Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li zimske gume mogu da se voze leti?

Recommended Posts

Najbitnije da su gume mlade i sa dobrom sarom, jeste razlika zna biti i po 20-30% izmedju skuplje i jeftinije, ali zato potrosena guma moze imati i duplo duzi zaustavni put od iste takve nove.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
popravio YouTube link

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam pre dve godine zimski set ostavio na kolima i celo leto vozio, da budem iskren nisam primetio da više troši, ali definitivno lošije koči, na 30-40C su previše meke, pa kada kočiš cvile... pred semafor... mada tu ima tragova od kočenja na asfaltu

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mnogo se brže troše na visokim temperaturama. Ja još uvek nisam stavio zimske, lepše mi je s ovim, ali kažu za vikend da će zahladneti. Imam spremne od prošle godine, čekaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu mi jasni likovi koji Winteru "teraju" cele godine, posebno sad kad je Tigar izbacio AllSeason gumu, koja je maltene iste cene kao Wintera, a sigurno se bolje ponaša leti... Pričam za low budget segment. Ja sam celo leto vozio zimske Bridgestone na zadnjoj osovini i mogu vam reći da nije bio prijatan osećaj u krivinama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sa'ću ti objasnim ... :D 

 

Znam da ne treba tako i da nije pametno, i zašto nije pametno, ali evo ja pregurah nekoliko godina sa dve winter1 i dve eskimo3 bez posledica ... Glavni razlog je bio taj što sam auto na kome su bile vozio po lokalu, i za to vreme istim prelazio jako malo (~4K godišnje). I što tu gde sam ga vozio, u rizične situacije gde je neophodno naglo zaustavljanje može sebe da dovede samo imbecil ... Znači palanka u kojoj u treću ubacuješ samo kad kreneš prema benzinskim pumpama na izlasku iz iste ... Povremeno sam se odvaživao i na malo duže relacije, do 100ak km u pravcu po raznim vremenskim uslovima, i nikada ni jedan problem. Nikakav osećaj nesigurnosti, nestabilnosti i sl. nisam doživeo ...

 

Ponavljam, znam da tako ne treba, al' eto, može jbg. Kad voziš kola od šeset konja, nema divljanja sve i da 'oćeš ... Mada, ako si budala, mož' se utepaš i sa biciklu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Djuk85 said:
Meni jedan vulkanizer preporučivao winteru (imao je na lageru).
Zašto ne all season, kaže loša je na snegu...pitah ga kad je stigao da je proba na snegu,a on ode na drugu stranu

Oštro iskusno oko je na osnovu pogleda na istu zaključilo.
Mislim, ne kažem da nije tačno, ali daaaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, djomla said:

Verovatno na Winteri imaju najveću maržu, čim je hvale kao neki Golfa emoji2.png

Hvale one koje imaju na stanju, kao što je i Djuk primetio ... Tako je moj Puto završio sa trouglastim zadnjim gumama (Triangle (Shangdong)), koje su skroz ok btw... kao i zelenopute lase, imao sam prilike da ih vozim nekoliko puta po baš jakoj kiši ... Ali zato po vrućini ne ulivaju poverenje, jako loš osećaj pri kočenju sam sa njima imao kada sam probao da vidim kako se ponašaju ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A stara wintera losa po suvom i mokrom i sta cemo sad :D Ako je all season barem malo bolja u tim uslovima, definitivno je bolja za nas u Vojvodini koji imamo snega na kolovozu celih nedelju dana...

