Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li zimske gume mogu da se voze leti?

Recommended Posts

5 minutes ago, Milutinac said:

Ima i ...

"Vozim bolje kad popijem"

Svi ruski piloti MiG ova ,bolje voze posle Votke:lol:.To je opste poznato.I sta sad.?:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

87 je nosivost gume, H, T, V, W, Y oznaka indeksa brzine.

 

H=210 km/h, T=180km/h valjda, W=270, Y=300. Pišem iz glave ne zameri ako sam pogrešio nešto, ali smisao shvataš.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, nidza said:

87 je nosivost gume, H, T, V, W, Y oznaka indeksa brzine.

 

H=210 km/h, T=180km/h valjda, W=270, Y=300. Pišem iz glave ne zameri ako sam pogrešio nešto, ali smisao shvataš.

 

Dovoljno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto treba zameniti pneumatike kada spoljna temperatura počne da raste?

 

Continental 2.jpg

 

Za one kojima je stalo do kvaliteta pneumatika, a pre svega do bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, prolećne temperature jasan su pokazatelj da je došlo vreme da se razmišlja o zameni pneumatika iz zimskih u letnje. Razloga za zamenu ima mnogo: osim boljeg upravljanja i prijanjanja na asfalt koje letnji pneumatici omogućavaju, jedinjenje od kojeg su napravljeni je takvo da mogu da podnesu vrlo visoke temperature vazduha i topliji asfalt. Sa druge strane, jedinjenje zimskih pneumatika je takvo da će ih visoke temperature trajno oštetiti, poručuje Luka Širovnik, šef tehničke službe za korisnike u kompaniji Continental Tires za Jugoistočnu Evropu.

 

''Zimski pneumatici napravljeni su od visokotehnoloških jedinjenja koja su osmišljena da postignu odlične performanse pri niskim temperaturama. Samim tim, visoke temperature imaju vrlo nepovoljan uticaj na mekša jedinjenja od kojih su napravljeni ovi pneumatici, a to se ogleda u znatno većem habanju profila gazećeg sloja, gde nakon duže upotrebe tokom letnje sezone materijal gazećeg sloja počinje da se cepa, i to pojedinačni delovi profilnih blokova, naročito zimske lamele, što dodatno smanjuje radni vek pneumatika. Kao posledica toga pneumatikom se teže upravlja i prianjanje je lošije, pa je jasno zašto se tokom letnje sezone ne preporučuje vožnja sa zimskim pneumaticima'', kaže Luka Širovnik.

 

Osim svega navedenog, veoma je važno pratiti spoljne temperature i prepoznati kada je pravo vreme za zamenu.

''Granica spoljne temperature koja razdvaja zimske i letnje uslove je oko 7 stepeni Celzijusa. Kada temperatura krajem zime počne da raste, performanse zimskih pneumatika počinju da gube na značaju. Međutim, vrlo mali broj vozača svestan je činjenice da spoljna temperatura ne predstavlja temperaturu tla, a upravo je površina ta koja igra važnu ulogu u prianjanju pneumatika. Takođe, ne treba žuriti sa zamenom zimskih pneumatika letnjim kada napolju i dalje vladaju zimski uslovi'', zaključuje Širovnik.

 

Dolazak proleća i toplijeg vremena je jasan znak za većinu vozača da je došlo vreme kada se zimski pneumatici menjaju letnjim. Takođe, dobar deo vozača susreće se sa činjenicom da njihovi letnji pneumatici više nisu u voznom stanju i da je vreme da svom omiljenom četvorotočkašu daruju novi par ''cipela'', ali se tada javlja dobro poznata dilema: koji model izabrati i koliko novca potrošiti?

 

Luka Širovnik, šef tehničke službe za korisnike u kompaniji Continental Tires za Jugoistočnu Evropu, smatra da se ušteda pri kupovini novih, jeftinijih pneumatika, odnosno plaćanje niže cene u poređenju sa cenom premium pneumatika, ne savetuje niti iz bezbednosnih, niti iz ekonomskih razloga. ''Jeftiniji pneumatici nesumnjivo imaju nižu cenu, ali možda ipak nećete ostvariti uštedu ako je potrebno da ih menjate češće nego što biste to radili sa premium pneumaticima. Slično tome, svi pneumatici moraju da prođu rigorozne testove i preglede, pa će većina imati određene standarde kvaliteta, ali je malo verovatno da će jeftiniji pneumatici imati iste performanse kao oni iz premium kategorije. Premium pneumatici mogu da se pohvale dugom tradicijom u industriji pneumatika. Velika konkurencija na tržištu znači da standard neprestano raste i da svaki proizvođač teži razvoju najboljeg mogućeg proizvoda. Premium pneumatici su skuplji jer cena, osim kvaliteta i zagarantovanih performansi, obuhvata i tehnologiju i uloženo vreme. Obe vrste pneumatika izgledaju vrlo slično, ali je veoma važno znati da se postupak dizajniranja i proizvodnje svakog od njih veoma razlikuje. Pneumatici iz premium segmenta dizajnirani su da udovolje najstrožim standardima i ponude najbolje performanse, a samim tim i bezbednost'', kaže Luka Širovnik.

