Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li zimske gume mogu da se voze leti?

Recommended Posts

SAT: Da li zimske gume mogu da se voze leti?

 

Dok jedni vozači tvrde da zimske gume mogu da se voze i leti, drugi misle suprotno. Ko je u pravu otkriva današnja emisija SAT. U seriji zahtevnih testova proverili su koliki je zaustavni put zimskih guma u odnosu na letnje i to na klizavoj, mokroj i suvoj podlozi, kao i u brzom slalomu.

Obišli su i tri najlepša nacionalna parka bivše Jugoslavije, pa će gledaoci biti u prilici da vide kako mogu da provedu jedan dan na Triglavu i Bledskom jezeru u Sloveniji, na Plitvičkim jezerima u Hrvatskoj i Tari u Srbiji. U rubrici Predstavljamo testirali su BMW "X2" i uporedili ga sa još tri glavna konkurenta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj dokaza da moze,ja sto sam imao priliku da vozim cim  temperature predju 30 stepeni zvizde u svakoj jacoj krivini koliko god da povecate pritisak uvek su mekane, ako se nema novca za 2 seta guma bolje i allseason gume nego zimske 12 meseci 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je pitanje i vise nego suvisno. Sve moze, ali ogromno "ali" :) ...

Dok nije bilo nikakvih propisa, vozile su se uglavnom letnje gume preko cele godine.

Sada kada je koliko-toliko uvedena obaveza zimskih, teraj njih kroz sve sezone... I to se ne radi o malom procentu vozaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gile smederevo said:

M+S  - to je mokro suvo, znaci može. ;)

Kako prosečni srbenda gleda

M = Mraz (znači može i po snegu)

S = Sunce (verovatno zaboravili još jedno S da dodaju znači sunce i sneg)

Ona oznaka pahuljica (mamu im j, vidi stavili i sunce i pahuljicu, napravili gumu za sva godisnja doba).

 

Hmmm, što se mene tiče to je allseason guma. :lol:

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da ne valja i da ne treba, ali da vam kazem zanimljivost.
Kako Astru ne vozim vise od jednom mesecno, retko zagledam kola.

 

Setim se pre nekog vremena da su moji zaboravili na letnje gume pre jedno 2 godine i da od tad iste stoje na potkrovlju, a Wintera se vozila pune 3 sezone i leti i zimi.

Da bude stvar zanimljivija ove zime sam par puta uzeo Astru da ne solim Leona i odlicno je drzala Wintera. Znaci moze i leti i zimi, samo nije preporucljivo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, ipak je guma, nije plastika...primetio bi razliku pri nekom naglom kocenju ili u najgorem slucaju po onim kratkotrajnim letnjim pljuskovima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gde drži wintera? Možda po ravnom i suvom, kada voziš kao po jajima. Po bljuzgavici ili kiši je horor. 

Dobra je za dubok sneg, samo što ga jako retko ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je minimum 2 letnje gume npred,pozadi mogu i M+S,gledam da imam sve 4 letnje gume za zimu 4 M+S sve na felnama,kad dodje sezona samo se zamene,nema preteranog habanja zimskog seta a i bezbednie je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo možete preći na letnje gume, ali ne žurite...

 

177556-adac.jpg

 

Osim što su u servisima veće gužve, pa ćete izgubiti dosta vremena čekajući, sa promenom guma treba sačekati i zbog mogućih niskih temperatura u aprilu

 

Nakon pet meseci, od 1. aprila više ne morate imati zimske pneumatike na točkovima. Ove gume se razlikuju od letnjih po velikom broju blokova gazećeg sloja i sitnih lamela kojima zimski modeli bolje prijanjaju za podloge pod snegom i ledom, ali po tome što zahvaljujući svom sastavu ne gudbe elastičnost na temperaturama nižim od 7 stepeni. Upravo je ovo razlog zašto ne treba žuriti sa promenom guma. April je poznat po oscilacijama temperatura, koje često padaju i ispod 4 stepena, posebno u jutarnjim i večernjim časovima, pa vam preporučujemo da sačekate koju nedelju sa prelaskom na letnje gume. Zakon o bezbednosti saobraćaja propisuje da od 1. aprila do 1. novembra vozila ne moraju da imaju zimske gume na točkovima.

