neshaoct 9704 Posted December 5, 2017 (edited) Lotus kreće u rat protiv Ferrarija i Porschea Kineski vlasnik Lotusa, kompanija Geely, ima velike planove sa kompanijom, a prema svemu sudeći, planira da investira velika sredstva kako bi od nje napravila rivala Porscheu i Ferrariju. Osim što će napasti u sferi sportista, Lotus će ponovno razmotriti planove o SUV-u, koji će verovatno biti napravljen oko kompanijine kompaktne modularne arhitekture oko koje je napravljen model CX40. preuzeto sa - Auto Blog Edited March 29, 2022 by neshaoct update naslova teme Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted January 19, 2018 Lotus ozbiljno razmišlja o proizvodnji SUV-a Glasine o dolasku Lotusovog SUV-a smo čuli već nekoliko puta, pojavile su se i skice koje nagoveštavaju njegov mogući izgled, a sada je konačno stigla i zvanična potvrda o tome da kompanija zaista razmišlja o proizvodnji ovakvog modela. Direktor Lotusa Jean-Marc Gales je u intervjuu za Automotive News rekao da kompanija namerava da se proširi i van segmenta sportskih automobila. ''Nismo vezani samo za sportske automobile koji čine prilično stabilno tržište. Ono što ubrzano raste jeste tržište SUV modela, posebno iz premium segmenta'', izjavio je Gales. Kada je reč o platformi SUV-a, Gales veruje da ona ne mora da bude potpuno od aluminijuma, baš kao što je slučaj sa Lotusovim sportskim automobilima. Lotus bi mogao da koristi platfomu kineske kompanije Geely za svoj prvi SUV, a najverovatniji kandidat je CMA platforma (Compact Modular Architecture) koju koristi i Volvo XC40. Naravno, bila bi značajno modifikovana, jer britanski proizvođač želi da nastavi tradiciju proizvodnje laganih vozila. Gales je već najavio da će SUV biti širi, niži i mnogo lakši od rivala. Novi Lotusovi modeli stižu 2020. godine, a da li će i SUV biti spreman do tada, još uvek nije poznato. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted March 21, 2018 Lotus fokusiran na stvaranje svog prvog SUV modela Britanski sportski brend Lotus, od prošle godine u vlasništvu kineske kompanije Geely, fokusiran je na stvaranje svog prvog SUV modela. Čelnici Lotusa su to potvrdili pre dva meseca, a već sada ističu da će to biti SUV sa najboljim upravljanjem u klasi. ''Prolaziće krivine kao ništa slično u segmentu. Ako tu omanemo, ceo projekat je omanuo'', rekao je izvršni direktor Lotusa Žan Mark Gales. Ranije je najavljeno da će Lotus za izradu svog prvog SUV koristiti platformu sestrinske kompanije Volvo, koja je takođe u vlasništvu Geely, a koja vlada SUV segmentom poslednjih godina. Kao osnova će poslužiti SPA platforma na kojoj su izgrađeni XC60 i XC90, što će ograničiti Lotus na četvorocilindarski motor. Automobil će biti lakši od dve tone, a britanski proizvođač ima ogromno iskustvo izvlačenja ozbiljne snage iz malih motora, pa se očekuje da SUV ima oko 400 KS. Lotus će u SUV segmentu na tržištu konkurisati Maserati Levanteu i Porsche Macanu. Na putevima se očekuje u naredne četiri godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted April 28, 2018 Lotus SUV ''puca'' i na luksuz, ne samo na performanse Premium automobilski proizvođači poslednjih godina sve više otimaju kupce ''high volume'' proizvođačima. To je trend koji nije ostao neprimećen i u Lotusu. Svoj prvi SUV predstaviće 2022., ali naglasak neće biti na sportskim performansama, već na luksuzu. Lotus je u vlasništvu kineskog Geelyja, kao i Volvo, a uz njihov kapital i tehnologiju Šveđana, plan im je, bar sa SUV-om, da uđu u segment premium vozila. Britanci su najavili da će njihov SUV imati manju masu od konkurencije, a da će luksuzom biti u najmanju ruku kao oni. Iz Lotusa najavljuju da je to tek početak njihove SUV ofanzive, i da će u budućnosti na tržištu nuditi nekoliko crossovera. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted August 10, 2018 Lotus planira dva krosovera Nije nikakva tajna da Lotus radi na svom prvom krosover modelu, ali novi izveštaji sugerišu da čelnici kompanije pored već najavljenog, razmišljaju o konstrukciji još jednog sličnog modela. Naime, detalja ima veoma malo, ali se navodi da Lotus planira da konstruiše krosovere koji će biti konkurenti modelima kao što su BMW X4 i Porsche Macan, kao i većim SUV modelima BMW X6 i Porsche Cayenne. Još uvek se ne zna koji će se model prvi pojaviti na tržištu, ali se zna da će se to desiti 2020. godine. Drugi model bi trebalo da stigne godinu dana nakon toga. Originalni plan kompanije Lotus je bio da na tim modelima radi sa kineskom kompanijom ''Goldstar Heavy Industrial'', ali se od toga odustalo nakon što je Geely grupacija postala vlasnik britnaskog proizvođača automobila. To će u velikoj meri uticati na razvoj i konstrukciju krosovera, s obzirom da je nekadašnji izvršni direktor kompanije Lotus, Žan-Mark Gejl medijima preneo informaciju da bi ti automobili mogli deliti neke svoje komponente, kao što su agregati i tehnologija autonomne vožnje, sa modelima kompanije Volvo, čiji je vlasnik takođe Geely grupacija. Međutim, uprkos tome, krosover modeli kompanije Lotus neće biti bazirani na SPA platformi, te uopšte neće ličiti na modele kompanije Volvo, naveo je Žan-Mark, i dodao je da će imati jedinstven stil, kako spolja, tako i unutar kabine. Još uvek nema nikakvih naznaka o tome kakve će performanse i mehaničku konfiguraciju imati ovi novi modeli kompanije Lotus, ali velike su šanse da će njih poketati hibridni sistem sa četvorocilindarskim agregatim kompanije Volvo. Međutim, pogosnke jedinice će biti naštimovane tako da proizvode veću snagu i bolje performanse. Naime, Žan-Mark Gejl je izjavio i da će jedan od tih krosover modela biti ''najlakši, najniži, a verovatno i najširi model u svojoj klasi, te da će se definitivno najbolje snalaziti na stazi''. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted October 4, 2020 Lotus Lambda SUV će se praviti u Kini Već duže vreme je poznato da Lotus priprema i SUV model kako bi povećao svoju ponudu i prodaju, a u međuvremenu su se pojavili neki novi detalji. Tako neki mediji navode da bi ovaj SUV trebalo da ponese naziv Lotus Lambda, kao i da će se bazirati na Volvo SPA Platformi koji već koriste XC60 i XC90. Lotus Lambda će navodno biti dugačak 4.900 mm i težak 2.200 kg, a u gami će imati benzinske motore, hibridnu kao i potpuno električnu verziju. Proizvodnja će se odvijati u Kini u Geely fabrici u Vuhanu, a ostaje da se vidi kada će početi njegova prodaja (i po kojoj ceni). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted November 9, 2020 Lotus Lambda na novom renderu Već duže vreme je poznato da Lotus priprema i SUV model kako bi povećao svoju ponudu i prodaju, a u međuvremenu su se pojavili neki novi detalji. Tako neki mediji navode da bi ovaj SUV trebalo da ponese naziv Lotus Lambda, kao i da će se bazirati na Volvo SPA Platformi koji već koriste XC60 i XC90. Lotus Lambda će navodno biti dugačak 4.900 mm i težak 2.200 kg, a u gami će imati benzinske motore, hibridnu kao i potpuno električnu verziju. Proizvodnja će se odvijati u Kini, i to u Geely fabrici u Vuhanu, a ostaje da se vidi kada će početi njegova prodaja (i po kojoj ceni). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 21, 2022 Lotus Lambda SUV Lotus je još u avgustu prošle godine potvrdio četiri nova električna modela koji će se na tržištu naći između 2022. i 2026. godine. Ova britanska marka (ali u vlasništvu kineske kompanije Geely) će po najavama uskoro završiti i izgradnju svoje nove fabrike u kineskom Vuhanu, gde će se proizvoditi njihova nova električna vozila za globalno tržište. Svi budući električni Lotusovi modeli će se bazirati na novoj platformi, koja može da bude baza za vozila do E segmenta, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.889 mm do 3.100 mm. Za sada je saopšteno da će novi električni modeli imati baterije od 92 do 120 kWh, sa 800V tehnologijom, kao i da će ubrzanje od 0 od 100 km/h kod nekih od njih iznositi i manje od 3 sekunde. Sve će početi sa ovim SUV modelom iz E segmenta (interne