Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Polovina vozača smatra da je u redu prekoračiti brzinu

Recommended Posts

uk.jpg

 

Neki voze prebrzo a da toga nisu ni svesni, drugi ''jure'' brže od ograničenja samo kada su u žurbi, treći kada znaju da ih neće uhvatiti kamera ili radar

 

Vožnja preko ograničenja prihvatljiva je za 50% britanskih vozača, pokazalo je istraživanje sprovedeno u toj zemlji. Ispitanici smatraju da je sasvim prihvatljivo voziti, u proseku, 41 km/h (26 milja na sat) u zoni gde je ograničenje 32 km/h (20 milja na sat). Takođe, vozači misle da je u redu voziti brzinom od 127 km/h (79 milja na sat) na autoputu, iako je tu brzina ograničena na 112 km/h (79 milja na sat). U istraživanju koje je naručila osiguravajuća kuća Direct Line učestvovalo je preko 2.000 britanskih vozača, a 78% anketiranih priznalo je da je vozi brže od ograničenja, dok 5% kaže da to čini svaki put kada sene za upravljač automobila.

 

Interesantni su i razlozi zašto vozači prekoračuju dozvoljenu brzinu. Njih 51% izjavilo je da to radi jer nisu ni svesni da voze brže od ograničenja, dok trećina to čini svesno, sa namerom, ali samo onda kada je put prazan. Oko petine vozača priznalo je da će prekoračiti brzinu kada su u žurbi, a 14% to radi kada znaju da ih neće snimiti kamera koja beleži prekoračenje brzine na putu. U 2016. godine na britanskim putevima poginulo je 229 osoba u nesrećama čiji je uzrok bilo prekoračenje dozvoljene brzine, pokazuju podaci Ministarstva saobraćaja, a 1.549 ljudi je teže povređeno.

''Vožnja većom brzinom od dozvoljene jedan je od najčešćih uzroka saobraćanih nezgoda i smrtno stradalih na putevima u Britaniji'', kaže Rob Majls, direktor osiguravajuće kuće Direct Line. Istraživanje je pokazalo da vozači najčešće prekoračuju brzinu nehotice, bilo da nisu svesni da voze brže od ograničenja, bilo da ne znaju koliko je ograničenje na putu kojim se voze. Rob Majls napominje da su ograničenja brzine postavljena sa razlogom, naročito ona koja se odnose na oblasti u blizini škola, bolnica ili pešačkih zona, gde kretanje malom brzinom u slučaju naletanja vozila na pešaka može toj osobi da spase život.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako što ne daju gas sa namerom da voze brže od dozvoljenog, već se to dešava nesvesno- kada noga "sama" malo jače stisne gas. Onda recimo na blagim nizbrdicama, zatim kada im duva vetar u "ledja", i začas posla kazaljka ode "u plus". A znaju tako što se uvere pogledom na brzinomer. Zato je tempomat zakon, i ne razmišljaš o prekoračenju- naravno ko ga ima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limit da, ako voziš na autoputu, ili dugačkim deonicama na magistrali. Medjutim prekoračenje postoji i u drugim situacijama- što je kod nas čak i izvesnije, tako da bi nakon vožnje autoputem, trebalo da podesiš limiter za vožnju po magistrali, pa zatim na vožnju kroz naseljeno mesto, pa opet po magistrali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jebeš ti vozača kojem trebaju limiteri i javljači, valjda pratiš znakove na putu pratiš brzinu na tabli , temperaturu, obrtaje motora.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno meni se nikada nije desilo da slucajno prekoracim brzinu. Ne znam ni da li je to moguce.

Isao sam autoputevima gde auto bez gasa ide 100-110km/h pa sam se opet lagano drzao ogranicenja.

 

Cujes motor, gume, jednostavno vidis da ti se menja brzina pa popustis gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se dešava često, kako ubacim u četvrtu da bravo prestane da se dere redovno dođem do 70+kmh po gradu a da ne primetim..

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, dach@ said:

Bas u  V.Britaniji nepostuju ograničenja ne znam da li igde na svetu ima kamera kao kod njih 

 Belgija.

 

13 minutes ago, shomispc said:

kako ubacim u četvrtu da bravo prestane da se dere

Istina, gadno se cuje Bravo na 50 u trecoj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kakav je menjac na Bravu, ali dosta proizvodjaca zbog performansi skrati prve 3 brzine, a on 4. su dugacki prenosi zbog potrosnje sto cini malo tezim drzanje na 60km/h.

 

Sta znam, najdirektniji gas i najvise obrtnog momentalno isporucuje Octavia 2.0 tdi 140ks od vozila koja sam ja vozio i opet nisam imao problema da drzim zeljenu brzinu.

A gas em u podu, em ima hod 5cm, a obrtni odmah dostupan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto kaze smireni, bravo se prilicno cuje na 50-60 i onda te vuce da prebacis u 4 i tako to pocinje..

 

Jos meni drci neki djavo u tabli na tipa 2200 rpm pa ili vozim na 2500+ ili ubacim u vecu brzinu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...