 

Za razliku od zimskih, koje moraju imaju dubinu šare od najmanje 4 milimerta, letnjim gumama je dovoljno 2.6 mm. One su napravljene tako da bolje podnose više temperature. Zato je i preporuka da se koriste letnje gume čim se minimalna temperatura ustali na oko 10 stepeni. Pri višim temperaturama blokovi zimskih pneumatika više zagrevaju, brže uništavaju, odnosno deformišu, pa se vozilom s takvim gumama teže upravlja. Uz to, zimske gume proizvode i veću buku, ali i povećavaju potrošnju goriva. Najlakši način za promenu ako imate dva seta i guma i felni. Tada je zamena veoma brza i jednostavna. Ako nemate dodatni set felni, već samo gume, onda je poseta vulkanizeru obavezna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakvi brza i jednostavna ... ja sam jesenas 3 sata srafio zimske, doduse malo mamuran, a sad sam sa gedorama popravio vreme na samo sat i kusur ...

Sent from my Redmi Note 6 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Par saveta o letnjim gumama!

 

Kada je vreme za prelazak sa zimskih na letnje gume, zašto je loše voziti zimske gume leti, i još nekoliko najbitnijih saveta o letnjim gumama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zašto ne smete voziti na zimskim gumama tokom leta

 

194557-gume.jpg

 

Vožnja tokom leta na zimskim gumama može biti prilično opasna, a evo i zašto. Letnje i zimske gume su tako nazvane sa razlogom. Glavna razlika ovih pneumatika nalazi se u njihovom sastavu i leži u njihovoj mekoći. Zimske gume su mekše i pri nižim temperaturama se ponašaju daleko bolje od letnjih, dok su letnje gume tvrđe, ali se bolje prilagođavaju asfaltu koji je užaren na suncu, piše portal Autoexclusive. Kada toplo vreme stigne i kada temperature pređu 15 stepeni, tada zimske gume postaju premekane za vožnju. To može dovesti do sledećih problema:

- Zimske gume se pri visokim temperaturama prebrzo troše i toliko se mogu oštetiti da mogu postati neupotrebljive.

- Kočenje zimskih guma tokom toplih dana je daleko gore i može dovesti do neravnomernog i opasnog kočenja koje može ugroziti vas i druge na drumu.

- Zbog svoje preterane mekoće, zimske gume pri letnjim temperaturama znaju čudno da se ponašaju u krivinama i da dovedu do zanošenja i proklizavanja auotmobila.

- Ako ih duži vremenski period vozite po užarenom suncu, zimske gume mogu da se ''ispeku'' i da izgube svoja meka svojstva, što znači da potpuno gube funkciju zimskog pneumatika.

 

Zato je vrlo važno da što pre promenite gume čim dođe vreme za to i čim se temperature stabilizuju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta znači M+S, a šta su prave zimske gume?

 

zimske_gume 2019.jpg

 

Pravu konfuziju su napravili proizvođači guma, zvanične institucije (ne samo kod nas) i mediji. Da bismo razjasnili ovu situaciju, prvo ćemo razdvojiti ono što traži zakon (policija) i ono što je zaista važno.

 

Šta traži zakon (policija) u zimskom periodu?

Po zakonu, u obavezi ste da imate sve četiri zimske gume sa oznakom M+S (MS, M-S ili M&S) u periodu od 1. novembra do 1. aprila, ali samo ako su na putu sneg, led ili poledica. Pritom šara ne sme da ima dubinu manju od 4 milimetra. Ovo su zakonski zahtevi i slični su ili isti u mnogim evropskim zemljama. Međutim, iako korišćenjem guma sa oznakom M+S ispunjavate zakonsku obavezu, to ne znači da je reč o pravim zimskim gumama! Oznaka M+S praktično označava samo geometriju šare i ništa više. Objasnićemo ovo detaljnije.

U oznaci M+S:
 - slovo M označava ''mud'' na engleskom, tj. blato na srpskom.
- slovo S označava ''snow'' na engleskom, tj. sneg na srpskom.

 

Piše i ''sneg'' (snow) - u čemu je onda problem?
Problem je u tome što sama oznaka M+S ne garantuje apsolutno ništa po pitanju toga kakve će guma imati karakteristike na snegu. Naime, oznaku MS, M+S ili M&S proizvođači guma mogu po sopstvenom nahođenju da stave na svoju gumu bez ikakve odgovornosti, provere i obaveze da ispune neki standard kako se ta guma ponaša na snegu ili pri niskoj temperaturi. Praktično ostaje samo da verujemo proizvođaču da je napravio gumu sa kojom ćemo bezbedno moći da vozimo u zimskim uslovima. Dodatnu konfuziju unosi činjenica da oznaku M+S možemo da vidimo i na nekim letnjim gumama! Deluje paradoksalno, ali ne postoje propisi koji uređuju ovu oblast.

 

Da li oznaka M+S znači da je reč o gumama za sve sezone?
Ne! Oznaka M+S (MS ili M&S) se nalazi na gumama za sve sezone kao dodatna oznaka, ali to što se nalazi na nekoj gumi apsolutno ne znači da je ta guma predviđena za sve sezone. Gume za sve sezone su posebno označene od strane proizvođača. Na primer, ''All Season'', ''All Weather'' ili niz sledećih simbola: sunce, list, oblak sa kišom i snežna pahulja ili nešto slično. Inače, po najnovijim zakonskim odredbama nekih zemalja EU, guma za sve sezone mora da prođe nezavisne testove i da dobije 3PMF oznaku. Tek tada može da se označi kao guma za sve sezone.

 

Da li gume za sve sezone mogu po zakonu da se koriste zimi kao zimske gume?
Da, mogu - ali samo ako imaju i gore pomenutu oznaku M+S, pošto je to kod nas osnova da bi se guma smatrala zimskom. Međutim, nije sve tako jednostavno, pošto naši propisi nisu baš najprecizniji po ovom pitanju. Konkretno, u pravilniku koji uređuje ovu oblast piše da auto mora da ima ''pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.)''. Teško je rastumačiti da li će se zimskom gumom smatrati guma koja nema M+S oznaku, ali je na njoj napisano ''Snow Winter'' ili nešto slično tome? Iskreno, za sada nismo naišli na gumu namenjenu svim sezonama ili zimskoj vožnji bez M+S oznake, tako da ne bi trebalo da bude problema.

 

Zaista nismo želeli da dodatno komplikujemo, ali smo na pojedinim forumima naišli na vozače koji tvrde da postoje gume za sve sezone bez M+S oznake, pa smo odlučili da ''raščistimo'' tu situaciju.

 

Najvažnije - kako da prepoznam PRAVE zimske gume?
Prave zimske gume možete da prepoznate po tome što pored oznake M+S (MS ili M&S) na boku imaju i znak planine sa tri vrha i snežne pahuljice u njoj, kao na slici ispod:

 

zimske gume oznaka.jpg

 

Taj simbol proizvođači na gume ne mogu da stavljaju po slobodnoj volji. Guma prvo ide na zvanično testiranje u snežnim uslovima. Dakle, gume moraju da ispune određene uslove da bi mogle da nose ovaj simbol, koji se zvanično naziva 3PMSF. Test je standardizovan i tek nakon što ga gume ''polože'', na njih može da se stavi pahuljica u planini, tj. 3PMSF znak. Nećemo ulaziti u detalje testiranja, pošto prosečnom vozaču nisu od velike koristi. Naravno, to što neka guma ima ovaj znak na boku, ne znači da je svemoćna u vožnji po snegu. Daleko od toga - to samo znači da je ispunila makar minimum neophodnih uslova na testiranju. Rezultati testiranja se ne objavljuju.

 

Da li gume za sve sezone mogu da imaju i simbol pahuljice u planini?
Mogu. Ukoliko prođu testiranje, proizvođač ima pravo da na te gume stavi simbol pahuljice u planini ako je guma namenjena vožnji u svim vremenskim uslovima, odnosno godišnjim dobima.

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaze meni vulkanizer, moj poznanik, ako ne prelazis nesto mnogo na godisnjem nivou( recimo 10000km) i ne vozis leti konstantno vecim brzinama na autoputu, pravi izbor su Tigar Winter gume, ili neke druge M+S. Usteda je oko 20 Eura prilikom jedne zamene guma kod vulkanizera, a to nam sleduje dva puta godisnje. Dodatni trosak mogu da predstavljaju i dodatne felne, sada ce mnogi reci , pa kada imas felne jeftinija je (de)montaza pneumatika, ali balansiranje jeste potrebno i to nije zanemarljiv izdatak. E, sada, ovo sto sam napisao odnosi se vise na vozaca sa prosecnim kolima, primanjima i svim ostalim perimetrima koji odlikuju srpskog vozaca.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ti slusaj vulkanizera, vidi se da je strucnjak pravi...ali molim te nemoj njegovo znanje mnogo bas da siris

 

Wintera ima ocajne ocene i po hladnom vremenu za kocenje i upravljanje po mokrom, a mogu misliti sta se desava po mokrom a kada su gume na 30 - 40 stepeni onako sve mekane...glindzave...

 

Druga prica je sta se desi sa tako mekanom gumom kada je "obradjuje" vreo asfalt tokom 4-5 meseci... To posle te obrade vise nije ni "letnja" a ni zimska guma.

Nista gore od strucnjaka za zimskim gumama leti...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te savete za Winteru sam cuo od tih "majstora" vulkanizera vise puta. Takodje i neki drugi ljudi su mi spominjali to. Najgore moguce je tako nesto uraditi, a te "majstore" sto savetuju te gluposti bih na goli otok poslao. Sto je najgore ljudi poveruju i urade to. Ako nemas za 2 seta budzet guma nemoj ni da vozis auto. Ne obracam se tebi kolega nego generalno. Sada za manje od 20000 mogu sve 4 gume da se uzmu, na rate, na ovo na ono bukvalno nema opravdanja za nekoga ko ima auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ignorisi savete nekog ko ima interes da ti proda nesto, kada dodje neko sa starim jeftinijim autom kome ne moze da uzme mnogo para njemu kaze pa ne treba da menjas gume, stavi wintere i cepaj cele godine (jer ceni da je to maksimum sto moze da izvuce iz njega), dodje neko sa novim skupim mercedesom i probusenom skoro novom gumom, e njemu kaze najbolje da kupis novu gumu, ustvari dve jer idu u paru po osovini, ne ide da na takvom novom skupom mercedesu vozis cepovane gume :lol:

 

Tako kada vulkanizer preporucuje neku gumu, ja mislim da na njoj ima najvecu marzu :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio sam bas bukvalno to. Na punticu sam imao 4 wintere, vozene i leti i zimi. Samo cu reci, da sam se posle druge sezone, bukvalno plasio voziti po kisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi smo mi nekad bili mladi i zeleni...

Neka svako sa svojim autom radi sta misli da treba. Ali da neko ko se "profesionalno" bavi pneumaticima drugima preporucuje ovo pomenuto iznad - da se niko ne naljuti, jedini komentar je krstise.gif.b2a405a25f85095955d744c774edad1a.gif .

Jedino gore mi je kada na nekom skupocenom autu vidim celestonke ili neke krs zimske gume u sred letnje sezone. 100 puta cu ponoviti - jedini kontakt vozila sa podlogom, povrsine ljudske sake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si već iz BG-a, voziš uglavnom u ovom reonu, i hoćeš da furaš isti set cele godine, onda je logičnije da voziš letnju gumu, a ne zimsku. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da li su ljudi svesni da tih "malih" 10.000km znaci 27km dnevno svaki dan u godini. Probajte prosetati 10ti deo toga svaki dan ako je 27km malo.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije stvar da li je za sve sezone u smislu karateristika nego zakonskih okvira. Moze da se vozi stalno jer zakon dozvoljava. Trebali bi zabraniti 3 meseca u leto da ne moze zimske.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/26/2019 at 12:24 PM, horvat said:

Uradio sam bas bukvalno to. Na punticu sam imao 4 wintere, vozene i leti i zimi. Samo cu reci, da sam se posle druge sezone, bukvalno plasio voziti po kisi...

prijatelj na oktaviji, pred zimu kupi 4 wintere, vozi ih dve godine, i pred zimu ponovo kupi 4 wintere, kaže prve zime odlično, druge malo se pazi, ali tako već godinama. Lično nisam za takav pristup, ali njega ne mogu da ubedim, prelazi bar 20-25K km godišnje. ALI je veoma pažljiv vozač, laganica....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene vladaju Kelly, Kama, Tigar i Sava
Montiraju, voze 2 godine , pa ispočetka... Uopšte nije bitna koja klasa vozila...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...