 

Iako se na prvi pogled čini da su jeftiniji pneumatici najisplativije rešenje zbog niže cene, zapravo su premium ti koji će vam uštedeti novac.

Razlog je sledeći: napravljeni su od visokokvalitetne gume i dizajnirani tako da imaju šaru gaznog sloja koja može da izdrži habanje profila na potpuno drugačiji način od pneumatika iz jeftinije kategorije. Zbog toga će vam vrhunski pneumatici pružiti veću bezbednost na putu, ekonomičnost potrošnje goriva i duži radni vek.

 

''Budući da je pneumatik jedini kontakt između vozila i puta, razmislite da li se isplati štedeti na njima jer čak i da vozite nešto stariji model automobila, pneumatici mogu biti jedan od ključnih faktora bezbednosti. Starija vozila nemaju savremene sisteme za pružanje pomoći i bezbednosti koji danas čine sastavni deo svakog novog vozila, pa je utoliko važnije da takva vozila poseduju kvalitetne pneumatike. Zaključak je da ne treba štedeti na pneumaticima jer od njih zavisi kako će se vozilo ponašati na putu, bilo ono staro ili novo'', zaključuje Širovnik.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelazimo na letnje gume, kod vulkanizera možete malo ranije da izbegnete špic

 

Continental_2.jpg

 

Još nekoliko dana vozači su u obavezi da na automobilima imaju zimske gume, ako je na kolovozu sneg, led ili poledica. Čudno je malo ovo proleće kada su uslovi za vožnju u pitanju. Dok su u većini krajeva putevi odavno suvi, u planinskim predelima bilo je snega na kolovozima, a ponegde su bili potrebni čak i lanci. Ali, sve u svemu, ni ova zima nije bila loša za vozače. Od 1. aprila prelazimo na letnje gume. Znamo koliko je opasno zimi voziti na letnjim gumama, ali nije preporučljivo ni leti voziti zimske gume, koje na visokim temperaturama nemaju baš dobre karakteristike kao letnje.

 

Novinar RTS-a koji prati oblast saobraćaja rekao je da ima vozača koji preskaču zimu, drže letnje gume, ne voze kada je sneg i led i čekaju 1. april da voze automobile. Prema njegovim rečima, zamena samih guma nije toliko problematična kao nekada, gume su pojeftinile, prustupačna je cena domaćih guma. Objašnjava da je velika razlika u i tragu kočenja, i kvalitetu, zimske gume se brže troše leti, na niskim temperaturama pokazuju svoje kvalitete, letnje gume na letnjim mesecima imaju svoje kvalitete.

 

''U principu bilo bi dobro da svako ima po komplet guma, gotovo da nema automobila polovnjaka sa zapada da nije imao dva komplet, tamo je to vrsta normalnosti među vozačima'', podvlači Milutinović.

Što se tiče odlaska kod vulkanizera, kaže da nema velike gužve. ''Možete malo ranije otići da ne upadnete u špic kada svi žele da promene gume''. Ne treba kupovati jeftine gume jer su najjeftinije i polovne gume najveća opasnost za vožnju, smatra on. Govoreći o univerzalnim gumama, kaže da su one neka vrsta prelazne varijante i ne bi ih preporučio lično.

 

Vremenski uslovi i vožnja

''Na ulici je jutors bila kiša, kasna jesen, mogu da zamislim kako je to u planinama, tamo veje sneg, ne bih preporučio onima koji žele da putuju negde da skidaju letnje gume, nego da iskoriste još malo zimske gume, meteorolozi predviđaju sredinom sledećeg meseca bolja vremena kada će letnje gume doći na red'', rekao je.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto tokom leta nikako ne treba da vozimo na zimskim gumama?

 

177556-adac.jpg

 

Od 1. aprila prestaju da važe zakonske obaveze i preporuke koje nalažu upotrebu zimske opreme na vozilima. To, između ostalog, znači i da svi koji imaju zimske gume na svojim automobilima sada mogu da ih zamene pneumaticima adekvatnim sezoni. U suprotnom rizikujete da se pri kočenju zaustavite čak 10 metara kasnije, da vožnja kroz krivine bude nestabilna, i na kraju, da potrošite zimske gume pre vremena, što je krajnje neisplativo. Iako zakon ne propisuje da je tokom leta obavezno imati letnje gume na automobilima, odnosno ne zabranjuje upotrebu zimskih, podsetimo se zašto vožnja na zimskim gumama leti nije preporučljiva, kako iz bezbednosnih tako i finansijskih razloga.

