Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Argentina 2018.

Recommended Posts

Ispitom ''shakedown'' najavljene velike borbe na makadamu

 

rally arg.jpg

 

Uvodni ispit relija Argentina 2018. takozvani ''shakedown'', koji još traje najavio je čini se veliku borbu pre svega vozača Citroena i Hyundaija, a svima je jasno da će se i prvi vozač Forda umešati u trci za podijum. Isto se može reći i za uzdanice Toyote. Zvanični i petostruki prvak sveta, 34. godišnji Sebastien Ožie nikada nije pobedio u Argentini. Bio je više puta na podijumu, ali mu pobeda u zemlji ''Dakar relija'' nedostaje. Francuskim reli navijačima je Argentina ipak donela puno radosti jer je Sebastien Loeb jedini čovek na svetu koji je u Argentini, na WRC-u, pobeđivao čak osam puta, a Citroen je slavio na prvom mestu deset puta.

U generalnom poretku ovogodišnjeg reli šampionata sveta, Ožie je ostvario već tri pobede i ima prednost u odnosu na Belgijanca Nujvila 17 bodova, ali valja podsetiti da su u Argentini prošle i predprošle godine pobedjivali asovi Hyundaija, Nujvil i Padon. Prošlogodišnji reli u Argentini doneo je neverovatan rezultat. Posle mnoštva brzinskih ispita po makadamu, kamenju i prašini Tijeri Nujvil je pobedio Elfina Evansa za nekoliko desetinki. Teško je i zamisliti toliko malu razliku posle oko 350 pređenih kilometara. Faktički, to je razlika debljine branika. 

Uspehu u Argentini sa pravom se nada i odlični Irac Kris Mik, veteran koji je na protreklom reliju u Korzici bio veoma dobar, ali ga je greška suvozača i pogrešno pročitana zakrivljenost krivine dovela do izletanja u šiblje i gubljenja previše vremena. Možda ste i videli kako je suvozač Kris Mika, Paul Nagle pred kamerama priznao da je izletanje Citroena C3 njegova greška. Podsetimo de je Kris Mik 2015. godine pobedio u Argentini.

 

Na uvodnom ispitu koji nije takmičarskog karaktera već samo probnog, sa finalnom proverom podešavanja automobila…najbolji su bili Latvala (pobedio u Argentini 2014. godine) sa Toyotom, Kris Mik sa Citroenom i Ot Tanak sa Toyotom. Prvi zvanični brzinski ispit uslediće u četvrtak uveče u 19.08 po lokalnom vremenu (po našem vremenu to je 5 sati kasnije, dakle u petak, prvih par minuta novog dana). U petak 27.4.2018. planirano je još 7 ispita, u subotu takođe 7, i u nedelju poslednja 3, sa finalnim ''power stage'' koji donosi dodatne bodove. Ukupno 18 brzinskih ispita, ili 358.25 km. Pred nama je sasvim sigurno još jedan sjajan reli najboljih automobilista sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak na čelu, za delić ispred Mikelsena i Mika

 

argentina rally.jpg

 

Vreme u Argentini je sada vrlo slično ovom našem u Srbiji, ili možda bolje reći na Balkanu. Temperatura vazduha preko 20 stepeni, centralni deo Argentine, brda iznad lepe Kordobe, gde su dve godine boravili učesnici ''Dakar relija''. Iako su takmičari najvećeg maratona od svih relija vozili po običaju van puteva, i ove staze kuda prolazi mali WRC karavan nisu mnogo bolje. Najbolji majstori relija u stvari ne mogu da biraju putanje kao njihove Dakar kolege već su prinuđeni da sa punim gasom prolaze makadamske krivine prepune kamenja, neki put i povećih komada koji su smrt za pneumatike. Usput rečeno, makadam je pri velikim brzinama klizaviji od leda, a gume za takvu podlogu vrlo brzo ostaju bez onih kanala i onda je vožnja baš pravi curkus.

 

Svi već dobro znate da je reč o vanserijskim automobilima, sa mašinama od 380 KS i vozilima koja imaju samo 1.200 kg. Na reliju Argentina završen je prvi krug, a posle ispita broj 5, taj krug će se opet voziti. Reč je o brzinskim ispitima od 16.65 km. zatim od 33.58 km. i o ispitu od 23.85 km. Prvi makadam, ili ispit 2 je pripao Ožieu u Fordu, koji je poleteo ispred Mikelsena u Hyundaiju i Latvale sa Toyotom, dok je Tanak sa Toyotom skliznuo sa puta i izgubio nekih 20 sekundi. Sledeći ispit je doneo potpunu promenu. Bljesnuo je Tanak verovatno ljut na sebe zbog prethodne greške, pa je sa više smelosti došao do prve pobede. Zbog izgleda polomljenog vešanja na sred prašnjavog puta je stao Latvala sa Toyotom. Ot Tanak je dobio i ispit broj 4 dok je Norvežanin Mikelsen u ukupnom zbiru uspeo da se nađe na vrhu.

 

Razlike među najbržih 5 vozača su još uvek male. Sebastien Ožie startuje prvi i u prvom krugu je čistio put, ali sada sledi repriza pa će svima biti isto. Sjajan je, bar za sada, Kris Mik u Citroenu. Trenutno je ne trećoj poziciji, a 1.4 sekunde iza njega je petostruki prvak sveta Sebastien Ožie, koji žarko želi prvi trijumf. Reli u Arentini je počeo i teče onako kako se i pretpostavljalo. Prognoze o pobedniku su praktično nemoguće, jer samo jedan gumi defekt može da promeša karte. Danas (subota) na programu je 7 brzinskih ispita, dva puta se vozi po 40.48 kilometara, a u nedelju sledi finale i poslednja 3 ispita.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak blizu pobede, 17. godišnji Rovanpera oduševio

 

OttTanak-Argentina-2018.jpg

 

Nekada su naši majstori relija pobedu na makadamu smatrali vrhunskim dometom, a i danas se trijumf na zemljanoj podlozi, prepunoj rupa, visokih prevoja (hupsera), kamenja i prašine smatra za nešto specifično i vrhunsko. Zaista, kada pogledate rezultate relija u Agentini, na kojem je posle 15 ispita (od ukupno 18) možda već odlučen poredak na podijumu, i kada analizirate vremena koja je ostvarila posada Toyote Yaris WRC, Ot tanak-Martin Jerveoja, možete uočiti da je Estonac Tanak u pravom šampionskom zanosu i da je ovog vikenda baš mnogo bolji od ostalih. Ot Tanak je, sećate se, prošle godine bio timski partner Ožieu u M-Sportu, sa Fordom, a u ovoj sezoni je u Toyoti. Krenuo je vrlo dobro, ima tri druga mesta, a u srcu Argentine sve mu ide perfektno. Do pobede, treće u njegovoj karijeri, dele ga još samo tri ispita a razlika koju je stekao  - 46.5 sekundi, je za pojmove skoro nedostižna. Naravno, na preostalim putevima kod argentinske Kordobe čeka ga težak zadatak, nadamo se bez oštrog i velikog kamenja koje kida gume.

 

Veliki kamen na sred puta pri punoj brzini nije mogao da izbegne Irac Kris Mik, sjajan vozač Citroena C3 WRC, kome je sreća potpuno okrenula leđa. Posle ispita broj 14 zauzimao je 3. mesto, bio je više puta brži od svetskog prvaka Sebastiena Ožiea, ali za promenu točka je potrošio nešto više od 2 minuta i u plasmanu je pao na 8. mesto. Sreću nije imao ni njegov timski kolega i zemljak Kreg Brin. Na jednom povećem prevoju gde svi poleću u vazduh, nije uspeo da postavi upravljač u pravi položaj i prilikom doskoka je usledilo izletanje u jarak i havarija. Na poslednjem subotnjem brzincu, na maratonskom putu od 40.48 km. u niskom letu je kao najbrži  kroz cilj prošao Španac Dani Sordo u Hyundaiju i30 Coupe WRC, i sada se nalazi na odličnoj 3. poziciji u generalnom. U finišu relija, sigurno se drži i Belgijanac Tijeri Nujvil, takođe u automobilu Hyundai, i zauzima drugu poziciju u generalnom. Sebastienu Ožieu u Argentini ništa ne polazi za rukom. Kasni za liderom Tanakom čak skoro 2 minuta i svestan je da od toliko željene pobede u Južnoj Americi nema ama baš ništa. Nada se osvajanju bodova na poslednjem ispitu ''power stage'' i zato čuva auto za finiš. U nedelju, u 17:18 časova po našem vremenu, počinje poslednji 18. ispit relija u Argentini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ot Tanak pobedio, teško prevrtanje Rovanpere

