Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Azerbejdžan 2018

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 2018 AZERBAIJAN GRAND PRIX 

Lokacija: Baku Street Circuit, Baku, Azerbejdžan

Datum: 27.-29. april 2018.

 

VN-Azerbejd%C5%BEana.png

 

Broj krugova:     51
Dužina staze:     6.003 km
Dužina trke:        306.049 km
Broj trka:             1
Prva trka:             2017.
Najviše pobeda:

Daniel Ricciardo /1/
Red Bull /1/

 

Projekat održavanja F1 trke u Azerbejdžanu je započet pod nazivom VN Evrope koja do 2017. tri godine za redom nije bila na kalendaru F1.

Konfiguraciju staze koja je duga šest kilometara i koja se vozi u smeru suprotnom kazaljke na satu je dizajnirao Herman Tilke. Startna linija će biti uporedo sa Azadliq Trgom. Staza potom pravi petlju oko zgrade vlade i potom skreće na zapad prema Maiden Tornju. Na ovom mestu je planirano da staza ima blagi uspon nakon šega će praviti obilazak oko Starog grada. Posle ove sekcije sledi pravac od 2.2km duž Neftchilar Avennije i povratak na ciljnu liniju.

 

Barriers_in_Baku_for_Formula_1_Grand_Prox_2016-300x217.jpg  Start_backshot_Baku_2016-300x217.jpg

 

Ovo je najbrža ulična staza na svetu, a ima i drugi po dužini pravac na kalendaru, odmah nakon staze Spa Francorchamps. Krugovi na ovoj stazi u bolidima Formule 1 iznose oko 1m40s.

Prva trka na ulicama Bakua održana je 19. juna 2016. a pobedu je odneo Nico Rosberg u Mercedesu ispred Vettela u Ferrariju i Pereza u Force Indiji.

Već naredne godine, VN Evrope ponovo nestaje sa kalendara, ali staza u Azerbejdžanu ostaje kao jedna od trka. Od tog momenta događaj nosi naziv Velika Nagrada Azerbejdžana, a kao prvi pobednik trke pod tim imenom ostaće upisan Daniel Ricciardo u Red Bullu.

 

Preuzeto sa: f1-serbia.com

 

1498226113913.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

TECH INSIGHT - kako se Mercedes prilagodjava jedinstvenim izazovima u Bakuu?

 

Kako ce Mercedes odgovoriti na izazov najbrze ulicne staze na svetu? "Pokazujući svoje zube", objašnjava Mark Hughes...
Slikovita staza u Bakuu je jedinstvena na mnogo načina - ne samo zbog toga što je glavni dvokilometarski pravac koji prolazi pored Kaspijskog mora najduži u celoj F1 sezoni.

U pripremi za ovaj konkretan izazov, Mercedes je za Azerbejdzan ispitivao specificno zadnje krilo jos tokom treninga u Kini - sa centralnom sekcijom u obliku kašike i karakteristicnim izreckanim delom koji generise vrtlozenje, na zadnjoj ivici glavnog profila spojlera. Ovaj dizajn se može videti na sledecoj slici, sa leve strane:

 

1524761746305.jpg

 

Redukovani deo spojlera prema spoljašnjim krajevima smanjuje otpor vazduha. Takođe će smanjiti i downforce - ali gledano teoretski, konkretno za stazu u Bakuu, sa tim bi trebalo da se dobije na vremenu, u odnosu na koriscenje sistema za smanjenje otpora, a sve zbog dugačkog pravca na stazi.

Izreckani profil koji je postavljen na donjem delu zadnjeg spojlera povecace vrtlozenje vazduha u tom delu, na taj nacin pokušavajući da povrati deo izgubljenog downforce-a, zbog uzih spoljnih ivica. Spojler je testiran u Sangaju, ali nije bio namenjen za koriscenje na toj trci, već je to bila jos jedna provera za narednu trku u Bakuu.

 

Slican nazubljeni donji deo spojlera Mercedes je ispitivao tokom testiranja u Abu Dabiju krajem 2016. godine (model sa desne strane na prethodnoj slici), ali do sada nije koriscen na samim trkama.

 

Hoće li im ovo resenje dati prednost ovog vikenda - ostaje da se vidi.

 

 

Preuzeto sa: formula1.com/en/latest/technical/2018/4

Share this post


Link to post
Share on other sites

da Kimi nije imao gresku i sa sve kontrom na kraju bio 6ti,a polpoziciju uzeo Vetel odlicnom voznjom,jos na pocetku Q3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost, imao je preko 2 desetinke prednosti na kraju drugog sektora, na kraju je to bilo u plusu oko sekunde. Presirok izlaz i krivine i kontra su ga kostale oko 1.3 sec...