Naime, zbog propisa koji dozvoljava da se tokom leta vozi i na zimskim gumama, mnogi vozači se odlučuju da ne ulaze u trošak zamene, pa tokom vrelih letnjih dana nastavljaju da voze na pneumaticima koji su konstruisani za hladno vreme i sneg. Evo zbog čega to može biti vrlo opasno i zašto se u razvijenijim zemljama debelo naplaćuje kazna ako se izazove udes zbog neadekvantih guma:

 

Letnje gume su napravljene od tvrđe smeše u odnosu na zimske, kako bi mogle da obezbede optimalne performanse po vrućem asfaltu. Tu mislimo na put kočenja i stabilnost. Osim toga, šara na letnjim gumama je drugačija, ima više uzdužnih i širih kanala kako bi lakše odvodila vodu tokom letnjih pljuskova sa gazeće površine. Zimske gume imaju šaru sa više poprečnih kanala kako bi trakcija po snegu bila bolja, a napravljene su od mekše smeše da bi obezbedile neophodne performanse po hladnom vremenu.

 

Samim tim, kao takve, zimske gume se mnogo brže troše po toplom asfaltu, ne mogu da drže dobro vozilo u krivinama i sa njima je neuporedivo duži put kočenja. Tačnije, po vrućoj podlozi put kočenja sa zimskim gumama se produžava za skoro 10 metara u odnosu na letnje. Tako, recimo, ako na dalji letnji odmor krenete sa zimskim gumama, poprilično ćete potrošiti šaru na njima posle velike kilometraže, i opet ćete na zimu morati da kupujete nove, ako želite da vozite bezbedno. Za one koji žele da znaju više, ili im trebaju dodatni argumeti za zamenu guma, prenosimo test koji su obavili britanski Tyre Safe u saradnji sa nekoliko specijalizovnih automobilskih magazina, a gde je u praski provereno kako se zimske gume ponašaju tokom leta.

 

Put kočenja se produžava

Test kočenja pri brzini od 100 km/h podrazumevao je da se meri dužina puta kočenja automobila na kom su prvo bile montirane letnje, a zatim i zimske gume. Automobil sa zimskim gumama podvrgnut testu kočenja na suvoj podlozi imao je put kočenja 48,6 metara. Automobil sa letnjim gumama se na istom testu zaustavio čak devet metara ranije. Ovde ne treba trošiti reči, jer svima je jasno koliko je opasno kočiti i zaustaviti se sa devet metara zakašnjenja - to je dužina čitave dve velike limuzine. Na istom testu, ali po mokrom, automobil sa letnjim gumama zaustavio se posle 56,1 metra, a sa zimskim mu je trebalo skoro pet metara duže, odnosno 60,7 metara.

 

Stabilnost je ugrožena

Kako bi prikazali koje su tačno razlike između zimskih i letnjih guma tokom leta i koliko bezbednost može biti ugrožena, beležila se prosečna brzina potrebna da se prođe unapred određenom krivinom i to prvo sa vozilom na kojem su letnje, a zatim sa istim vozilom na zimskim gumama. Sa letnjim pneumaticima krivina se prolazila sa 102,6 na sat, a sa zimskim 100,9 na sat. Razlika u stabilnosti postoji i pokazuje da zimske gume ne obezbeđuju isto držanje na vrućoj podlozi poput letnje gume.

 

Vruć asfalt troši zimske gume

Na istom testu, utvrđeno je i da se zimska guma na vrućoj podlozi prekomerno greje i troši. Do toga dolazi jer je ona napravljena od mekše smeše kako bi zimi, kada su niske temperature, zadržala svoje performanse i da ne bi očvrsla. Takva smeša dovodi do toga da se po vrućem asfaltu zimska guma doslovno kruni. Takođe, utisak iz vožnje je kao da vozite po sunđeru upravo zbog drugačije šare zimske gume koja je dizajnirana da obezbedi bolju trakciju po snegu.

 

Bučno i neisplativo

Merenjem nivoa buke podaci kažu da je vožnja sa zimskim gumama tokom leta i dosta bučnija, čime narušavamo komfor u vožnji. Uz to, iako je početno ulaganje veće, na kraju je daleko isplativije imati set zimskih i letnjih guma, koje će trajati neuporedivo duže nego kada cele godine vozimo na zimskim koje će se drastično brže trošiti pa ćemo, samim tim, ranije morati da kupujemo nove sa propisnom dubinom šare.

 

Ovde se kao solidno rešenje nude univerzalne gume (all-season), koje ne moramo da menjamo prema sezoni, s tim da su one najbolji izbor vozačima koji godišnje prelaze mali ili ograničeni broj kilometara. Idealne su u regionima sa umerenom klimom, tamo gde nema velikih oscilacija u temperaturi, odnosno gde leta nisu previše topla, a zime su blaže. Ipak, treba uzeti u obzir i to da je tehnologija izrade pneumatika sada puno naprednija i da savremene univerzalne gume, po brojnim testovima, pružaju mnogo bolje performanse nego što je nekad bio slučaj.

 

preuzeto sa - nova.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...