neshaoct 9664 Posted April 27, 2018 Kada se priča o cenama u MotoGP klasi uglavnom se polemiše o tome koliko košta motocikl, kočnice, plate vozača. Međutim ovih dana je procurela vest o ceni guma u najprestižnijoj klasi. Michelin poslednjih par godina snabdeva MotoGP klasu gumama. Ove gume su izuzetno specifične i moraju da izdrže sile koje proizvode mašine koje raspolažu snagom od 260 KS. Radna temperatura koju proizvode gume u MotoGP (u suvim uslovima) iznosi 120 stepeni celzijusa za zadnju i 100 stepeni celzijusa za prednju gumu. Pri tome ove gume moraju da izdrže trku dugu približno 120 kilometara. Cena zadnje gume košta oko 900 eura dok prednja guma košta oko 450 eura. Na većini trka svih 24 vozača za jedan trkački vikend potroše najmanje 200 guma. Ako pomnožimo tu cifru sa cenama dobijemo troškove od 300.000 eura po trkačkom vikendu samo za gume ili oko 5.7 miliona eura po sezoni. Troškovi putovanja i plate Michelinovih tehničara po sezoni koštaju dodatnih 2.5 miliona eura. Michelin od timova ili organizatora šampionata DORNA-e ne dobija nikakvu novčanu nadoknadu i sve troškove snosi Michelin fabrika. Mnogi se zapituju zašto Michelin toliko novca ulaže a ne dobija ništa zauzvrat? Razvojem guma za MotoGP klasu imaju najbolje moguće okruženje za testiranje i razvoj novih tehnologija koje se kasnije koriste u proizvodnji guma za svakodnevnu upotrebu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted July 24, 2019 Novi Michelin pneumatik za brži MotoGP od 2020. godine Michelin planira da smanji vremena krugova za oko pola sekunde u toku naredne sezone i to na nekim od staza u kalendaru. Od 19 runda u premijernoj klasi, čak 9 najboljih vremena je postavljeno 2016. godine, tj. kada je Bridgestone bio dobavljač pneumatika. Te runde su: Argentina, Tekstas, Muđelo, Asen, Brno, Aragon, Motegi, Filip Ajlend i Sepang. Michelin zadnji pneumatik za 2020. je namenski dizajniran da poveća perfromanse, što je i pokazao u kaciji na testu u Barseloni. ''Cilj je bio povećati prijanjaje. 18 vozača je probalo novi pneumatik i svih 18 je reklo da pneumatik ima poboljšane performanse'', izjavio je Pjero Taramaso iz kompanije Michelin. ''Neki od vozača su poboljšali svoja vremena za 0.2 sekunde, dok ima i onih čiji rezultati su bili bolji za 0.8 sekundi. U proseku to poboljšanje iznosi 0.4-0.5 sekundi, što je naš cilj. Sve ispod toga je nezadovoljavajuće.'' I novi pneumatik nastavlja trend sve mekših MotoGP pneumatika. ''Sa novom tehnologijom dobijamo poboljšano prijanjanje i stalan nivo performansi, što znači da će pneumatik biti mekši od prošlogodišnjeg'', naglasio je Tomaso. Naredni zvanični MotoGP test će biti vožen nakon trke u Brnu, narednog meseca. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites