Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Kina 2018.

Recommended Posts

Zvanično ime: 2018 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX

Lokacija: Shanghai International Circuit, Šangaj, Kina

Datum: 13.-15. april 2018.

 

VN-Kine.png

 

Broj krugova:     56
Dužina staze:     5.451 km
Dužina trke:        305.066 km
Broj trka:             14
Prva trka:             2004.
Najviše pobeda: Lewis Hamilton /5/
Mercedes /5/

 

2002. godine objavljeno je da će staza u Šangaju ugostiti timove i vozače F1 2004. na novoj stazi čiji je konstruktor Herman Tilke. Troškovi izgradnje isnosili su neverovatnih 240 miona dolara, ali rezultat toga je staza sa jednim od najbržih kompleksa krivina u kalendaru F1. Krivina od 270* napravljena je po uzoru na Istambul Park i prolazi se punim gasom.

Sa šefom komercijalnih prava Berniem Ecclestonom potpisan je ugovor na 7 godina, a prva VN Kine u Šangaju održana je 26.09.2004. Prvu pol poziciju kao i prvu pobedu na ovoj stazi ostvario je Brazilac Rubens Barikelo u Ferrariju.

 

2010_Chinese_GP_starting_grid-300x217.thumb.jpg.980de8f21de591b335cdca324d1aaed4.jpg Fisichella_Kubica_Glock_Sutil_2009_China-300x217.thumb.jpg.bd3c7d3f4c5f13640a1fee6ee608e5ac.jpg

 

U kratkoj, ali zanimljivoj istoriji VN Kine, organizatori se mogu pohvaliti činjenicom da je na svakoj trci do sada održanoj pobedio drugi vozač. Ova staza je takodje ostala u pamćenju kao staza na kojoj je Michael Schumacher ostvario svoju poslednju pobedu u F1.

Najuspešniji tim na ovoj stazi je Mercedes sa 5 pobeda, dok Ferrari ima 4, McLaren ima 3, a Renault i Red Bull po 1.

 

Preuzeto sa: f1-serbia.com

 

1460623306406.png

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Ne znam da li Mercedes može da parira Ferrariju

 

ham_kval_kina.jpg

 

Britanski vozač zabeležio je samo četvrto mesto na kvalifikacijama za VN Kine. Mercedesov vozački par nije uspeo da na kvalifikacijama parira Ferrariju, pa su tako zauzeli drugi stratni red pred sutrašnju trku u Šangaju. ''Bolid se ponašao dobro, ali ja nemam objašnjenja za ovakvu situaciju. Ferrari je previše brz na pravcima pa sada sve postaje interesantno. Sutra bi trebalo da bude puno toplije pa će biti veliki izazov da održimo njihov tempo'', kazao je Hamilton.

 

Preuzeto sa: f1-serbia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstapen u F1 = Markes u Moto GP.
Razlika je jedino u titulama ali su obojica debili !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva trka za gledanje, za navijanje i ne bas :) . Posle odlicnih kvalifikacija od juce, komotnih 1-2 gde su mogli i da se "ispostuju" na startu, posle par taktickih gresaka i nesrecnih okolnosti koje su zbog toga usledile, Ferrari ostade bez gomile bodova. Bez obzira na SC, i dalje mi nije jasno onoliko gubljenje vremena i cekanje na zamenu guma, posle odlaska oba Merca (pogotovo u Kimijevom slucaju).

On 4/15/2018 at 12:41 PM, skile86 said:

Voleo bih da ga vidim u Ferariju.

+1, agresivno, cisto, uzivanje za gledanje.

 

Ricciardo iskoristio strateški debakl Ferrarija i Mercedesa

 

z1523611437.jpg

 

Australijanac je Red Bullu doneo prvu pobedu u sezoni zahvaljujući odličnom razmišljanju njegovog tima u trenucima kada je na stazu bilo vozilo bezbednosti.

 

Dobar start je imao Raikkonen i u trenutku je delovalo kao da će preuzeti prvo mesto, međutim, on je u duelu sa Vettelom izgubio tempo i to je iskoristio Bottas koji ga je obišao za drugo mesto. Odlično je krenuo Verstappen koji je maksimalno koristio svoje ultra-meke gume na startu i obišao je prvo Hamiltona, a potom i Raikkonena i došao je do trećeg mesta.
Nakon početnih uzbuđenja, situacija na stazi se primirila. Vettel je držao prednost od oko dve ipo sekund ispred Bottasa, dok je Verstappen nakon naleta na startu počeo da gubi priključak za Fincem.
Iz njih, dobru borbu za deseto mesto i poslednji bod su imali Grosjean i Alonso. Španac je imao bolji tempo zahvaljujući gumama koje su bile u boljem stanju, ali nije mogao da napravi odlučujući manevar iako je imao nekoliko dobrih pokušaja.

 

Prvi čovek koji je na trci promenio gume je bio heroj prošle trke Pierre Gasly, koji je sa ultra-meke prešao na srednje-tvrdu komponentu. Njegov potez su u narednim krugovima ispratili i vozači Force Indije i Renaulta i oni su imali identičnu strategiju sa odabirom guma.
Verstappen i Ricciardo su logično bili prvi od vodećih koji su menjali gume. Oni su na kraju 18. kruga prešli sa ultra-mekih na srednje-tvrde gume, što je sugerisalo da će Red Bull ipak biti na strategiji od jednog zaustavljanja u boksu. Hamilton i Bottas su u naredna dva kruga takođe prešli na srednje-tvrde gume. Ferrari je morao da odgovori već u sledećem krugu, Vettel je otišao u boks, ali je Bottas vozio fantastičan izlazni krug što mu je omogućilo da preuzme poziciju od Vettela na stazi. Raikkonen je za to vreme ostao na stazi i logično je gubio vreme u odnosu na Bottasa i Vettela, koje je razdvajalo nešto više od jedne sekunde. Bottas je prošao sunarodnika u Ferrariju u 27 krugu i zvanično zauzeo prvo mesto. Vettel je bio blizu i ispratio je vozača Mercedesa, ali nije uspeo da napadne. Raikkonen je svoje prvo stajanje napravio u 28. krugu i on je kao i ostali prešao na srednje-tvrde gume i vratio se na šesto mesto iza Ricciarda.

 

U 30. krugu smo videli čudan incident između dva Toro Rossa u kome je Gasly prekasno kočio i udario u Hartleyja u ukosnici na kraju zadnjeg pravca. Zbog njih je na stazi ostalo dosta krhotina na stazi i direkcija trke je morala u tim trenucima da na stazu izvede vozilo bezbednosti. Vozači Red Bulla su odmah reagovali i prešli na sveže meke gume u idealnom trenutku. Verstappen je izašao na četvrto mesto iza Hamiltona, dok je Ricciardo pao na šesto iza Raikkonena. Trka je nastavljena u 35. krugu, a Bottas je odlično krenuo i stvorio prednost od skoro dve sekunde ispred Vettela. U 37. krugu je Ricciardo iskoristio svoje meke gume i obišao Raikkonena za peto mesto, a samo krug kasnije se našao na četvrtom, nakon što je u duelu između Hamiltona i Verstappena, holanđanin izvukao deblji kraj pošto je malo izleteo sa staze. Ricciardo je već u 41. krugu obišao i Hamiltona fantastičnim kočenjem na kraju zadnjeg pravca i došao do trećeg mesta. Krug kasnije i Vettel nije imao odgovor, a napredak je počeo da pravi i Verstappen koji je obišao Hamiltona.

 

U 44. krugu Verstappen je još jednom bio preambiciozan, udario je u Vettela u ukosnici na kraju zadnjeg pravca, nakon čega su se oboje okrenuli i izgubili pozicije. Verstappen je pao na peto mesto, dok je Vettel završio na sedmom iza Hulkenberga. Na vrhu, Ricciardo je konačno u 46. krugu preuzeo prvo mesto od Bottasa i lako je počeo da se odvaja od Finca. Verstappen je za svoj incident dobio deset sekundi kazne, na konačno vreme trke, a on je u 48. krugu obišao i Hamiltona za četvrto mesto. Vettel je za to vreme potpuno izgubio tempo na sedmom mestu i nikako nije mogao da se približi Hulkenbergu.

 

U finišu trke smo imali prilike da vidimo i duel za drugo mesto pošto su se Raikkonen i Verstappen potpuno približili Bottasu, ali je Finac uspeo da zadrži nalet su Ferrarija i Red Bulla i dođe do drugog mesta. Iza njih je u 55. krugu i Alonso uspeo da obiđe Vettela koji je imao znatno oštećene gume nakon incidenta sa Verstappenom. Ricciardo je na kraju u cilju imao skoro devet sekundi prednosti nad Bottasom, koji je bio svega sedam desetinki ispred Raikkonena. Hamilton je nasledio četvrto mesto od Verstappena zbog kazne koju je imao Holanđanin, dok je Hulkenberg bio šesti. Alonso je na kraju bio odličan sedmi, dok je Vettel morao da se zadovolji osmim mestom tik ispred Sainza, a poslednji bod u Kini je pripao Magnussenu.

 

20180415_080340840_iOS.jpg

 

Preuzeto sa: f1-serbia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

max je bas mali  kretencic,Rikardo je bas odvezao sampionski,svaka mu cast,dok je ferarri,pa cak i mercedes podbacio u taktici,al sreca u nesreci Kimi osvoji 3cu poziciju.Botas bio dobar,al ipak ekipa RedBul je najbolje odradila posao dok je na stazi uzasao SC,zamenivsi gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vettel: ''Očekivao sam napad ranije''.

Verstappen: ''Kriv sam''.

 

XPB_931941_HiRes-725x500.jpg

 

Mladi Holanđanin je danas još jednim nesmotrenim potezom upropastio trku i sebi i rivalu

 

''Nisam ga video sve do kasne faze kočenja i ostavio sam mu malo mesta. Iskreno, očekivao sam ga ranije i nisam imao nameru da se previše branim pošto je bilo jasno da su on i Daniel u velikoj prednosti. Nisam želeo da kompromitujem svoju trku. Napravio je grešku, blokirao je točak i to se dešava. Istina je da smo tokom cele trke imali vetar u leđa na tom pravcu. Mislim da nije dobro procenio situaciju u obojci nam je upropastio trku'', izjavio je Vettel.

''Video sam da se Vettel i Bottas muče sa gumama. Probao sam kasno da kočim, malo sam blokirao zadnjim točkovima i udario sam u njega. To je naravno moja greška. To naravno nije ono što sam želeo i lako je sada reći šta sam zapravo trebao da uradim. Cela situacija je bila nesrećna, ali dešava se. Analiziraću sve i nadam se da ću se vratiti jači'', rekao je Verstappen.

 

Preuzeto sa: f1-serbia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjaca je ona prica koja ide kako je direkcija trke odlucila za SC bas u trenutku kada su Bullovci bili blizu pit-a, a Ferrati i Merc vec zapoceli krug :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma da i kao Toro Roso,namerno napravio udes da izadje SC,pa da RedBul odma udju na zamenu guma

a ovaj Max isti kao Merkez,obojica ludaci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozberg upozorava: Pazite se Hamiltona

 

rosberg.jpg

 

Šampion Formule 1 iz 2016. godine Niko Rozberg poručio je svojim nekadašnjim rivalima da se paze buđenja branioca titule Luisa Hamiltona posle relativno lošeg starta sezone. Rozberg je istakao da nedeljna Velika nagrada Kina, koju je vozač Mercedesa završio na četvrtom mestu, pokazuje da Britanac ima problem sa formom. Nemac je, takođe, naglasio da je to jedna od tipičnih faza kroz koje njegov timski kolega prolazi tokom sezone.

''Kada mu ne ide sve savršeno, pomalo gubi ritam i motivaciju, pa se neko vreme muči. I na tim trkama ostali moraju da daju svoj maksimum jer se Luis uvek vrati, a kada se to desi toliko je dobar da je praktično nepobediv. Videćemo šta će se sada desiti'', rekao je Rozberg. Hamilton se poslednji put na najvišem stepeniku pobedničkog postolja našao na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država u oktobru. Od početka sezone najbolji rezultat mu je drugo mesto na prvoj trci u Australiji, a potom je bio treći u Bahreinu i četvrti u Kini. Naredna trka vozi se za Veliku nagradu Azerbejdžana 29. aprila. ''Očigledno je da je teška borba pred nama. Rekao bih da smo ja, ali i ceo tim, ispod željenog nivoa. Moram da pokušam da vratim sebe na pravi nivo, u suprotnom izgubićemo još mnogo vrednih bodova'', rekao je Hamilton proteklog vikenda u Šangaju.

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel, koji je trijumfovao na prve dve trke sezone, na čelu generalnog plasmana ima 54 boda, devet više od Hamiltona, dok je treći Valteri Botas sa 40.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...