukupne kilometraže. Ali, Proxy Alignment ne može da se uradi, jer dijagnostika ne vidi uopšte novu uređaj kao modul i nije ga moguće wporavnati" sa ostalim modulima... 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted October 25, 2021 A, da li moj "đubromobil" iz 2015, ima taj softverski zid ? Ili je Fiat 500L 1,6 Mj iz 2015. u smislu dijagnostike i dalje "otvoren za sve ljude dobre volje" ? Ili je, pak, i on u tom ( dijagnostičkom) delu osudjen samo na ovlašćenu FCA servisnu mrežu ? A ako jeste "dijagnostički zaštićen", je li to "u celini" ili "samo delom" ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 25, 2021 Rekli su mi u tom ovlašćenom servisu da za Fait Tipo ugrađuju SGW od novembra 2019. Imaš na netu da pronađeš za sve Fiat modele početak ugradnje SGW-a... Zid je inače hardverski. Lik iz Zemuna može preko VIN-a da pronađe tačno mesto ugradnje SGW-a. SGW može da se skine privremeno, premosti se, uradi se Proxy Alignment, skida se premošćenje i vraća se SGW... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 25, 2021 (edited) 18 minutes ago, moron said: A, da li moj "đubromobil" iz 2015, ima taj softverski zid ? Nema. Pominjan je već na Forumu na više mesta Secure Vehicle Gateway (SVG), koji se uvodi kod FCA modela od 2018. godine, kao i kod drugih proizvođača sve više. Npr. ovde. Suština je da fabričke dijagnostike nemaju više ništa u sebi (nikakve GB podataka sa kojima uređaj radi kad se poveže na auto), već služe samo kao skretnica ka fabričkom serveru koji sadrži sve podatke. Time se proizvođači automobila na efikasniji način štite od raznih univerzalnih dijagnostika....ali...fabrike nisu baš budale da se odreknu gomile novca svake godine, pa već počinju odabranim proizvođačima univerzalnih dijagnostika naplaćivati (na bazi godišnje pretplate) pristup serverima (aftermarket, ne baš onim fabričkim za njihove dijagnostike). Nemaju oni problem da postoje dijagnostike koje nisu fabričke, već da od povezivanja tih dijagnostika na njihove aute oni nemaju pare, već ih zarađuje neko drugi... Pojavljuju se i nelegalne stvari kao što je npr. ''mirorovanje'' tih fabričkih servera...itd, itd. Edited October 25, 2021 by neshaoct dopuna 1 1 moron and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 126 Posted October 25, 2021 (edited) Uz malo pretrage po mreži evo svih FCA vozila sa SGW (Security GateWay) uz datum od kada se on ugrađuje u pojedini model: Edited October 25, 2021 by neshaoct prebačeno 2 1 neshaoct, horvat and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted October 25, 2021 Izbacili su odavno obavestenje na MES sajtu, u sekciji za podrzana vozila. Pise takodje koji modeli i godista, a ako neko nije siguran, pomocu Scan funkcije u MES se moze proveriti da li konkretno vozilo ima SGW: 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted November 11, 2021 Da li neki zna zašto mi MES 3.7 pri čitanju ECU prekine vezu ?Na par sekundi očita greške i vrati se na početi ekran i dok ne restartujem kompletan program više ne mogu da se konektujem. Preko mobilne aplikacije nema prekidanja i sve radi u kontinuitetu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted November 12, 2021 Jesi li probao da skines neku noviju MES verziju? Licno koristim 4.6, a mislim da je uveliko aktuelna 4.7 . 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted November 12, 2021 (edited) Au baš kasnim, koristom ovo što sam uspeo da nađem a da radi za sada Sumnjao sam na sam ELM, ali na telefonu nema tajmauta. Baš ću da probam danas da iskopam šta novije. Edited November 12, 2021 by stex_pb Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted November 12, 2021 (edited) @stex_pb Najnovija verzija ovde: https://www.multiecuscan.net/ Istorijat verzija (ne moras bas neku Betu ), meni lepo radi sa 4.6: https://www.multiecuscan.net/ReleaseHistory.aspx Skini odatle, a ako ti je problem da neka od verzija krene da trci, javni mi se na PM da pripomognem. Edited November 12, 2021 by Ivan 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted November 12, 2021 Već skidam neku 4.6 što sam našao na torentu pa da vidim kako se ponaša. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted November 13, 2021 (edited) Isti problem javlja se i sa MES 4.6. Kada se uđe u ECU u meni sa greškama, očita greške i odmah vrati na početni ekran i više se ne može konektovati. Kao da je izgubio COM Port. Mora se ugasiti program. Kada se uđe u opciju akutatora recimo, veza se ne prekida. Sumnjam da je problem u samom laptopu ili ELM. Ali sad imam veći problem, sam prekid konekcije napravio je par greški koje su mogle da se obrišu, osim P1320. Ona i dalje stoji, check engine blinka, auto radi normalno. Nije je moguće obrtisati preko telefona a MES ne može da dovoljno dugo drži konekciju da bih stigao da probam obrišem. Pre povezivanja MES, auto nije imao grešku, zbog toga sumnjam da je ona produkt dijagnostike a ne konkretno kvara. Neko sa rešenjem ? Edited November 13, 2021 by stex_pb Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 43 Posted November 13, 2021 Instaliraj AlfaOBD i probaj odatle. 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted November 13, 2021 Check engine treperi čim se upali kontakt, još pre starta motora. Skidao sam i klemu nebi li resetovao sve.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted November 14, 2021 @stex_pb, da bi se sklonila P1320 greska treba da uradis proceduru "UniAir actuator dispersion correction" kroz MES ako ti ne puca konekcija kada udjes u sekciju Adjustments. Ja sam imao isti problem nakon sto sam okinuo proceduru "Oil change" kroz MES i isto mi je treperela check engine lampica. Pre nego sto okines ovu proceduru motor treba da bude zagrejan na radnu temperaturu i nakon okidanja procedure ona ce potrajati nekoliko minuta tokom kojih ce motor podizati i spustati obrtaje. Kada se zavrsi, raskaci dijagnostiku i ugasi auto i posle ce biti sve ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted November 14, 2021 (edited) @Nikola031 Nema pomoći dok ti zemljak ne pomogne ! Ovo upravo googlam ali me sve vreme vodi na turiranje na 6000 obrtaja a to nije za tu grešku. Imaš pivo za ovo. Još samo da nadjem laptop koji ne gubi komunikaciju. Edited November 14, 2021 by stex_pb 1 Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted November 14, 2021 Nece bas da podize obrtaje toliko, iz mog iskustva podizao je maksimum do 1500. Isto tako u uputstvu pise da traje 15 minuta a meni je zavrsilo za 2-3 minuta Quote Share this post Link to post Share on other sites