 

Mislim da ljudi usustini mase poentu cele price, nije stvar da li vozite zimske gume cele godine, budzetne ili premium gume, ovaj ili onaj brend, stvar je da li ste svesni stanja vaseg auta. Price ja vozim po propisu, ne divljam i vozim samo 10.000km godisnje je laganje sebe i drugih da guma ili bilo sta drugo na autu nije bitno u kakvom je stanju. Dzabe vi vozite po propisu kada onaj drugi mozda ne vozi, ko zeli da divlja to moze samo sa necim sto je puno bolje nego sto je fabricki ako ne misli da se zakuca u prvu banderu a 10.000km kao sto sam rekao znaci vise od 27km dnevno svaki dan. Ako vi niste nikad imali problem, ima nas koji jesu i bili su u slucajevima kada ni krivi ni duzni su izbegavali druge i gledali kako neko drugi isto to nije uspeo da uradi.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj što je rešio da divlja ne razmišlja o posledicama, jer da razmišlja ne bi divljao ... Moj slučaj jeste specifičan, priznajem, i ima tu pored onoga što sam naveo još puno toga što nisam, ali ne bih da drobim više ...

 

Da živim u većem gradu sa intenzivnijim saobraćajem i provodim u autu duže vreme, sigurno ne bih vozio nekoliko sezona tokom cele godine matore zimske pneumatike ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste all season bolja po suvom i vlažnom...možda je samo malo bučnija na većim brzinama...za dalje videćemo...
Pokazaće krivine po Avali kad padne sneg...i onako uvek pre čistača prolazim...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Rasta said:

Taj što je rešio da divlja ne razmišlja o posledicama, jer da razmišlja ne bi divljao ... Moj slučaj jeste specifičan, priznajem, i ima tu pored onoga što sam naveo još puno toga što nisam, ali ne bih da drobim više ...

 

Da živim u većem gradu sa intenzivnijim saobraćajem i provodim u autu duže vreme, sigurno ne bih vozio nekoliko sezona tokom cele godine matore zimske pneumatike ...

 

Nije stvar kako razmislja, stvar je o tome kako razmisljaju oni koji to kao ne rade. Jer mnogi veruju da kad imas skroz ispravan auto da je to onda ne znam kakav auto koji krsi zakone fizike da usteda tamo ili vamo nece narusiti performanse u toj meri da nije bezbedno u saobracaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Rasta said:

Evo sa'ću ti objasnim ... :D 

 

Znam da ne treba tako i da nije pametno, i zašto nije pametno, ali evo ja pregurah nekoliko godina sa dve winter1 i dve eskimo3 bez posledica ... Glavni razlog je bio taj što sam auto na kome su bile vozio po lokalu, i za to vreme istim prelazio jako malo (~4K godišnje). I što tu gde sam ga vozio, u rizične situacije gde je neophodno naglo zaustavljanje može sebe da dovede samo imbecil ... Znači palanka u kojoj u treću ubacuješ samo kad kreneš prema benzinskim pumpama na izlasku iz iste ... Povremeno sam se odvaživao i na malo duže relacije, do 100ak km u pravcu po raznim vremenskim uslovima, i nikada ni jedan problem. Nikakav osećaj nesigurnosti, nestabilnosti i sl. nisam doživeo ...

 

Ponavljam, znam da tako ne treba, al' eto, može jbg. Kad voziš kola od šeset konja, nema divljanja sve i da 'oćeš ... Mada, ako si budala, mož' se utepaš i sa biciklu ...

Jel su postojale All Season Tigrice kad si ti kupovao? Nisu!

Ali od ove godine postoje i koštaju par stotina dinara više od Wintere, pa što onda (ako se nema love za bolje) ne kupiti All Season koje će se i leti i na suvom ponašati bolje!?

To men' nije jasno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je da li će se ponašati bolje, niko ih dosad na forumu i nije pošteno isprobao...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam proslu nedelju stavio zimske,a sad vec jurim da kupim letnje,jer su mi na pogonskim tockovima gume zavrsile za sva vremena

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leti na put sa letnjim, a ne zimskim pneumaticima

 

letnja guma slika.jpg

 

Ovog proleća mnogim vozačima se plan zamene zimskih pneumatika za letnje odložio zbog vanrednog stanja uslovljenog pojavom virusa Covid-19, čime je sezona zamene pneumatika sigurnim korakom ušla u prolećno vreme. Iako se mnogi vozači verovatno pitaju da li bi ovog proleća uopšte trebalo menjati pneumatike svojih vozila, Goodyearovi stručnjaci odgovaraju da je to jedina odgovarajuća odluka ako žele da imaju pouzdanu, sigurnu i štedljivu vožnju kad dođu topliji meseci. Aprilske dnevne temperature polako postaju prave letnje, kada se asfalt tokom dana zagreva, pa montažu letnjih pneumatika ne bi trebalo dugo odlagati, savetuju iz Goodyear-a. Uprkos tome što je vanredno stanje mnoge vozače prisililo da sa zamenom pneumatika još malo sačekaju, pa makar to bilo do maja ili čak juna, vozilo ne bi trebalo da provede celu sezonu u zimskoj obući.