 

Tanak-Argentina-2018.jpg

 

Težak makadamski reli u Argentini je najzad završen. Šampanjac su otvorili Ot Tanak i njegov suvozač Martin Jerveoja, kao i mnogobrojni članovi tima Toyota. Tanak je zabeležio prvu ovogodišnju pobedu i treću u karijeri, a Toyota svoj prvi veliki trijumf u aktuelnoj sezoni. Estonac Ot Tanak je ubedljivo ali i mudro stigao do velikog uspeha. Iza sebe je ostavio celu elitu čak za 37.7 sekundi. Školski racionalno je priveo kraju finiš napornog makadamskog relija, znajući kada treba popustiti jurnjavu zarad sigurne završnice. Na poslednjem ispitu nije želeo da rizikuje preterano, pa je zauzeo 4. mesto, ali zato je u ukupnom poretku slavio, i u Južnoj Americi osvojio 25+2 boda, dakle ukupno 27 i tako zadržao treće mesto u šampionatu sveta 2018. godine posle 5 relija.

WRC je zapravo kao i život. Neko bljesne i doživi pravu sreću, a nekome sve krene naopačke i nađe se baš u nezavidnom položaju. Oni koji su na relijima doživeli teže prevrtanje i to u trenucima kada su pomislili da im je najveći uspeh pred vratima, vrlo dobro znaju kakav je to užasan i deprimirajući osećaj.

 

skoda argentina.jpg

 

Teško i višestruko prevrtanje na 17. ispitu, dakle na pretposlednjem brzincu imao je neverovatno talentovani i hrabri Finac, 17. godišnji Kale Rovanpera. Već znate da je u subotu vozio brzo i precizno, zasenio je konkurenciju u klasi WRC2 i zaseo na čelo svoje kategorije. Na pomenutom brzincu na jednom prašnjavom i klizavom pravcu, na ulasku u neko naseljeno mesto i pred publikom, Škoda Fabia R5 je poletela u vazduh i onda je usledilo višestruko prevrtanje posade sa brojem 35. Srećom izbegli su udarac u obližnja stabla, ali su pri kraju tumbanja totalno demolirali jedan automobil parkiran pokraj staze. Škoda Rovanpere, vidi se na slici, nije oštećena sa strane, što ukazuje da su vozač i suvozač prošla bez težih povreda i da je reli kavez (''rol bar'') opravdao ulogu. Šteta, velika šteta, ali, to je samo uobičajeni reli maler i priča kroz koju su svi prošli više puta.

 

Na poslednjem brzinskom ispitu ''power stage'' koji prvoj petorici donosi bodove, na ispitu koji je imao naziv ''El Condor'', kao istoimena južnoamerička ptica Kondor, na stazi od 16.43 km. poleteo je perfektni Belgijanac Tijeri Nujvil, inače jedini eks as koji i van relija koristi naočare. Bio je brži od svih pa i od svetskog prvaka Ožiea, kojeg je ostavio za pola sekunde. Kao treći se plasirao Mikelsen, četvrti je bio Tanak, a peti Kris Mik. Posle 5 relija ove sezone, zvanični svetski prvak Sebastien Ožie je zadržao prvo mesto sa 100 bodova, prati ga Nujvil sa 90, treći je Tanak sa 72, četvrti Mikelsen sa 54 poena.

 

Generalni poredak relija Argentina 2018. godine:

1. Tanak - Toyota

2. Nujvil - Hyundai +37.7 s

3. Sordo - Hyundai +1.57.7 min.

4. Ožie - Ford +1.58.6

5. Mikelsen - Hyundai +2.02.6

6. Evans - Ford +3.06.3

7. Mik - Citroen +3.25.7

8. Lapi - Toyota +4.32.6

9. Suninen - Ford + 5.38.6

10. Tidemand (WRC 2) - Škoda +12.15.8

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...