Jump to content
FAS Goran
nestor

Fiat / Lancia / Alfa dijagnostika - adapteri, softver i primena (by Banetv)

Recommended Posts

Pokupio sam malo pre na netu, podatke za nadogradnju Torque pro aplikacije, da može da prati neke korisne podatke. Znači uz OBDII sa Alija i Xiaomi u Renou radi!

 

Screenshot_20211011-213902_1_1.thumb.png.dc6288ce23faa92202eb9a77bbb9f007.png Screenshot_20211011-213925_1.thumb.png.ad79a1007dcd92bbacf9c788f18d703f.png 

 

Screenshot_20211011-213949_1.thumb.png.05446983b321671e143dd0933aa390b0.png. Screenshot_20211011-214004_1.thumb.png.15b59c0effede3838bfd918901bffa97.png

 

 Screenshot_20211011-214054_1.thumb.png.e032af93dfefbeb17c0dbe61add0701f.png

Screenshot_20211011-214054_1.thumb.png.e032af93dfefbeb17c0dbe61add0701f.png

Screenshot_20211011-214024_1.png

Edited by bane1321
Molim admine da malo srede post! Odoh da spavam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzimbo Nemoj gledati račun. Nebitno je realno. Žao mi je što ti je sa tako nečim započelo „korisničko iskustvo“. Neprijatnost je to po više osnova i baš ružan šamar. I razočarenje. Čudno mi je da ti u servisu Goran nisu uspeli dijagnostikovati gde je problem, jer je to ipak servis za Fiat. I to „ne bi smelo“ tako.

Meni se na 308 HDI jednom ( mislim u leto 2019. ) upalio check engine, uz poruku na displeju „antipollution fault“, što je kod PSA generična poruka za svaki problem u vezi sa izduvnim gasovima. To me zateklo izmedju Trebinja i HN. Motor radio normalno. Stigao u HN i razmišljao „šta bih, kud bih“ (tamo nema PSA servis). Odem do Sutorine (ka granici sa HR), gde je bilo sedište jedne taksi firme (voze samo škode), „zakukam“ kao „ptica kukavica“. Ljudi spoje dijagnostiku i ubrzo kažu „pokazuje da nemaš više aditiva za DPF, moraš u servis u Podgoricu“. Rekoh im da sam adtiv „nasuo“ pre oko 60-70 kkm i „da fizički mora da ga još ima“. Ljudi dignu na svoju dizalicu ( drugačije ne može da se pridje „rezervoaru“ za aditiv ), dodju do „rezervoara“ i vele „Vidi, zaista ga imaš, preko pola“. I samo dijagnostikom zabeleže da je „napunjen“ ( otprlike, do te mere ). „I vozi Miško“. Rešili mi problem za pola sata. Na pežou. U servisu škode ...  Izgleda da je majstor škoda servisa nekada radio u PSA servisu. Zato mi je (dodatno) malo tužno ovo što si napisao, za Fiat i Fiat servis.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da od 2019. godine imaju SGW - Secure Gateway, dosta otezava i komplikuje dijagnostiku. Bar sam to citao za Giuliu, pa pretpostavljam da je na nivou grupacije implementirano... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, horvat said:

Mislim da od 2019. godine imaju SGW - Secure Gateway, dosta otezava i komplikuje dijagnostiku. Bar sam to citao za Giuliu, pa pretpostavljam da je na nivou grupacije implementirano... 

Ako m može neko objašnjenje i pomoć, za nas neuke ?

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Ne znam bas detaljno, ali to je kao neki 'firewall' koji stiti CAN magistralu  (i ostale) od 'neovlascenih' pristupa. To otezava naravno kako dijagnostiku, tako i retrofit opreme i slicno. Moguce je zaobici, postavljanjem nekog bridge-a, ali onda se kasnije to primeti u ovlascenom, pa se ne radi ako je u auto u garanciji ili prosto vlasnik ne zeli da se to kasnije vidi da je cackano.

 

https://squadra-tuning.nl/obd-tools/sgw-bridge/

 

Uz translate moze da se skonta. Tu cak pise od 2018. da krece. Naveden je i 500L u listu :)  

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je električar u ovlašćenom Fiat servisu proverio preko VIN-a i rekao da imam SGW (Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KS, 2020.  godište).

Njedan ugrađeni aftermarket elektro uređaj se ne vidi na dijagnostici jer taj modul nije prepoznat; problem se manifestuje  najčešće  blinkanjem pokazivača ukupne kilometraže. Ali, Proxy Alignment ne može da se uradi, jer dijagnostika ne vidi uopšte novu uređaj kao modul i nije ga moguće wporavnati" sa ostalim modulima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, da li moj "đubromobil" iz 2015, ima taj softverski zid ? Ili je Fiat 500L 1,6 Mj iz 2015. u smislu dijagnostike i dalje "otvoren za sve ljude dobre volje" ? :)  Ili je, pak, i on u tom ( dijagnostičkom) delu osudjen samo na ovlašćenu FCA servisnu mrežu ? A ako jeste "dijagnostički zaštićen", je li to "u celini" ili "samo delom" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekli su mi u tom ovlašćenom servisu da za Fait Tipo ugrađuju SGW od novembra 2019.