 

''Letnji pneumatici pri vožnji u toplijim mesecima donose očigledne prednosti u poređenju sa zimskim pneumaticima, jer su specijalno razvijeni da leti obezbede optimalne performanse. Na višim temperaturama, oni obezbeđuju bolje upravljanje i prianjanje, kao i manju potrošnju goriva'', naglašava Simon Brezavšček, vođa tehničke podrške kupcima za Jugoistočnu Evropu u Goodyear-u. Letnji pneumatici se razlikuju od zimskih kako po spoljašnjoj strukturi tako i po hemijskom sastavu smeše gume. Gazeći sloj zimskih pneumatika odlikuju dodatne lamele koje obezbeđuju bolje prianjanje u snegu i ledu, a letnji pneumatici imaju veće i čvršće blokove gazećeg sloja koji se u krivinama i pri kočenju manje savijaju. Opisana osnova letnjih pneumatika osim što obezbeđuje bolje prianjanje, omogućava bolje upravljanje kada su visoke temperature, kao i kraći put zaustavljanja. Razlika u dužini puta zaustavljanja između zimskog i letnjeg pneumatika, na temperaturama iznad 15 stepeni Celzijusa, može da bude čak do sedam metara u korist letnjeg pneumatika! To predstavlja skoro petinu puta koji pređe savremeni automobil od postignute brzine 100 kilometara na sat do zaustavljanja.

 

Pored sigurnosti, treba se osvrnuti na troškove. Ubeđenje da ćemo vožnjom na kompletu zimskih pneumatika tokom cele godine uštedeti novac je pogrešno, zato što će njihov vek trajanja biti osetno kraći. Kao što objašnjava Brezavšček, ključnu ulogu pri tome igra sastav gumene smeše: ''Zimski pneumatici su, zbog većeg procenta silike u smeši gume, osetno mekši i zbog toga se bolje pokazuju na temperaturama do sedam stepeni Celzijusa. Vožnja po ugrejanom asfaltu izaziva njihovo pregrevanje, zbog toga postaju čvršći i gube svoje karakteristike, dok se u poređenju sa letnjim pneumaticima, na većim temperaturama osetno brže habaju, a ujedno nisu ekonomični sa aspekta potrošnje goriva.''

 

Pri zameni pneumatika Goodyearovi stručnjaci dodatno savetuju vozače koji se ove sezone neće odlučiti za kupovinu novog kompleta, da obrate pažnju na besprekorno stanje svojih pneumatika i dovoljnu dubinu profila. Dubina kanala mora da bude odgovarajuća jer ona u velikoj meri utiče na vozne karakteristike, a najviše na sprečavanje akvaplaninga. Zakonom propisana minimalna dubina u većini evropskih država je 1.6 milimetara, a Goodyear savetuje da, zbog pomenutih razloga, pneumatike zamenite kad dubina kanala padne ispod 3 milimetra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Zašto ne voziti zimske gume leti?

 

5 razloga zašto zimske gume ne treba voziti leti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/18/2019 at 6:23 PM, neshaoct said:

Evo zašto ne smete voziti na zimskim gumama tokom leta

Vožnja tokom leta na zimskim gumama može biti prilično opasna, a evo i zašto.  To može dovesti do sledećih problema:

- Zimske gume se pri visokim temperaturama prebrzo troše i toliko se mogu oštetiti da mogu postati neupotrebljive.