oznake Type 132 ali bi mogao da ponese naziv Lambda), koji je sada otkriven na ovim procurelim slikama, a čija prodaja bi trebalo da startuje krajem 2022. godine. Tokom 2023. godine stiže i njegova verzija coupe sa četvora vrata (Type 133). Lambdu će između ostalog odlikovati aktivna aerodinamika i LIDAR sistem, dok više detalja tek sledi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted March 4, 2022 Lotus SUV krajem marta Lotus je još u avgustu prošle godine potvrdio četiri nova električna modela koji će se na tržištu naći između 2022. i 2026. godine. Prvi među njima će biti SUV (interne oznake Type 132 ali bi mogao da ponese naziv Lambda) koji će po novim vestima premijeru imati 29. marta ove godine. Ova britanska marka (ali u vlasništvu kineske kompanije Geely) će u svojoj novoj fabrici u kineskom Vuhanu proizvoditi električna vozila za globalno tržište. Svi budući električni Lotusovi modeli će se bazirati na novoj platformi, koja može da bude baza za vozila do E segmenta, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.889 mm do 3.100 mm. Za sada je saopšteno da će novi električni modeli imati baterije od 92 do 120 kWh, sa 800V tehnologijom, kao i da će ubrzanje od 0 od 100 km/h kod nekih od njih iznositi i manje od 3 sekunde. Sve će dakle početi sa ovim SUV modelom iz E segmenta koji je nedavno već otkriven sa par procurelih slika, a čija prodaja bi trebalo da startuje krajem 2022. godine. Tokom 2023. godine stiže i njegova verzija coupe sa četvora vrata (Type 133). Lotus SUV će između ostalog odlikovati aktivna aerodinamika i LIDAR sistem, dok više detalja tek sledi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted March 9, 2022 Lotus SUV na patentnim renderima Lotus je još ranije potvrdio da će 29. marta prikazati svoj prvi SUV (interne oznake Type 132 ali bi mogao da ponese naziv Lambda), koji je sada osvanuo i na ovim procurelim patentnim renderima. Nešto više o Lotusovom SUV-u možete pročitati u postovima iznad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted March 27, 2022 Ponovo najavljen Lotus SUV Lotus nas sa novim videom podseća da će premijera njihovog SUV modela biti održana 29. marta: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted March 28, 2022 Električni Lotus SUV se zove Eletre Lotus je još u avgustu prošle godine potvrdio četiri nova električna modela koji će se na tržištu naći između 2022. i 2026. godine. Prvi među njima će biti SUV nazvan Eletre (do sada poznat pod internom oznakom Type 132), koji će zvaničnu premijeru imati sutra. Ova britanska marka (u vlasništvu kineske kompanije Geely) će u svojoj novoj fabrici u kineskom Vuhanu proizvoditi električna vozila za globalno tržište. Svi budući električni Lotusovi modeli će se bazirati na novoj platformi, koja može da bude baza za vozila do E segmenta, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.889 mm do 3.100 mm. Za sada je saopšteno da će novi električni modeli imati baterije od 92 do 120 kWh, sa 800V tehnologijom, kao i da će ubrzanje od 0 od 100 km/h kod nekih od njih iznositi i manje od 3 sekunde. Sve će dakle početi sa ovim SUV modelom iz E segmenta koji je nedavno već otkriven sa par procurelih slika, a čija prodaja bi trebalo da startuje krajem 2022. godine. Tokom 2023. godine stiže i njegova verzija coupe sa četvora vrata (Type 133). Lotus SUV će između ostalog odlikovati aktivna aerodinamika i LIDAR sistem, dok više detalja tek sledi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted March 29, 2022 Lotus Eletre na prvim slikama Lotus je još u avgustu prošle godine potvrdio četiri nova električna modela koji će se na tržištu naći između 2022. i 2026. godine. Prvi među njima će biti SUV nazvan Eletre (do sada poznat pod internom oznakom Type 132), koji će zvaničnu premijeru imati večeras. Ova britanska marka (u vlasništvu kineske kompanije Geely) će u svojoj novoj fabrici u kineskom Vuhanu proizvoditi električna vozila za globalno tržište. Svi budući električni Lotusovi modeli će