 

Imaš na netu da pronađeš za sve Fiat modele početak ugradnje SGW-a...

 

Zid je inače hardverski.

 

Lik iz Zemuna može preko VIN-a da pronađe tačno mesto ugradnje SGW-a.

 

SGW može da se skine privremeno, premosti se, uradi se Proxy Alignment, skida se premošćenje i vraća se SGW...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, moron said:

A, da li moj "đubromobil" iz 2015, ima taj softverski zid ?

Nema.

Pominjan je već na Forumu na više mesta Secure Vehicle Gateway (SVG), koji se uvodi kod FCA modela od 2018. godine, kao i kod drugih proizvođača sve više. Npr. ovde.

 

Suština je da fabričke dijagnostike nemaju više ništa u sebi (nikakve GB podataka sa kojima uređaj radi kad se poveže na auto), već služe samo kao skretnica ka fabričkom serveru koji sadrži sve podatke. Time se proizvođači automobila na efikasniji način štite od raznih univerzalnih dijagnostika....ali...fabrike nisu baš budale da se odreknu gomile novca svake godine, pa već počinju odabranim proizvođačima univerzalnih dijagnostika naplaćivati (na bazi godišnje pretplate) pristup serverima (aftermarket, ne baš onim fabričkim za njihove dijagnostike). Nemaju oni problem da postoje dijagnostike koje nisu fabričke, već da od povezivanja tih dijagnostika na njihove aute oni nemaju pare, već ih zarađuje neko drugi... Pojavljuju se i nelegalne stvari kao što je npr. ''mirorovanje'' tih fabričkih servera...itd, itd.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz malo pretrage po mreži evo svih FCA vozila sa SGW (Security GateWay) uz datum od kada se on ugrađuje u pojedini model:

 

Voertuigoverzicht-SGW.thumb.jpg.d3e084df87486f2af292a0f7b51239df.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbacili su odavno obavestenje na MES sajtu, u sekciji za podrzana vozila.

Pise takodje koji modeli i godista, a ako neko nije siguran, pomocu Scan funkcije u MES se moze proveriti da li konkretno vozilo ima SGW:

 

Untitled.thumb.png.4fa9feaa4877b77f11b9c1583ff01db2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neki zna zašto mi MES 3.7 pri čitanju ECU prekine vezu ?Na par sekundi očita greške i vrati se na početi ekran i dok ne restartujem kompletan program više ne mogu da se konektujem. Preko mobilne aplikacije nema prekidanja i sve radi u kontinuitetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li probao da skines neku noviju MES verziju? Licno koristim 4.6, a mislim da je uveliko aktuelna 4.7 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au baš kasnim, koristom ovo što sam uspeo da nađem a da radi za sada :D Sumnjao sam na sam ELM, ali na telefonu nema tajmauta. Baš ću da probam danas da iskopam šta novije.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stex_pb

Najnovija verzija ovde: https://www.multiecuscan.net/

Istorijat verzija (ne moras bas neku Betu :D), meni lepo radi sa 4.6: https://www.multiecuscan.net/ReleaseHistory.aspx

Skini odatle, a ako ti je problem da neka od verzija krene da trci, javni mi se na PM da pripomognem.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem javlja se i sa MES 4.6. Kada se uđe u ECU u meni sa greškama, očita greške i odmah vrati na početni ekran i više se ne može konektovati. Kao da je izgubio COM Port. Mora se ugasiti program. Kada se uđe u opciju akutatora recimo, veza se ne prekida. Sumnjam da je problem u samom laptopu ili ELM. 

Ali sad imam veći problem, sam prekid konekcije napravio je par greški koje su mogle da se obrišu, osim P1320. Ona i dalje stoji, check engine blinka, auto radi normalno. Nije je moguće obrtisati preko telefona a MES ne može da dovoljno dugo drži konekciju da bih stigao da probam obrišem. Pre povezivanja MES, auto nije imao grešku, zbog toga sumnjam da je ona produkt dijagnostike a ne konkretno kvara. Neko sa rešenjem ? :D

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check engine treperi čim se upali kontakt, još pre starta motora. Skidao sam i klemu nebi li resetovao sve....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stex_pb, da bi se sklonila P1320 greska treba da uradis proceduru "UniAir actuator dispersion correction" kroz MES ako ti ne puca konekcija kada udjes u sekciju Adjustments. Ja sam imao isti problem nakon sto sam okinuo proceduru "Oil change" kroz MES i isto mi je treperela check engine lampica.

Pre nego sto okines ovu proceduru motor treba da bude zagrejan na radnu temperaturu i nakon okidanja procedure ona ce potrajati nekoliko minuta tokom kojih ce motor podizati i spustati obrtaje. Kada se zavrsi, raskaci dijagnostiku i ugasi auto i posle ce biti sve ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola031 Nema pomoći dok ti zemljak ne pomogne !  Ovo upravo googlam ali me sve vreme vodi na turiranje na 6000 obrtaja a to nije za tu grešku. Imaš pivo za ovo. Još samo da nadjem laptop koji ne gubi komunikaciju.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece bas da podize obrtaje toliko, iz mog iskustva podizao je maksimum do 1500. Isto tako u uputstvu pise da traje 15 minuta a meni je zavrsilo za 2-3 minuta :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...