- Kočenje zimskih guma tokom toplih dana je daleko gore i može dovesti do neravnomernog i opasnog kočenja koje može ugroziti vas i druge na drumu.

- Zbog svoje preterane mekoće, zimske gume pri letnjim temperaturama znaju čudno da se ponašaju u krivinama i da dovedu do zanošenja i proklizavanja auotmobila.

- Ako ih duži vremenski period vozite po užarenom suncu, zimske gume mogu da se ''ispeku'' i da izgube svoja meka svojstva, što znači da potpuno gube funkciju zimskog pneumatika.

 

Zato je vrlo važno da što pre promenite gume čim dođe vreme za to i čim se temperature stabilizuju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Evo da idem stavku po stavku:
- Brzo se trose...ok ali za 5000km godisnje nije relevantno tj nije bitno

- kocenje...ako ,ali vozi malo pazljivije,ako kasno zakocis ni letnje te nece spasiti

- zanosenje i proklizavanje...to moze i sa letnjim da se desi

- voznja po uzarenom suncu...auto garaziran ne pece ga nista,za tih 5000km godisnje kolko ga vozim po uzarenom suncu...malo.
Ovo pisem u znak secanja na silne godine voznje sa kecom (101) kad nisam ni znao da postoje letnje zimske gume.I nigde nikakav problem,ni leti ni zimi.
U zdravlje.
P.S.

izmisljaju trgovci samo da narodu uzmu pare:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bravo :clap: raskrinkao si citavu industriju guma. Poslati svih proizvodjacima - da znaju sta im se spema.

Gotovo je! Dole imperijalizam. Dole globalizacija!

 

Svasta...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne treba da poredis sadasnje aute sa Zastavom :D Nesto sto je napravljeno pre 40 godina savrseno i nikad nije menjano ili ovi novi auti gde svakih 5 godina izbacuju nov model jer ne mogu redovno da naprave :D  

 

Nisi znao razliku jer si vozio na prakticno univerzalnim gumama, bilo ti je svejedno jer su bile jednako lose u svim uslovima, a danasnje letnje i zimske gume su prilicno drasticnih karakteristika. Iskreno, oni koji nisu stalno u planinama, ludost mi je da se vozi stalno zimske kada tu u nizim krajevima imate 15 dana stvarnih zimskih uslova... Bolje se vozajte taksijem onda tih kriticnih dana.

 

Drugo ono sto mnogi ne razmisljaju, je da prvo sto gubis performanse na svom autu treba da uracunas da mozes da naidjes na auto koji je u startu bolji od tvog cak i kad je skroz nov. I treba da uracunas da drzis rastojanje i od tvog losijeg auta i od onog boljeg. Ja sam vec brdo puta bio u prilici da moram da prestanem da kocim jer onaj iza mene ne moze da stane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto ne uspevam da pronadjem svoj post, ali pisao sam bas detaljno svoj slucaj, najgora stvar sa zimskim gumama koje su vozene leti, jeste ponasanje na mokrom pri hladnom vremenu. I to sto ne divljate, nista ne znaci, bukvalno i po ogranicenjima moze opasno da iznenadi. Mokar asfalt, temperatura negde izmedju 2 i 5 stepeni, krivina i siroka bela linija na putu za odvajanje traka, zadnjica otplese kao cigra, a nikakvo divljanje nije bilo... 

 

Sto napisa yugisha, nekada se gume nisu pravile za ekstreme. Sada se prave tako da izvlace max performansi za date uslove (zimske zimi, letnje leti itd), i balans toga jeste da u suprotnim uslovima, gotovo da ne rade nikako... Ko hoce da vozi cele godine jedan pneumatik, postoji stvar za to, i zove se all season guma. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mitros said:

ali vozi malo pazljivije

 

Ovo je najjači argument ikad. 

 

"ja umem da telefoniram i vozim, jer vozim malo pažljivije"

"meni ne treba pojas, vozim malo pažljivije"

"deca ne trebaju biti u svojim sedištima vezana, jer vozim malo pažljivije"

"mogu malo da popijem, jer vozim malo pažljivije"

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...