 

Vettel kreće prvi u Bakuu, Raikkonen ispustio pol-poziciju

 

320562.jpg

 

Tokom celog prvog dela kvalifikacija je na stazi bila velika gužva. Na početku su viđene i brojne greške, a prva žrtva je bio Romain Grosjean kome je nakon jednog izletanja otkazao menjač, pa je on nakon samo nekoliko minuta od početka završio kvalifikacije. Na čelu je od samog starta Temo diktirao Raikkonen. On je tokom prvih osamnaest minuta postepeno popravljao svoje vreme, a na kraju je najbolji krug iznosio 1m42.538s. To je bilo desetinku bolje od Vesrstappena i desetinku ipo od Hamiltona. Odličan u prvom delu je bio Esteban Ocon koji je završio na šestom mestu ispred Bottasa. Na kraju su pored Ranije eliminisanog Grosjeana od daljeg učešća u kvalifikacijama morali da se oproste Vandoorne, Gasly, Ericsson i Hartley.

 

Kao što je bilo očekivano, većina vozača je u Q2 krenula na super-mekim gumama. Vodeći uglavnom nisu imali problema, ali je sredinom drugog dela grešku u svom brzom krugu napravio Raikkonen. On je tom prilikom uništio jedini set super-meke gume koju je imao, pa je u finišu sesije morao da izađe na stazu na ultra-mekoj komponenti. To mu je omogućilo i da postavi najbolje vreme od 1m42.510s, ali je i značilo da će sutra biti jedini od vozača iz vodećih timova koji će krenuti u trku na gumi koja se prilično brzo troši. Iza njih se vodila velika borba za prvih deset. Malo je falilo da dođe do velikog iznenađenja pošto je Ricciardo završio kao deseti, samo desetinku ispred Strolla u Williamsu. Pored kanađanina, od borbe u Q3 su se oprostili njegov timski kolega Sirotkin, Alonso, Leclerc i Magnussen. Poslednjih dvanaest minuta je počelo fantastičnim krugovima vodećih timova. Vettel se kao i na trećem treningu izdvojio od ostalih sa vremenom 1m41.498s, koje je bilo tri ipo desetinke brže od Hamiltonovog i četiri ipo od Bottasovog.

 

U drugom pokušaju Mercedesovi i Red Bullovi vozači nisu mogli da pariraju Vettela, ali je Raikkonen postavio fantastična vremena u prva dva sektora i delovalo je da će Finac doći do svoje prve pol pozicije u sezoni. Međutim, on je u poslednjoj krivini otišao preširoko i izgubio puno vremena pa je tako nasledio lošeg kruga i u prvom pokušaju završio teka kao šesti. Hamilton i Bottas su na kraju bili najbliži Vettelu, dok su četvrto i peto mesto pripali Ricciardo i Verstappenu. Ocon i Perez su zauzeli sedmo i osmo mesto za Force Indiju, dok su poslednje dve pozicije u prvih deset pripale Hulkenbergu i Sainzu.

 

20180428_140822041_iOS.jpg

 

Preuzeto sa: f1-serbia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulična staza je u pitanju, sve je neizvesno. Očekujem više izlazaka SC-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, silenci said:

da Kimi nije imao gresku i sa sve kontrom na kraju bio 6ti,a polpoziciju uzeo Vetel odlicnom voznjom,jos na pocetku Q3

Dzabe mu sve postoji neka brzina u kvalifikacijama ali i to zezne kad je najbitnije u trci nema napretka uglavnom soliranje šteta nekad je stalno napadao, forsirao voleo sam da ga gledam.Biće danas lepa trka zadnje 2 super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel zasluzen pol, covek je na trecem treningu bio brzi od svih i to bas bas dosta. U drugom i trecem sektoru nadoknadjuje sve i pravi razliku. Samo da ne bude nekih incidenata pa opet SC da utice na trku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bum,tras, karambol uglavnom nije bila dosadna trka 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dodao YT link

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam gledao trku:crybaby:,al sam zato veceras gledao najvaznije dogadjaje trke,a vozaci redbula su vozaci dana,a greska vetela na kocenju kostala ga pobede,al nisam video na kraju ga vozac Force Indie obisao i tako zavrsio kao 4ti i dobro sto je botasu pukla guma,inace bi on pobedio,al Kimi veze samo podijume,al neda mu se da pobedi

 

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tragičar dana je Botas, najveći kreten OPET Max, a u prvoj polovini trke Reno je briljirao.
Grožana ne kapiram, a bio je na lepom mestu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, werp690 said:

Perez i Force India su zavrsili treci.Otkud podatak da je kaznjen? 

a bio je pod istragom nesto oko DRSa,al je sve kako treba,pa je ipak na kraju treci

onaj max bas postao divljak,samo neka se lupa na svakoj trci,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste Maks uvek na ivici sa voznjom ali ovde apsolutno krivim Rikarda za  udes.Maks branio poziciju dok se Rikardo zaleteo kao idiot,kasno kocenje i cist udarac otpozadi.Kako je Verstapen kriv ovde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, vicent said:
Ma neka se on lupa. Ali uvek sjebe još nekoga.

U ovom slučaju konkretno, indirektno je sjeban Vettel
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, werp690 said:
Jeste Maks uvek na ivici sa voznjom ali ovde apsolutno krivim Rikarda za  udes.Maks branio poziciju dok se Rikardo zaleteo kao idiot,kasno kocenje i cist udarac otpozadi.Kako je Verstapen kriv ovde?

Kako bre nije kriv, pa menjao pravac više puta, praktično ga je sprečio da ga obiđe. I šta uopšte znači " brani poziciju". Ja bi to kažnjavao !
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pravilima sme da menja pravac...Zatvorio desnu stranu i vratio se na idealnu putanju pred krivinu...Cista,ali cista greska Rikarda i izbacio je oba Red Bula iz trke....Znaci da brani svoju 4 poziciju i nije u nikakvoj obavezi da propusti bilo koga ispred sebe.Zasto bi kaznjavao? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravac sme samo jednom da se promeni a ne da šavrlja levo desno.
Da je se samo izmestio levo da brani unutrašnju stranu krivine, to bi bilo OK. Sve drugo nije čisto.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa menjao je pravac vise puta,Rikardo mu je bio u firungu,obisao bi ga da debil nije isao cik cak ,kocio i Rikardo ga je samo pokupio

a da ukinuta je ta zabrana za menjanje pravca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardova greska 100 posto..Maks je jednom promenio pravac i vratio se na svoju putanju(inace moze da se brani i vise puta) Rikardo ovde nije bio ni jednog momenta ispred Maksa ni za jedan milimetar.Nego se zaleteo kao pocetnik i samo svojom greskom izbacio oba red bula.Sto nije nastavio spoljnom stranom,pa ako ne moze,kocnica..Nego timski kolega,pustice me,stariji sam ili sta vec,dodao gas kao manijak i eto..Nista Maks ovde nije kriv...Mislim mozete da volite Maksa ili ne,ali sve se vidi na snimku.Sto bi rekli "Nije drzao odstojanje" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lauda: Ferstapen je 70% kriv za udes sa Rikardom

 

179424-ferstapen.jpg

 

Neizvršni direktor Mercedesa Niki Lauda rekao je da veruje da veću krivicu za udes tokom Velike nagrade Azerbejdžana snosi Maks Ferstapen, nego njegov timski kolega iz Red Bula Danijel Rikardo. Četvrta trka sezone bila je gotova za obojicu vozača austrijskog tima u istom trenutku, pošto je Rikardo udario Ferstapena pri kočenju pred ulazak u prvu krivinu. Prethodno su njih dvojica imali nekoliko kontakata, a mladi Holanđanin je nekoliko puta blokirao pokušaje napada svog timskog kolege. Svetska automobilska federacija nije kaznila nijednog od njih dvojice zbog incidenta, ali su obojica dobili opomene.

 

I dok je Lauda priznao da je Rikardo delimično kriv za ono što se desilo, naglasio je da je veća odgovornost na Ferstapenu. Kada ga je šef ekipe Mercedesa Toto Volf tokom konferencije šta bi uradio da je na čelu Red Bula, Lauda se prvobitno našalio: ''Otišao bih kući i plakao'', a zatim je nastavio: ''Moje mišljenje je da je Ferstapen 70 odsto kriv, a Rikardo 30 odsto. Ako se vi konstantno pomerate ka njemu sve vreme, šta jadničak može da radi''. Incident između Rikarda i Ferstapena je na konferenciji za medije šefova Mercedesa pomenut u kontekstu toga da je nemački tim imao sličan problem dok su timske kolege bili Luis Hamilton i Niko Rozberg. Lauda je nagovestio da bi Red Bul mogao da iskoristi taktiku kakvu je primenio njegov tim tokom tih sezona. ''Da su oni vozači Mercedesa, doveo bih ih u kancelariju, zajedno sa Totom i rekao bih im koliko novca bi manje dobili zbog štete koju su napravili. Pomišljali smo na to jednom, ali nismo na kraju morali to da uradimo'', rekao je Lauda. Ovogodišnji šampionat Formule 1 se nastavlja Velikom nagradom Španije 13. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardu najpametnije da predje u Ferari ili Mercedes vidi se odavno da Red Bull forsira Maxa nevezano za nedeljnu trku 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...