se bazirati na novoj platformi, koja može da bude baza za vozila do E segmenta, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.889 mm do 3.100 mm. Za sada je saopšteno da će novi električni modeli imati baterije od 92 do 120 kWh, sa 800V tehnologijom, kao i da će ubrzanje od 0 od 100 km/h kod nekih od njih iznositi i manje od 3 sekunde. Sve će dakle početi sa ovim SUV modelom iz E segmenta koji će se praviti u Kini, a čija prodaja bi trebalo da startuje krajem 2022. godine. Tokom 2023. stiže i njegova verzija coupe sa četvora vrata (Type 133). Lotus SUV će između ostalog odlikovati aktivna aerodinamika i Lidar sistem. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted April 2, 2022 AutoTrader: Lotus Eletre Prvi Lotus ikada koji je potpuno električni, i koji ima 4 vrata, i koji je SUV... i prvi ikada koji se ne pravi u Britaniji nego u Kini. Prosto, nema mnogo kupaca sportskih automobila, pa je Lotus odlučio da sedne u komercijalni voz i napravi ono što se prodaje kao ludo poslednjih 10 godina - SUV: Carfection: Autogefuhl: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted October 26, 2022 Lotus Eletre: novi detalji i cene Lotus je prvo krajem marta otkrio svoj SUV nazvan Eletre (ranije poznat pod internom oznakom Type 132), a u međuvremenu je saopštio dodatne detalje i cene. Kako je ranije najavljeno, ova britanska marka (ali u vlasništvu kompanije Geely) će u svojoj novoj fabrici u kineskom Vuhanu proizvoditi električna vozila za globalno tržište. Svi budući električni Lotusovi modeli će se bazirati na novoj platformi, koja može da bude baza za vozila do E segmenta, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.889 mm do 3.100 mm. Sve počinje ovim SUV modelom čija prodaja kreće tokom 2023. godine. Eletre je dugačak 5.105 mm, visok 1.630 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 3.019 mm, dok je zapremina prtljažnika pozadi 400 litara (plus 77 litara napred). Domet sa jednim punjenjem baterija od 112 kWh iznosi od 490 km do 600 km (u zavisnosti od verzije), pri čemu punjenje do 80% kapaciteta traje 20 minuta. Lotus SUV će između ostalog odlikovati aktivna aerodinamika, LIDAR sistem, tri digitalna displeja, kao i izbor između verzija sa četiri ili pet sedišta. Osnovna verzija Eletre startuje po ceni od 89.500 funti (102.705 evra), a dolazi sa 603KS, dometom od 600 km, najvećom brzinom od 257 km/h i ubrzanjem do 100 km/h u trajanju od 4.5 sekundi. Standardna oprema uključuje aktivno vazdušno vešanje, torque vectoring, aktivnu prednju masku, LED farove, set točkova od 22 inča, el. podesiva sedišta, četvorozonsku kontrolou klime, Apple CarPlay i Android Auto, kao i audio sistem sa 15 zvučnika i infotainment sistem od 15.1 inča. Eletre S (takođe sa 603KS) košta 104.500 funti (119.920 evra), pri čemu ima dodatnu opremu, uključujući KEF Reference audio sistem od 2160 vati i sa 23 zvučnika, kao i aktivni zadnji spojler. Na vrhu je Eletre R sa 905KS (košta 120.000 funti ili 137.705 evra), a koji do 100 km/h ubrzava za 2.95 sekundi i može do maksimalnih 265 km/h (domet je 490 km). Ova verzija takođe dobija dinamički paket, za koji Lotus kaže da uključuje inteligentnu kontrolu protiv prevrtanja i aktivno upravljanje zadnjim točkovima. Treba napomenuti da sve tri verzije Eletre imaju pogon na sva četiri točka. Isporuke prvih primeraka po sadašnjim najavama treba da počnu u prvoj polovini 2023. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted July 14, 2023 AutoExpress: Lotus Eletre Potpuno električni Lotus sa 600 konja i pogonom na sve točkove, dizajn očigledno inspirisan Lamborghini Urusom - sve u svemu Lotus kakav do sada nikada nije bio: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 3, 2024 PetrolPed: Lotus Eletre R Da li će ovaj automobil spasiti Lotus? Brojke su mu impresivne - postoje 3 verzije Eletre, a najveće cifre ima Eletre R. Ovaj potpuno električni SUV od 900 konjskih snaga hvata stotku posle samo 2.9 sekundi: Quote Share this post Link to post Share on other sites